abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:19:04 #151
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50669089
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:11 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jij fantaseert over bomen die God neerzet om mensen te verzoeken, en Iblis fantaseert over celletjes. Iedereen z'n ding.
Maar zijn fantasie komt uit een heilig boek dat foutloos is en nooit liegt. En mijn fantasie is alleen maar gebaseerd op wetenschappelijke werken van faalbare mensen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50671159
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:11 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jij fantaseert over bomen die God neerzet om mensen te verzoeken, en Iblis fantaseert over celletjes. Iedereen z'n ding.
Eindelijk iemand die het toegeeft.
pi_50671661
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, een cel is gewoon complex en niet simpel. Er vanuit gaan dat de éérste cel veel simpeler zou zijn dan de complexe cellen die we nu hebben is weer fantaseren.
Is dat zo, Ali? Je hebt nu toch ook cellen met een verschillende complexiteit?
Vergelijk de Archaea, Bacteria, en de Eukarya, hier al eerder in de discussie genoemd.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:23:29 #154
64288 Bensel
Ladderzat
pi_50672240
Ali, bvergeet niet dat de cel net zo goed evolutie heeft ondergaan. Zelfs de meest eenvoudige bacterie heeft evoutie ondergaan, anders zou het nu niet bestaan. dat betekent ook dat alle cellen die je nu kunt zien, vele malen complexer zijn dan wat ze ooit waren. maar eigenlijk is dit de meest simpele cel: een lipide dubbellaag, voor een stabiel intern milieu (en een zwak electrisch potentiaal over het membraam, waardoor ionen transport mogelijk word), een hoop nucleotiden, en RNA dat lang genoeg is om een loop op zichzelf te vormen, en met behulp van nucleotiden een extra RNA streng kunnen vormen. Dit zijn allemaal dingen die (bio)chemisch gezien gemakkelijk kunnen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_50672308
Ja alles is complexer dan wat het eerst was en nergens zijn die simpele vormen nog te vinden, natuurlijke selectie heeft ermee afgerekend, I know.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:24:41 #156
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50672310
De eerste cel had waarschijnlijk een zeer simpel membraam inderdaad. Maar dat mag ik niet zeggen van God, is fantasie.
Zyggie.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:26:06 #157
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50672386
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja alles is complexer dan wat het eerst was en nergens zijn die simpele vormen nog te vinden, I know.
Waarom denk je dat dingen complexer worden? Omdat ze beterrr functioneren.
Zyggie.
pi_50672458
quote:
Ja alles is complexer dan wat het eerst was en nergens zijn die simpele vormen nog te vinden, natuurlijke selectie heeft ermee afgerekend, I know.
De simpele vormen zijn nog steeds te vinden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_50672510
Je kan die claim toch niet maken zonder dat je kan aantonen dat dingen eerst niet zo complex waren. Alles is complex geweest vanaf het begin.
pi_50672635
Weetje ik heb er geen zin meer in eigenijk, het schiet toch niet op. Ieder zijn ding. Verder heeft dit geouwehoer me nu al meerdere tentamens gekost heb ik het idee, ik kan mijn tijd beter besteden. Het is een hopeloze discussie en we zijn allemaal overtuigd van ons eigen gelijk. Dus ik ga proberen niet meer te reageren en me weer op mijn studie te richten, anders kan ik mn bachelor dit jaar wel vergeten.

Oh en bedankt allemaal voor de moeite die jullie erin hebben gestoken, ik weet zeker dat we allemaal weer een hoop geleerd hebben. En voor alle mensen die niet kunnen discussiëren zonder te gebruiken
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:30:38 #161
64288 Bensel
Ladderzat
pi_50672654
quote:
Vergeet ook niet dat de huidige omstandigheden anders zijn dan toen. dergelijke losse elementen van een cel zouden niet lang overleven in deze wereld.. Ze zouden meteen geoxideerd raken, of DNA'ses en andere enzymen zouden ze binnen de kortste keren afbreken (op een gemiddelde tafel ligt genoeg DNAse op een vierkante millimeter om al het DNa van meerdere cellen af te breken, mocht het buiten de cel komen.. (was altijd leuk bij microbiologie practica.. altijd voor zorgen dat er zo weinig mogelik DNAse in een proef kwam.. altijd meteen alles afsluiten enzo... anders was je proef met vermeerdering van DNA in een los medium erg snel mislukt.. )
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:31:24 #162
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50672698
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je kan die claim toch niet maken zonder dat je kan aantonen dat dingen eerst niet zo complex waren. Alles is complex geweest vanaf het begin.
Ja dat is jouw overtuiging. Alleen als je de analogie van structuren in een chronologisch rijtje ziet, zie je dat complexiteit toeneemt. Het is wel degelijk aangetoond, met koolstofdatering in verschillende lagen en oude fossielen. Alleen past dat ook weer niet in je kader.
Zyggie.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:33:46 #163
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50672839
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Weetje ik heb er geen zin meer in eigenijk, het schiet toch niet op. Ieder zijn ding. Verder heeft dit geouwehoer me nu al meerdere tentamens gekost heb ik het idee, ik kan mijn tijd beter besteden. Het is een hopeloze discussie en we zijn allemaal overtuigd van ons eigen gelijk. Dus ik ga proberen niet meer te reageren en me weer op mijn studie te richten, anders kan ik mn bachelor dit jaar wel vergeten.
Ieder zijn ding inderdaad. Je weet gelukkig zelf ook wel dat je niet gelijk hebt. Simpele leek die denkt een bewezen alom ondersteunde constructie om te blazen met veel holle rhetoriek... pfff.
Zyggie.
pi_50672853
doe es niet zo tof man
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:34:44 #165
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50672887
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
doe es niet zo tof man
Ik jaag je weg, voor je eigen bestwil. Leren. Ik ben ook al aan het soggen.
Zyggie.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:35:53 #166
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50672937
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
het oog is in allerhande niet-complexe en meer-complexe versies terug te vinden in het dierenrijk. D.w.z. als we naar de structuur lens/netvlies etc. kijken. De cellen zelf zijn natuurlijk wel complex in zekere zin.

Echter, jouw God kan wel opeens onstaan of in ieder geval altijd zijn, en die is ook complex. Waarom is dat voor hem wel mogelijk maar zou het voor b.v. een een-cellige niet mogelijk zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50673127
we hebben gewoon wel met een paar man 9 topics volgeluld + die topics daarvoor die nog niet evolutie vs creatie heten, dat is toch niet normaal he
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:42:07 #168
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50673242
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
we hebben gewoon wel met een paar man 9 topics volgeluld + die topics daarvoor die nog niet evolutie vs creatie heten, dat is toch niet normaal he
Ik denk dat het door een mutatie komt. Die negatief uitpakt in jouw geval. Succes met je tentamens.
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:22:40 #169
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50677794
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het zit inderdaad diep.

Maar om even terug te komen op abiogenesis:

Onjuiste weergave:

simpele chemicalien ------> eencellige

Juiste weergave (hetzij -versimpelt) :

simpele chemicalien --> polymeren --> zelf-replicerende polymeren --> hypercycle --> protobiont --> eencellige
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_50680520
Misschien dat we ooit (op mars of europa(de maan)) bacterien of eencelligen vinden. Kunnen we meteen zien of die minder "complex" zijn als hier op aarde. Persoonlijk denk ik dat het niet meer dan normaal is dat de eerste cellen lang niet zo complex waren als nu. Ze waren wel complex, maar bij lange na niet wat het nu is.
  donderdag 21 juni 2007 @ 08:38:06 #171
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50681082
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Oh en bedankt allemaal voor de moeite die jullie erin hebben gestoken, ik weet zeker dat we allemaal weer een hoop geleerd hebben. En voor alle mensen die niet kunnen discussiëren zonder te gebruiken

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_50681239
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:38 schreef wijsneus het volgende:

[..]

donderdag 21 juni 2007 @ 08:57:12 #173
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50681475
Het is natuurlijk makkelijk en duidelijk om harde grenzen te stellen (tussen soorten en wel/niet leven). Gelukkig is het echte leven niet zo simpel. Maar daar komt Ali wel achter als ie wat ouder word.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 09:48:58 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_50682576
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:

Dus vraagje aan ali hoe kunnen we dmv een goede proef aantonen dat jouw god bestaat ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_50683264
God is geen natuurkundig/biologisch/scheikundig etc verschijnsel bosbeetle dus die kun je inderdaad niet testen met een proef gericht op materie. Wat je kan doen is de bijbel testen op zijn geloofwaardigheid. Ik heb dat gedaan wat betreft de profeties en de enige conclusie die ik kon trekken is dat het boek goddelijk geïnspireerd moet zijn.
pi_50683327
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God is geen natuurkundig/biologisch/scheikundig etc verschijnsel bosbeetle dus die kun je inderdaad niet testen met een proef gericht op materie. Wat je kan doen is de bijbel testen op zijn geloofwaardigheid. Ik heb dat gedaan wat betreft de profeties en de enige conclusie die ik kon trekken is dat het boek goddelijk geïnspireerd moet zijn.
Houdt dat in dat Nostradamus ook een soort van God is? Ik ben van mening dat vele gebeurtenissen in de bijbel een kwestie van interpretatie is en er dus makkelijk een link gelegd kan worden met dingen die gebeurd zijn.
pi_50683448
Nee nostradamus was een tripkikker. Je kan inderdaad zelf gaan zitten interpreteren en links gaan zitten leggen, maar als het niet klopt heb je er niets aan.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:25:46 #178
pi_50683542
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee nostradamus was een tripkikker. Je kan inderdaad zelf gaan zitten interpreteren en links gaan zitten leggen, maar als het niet klopt heb je er niets aan.
Jij doet hetzelfde met de bijbel wat een hoop mensen met de verzen van Nostradamus doen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50683559
Nee want de verzen van nostradamus zijn een samenraapsel zonder uitleg, daarom staan ze zo open voor subjectieve interpretatie. De bijbel legt haar eigen symboliek uit waardoor je de profeties aan de realiteit kan toetsen.
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 10:33:25 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_50683730
quote:
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Als hier een verklaring op komt van 'god staat buiten alle wetten en is niet falsificeerbaar' dan kun je creationisme bij het potje psuedowetenschap gooien (voor mijn part ligt het daar al en lager).
Vandaar dat dit in onder het kopje levensbeschouwing staat dus.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:34:04 #181
pi_50683746
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee want de verzen van nostradamus zijn een samenraapsel zonder uitleg, daarom staan ze zo open voor subjectieve interpretatie. De bijbel legt haar eigen symboliek uit waardoor je de profeties aan de realiteit kan toetsen.
Alleen als je er in geloofd. Ik vind de bijbel net zo onzinnig als de versen van Nostradamus. Als je het letterlijk neemt is het onzin, en anders kan je er alle kanten mee op.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:42:00 #182
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50683966
Op www.skepticsannotatedbible.com staat een lange, lange rij van profeties die niet uit zijn gekomen. Eigenlijk klopt van dat hele boek geen bal. Ook de 'absurdities' en de 'contradictions' zijn leuk om te lezen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50684115
quote:
God zelf misschien niet. Alle fysische gevolgen die jij hier toeschrijft aan God wel. Ook allerlei 'karaktereigenschappen' die aan God worden toegeschreven hebben fysische implicaties.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50684182
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen als je er in geloofd. Ik vind de bijbel net zo onzinnig als de versen van Nostradamus. Als je het letterlijk neemt is het onzin, en anders kan je er alle kanten mee op.
Heb je hem weleens gelezen?
pi_50684209
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[..]

Vandaar dat dit in onder het kopje levensbeschouwing staat dus.
Als jij God wil afschrijven moet je dat vooral doen.
pi_50684220
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook allerlei 'karaktereigenschappen' die aan God worden toegeschreven hebben fysische implicaties.
Die moet je uitleggen
pi_50684333
Ik zou statistiek gaan leren, kwart voor 4 tentamen. Jullie houden me van me werk.
pi_50684543
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zou statistiek gaan leren, kwart voor 4 tentamen. Jullie houden me van me werk.
Dat ga ik ook eerst nog even doen, half 2 tentamen.
Zal daarna wel een keer je openstaande vraag beantwoorden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50684549
quote:
Even voor informatie gewoon, kan je dan in ieder geval een aantal onweerlegbare gebeurtenissen aangeven in de bijbel die 100% zeker zijn gebeurd in recente tijden, laten we zeggen, afgelopen 100 jaar.
pi_50684574
quote:
De Bijbel legt haar eigen symboliek lang niet altijd uit. Daarom hebben bijvoorbeeld de Joden ook zoiets als een Mishna.

En tsja, die profetieen.... ik neem ze altijd met een flinke korrel zout
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:03:54 #191
pi_50684660
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb je hem weleens gelezen?
Gedeeltes, stukjes Qor'an, romans, liedteksten, sprookjes van Grimm. Overal kom je wijsheden tegen en dingen die de toekomst voorspellen. Dat ligt aan de structuur van de menselijke hersenen. Ze zijn gebouwd om verbanden te zien (of te maken als ze er niet zijn). Maar dat leer je misschien wel in je studie psychologie.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:09:48 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50684834
quote:
Tsja dat komt niet echt objectief meer over na al de aangekaarte punten van waar de bijbel het mis heeft Wat hier overigens wel uit volgt is dat je creationisme onder de geloven zet en niet bij de wetenschap. Das fijn want dan kunnen we het daar iig vast over eens zijn.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 11:16:30 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_50685029
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als jij God wil afschrijven moet je dat vooral doen.
Ik zou god niet afschrijven als gelovers erin open stonden voor wetenschappelijke methode. Maar door te zeggen dat god buiten alles staat kun je elk tegenargument wegwuiven. En dat is wel een beetje makkelijk.
pi_50685164
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zou god niet afschrijven als gelovers erin open stonden voor wetenschappelijke methode. Maar door te zeggen dat god buiten alles staat kun je elk tegenargument wegwuiven. En dat is wel een beetje makkelijk.
Ja omdat dat zo IS. Daarom doen we dat.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:25:17 #195
pi_50685249
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Gelukkig trekt de evolutie zich niets aan van jouw geloof en manier van debatteren.

Moet je niet studeren?
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 11:26:32 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_50685287
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het woordje 'IS' impliceert dat je bewijs hebt? Wat?

Een 'heilig' boek? Een revelatie? Een geloof?
pi_50685379
Lees de bijbel dan weet je hoe we tegen God aan moeten kijken.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:33:59 #198
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50685541
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lees wat goede studieboeken en/of doe een paar onderzoekjes en je weet dat evolutie klopt
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:35:28 #199
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50685596
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als een naar heerschap dat niet wil dat wij appels eten?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50685741
Als jij dat er uit wil halen mag je dat doen. Je kan je ook afvragen of dat wel klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')