Het staat in de Bijbel! Wil je soms zeggen dat niet alles wat in de Bijbel staat, klopt?quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als jij dat er uit wil halen mag je dat doen. Je kan je ook afvragen of dat wel klopt.
Pas als je echt religieus bent mag jij zelf bepalen welk deel je wel, en welk deel je niet, letterlijk neemt. Als nietchristen zul je het moeten doen met de goddelijk geïnspireerde arbitraire visie van de toevallige christen waarmee je van doen hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:45 schreef Rasing het volgende:
[..]
Het staat in de Bijbel! Wil je soms zeggen dat niet alles wat in de Bijbel staat, klopt?
* Rasing s wereldbeeld stort in
Het is ook altijd grappig hoe elke christen een eigen mening heeft over bepaalde dingen. Mijn schoonvader is ook christen, maar heeft echt gigantisch andere opvattingen als Ali.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:55 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Pas als je echt religieus bent mag jij zelf bepalen welk deel je wel, en welk deel je niet, letterlijk neemt. Als nietchristen zul je het moeten doen met de goddelijk geïnspireerde arbitraire visie van de toevallige christen waarmee je van doen hebt.
Ik vind kleuters altijd leuk om te zienquote:Op donderdag 21 juni 2007 12:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jullie zijn af en toe echt net een stel kleuters, heel triest om te zien.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lees de bijbel dan weet je hoe we tegen God aan moeten kunnen kijken.
Nou, het is wel een expliciete aanname. In de wetenschap moeten zulke aannames zich bewijzen door te kijken hoe nuttig ze zijn. In een religie heb je die zelfreflectie niet, en daarom is het in mijn ogen ook altijd wat een heikel punt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja omdat dat zo IS. Daarom doen we dat.
Da''s mooi, want volgens Jezus zijn zij degene die het Koninkrijk kunnen aanschouwenquote:Op donderdag 21 juni 2007 12:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jullie zijn af en toe echt net een stel kleuters, heel triest om te zien.
Ja, maar dan nog; je hebt in het Christendom meer dan 400 verschillende denominaties. Het is vrij eenvoudig te bedenken waar die vandaan komen, lijkt me.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor de bijbelse God heb je de bijbel nodig, dat lijkt me nogal logisch.
Je kan ze allemaal toetsen aan de bijbel, en niet alles is afhankelijk van interpretatie. Zo staat in de bijbel duidelijk hoe er gedoopt dient te worden, toch doen sommige denominaties het anders. Die kun je dus gelijk schrappen. En zo zijn er tal van voorbeelden. Naar mijn mening kun je ze allemaal schrappen op zevendedagsadventisten na, omdat dat de enige denominatie is die de bijbelse sabbath houdt ipv de katholieke.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog; je hebt in het Christendom meer dan 400 verschillende denominaties. Het is vrij eenvoudig te bedenken waar die vandaan komen, lijkt me.
Je noemt zijn naam en ik voel zijn tentakels mij beroeren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met evolutie in combinatie met het heilige hemelrijk van het SpagettiMonster?
Niet te vergeten John Frum. (ohja en ja ik ben the god delusion aan het lezen, vind het nog niet zo'n bijster interesant boek staat weinig nieuws in, maar John Frum kende ik nog nietquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met evolutie in combinatie met het heilige hemelrijk van het SpagettiMonster?
Dan begrijp jij het verschil tussen dogma en kerygma niet helemaal, denk ikquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je kan ze allemaal toetsen aan de bijbel, en niet alles is afhankelijk van interpretatie. Zo staat in de bijbel duidelijk hoe er gedoopt dient te worden, toch doen sommige denominaties het anders. Die kun je dus gelijk schrappen. En zo zijn er tal van voorbeelden. Naar mijn mening kun je ze allemaal schrappen op zevendedagsadventisten na, omdat dat de enige denominatie is die de bijbelse sabbath houdt ipv de katholieke.
edit er is er nog eentje, die heeft iemand laatst genoemd, maar daar heb je weer splitsingen in die Jezus wel en niet accepteren. Zij houden ook nog de oude wetten, wat niet per se hoeft.
Ipv daar interessant over doen met eenquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan begrijp jij het verschil tussen dogma en kerygma niet helemaal, denk ik![]()
Daar heeft men lang over gedaan om dat te beslissen, openbaringen zou er zelfs bijna niet in gezeten hebben. Ik ga er vanuit dat de bijbel klopt en dat er geen rare, tegendraadse geschriften bij horen.quote:Daarbij zijn er boeken en bronnen buiten de Bijbel, en sommigen kiezen ervoor om die ook mee te nemen. Want wie, behalve de kerk, bepaalt welke boeken in het canon horen en welke niet? Ik vind dit een beetje ongenuanceerd van je.
Het is dus puur een geloof en hoeft dus niet persee waarheid te zijn (of waarheid te benaderen ?)quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ipv daar interessant over doen met een, kan je ook uitleggen wat ik volgens jou niet begrijp
[..]
Daar heeft men lang over gedaan om dat te beslissen, openbaringen zou er zelfs bijna niet in gezeten hebben. Ik ga er vanuit dat de bijbel klopt en dat er geen rare, tegendraadse geschriften bij horen.
Omdat de mensen die toevallig aanwezig waren in Nicaea in 325 na Christus dat zeiden? Er zijn een hoop boeken weggelaten, waarvan anderen zeggen dat die ook door God geïnspireerd waren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ga er vanuit dat de bijbel klopt en dat er geen rare, tegendraadse geschriften bij horen.
define "creationist"quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit topic heeft trouwens een groot gebrek aan creationisten, het is een beetje ali tegen de rest.
* Bosbeetle verhuisd denk ik maar naar het evolutie topic!
Iemand die denkt dat het leven op aarde op welke manier dan ook bewust ontworpen is.quote:
En het leven buiten de aarde? Telt dat niet mee?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iemand die denkt dat het leven op aarde op welke manier dan ook bewust ontworpen is.
Tja, als je een creationist hebt die geen probleem heeft met evolutie (relaxte gasten, die Katholiekenquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit topic heeft trouwens een groot gebrek aan creationisten, het is een beetje ali tegen de rest.
* Bosbeetle verhuisd denk ik maar naar het evolutie topic!
tsja.. dat dus. Maar het blijft vermakelijk om te volgenquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:01 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Tja, als je een creationist hebt die geen probleem heeft met evolutie (relaxte gasten, die Katholieken), dan ben je in dit topic snel uitgepraat.
oke.. trek de discussie eens wat breder dan. Nu wordt in dit topic alleen gediscussieerd over a) 6 dagen kleien of b) evolutie.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iemand die denkt dat het leven op aarde op welke manier dan ook bewust ontworpen is.
Ik ga er vanuit dat het een zo accuraat mogelijke reflectie vd waarheid is. Natuurlijk weet ik het niet zeker, geloof ik dat, maar ik beoordeel dat adhv waarschijnlijkheid op basis van logica, mijn eigen ervaringen, andermans ervaringen, de toestand in de wereld etc etc etc. Daarbij geloof ik ook in God en geloof ik dus automatisch dat God er wel voor gezorgd heeft dat de juiste boeken erbij zitten. Voor jullie doet dat er echter niet toe, het is een cirkelredenering, maar die eerste criteria zijn wel belangrijk en toetsbaar.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is dus puur een geloof en hoeft dus niet persee waarheid te zijn (of waarheid te benaderen ?)
Dat zinnetje pik ik er toch even uit... Zo op zich ben ik het wel met je eens, maar ik snap niet hoe je dat kunt rijmen met het afwijzen van diezelfde Kerk waar deze Kerkvaders toe behoorden en die zij hebben vormgegevenquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is waar de kerkvaders op gelet hebben, of er geen gnostische/mystieke vervuiling in zit.
Niet alle leden van de oorspronkelijke katholieke kerk waren zoals de meeste katholieken nu zijn, toen was het nog niet zo'n bolwerk van heidendom en antichristelijke doctrine. We hebben het wel over bijna 2 millennia aan verstreken tijd he.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat zinnetje pik ik er toch even uit... Zo op zich ben ik het wel met je eens, maar ik snap niet hoe je dat kunt rijmen met het afwijzen van diezelfde Kerk waar deze Kerkvaders toe behoorden en die zij hebben vormgegeven
euh.. de canon is vastgesteld in 324 heurquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niet alle leden van de oorspronkelijke katholieke kerk waren zoals de meeste katholieken nu zijn, toen was het nog niet zo'n bolwerk van heidendom en antichristelijke doctrine. We hebben het wel over bijna 2 millennia aan verstreken tijd he.
oke, 1683 jaar danquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
euh.. de canon is vastgesteld in 324 heur
als je het niet haalt is dat gewoon Gods wilquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
wahhh ik heb dalijk statistiek. als ik het niet haal doordat ik constant gedwongen word op dit topic te reageren ga ik jullie allemaal persoonlijk opzoeken en met kracht een bijbel door de strot werken
Typisch afschuifgedrag van die christenen ook altijd: 'Santan verleidde eva om van de boom van goed en kwaad te eten', 'Als ik mijn tentamen niet haal is het jullie schuld'.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
wahhh ik heb dalijk statistiek. als ik het niet haal doordat ik constant gedwongen word op dit topic te reageren ga ik jullie allemaal persoonlijk opzoeken en met kracht een bijbel door de strot werken
Ja en amen, Ali. Statistiek! Nu!quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
ja jullie tarten mij met jullie kinderachtig gezeur, ik voel mij gedwongen dat wangedrag te corrigeren tot men in koor ja en amen smeekt
Zullen we discussie aflsuiten? Het gaat toch allen maar overt religie, beetje off-topic. En statistiek is veel belangrijker.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
laat me nou eens rustig leren !!!
Dat is weer een apart topic waard: "Statistiek en religie"quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:56 schreef Rasing het volgende:
Wat zegt de Bijbel eigenlijlk over statistiek?
Prima. Geef eens bewijs voor creationisme van diersoorten. D.w.z, rechtstreeks bewijs, want het kan natuurlijk dat evolutie het mis heeft, maar creationisme ook. Er zijn meerdere opties. Aanvallen op evolutie zijn niet per se een bewijs voor creationisme. Wat is derhalve een concreet voorbeeld dat evolutie absoluut niet verklaren kan, maar creationisme typisch wel verklaart.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
na 3 uur stressen en zwoegen zit het erop
we kunnen weer
Kan je daar nog op reageren Ali?quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tsja dat komt niet echt objectief meer over na al de aangekaarte punten van waar de bijbel het mis heeftWat hier overigens wel uit volgt is dat je creationisme onder de geloven zet en niet bij de wetenschap. Das fijn want dan kunnen we het daar iig vast over eens zijn.
Maar waar baseer je het dan op? Op de Bijbel alleen?quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sorry maar ik kan niet >6000 jaar terug in de tijdHet is niet zo dat ik er foto's van heb ofzo.
Waarom niet?quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat wil je horen, dat ik je gelijk geef? Dat geef ik je niet, dus doe geen moeite.
Dus, volgen jouw eigen "onderzoeksmethode" is er voor jouw creationistische "theorie" dus ook geen bewijs; we kunnen het immers niet zien gebeuren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sorry maar ik kan niet >6000 jaar terug in de tijdHet is niet zo dat ik er foto's van heb ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |