Vind ik ook. Per slot van rekening zijn zowel "westerse" pelgrimsreizen en de oosterse hadj's uitingen van geloof. Kijk, dat je bij een reisbureau een reisverzekering afsluit, dat is prima. Als iemand zich tegen het tot pulp verdrukt worden in Mekka wil verzekeren, moet-ie dat doen, maar dat heeft m.i. niets met de zorgverzekering te maken, ook niet met het basispakket en/of het aanvullende pakket. Dit soort geldverslindende grappen worden dan tóch heel listig verhaald op degenen die de basispremie betalen. En die basispremie wordt voorlopig volgend jaar al weer verhoogd!quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:56 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik zie nu idd dat het om het aanvullende pakket gaat.
Toch blijf ik bij mijn punt dat zorgverzekeraars zich niet met dit soort zaken moeten bezig houden.
het is een private aanvullende verzekering... waarom zou de verzekerende instantie niet zelf mogen beslissen wat wel of niet door hen vergoed wordt?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:10 schreef Gia het volgende:
Als er een medische indicatie eis is, dan vind ik het best.
Maar om gezonde mensen een reisje te vergoeden uit verzekeringsgelden die bedoeld zijn om zieke mensen beter te maken, dan vind ik dat niet best.
Ik haal veel nieuwe kracht uit een neuk- en zuipvakantie in Spanje.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:54 schreef freako het volgende:
Maar het gaat niet om een hopelijke wonderbaarlijke genezing, maar om aansterken. Zieken halen er veel nieuwe kracht uit.
haha.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:25 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik haal veel nieuwe kracht uit een neuk- en zuipvakantie in Spanje.
Wordt dat dan ook vergoed?![]()
wat begrijp jij niet aan 'aanvullende' verzekering?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:20 schreef Party_P het volgende:
Niet door het geld wat ik betaal aan me zorgverzekering (want dat wordt van iedereen op 1 grote hoop gegooid).
Er zijn genoeg vakantieorganisaties waar je een collectief georganiseerde reis kunt boeken waardoor je voor een paar euro helemaal naar een spaans strand vervoerd kunt worden om je helemaal lam te zuipen...quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:25 schreef Soul79 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:03 schreef progrock het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jij er héél gauw, enkelvoudig, één richting en voor altijd misbruik van gaat maken.![]()
Ik snap wat aanvullend is hoor. Maar van je 10 euro per maand aanvulling kun je geen reisje mekka van betalen. Oftewel: dat geld komt ook van andere mensen. Een AIDS patient heeft voor enkele honderden euro's per maand aan medicijnen nodig. Het grootste gedeelte van die vergoeding komt van andere mensen af, want je zorgverzekering is maar 100 euro per maand. Die resterende komt dus van andere af.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat begrijp jij niet aan 'aanvullende' verzekering?
oftewel, jij kunt als klant kiezen voor een aanvullend pakket en hierin worden dan extra zaken vergoed... je kunt zélf kiezen welke zaken wel of niet vergoed worden, maar je betaald zelf ook premies waarmee dat pakket bekostigd wordt.
Als je het niet wilt, dan neem je domweg géén aanvullende verzekering of een pakket waarin zaken vergoed worden die je wel interesseren of nuttig voorkomen.
De nazorg welquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:25 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Het schiet z'n doel voor een zorgverzekeraar inderdaad voorbij, maar waarom zou je je er niet voor kunnen verzekeren? Als een verzekeraar dat wil aanbieden en jij wil er de premie voor betalen, wat maakt het dan uit?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:16 schreef Gia het volgende:
Zoals ik ook al in het andere topic schreef:
Als er een medische indicatie eis gehanteerd wordt, vind ik het prima.
Maar niet voor gezonde mensen.
Voordat een vergoeding naar bedevaartsoorden plaatsvind, moet je door de keuring van de verzekeringsmaatschappij, dat is al jaaaaaren zo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:16 schreef Gia het volgende:
Zoals ik ook al in het andere topic schreef:
Als er een medische indicatie eis gehanteerd wordt, vind ik het prima.
Maar niet voor gezonde mensen.
Eens.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij niet zo'n probleem in die aanvullende verzekeringen mogen ze van mij vergoeden wat ze willen van cactusknuffelen in Mexico tot bedevaarten naar de klaagmuur, Lourdes of Mekka. Zolang het niet in een verplicht basispakket zit doen ze maar.
Ah, je wordt Marokkaanquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:40 schreef HeatWave het volgende:
That's it, ik ga ook moslim worden. En me er dan uiteraard alleen aan houden als het me uitkomt
.
Misschien werken ze samen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:57 schreef Elfletterig het volgende:
Bespottelijk. Tal van noodzakelijke medische ingrepen worden NIET door de zorgverzekeraars vergoed en dan deze religieuze onzin wel? Als mensen gelovig willen zijn, draaien ze zelf maar voor de kosten van die hobby op.
Gelukkig zit ik niet bij VGZ. Zou ik er wél zitten, dan zou dit voor mij reden zijn om onmiddelijk weg te gaan. Een zorgverzekeraar is een zorgverzekeraar en geen D-Reizen of Neckermann.
Je gaat liever naar Mekka dan naar Lourdes?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:40 schreef HeatWave het volgende:
That's it, ik ga ook moslim worden. En me er dan uiteraard alleen aan houden als het me uitkomt
.
bij mekka schijnen ze je zo omver te lopen heb ik van horen zeggenquote:Op woensdag 20 juni 2007 15:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je gaat liever naar Mekka dan naar Lourdes?
Het is nogal dringen bij het steentjes gooien, ja. Schijnt een populaire attractie te zijnquote:Op woensdag 20 juni 2007 15:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
bij mekka schijnen ze je zo omver te lopen heb ik van horen zeggen
![]()
Ik vraag me inderdaad af hoe die lui weten of iemand moslim is. Niet-moslims mogen Mekka niet in. Hoe controleren ze dat?quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Religie en nationaliteit zijn twee verschillende zaken![]()
Nou ze kijken in je broek, ben je besneden en heb je een baard dan mag je binnenquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad af hoe die lui weten of iemand moslim is. Niet-moslims mogen Mekka niet in. Hoe controleren ze dat?
Omdat ik geband was tijdens de kamevragen van de nogal domme mevrouw Schippers.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:42 schreef SCH het volgende:
Belachelijk - maar dat vind ik al vanaf het moment dat ze Lourdes in het pakket hebben, en dat is al heel erg lang. Waarom heb je toen eigenlijk geen topic geopend PJO?
Maar dan hebben ze geen recht om te roepen dat er geen geld is voor bepaalde medische behandelingen. En dat gebeurt wel...quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:40 schreef sigme het volgende:
Wat een gezeur.
Een verzekeringsmaatschappij zou helemaal vrij moeten zijn in wat ze vergoeden, zolang ze aangegane verplichtingen maar nakomen. Polisvoorwaarden moeten nageleefd worden dus, wat ze extra doen mogen ze helemaal zelf weten (en is zéker geen zaak van de politiek).
Bij de weg, X-Ray; er is er een die sinds jaar en dag ooglaseroperatie vergoedt, al staat dat niet in de polis.
Dat zou zo zijn ware het niet dat de zorgverzekeraars een deel van het geld krijgen van de inkomensafhankelijke premie. Gemeenschapsgeld dus, wat betekend dat anderen meebetalen aan wat een zorgverzekeraar besluit te vergoeden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:40 schreef sigme het volgende:
Een verzekeringsmaatschappij zou helemaal vrij moeten zijn in wat ze vergoeden, zolang ze aangegane verplichtingen maar nakomen. Polisvoorwaarden moeten nageleefd worden dus, wat ze extra doen mogen ze helemaal zelf weten (en is zéker geen zaak van de politiek).
Tijd voor meer transparantie, dan weten de mensen ook waarom ze zoveel premie moeten betalen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
VGZ wil Mekkabedevaart vergoeden
Dit is toch te ziek voor woorden? Is de polis niet hoog genoeg? Is er niet eeuwig een tekort in de zorg? Waarom moeten andere meebetalen aan de religieuze vakantietripjes van een subcultuur? Dit heeft zelfs niks met "solidariteit" te maken.
Gelukkig zit ik niet meer bij VGZ.
Welke dan? Zou wel een keer goed uitkomenquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:40 schreef sigme het volgende:
Bij de weg, X-Ray; er is er een die sinds jaar en dag ooglaseroperatie vergoedt, al staat dat niet in de polis.
lekker liberaal is die VVD aap. Ik vind dat een zorgverzekeraar het zelf mag bepalen. Bevalt het je niet dan ga je toch bij een andere zorgverzekeraar.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is toch te ziek voor woorden? Is de polis niet hoog genoeg? Is er niet eeuwig een tekort in de zorg? Waarom moeten andere meebetalen aan de religieuze vakantietripjes van een subcultuur? Dit heeft zelfs niks met "solidariteit" te maken.
Niemand hoeft toch ergens aan mee te betalen? Neem je toch een andere verzekering? VGZ is gewoon een commercieel bedrijf die een markt ziet voor deze dekking. Wat is het probleem?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is toch te ziek voor woorden? Is de polis niet hoog genoeg? Is er niet eeuwig een tekort in de zorg? Waarom moeten andere meebetalen aan de religieuze vakantietripjes van een subcultuur?
Nee maar het laatste restje solidariteit bij zorgverzekeraars is weggespoelt met het nieuwe zorgstelsel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat de overheidsgeld dat zogenaamd voor zorg is ingezet wordt voor religie, terwijl we hier toch echt een scheiding kerk/staat zouden moeten hebben. Ik zie niet alleen dat er een oude, absurde regeling is, maar dat men die uit doorgeschoten islamofilie nog wil uitbreiden ook. Het gaat hier om het basispakket, niet om een aanvullende verzekering.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:34 schreef nonzz het volgende:
Niemand hoeft toch ergens aan mee te betalen? Neem je toch een andere verzekering? VGZ is gewoon een commercieel bedrijf die een markt ziet voor deze dekking. Wat is het probleem?
Is het misschien dat je ergens "Mekka", "Marokkaan" of "Moskee" ziet staan en dat het meteen zwart voor je ogen wordt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |