abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:32:08 #201
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79898421
Oh dat van die naaimachine is leuk zeg. Ga ik voor Linde onthouden

Tsja ik dacht ook altijd aan verantwoord speelgoed enzo, maar overal waar ze sinterklaas vieren en zomaar krijgen ze vanalles en ik ben er echt niet altijd blij mee. Maar ik merk nu wel dat Linde gewoon soms dingen leuk vindt die ik niet zou kopen dus dan ben ik toch blij dat ze het gekregen heeft En tsja bij kant en klaar speelgoed met een knopje gebruiken ze geen fantasie, maar het is bv wel weer goed voor de fijne motoriek (knopjes indrukken) of ze leren een liedje meezingen of kleuren benoemen of tellen. Zo is dat speelgoed toch ook weer goed voor ze.

Ik snap alleen niet waarom je niet samen zou gaan kleuren Twinkly... Linde kan dat zo fijn vinden en dan alles benoemen wat ze kleurt en in welke kleur op al dan niet een kleurplaat. Straffen omdat ze niet genoeg haar best doet vind ik ook echt complete onzin inderdaad. Zo geef je een kind toch geen zelfvertrouwen?
En waarom geen viltstiften? Daar kan je ook best mee mengen en nog goed voor de motoriek ook (dopje er weer op doen )

O ja Linde is trouwens helemaal weg van haar duplo-treinbaan en haar speelgoedauto's. Maar een pop vindt ze ent zo leuk. Ik vind het juist leuk dat ze zelf mag kiezen of ze iets jongensspeelgoed vindt of niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stiemie op 03-04-2010 12:47:52 ]
pi_79898748
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:22 schreef oeke het volgende:

[..]

Fijn om te horen, ik vond het nogal veroordelend klinken.
Tja, de discussie werd aangezwengeld doordat iemand mijn manier van opvoeden 'zielig' noemde. Laten we wel wezen: we hebben allemaal onze eigen ideeën over hoe ons kind groot te brengen en als we alle andere ideeën net zo goed vonden zouden we dat onderscheid überhaupt niet maken.

Ik vind dat hier bijvoorbeeld erg vaak de nadruk op creativiteit, fantasie en beredeneren vanuit het kind zelf wordt gelegd, terwijl ik structuur en weten dat je niet het middelpunt van het universum bent bijvoorbeeld heel waardevol vind. Daarom zou ik m'n kind ook niet op een montessorischool doen, en daarom mag hij ook niet al het speelgoed pakken dat hij maar wil.

We maken nu bijvoorbeeld onderscheid tussen de twee knuffeltjes die hij in bed heeft en de knuffels waar hij buiten bed mee speelt. Je zou kunnen zeggen: zielig, beperkend, waarom mag hij niet overal de knuffels hebben die hij maar wil? Maar dat is onze manier om hem duidelijk te maken wat slaaptijd en wat speeltijd is. Ik hoop hem daarmee structuur, geborgenheid, veiligheid en voorspelbaarheid bij te brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79898961
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:32 schreef Stiemie het volgende:
Tsja ik dacht ook altijd aan verantwoord speelgoed enzo, maar overal waar ze sinterklaas vieren en zomaar krijgen ze vanalles en ik ben er echt niet altijd blij mee. Maar ik merk nu wel dat Linde gewoon soms dingen leuk vindt die ik niet zou kopen dus dan ben ik toch blij dat ze het gekregen heeft En tsja bij kant en klaar speelgoed met een knopje gebruiken ze geen fantasie, maar het is bv wel weer goed voor de fijne motoriek (knopjes indrukken) of ze leren een liedje meezingen of kleuren benoemen of tellen. Zo is dat speelgoed toch ook weer goed voor ze.
De discussie is inmiddels wel een heel andere kant opgegaan! Maar ik vind het heel zinvol wat je hier aanstipt. Wat mij opvalt aan het plastic speelgoed dat ik zelf zo afschuwelijk vind is dat het vaak best knap in elkaar zit. Het trekt de aandacht, kinderen kunnen er heel zoet mee zijn en het vereist allerlei vaardigheden van ze (bijvoorbeeld drukken, schuiven en trekken). Ik laat m'n moeder dus maar lekker met d'r Fisher Price-gekte.
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:06:49 #204
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79900967
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tja, de discussie werd aangezwengeld doordat iemand mijn manier van opvoeden 'zielig' noemde. Laten we wel wezen: we hebben allemaal onze eigen ideeën over hoe ons kind groot te brengen en als we alle andere ideeën net zo goed vonden zouden we dat onderscheid überhaupt niet maken.

Ik vind dat hier bijvoorbeeld erg vaak de nadruk op creativiteit, fantasie en beredeneren vanuit het kind zelf wordt gelegd, terwijl ik structuur en weten dat je niet het middelpunt van het universum bent bijvoorbeeld heel waardevol vind. Daarom zou ik m'n kind ook niet op een montessorischool doen, en daarom mag hij ook niet al het speelgoed pakken dat hij maar wil.

We maken nu bijvoorbeeld onderscheid tussen de twee knuffeltjes die hij in bed heeft en de knuffels waar hij buiten bed mee speelt. Je zou kunnen zeggen: zielig, beperkend, waarom mag hij niet overal de knuffels hebben die hij maar wil? Maar dat is onze manier om hem duidelijk te maken wat slaaptijd en wat speeltijd is. Ik hoop hem daarmee structuur, geborgenheid, veiligheid en voorspelbaarheid bij te brengen.

Sorry, maar whut? Ik ben zelf een montessorikindje en ik zie even niet wat er mis mee is! Geeft niet hoor, als het niet bij je past past het niet, maar ik heb volgens mij nooit geleefd in de veronderstelling dat ik the master of the universe ben (hoewel ik wel regelmatig "I have the power!!" roep ).

Nouja, dat wilde ik ook eigenlijk helemaal niet aanzwengelen hoor

Ik zat me eigenlijk een beetje af te vragen: ik heb net naar kastjes zitten kijken voor in Stef's kamer en ik vroeg me af of een ladenkastjee handig is om speelgoed in op te bergen. Ik ben nl. zó verliefd op de Mammut-serie van de Ikea Het open kastje lijke me alleen niet handig, en kun je wel iets met lades? Of is zo'n kastje met bakken dan handiger voor een koter?
3!
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:12:36 #205
56471 pinquit
oh my lama!
pi_79901142
tuurlijk kan je iets met lades tis toch gewoon tzelfde idee verder?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:22:12 #206
95408 Incantrix
pi_79901471
Mjah, omdat je met die bakkenconstructie echt de bak eruit kan halen zeg maar Maar dat mammut-kastje is zo lief.. Nouja, misschien gewoon maar eens naar de ikea om te kijken. Vervelend hoor, verplicht gehaktballetjes eten
3!
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:26:02 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_79901609
oooh oke op die manier.

nou, begin gewoon met die mammutkast, als jullie zover zijn dat je echt een auto-bak op de grond moeten zetten koop je gewoon een nieuwe en gebruik je die ladekast voor iets anders
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:33:20 #208
95408 Incantrix
pi_79901863
Haha, goed plan
3!
pi_79902235
Stiemie kleuren benoemen en laten vertellen wat ze aan het tekenen zijn dat vind ik natuurlijk wel goed, maar ik bedoelde meer het voordoen van hoe je moet tekenen of kleuren zodat er helemaal geen eigen creativiteit meer aan te pas komt. Dat heb ik vroeger zelf meegemaakt. Iedereen vond dat ik zo mooi kon tekenen, ik zou vast kunstenares worden later, daardoor verloor ik het plezier in tekenen want ik wilde het te goed doen om anderen te plezieren. Ik weet nog niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan richting Niels, want dan zou ik hem helemaal geen complimentjes mogen geven over hoe mooi hij getekend heeft, lastig hoor.
Hetzelfde met kleien, ik heb een hekel aan Playdoh spul met van die machientjes, alsof je zelf geen mooie dingen kunt maken zonder die dingen.

Ik heb zelf op een montessorischool gezeten vanaf groep 5 en het idee dat je het middelpunt van de wereld bent past daar helemaal niet bij. Het voelde nog steeds aan als een klas. Ook is het niet zo dat kinderen daar creatiever worden, ze mogen zelf kiezen wanneer ze een taak uitvoeren niet hoe ze de taak uitvoeren. En ik ging dus de hele dag alleen maar leuke dingen doen zoals tekenen, opstellen schrijven, geschiedenis, biologie en toen belandde ik op een middelbare school voor moeilijk lerende kinderen omdat ik zo'n rekenachterstand had Maar ik vermoed dat dit meer aan de school lag dan aan het type onderwijs.

Wij hebben een expedit boekenkast van Ikea en onderin plastic bakken voor speelgoed. We hebben een boxzak waar ik aan het eind van de dag al het speelgoed in gooi en naast de box staat een kistje met speelgoed voor grotere kinderen die komen spelen. Als het niet meer past gaat waar niet mee gespeeld wordt naar boven. Dan is het later weer interessant
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79902695
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:44 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb zelf op een montessorischool gezeten vanaf groep 5 en het idee dat je het middelpunt van de wereld bent past daar helemaal niet bij. Het voelde nog steeds aan als een klas. Ook is het niet zo dat kinderen daar creatiever worden, ze mogen zelf kiezen wanneer ze een taak uitvoeren niet hoe ze de taak uitvoeren. En ik ging dus de hele dag alleen maar leuke dingen doen zoals tekenen, opstellen schrijven, geschiedenis, biologie en toen belandde ik op een middelbare school voor moeilijk lerende kinderen omdat ik zo'n rekenachterstand had Maar ik vermoed dat dit meer aan de school lag dan aan het type onderwijs.
Ik geloof dat een van de functies van onderwijs juist is om een kind (binnen het redelijke) structuur te bieden. Ik zal er niet dieper op ingaan omdat ik dat in een ander topic over diverse onderwijssystemen al een keer gedaan heb en dat hier niet thuis vind horen, maar ik wil toch even duidelijk maken dat ik niet denk dat montessori-onderwijs een god-syndroom in de hand werkt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 03-04-2010 15:03:51 ]
  zaterdag 3 april 2010 @ 16:35:30 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79905885
Ik zoek kleine plastic ladenkastjes die ik ín een kast kan zetten om de lego op kleur en grootte te kunnen sorteren. En dan zo dat je door de bak kan zien wat er inzit. wij hebben nogal wat Lego. En nu is het zo onoverzichtelijk in allemaal kratten. En dan dus kleine vakjes voor alle technische staafjes en gedoetjes. Wie heeft er een goede tip?

Ik ben al bij Leenbakker/kwantum/weetikwatvoorwinkel geweest. Een soort grote doorzichtige gereedschappskoffer maar dan anders stel ik me voor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:09:52 #212
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79906970
Bouwmarkten! Daar heb je kastjes en het bakje gaat dan half naar voren open zeg maar, is eigenlijk voor schroefjes. En doorzichtig.

Hier hebben we ook twee ikea kastjes met 9 laatjes, ook een succes. Om te spelen, maar ook om allerlei klein frutselspul in op te ruimen. Je kunt ook handig 1 of 2 laatjes meenemen, is lekker stevig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:28:17 #213
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79907531
Echt hema! daar hebben ze allerlei laatjes die je kan stapelen en die je met tussenschotjes kan indelen

Lastig Twinkly. Ik vind het juist wel goed als Linde dingen natekent of als we samen bv bloemetjes tekenen ofzo. Tsja de ene keer vindt ze haar tekening mooier en de andere keer die van mij. Je kan nou eenmaal niet altijd de beste zijn.
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:39:57 #214
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79911577
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zoek kleine plastic ladenkastjes die ik ín een kast kan zetten om de lego op kleur en grootte te kunnen sorteren. En dan zo dat je door de bak kan zien wat er inzit. wij hebben nogal wat Lego. En nu is het zo onoverzichtelijk in allemaal kratten. En dan dus kleine vakjes voor alle technische staafjes en gedoetjes. Wie heeft er een goede tip?

Ik ben al bij Leenbakker/kwantum/weetikwatvoorwinkel geweest. Een soort grote doorzichtige gereedschappskoffer maar dan anders stel ik me voor.
Xenos heeft ook veel van dat soort sorteerdozen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79911971
Ik gebruik vaak van die plastic koffertjes met allerlei vakjes die je zelf ik kan delen voor knopen ed. Die zijn hier ook handig voor.
Hier staan heel veel van dat soort koffertjes/dozen.
Ik zie alleen niet of het actueel is.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:57:09 #216
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79912171
oh ja, maar die zijn dan weer zo apart van model, voor in de kast weejewel En voor de blokjes moet ik toch echt grotere bakken hebben. Het gaat om een stuk of 3 van die curverkratten

Dus eigenlijk wilde ik iets wat én/én heeft, dus grote laden, en kleine, met vakjes. Maar ik wil blijkbaar weer iets dat niet bestaat. dus dan maar met kleine bakjes aan de rommel. Nadeel is dat ze er minder mee spelen als het lastig zoeken is, dus veel kleine bakjes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:57:43 #217
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79912188
Claudia bedankt voor die curverlink! Ik ga meteen bestellen!

Hebben ze trouwens ook van die handige bakjes en ladekastjes buurvrouw. En nu met een online gevonden kortingsactie met 15% korting

[ Bericht 66% gewijzigd door Stiemie op 03-04-2010 21:18:35 ]
pi_79912605
Kun je dan niet van die platte bakken nemen, die transparant zijn? En groter?

Mijn moeder was een knutselkont, ik herinner me ineens dat zij allemaal bakken had getimmerd van hout van verschillende grootte en daarin ook verschillende vakken. Ik vond dat dus heel leuk, op kleur en grootte sorteren. Orde scheppen in de chaos van Lego.
Ik hoop dat ze die bakken nog heeft. het zal wel, want ze gooit echt niets-niets-niets weg. Maar dat is in dit geval wel fijn. Denk ik.

Afijn, hier heb je helemaal niks aan Buuf, mijn overpeinzingen. Ik hoop dat je er gewoon tegen aan loopt, je ideale oplossing.
  zaterdag 3 april 2010 @ 20:33:14 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79913387
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:53 schreef Claudia_x het volgende:
Wat mij opvalt aan het plastic speelgoed dat ik zelf zo afschuwelijk vind is dat het vaak best knap in elkaar zit. Het trekt de aandacht, kinderen kunnen er heel zoet mee zijn en het vereist allerlei vaardigheden van ze (bijvoorbeeld drukken, schuiven en trekken). Ik laat m'n moeder dus maar lekker met d'r Fisher Price-gekte.
nou maakt Fisher Price ook wel het betere plastic speelgoed hoor!

oja en over dat aanbieden van speelgoed: ik ben het met je eens dat een kind maar overstelpen met speelgoed niet goed is, je mag (moet!) inderdaad best wat dosering aanbrengen mijns inziens. maar daarnaast is het denk ik net zo nodig om soms wel met grotere hoeveelheden te kunnen spelen; het is ook leerzaam en gewoon leuk voor een kind om af en toe eens de hele speelgoedkist of la door te mogen wroeten, waarbij niet alles meteen maar weer opgeruimd moet worden. dus ik pleit -ja saahaai- voor de middenweg: helpen met structureren, maar af en toe mag er ook best wat chaos zijn.

Buuf, ik zoek naar eenzelfde oplossing voor de LEGO, dus mocht je ergens op stuiten, laat het me vooral weten!

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 03-04-2010 21:29:33 ]
in de haak.
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:20:36 #220
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79914969
Deze bakken zijn bij ikea 3,99 en kan je zelf met schotjes indelen

pi_79915040
Al is het wel offtopic geworden; ik vind het erg interessant te lezen hoe jullie denken over het aanbieden van speelgoed/wel speelgoed e.d
Twinkly, wauw wat heb jij daar een concrete mening en denkwijze over! Op sommige punten ben ik het wel met je eens, je hebt me iig wel aan het denken gezet.

Schoolkeuze ben ik nu al erg mee bezig, mijn man en ik hebben zelf Jenaplan onderwijs gehad (alleen de laatste groepen helaas) en wij vonden dat op een ontzettende leuke prettige manier leren.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator zondag 4 april 2010 @ 13:24:50 #222
5428 crew  miss_sly
pi_79930206
Eens Poppejans, heel interessant. Ik heb wel over dingen nagedacht, maar lees ook dingen waar ik nog niet aan gedacht had. Misschien een topic waard?

schoolkeuze is een topic over, gestart door renzell volgens mij. Zal eens zoeken. Ik ben daar ook al erg mee bezig, maar juist omdat ik de bs waarop ik gezeten heb helemaal niet goed zou vinden voor mijn kind. Dat jenaplan, dat vind ik wel wat, denk ik.

aah, hier dus een topic daarover: Verschillende typen onderwijsvormen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79937520
Claudia, ot maar juist als je een rustige gestructureerde omgeving wilt voor je kind zou je 'm naar een goede montessorischool moeten doen:)
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:02:54 #224
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_81148526

Hierin, plus nóg zo'n blauwe bak (waar nu Playmobil inzit ) zat al de Lego

Na een regenachtige mei-vakantie ziet het er zo uit. Beetje slechte foto. Er staan nog zo'n bak met half afgemaakte bouwsels een kast verder.
Genante hoeveelheid, maar de deurtjes die nog voor de in aanbouw zijnde kast komen kunnen iig dicht hierna.

Trui, de bakken komen van Xenos. Samen met wat vak-bakjes een ideale opruim voor de Lego. De jongens spelen al dágen terwijl ze er eerder eigenlijk niet naar om keken. (vanwege teveel en te onoverzichtelijk ben ik bang)

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 07-05-2010 21:41:57 (foute winkel) ]
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:39:59 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81154657
Goed gedaan, Buuv
Ik heb ook nog veel ambities op dit punt, maar ik kom maar niet in actie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:46:53 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_81155154
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:39 schreef livelink het volgende:
Goed gedaan, Buuv
Ik heb ook nog veel ambities op dit punt, maar ik kom maar niet in actie.
Nu ik zie hoe leuk ze er weer mee spelen had ik het liever eerder gedaan. Het was een hele put werk maar zéér de moeite waard. Nu dus op kleur, een bak poppetjes, een bak wielen en ramen en kleine dingetjes in kleine bakjes.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:54:02 #227
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81155630
wauw buuf! flink bezig geweest!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:01:13 #228
252405 oeke
Moeke
pi_81156062
Super Buuf!
Het sorteren is al leuk als spel vond ik vroeger.
pi_81157868
Voor in ons huis net een bureau gekocht van 2 meter breed met daaronder 2 x een groot ladenblok. Op elke la gaan we een naam schrijven zodat iedereen weet van wie welke lade is.

En aan de muur 2 grote planken opgehangen (ikea dingen) waarop weer bakjes e.d. staan. 16 bakken met speelgoed hebben we nu als ik zo snel om mij heen kijk... De woonkamer begint wel kleiner te worden nu er ook 2 kindereetstoelen, 2 normale kinderstoeltjes, een oventje etc. bijgekomen zijn...

Verder heb ik van mijn computerkamer op zolder een logeerkamer gemaakt en daar kan meer speelgoed komen te staan. Maar nu er een kamer vrij is begint mijn vrouw aan een 3e kindje te denken... straks nog meer speelgoed
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:10:51 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81172545
nee joh, die kan met al het oude speelgoed van nr 1 en 2 spelen.

buuv!
in de haak.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:06:22 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81176165
Wij zijn het hier even heel anders aan gaan pakken.
Eerst lag er bergen speelgoed in de huiskamer, verdeeld over verschillende bakken, ik was dit evorm zat.

We hebben net nieuwe meubels, huiskamer is opgeknapt, wilde mijn huiskamer weer een beetje terug eigenen.
Nou wonen we gelijkvloer dus het is voor de kinderen net zo handig om iets van hun eigen kamertje te pakken.

Maar hoe dan ook, we hebben enorm veel speelgoed weggegooid en weggegeven, speelgoed waar ze echt nooit meer mee speelde maar wel op de grote hoop lag.

Er is een strenge selectie gemaakt en warempel, ze spelen beide veel meer en beter.
Nu er overzicht is vinden ze het speelgoed wat er is weer aantrekkelijker.

Demi is bijna jarig en als mensen vragen wat ze wil hebben zegt ze zelf, doe maar geen speelgoed, dat heb ik genoeg.
Ze wil kleertjes, knutselspullen en boekjes, ben het hier helemaal mee eens!!

De huiskamer is nu ook rustiger en zonder gein, de kinderen ook, ze zijn de laatste week zo enorm lief geweest, ook voor elkaar.
Ik heb ook meer rust in mijn hoofd, niet meer zo'n chaos.

Dus tja, voor ons is het een hele goede beslissing geweest om heel wat speelgoed weg te doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_81178263
Fijn Snake, dat ze er rustiger van worden. Kan me dat heel goed voorstellen.

Wij zijn ook van plan om per week of zo maar een beperkt aantal stuks speelgoed aan Lente te geven. Dat zal dus ook betekenen dat we straks bijv. na haar verjaardag, waarop ze ongetwijfeld veel spulletjes krijgt, een hoop naar zolder doen en daar dan elke week iets anders van naar beneden halen. Ik wil niet dat ze dagelijks wordt overladen door een shitload aan speelgoed en van gekkigheid niet meer weet waarmee ze moet spelen.

Bij Intertoys hebben ze trouwens een erg leuk merk houten speelgoed: Ever Earth. We hebben er al zo´n spiraalding met kraaltjes van die ze helemaal geweldig vindt. En ik ben van plan om deze nog te kopen. Is ook nog eens gemaakt van rubberbomen die geen latex meer geven. En voor elke boom die ze omkappen, planten ze een nieuwe.
pi_81178495
Ik heb twee vuilniszakken vol met knuffels/beren/poppen en wil ze graag doneren maar dat blijkt moeilijker dan ik dacht.
Veel instanties die ze in het verleden meenamen naar derde wereldlanden willen ze niet meer omdat de douane moeilijk doet (ivm drugssmokkel wat vaak via pluche beesten gebeurd).

Iemand een idee? Ik vind het erg zonde om het weg te gooien want er mankeert totaal niets aan!
  Moderator zaterdag 8 mei 2010 @ 15:34:14 #234
5428 crew  miss_sly
pi_81178686
een kdv, (kinder)ziekenhuis, peuterspeelzaal?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81178781
Ik zal eens wat mailtjes sturen (liefs in de buurt natuurlijk zodat ik het langs kan brengen).

Hier wordt voornamelijk buiten gespeeld, met lego of computergames. Gelukkig neemt dat allemaal niet veel plaats in beslag.
In de woonkamer hebben we geen speelgoedplek in ieder geval.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 15:46:47 #236
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81179056
Ssserpente die heb ik ook gezien! vond ik ook leuk

Ik heb nog steeds niet zo'n heel erg probleem met speelgoed beneden maar ik merk wel dat nu het speelkleed weg is dat het ineens een stuk rustiger en opgeruimder oogt
Knutselspullen vragen is wel een goed idee eigenlijk voor een verjaardag! Ik ben all for knutselen

@Lily idd een kdv ofzo denk ik? Of anders de kerk eens bellen bij jou in de buurt. Die hebben vaak ook eens in de zoveel tijd dat er een groep mensen voor vrijwilligerswerk met de bus naar bijvoorbeeld Polen of Roemenië gaan ofzo.
Of anders de voedselbank/kringloop?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:36:31 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81180579
Ik heb een keer een zak knuffels in de bak van het Leger des Heils gedaan. Bij mijn werk zit het Leger des Heils vlakbij en zij geven in ieder geval op hun site aan dat ze ook wel knuffels willen hebben. Bij ons komen ze ook een paar keer per jaar kleding ophalen, dan kun je ook zo'n zak met knuffels erbij zetten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_81181612
@ lilly;

Ik ben hier ook mee bezig geweest. Veel instanties willen het wel aannemen, maar verkopen het dan weer en doen dan van het geld dingen.
Ik wilde juist dat het speelgoed bij gezinnen terecht komt omdat er volgens mij genoeg gezinnen zijn
waar speelgoed heel erg gewaardeerd wordt.
Las in een ander topic dat iemand de voedselbank noemde. Die ga ik zelf ook nog even proberen.

Uiteindelijk zijn onze knuffels hier een paar jaar geleden met mijn schoonzusje meegegaan naar Indonesie, waar ze ze heeft uitgedeeld in een kindertehuis.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:10:17 #239
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_81181730
Het kdv is hier altijd blij met overgebleven speelgoed
Als er dingen zijn die zij niet kunnen gebruiken gaan die naar Dorcas
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_81182390
Bedankt voor die tip ET! Ik zie dat er bij mij in de buurt zo'n vestiging is.
pi_81185207
Je kunt ook overwegen je speelgoed en knuffels.aan een kringloopwinkel te geven, lily. Daar komen vast veel gezinnen die het niet breed hebben.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:54:12 #242
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81185362
Ik lever mijn oude knuffels in bij m`n exbuurvrouw, die heeft een tante die eens in de zoveel tijd langs weeshuizen in het buitenland gaat
En kleertjes gaan naar een collega van mijn man die uit Oekraïne komt en daar kleinkinderen heeft met een kledingtekort
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81185412
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 15:19 schreef Ssserpente het volgende:
En ik ben van plan om deze nog te kopen. Is ook nog eens gemaakt van rubberbomen die geen latex meer geven. En voor elke boom die ze omkappen, planten ze een nieuwe.
Dat ziet er net zo hysterisch uit veel van het plastic speelgoed! Vindt ze vast geweldig.

Wij hebben Ivan naar een grotere kamer verhuisd zodat we er een speelhoek kunnen maken waar hij in de toekomst kan spelen. Zo blijft het merendeel van het speelgoed uit onze woonkamer.

Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik het volgende probleem oplos: ik wil dat Ivan in zijn speelhoek zelf bij een deel van zijn speelgoed kan en ik wil er een speelkleed neerleggen. Helaas gaat de hond vaak aan de haal met Ivans speelgoed waardoor we het nu juist hoger wegleggen. Ik weet niet of ik de energie heb om straks Ivan én de hond de hele dag in de gaten te houden. Ik vermoed dat Ivans eerste woordjes "néééé Jimmy !" zullen zijn.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:56:16 #244
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81185457
Hond naar het asiel
pi_81185649
Een asiel is niet nodig; ik krijg op straat regelmatig een fors geldbedrag geboden voor ons 'schattige' hondje.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:03:28 #246
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81185695

Maar vervelend is het wel. Ik heb helaas geen tips voor je, ik heb geen hond dus ken dat probleem niet
pi_81188047
dank allen voor de tips

zit zeker weten wel iets tussen
pi_81188408
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:

Maar vervelend is het wel. Ik heb helaas geen tips voor je, ik heb geen hond dus ken dat probleem niet
Een jonge hond steekt precies zo in elkaar als een peuter: wat je te dierbaar vindt leg je weg, maar als je alles weglegt leert 'ie het nooit.

De hond is ruim één jaar oud en ik heb nog steeds de illusie dat 'ie het gaat leren.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:14:04 #249
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81188708
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat ziet er net zo hysterisch uit veel van het plastic speelgoed! Vindt ze vast geweldig.

Wij hebben Ivan naar een grotere kamer verhuisd zodat we er een speelhoek kunnen maken waar hij in de toekomst kan spelen. Zo blijft het merendeel van het speelgoed uit onze woonkamer.

Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik het volgende probleem oplos: ik wil dat Ivan in zijn speelhoek zelf bij een deel van zijn speelgoed kan en ik wil er een speelkleed neerleggen. Helaas gaat de hond vaak aan de haal met Ivans speelgoed waardoor we het nu juist hoger wegleggen. Ik weet niet of ik de energie heb om straks Ivan én de hond de hele dag in de gaten te houden. Ik vermoed dat Ivans eerste woordjes "néééé Jimmy !" zullen zijn.
oh ik zag laatst in een tijdschrift een leuke oplossing daarvoor!
Hoewel, als Ivan zn speelgoed laat slingeren heb je er nog niets aan maar goed, dat geldt ook voor hoger opgeborgen speelgoed
Ik geloof dat het twee Ikea-kasten waren, die waren op hun kant gezet, en daar waren weer kussens opgedaan zodat het bankjes waren zeg maar, en dan in de open kant van de ikeakast, bij de grond dus, zaten bakken die er toevallig precies ingeschoven konden worden. Past precies, geen open toestanden en Ivan kan er zelf bij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81188923
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:14 schreef huuphuup het volgende:

Ik geloof dat het twee Ikea-kasten waren, die waren op hun kant gezet, en daar waren weer kussens opgedaan zodat het bankjes waren zeg maar, en dan in de open kant van de ikeakast, bij de grond dus, zaten bakken die er toevallig precies ingeschoven konden worden. Past precies, geen open toestanden en Ivan kan er zelf bij.
Ik denk dat ik het begrijp! Bijvoorbeeld een smalle Billy 90 graden naar rechts gedraaid? En dan van die manden erin die precies passen (die maken ze speciaal voor de Billy en de Expedit bijvoorbeeld). Da's wel een idee. Ik heb hier nog een laag kastje, maar het lukt me maar niet om daar bakken voor te vinden die goed passen. Misschien ga ik zelf eens iets daarvoor maken, bijvoorbeeld door platen op maat te laten zagen bij de Praxis. En die bakken kan ik dan verven, beplakken met plakplastic of een stofje er omheen nieten of zo. Ik ben zelf dol op zachte dingen, dus dat laatste lijkt me wel leuk (met een beetje vulling tussen bak en stof).

Kussens erop gaat hier helaas niet lukken, al zou ik dat met goedkope kussens niet zo'n probleem vinden. Ik zal eens kijken of de Leen Bakker betaalbare examplaren heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')