abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50591279
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:58 schreef remenic het volgende:
De beheersing van de engelse taal onder de meeste nederlanders zo beroerd, dat ze wat mij betreft wel meer engels in onze taal mogen gooien in plaats van minder.

Als we aan mensen zoals de TS toegeven, dan kunnen we over een paar jaar naar de uitschakelaar vier met nederlands pratende robots en zonde stad 2 met Jessica Alba die ineens een hele andere stem heeft.

Wat mij het meest irriteert aan landen als Duitsland en Frankrijk, is dat ze veel te geil zijn op hun eigen taaltje. Laten wij daar ajb boven staan zeg.
Goh, voor iemand die nog niet eens Nederlands kan lezen heb je wel een hoge dunk van je vermogen om vreemde talen te kunnen communiceren.
pi_50591850
idd kut om op te poepen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50663050
Ik vind het vooral vervelend als mensen die er niets van bakken Engelse gedichten gaan posten op openbare fora en dan vragen wat je ervan vindt. >.<
pi_50667491
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:26 schreef Femke. het volgende:
Ik vind het vooral vervelend als mensen die er niets van bakken Engelse gedichten gaan posten op openbare fora en dan vragen wat je ervan vindt. >.<
Nou ja, eigenlijk zou het schrijven van gedichten in welke taal dan ook voor mensen onder de 25 verboden moeten zijn.
pi_50672005
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, eigenlijk zou het schrijven van gedichten in welke taal dan ook voor mensen onder de 25 verboden moeten zijn.
Waar slaat dat nou weer op ? Alsof je per definitie 'levenservaring' nodig hebt om te dichten.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:25:58 #81
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50672380
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 21 juni 2007 @ 05:45:23 #82
77575 NiTiN
Move On Up
pi_50680138
Ergens snap ik het wel, maar toch vind ik het een beetje

zeg maar.
I went clubbing. Softest coat ever.
  donderdag 21 juni 2007 @ 06:23:51 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_50680189
quote:
Op zondag 17 juni 2007 04:50 schreef SeLang het volgende:
Ik ben het met je stelling wel eens, maar je haalt slechte voorbeelden aan.

Als voor een internationale film een Chinese titel niet werkbaar is het imo beter om slechts één alternatieve titel te hebben in het Engels. De meeste mensen kunnen toch wel Engels en anders heet die film in elk land anders en weet je niet dat het om dezelfde film gaat.

Voor touristische attracties is het ook handig om dat in het Engels te houden, want als je alleen de Nederlandse naam weet en je bent in het land zelf of je wilt iets opzoeken in een Lonely Planet of iets dergelijks dan heb je alweer die verwarring.
Wat hij zegt. In Japan heb je er niets aan om hun eiffeltoren kloon als "Tokyo toren" te leren. Iedereen zal je echter zo naar de Tokyo Tower kunnen leiden, ookal spreken ze voor de rest geen woord Engels. Elke naam heeft een westerse (lees: engelse) transcriptie, die ze hier ook leren. Engels is de facto de internationale taal, dus ik zie niet zoveel nut om internationale woorden naar het Nederlands te gaan vertalen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_50680314
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_50759804
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Goh, voor iemand die nog niet eens Nederlands kan lezen heb je wel een hoge dunk van je vermogen om vreemde talen te kunnen communiceren.
Hoge dunk? De enige 2 talen die ik beheers zijn Nederlands en Engels. Niet bepaald spectaculair, al zeg ik het zelf. Sterker nog, ik woon al zo'n 5 jaar in friesland, en ik spreek nog geen enkel woord fries. Dus nee, ik zal niet zo gauw opscheppen over mijn vermogen van vreemde talen

Maar ik snap het wel, je voelde je aangevallen en wilde even een snaar terug geven. Ik hou ook van jou hoor.
pi_50759850
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:16 schreef remenic het volgende:

[..]

Hoge dunk? De enige 2 talen die ik beheers zijn Nederlands en Engels. Niet bepaald spectaculair, al zeg ik het zelf. Sterker nog, ik woon al zo'n 5 jaar in friesland, en ik spreek nog geen enkel woord fries. Dus nee, ik zal niet zo gauw opscheppen over mijn vermogen van vreemde talen

Maar ik snap het wel, je voelde je aangevallen en wilde even een snaar terug geven. Ik hou ook van jou hoor.
Nee, ik bedoelde dat je nog niet eens in staat bent om de strekking van een in het Nederlands geschreven berichtje te begrijpen. Dat was feitelijke informatie.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 15:21:27 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50759920
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef tonja het volgende:
Dat die term ook door engelstaligen gebezigd wordt maakt het niet minder Frans.
33% van de Engelse taal is Frans maar dat maakt het niet minder Engels.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')