Grappig? Ze geven les aan kinderen! Niks grappig!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Er staan pijnlijk veel spelfouten in dit topic, wat best grappig is, maar dat terzijde.
Ik heb nog wel les gekregen over pond en ons en inch en feet, volgens mij viel dat onder algemene ontwikkeling, wat aardig logisch is.
Wat ik niet snap is dat ze drie (3) herkansingen krijgen. Die toetsen bestaan uit vragen die voor basisscholieren bedoeld zijn, als je daar drie kansen voor nodig hebt ben je gewoon niét geschikt om anderen op te leiden. Maar goed, het is natuurlijk wel een verbetering dat er meer aandacht aan wordt besteed, onbegrijpelijk dat dat pas dit jaar echt aan het licht is gekomen.
Begrijpend lezen, zowaar nog moeilijker dan spelling en rekenenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 03:11 schreef Kees22 het volgende:
Grappig? Ze geven les aan kinderen! Niks grappig!
Jouw spellingcontrole keurt besteedt met -dt goed (o.t.t., stam+t bestaat namelijk)quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:30 schreef Deetch het volgende:
tegenwoordig doe je toch alles op de computer en die heeft spellingscontrole.
maar het is hier toch echt besteed met -d (voltooid deelwoord)quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:34 schreef Deetch het volgende:
Dat weet ik wel maar toen ik op de lagere school ging werd daar officieel aandacht aan besteedt dat je die eenheden "eigenlijk" niet meer mocht gebruiken omdat ze verouderd waren.
Waar zie jij die (ouderwetse) staartdelingquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:22 schreef Gia het volgende:
Trouwens bij die opgaven staat een staartdeling, zoals ze vroeger gedaan werden.
Tegenwoordig worden die zo niet meer gedaan. Is het dan fout, als je het op de nieuwe manier doet?
Dat zegt ze niet! Dat de spelfouten vooral van FOKkkers komen! Even turven?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 03:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Begrijpend lezen, zowaar nog moeilijker dan spelling en rekenen![]()
C_C doelt met grappig op de spelfouten van de Fok!kers in dit topic, hoe jij erbij komt dat zij lesgeven aan kinderen is mij een raadsel.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 03:44 schreef Kees22 het volgende:
Dat zegt ze niet! Dat de spelfouten vooral van FOKkkers komen! Even turven?
Oh, het zijn dus géén Fokkers die in dit topic posten maar (aankomende) leerkrachten. Sorry, wist niet dat ik op het forum van een Pabo zat.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Er staan pijnlijk veel spelfouten in dit topic, wat best grappig is, maar dat terzijde.
Eindelijk iemand die snapt hoe het in elkaar zit, en dat het ronduit belachelijk is wat we met z'n allen aan het doen zijn. Hoe komt iemand op het idee om een PABO student 3 herkansingen (dus 4 pogingen in totaal, als ik het goed lees) te geven voor een toets die zijn leerlingen later zo zouden moeten kunnen maken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 04:24 schreef Ole het volgende:
triest is het wel
Ik kijk bijna dagelijks werk van huidige HBO-ers na.
En ik kan het de studenten niet eens kwalijk nemen. Het hele onderwijs is verrot!
Ik spreek dagelijks met docenten, leraren, noem het wat je wil...
En ik ben zelf ook docent..
Liefst willen we deze generatie overladen met kennis, rekenvaardigheid, wiskunde en ga zo maar door...
nee... "competenties":?is het 'toverwoord'
Nee dus.. onderwijs is bedoeld om kennis te vergaren, vaardigheden doe je op met stages...
En vallen volledig buiten het metrische systeem. Het is een engelse meetmaat, net zoals voet (ongeveer 30 cm) of yard (ongeveer een meter) of inch (ongeveer 2,54cm).quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
het zijn nog steeds hele gangbare maten
nu ja, kleuterjuf kun je worden dan , dan hoef je nog geen moeilijke rekensommen als 8 * 2,5 uit te leggenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb nog wel les gekregen over pond en ons en inch en feet, volgens mij viel dat onder algemene ontwikkeling, wat aardig logisch is.
Wat ik niet snap is dat ze drie (3) herkansingen krijgen. Die toetsen bestaan uit vragen die voor basisscholieren bedoeld zijn, als je daar drie kansen voor nodig hebt ben je gewoon niét geschikt om anderen op te leiden. Maar goed, het is natuurlijk wel een verbetering dat er meer aandacht aan wordt besteed, onbegrijpelijk dat dat pas dit jaar echt aan het licht is gekomen.
Het blijft ook van de zotte dat monitors in inches worden uitgedrukt, en vlieghoogtes in voet...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 07:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, inch is een hele gangbare maat, maar valt buiten ons systeem. Je zou er niet mee moeten rekenen. Tenzij je in Engeland woont.
uuuh , waaromquote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het blijft ook van de zotte dat monitors in inches worden uitgedrukt, en vlieghoogtes in voet...
Vraag de gemiddelde persoon eens hoe groot z'n laptop-display is.... Als-ie het weet, komt het omdat-ie het weet, maar opmeten is te ingewikkeld...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:35 schreef milagro het volgende:
[..]
uuuh , waaromof was dat een grapje
oh wacht, je bedoelt het anders dan ik dacht![]()
ik dacht dat je het raar vond dat het een in inches uitgedrukt werd en het andere in footquote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vraag de gemiddelde persoon eens hoe groot z'n laptop-display is.... Als-ie het weet, komt het omdat-ie het weet, maar opmeten is te ingewikkeld...
Ik haal t altijd in vierkante polequote:Op donderdag 21 juni 2007 18:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heel goed juist. Het moet afgelopen zijn met het gebruik van foute eenheden. Of ga jij ook nog een parketvloer van 36 vierkante el halen?
Hieruit blijkt maar weer wat het meest funest is, niet alleen voor onderwijs maar eigenlijk voor alles: bureaucraten en managers met hun gebakken lucht.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:23 schreef amaranta het volgende:
Competenties.
Tegenwoordig kun je niet eens meer zakken voor je stages. Je moet aantonen dmv competenties dat je dingen kunt.
Stagebegeleiders komen ook niet meer op stageboek. Dus stomme drollen die niet met kinderen om kunnen gaan, wat toch ook wel belangrijk is, kunnen gewoon de pabo halen doordat ze goed weten te omschrijven hoe ze al dan niet bepaalde competenties hebben behaald.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |