Vanavond les 19 gelopen. Dat ging stukken beter dan de vorige les. Prima volgehouden. Denk dat dat toch aan het moment van lopen ('s ochtends/'s middags/'s avonds) ligtquote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vandaag les 18 gedaan. En dat viel toch een beetje tegen op 't einde. Weet niet of dat aan het moment van de dag lag (heb rond half 2 gelopen; normaal pas na zessen), maar haalde die laatste 7 minuten niet helemaal
.
Ga je er nu mee stoppen dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef MaxPower het volgende:
Eindelijk les 27 af, laatste topic wat in myAT gaat staan...![]()
Ben jaloers op je.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef MaxPower het volgende:
Eindelijk les 27 af, laatste topic wat in myAT gaat staan...![]()
Nee... ik ga het nu onderhouden op eigen muziek... ben nu wel een beetje zat van de muziek van Evy. Wellicht stap ik over naar het 'amateur-hardloperstopic'.quote:
Misschien na de zomer. Drie keer per week 5 km vind ik eerst wel mooi genoeg.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ben jaloers op je.
Ga je niet door tot 10km?
Wat voor schoenen heb je?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:46 schreef it_was_me het volgende:
Ik heb Les 3 gedaan vandaag. Het gaat lekker. Ben ook best trots op mezelf![]()
Vraag aan de meer ervaren lopers: Ik heb iedre keer wel ergens last van maar niet zodanig dat ik denk te stoppen met de les. Wat me wel irriteert is de last van mijn kuiten en mijn scheenbeen. Iemand tips , suggesties of zo?
Zijn het echte hardloopschoenen? Sportschoenen zijn eigenlijk een no-go, echte hardloopschoenen schelen alles.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:31 schreef it_was_me het volgende:
Celtics
Lekker joh! Zijn van die mijlpalen ja +. De volgende was die '3km in 12 minuten' grens bij mij...quote:Op maandag 16 juli 2007 14:19 schreef Toeps het volgende:
Gisteren les 9 gedaan, ik heb dus 5 minuten aan één stuk gelopen! Dat betekent dat ik nu wél in staat zou zijn de helse middelbare-school-kilometer te rennen! Woei!
Klinkt als verkeerde plaatsing van de voet, te geforceerd als het ware. Ik heb er de ene keer wel last van, maar als je dan "losser" gaat lopen dan merk je dat je dat meteen eruit loopt.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:46 schreef it_was_me het volgende:
Ik heb Les 3 gedaan vandaag. Het gaat lekker. Ben ook best trots op mezelf![]()
Vraag aan de meer ervaren lopers: Ik heb iedre keer wel ergens last van maar niet zodanig dat ik denk te stoppen met de les. Wat me wel irriteert is de last van mijn kuiten en mijn scheenbeen. Iemand tips , suggesties of zo?
Da's dus niet goed hè. Die rustdagen zijn er niet voor niks.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Twee weken ziek geweest en daarom vandaag maar weer met les 1( ik was bij les 5) begonnen. En ondanks dat ik nog aan de schijterij was ging het aardig. Alleen kreeg ik last van mn teennagels (heb ik mijn hele leven al last van) omdat ik op de stoep liep ipv in een park. Ik ga morgen gelijk door met les 2.
Ja, was fittest, 12 minuten lopen, minimum vereiste was 2400 meter, maar ik liep toen in principe de 3000m wel. Het was voor mij in ieder geval de volgende hordequote:Op maandag 16 juli 2007 14:49 schreef FJD het volgende:
3km in 12minuten![]()
Dan mag je wel even goed doortrainenAls je eerste mijlpaal 5 minuten lopen is dan spring je echt niet even over naar 3km in 12 minuten hoor
Hmm...., mogelijk zit daar het probleem! Alhoewel ik wel van mening ben dat ik toch running-shoe's heb.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Zijn het echte hardloopschoenen? Sportschoenen zijn eigenlijk een no-go, echte hardloopschoenen schelen alles.
Daat hebben ze het over de voorkant van de onderbeen. Bij mij zit het aan de achterkant, echt mijn kuiten. Als ik last heb van de voorkant ligt het eraan dat ik te weinig heb gegeten die dag.quote:Op maandag 16 juli 2007 14:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zoek anders even op "shinsplint" voor meer tips.
In goeie loopschoenen zit ook een dempingsmateriaal die de klappen op je voet en been minimaliseert. Ik had er ook altijd last van, en na goeie schoenen echt zeer zelden maar...quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:28 schreef FJD het volgende:
Loop eens een sport winkel in en voel de zolen van de echte running shoes. Het verschil tussen sport gympen, een sport schoen en hardloop schoenen is heeel duidelijk. Hardloopschoenen hebben echt een bizar zachte zool, zo zacht zelfs dat ik me bij de eerste training afvroeg of ik niet een keer enorm door m'n enkel zou gaan door die flexibiliteit
De eerste paar weken liep ik op sportgympen en had ik continue echt last van m'n benen, ik dacht toen dat t door m'n conditie kwam maar na het aanschaffen van hardloop schoenen heb ik nooit meer last gehad.
Loop je alsnog te krampachtig, probeer over de weg te glijden in een vloeiende beweging, het is immers geen sprint.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:27 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Daat hebben ze het over de voorkant van de onderbeen. Bij mij zit het aan de achterkant, echt mijn kuiten. Als ik last heb van de voorkant ligt het eraan dat ik te weinig heb gegeten die dag.
Ik ga vandaag kijken voor andere schoenen.
Dit doe ik inderdaad ook. Al heb ik afgelopen zaterdag wel het hele stuk (ong. 5,5 km aldus mapmyrun.com) aan een stuk gelopen. Ik was blijkbaar in vorm.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Vandaag (weer) les 27 gelopen. Heb wel gewandeld bij de stoplichten (op de helft van de 20 minuten ongeveer) en had dat wel nodig eigenlijk. 'k Ga deze les lopen tot ik tevreden ben.
Ik heb mijn rondje park ook eens opgemeten, blijkt 3,2 kilometer te zijn ongeveer.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:27 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dit doe ik inderdaad ook. Al heb ik afgelopen zaterdag wel het hele stuk (ong. 5,5 km aldus mapmyrun.com) aan een stuk gelopen. Ik was blijkbaar in vorm.
Jij visualiseert dat ze voor je loopt?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:57 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Die Evy is trouwens echt een geile. Nu ben ik helemaal gemotiveerd.
[afbeelding]
Jij niet dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:03 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Jij visualiseert dat ze voor je loopt?
Nee, ik zie een lekkere vent voor me lopen. Jammer genoeg loop ik net niet hard genoeg om hem bij te geraken.quote:
Hier ook les 20 morgen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:56 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben hopeloos achter geraakt op schema, maar 1 keer gelopen in de afgelopen 2 weken. Ik was het wel van plan, maar op eenmaal vakantie bleek het toch wat lastiger dan gedacht. Wel een tweede keer aan een les begonnen, maar toen kreeg ik zo'n last van m'n maag dat ik die les halverwege heb moeten staken en toen maar ben teruggewandeld. Morgen dus les 20, poging 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |