quote:
Op zondag 8 juli 2007 07:49 schreef Toeps het volgende:Dat lukt mijn nóóit, denk ik nu. Maar dat dacht ik toen ik begon ook over drie minuten.
![]()
Je gaat wel even een terugslag krijgen ja. Met kleine pauzes tussen het lopen is het veel makkelijker omdat je rust neemt. De eerste paar keren dat je dus 30 minuten vol loopt merk je dat het moeilijk is en ik heb het zelf ook een paar keer moeten smokkelen omdat ik echt stuk zat. Na een tijdje begin je een beetje door te krijgen hoe je met snelheid kunt spelen en merk je dat je lichaam zich herstelt tijdens het hardlopen. Dus in plaats v/d pauzes gebruik je nu het hardlopen op een lager tempo om te herstellen. Hoe het voor mij gister ging:
Start was redelijk chaotisch en druk. We zijn helemaal achteraan begonnen. Continue mensen inhalen is namelijk veel fijner dan ingehaald worden
![]()
De eerste kilometer loopt lastig en is het vooral een kwestie van rustig blijven. Je kunt niet je normale tempo lopen namelijk. Je pakt halverweg eens een paar stoepjes mee om toch wat mensen in te halen maar goed het is lastig. Na een kleine kilometer is de groep voldoende verspreid om zelf lekker te kunnen lopen.
Op dat moment kon ik dus kijken wat ik kon en ik merkte dat ik sneller was dan alles wat er om me heen liep en toen begon ik met inhalen. Ik liep eens met een groepje mee, merkte dat dat echt te langzaam was en sprong door naar het volgende groepje. Wat ik wilde voorkomen is dat ik alleen kwam te lopen, ik ben dus echt van groep naar groep gaan spring.
Iets voor de 2km kwam ik iemand tegen die net iets langzamer liep dan ik tot dan toe deed maar ik merkte ook dat ik iets terug moest nemen om fatsoenlijk het einde te halen. Ik ben daar een kilometer lang achter blijven hangen. Toen ik het idee kreeg dat ik genoeg hersteld was, draaide de route rechtsaf tussen een paar weilanden met volle tegenwind. In eerste instantie dacht ik wel dat ik gewoon in kon halen maar ik merkte gewoon dat het veel extra kracht kost die je niet in snelheid omzet. Ik ben het eerste stuk achter hem blijven hangen en toen er een klein stuk voor de wind en dwars op de wind kwam heb ik tempo gemaakt en ben ik een groep naar voren gesprongen. Toen weer een meter of 500 tegen de wind en toen ben ik weer achter iemand blijven hangen. Ondertussen toch een keer gesprongen, deze man liep wel erg langzaam
![]()
Toen kwamen we weer dwars op de wind te lopen met bescherming van een dijk. Eerste wat je voelt is direct de klap van de warmte, die voel je niet met tegenwind. De volgende kilometers herhaalde het hele verhaal zich en was het een kwestie van optrekken, aanhangen, inhalen, optrekken etc. etc..
Toen kwam er een stuk lopen over de kade. Een heel dun paadje langs het water. Ik kwam na een meter of 250 direct al achter een groep te hangen die op 90% liep van wat ik toen liep. Inhalen was in theorie mogelijk maar met al dat hogere gras leek me dat niet erg verstandig. Het kost heel veel kracht en je loopt een risico op blessures. Kortom, ik besloot om rustig mee te lopen en, zoals ik eerder al aangaf, om dit tempo te gebruiken om te herstellen. Na anderhalve kilomter oid kwam er meer ruimte en toen was ik genoeg hersteld om op ruim 100% te lopen. Groepje was zo ingehaald natuurlijk want die liepen hun normale tempo.
Toen draaide de weg naar rechts en zag ik dat het nog een kilometer lopen was en dus ging ik maar even al m'n krachten in de strijd gooien en op een 120% van m'n normale tempo lopen. Ik had me iets verkeken op de afstand want op 500m van het eind moest ik weer terug naar 100% en bleef ik hangen achter een man met z'n zoontje. Naar de streep toe liep het jongetje weg van zn vader en ging ik mee. Op 300m v/d finish haalde we nog een zwalkende man in en net toen ik dat jongetje in wilde halen bedacht ik wel dat dat heel lullig zou zijn om als grote vent van 23, een klein jongetje van 12 op de finish in te halen en dus ben ik 10 meter achter hem blijven lopen. Op de finish werd ik nog ingehaald door iemand die nog met een noodgang aan kwam maar ach, like I even care
![]()
Was een leuke dag, hopelijk hebben jullie iets aan het verslag. Binnenkort gaan we zeker weer wedstrijden doen, het is namelijk echt veel leuker dan trainingen en omdat wij nu overstappen op een ander schema waarbij we een aantal kilometers moeten lopen ipv een aantal minuten, gaat dat ook veel makkelijker.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF![b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)