De 800 vertrekt bijvoorbeeld om 7:54 's ochtends in Alkmaar en komt pas om 11:09 aan in Heerlen. Dat betekent dat het materieel dus ongeveer 3:15 onderweg is. Bij Alkaar - Utrecht rijdt het in de ochtendspits, daarna is het rustig. Dus je moet wel voor de hele rit plannen wat er waar nodig is aan capaciteit!quote:Op zondag 24 juni 2007 18:41 schreef Willy84 het volgende:
Ik denk dat hij het over de 800 heeft. Deze serie wordt in Sittard gesplitst in een deel voor Heerlen en Maastricht. De trein moet dus altijd uit 2 stellen bestaan. S' avonds is dat zwaar overdreven en kan je het met 4 bakken VIRM ook wel af. Ik denk dat het verhaal van stellen die s'ochtends op de juiste plaats moeten zijn wel klopt. Echter ten dele, de 800 rijd namelijk beide kanten op met 2 stellen s'avonds. Dus dan kon 1 van die stellen gewoon blijven waar die was.
De NS kan dan s'avonds een vleugeltrein inzetten naar Heerlen (met aansluit garantie)
Voordelen:
Minder bakkilomters dus goedkoper
sociale veiligheid verbeterd.
Tegengaan vernielingen in de trein door sociale controle
Wellicht minder conducteurs nodig (er moeten een minimaal aantal conducteurs per zoveel bakken zijn toch? Dus als je meer dan 6 bakken hebt moet je 2 HC's hebben geloof ik?)
Ik vind het soms lachwekkend als ik 10 bakken VIRM s'avonds ri Heerlen/Maastricht zie gaan. De bakken die het verst van de trap zitten zijn vaak compleet verlaten.
Bij alle rijtuigen die Nederland telt is dit mogelijk. Dit doordat de veiligheidsvoorzieningen van deze deuren anders zijn dan van treinstellen. Onder de 5km/h is het mogelijk om de deuren te openen aan beide kanten. Deze worden namelijk gewoon ontgrendeld door het rijtuig zelf en niet door machinist zoals in treinstellen. Het rijtuig regelt de vergrendeling door de gereden snelheid te meten. Zo sluiten de deuren ook vanzelf weer boven de 5km/h.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen....is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?
Ja, dat is Roemeniëquote:Op maandag 25 juni 2007 09:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Vraag Fles maar eens hoe het in Roemenie is, deuren die de gehele tijd open kunnen tijdens de rit, is heel normaal daar. Het gaat zoals thatsme al zegt, meer om het gezonde verstand
In de Veenexpress kon dat volgensmij nog steedsquote:Op maandag 25 juni 2007 10:54 schreef Socios het volgende:
Dat kon vroeger in Nederland ook. Toen kon je alle deuren gewoon openen tijdens het rijden. En nog eerder kwam de conducteur zelfs buitenlangs om terwijl de trein aan het rijden was om de kaartjes te knippen toen er nog allemaal aparte coupés waren.
Sterker nog, diezelfde trein is om 7.15 uit Den Helder vertrokken (bij wijze van spitstrein Den Helder-Alkmaar), die heeft er dus 3:54 opzitten voor die een keer in Heerlen is. Dat is ook gelijk de langste verbinding in de huidige dienstregeling.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
De 800 vertrekt bijvoorbeeld om 7:54 's ochtends in Alkmaar en komt pas om 11:09 aan in Heerlen. Dat betekent dat het materieel dus ongeveer 3:15 onderweg is.
Ja doe dat, geef die neukfouten zo veel mogelijk aandacht. Slim planquote:Op maandag 25 juni 2007 11:53 schreef Jeff89 het volgende:
Hier wat Staal-pics.. Misschien open ik nog wel een apart topicje voor dit soort bakken..
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel jaquote:Op maandag 25 juni 2007 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja doe dat, geef die neukfouten zo veel mogelijk aandacht. Slim plan
Ik vind het toch niet normaal om treinen onder te kalken met die rommel, ramen inkrassen. Als jij je daar niet aan stoort dan denk ik dat je echt in het verkeerde topic zit.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Bij de schoonmaak van ICM in Groningen staan de deuren ook vaak aan beide zijden van een stel open. Dit gebeurt alleen met de ICM stellen die op spoor 7 of verder riching opstel staan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:44 schreef Eix het volgende:
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
quote:Op maandag 25 juni 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Station alkmaar dicht en ontruimd vanwege een schietpartij trouwens
Tofquote:Station Alkmaar is maandag op last van de politie ontruimd en gesloten voor reizigers wegens een schietpartij. Bij de schietpartij is een dode gevallen. Dat maakte de politie bekend.
Ook is een slachtoffer zwaargewond geraakt, maakte de politie bekend. Er is nog niets bekend over de toedracht.
Als je je niet aan stoort stel je eigen huis en auto beschikbaar!quote:Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Opbokken met die kutplaten.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Ik ben zo trouwens met mat'54 ooit een keer uit een net-niet-langzaam-genoeg-rijdende trein gelazerd. In Rhenen. Broek kapot, knieën open, handen open, mensen lachen.... Pret voor het hele gezinquote:Op maandag 25 juni 2007 12:33 schreef JDude het volgende:
Bij ICRm kan dat altijd. Ideaal als je op het balkon zit en wat extra frisse lucht wil bij een tussenstop.
Die deuren gaan inderdaad bij lage snelheden ook al open. Ik sta meestal al buiten op en zie dan de andere deuren opengaan.
gast, opgerot hier, doeiquote:Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Jou mogen ze ook ophangen met je zielige plaatjesquote:Op maandag 25 juni 2007 11:53 schreef Jeff89 het volgende:
Hier wat Staal-pics.. Misschien open ik nog wel een apart topicje voor dit soort bakken..
Ik hou ook wel van mooie half-geometrische patronen. Mag ik bij jou straks even wat ramen ingooien?quote:Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..
nee..quote:Op maandag 25 juni 2007 17:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van mooie half-geometrische patronen. Mag ik bij jou straks even wat ramen ingooien?
Daar ben ik het helemaal mee eens. Die debiele tags van iedereenquote:Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..
mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
Je bedoelt op die platen voor die appartementen? Dat is idd echt heel erg mooi vooral die koploper en die GTW naast elkaarquote:Op maandag 25 juni 2007 18:53 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Die debiele tags van iedereen![]()
maar als je bijvoorbeeld in Leeuwarden de zuidkant van het emplacement daar bekijkt:
![]()
wat is daar soms voor moois gemaakt zeg.
Mee eensquote:Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..
mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
Je bedoelt een soort van antivandalismetrein?quote:Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..
mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
Welnee, gewoon een paar standrechtelijke executies. 10 of zo. Of 30. Als voorbeeld. DAAR dan heel youtube mee volgooien. Sommige zaken moet je sommige mensen gewoon DUIDELIJK makenquote:Op maandag 25 juni 2007 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je bedoelt een soort van antivandalismetrein?
Zo zo, vruchtbaar dagjequote:Op maandag 25 juni 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
onderzoeks rapportje van Goederentrein VS 2x Plan V @ amersfoort is ook eens klaar :d
of arnhem ? kan ook.. maar afaik was het 2x V op de beelden :Squote:Op maandag 25 juni 2007 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
of bedoel je Goederentrein vs V + T @ Arnhem?
Ja, een stoomtrein en een TGV ergenstussen schubbekuttenveen en Madrid kan ook wel.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of arnhem ? kan ook.. maar afaik was het 2x V op de beelden :S
cool, dat is vetquote:Op maandag 25 juni 2007 19:03 schreef Dichterbijer het volgende:
http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/35185882/
Geinig, precies de dingen waar ik ook over viel in die frambozenlollies die op de HSL gaan rijden (en die nu soms meerijden in de BNL)quote:Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Luco het volgende:
Vandaag de 4011 vanaf Groningen naar Duivendrecht. Scheelt toch wel, die airco... Had het zowaar koud in de trein... Verder, wat zit dat prullenbakje irritant bij de coachopstelling! Ook vroeg ik me af wat het nut was van die armleuning bij het raam. Deze kan omhoog, maar dat zit extreem brak...
Geloof dat dat rapport vandaag opgeleverd is waarbij de goederentrein toch door rood gereden is omdat de machinist het traject niet kende.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
of bedoel je Goederentrein vs V + T @ Arnhem?
ja, en niet wist dat de seinen die voor hem bestemd waren rechts van zijn spoor stonden. En doordat ERS niet checkte of die MCN wel wegbekendheid had daar. Tikkie slordig toch.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Geloof dat dat rapport vandaag opgeleverd is waarbij de goederentrein toch door rood gereden is omdat de machinist het traject niet kende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |