Precies, dit is ook zo'n voorbeeld van vergelijkbare aard.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef Igen het volgende:
PEKING - China wil de komende zeven jaar 39,2 miljard yuan (4,7 miljard dollar) investeren in de zuivering van een deel van de Yangtze, de langste rivier in het land.
Daar kan ik dus ook niet tegen.
Maar ja, de Nederlande journalist zal het wel klakkeloos hebben overgenomen van een Engelstalig persbureau in China, en te lui zijn om het bedrag eventjes in Euro's om te rekenen.
Ook jij slaat de plank mis, het is economisch gezien normaal om munten met de dollar te vergelijken. Dat jij zo graag precies het bedrag in euro's wil weten is jouw probleem.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef Igen het volgende:
PEKING - China wil de komende zeven jaar 39,2 miljard yuan (4,7 miljard dollar) investeren in de zuivering van een deel van de Yangtze, de langste rivier in het land.
Daar kan ik dus ook niet tegen.
Maar ja, de Nederlande journalist zal het wel klakkeloos hebben overgenomen van een Engelstalig persbureau in China, en te lui zijn om het bedrag eventjes in Euro's om te rekenen.
Uiterst matige afzeikpoging.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:52 schreef faberic het volgende:
Verengelsing is alleen te betreuren op hele andere gebieden, waar het geen andere voordelen biedt dan het uitbreiden van je matige, Nederlandse vocabulaire woordenschat.
Vocabulaire is gewoon een Nederlands woord, dus matig lijkt mij geenszins op zijn plaats, helemaal niet als je op de inhoud van mijn poging tot afzeiken ingaat.quote:
'trigger' ook, volgens http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=trigger . So nyeh.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:57 schreef faberic het volgende:
Vocabulaire is gewoon een Nederlands woord, dus matig lijkt mij geenszins op zijn plaats, helemaal niet als je op de inhoud van mijn poging tot afzeiken ingaat.
Nog *leuker* zijn engelse teksten die niet worden opgepikt: chello.nl wordt/werd door nagenoeg iedere nederlander uitgesproken als 'tsjelloo-punt-en-el'.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:45 schreef __droogkloot__ het volgende:
Nog erger zijn sommige reclame teksten: See yah @....![]()
Nee, al die verschillende talan zijn veel te mooi om te verdwijnen.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:00 schreef Sanderrrr het volgende:
Als het aan mij ligt gaat heel de wereld gewoon Engels praten.
Moet je nagaanquote:Op zondag 17 juni 2007 18:50 schreef __droogkloot__ het volgende:
Volgens mij zeggen ze het in hun reclames dan zelf ook verkeerd
quote:Op zondag 17 juni 2007 14:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
The problem with the French is that they don't have a word for entrepreneur.![]()
Eh, schrijft zo'n journalist voor het Nederlandse publiek of voor een select groepje van internationale investeerders? Aangezien het nagenoeg zeker is dat het gaat om het Nederlandse publiek ligt het zeer voor de hand dat publiek ook te bedienen in HUN informatiebehoefte. En dat betekent een bedrag in ¤.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:52 schreef faberic het volgende:
[..]
Ook jij slaat de plank mis, het is economisch gezien normaal om munten met de dollar te vergelijken. Dat jij zo graag precies het bedrag in euro's wil weten is jouw probleem.
Verengelsing is alleen te betreuren op hele andere gebieden, waar het geen andere voordelen biedt dan het uitbreiden van je matige, Nederlandse vocabulaire.
Het is zeker geen Turks en ook al geen Nederlands.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:26 schreef Prego het volgende:
ja.. maar om nou grand bazar engels te noemen![]()
dan ben je best achterlijkquote:Op zondag 17 juni 2007 03:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik snap het ook niet. Bij mijn studie economie zijn ze grootverbruiker van Engelse termen, maar ik probeer altijd zoveel mogelijk het Nederlandstalig equivalent te hanteren.
Werkt prima hier? Déjà.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:46 schreef Lurky het volgende:
Sorry, de accenten op deja worden verkeerd weergegeven dus die laat ik maar weg.
Ja, dat doen ze echtquote:Op zondag 17 juni 2007 03:48 schreef HiZ het volgende:
Of zouden die Chinezen nou echt hun Volkscongres in de 'Great Hall of the People' houden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |