Gelul, het heeft net zo veel effect, zolang je er maar in gelooft. Ik geloof niet zo in bedevaarten waardan ook naartoe maar als het jou of wie dan ook helpt moet je het vooral doen. (Het goed doen zit hem vooral tussen de oren).quote:Op woensdag 20 juni 2007 06:25 schreef PJORourke het volgende:
Mekka heeft niks met gezondheid te maken zoals Lourdes dat in de visie van de katholieke kwakzalverij wel heeft.
Het is evenzoveel gelul. Beiden horen niet thuis in het basispakket. Als verzekeraars dat in hun aanvullende verzekeringen willen opnemen, moeten ze dat zelf weten (maar wel melden in hun polisvoorwaarden, wat nu blijkbaar niet gebeurt.). Raar dat je met Lourdes blijkbaar minder moeite hebt dan met Mekka, of ligt dat weer aan de betreffende onderliggende godsdienst?quote:Op woensdag 20 juni 2007 06:25 schreef PJORourke het volgende:
Mekka heeft niks met gezondheid te maken zoals Lourdes dat in de visie van de katholieke kwakzalverij wel heeft.
Dan ben je dus bejaardquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:42 schreef SCH het volgende:
Belachelijk - maar dat vind ik al vanaf het moment dat ze Lourdes in het pakket hebben, en dat is al heel erg lang. Waarom heb je toen eigenlijk geen topic geopend PJO?
Nou ja, vanaf het moment dat ik dat wist, het komt om de paar jaar weer even in het nieuws omdat een kamerlid het ontdekt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:49 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dan ben je dus bejaardSowieso bestond internet in 1928 nog niet.
nee , je betaald er geen premies voor, tenzij jij besloten hebt om dat specifieke aanvullende pakket van VGZ af te nemen,quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:36 schreef freud het volgende:
WTF?! Draag ik daar premie voor af? Lourdes? Mekka? Omdat mensen GELOVEN dat ze daar beter door worden? Ondersteunt de verzekeraar dus niet medisch bewezen behandelmethoden? In dat geval geloof ik dat een vakantie op de Bahama's mijn spierpijn kan genezen.
Waarom niet ? Die zorgverzekeraars gaan toch vrijwillig zo´n verzekering aan ?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:03 schreef MouseOver het volgende:
Je kunt niet alles wat betrekking heeft op gezondheid op zorgverzekeraars afwenden.
Vind ik ook. Per slot van rekening zijn zowel "westerse" pelgrimsreizen en de oosterse hadj's uitingen van geloof. Kijk, dat je bij een reisbureau een reisverzekering afsluit, dat is prima. Als iemand zich tegen het tot pulp verdrukt worden in Mekka wil verzekeren, moet-ie dat doen, maar dat heeft m.i. niets met de zorgverzekering te maken, ook niet met het basispakket en/of het aanvullende pakket. Dit soort geldverslindende grappen worden dan tóch heel listig verhaald op degenen die de basispremie betalen. En die basispremie wordt voorlopig volgend jaar al weer verhoogd!quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:56 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik zie nu idd dat het om het aanvullende pakket gaat.
Toch blijf ik bij mijn punt dat zorgverzekeraars zich niet met dit soort zaken moeten bezig houden.
het is een private aanvullende verzekering... waarom zou de verzekerende instantie niet zelf mogen beslissen wat wel of niet door hen vergoed wordt?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:10 schreef Gia het volgende:
Als er een medische indicatie eis is, dan vind ik het best.
Maar om gezonde mensen een reisje te vergoeden uit verzekeringsgelden die bedoeld zijn om zieke mensen beter te maken, dan vind ik dat niet best.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |