285.000 nu hequote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:44 schreef staticdata het volgende:
huis van bijna 300.000 op je 21e kopen, doe je goed
Een stel met allebij een fulltime job na hboV?quote:
2 salaristen kan best als bijden eerst een jaar thuis hebben gezeten ( 20.000 van jullie zelf en de rest van de bank, met paps en mams als garantstelling?)quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:50 schreef ozzyat105 het volgende:
Als ik het zo hoor is dat huis het wel waard, maar dat is moeilijk in te schatten zonder foto of te weten welke buurt het ligt en hoeveel m2, heb je nog meer gegevens?
Hoe oud ben je eigenlijk?, want je zal toch een flink salaris mee moeten brengen om zo'n woning te kunnen kopen
Nou.. een lening van 3 ton red je niet met 2 starters hoor?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:47 schreef kless het volgende:
[..]
Een stel met allebij een fulltime job na hboV?
Moet wel lukken dacht ik?
Op een modaal salaris haal je 150k. Dus met twee modale salarissen zit je op 300k. Dit is haalbaar met twee net afgestudeerde WOers.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:54 schreef Bastoenie het volgende:
Nou.. een lening van 3 ton red je niet met 2 starters hoor?
Hij heeft het over HBOV, ik ken een stel met 2 HBO opleiding maar die konden echt geen lening van 3 ton krijgen volgens mij hoorquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Op een modaal salaris haal je 150k. Dus met twee modale salarissen zit je op 300k. Dit is haalbaar met twee net afgestudeerde WOers.
Klopt maar jij sprak over starters in t algemeenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:59 schreef Bastoenie het volgende:
Hij heeft het over HBOV, ik ken een stel met 2 HBO opleiding maar die konden echt geen lening van 3 ton krijgen volgens mij hoor
21, en de hypotheek lukt wel, daar gaat dit topic niet overquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:50 schreef ozzyat105 het volgende:
Als ik het zo hoor is dat huis het wel waard, maar dat is moeilijk in te schatten zonder foto of te weten welke buurt het ligt en hoeveel m2, heb je nog meer gegevens?
Hoe oud ben je eigenlijk?, want je zal toch een flink salaris mee moeten brengen om zo'n woning te kunnen kopen
Dankjewel voor de info. Het is wel helemaal mijn smaak (maar dat heb ik niet laten blijken natuurlijk!).quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:53 schreef Bayswater het volgende:
Hoekhuizen zijn duurder op het moment dat ze echt bruikbare zijgrond hebben, zo niet dan gaat het om een eindwoning. Die verschillen vaak niet veel met een tussenwoning.
Dure verbouwingen binnenshuis moeten maar net iemands smaak zijn, maar tegenwoordig zijn mensen niet meer zo kieskeurig en nemen graag de smaak van een ander over zolang ze er maar niet teveel werk eraan hebben.
wellicht moet je dit topic even doorlezen:
Aankoop huis: hoe af te dingen?
TS zit ws tot diep in zijn oren in de schulden, hij liever dan ikquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:44 schreef staticdata het volgende:
huis van bijna 300.000 op je 21e kopen, doe je goed
Nou hoorde ik laatst dat mensen tegenwoordig niet meer zo onder de koopprijs gaan zitten. Dus de vraagprijs ligt redelijk dicht tegen het bedrag aan wat ze er daadwerkelijk voor willen hebben. Dan zou dus de 10% regeling niet meer op gaan. Maar aan de andere kant, ze kwamen wel meteen met 285000 (15000 euro minder!!!!!!). Ze willen er geloof ik ook wel snel van af (emigratie).quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:05 schreef Dichtneger het volgende:
10% onder gaan zitten, dus 270 bieden! kom je uit op 280:)
Maarrr, dan dus de vraag. Moet ik die gegevens (1 jaar oud) van dat hoekhuis (buren) erbij nemen als ik dat bod doe, of mondje dicht houden??quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:07 schreef Emu het volgende:
Als ik jou verhaal zo lees, bod uitbrengen van 272k dan zullen ze wrs aarzelen (met geluk zeggen ze ja) anders verhoog jij je bod na enkele dagen naar 275k zeg je dat het finaal bod is, ben er bijna zeker van dat je het dan hebt.
3 dagen pas... Centrale buurt dichtbij Utrecht, stil/rustig, kindervriendelijk, veilig, enz.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:17 schreef Emu het volgende:
Hoe lang staat dit huis trouwens te koop?
Nouja, ik denk dat ze er snel van af willen aangezien ze zo flexibel zijn met de oplevering (ze hadden meteen een antwoord/oplossing voor als we sneller het huis in willen dan dat hun hun nieuwe huis in kunnen trekken).quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:18 schreef Dichtneger het volgende:
tja als je twijfelt, draai de onderhandeling om! ze zeggen ervan af the willen, zeer gevaarlijk ga gelijk naar 275 en zeg niet hoger te gaan! maar ik zou gewoon met 270 beginnen!
willen ze soms op 1 juli emigreren! tsja klinkt als.. ik zou nog steeds 270 bieden!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:22 schreef Evenveel het volgende:
[..]
3 dagen pas... Centrale buurt dichtbij Utrecht, stil/rustig, kindervriendelijk, veilig, enz.
[..]
Nouja, ik denk dat ze er snel van af willen aangezien ze zo flexibel zijn met de oplevering (ze hadden meteen een antwoord/oplossing voor als we sneller het huis in willen dan dat hun hun nieuwe huis in kunnen trekken).
Nee, 1 december. Maar als ik zeg, in September wil ik er in, gaan ze een paar maanden ergens anders heen (hadden ze liever dan wachten tot 1 december heb ik het idee).quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:30 schreef Dichtneger het volgende:
[..]
willen ze soms op 1 juli emigreren! tsja klinkt als.. ik zou nog steeds 270 bieden!, slaap er een nachtje over en kijk morgenochtend bij de koffie wat je denkt!
Ik...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:53 schreef Dichtneger het volgende:
voordat je heerlijk gaat overnachten, kwamen zij of jij met 1 september? als hun hiermee kwamen zit het wel snor, slaap lekker en geniet van de koffie!!!!
Ach ja met pappie en mammie erbij kan ik het ook natuurlijkquote:Op maandag 18 juni 2007 12:19 schreef American_Nightmare het volgende:
3 ton voor een tussenwoning
En ik ben inderdaad ook benieuwd hoe je dat wilt gaan betalen? Starters die 3 ton kunnen lenen zijn er maar heel erg weinig volgens mij.
Theoretisch kan het natuurlijk, maar ik zou persoonlijk nooit mijn ouders met dat risico op willen zadelen. Daarnaast geeft het feit dat je een borgstelling van je ouders nodig hebt al aan dat je het huis simpelweg niet kunt betalen. Er hoeft maar een kleine kink in de kabel te komen en je hebt al een groot probleem.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:45 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ach ja met pappie en mammie erbij kan ik het ook natuurlijk![]()
Waarom zijn starters zo veeleisend en tegelijkertijd jammeren dat ze niets kunnen kopen?
Nee idd, het geeft mij voldoening om zelf het huis te kunnen betalen, mensen die hun ouders nodig hebben vind ik maar triest, en die kijken me ook raar aan dat ik dat niet wil.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:17 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Theoretisch kan het natuurlijk, maar ik zou persoonlijk nooit mijn ouders met dat risico op willen zadelen. Daarnaast geeft het feit dat je een borgstelling van je ouders nodig hebt al aan dat je het huis simpelweg niet kunt betalen. Er hoeft maar een kleine kink in de kabel te komen en je hebt al een groot probleem.
Joh, al dat gespeculeer. Misschien zijn zijn ouders pas overleden, zat er dikke overwaarde in het huis dat zijn ouders hadden, etc. etc. etc. Je weet niet hoe anderen aan hun geld komen. Het kan altijd. Hier op Fok! zie ik kereltjes van 18 beweren dat ze 3 keer modaal verdienen met internetdingetjes. Of bijv. Asmooh die 1000 euro netto per week verdient met handel in tweedehandse gratiesch verkregen computer onderdelenquote:Op maandag 18 juni 2007 12:19 schreef American_Nightmare het volgende:
3 ton voor een tussenwoning
En ik ben inderdaad ook benieuwd hoe je dat wilt gaan betalen? Starters die 3 ton kunnen lenen zijn er maar heel erg weinig volgens mij.
Knap, bij welke loanshark is dat?quote:Op maandag 18 juni 2007 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vrienden, 1 MBO, 1 WO, starters, kunnen een hypo van 360k krijgen, dus ik zie het probleem niet zo
quote:
Bied 270 met transport Sept. of 275 met transport Dec. Is dat geen optie?quote:
Wij konden ook 4 ton lenen. Hadden we overigens geen grasmaaier hoeven kopen, want dan hadden we zelf het gazon op kunnen eten ipv brood.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vrienden, 1 MBO, 1 WO, starters, kunnen een hypo van 360k krijgen, dus ik zie het probleem niet zo
Je betaalt meer om er later in te kunnen..quote:Op maandag 18 juni 2007 14:27 schreef joeltje het volgende:
[..]
Bied 270 met transport Sept. of 275 met transport Dec. Is dat geen optie?
Hangt van de situatie af héquote:Op maandag 18 juni 2007 14:45 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je betaalt meer om er later in te kunnen..![]()
Tuurlijk kan dat. Maar als dat de wens is van de verkoper, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat dat de verkoper extra geld gaat kosten en niet de koper.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af hé.
Als de ander nu met een dubbel huis zit wil hij/zij er nu vanaf. Als de ander bezig is met bijv. bouwen en het huis is pas over een half jaar af, dan willen ze het liefst nog ff blijven wonen met het transport op een latere datum.
Naja, ik heb bij mij meer korting kunnen bedingen omdat ik zo snel mogelijk de overdracht wilde en die mevrouw er snel vanaf moest.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Maar als dat de wens is van de verkoper, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat dat de verkoper extra geld gaat kosten en niet de koper.
Bedankt voor je reply... Maarre... Ik heb gewoon de verkopers opgebeld net! Hun gaan zorgen dat ze van die makelaar afkomen (ze zeiden note bene zelf ook al aan de telefoon dat ze niet wisten of ze nou wat hadden aan die makelaar of niet, vanwege vage advertentie omschrijvingen en lelijke foto's). Zij zorgen er voor dat het zonder makelaar gaat gebeuren en hun regelen een notaris op mijn advies (ik mag er een voor ze uitzoekenquote:Op maandag 18 juni 2007 20:52 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat zei ie precies? Waarschijnlijk wil die makelaar gewoon dat jij daar een hypotheek afsluit. Verder willen ze wellicht de garantie dat jij de hypotheek wel kan krijgen inderdaad.
Buiten de makelaar om zou je kunnen proberen, alleen zijn wij daar al eens een huis door misgelopen. De verkopers hebben waarschijnlijk een overeenkomst waarin staat dat zij niet buiten de makelaar om mogen verkopen.
Wat ik zou doen; gewoon een afspraak maken met die vent en net doen of je interesse in een hypotheek hebt. Zeg dat je al iemand hebt, maar als hij een betere aanbieding heeft, dat je daar graag op in gaat. Daar geilen die makelaars echt op. Natuurlijk hoef je nooit met 'm in zee te gaan. Tekenen moet je sowieso niet (behalve het koopcontract uiteraard). Verder geef je je onderhandelingspositie niet weg. Immers; dat je meer KAN betalen wil niet zeggen dat je meer WIL betalen. De verkopers van ons huis wisten dat we allebei een goede baan hadden en dat we dus zeker de vraagprijs konden betalen. Dat wil niet zeggen dat we dat ook gedaan hebben uiteindelijk.
Overigens hebben wij ook een afspraak met de verkopend makelaar gehad en deze een offerte op laten maken voor een hypotheek. Hier hebben we later geen gebruik gemaakt. Bedenk je goed dat makelaars oa worden afgerekend (door hun kantoor / chef) op dit soort afspraken, dus het kan eigenlijk geen kwaad.
Op zich is dit niet zo'n bijzondere situatie.. makelaars zijn per definitie nou eenmaal ratten. Maar zolang je na blijft denken en jezelf niet gek laat maken komt alles goed
Jacuzzi Partyquote:
Veel succes dan! Ik zal voor je duimenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:45 schreef fratsman het volgende:
Doe je goed, gefeliciteerd, ik ga morgen ook mijn eerste bod uitbrengen als starter, maar dan voor de helft minder.
Ja is nadeligquote:Op dinsdag 19 juni 2007 07:52 schreef Brad het volgende:
hmmm, ik vraag me af of dit niet nadelig gaat worden voor de verkopers? Ze hebben immers van zijn diensten gebruik gemaakt, dus ze zullen er onkosten aan hebben. Is dat wel ingeschat?
Anyway, gefeliciteerd met je aankoop.
Ze willen gewoon een beetje zekerheid, zou ik ook hebben als er een snotaap van 21 voor de deur staat en mijn huis van 3 ton wil kopenquote:Op maandag 18 juni 2007 20:20 schreef Evenveel het volgende:
Wat ik nou toch heb meegemaakt
De makelaar van die verkopers belt op (ik heb de bezichtiging trouwens ZONDER makelaar gedaan he afgelopen zaterdag).
Ze willen dat ik langs kom voordat ze ook maar IETS ondernemen. Ze willen graag dat ik bij HUN adviseur even alles langs kom om alles na te laten rekenen. Of we die hypotheek wel kunnen krijgen??? Dat kan toch niet? Dat is toch schandalig dat ze dat vragen/eisen?? Dat zou toch alleen maar hun onderhandelingspositie verbeteren als ze weten dat het wel boven die 285 kan... Ik ga hier dus NIET mee akkoord. Als het zo moet gaan bekijken ze het maar lekkerBen echt een beetje boos... Heb nog nooit zoiets meegemaakt. Want daarbij willen ze EERST met mij nog een keer door het huis doorlopen voordat ze verder zaken willen doen. Wat een boutmakelaar zeg. Ik heb het toch al eens gezien? Alsof ik tijd teveel heb ofzo
ik heb daar dus echt GEEN tijd voor he elke keer voor de kat zijn gat ff een uur heen en een uur terug rijden.
Wat denken jullie hiervan?
Kan ik het beter buiten die makelaar om regelen (volgens mij vinden die verkopers dat niet echt erg ofzo)???
Is dat wel veilig?
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:04 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ze willen gewoon een beetje zekerheid, zou ik ook hebben als er een snotaap van 21 voor de deur staat en mijn huis van 3 ton wil kopen![]()
Nee het is een lekkere goedkope buurt wou je zeggenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Lijkt me ook wat veel.. hopelijk denkt de bank daar anders over anders krijg je die financiering never nooit rond.
Overigens is de koop pas gesloten als er een koopcontract ondertekend is.
Wanneer denk je dat het een goed moment is om het mijn vriendin te vertellen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:30 schreef Lariekoek het volgende:
Een impuls aankoop van 283.000 euro doen is stoer.![]()
![]()
Fietsen wordt dat dus ;Dquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:06 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Nee het is een lekkere goedkope buurt wou je zeggenIk woon dan 5/10 minuten per auto van mijn werk af man (Utrecht)
prima geregeld toch! Kost wat, maar dan heb je ook wat (...).
Je laatste punt heb je natuurlijk helemaal gelijk inIk zal zorgen (en hopen) dat dat goed komt natuurlijk!
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja en vorig jaar is een hoekhuis in dezelfde straat voor 20.000 minder verkocht?Stel dat de prijzen van die woningen in het afgelopen jaar 10.000 zijn gestegen dan is die hoekwoning nog altijd 10.000 goedkoper. Een hoekwoning heeft denk ik al snel 30 a 40k meerwaarde tov een tussenwoning. Een mooie badkamer en een leuk dakterras maakt een tussenwoning echt geen 40.000 a 50.000 euro meer waard.
Zo raar vind ik het niet dat die mensen akkoord zijn gegaan. En zo raar is het niet dat de makelaar iets meer over de financiering wilde weten. Volgens mij ga je hier NOOIT een hypotheek voor rond krijgen. En als het al lukt, dan duurt het zeker 10 jaar voordat je ooit weer eenzelfde bedrag kan terugkrijgen, gegeven dat de huizenprijzen is dit rappe tempo blijven stijgen, wat lang niet zeker is.
Ook dat is opgenomenquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:05 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik ben geen taxateur dus misschien is het het huis wel meer dan waard. Ik neem aan dat je een financieringsvoorbehoud op laat nemen in het koopcontract? Zorg dat de looptijd hiervan lang genoeg is (een week of 4, hoewel dat soms al krap is), zodat je in ieder geval zeker weet dat je je hypotheek rond kan krijgen. En ga zsm (dus vandaag nog) beginnen met het regelen van die hypotheek, want het regelen daarvan duurt altijd een stuk langer dan je wil.
Dat zijn ze altijd, maar dat neemt niet weg dat je snel moet handelen. Hou er bijv. rekening mee dat je bij dergelijk hoge hypotheekbedragen wellicht een medische keuring dient te ondergaan voor de levensverzekering (als je die combineert met je hypotheek). Dat kost allemaal veel tijd en dient allemaal te gebeuren binnen de termijn waarbinnen de ontbindende voorwaarden gelden.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:08 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ook dat is opgenomenEn nog veel ruimer dan 4 weken
Dus daar maak ik mij echt geen zorgen over. De voorwaarden zijn echt in mijn voordeel
10 wekenquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:18 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat zijn ze altijd, maar dat neemt niet weg dat je snel moet handelen. Hou er bijv. rekening mee dat je bij dergelijk hoge hypotheekbedragen wellicht een medische keuring dient te ondergaan voor de levensverzekering (als je die combineert met je hypotheek). Dat kost allemaal veel tijd en dient allemaal te gebeuren binnen de termijn waarbinnen de ontbindende voorwaarden gelden.
Je MOET de technische keuring bijwonenquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:32 schreef Lariekoek het volgende:
Het is toch niet gebruikelijk dat de koper een technischekeuring/taxatie bijwoont?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |