quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:08 schreef denthemen het volgende:
Moeten we dan overal "in vind" voor zetten?
Dat zou een mooi begin zijn, is mijn persoonlijke meningquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:11 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dan zou ik in ieder geval "ik" gebruiken.
Zijn we sowieso wel..quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer wordt er nou eens een regel ingevoerd dat je maar vier buitenlanders tegelijk mag opstellen?
Want ik denk dat we dan meteen favoriet zijn voor het winnen van de Champions League.
Wat was het vroeger eigenlijk, 3 toch, of 4?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer wordt er nou eens een regel ingevoerd dat je maar vier buitenlanders tegelijk mag opstellen?
Want ik denk dat we dan meteen favoriet zijn voor het winnen van de Champions League.
Nou ik denk dat we een grote kans maken om volgend jaar de CL te winnen. Team zit nu goed in elkaar en we hebben nu spelers die we al jaren mistten. Ik denk dat we dat ding eindelijk weer eens gaan winnen.quote:
quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:42 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nou ik denk dat we een grote kans maken om volgend jaar de CL te winnen. Team zit nu goed in elkaar en we hebben nu spelers die we al jaren mistten. Ik denk dat we dat ding eindelijk weer eens gaan winnen.
In eerste instantie twee, later werd dit drie.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:41 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Wat was het vroeger eigenlijk, 3 toch, of 4?
Mogen ze van mij weer invoeren. Kunnen ze gelijk Roda JC opheffen.
Klopt, maar bij Sneijder heb ik dat gevoel helemaal niet. Iemand met respect voor de club.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:45 schreef HeatWave het volgende:
Waar ik me ook nog zorgen om maak, als hij al blijft, is de motivatie van Sneijder. Spelers die weg willen en niet wegkomen zijn meestal niet de beste meer...
Ik hoop het echt. We zullen hem hard nodig hebben.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:47 schreef Nashje het volgende:
[..]
Klopt, maar bij Sneijder heb ik dat gevoel helemaal niet. Iemand met respect voor de club.
In de basiself van Kopenhagen tijdens de 0-2 in Amsterdam speelden een Ghanees (Pimpong), een Canadees (Hutchinson), twee Noren (Bergdolmo en Hangeland) en twee Zweden (Linderoth en Allbäck), dus slechts vijf Denen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:45 schreef PizzaSalami het volgende:
Waren we er alsnog tegen Kopenhagen uitgevlogen, die hebben bijna alleen maar Denen. Maar dan had die belg van ons ook misschien niet dat eigen doelpunt kunnen maken. Lastig hoor.
Touchequote:Op woensdag 20 juni 2007 12:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In de basiself van Kopenhagen tijdens de 0-2 in Amsterdam speelden een Ghanees (Pimpong), een Canadees (Hutchinson), twee Noren (Bergdolmo en Hangeland) en twee Zweden (Linderoth en Allbäck), dus slechts vijf Denen.
D'r zijn genoeg buitenlandse spelers in spanje met een Spaans paspoort, en dat valt ook wel in andere landen te regelen, dus ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
Waarom? Van der Meyde en de Ridder komen echt niet terug. Ze komen allebei te kort voor Ajax 1.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Ìk hoor niemand meer over Bakircuglo. Iedereen praat over Van der Meyde/De Ridder. En terecht!!
Ik denk dat Sneijder zich altijd wel in zet. En ach, het kan ook goed gaan. Dat hebben we gezien met bijvoorbeeld Hatem Trabelsi.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:45 schreef HeatWave het volgende:
Waar ik me ook nog zorgen om maak, als hij al blijft, is de motivatie van Sneijder. Spelers die weg willen en niet wegkomen zijn meestal niet de beste meer...
Auw. Haha, ok herinvoerenquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In de basiself van Kopenhagen tijdens de 0-2 in Amsterdam speelden een Ghanees (Pimpong), een Canadees (Hutchinson), twee Noren (Bergdolmo en Hangeland) en twee Zweden (Linderoth en Allbäck), dus slechts vijf Denen.
Als je in het Spaans bier kan bestellen, krijg je een Spaans (voetbal-)paspoort, dus dat moet niet meetellen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:57 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
D'r zijn genoeg buitenlandse spelers in spanje met een Spaans paspoort, en dat valt ook wel in andere landen te regelen, dus ik denk dat dat wel meevalt.
De reden dat het niet zal worden ingevoerd is de macht van 's werelds grootste clubs (voornamelijk uit Engeland, Spanje en Italië) en de EU-regelgeving ter bescherming van de werknemers. Maar goed, dat laatste is onzin, het herinvoeren van zo'n regel kan ook als spelregel worden toegepast.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Auw. Haha, ok herinvoeren.
Had naar de selectie zitten kijken en niet naar de basisopstelling.
Maar ik dnek niet dat deze regel heringevoerd zal worden. Zal wel mooi zijn, want ik zie een hoop Spaanse, Italiaanse en Engelse clubs het dan niet redden.
Die bestaat ook niet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Ìk hoor niemand meer over Bakircuglo.
Nou terecht man. Van der Meyde die nooit meer een bal aanraakt en De Ridder die het nu toevallig een keertje leuk doet met Jong Oranje.quote:Iedereen praat over Van der Meyde/De Ridder. En terecht!!
Beiden hoeven van mij niet te komen. Alleen als ze gratis (of heel goedkoop) zijn en genoegen nemen met een plaats op de bank mag desnoods één van beiden wel komen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Ìk hoor niemand meer over Bakircuglo. Iedereen praat over Van der Meyde/De Ridder. En terecht!!
Ten eerste vraag ik me af of je qua wetgeving een onderscheid kunt maken tussen een eerste en tweede paspoort. Ten tweede, heb je het bekende verhaal van vrij werkverkeer in Europa.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als je in het Spaans bier kan bestellen, krijg je een Spaans (voetbal-)paspoort, dus dat moet niet meetellen.
Iedereen heeft één eerste nationaliteit, alleen die nationaliteit moet gelden.
Een reactie lager geef ik daar antwoord op: het beperken van het aantal buitenlanders kan ook als spelregel worden doorgevoerd. Iedere club kan dus nog steeds onbeperkt buitenlanders contracteren, maar aangezien de spelregel bepaalt dat je er maar drie (of vier) mag opstellen, zullen er minder buitenlanders per club onder contract staan.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:03 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ten eerste vraag ik me af of je qua wetgeving een onderscheid kunt maken tussen een eerste en tweede paspoort. Ten tweede, heb je het bekende verhaal van vrij werkverkeer in Europa.
zoals in Frankrijk dus. wat ikzeg klopt niet, laatmaar...quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Een reactie lager geef ik daar antwoord op: het beperken van het aantal buitenlanders kan ook als spelregel worden doorgevoerd. Iedere club kan dus nog steeds onbeperkt buitenlanders contracteren, maar aangezien de spelregel bepaalt dat je er maar drie (of vier) mag opstellen, zullen er minder buitenlanders per club onder contract staan.
Ik ben verder geen rechtsgeleerde, maar zo maak je werk voor spelers met een EU-paspoort deels onmogelijk, en ik vraag me af of dat kan. Want je kan niet allerlei dingen invoeren onder de noemer 'spelregels' en daarmee wetgeving negeren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Een reactie lager geef ik daar antwoord op: het beperken van het aantal buitenlanders kan ook als spelregel worden doorgevoerd. Iedere club kan dus nog steeds onbeperkt buitenlanders contracteren, maar aangezien de spelregel bepaalt dat je er maar drie (of vier) mag opstellen, zullen er minder buitenlanders per club onder contract staan.
Klopt, maar daar telt je tweede nationaliteit ook en daarom kunnen alle voetballers uit ex-koloniën er ook te makkelijk aan de bak, het stikt daar van de Senegalezen.quote:
Nee, hoor. Je ontneemt ze de kans op werk niet, want clubs kunnen ze nog altijd halen. Clubs zullen er echter wel honderdmaal over nadenken, voor ze een buitenlander halen, aangezien ze die niet onbeperkt kunnen opstellen. Vergelijk het met de spelregel dat je maar elf man mag opstellen of met de spelregel dat je een geschorste speler niet mag opstellen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:10 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik ben verder geen rechtsgeleerde, maar zo maak je werk voor spelers met een EU-paspoort deels onmogelijk, en ik vraag me af of dat kan. Want je kan niet allerlei dingen invoeren onder de noemer 'spelregels' en daarmee wetgeving negeren.
Heb zo'n hekel aan wannabee-mod's.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:12 schreef PizzaSalami het volgende:
Kan de discussie hierover niet beter in een apart topic?
Zullen we eerst eens kijken hoe Bakircioglu het gaat doen bij Ajax? Misschien flopt ie wel gigantisch...quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:12 schreef BB-boy het volgende:
Van der Meyde, De Ridder, De Mul, allemaal zijn ze minder dan Bakircioglu.
Niets mis met modjes echter.quote:
Ok, maar in die laatste twee gevallen is er geen rechtsbescherming. D'r is niks verboden aan schorsingen of een maximaal aantal deelnemers. Echter, als je onderscheid gaat maken tussen verschillende nationaliteiten, terwijl het wel EU-paspoorten zijn, vraag ik me af of het ook opgaat. Als dat wel zo is, heb je natuurlijk een opening, wat een kentering in het voetbal gaat betekenen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nee, hoor. Je ontneemt ze de kans op werk niet, want clubs kunnen ze nog altijd halen. Clubs zullen er echter wel honderdmaal over nadenken, voor ze een buitenlander halen, aangezien ze die niet onbeperkt kunnen opstellen. Vergelijk het met de spelregel dat je maar elf man mag opstellen of met de spelregel dat je een geschorste speler niet mag opstellen.
mailtje van Ajax nadat ik aangaf nog geen zin heb om zo vroeg te betalen (niet in die bewoordingen natuurlijk).quote:Geachte heer,
Wij hebben uw e-mail ontvangen en willen er graag een reactie op geven.
Het is helaas niet mogelijk om eind juli te betalen, daar de
seizoenkaarten begin juli worden verzonden. Indien u na deze datum gaat
betalen gaat u hoogstwaarschijnlijk de eerste twee wedstrijden missen.
Wij gaan niet voor een paar passen een bestand naar de drukker sturen.
Wij adviseren u daarom toch om op tijd te betalen.
Was meer een vraag, denk dat het best een leuke discussie kan opleveren. Al zullen supporters van Ajax er een stuk beter mee uit zijn dan van andere clubsquote:
Ja inderdaad. Hier moet het vooral gaan over opstellingen en selecties, Drenthe die moet worden gehaald en dat het stadion nog steeds klote is met die open hoeken, grachten en regenboogstoeltjes.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:12 schreef PizzaSalami het volgende:
Kan de discussie hierover niet beter in een apart topic?
Ik zie je een hoop zeiken over de inhoud van de topics de laatste tijd, Nash. Doe er dan zelf wat aan. Er was net met M0NTANA, koningdavid, ikzelf en nog wat anderen toch echt een inhoudelijke discussie lopende. Het kán dus prima.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:20 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Hier moet het vooral gaan over opstellingen en selecties, Drenthe die moet worden gehaald en dat het stadion nog steeds klote is met die open hoeken, grachten en regenboogstoeltjes.
Betaal hem ook dan pas, mis die eerste wedstrijden toch. En wanneer de pas niet gereed was kon je zo je vervangende kaart ophalen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:16 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
mailtje van Ajax nadat ik aangaf nog geen zin heb om zo vroeg te betalen (niet in die bewoordingen natuurlijk).
Wat een bullshit van die drukker. Elk kaartje dat ze nog begin Augustus kunnen verkopen pakken ze mee.
De eerste twee wedstrijden missen?. Dat is me nog nooit gebeurt. Je kon altijd zo cash aan de balie bij ze betalen.
Dat bedoel ik toch ook. Die discussie van M0NTANA over de hoeveelheid buitenlanders in de basisopstelling vind ik niet erg dat die hier gehouden wordt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:22 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik zie je een hoop zeiken over de inhoud van de topics de laatste tijd, Nash. Doe er dan zelf wat aan. Er was net met M0NTANA, koningdavid, ikzelf en nog wat anderen toch echt een inhoudelijke discussie lopende. Het kán dus prima.
2e wedstrijd van het seizoen; Ajax - feyenoordquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:16 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
mailtje van Ajax nadat ik aangaf nog geen zin heb om zo vroeg te betalen (niet in die bewoordingen natuurlijk).
Wat een bullshit van die drukker. Elk kaartje dat ze nog begin Augustus kunnen verkopen pakken ze mee.
De eerste twee wedstrijden missen?. Dat is me nog nooit gebeurt. Je kon altijd zo cash aan de balie bij ze betalen.
Okay.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:25 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik toch ook. Die discussie van M0NTANA over de hoeveelheid buitenlanders in de basisopstelling vind ik niet erg dat die hier gehouden wordt.
Was ook niet serieus van mij. Maar goed, aangezien het in het voordeel van Ajax is, kan het best in een Ajax-topic. Daarbij zijn de onderwerpen van discussie hier weleens belabberder geweest.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:18 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Was meer een vraag, denk dat het best een leuke discussie kan opleveren. Al zullen supporters van Ajax er een stuk beter mee uit zijn dan van andere clubs.
JIj komt hier duidelijk niet zoveel.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:22 schreef Blight het volgende:
[..]
Als ik vanaf hier lees zie ik toch echt wat inhoudelijke posts voorbij komen. Vervolgens is jouw eerste bijdrage "nou de opstellingen en lijstjes hebben we ook weer gehad".
Draag iets bij of zeur niet.
Ja, welke spelers van Barcelona we allemaal moeten halen en in welke wedstrijd we het kampioenschap zijn misgelopen. En natuurlijk veel onzinnige plaatjes en af en toe zeiken op jorientjequote:Op woensdag 20 juni 2007 13:20 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Hier moet het vooral gaan over opstellingen en selecties, Drenthe die moet worden gehaald en dat het stadion nog steeds klote is met die open hoeken, grachten en regenboogstoeltjes.
Je vergist je, maar dat is begrijpelijk aangezien ik onder een ander account post dan gewoonlijk.quote:
Ik bedoel wat interesseert het mij nou wat voor opstelling jullie het liefste zien.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:30 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zie liever geile wijfen dan opstellingen in dit topic
Davids op de bank ?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:28 schreef w00h00 het volgende:
------------Steek---------------------
Orgarau--Stam--Aankoop-Aankoop
----------------------------------------
---Motta--Gabri--Sneijder----------
----------------------------------------
--Baki---------Hunt------Babel------
Zoiets zie ik het wel zitten. Ajax moet nog wel inkopen op de kwetsbare plekken, zoals CRV als Stam
geblesseerd is en een aankoop in een goede CLV, want Vermealen acht ik niet goed genoeg om straks in de CL echt goede spitsen af te houden. Verder moet er een goede echte linksbuiten komen achter Babel en nog aan talent die je dit jaar kan laten rijpen achter Sneijder om hem volgend jaar te vervangen. (Defour oid)
Bedoelde u: wijvenquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:30 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zie liever geile wijfen dan opstellingen in dit topic
Zullen we dan deze topic maar dicht gooien tot eind augustus?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:31 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik bedoel wat interesseert het mij nou wat voor opstelling jullie het liefste zien.
En dat eind Juni. Er zal nog van alles vertrekken op t laatste moment. Ga na 31 Augustus lekker aan je opstelling knutselen ofzo.
Vermaelen voldoet niet voor de basis?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:42 schreef devv05 het volgende:
Kanu, een verdediger en versterking op de vleugel.
Je hebt toch Heitinga, v.d. Wiel en Vertonghen als backupquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:47 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Jawel, maar hij is nogal blessuregevoelig, hetzelfde geldt voor Stam.
Als we ver in de CL willen komen dan hebben we wel wat ervaring nodig op die posities. Van der wiel kun je in de eredivisie een wisselwerking geven met Stam als de winst in sommige wedstrijden binnen is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:54 schreef PyTh het volgende:
[..]
Je hebt toch Heitinga, v.d. Wiel en Vertonghen als backup![]()
Mooi zoquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:27 schreef patrickt37 het volgende:
Olympique Lyon, FC Porto, Valencia, Sevilla, Benfica en AS Roma.
Lyon is ook behoorlijk boring hoor.....quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:34 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Mooi zo
Op misschien Lyon en Rome na hoef ik echt niet naar die saaie plaatsen
Precies, we waren er vorig jaar ook al op voorhandquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:39 schreef PizzaSalami het volgende:
Ze zijn daar niet zo zuinig met traangas in ieder geval.
Maar leuk al die mogelijke tegenstanders, eerst de voorronde maar eens doorkomen. Wanneer is die tegenstander eigenlijk bekend?
Inderdaad, seizoen dat wij de halve finale haalden flink lopen matten met die Algarijnen daar.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:39 schreef PizzaSalami het volgende:
Ze zijn daar niet zo zuinig met traangas in ieder geval.
Ja, daar heb je in de meeste franse steden wel een grote kans op. Zou een reisje naar België (zonder combi), Parijs of een leuke plaats in Duitsland wel kunnen waarderen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:40 schreef PyTh het volgende:
[..]
Inderdaad, seizoen dat wij de halve finale haalden flink lopen matten met die Algarijnen daar.
PSG speelt geen europees volgens mij.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:53 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ja, daar heb je in de meeste franse steden wel een grote kans op. Zou een reisje naar België (zonder combi), Parijs of een leuke plaats in Duitsland wel kunnen waarderen.
Nee, die hebben moeten strijden tegen degradatie.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:56 schreef Silenus het volgende:
[..]
PSG speelt geen europees volgens mij.
Op wederom Arsenal zit ik ook niet zo te wachten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:54 schreef Silenus het volgende:
En uit pot 1 natuurlijk ook een mooie tegenstander, hoewel we natuurlijk niet AC Milan of Inter moeten krijgen...
Ik heb al weer helemaal zin in die Champions League!
Ah, ik ben weer goed op de hoogtequote:Op woensdag 20 juni 2007 14:56 schreef Silenus het volgende:
[..]
PSG speelt geen europees volgens mij.
Parijs zal lastig worden vrees ikquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:53 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ja, daar heb je in de meeste franse steden wel een grote kans op. Zou een reisje naar België (zonder combi), Parijs of een leuke plaats in Duitsland wel kunnen waarderen.
Ja, dat lijkt me ook wel een leuk affichequote:Op woensdag 20 juni 2007 15:01 schreef PyTh het volgende:
Voor ons hoop ik op Anderlecht, gegarandeerd 2 "leuke" wedstrijden
Goeie vraag, ben ik ook wel benieuwd naar. Als ik hier( http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=92078/sc=ee9e3b ) naar kijk, dan worden het gewoon de clubs uit de 2e en 3e voorrondes?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:58 schreef HeatWave het volgende:
Wie kunnen we allemaal tegenkomen in de voorronde eigenlijk?.
Nee alleen Anderlecht en Genk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:08 schreef M0NTANA het volgende:
Heeft Club Brugge zich eigenlijk geplaatst voor (voorronde) CL? Nee, toch? Zou ook een mooi affiche zijn!
Juist, dan pak ik die ook mee.. Scandinavië en Oost-Europa-tripjes:quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:07 schreef PLAE@ het volgende:
Doe in die voorronde maar een leuk tripje Scandinavie of Oost-Europa.
Kopenhagen mag van mij zo nog een keer. Plak er dan wel een paar dagen aan vast.
Zo zie je, de UEFA Cup kan nog best leuk zijn.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:11 schreef PyTh het volgende:
[..]
Nee alleen Anderlecht en Genk.
Mocht je de voorronde niet doorkomen kun je wel Luik of Club Brugge in de UEFA Cup tegenkomen
Waarschijnlijk het beste voor ons en het leukste voor julliequote:Op woensdag 20 juni 2007 15:15 schreef M0NTANA het volgende:
UEFA Cup kan nog best leuk zijn.
Nee, Beerens vind ik nog wel een aardig talent. Maar Vincken kan alleen de bal vooruit trappen en er heel hard achteraan rennen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:26 schreef M0NTANA het volgende:
On topic: Roy Beerens mag lekker wegblijven, heb ik nog liever Tim Vincken.
Hoe groot is de pot aan TV-gelden eigenlijk die jullie nu hebben ontvangen over het afgelopen CL-seizoen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:16 schreef PyTh het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het beste voor ons en het leukste voor jullie
Luik graagquote:Op woensdag 20 juni 2007 15:11 schreef PyTh het volgende:
[..]
Nee alleen Anderlecht en Genk.
Mocht je de voorronde niet doorkomen kun je wel Luik of Club Brugge in de UEFA Cup tegenkomen
Kijk dat is nog eens goed nieuwsquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:27 schreef patrickt37 het volgende:
UEFA zet PSV en Ajax in pot twee
Geschreven door Bart Kruyt op woensdag, 20 juni om 13:45
Geen Olympique Lyon of Valencia in de groepsfase, maar mogelijk ontmoetingen met VfB Stuttgart en Olympique Marseille. De UEFA heeft vandaag bekend gemaakt welke ploegen in welke koker terecht komen bij de loting voor de Champions League. Naast PSV komt ook Ajax, mits het zich weet te plaatsen, in 'pot twee'.
Landskampioen PSV is al geplaatst voor het Europese miljoenenbal, terwijl Ajax eerst nog in de voorronde moet uitkomen. Volgende maand horen de Amsterdammers welke club bestreden moet worden. Mochten de hoofdstedelingen de voorronde overleven, dan ontmoeten zij PSV in de tweede koker.
Dit houdt in dat de Nederlandse inbreng te maken krijgt met één op papier sterkere tegenstander, en twee ploegen van minder formaat. Ajax en PSV komen in ieder geval niet uit tegen Olympique Lyon, FC Porto, Valencia, Sevilla, Benfica en AS Roma. Deze zes ploegen zitten eveneens in de tweede koker.
In de eerste pot zitten de 'grootste' teams. Naast titelhouder AC Milan zijn dit Barcelona, Real Madrid, Inter Milan, Chelsea en Manchester United. Ook Arsenal en Liverpool komen in principe in deze koker, maar zij moeten zich nog wel zien te kwalificeren voor het hoofdtoernooi. Mocht één van beide teams hier niet in slagen, dan schuift Valencia door naar pot één.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |