12 toch?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:56 schreef Opperkwal het volgende:
3+3x3+3=?![]()
Denk overigens dat een deel hier deze ook fout zal hebben.
euhm ja, of je zegt 1 hm is 100 meter is 0.1 kmquote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Even geduld hoor...
hm, dus hectometer, als je goed kijkt staan op die groene bordjes aan de kant van de weg έκατόν, of te wel 100.
1,234 km. kilometer, χίλιοι , dus we hebben1,234 1000meter. 1,234 maal duizend. Hier heb ik altijd een ezelsbruggetje voor: 'Maal duizend, is de komma met drie plaatsen naar rechts schuiven, suizend." 1,234 km is dus 1234 meter.
1234 meter, maar we moeten naar hecto, 100meters dus. Hier moeten we een staartdeling gebruiken..
100/1234
.........100.....1
--------------------
..........234
..........200.......12
--------------------
............340
............300.......123
-----------------------
.............400
.............400..........1234
JAA en we zijn er!
0,1234 hkm!![]()
Dit is de manier om te kijken of studenten op de basisschool op zitten te lettenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:00 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
euhm ja, of je zegt 1 hm is 100 meter is 0.1 km
1.234 hm is dus 0.1234 km
of doe je het expres volgens de PABO methode?
15, toch?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:56 schreef Opperkwal het volgende:
3+3x3+3=?![]()
Denk overigens dat een deel hier deze ook fout zal hebben.
Niet alleen Pabo-leerlingen, maar ook leerlingen op andere HBO-opleidingen rekenen slecht.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:51 schreef komrad het volgende:
pfaf, accepteer de gruwelijke waarheid: Pabo-studenten leerlingen zijn qua rekenen en wiskunde over het algemeeen geen lichtpunten, eerder een groot zwart gat
Irritant, maar goed, dat is hun probleem. Het wordt 'ons' probleem als ze ook nog eens denken leraar/lerares te kunnen worden... of zelfs echt worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:18 schreef komrad het volgende:
heeft niets met bashen te maken, is gewoon de werkelijkheid. Ik heb me ook vaak geërgerd aan mensen die geen cijfermatig inzicht hebben laat staan een wiskundig inzicht
ik ben misschien wel wat principieel maar ik vind dat een goede leraar minimaal aan 3 vereisten moet volden:quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vind ik wel bashen. Het niveau van rekenen of taal is (naar mijn weten) in de laatste 30 jaar niet drastisch gedaald. Daarnaast is het ook zo dat HBO'ers niet voor niks HBO doen en geen uni. Ze hoeven dus geen fantastisch wiskundig inzicht te hebben maar gewoon de basis goed begrijpen en deze kunnen uitleggen.
Ik denk dat de laatste paar mensen allemaal van de uni komen (ik ook wel maar dan zo'n halve die van 't HBO komt).
De aanhalingstekens rondom je zusje weghalenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:08 schreef tvvanham2002 het volgende:
Wat moet ik doen?
quote:
Toch nog enige twijfelquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
15, toch?
Eerst vermenigvuldigen, dan pas optellen, volgens mijnheer van Dalen.
De norm is in de loop der jaren bijgesteld. Vroeger lag de lat gewoon veel hoger. Kwam ook wel omdat er toen nog geen rekenmachientjes waren, denk ik. Wij moesten bij wiskunde elke som echt uitrekenen, hoofdrekenen en cijferen en dan nog de vergelijking oplossen. Dat vereiste veel meer dan nu.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:38 schreef pfaf het volgende:
Het niveau is wel gedaald. Althans, dat beweren al m'n docenten. Maar zij zeggen ook dat toen zij studeerden die docenten ook klaagden over het wiskundeniveau van de studenten.
Tegen d'r zeggen dat ze op een kindercreche moet gaan werken, omdat ze de maatschappij verpaupert als ze voor de klas gaat staan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:08 schreef tvvanham2002 het volgende:
Mijn "zusje" tegen mijn moeder na toets PABO: "Ik heb de toets gemaakt, maar dat rekenen was echt moeilijk, je moest 3 delen door 2/3 of zoiets, dus die heb ik maar overgeslagen hoor, echt veel te moeilijk."
Wat moet ik doen? Huilen? Lachen? Zelfmoord? Of gewoon mijn familie dumpen? ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |