Onzin natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Conclusie: hoe rechtser de commerciëlen (logisch, de adverteerders zien graag een corrupt kapitalistisch geluid) des te linkser moet de PO zijn om dat te corrigeren. Dat hoort bij democratie.
Nee, die werd ouderwets bedreigd.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:37 schreef SCH het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Paul Cliteur. Werd hij destijds ook gecensureerd"?
Dat is een keuze waar ik het ook niet mee eens ben. Je ziet in Engeland dat een afwijkende PO (afwijkend in de zin van dat de programma's qua stijl en inhoud verschillen van de commercieelen) op de lange termijn succesvol kan zijn, de Nederlandse PO zou daar een voorbeeld aan moeten nemen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom doen de PO dan zo mee in de race om de kijkcijfers en dus reclameinkomsten?
Het is een heel andere discussie maar niets van wat je schrijft klopt. Die eindeloze ophemeling van de BBC is zo achterhaald.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is een keuze waar ik het ook niet mee eens ben. Je ziet in Engeland dat een afwijkende PO (afwijkend in de zin van dat de programma's qua stijl en inhoud verschillen van de commercieelen) op de lange termijn succesvol kan zijn, de Nederlandse PO zou daar een voorbeeld aan moeten nemen.
Je mag nog blij zijn dat de plannen van Medy van der Laan niet door zijn gegaan, alleen haar bezuinigingsplannetjes zijn overgenomen.
Kom nou, je kunt deze move niet los zien van (mogelijke) politieke voorkeuren. Desanne van Brederode heb ik nog geen één goede collumn horen blaten en die is ook niet weggestuurd. Maar ik wil niet zo ver gaan als sommigen hier die spreken van een links complot en dat soort gehuil.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk.
Gezellig verder, al die voorspelbare en nietszeggende commentaren over de PO. Waarom grijpen mensen zo'n geval meteen weer aan om hun riedeltje af te steken? Hou je nou even bij dit geval. Was Livestro goed genoeg? Wie moet hem opvolgen?
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Paul Cliteur. Werd hij destijds ook gecensureerd"? Of kan het zijn dat Livestro gewoon echt op (gebrek aan) kwaliteit is afgewezen en nu een beetje om zich heen slaat.
De BBC is een duur en overschat fenomeen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:41 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is een keuze waar ik het ook niet mee eens ben. Je ziet in Engeland dat een afwijkende PO (afwijkend in de zin van dat de programma's qua stijl en inhoud verschillen van de commercieelen) op de lange termijn succesvol kan zijn, de Nederlandse PO zou daar een voorbeeld aan moeten nemen.
Het kost wat ja, en hun nieuwszender maakt dik verlies, maar dan krijg je tenminste iets. Namelijk programma's waar geen enkele rechtse rukker van kan beweren dat het gevuld wordt met Melkertbanen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is een heel andere discussie maar niets van wat je schrijft klopt. Die eindeloze ophemeling van de BBC is zo achterhaald.
Je weet niet dat BBC de uitvinder is van "dancing with the stars" en "who wants to be a popstar (of voorloper daarvan)" ?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je mag nog blij zijn dat de plannen van Medy van der Laan niet door zijn gegaan, alleen haar bezuinigingsplannetjes zijn overgenomen.
Zeg knullie, lees je eens in voordat je peop praat.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
Het kost wat ja, en hun nieuwszender maakt dik verlies, maar dan krijg je tenminste iets. Namelijk programma's waar geen enkele rechtse rukker van kan beweren dat het gevuld wordt met Melkertbanen.
Nou dat wordt daar wel op een andere manier gebracht hoor, als je het vergelijkt met de TV van de commerciëlen in Engeland is het zowaar kunst.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je weet niet dat BBC de uitvinder is van "dancing with the stars" en "who wants to be a popstar (of voorloper daarvan)" ?![]()
Top Gear is natuurlijk wel het ergst.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Chewie het volgende:
Je weet niet dat BBC de uitvinder is van "dancing with the stars" en "who wants to be a popstar (of voorloper daarvan)" ?![]()
Nou!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:51 schreef Klopkoek het volgende:
Nou dat wordt daar wel op een andere manier gebracht hoor,
En net vergeleek je het met de PO en moesten ze er een voorbeeld aan nemen.quote:als je het vergelijkt met de TV van de commerciëlen in Engeland is het zowaar kunst.
Oké laten we die discussie maar even zitten dan.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:51 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Top Gear is natuurlijk wel het ergst.
Kapitalistisch en snobbish als de pest.
Retourtje Buitenhofquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
Het kost wat ja, en hun nieuwszender maakt dik verlies, maar dan krijg je tenminste iets. Namelijk programma's waar geen enkele rechtse rukker van kan beweren dat het gevuld wordt met Melkertbanen.
Livestro wist dus dat het maar vier maanden kon duren en er zijn in die periode dus regelmatig discussies geweest over de kwaliteit van de presentatie en/of columns....quote:De columns van de heer Livestro worden in het nieuwe seizoen niet voortgezet. Televisiecolumns vereisen een specifieke kwaliteit en helaas voldeden de columns van de heer Livestro niet aan de door Buitenhof gewenste kwaliteit. Buitenhof kent een rijke traditie aan columnisten, die voor kortere dan wel langere termijn aan het programma verbonden waren (Herman Philipse, Ronald Plasterk, Paul Cliteur, Anton Zijderveld en Désanne van Brederode). Overwegingen van een politieke kleur hebben nooit een rol gespeeld.
De heer Livestro is uitgenodigd als columnist voor een periode van vier maanden tot het einde van dit seizoen. Bij wederzijds welbevallen zou een langere samenwerking mogelijk zijn. Daar was de heer Livestro van op de hoogte. In de afgelopen periode is doorlopend het kwaliteitsaspect aan de orde geweest. Buitenhof betreurt het, dat de heer Livestro op deze manier zijn ongenoegen laat blijken.
Als je het stukje van Livestro zelf leest, zie je dat die discussies niet over kwaliteit gingen maar om meningen die voor Buitenhof niet aanvaardbaar waren...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:14 schreef calvobbes het volgende:
Was deze al langsgeweest?
Livestro wist dus dat het maar vier maanden kon duren en er zijn in die periode dus regelmatig discussies geweest over de kwaliteit van de presentatie en/of columns....
Tsja, slechte verliezer. Waarom hoorden we Cliteur daar dan nooit over? Die was een stuk rechtser.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als je het stukje van Livestro zelf leest, zie je dat die discussies niet over kwaliteit gingen maar om meningen die voor Buitenhof niet aanvaardbaar waren...
Voila.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:18 schreef PJORourke het volgende:
Als je het stukje van Livestro zelf leest, zie je dat die discussies niet over kwaliteit gingen maar om meningen die voor Buitenhof niet aanvaardbaar waren...
En als jij het stukje van Buitenhof leest zul je zien dat politieke voorkeur van Livestro er niks mee te maken had.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:18 schreef PJORourke het volgende:
Die heeft blijkbaar (ook) zijn oortjes laten hangen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:20 schreef SCH het volgende:
Waarom hoorden we Cliteur daar dan nooit over?
Tja, dat zou ik ook zeggen als ik Buitenhof was.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:20 schreef calvobbes het volgende:
En als jij het stukje van Buitenhof leest zul je zien dat politieke voorkeur van Livestro er niks mee te maken had.
Ach, dat kun je wel blijven roepen. Feit blijft dat Livestro pas begint te klagen op Buitenhof als die niet meer terug hoeft te komen. Als die een echte criticus was dan had die al veel eerder over Buitenhof geklaagd.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:22 schreef SteveBallmer het volgende:
Tja, dat zou ik ook zeggen als ik Buitenhof was.
Of je leest het topic en bijbehorende column eerst eens doorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:22 schreef kingmob het volgende:
Deze hele discussie bestaat ook eigenlijk alleen maar omdat hij rechts is en niet perse omdat hij daarom weggestuurd zou zijn. Het is bijna de omgekeerde wereld, op deze manier moeten ze hem bijna binnenhouden om eventuele schijn te voorkomen.
Ondertussen wordt buitenhof even helemaal niet serieus genomen enkel omdat het een vermeend 'links' programma is. Betreffende users mogen toch bij zichzelf te rade gaan in hoeverre dat hypocriet gedrag is? Hij mag wilde dingen roepen over
oftewel: Moet je een neger die alle blanken van generaliseren beschuldigt serieus nemen als hij klaagt over discriminatie? Het kan zomaar waar zijn, maar de schijn heeft hij behoorlijk tegen.
Ze kunnen niks anders roepen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:20 schreef calvobbes het volgende:
En als jij het stukje van Buitenhof leest zul je zien dat politieke voorkeur van Livestro er niks mee te maken had.
Volgens mij ben je nooit geneigd geweest z'n versie te geloven.quote:Onder andere Livestro die vier maanden gewoon vol heeft gemaakt en niet zelf is opgestapt als het allemaal zo erg is, ben ik niet geneigd om zijn versie van het verhaal te geloven.
Dat is niet netjes als je er nog werkt. Rechtse mensen hebben die vorm van beschaving over het algemeen...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:24 schreef calvobbes het volgende:
Ach, dat kun je wel blijven roepen. Feit blijft dat Livestro pas begint te klagen op Buitenhof als die niet meer terug hoeft te komen. Als die een echte criticus was dan had die al veel eerder over Buitenhof geklaagd.
Alsof jij dat andersom wel bentquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:25 schreef PJORourke het volgende:
Volgens mij ben je nooit geneigd geweest z'n versie te geloven.
Ah, de huil/lach smiley, Daar is ie weer, ik begon hem al te missen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Of je leest het topic en bijbehorende column eerst eens door![]()
De discussie bestaat niet omdat hij rechts is maar omdat hij dat gebruikt in zijn column om zijn ontslag/ niet verlengen conract te verklaren.
En jij zal nooit geneigd zijn om de versie van Buitenhof te geloven.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze kunnen niks anders roepen.
[..]
Volgens mij ben je nooit geneigd geweest z'n versie te geloven.
Net zoals Livestro niet zal gaan roepen dat zijn columns en/of presentatie daarvan bagger waren.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:25 schreef PJORourke het volgende:
Ze kunnen niks anders roepen.
Als die zelf opgestapt was en niet zo heftig met modder was gaan gooien, dan had die een veel grotere kans gehad dat ik naar hem zou luisteren. Maar op deze manier is het gewoon janken omdat je "contract" niet verlengd wordt.quote:Volgens mij ben je nooit geneigd geweest z'n versie te geloven.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:24 schreef calvobbes het volgende:
Ach, dat kun je wel blijven roepen.
Daarom is het ook een zak, heb ik je al eerder gezegd.quote:Feit blijft dat Livestro pas begint te klagen op Buitenhof als die niet meer terug hoeft te komen. Als die een echte criticus was dan had die al veel eerder over Buitenhof geklaagd.
Wat een bullshit weer... Als je bij een bedrijf werkt waarbij vanalles misgaat en je niet op je plek bent, dan moet je daar gewoon mee stoppen...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:26 schreef PJORourke het volgende:
Dat is niet netjes als je er nog werkt. Rechtse mensen hebben die vorm van beschaving over het algemeen...
Ja hoor, als hij echt columns had afgeleverd die slechter waren dan het geleuter van Van Brederode. Dat kan ik me niet vorostellen.quote:
Ach Buitenhof heeft de afgelopen jaren laten zien dat columnisten met een wat rechtser geluid ook elke 2 weken aan het woord komen, in dit geval geloof ik dan ook weinig van de uitlatingen van Livestro ook omdat ik enkele van zijn columns gezien en gehoord heb.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is niet netjes als je er nog werkt. Rechtse mensen hebben die vorm van beschaving over het algemeen...
Nou pak je er ook wel 1 uit.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:30 schreef PJORourke het volgende:
het geleuter van Van Brederode.
Het is duidelijk: dit heeft niks met kwaliteit, maar alles met censuur te maken.quote:Bij mijn volgende column waren er namelijk weer problemen. Het ging over de stelling dat een cordon sanitaire tegen partijen als de SP en de PvdV ondemocratisch was. En bovendien onnodig, want, zo stelde ik: "Wilders is geen fascist en Marijnissen geen communist." Op de morgen van de uitzending werd ik door Hegeman uitgenodigd voor een kleine crisisvergadering. Ze was gestruikeld over dat zinnetje. "Wilders is geen fascist, meen je dat nu werkelijk?" Ik was verbijsterd, maar ik hield me groot. Ja, ik meende het werkelijk. Hij is zonder twijfel populistisch rechts, maar een fascist is iets heel anders. "Maar een racist is hij toch zeker wel?" vervolgde ze. De zin moest er dan ook uit. Toen Hegeman ook mijn derde column (een uithaal naar de nepsolidariteit van de SP) weigerde omdat ze het er "niet mee eens" was, viel de laatste twijfel weg.
Dat is de enige andere columnist. Wedden dat we die wel terug zien?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:35 schreef SteveBallmer het volgende:
Nou pak je er ook wel 1 uit.
Het dartelende lichtgewicht van Buitenhof.
Check.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:35 schreef Halinalle het volgende:
(FOX noemen als rolmodel voor een rechtse zender is een belediging voor rechts en maakt zijn zaak niet sterker.)
Daar moeten we zeker dankbaar voor zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:34 schreef Chewie het volgende:
Ach Buitenhof heeft de afgelopen jaren laten zien dat columnisten met een wat rechtser geluid ook elke 2 weken aan het woord komen,
Wil je nu zeggen dat hij liegt over de gebeurtenissen/omstandigheden?quote:in dit geval geloof ik dan ook weinig van de uitlatingen van Livestro ook omdat ik enkele van zijn columns gezien en gehoord heb.
Ja ik denk wel dat hij bepaalde zaken in zijn voordeel verdraaid. Niet om die reden, maar zoals ik net al zei vind ik zijn versie van het verhaal niet geloofwaardig.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:37 schreef PJORourke het volgende:
Wil je nu zeggen dat hij liegt over de gebeurtenissen/omstandigheden?
Zo klaar als een klontje.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:35 schreef PJORourke het volgende:
Het is duidelijk: dit heeft niks met kwaliteit, maar alles met censuur te maken.
We hebben hier een vrij exacte beschrijving van wat er gebeurd is. Van Livestro, dat is waar, maar je kunt dit soort details niet zo maar afdoen als gelul.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:39 schreef SCH het volgende:
Het is in dit soort gevallen maar wie je gelooft en wat je precies gelooft.
Veel Telegraaf-lezers smullen dit als koek en hebben geen enkele behoefte om er kritisch over na te denken. Prima toch, laat ze lekker hun eigen waarheidjes bedenken met elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |