abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:03:53 #31
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50688345
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:00 schreef BlackJack het volgende:

[..]

De TROS is een veredeld SBS6, en de EO wordt zo vereenzelvigd met religie dat die enkel nog kan preken voor eigen parochie. De NOS zou ik hier eerder voor aanwijzen.
De EO kan prima uitgroeien tot een soort Fox en dat doen ze al een beetje.
quote:
Misschien is dat wel iets typisch Nederlands, dat de intellectuele elite een linkse insteek heeft (heel kort door de bocht). Wij hebben hier sinds de gouden eeuw niet meer de verheerlijking van commercie gezien die bijv. Amerika nog wel kent.
Dat maakt Nederland zo mooi.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:04:08 #32
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50688351
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:51 schreef Floripas het volgende:
Harry Mens is vooral vrij saai. CC is wellicht niet extreem intellectueel, maar genereert wel debat en is kwalitatief heel aardig.
het is een voorbeeld. Kom nu eens met een definite waaruit blijkt dat de publieke omroep kwaliteitsprogramma`s maakt en de commerielen niet!!
Waarom is Lingo kwaliteit en belspelletjes niet? Waarom is Ter land, ter zee en in de lucht kwaliteit en Dancing on ice bagger?
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:51 schreef Floripas het volgende:

Maar die eisen zijn er voor iedereen. Ik zie niet wat er "links" aan die eisen is.
zendtijd voor allochtonen (die programma`s in het turks enzo, zijn er echt niet vanwege de kijkcijfers of de wens van de leden). Noem ik niet echt een "rechtse"eis of wel soms? Zo zijn er wel meer eisen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50688354
Het probleem is denk ik dat rechts eerst honderdduizenden betalende leden moet vinden voordat ze ook maar een minuut zendtijd krijgen terwijl de meest linkse omroepen van Nederland, NPS, IKON en NOS, zonder ook maar enige achterban elk jaar weer vele tientallen miljoenen euro's krijgen om dagelijks uren linkse televisie te maken. Geef rechts dezelfde middelen en mogelijkheden en het probleem is denk ik zo opgelost.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_50688376
Wat is er rechts-conservatief aan de TROS? Welke programma's laten dat zien? De TROS is a-politiek.

De AVRO dat was vroeger toch een VVD achtige zender maar daar is niet veel meer van over.
pi_50688410
Je ziet het bijvoorbeeld ook al aan de weblogs. Er is geen linkse weblog die bijvoorbeeld Geenstijl overtreft.

En zo gaat het straks ook met televisie, dat zal ook internet televisie worden, als de huiskamer technologie het mogelijk maakt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:06:17 #36
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50688419
Sowieso mensen die denken dat het NOS zo links is. Hoeveel mogelijkheid aan beeldvorming heeft die omroep. Typisch hardnekkig waanideetje.
Zyggie.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:06:29 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50688427
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:05 schreef JohnDope het volgende:
Je ziet het bijvoorbeeld ook al aan de weblogs. Er is geen linkse weblog die bijvoorbeeld Geenstijl overtreft.

En zo gaat het straks ook met televisie, dat zal ook internet televisie worden, als de huiskamer technologie het mogelijk maakt.
En wat valt daar aan te schuimbekken?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:07:23 #38
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50688460
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Snelle connecties lopen ze zeker voor!

En met bellen ook. Ik werd laatst nog door iemand uit de VS gebeld. 1,5 uur lang, diegene belde bijna gratis naar mijn nederlandse gsm. Dat zou je omgedraaid niet moeten doen, want dan ben je een godsvermogen kwjit.

Toen wij nog inbelden, was er allang breedband voor de burger in de VS beschikbaar, etc, etc.
Je blik op de wereld is zoals gewoonlijk weer ontoereikend.
Zyggie.
pi_50688473
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En wat valt daar aan te schuimbekken?
InternetTelevisie is de toekomst, want dan ben je ook niet meer afhankelijk van de overheid, leden, licenties en andere dure zinloze kosten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:09:07 #40
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50688514
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:04 schreef Napalm het volgende:

[..]

het is een voorbeeld. Kom nu eens met een definite waaruit blijkt dat de publieke omroep kwaliteitsprogramma`s maakt en de commerielen niet!!
Waarom is Lingo kwaliteit en belspelletjes niet? Waarom is Ter land, ter zee en in de lucht kwaliteit en Dancing on ice bagger?
[..]
Ik had het niet over die shows, maar over Zembla en Nova en Zomergasten enzo.
quote:
zendtijd voor allochtonen (die programma`s in het turks enzo, zijn er echt niet vanwege de kijkcijfers of de wens van de leden). Noem ik niet echt een "rechtse"eis of wel soms? Zo zijn er wel meer eisen.
Dat geldt niet voor individuele omroepen, hoor.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:09:32 #41
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50688534
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:06 schreef Zyggie het volgende:
Sowieso mensen die denken dat het NOS zo links is. Hoeveel mogelijkheid aan beeldvorming heeft die omroep. Typisch hardnekkig waanideetje.
Al ziende blind...

Zolang nieuwpresentatrices de term "jammer" laten vallen bij verkiezingsresultaten van bepaalde partijen en de montage "kutmarokkaantjes" eruit knipt bij bepaalde linkse wethouders...
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

desondanks, waar blijft die definitie?

Dadelijk is aandacht voor asielzoekers "kwalitatief" en aandacht voor slachtoffers van misdrijven die pleiten voor strenger straffen "laagstaande onderbuik-campingtelevisie"
quote:
Dat geldt niet voor individuele omroepen, hoor.
JAwel. Zelfs voor BNN zijn er allerlei eisen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:10:11 #42
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50688555
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:09 schreef Napalm het volgende:

[..]

Al ziende blind...

Zolang nieuwpresentatrices de term "jammer" laten vallen bij verkiezingsresultaten van bepaalde partijen
Bron?
quote:
en de montage "kutmarokkaantjes" eruit knipt bij bepaalde linkse wethouders...
Bron?
pi_50688561
quote:

[..]

[..]
Het niveau van Nova en het StaatsJournaal is al om te janken en dat staat los van die altijd en eeuwige linkse ondertoon in die programma's.
Klik maar even op de linkjes in mijn signature.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:11:17 #44
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50688590
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:05 schreef JohnDope het volgende:
In kwaliteit of IP-hits?
In het eerste geval: Sargasso, Retecool, Geencommentaar.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:12:54 #45
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50688649
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bron?
[..]

Bron?
ga maar ff zoeken op de frontpage. Duizend maal besproken.

je bent trouwens met me eens dat het ongekend schandelijk zou zijn?
pi_50688664
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

In kwaliteit of IP-hits?
Die sites die jij nu op noemt, die ken ik niet eens.
pi_50688672
Gezien het rechtse gehuil over de 'te linkse' media in dit land, kan ik niet anders dan concluderen dat dat de rechtse vleugel hun geld (want dat hebben ze doorgaans zat) anders besteedt.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:13:37 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50688683
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

ga maar ff zoeken op de frontpage. Duizend maal besproken.
Zo werkt het natuurlijk niet, zeg.
pi_50688698
TV is toch vooral een sterk propaganda middel waarbij een zekere vorm van paternalisme nodig is. Linkse mensen hebben meer last van paternalisme dan rechtse mensen.

Een VARA, NPS en Llink zijn daar treffende voorbeelden van. Het merkwaardige is dat ze wereldverbeterend bezig zijn op de kosten van een ander. Geen van die zenders kan de eigen broek op houden. De NPS en Llink hebben niet eens betalende leden. Nederland 3 kan daarom per direct worden afgeschaft. Want waarom zouden velen moeten betalen voor het ideaal van een enkeling?
pi_50688732
Ik ben bang dat zogenaamde rechtse programma's heel erg gaan lijken op de programma's die men nu links noemt. Ik kan me tenminste niet voorstellen hoe een 'rechtse NOVA', een 'rechts journaal' of een 'rechts buitenhof' er ineens uit zou zijn.HOe stellen de voorstanders zich dat soort programma's dan voor?
pi_50688805
De VARA zou commercieel ook best uit de voeten kunnen, ze hebben al eens op dat punt gestaan.

Maar zijn commerciele omroepen dan ineens rechts? Is RTL4 rechts? Is het RTL-nieuws rechts? Ik kan je in alle eerlijkheid vertellen dat er bij het RTL-nieuws precies hetzelfde soort mensen werkt als bij de NOS-nieuwsrubrieken, dat ze ook vreselijk vaak over en weer solliciteren en heen en weer hoppen.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:17:26 #52
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50688824
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:14 schreef MrX1982 het volgende:
TV is toch vooral een sterk propaganda middel waarbij een zekere vorm van paternalisme nodig is. Linkse mensen hebben meer last van paternalisme dan rechtse mensen.
GeenStijl weleens gelezen?
pi_50688887
Het RTL Nieuws is overigens een goed voorbeeld van een programma wat commerciëlen met succes kunnen maken. Het RTL Nieuws vind ik vlotter en plezieriger dan het NOS Journaal wat toch erg stijf is en waarbij sommige nieuwslezers niet eens normaal een zin kunnen uitspreken. Philip Freriks aka de hakkelaar.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:19:18 #54
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50688890
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

In kwaliteit of IP-hits?
Wederom bepaal jij wat kwaliteit is zonder een definitie te geven.
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet, zeg.
Tsja, als jij een beetje basiskennis onbreekt en weigert een definitie aan te leveren maak je het wel heel makkelijk.

Zla ik je een ander voorbeeld geven. Netwerk, 8 februari 2006. In deze uitzending werd er geinterviewd en teruggeblikt op het kapotmaken van Janmaat door de publieke omroepen. Men was er trots op en vrtelde zonder schaamte hoe men deze democratisch gekozen volksvertegenwoordiger bewust in een slecht daglicht stelde door expres slechte stukken van zn toespraken uit te zenden en idote camerastandpunten te kiezen.

Na het zien van deze uitzending was ik geschokt; propagandapraktijken waar de Stasi zich niet voor hoefde te schamen en men was trots erop. Bizar.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:19:55 #55
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50688918
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Het RTL Nieuws is overigens een goed voorbeeld van een programma wat commerciëlen met succes kunnen maken. Het RTL Nieuws vind ik vlotter en plezieriger dan het NOS Journaal wat toch erg stijf is en waarbij sommige nieuwslezers niet eens normaal een zin kunnen uitspreken. Philip Freriks aka de hakkelaar.
Toch is het vrijwel hetzelfde als de NOS. Vreemd dat je geen kritiek hebt op RTL Nieuws.
Zyggie.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:20:07 #56
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_50688927
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:04 schreef Tikorev het volgende:
Het probleem is denk ik dat rechts eerst honderdduizenden betalende leden moet vinden voordat ze ook maar een minuut zendtijd krijgen terwijl de meest linkse omroepen van Nederland, NPS, IKON en NOS, zonder ook maar enige achterban elk jaar weer vele tientallen miljoenen euro's krijgen om dagelijks uren linkse televisie te maken. Geef rechts dezelfde middelen en mogelijkheden en het probleem is denk ik zo opgelost.
Het probleem Publieke Omroep ook denk ik, dan houden ze geen kijkers meer over.

In plaats van deze oeverloze discussie van links/rechts te houden kunnen we beter een discussie over objectiviteit beginnen. Maar dat is op het internet nog moeilijker dan op teevee

Overigens was Livestro als Columnist blaartrekkend slecht, zelfs al was hij links georienteerd, ze hadden hem zowiezo de laan uitgestuurd.

Op de commercielen lozen ze falende programma's en artiesten ook direct, dus dat zou Livestro commercieel eigenlijk moeten aanspreken..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_50688961
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:15 schreef SCH het volgende:
Ik ben bang dat zogenaamde rechtse programma's heel erg gaan lijken op de programma's die men nu links noemt. Ik kan me tenminste niet voorstellen hoe een 'rechtse NOVA', een 'rechts journaal' of een 'rechts buitenhof' er ineens uit zou zijn.HOe stellen de voorstanders zich dat soort programma's dan voor?
Kijk bijvoorbeeld eens naar het RTL journaal en naar de NOS, ik vergelijk heel vaak die 2 uitzendingen met elkaar namelijk.

Overigens probeert de NOS op RTL te lijken, qua presentatie, alleen slaan ze de plank finaal mis (zie o.a. mijn signature).
Je ziet meestal dezelfde items (soms censureert de NOS wel wat items, die ze bij RTL als hoofditem uitzenden) alleen de ondertoon is heel anders.
pi_50688983
Rechtse tv bestaat niet omdat het in Nederland nog steeds 'not done' is om een rechtse mening te verkondigen. In dat opzicht heeft links het veel makkelijker. Alles wat zij roepen kan misschien wel extreem zijn maar het is tenminste wel 'sociaal' en kan dus altijd op sympathie rekenen.

Vandaar ook dat de nieuwe media wel rechts is. Zij kunnen anonimiteit bieden en dan blijkt er ineens wel ruimte te zijn voor een rechtse mening. Zonder dat men daar op afgerekend wordt.
pi_50688985
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

GeenStijl weleens gelezen?
GS is zo af en toe grappig om te lezen. Niets meer niets minder. Er gaat daar weinig paternalisme van uit. Veel eerder op een humoristische manier de gebeurtenissen beschouwen. Is dat verboden?
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:25:13 #60
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_50689099
GeenStijl laat alle risico's zien die je als commercieel rechts nieuwsmedium loopt. Het begon als een leuk weblog met een eigen insteek. Nu doen ze het voor de pieken en komen dus nadrukkelijker met de onderwerpen die scoren; populistisch rechts. Het is zelf overschreeuwend geworden. En de stukken zijn vaak nog wel leuk, maar de "reaguurders" angstaanjagend.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')