quote:Op zondag 17 juni 2007 22:26 schreef Rewimo het volgende:
Hallo allemaal!
Druk weekend gehadMaar wel gaaf!
Ja ik denk dat ik daar ook te hyper van word. Ik ben dat nu al af en toe niet normaal het wisselt heel erg het ene moment kan ik niet stil zitten en wil ik zeg maar alles tegelijk doen en het andere moment kan ik rustig op de bank of in bed prison break kijken.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:50 schreef octopussy het volgende:
tvp
en Riann, stackers heb ik geprobeerd jaren geleden toe je ze nog gewoon kon kopen. Ik werd er hyper van, en zelfs zo erg dat ik hartkloppingen kreeg. Ik gebruikte het soms voor het uitgaan, als we naar een club gingen. Het is uiteindelijk gewoon speed (de ephedra versie dan). 1 zo'n pilletje en ik kon absoluut niet meer slapen![]()
ik bedenk nu dat ik ze zelfs nog heb liggen, ik heb het potje nooit weggegooid.
Net alsof we die over het hoofd hebben gezienquote:Op zondag 17 juni 2007 22:34 schreef Rewimo het volgende:
En nog even mijn laatste post uit het vorige deel
aan de reacties te zien in dat topic nietquote:Op zondag 17 juni 2007 22:55 schreef Faat het volgende:
[..]
Net alsof we die over het hoofd hebben gezien
Ephedra is niet gewoon speed hoor. Dat zijn echt 2 verschillende dingenquote:Op zondag 17 juni 2007 22:50 schreef octopussy het volgende:
...... Het is uiteindelijk gewoon speed (de ephedra versie dan......
ephedra:quote:Op zondag 17 juni 2007 22:58 schreef Faat het volgende:
[..]
Ephedra is niet gewoon speed hoor. Dat zijn echt 2 verschillende dingen![]()
bronquote:De werkzame stof in de ephedraplant is efedrine. De effecten van efedrine lijken op die van amfetamine. Je voelt je helder,klaarwakker en actief. Efedrine stimuleert dat gedeelte van het zenuwstelsel die het lichaam in staat stellen tot activiteit: hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur gaan omhoog en de bronchiën verwijden zich. Extra energie wordt vrijgemaakt. Deze effecten kunnen lang aanhouden. Net als amfetamine is ook efedrine van invloed op de eetlust: je hebt minder honger. Echter, net als amfetamine went het lichaam ook aan efedrine. Dit betekent dat het eetlustremmende effect op den duur verdwijnt en je gewoon weer honger hebt.
Het verschil tussen amfetamine en efedrine is dat efedrine vooral lichamelijk werkt en minder op de psyche. Effecten als je alert en gelukzalig voelen komen bij efedrine dus minder voor dan bij amfetamine. De reden hiervoor is dat efedrine in tegenstelling tot amfetamine in mindere mate dat gedeelte van de hersenen prikkelt dat zorgt voor gelukzalige gevoelens(het beloningscentrum).
Efedrine heeft een halfwaardetijd van 5 tot 8 uur. Dat wil zeggen dat na 5 tot 8 uur de helft van de efedrine uit het bloed verdwenen is. Na 24 uur is het nier meer aantoonbaar.
in feite is het dus wel een soort van speedquote:Amfetamine (of wel speed of pep) is een oppeppend middel dat in een laboratorium wordt gemaakt. Stoffen die hetzelfde effect hebben als speed zitten ook in planten als bijvoorbeeld khat en ephedra. Zo bevat de ephedra plant 1% efedrine.
Amfetamine is verkrijgbaar als pil of als poeder.
Het is vaak vermengd met andere stoffen. In het verleden zijn amfetaminen wel in de geneeskunde gebruikt, bijvoorbeeld tegen depressies en als eetlustremmer. Vanwege het risico op verslaving en bijwerkingen wordt het daarvoor niet meer gebruikt.
Schrijver: Jellinek Preventie
Dat klinkt al iets genuanceerder als dat ephedra "gewoon speed" is, maar ik wil niet al te bijdehandquote:Op zondag 17 juni 2007 23:02 schreef octopussy het volgende:
......in feite is het dus wel een soort van speed
't Is niet mijn knie, het is een spier bij mijn heup. Iets met een hele lange moeilijke naamquote:Op zondag 17 juni 2007 23:03 schreef Faat het volgende:
Dat is inderdaad knap balen. Het zal ook wel ontzettend moeilijk zijn om rustig aan te doen tijdens
verbouwen, verhuizen, inrichten etc, maar probeer toch alsjeblieft je rust te nemen en denk aan je knie!!
Ik dacht dat jij degene was met knie problemen, lekker onthouden van me, heup of knie scheelt nogalquote:Op zondag 17 juni 2007 23:17 schreef Rewimo het volgende:
't Is niet mijn knie, het is een spier bij mijn heup. Iets met een hele lange moeilijke naam
lol, ik bedoelde eigenlijk meer dat het hetzelfde effect heeft als speed, en ook als zodanig gebruikt werd in het uitgaansleven.quote:Op zondag 17 juni 2007 23:12 schreef Faat het volgende:
[..]
Dat klinkt al iets genuanceerder als dat ephedra "gewoon speed" is, maar ik wil niet al te bijdehand
hier gaan doen.... Dus ik zou zeggen slik een ephedrapil en slik een speedpil en vergelijk het zelf![]()
Hoe heb je geprobeerd om af te vallen dan?quote:Op maandag 18 juni 2007 00:09 schreef BlueCurl het volgende:
pff hoe hebben jullie al wat van de kilo's eraf gekregen zeg. nu een maand later. en het scheelt ik ben niks aan gekomenmaar was eerder de bedoeling om er wat vanaf te krijgen.
Als je ook de hele avond gedanst hebt, kom je niet aan heb ik me eens laten vertellenquote:Op maandag 18 juni 2007 08:11 schreef locutus51 het volgende:
Goodmorning iedereen!...
Ook dit weekend was niet echt goed voor mijn dieet, ik ben uitgeweest en heb een beetje te veel alcohol naar binnen gewerkt, gelukkig was het nog niet zichtbaar op de schaal, maar ben bang dat het nog wel gaat komen.!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |