Dat kan bij de commercielen. Bij de po betaal je dan alsnog. En met de dalende marktaandelen komen ze vrolijik met ideeen als "reclamevrije zender"..quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat jij wil. Dan kijk en luister je toch lekker niet.
geen inhoudelijke reactie omdat je weet dat je onzin praat.quote:
Een term die verzonnen is om af te geven op lui die de traditionele kongsi media-PvdA/CDA/VVD-EU niet meer steunen. Totaal inhoudsloos dus.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:31 schreef SCH het volgende:
Radio 5 is speciaal bedoeld voor de maatschappelijk teleurgestelden,
Hmmmm, jij ziet geen kwaliteitsverschil tussen Tegenlicht of American Chopper ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De beste docus zie ik trouwens niet op de PO's, maar op het commercieele discovery en national geographic.
Teletekstquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Heel goed, er zijn ook veel leukere dingen te doen in het leven![]()
Radio luisteren bijvoorbeeld![]()
Dat Discovery achteruit gaat dat is duidelijk maar doe niet alsof Discovery niets anders te bieden heeft dan American Chopper (of dat achterlijke Hot Rod programma).quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hmmmm, jij ziet geen kwaliteitsverschil tussen Tegenlicht of American Chopper ?
Kabelmaatschappijen betalen Discovery niet hoor. Discovery betaalt de kabelmaatschappijen om doorgegeven te worden. Dit geldt voor alle zenders.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat Discovery achteruit gaat dat is duidelijk maar doe niet alsof Discovery niets anders te bieden heeft dan American Chopper (of dat achterlijke Hot Rod programma).
Ik denk dat Discovery en Eurosport precies laten zien waar we heen moeten. Zenders gespecialiseerd op een bepaald gebied die vervolgens betaald worden door kabelmaatschappijen om uitgezonden te mogen worden. Kabelmaatschappijen willen dat graag omdat het toegevoegde waarde heeft en een zender heeft door het gemak van opschalen (of voor 100.000 of 1.000.000 mensen uitzendt maakt weinig uit) een incentive om bij veel kabelmaatschappijen in t pakket te komen.
Enige wat je dan nog mist is dat verschillende aanbieders van TV in dezelfde regio aanwezig zijn, deze markt is er nu (bijna) nog niet.
Klopt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kabelmaatschappijen betalen Discovery niet hoor. Discovery betaalt de kabelmaatschappijen om doorgegeven te worden. Dit geldt voor alle zenders.
maar die kant zou het wel op moeten gaan. Alhoewel ik me kan voorstellen dat een zender zich daarvan niet kan bedruipen. Zowel dan kan de reclame afgeschaft wordenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kabelmaatschappijen betalen Discovery niet hoor. Discovery betaalt de kabelmaatschappijen om doorgegeven te worden. Dit geldt voor alle zenders.
Bedoel je dat consumenten dan kiezen uit een aantal kanalen en dan per kanaal betalen? Of dat ze bijvoorbeeld 15 kanalen mogen kiezen uit een groter pakket en dat dit voor een vast bedrag per maand geleverd wordt?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:30 schreef FJD het volgende:
[..]
maar die kant zou het wel op moeten gaan. Alhoewel ik me kan voorstellen dat een zender zich daarvan niet kan bedruipen. Zowel dan kan de reclame afgeschaft wordenWishfull thinking denk ik..
ik ben benieuwd wat het effect van interent hierop zal zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kabelmaatschappijen betalen Discovery niet hoor. Discovery betaalt de kabelmaatschappijen om doorgegeven te worden. Dit geldt voor alle zenders.
En wie betalen de kabelmaatschappijen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:30 schreef FJD het volgende:
[..]
maar die kant zou het wel op moeten gaan. Alhoewel ik me kan voorstellen dat een zender zich daarvan niet kan bedruipen. Zowel dan kan de reclame afgeschaft wordenWishfull thinking denk ik..
Klantenquote:
Hoevaak zie je dan een documentaire over onderwerpen die in Nederland spelen ? (politiek, cultuur, samenleving) ?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat Discovery achteruit gaat dat is duidelijk maar doe niet alsof Discovery niets anders te bieden heeft dan American Chopper (of dat achterlijke Hot Rod programma).
Ik denk dat Discovery en Eurosport precies laten zien waar we heen moeten. Zenders gespecialiseerd op een bepaald gebied die vervolgens betaald worden door kabelmaatschappijen om uitgezonden te mogen worden. Kabelmaatschappijen willen dat graag omdat het toegevoegde waarde heeft en een zender heeft door het gemak van opschalen (of voor 100.000 of 1.000.000 mensen uitzendt maakt weinig uit) een incentive om bij veel kabelmaatschappijen in t pakket te komen.
Enige wat je dan nog mist is dat verschillende aanbieders van TV in dezelfde regio aanwezig zijn, deze markt is er nu (bijna) nog niet.
Is inderdaad een mogelijkheid. Aan de andere kant laten Discovery en NGC zien dat je jezelf prima kunt bedruipen zonder enorme hoeveelheden reclame en belspellen zoals je dat tegenwoordig ziet op de gemiddelde commerciele zender.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij en ik dus.Geen reclame meer betekent dan hogere tarieven voor een abonnement
![]()
Voor politiek hebben we tegenwoordig Politiek24. Er is GeschiedenisTV en er is HollandDoc. Allemaal voor 2,- per maand extraquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoevaak zie je dan een documentaire over onderwerpen die in Nederland spelen ? (politiek, cultuur, samenleving) ?
TV kijken via de pc groeit in populariteit, maar het grootste deel van de Nederlanders maakt er nog geen gebruik van. Slechts 12% van de huishoudens keek in 2006 wel eens tv via zijn pc; in 2005 was dit 8%. bronquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wat het effect van interent hierop zal zijn.
Ik kijk nu al meer naar gedownload spul dan naar reguliere televisie.
Maar wel een boeiende offtopicquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Is inderdaad een mogelijkheid. Aan de andere kant laten Discovery en NGC zien dat je jezelf prima kunt bedruipen zonder enorme hoeveelheden reclame en belspellen zoals je dat tegenwoordig ziet op de gemiddelde commerciele zender.
Maar goed aan dit soort redenaties zitten zoveel mitsen en maren dat je het precieze effect pas achterhaalt als je het probeert en dat is nog wel redelijk riskant.
Toch geloof ik wel in het businessmodel. Als de niche groot genoeg is (hoe paradoxaal) dan kun je een erg boeiende zender opzettten zonder de hele zender vol te gooien met reclame. Wat weer kan komen doordat je niche een hele specifieke groep kijkers trekt wat het voor sommige bedrijven waardevoller maakt om te adverteren.
Kortom een heleboel opties maar we gaan wel offtopic
Die zijn dus van de Publieke Omroep, en verdwijnen dus als de Publieke Omroep komt te verdwijnen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Voor politiek hebben we tegenwoordig Politiek24. Er is GeschiedenisTV en er is HollandDoc. Allemaal voor 2,- per maand extra
Overal dezelfde Discovery maar dan met ondertitelingquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Overigens moet je je niet verkijken op de haalbaarheid van een commerciele Discovery of bijv. CNN in Nederland. De markt voor Nederlandstaligen is gewoon te klein voor dit soort zenders.
Anders gezegd....behalve de taal willen mensen ook Nederlandse onderwerpen zien. Dus dan niet zo´n wereldwijde zender als Discovery (die al trouwens wordt ondertiteld), of CNN met wereldwijde onderwerpen, maar dan ook met NLse onderwerpen. (politiek, cultuur, samenleving etc.)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Overal dezelfde Discovery maar dan met ondertitelingOp die manier moet het mogelijk zijn om achterlijke programma's als American Chopper er af te krijgen. Kut programma
![]()
Standaardiseren waar mogelijk en in dit geval is dat erg goed mogelijk. Alhoewel er vast wel een paar landen gaan zeiken dat ze nasynchronisatie willen.
Nieuws wordt tegenwoordig al meer dan voldoende verzorgd door RTL4. Commerciele zender die op een acceptabel (lees: geen HvN) niveau nieuws de wereld in mikt. De kijkcijfers die programma's als Tegenlicht, Nova en Paul & Witteman laten zien moeten toch duidelijk maken dat er een fatsoenlijke markt is voor dit soort programmas en dat een serieuze zender die dit allemaal combineert dus zeker een goede optie is. Ik vrees alleen wel voor een toename van reclame en belspelletjes dus wellicht dat de overheid dat wat aan banden moet leggen. Wellicht niet de meest geweldige situatie maar goed.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Anders gezegd....behalve de taal willen mensen ook Nederlandse onderwerpen zien. Dus dan niet zo´n wereldwijde zender als Discovery (die al trouwens wordt ondertiteld), of CNN met wereldwijde onderwerpen, maar dan ook met NLse onderwerpen. (politiek, cultuur, samenleving etc.)
als de PO verdwijnt, zal er dan geen nieuwe zender komen die allerlei zaken uitzend.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Die zijn dus van de Publieke Omroep, en verdwijnen dus als de Publieke Omroep komt te verdwijnen.
Maar als ned 1,2 & 3 opgeheven worden komen er heel veel kijkers vrij. Dat schept ruimte voor nieuwe zenders.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Overigens moet je je niet verkijken op de haalbaarheid van een commerciele Discovery of bijv. CNN in Nederland. De markt voor Nederlandstaligen is gewoon te klein voor dit soort zenders.
Ik zeg niet dat ik voor/tegen/of wat dan ook ben, ik zeg alleen dat de Nederlandse markt vrij krap is. Puur vanwege het feit dat er niet zoveel Nederlandstalige wereldburgers zijn, hetgeen zijn effect heeft op reclames maar ook op weder verkoop van programma ´s (kijk bijvoorbeeld wat de BBC in dat opzicht omzet ).quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:45 schreef Napalm het volgende:
[..]
als de PO verdwijnt, zal er dan geen nieuwe zender komen die allerlei zaken uitzend.
Overigens is dat Sesamstraat van jou ook gewoon opgezet zonder overheidssubsidie in de USA, dat kapitalistische landje..
[..]
Maar als ned 1,2 & 3 opgeheven worden komen er heel veel kijkers vrij. Dat schept ruimte voor nieuwe zenders.
Vind het wel knap van hem dat hij zijn eigen stellingen binnen enkele seconden onderuit weet te halen door beelden en voorbeelden, gisteravond lukte het hem zelfs al voordat hij een stelling poneerdequote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:09 schreef Klopkoek het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=4860289&md5=27ba7788628f2a03f3d2db17ab4b623d
Fransisco van Jole na 30 seconden - "We gaan wokken met de werkelijkheid".
Klein misshcien maar nog altijd groter dan menig ander Europees land en die redden het ook.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zeg niet dat ik voor/tegen/of wat dan ook ben, ik zeg alleen dat de Nederlandse markt vrij krap is. Puur vanwege het feit dat er niet zoveel Nederlandstalige wereldburgers zijn, hetgeen zijn effect heeft op reclames
Endemol doet het fantastisch, juist omdat ze geen programma`s verkopen maar ideeen& formules.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:12 schreef LangeTabbetje het volgende:maar ook op weder verkoop van programma ´s (kijk bijvoorbeeld wat de BBC in dat opzicht omzet ).
Ik vind het niet eens links (hij heeft het over Shangri-la) maar vooral vol met onzin en hak op de tak springerij. Zo weer 5000*30=150000 euro door de plee gespoeld.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vind het wel knap van hem dat hij zijn eigen stellingen binnen enkele seconden onderuit weet te halen door beelden en voorbeelden, gisteravond lukte het hem zelfs al voordat hij een stelling poneerde![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |