abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50616867
De politieke zuivering bij de Publieke Omroep gaat maar door.....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_50616870
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Conclusie: hoe rechtser de commerciëlen (logisch, de adverteerders zien graag een corrupt kapitalistisch geluid) des te linkser moet de PO zijn om dat te corrigeren. Dat hoort bij democratie.
Onzin natuurlijk.

Gezellig verder, al die voorspelbare en nietszeggende commentaren over de PO. Waarom grijpen mensen zo'n geval meteen weer aan om hun riedeltje af te steken? Hou je nou even bij dit geval. Was Livestro goed genoeg? Wie moet hem opvolgen?

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Paul Cliteur. Werd hij destijds ook gecensureerd"? Of kan het zijn dat Livestro gewoon echt op (gebrek aan) kwaliteit is afgewezen en nu een beetje om zich heen slaat.
pi_50616991
Wie is eigenlijk die Livestro?
pi_50616999
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:37 schreef SCH het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Paul Cliteur. Werd hij destijds ook gecensureerd"?
Nee, die werd ouderwets bedreigd.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:41:50 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50617064
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom doen de PO dan zo mee in de race om de kijkcijfers en dus reclameinkomsten?
Dat is een keuze waar ik het ook niet mee eens ben. Je ziet in Engeland dat een afwijkende PO (afwijkend in de zin van dat de programma's qua stijl en inhoud verschillen van de commercieelen) op de lange termijn succesvol kan zijn, de Nederlandse PO zou daar een voorbeeld aan moeten nemen.

Je mag nog blij zijn dat de plannen van Medy van der Laan niet door zijn gegaan, alleen haar bezuinigingsplannetjes zijn overgenomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50617066
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:40 schreef MrX1982 het volgende:
Wie is eigenlijk die Livestro?
pi_50617110
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is een keuze waar ik het ook niet mee eens ben. Je ziet in Engeland dat een afwijkende PO (afwijkend in de zin van dat de programma's qua stijl en inhoud verschillen van de commercieelen) op de lange termijn succesvol kan zijn, de Nederlandse PO zou daar een voorbeeld aan moeten nemen.

Je mag nog blij zijn dat de plannen van Medy van der Laan niet door zijn gegaan, alleen haar bezuinigingsplannetjes zijn overgenomen.
Het is een heel andere discussie maar niets van wat je schrijft klopt. Die eindeloze ophemeling van de BBC is zo achterhaald.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:44:16 #258
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50617176
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.

Gezellig verder, al die voorspelbare en nietszeggende commentaren over de PO. Waarom grijpen mensen zo'n geval meteen weer aan om hun riedeltje af te steken? Hou je nou even bij dit geval. Was Livestro goed genoeg? Wie moet hem opvolgen?

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Paul Cliteur. Werd hij destijds ook gecensureerd"? Of kan het zijn dat Livestro gewoon echt op (gebrek aan) kwaliteit is afgewezen en nu een beetje om zich heen slaat.
Kom nou, je kunt deze move niet los zien van (mogelijke) politieke voorkeuren. Desanne van Brederode heb ik nog geen één goede collumn horen blaten en die is ook niet weggestuurd. Maar ik wil niet zo ver gaan als sommigen hier die spreken van een links complot en dat soort gehuil.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50617177
quote:
De BBC is een duur en overschat fenomeen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:46:17 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50617263
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is een heel andere discussie maar niets van wat je schrijft klopt. Die eindeloze ophemeling van de BBC is zo achterhaald.
Het kost wat ja, en hun nieuwszender maakt dik verlies, maar dan krijg je tenminste iets. Namelijk programma's waar geen enkele rechtse rukker van kan beweren dat het gevuld wordt met Melkertbanen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50617271
quote:

[..]

Je weet niet dat BBC de uitvinder is van "dancing with the stars" en "who wants to be a popstar (of voorloper daarvan)" ?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2007 15:46:45 ]
pi_50617380
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
Het kost wat ja, en hun nieuwszender maakt dik verlies, maar dan krijg je tenminste iets. Namelijk programma's waar geen enkele rechtse rukker van kan beweren dat het gevuld wordt met Melkertbanen.
Zeg knullie, lees je eens in voordat je peop praat.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:51:00 #263
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50617438
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je weet niet dat BBC de uitvinder is van "dancing with the stars" en "who wants to be a popstar (of voorloper daarvan)" ?
Nou dat wordt daar wel op een andere manier gebracht hoor, als je het vergelijkt met de TV van de commerciëlen in Engeland is het zowaar kunst.
Daarnaast moet je het in verhouding zien. Je hebt daar vijf BBC-zenders, 40% is misschien pulp. Dat is jammer voor de Britse belastingbetaler maar nog altijd veel minder dan wat wij hier voorgeschoteld krijgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50617454
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Chewie het volgende:
Top Gear is natuurlijk wel het ergst.
Kapitalistisch en snobbish als de pest.
pi_50617511
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:51 schreef Klopkoek het volgende:
Nou dat wordt daar wel op een andere manier gebracht hoor,
Nou!
quote:
als je het vergelijkt met de TV van de commerciëlen in Engeland is het zowaar kunst.
En net vergeleek je het met de PO en moesten ze er een voorbeeld aan nemen.
Wat is het nou?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:53:24 #266
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50617519
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:51 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Top Gear is natuurlijk wel het ergst.
Kapitalistisch en snobbish als de pest.
Oké laten we die discussie maar even zitten dan.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:55:49 #267
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50617611
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
Retourtje Buitenhof
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_50618320
Was de reactie van Buitenhof al langsgeweest?
quote:
De columns van de heer Livestro worden in het nieuwe seizoen niet voortgezet. Televisiecolumns vereisen een specifieke kwaliteit en helaas voldeden de columns van de heer Livestro niet aan de door Buitenhof gewenste kwaliteit. Buitenhof kent een rijke traditie aan columnisten, die voor kortere dan wel langere termijn aan het programma verbonden waren (Herman Philipse, Ronald Plasterk, Paul Cliteur, Anton Zijderveld en Désanne van Brederode). Overwegingen van een politieke kleur hebben nooit een rol gespeeld.

De heer Livestro is uitgenodigd als columnist voor een periode van vier maanden tot het einde van dit seizoen. Bij wederzijds welbevallen zou een langere samenwerking mogelijk zijn. Daar was de heer Livestro van op de hoogte. In de afgelopen periode is doorlopend het kwaliteitsaspect aan de orde geweest. Buitenhof betreurt het, dat de heer Livestro op deze manier zijn ongenoegen laat blijken.
Livestro wist dus dat het maar vier maanden kon duren en er zijn in die periode dus regelmatig discussies geweest over de kwaliteit van de presentatie en/of columns....

[ Bericht 8% gewijzigd door calvobbes op 19-06-2007 16:19:12 ]
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:18:36 #269
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50618496
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:14 schreef calvobbes het volgende:
Was deze al langsgeweest?

Livestro wist dus dat het maar vier maanden kon duren en er zijn in die periode dus regelmatig discussies geweest over de kwaliteit van de presentatie en/of columns....
Als je het stukje van Livestro zelf leest, zie je dat die discussies niet over kwaliteit gingen maar om meningen die voor Buitenhof niet aanvaardbaar waren...
pi_50618552
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als je het stukje van Livestro zelf leest, zie je dat die discussies niet over kwaliteit gingen maar om meningen die voor Buitenhof niet aanvaardbaar waren...
Tsja, slechte verliezer. Waarom hoorden we Cliteur daar dan nooit over? Die was een stuk rechtser.
pi_50618566
quote:
Voila.
pi_50618571
quote:

En als jij het stukje van Buitenhof leest zul je zien dat politieke voorkeur van Livestro er niks mee te maken had.

Onder andere Livestro die vier maanden gewoon vol heeft gemaakt en niet zelf is opgestapt als het allemaal zo erg is, ben ik niet geneigd om zijn versie van het verhaal te geloven.
pi_50618598
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:20 schreef SCH het volgende:
Waarom hoorden we Cliteur daar dan nooit over?
Die heeft blijkbaar (ook) zijn oortjes laten hangen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:22:02 #274
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_50618607
Deze hele discussie bestaat ook eigenlijk alleen maar omdat hij rechts is en niet perse omdat hij daarom weggestuurd zou zijn. Het is bijna de omgekeerde wereld, op deze manier moeten ze hem bijna binnenhouden om eventuele schijn te voorkomen.
Ondertussen wordt buitenhof even helemaal niet serieus genomen enkel omdat het een vermeend 'links' programma is. Betreffende users mogen toch bij zichzelf te rade gaan in hoeverre dat hypocriet gedrag is? Hij mag wilde dingen roepen over buitenhof en linkse kerken om aan te tonen dat ze hem wegsturen omdat hij van de rechtse kerk is, maar buitenhof wordt niet serieus genomen als zij een compleet zinnige verklaring geven.

oftewel: Moet je een neger die alle blanken van generaliseren beschuldigt serieus nemen als hij klaagt over discriminatie? Het kan zomaar waar zijn, maar de schijn heeft hij behoorlijk tegen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:22:05 #275
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50618608
Wat een kuttopic weer. Een werknemer die pissig is dat hij ontslagen is omdat hij te slecht werk leverde brabbelt iets over een complottheorie, nou nou wat een wereldnieuws weer. Whats next, een ontslagen microsoft medewerker krijgt media-aandacht omdat hij beweert dat hij ontslagen was omdat hij een Ipod had?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_50618614
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:20 schreef calvobbes het volgende:
En als jij het stukje van Buitenhof leest zul je zien dat politieke voorkeur van Livestro er niks mee te maken had.
Tja, dat zou ik ook zeggen als ik Buitenhof was.
pi_50618705
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:22 schreef SteveBallmer het volgende:

Tja, dat zou ik ook zeggen als ik Buitenhof was.
Ach, dat kun je wel blijven roepen. Feit blijft dat Livestro pas begint te klagen op Buitenhof als die niet meer terug hoeft te komen. Als die een echte criticus was dan had die al veel eerder over Buitenhof geklaagd.
pi_50618718
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:22 schreef kingmob het volgende:
Deze hele discussie bestaat ook eigenlijk alleen maar omdat hij rechts is en niet perse omdat hij daarom weggestuurd zou zijn. Het is bijna de omgekeerde wereld, op deze manier moeten ze hem bijna binnenhouden om eventuele schijn te voorkomen.
Ondertussen wordt buitenhof even helemaal niet serieus genomen enkel omdat het een vermeend 'links' programma is. Betreffende users mogen toch bij zichzelf te rade gaan in hoeverre dat hypocriet gedrag is? Hij mag wilde dingen roepen over

oftewel: Moet je een neger die alle blanken van generaliseren beschuldigt serieus nemen als hij klaagt over discriminatie? Het kan zomaar waar zijn, maar de schijn heeft hij behoorlijk tegen.
Of je leest het topic en bijbehorende column eerst eens door

De discussie bestaat niet omdat hij rechts is maar omdat hij dat gebruikt in zijn column om zijn ontslag/ niet verlengen conract te verklaren.
pi_50618731
Ik denk dat na 6 pagina's wel alles gezegd is, dat er over te zeggen valt....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:25:35 #280
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50618749
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:20 schreef calvobbes het volgende:
Ze kunnen niks anders roepen.
quote:
Onder andere Livestro die vier maanden gewoon vol heeft gemaakt en niet zelf is opgestapt als het allemaal zo erg is, ben ik niet geneigd om zijn versie van het verhaal te geloven.
Volgens mij ben je nooit geneigd geweest z'n versie te geloven.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:26:29 #281
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50618785
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:24 schreef calvobbes het volgende:
Ach, dat kun je wel blijven roepen. Feit blijft dat Livestro pas begint te klagen op Buitenhof als die niet meer terug hoeft te komen. Als die een echte criticus was dan had die al veel eerder over Buitenhof geklaagd.
Dat is niet netjes als je er nog werkt. Rechtse mensen hebben die vorm van beschaving over het algemeen...
pi_50618793
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:25 schreef PJORourke het volgende:
Alsof jij dat andersom wel bent
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:26:43 #283
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50618796
Dit topic trekt wel veel ratten aan.
Zyggie.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:26:58 #284
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_50618807
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Of je leest het topic en bijbehorende column eerst eens door

De discussie bestaat niet omdat hij rechts is maar omdat hij dat gebruikt in zijn column om zijn ontslag/ niet verlengen conract te verklaren.
Ah, de huil/lach smiley, Daar is ie weer, ik begon hem al te missen.
PSV!
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:27:45 #285
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50618832
quote:

[..]

[..]

En jij zal nooit geneigd zijn om de versie van Buitenhof te geloven. Dus ach. Dit is gewoon weer zo'n kansloos fokniveau topic om dezelfde links/rechts argumenten te strooien als in alle andere topics.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_50618833
quote:

Net zoals Livestro niet zal gaan roepen dat zijn columns en/of presentatie daarvan bagger waren.
quote:
Als die zelf opgestapt was en niet zo heftig met modder was gaan gooien, dan had die een veel grotere kans gehad dat ik naar hem zou luisteren. Maar op deze manier is het gewoon janken omdat je "contract" niet verlengd wordt.
pi_50618845
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:24 schreef calvobbes het volgende:
Ach, dat kun je wel blijven roepen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken.
quote:
Feit blijft dat Livestro pas begint te klagen op Buitenhof als die niet meer terug hoeft te komen. Als die een echte criticus was dan had die al veel eerder over Buitenhof geklaagd.
Daarom is het ook een zak, heb ik je al eerder gezegd.
Ik was bij de 1e keer afkeuren/censureren al vertrokken.
pi_50618881
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:26 schreef PJORourke het volgende:

Dat is niet netjes als je er nog werkt. Rechtse mensen hebben die vorm van beschaving over het algemeen...
Wat een bullshit weer... Als je bij een bedrijf werkt waarbij vanalles misgaat en je niet op je plek bent, dan moet je daar gewoon mee stoppen...
Dat rechtse mensen dat niet doen zal eerder te maken hebben met het feit dat ze de inkomsten niet willen missen....
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:30:23 #289
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50618920
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:26 schreef SCH het volgende:
Alsof jij dat andersom wel bent
Ja hoor, als hij echt columns had afgeleverd die slechter waren dan het geleuter van Van Brederode. Dat kan ik me niet vorostellen.
pi_50619027
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ach Buitenhof heeft de afgelopen jaren laten zien dat columnisten met een wat rechtser geluid ook elke 2 weken aan het woord komen, in dit geval geloof ik dan ook weinig van de uitlatingen van Livestro ook omdat ik enkele van zijn columns gezien en gehoord heb.
pi_50619053
Zwaktebod van die Livestro. Hij had veel eerder kunnen opstappen als hij niet met de zaken eens was.
(FOX noemen als rolmodel voor een rechtse zender is een belediging voor rechts en maakt zijn zaak niet sterker.)
Ik ben benieuwd of Paul Cliteur (die ik veel hoger acht) dezelfde problemen had bij Buitenhof. Hij heeft, zover ik weet, nooit een conflict met Buitenhof gehad.
pi_50619070
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:30 schreef PJORourke het volgende:
het geleuter van Van Brederode.
Nou pak je er ook wel 1 uit.
Het dartelende lichtgewicht van Buitenhof.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:35:37 #293
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50619072
quote:
Bij mijn volgende column waren er namelijk weer problemen. Het ging over de stelling dat een cordon sanitaire tegen partijen als de SP en de PvdV ondemocratisch was. En bovendien onnodig, want, zo stelde ik: "Wilders is geen fascist en Marijnissen geen communist." Op de morgen van de uitzending werd ik door Hegeman uitgenodigd voor een kleine crisisvergadering. Ze was gestruikeld over dat zinnetje. "Wilders is geen fascist, meen je dat nu werkelijk?" Ik was verbijsterd, maar ik hield me groot. Ja, ik meende het werkelijk. Hij is zonder twijfel populistisch rechts, maar een fascist is iets heel anders. "Maar een racist is hij toch zeker wel?" vervolgde ze. De zin moest er dan ook uit. Toen Hegeman ook mijn derde column (een uithaal naar de nepsolidariteit van de SP) weigerde omdat ze het er "niet mee eens" was, viel de laatste twijfel weg.
Het is duidelijk: dit heeft niks met kwaliteit, maar alles met censuur te maken.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:36:35 #294
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50619115
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:35 schreef SteveBallmer het volgende:
Nou pak je er ook wel 1 uit.
Het dartelende lichtgewicht van Buitenhof.
Dat is de enige andere columnist. Wedden dat we die wel terug zien?
pi_50619142
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:35 schreef Halinalle het volgende:
(FOX noemen als rolmodel voor een rechtse zender is een belediging voor rechts en maakt zijn zaak niet sterker.)
Check.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:37:55 #296
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50619157
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:34 schreef Chewie het volgende:
Ach Buitenhof heeft de afgelopen jaren laten zien dat columnisten met een wat rechtser geluid ook elke 2 weken aan het woord komen,
Daar moeten we zeker dankbaar voor zijn. Hoera: gelijkheid op de PO!
quote:
in dit geval geloof ik dan ook weinig van de uitlatingen van Livestro ook omdat ik enkele van zijn columns gezien en gehoord heb.
Wil je nu zeggen dat hij liegt over de gebeurtenissen/omstandigheden?
pi_50619207
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:37 schreef PJORourke het volgende:

Wil je nu zeggen dat hij liegt over de gebeurtenissen/omstandigheden?
Ja ik denk wel dat hij bepaalde zaken in zijn voordeel verdraaid. Niet om die reden, maar zoals ik net al zei vind ik zijn versie van het verhaal niet geloofwaardig.
pi_50619217
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:35 schreef PJORourke het volgende:
Het is duidelijk: dit heeft niks met kwaliteit, maar alles met censuur te maken.
Zo klaar als een klontje.
Maar die zak had het zich niet moeten laten aanleunen en zijn conclusies moeten trekken.
pi_50619219
Het is in dit soort gevallen maar wie je gelooft en wat je precies gelooft.
Veel Telegraaf-lezers smullen dit als koek en hebben geen enkele behoefte om er kritisch over na te denken. Prima toch, laat ze lekker hun eigen waarheidjes bedenken met elkaar.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:41:10 #300
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50619269
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:39 schreef SCH het volgende:
Het is in dit soort gevallen maar wie je gelooft en wat je precies gelooft.
Veel Telegraaf-lezers smullen dit als koek en hebben geen enkele behoefte om er kritisch over na te denken. Prima toch, laat ze lekker hun eigen waarheidjes bedenken met elkaar.
We hebben hier een vrij exacte beschrijving van wat er gebeurd is. Van Livestro, dat is waar, maar je kunt dit soort details niet zo maar afdoen als gelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')