Kinderen rijden volgens mij geen auto en in de bibliotheek kun je ´s avonds niet met tien kinderen tegelijk uit 1 dorpje je huiswerk maken, internetten in de bieb kost overigens óók geld, daarnaast, wat heeft een kind aan leerboeken MET CDRoms als ze in de weekenden opdrachten moeten maken?quote:Op maandag 18 juni 2007 21:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
En ze kunnen niet lopen naar de bibliotheek ofzo?
Valt me trouwens op dat veel van die lui een auto hebben, hoe doen ze dat als ze geeneens internet kunnen betalen?
Zo vóelt het anders wel, voor mij als student zonder studiebeurs die het allemaal maar zelf mag uitzoeken. Daarnaast is het inderdaad misschien kort door de bocht geformuleerd, maar dan wordt het wel duidelijk wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:31 schreef Natalie het volgende:
Er zitten vast meer haken, ogen en voorwaarden aan deze pc-gift dan je uit het bericht in de OP kunt halen. Het meteen voor cadeautjes uitmaken, vind ik dat ook wat kort door de bocht.
Oh, maar er is helemaal niets mis mee om het geld te investeren in een bieb zodat die aan deze voorwaarden (aantal pc's / openingstijden) kan voldoen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Kinderen rijden volgens mij geen auto en in de bibliotheek kun je ´s avonds niet met tien kinderen tegelijk uit 1 dorpje je huiswerk maken, internetten in de bieb kost overigens óók geld, daarnaast, wat heeft een kind aan leerboeken MET CDRoms als ze in de weekenden opdrachten moeten maken?
Je kan dit geld ook in de pot Algemene Middelen laten verdwijnen en er wat verkeersdrempels of leuke Gemeente-ambtenarenuitjes van financieren hoor, denk toch dat het met deze methode beter terecht komt.
aah, je zet dus 10 PC's in de bieb en daar moeten per dag ongeveer 200 kinderen gebruik van maken .. na schooltijd .. met 1 uur huiswerk per kind duurt het hoeveel uren tot ieder zijn beurt heeft gehad .. juist ja, je snapt dat dat ondoenlijk is neem ik aan ? dus wil je dat in 5 uur gedaan hebben, dat de bieb dus om 9 uur dicht kan en die kinderen gewoon een beetje op tijd naar bed, zal je dus 40 computers moeten hebben ..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:41 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Oh, maar er is helemaal niets mis mee om het geld te investeren in een bieb zodat die aan deze voorwaarden (aantal pc's / openingstijden) kan voldoen.
Ik denk dat het qua geld niet veel uitmaakt. Wat wél uitmaakt is dat er 2 problemen in 1 x aangepakt worden.. en de voorzieningen voor iedereen toegankelijk zijn. Niet alleen voor minima. Met als resultaat dat de koppeling 'ik ben minima, ik krijg een pc en dus kan ik beter minima blijven want als ik 200 euro meer ga verdienen krijg ik mijn pc niet en kom ik, met alle andere vergoedingen, netto op een lager salaris uit' minder sterk aanwezig is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:53 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, je zet dus 10 PC's in de bieb en daar moeten per dag ongeveer 200 kinderen gebruik van maken .. na schooltijd .. met 1 uur huiswerk per kind duurt het hoeveel uren tot ieder zijn beurt heeft gehad .. juist ja, je snapt dat dat ondoenlijk is neem ik aan ? dus wil je dat in 5 uur gedaan hebben, dat de bieb dus om 9 uur dicht kan en die kinderen gewoon een beetje op tijd naar bed, zal je dus 40 computers moeten hebben ..
en dan kom je bij het volgende hoofdstuk .. waar laat je 40 computers ? pandje huren dan maar, of wat aanbouwen ? het volgende is personeel, iemand zal die computers moeten onderhouden .. en 40 pubers samen in een ruimte, met om de haverklap een groot komen en gaan als de volgende lichting aan de beurt is ? ik heb zo het grijze vermoeden dat daar dan toch zeker wat volwassenen aanwezig moeten zijn, bij 40 van die hormonenbundels op een hoop lijkt mij dat wel raadzaam
maw .. jouw oplossing is veel duurder
Oh, maar er is helemaal niets mis mee om te investeren in de toekomst van *onze* kinderen, of wilde je er liever weer een aidskindje in een 3e wereldland mee verwennen? En leuk internetcafé zodat ze kunnen zien dat er in Nederland heel veel kindjes zijn die de materialen die ze van school hebben gekregen te gebruiken om zo iets aan h ún ontwikkeling te kunnen doen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:41 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Oh, maar er is helemaal niets mis mee om het geld te investeren in een bieb zodat die aan deze voorwaarden (aantal pc's / openingstijden) kan voldoen.
jij wil dus koste wat kost je punt maken zelfs al gaat dat ten koste van die kinderen .. die kunnen er immers niets aan doen dat hun ouders dat niet kunnen betalen ?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:58 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het qua geld niet veel uitmaakt. Wat wél uitmaakt is dat er 2 problemen in 1 x aangepakt worden.. en de voorzieningen voor iedereen toegankelijk zijn. Niet alleen voor minima. Met als resultaat dat de koppeling 'ik ben minima, ik krijg een pc en dus kan ik beter minima blijven want als ik 200 euro meer ga verdienen krijg ik mijn pc niet en kom ik, met alle andere vergoedingen, netto op een lager salaris uit' minder sterk aanwezig is.
Als je mijn punt oppakt als: er zijn ook andere manieren denkbaar.. dan heb je gelijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:01 schreef moussie het volgende:
[..]
jij wil dus koste wat kost je punt maken zelfs al gaat dat ten koste van die kinderen .. die kunnen er immers niets aan doen dat hun ouders dat niet kunnen betalen ?
Nee dat denk ik niet. Ik denk wel dat het veel bureaucratie met zich mee brengt om die cirteria allemaal in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:14 schreef Natalie het volgende:
Denk je nu werkelijk dat men geen rekening houdt met mensen die ineens meer gaan verdienen, mensen die er misbruik van maken of er anderzijds van proberen te profiteren? Het is niet zo van:hé, hier heb je een pc.
Reken maar van yes dat hier voorwaarden aan verbonden zijn.
Doe normaal, ook met een budget PC kan je gewoon filmpjes downloaden, op DVD fikken en op marktplaats verkopenquote:Op maandag 18 juni 2007 20:19 schreef Hathor het volgende:
Dit word gewoon een budget pc die ze ook nog eens in bulk opkopen, zo'n systeem wil ik niet eens op mijn schijthuis hebben.
En vervolgens waarschijnlijk een boete moeten betalen of gekort worden op hun uitkering omdat ze werk weigeren of wijzigingen niet doorgeven. Logisch is dat ze in zo'n geval ook meteen die pc moeten inleveren.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:22 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Ik denk wel dat het veel bureaucratie met zich mee brengt om die cirteria allemaal in de gaten te houden.
En juist: mensen die meer gaan verdienen raken dit privilége (en andere) waarschijnlijk kwijt, waardoor zij juist gestimuleerd worden níet meer te gaan verdienen.
Denk dat het voor een zooi budget PC's nou niet echt lonend is om over 2 jaar te gaan evalueren wie ze nog wel mag houden en wie niet, en ze vervolgens terug te gaan vorderen van de mensen die er niet meer voor in aanmerking komen, te 'refurbishen' en weer opnieuw uit te gevenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:34 schreef Natalie het volgende:
Logisch is dat ze in zo'n geval ook meteen die pc moeten inleveren.
Subsidie op orkesten, musea en andere "hoge"cultuur, de hogere opleidingen waardoor ze hun hogere inkomens kunnen halen worden grotendeels betaald door de overheid. Verder weet ik zo gauw niet waar de maxima hun geld aan uitgeven, want ik ben van de minima, maar bekend is wel, dat ze meer profiteren van de algemene middelen dan de minima.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:57 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Oh wat "krijgen" de maxima allemaal dan behalve dat ze via de HRA wat korting krijgen op de belasting? Die minima dus niet betalen?
Is op zich een goed idee. Hier ter stede betaal je het lidmaatschap van de bibliotheek naar inkomen, dus als uitkeringstrekker betaal ik maar pakweg EUR 25 of zo per jaar. Maar scholen hebben tegenwoordig leermiddelen, die een computer en soms zelfs internet eisen. Delen van de leerboeken staan op een CD, om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:53 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Bureaucratie anyone?
Het is gewoon een belachelijk plan. De minima zitten zonder computer en internet.. de bibliotheek zonder leden. Geef ze dan een gratis lidmaatschap voor de bieb. Komen ze ook nog eens onder de mensen.
quote:
mwah, dan even afgezien van het geld .. jij denkt dus echt dat 200 kinderen tussen 4 en 9 uur zonder problemen in de bieb op 40 computers zouden kunnen gaan werken .. ?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:19 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Als je mijn punt oppakt als: er zijn ook andere manieren denkbaar.. dan heb je gelijk.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=35351quote:Hoeveel vermogen mag ik hebben als ik een bijstandsuitkering aanvraag?
Uw eigen vermogen heeft invloed op uw recht op een bijstandsuitkering: Wie te veel eigen vermogen heeft, kan geen bijstand krijgen.
Eigen vermogen is bijvoorbeeld uw spaargeld, een boot of een caravan. Ook opgebouwd spaarloon telt mee. Maar het tegoed uit een levensloopregeling behoort niet tot het vermogen. De afkoopwaarde van een levensverzekering kan wel meetellen.
Bezittingen die algemeen en noodzakelijk zijn, zoals het meubilair in uw huis of de wasmachine, worden niet meegeteld voor het vermogen. Of uw auto als vermogen wordt meegeteld en voor hoeveel, is afhankelijk van uw situatie. Hebt u een aangepaste auto omdat u gehandicapt bent, dan wordt deze vaak niet of niet helemaal als vermogen meegeteld. Hebt u een dure auto en hebt u deze niet per se nodig, dan wordt de auto wél meegeteld als vermogen. Wat de grens is tussen een 'dure' auto en een auto 'van weinig waarde' (dus wel of niet meetellend als vermogen) verschilt per gemeente.
U mag een vast bedrag van het vermogen houden. Voor alleenstaanden is dit in 2007 ¤ 5.245 en voor alleenstaande ouders en gehuwden of samenwonenden het dubbele: ¤ 10.490. Als u meer hebt dan dit bedrag, moet u dat eerst op verantwoorde wijze opmaken voordat u recht hebt op een bijstandsuitkering. Schulden worden van uw vermogen afgetrokken. Maar studieschulden en andere niet-direct-opeisbare schulden worden níet van uw vermogen afgetrokken.
Jawel, al verschilt het wel per Gemeentequote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:50 schreef Natalie het volgende:
Zijn die voorwaarden niet ergens online te vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |