Nou, mij lijkt een bedevaart naar Mekka helemaal niet leuk. Geen enkele bedevaart, trouwens.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 03:12 schreef evert het volgende:
ik ga gelijk bij mijn verzekeraar (Delta Loyd) checken of zij ook niet dit soort onzin 'financieren'
Correct, ze kijken gewoon hoeveel jaar je gemiddeld nog te leven hebt en bepalen aan de hand van dat de premie. Soms betaal je dus meer premie als dat er aan kosten vergoed wordt en soms minder. Dat is het onzekere element in zon verzekering.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 03:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, een van miin broertjes heeft een sluitende redenering, waaruit blijkt dat de overljdenskans maar 50 % is! Maar goed: het tijdstip van overlijden is onzeker. Dus niet het overlijden zelf wordt gedekt, maar het overlijden voor een bepaalde datum.
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar er is een tendens naar steeds gefragmenteerdere pakketten, en dat vind ik zorgelijk.
Daar zeg je wat!quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:07 schreef HiZ het volgende:
Overigens vraag ik me af of het gebruiken van verzekeringsgeld voor het maken van de hadj niet haram is.
Ja, d'r is geen andere manier....hoewel: bied de Mekka-ganger een karbonaadje aan!quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou ze kijken in je broek, ben je besneden en heb je een baard dan mag je binnen
![]()
Sommige mensen zullen vinden van wel, maar ook veel mensen niet. Het lijkt met duidelijk dat er een element van onzekerheid inzit, niemand weet immers wanneer hij dood zal gaan. Ik kan me overigens niet voorstellen dat een verzekeraar de Hadj zonder beperkingen zou kunnen opnemen in een pakket; een beetje een no-win situatie voor een bedrijf als je 100% claims krijgt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 03:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar de hadzj heb je niet onverwacht nodig. Van een moslim wordt verwacht, dat hij op bedevaart naar Mekka gaat, als hij zich dat kan veroorloven. Asl hij hoort dat hij snel zal sterven, en hij kan het zich veroorloven, kan hij op bedevaart gaan. Ik vraag me af of een verzekering daarvor gebruikt kan worden. Zal het morgen vragen!
Natuurlijk kan dat. Fraude blijft altijd mogelijk.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:29 schreef Bresser het volgende:
dan vraag ik mij af of een kaaskop die geen moslim is maar tijdelijk wel beweerd moslim te zijn ook dit soort reisjes kan krijgen.
idd fraude.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat. Fraude blijft altijd mogelijk.
Het gaat uiteraard niet slechts om een bedevaart naar Lourdes of Mekka, die worden er slechts uitgepikt omdat ze het meest in het oog springen. Het gaat bijvoorbeeld ook om:quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:39 schreef Bresser het volgende:
[..]
idd fraude.
maar dat is niet het punt wat ik probeer te maken.
als een atheist overspannen is dan zou een vakantie naar een mooi rustig tropische eiland ook wonderen doen, kan hij dit ook vergoed krijgen als spirituele reiniging? (of iets van die strekking)
Vergoedingen voor kuuroorden in binnen- en buitenland zijn allang mogelijk. Hiernaast heb je ook nog verzekeringen als...quote:18 juni 2007] VGZ overweegt behalve pelgrimsreizen naar Lourdes ook bedevaarten richting Mekka te vergoeden. Dat zegt bestuursvoorzitter Edwin Velzel. De verzekeraar wil in kaart brengen welke elementen van 'bezinningsreizen' heilzaam werken. Daarbij kan het ook gaan om een retraite in een klooster of een cursus op de hei.
quote:De Vegapolis bestaat uit de Agis basisverzekering en de Agis aanvullende verzekeringen (av) waarin extra's zijn opgenomen voor deze doelgroep. Binnen de av-verzekering van de Vegapolis mag jaarlijks ¤ 25,- gedeclareerd worden voor vleesvervangers. Ook kent de Vegapolis een ruime dekking voor alternatieve geneeswijzen.
Bij Lourdes en waarschijnlijk ook bij Mekka (idien dit inderdaad mogelijk wordt in de toekomst) gaat het om een eenmalige vergoeding.quote:of mogen alleen gelovigen hiervan gebruik maken en hoe vaak?
elk jaar naar lourdes?
elk jaar mekka?
Onzin. Voor elementaire zorg heb je basispakketten waar een bedevaart niet in voorkomt.quote:bovendien vind ik dat gezien de hoge premies en dure gezondheidszorg dat ze alleen elementaire zorg moeten bieden en voor geestelijke zorg in de vorm van "god/allah" ga je maar naar de kerk/moskee en niet naar een verzekeraar waar iedereen voor lapt.
En ik persoonlijk zou geen verzekering afsluiten die dit soort dingen dekt.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:46 schreef Floripas het volgende:
Ik ben er vrij pragmatisch in. Werkt het, net zoals homeopatische placebo's? Vooral doen.
En daar sta jij gelukkig geheel vrij in. Net als Ali of Johannes er vrij in staat om dat wel te doenquote:Op zondag 24 juni 2007 16:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
En ik persoonlijk zou geen verzekering afsluiten die dit soort dingen dekt.
Wordt een beetje lastig als het geen verzekerd recht is (polis) maar een gunst, die de verzekeringsmaatschappij naar eigen goeddunken verleent. Dan zou je je werkelijk moeten verdiepen in de verzekeringsmaatschappij.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, dat maakt het dan wel wat moeilijker, maar een maatschappij die geld weggooit, die gooit het geld van de premie-betaler over de balk. Dus of het nou in een pakket zit of niet, de premie-betaler is altijd het piepeltje die met de rekening wordt opgezadeld. Kun je volgens mij beter gaan zitten bij een maatschappij die de voeten wat steviger op de grond heeft.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Wordt een beetje lastig als het geen verzekerd recht is (polis) maar een gunst, die de verzekeringsmaatschappij naar eigen goeddunken verleent. Dan zou je je werkelijk moeten verdiepen in de verzekeringsmaatschappij.
Gewoon het boekje met de polisvoorwaarden lezen, dus.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Wordt een beetje lastig als het geen verzekerd recht is (polis) maar een gunst, die de verzekeringsmaatschappij naar eigen goeddunken verleent. Dan zou je je werkelijk moeten verdiepen in de verzekeringsmaatschappij.
Die gebruiken geld dat overblijft voor reclamecampagnes; bonussen; glimmende panden.quote:Op maandag 25 juni 2007 01:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, dat maakt het dan wel wat moeilijker, maar een maatschappij die geld weggooit, die gooit het geld van de premie-betaler over de balk. Dus of het nou in een pakket zit of niet, de premie-betaler is altijd het piepeltje die met de rekening wordt opgezadeld. Kun je volgens mij beter gaan zitten bij een maatschappij die de voeten wat steviger op de grond heeft.
idd, net als het feit dat sommige mensen letterlijk al met een puist naar de dokter gaan.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |