5,000 ft tall!!!!!!quote:Op maandag 25 juni 2007 22:52 schreef Plastic_Power het volgende:
Laats was er op de Daily Show een semi-grappig item over het feit dat Nederlanders gemiddeld het langste volk zijn.
Klik hier op "Stature of Liberty":
http://www.comedycentral.(...)t_recent/index.jhtml
Koppeling in de strijd tegen het terrorisme.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:16 schreef maartena het volgende:
Ik merk op (o.a. op BBC World News, en op CNN) dat Nederland nog wel eens in het nieuws komt met betrekking tot groeiende intolerantie. Er wordt dan altijd weer gerefereerd naar de moorden op Fortuyn en van Gogh.
Dat van de deltawerken is een economische koppeling, vooruitgang in de natuurstrijd.quote:Tijdens Katrina was Nederland regelmatig onderwerp van gesprek vanwege de Deltawerken. Bij euthanasie komt Nederland ook wel weer eens naar voren.
Echt recent buitenlands nieuws is praktisch altijd alleen maar negatief, of het gaat over sport. Dus (afgezien van de sport) zolang hier niet iets ergs gebeurt, blijven wij uit het nieuws. Prima toch?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:07 schreef okee6 het volgende:
[..]
Koppeling in de strijd tegen het terrorisme.
[..]
Dat van de deltawerken is een economische koppeling, vooruitgang in de natuurstrijd.
Het blijft toch wachten op een echt Nederlands nieuwsbericht dat de Amerikaanse media haalt. Deze nieuwtjes ogen mij allemaal propaganda, om de Amerikaanse burger in zijn opvatting te beinvloeden met behulp van toevallig Nederlands nieuws.
En de rechtszaak tegen Holleeder? Of houden de Italianen niet van maffia-praktijken?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In Italie was de pedopartij aardig in het nieuws, evenals de orgaandonorshow.
Lijkt me niet dat Amerika alleen maar negatief nieuws opneemt, daar hebben ze zelf al genoeg van.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:17 schreef P8 het volgende:
[..]
Echt recent buitenlands nieuws is praktisch altijd alleen maar negatief, of het gaat over sport. Dus (afgezien van de sport) zolang hier niet iets ergs gebeurt, blijven wij uit het nieuws. Prima toch?
Trouwens, met de donorshow was Nederland ook aardig in het nieuws in het buitenland.
Ik zie daar weinig negatiefs aan. Je zult het met me eens zijn dat als we de Nederlandse pers een jaar lang Amerika zouden laten doen, er een burgeroorlog zou ontstaan. Waar de onrust bij Fortuyn of de rellen in LA bij verbleken. De NOS had er niet voor niets Charles Groenhuijsen jarenlang.quote:Een beetje een ongegronde negatieve post tegen Amerika was dat imo![]()
Ik heb het niet specifiek over Amerika, maar het buitenlandse nieuws van elk land is voornamelijk negatief nieuws. Ook het binnenlandse nieuws is trouwens voornamelijk negatief. Van elk land dus. Positief nieuws heeft vaak weinig tot geen nieuwswaarde. Stel dat het een goed jaar is voor Afrikaanse boeren ivm weer etc, zou jij dat graag op de voorpagina zien? Of de oprichting van een stichting die kinderen met kanker wil helpen in bangladesh?quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:56 schreef okee6 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Amerika alleen maar negatief nieuws opneemt, daar hebben ze zelf al genoeg van.
Of ik lees verkeerd, of het staat er verkeerd, maar ik snap deze zin niet echtquote:Ik zie daar weinig negatiefs aan. Je zult het met me eens zijn dat als we de Nederlandse pers een jaar lang Amerika zouden laten doen, er een burgeroorlog zou ontstaan.
Absoluut niks van gezien. Ze hebben hun handen al vol aan binnenlandse aangelegenheden....quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En de rechtszaak tegen Holleeder? Of houden de Italianen niet van maffia-praktijken?
Het boeit niet omdat er nu eenmaal een economische wereldagenda is, de media laat het derhalve liggen. Maar we willen hier lezen over nieuws uit Nederland in den vreemde. Dat is juist andersom.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:44 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over Amerika, maar het buitenlandse nieuws van elk land is voornamelijk negatief nieuws. Ook het binnenlandse nieuws is trouwens voornamelijk negatief. Van elk land dus. Positief nieuws heeft vaak weinig tot geen nieuwswaarde. Stel dat het een goed jaar is voor Afrikaanse boeren ivm weer etc, zou jij dat graag op de voorpagina zien? Of de oprichting van een stichting die kinderen met kanker wil helpen in bangladesh?
Dat zou goed nieuws zijn, maar het boeit te weinig om het te vermelden.
Dat is hier verder ook of topic. Ik bedoel te zeggen dat de nieuwsbenadering in Nederland erg verschilt met die in Amerika. Dat sluit veel nieuws op voorhand uit.quote:Of ik lees verkeerd, of het staat er verkeerd, maar ik snap deze zin niet echt
quote:Op maandag 25 juni 2007 22:52 schreef Plastic_Power het volgende:
Laats was er op de Daily Show een semi-grappig item over het feit dat Nederlanders gemiddeld het langste volk zijn.
Klik hier op "Stature of Liberty":
http://www.comedycentral.(...)t_recent/index.jhtml
Nja, waardeloze reputatie in landen met een overdaad aan hypocrisie als de VS misschien, hier in DL bijvoorbeeld is bijna iedereen die ik erover spreek enthousiast over de Nederlandse attitude wat betreft drugs. En terecht trouwens, als er in Spanje toeristen verdrinken in de zee gaan ze toch ook niet de stranden afzetten of wel? If you can't stand the heat, stay out of the kitchen, zo simpel is het, opbokken met die stompzinnige toeristen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijnquote:Op maandag 16 juli 2007 01:02 schreef Bora-Bora het volgende:
Hier werd indd ook heel veel over die donorshow gesproken, en heeft het ook het onderwerp weer behoorlijk in de actualiteit gebracht. Hartstikke goed dus!![]()
Dit echter:
http://frontpage.fok.nl/video/16529
is natuurlijk weer een stuk minder voor de reeds waardeloze reputatie die NL op dit gebied bezit...
(bekijk ook het filmpje; 't is niet de eerste keer dat een buitenlandse toerist doorslaat, dus dat komt dan natuurlijk weer in de betreffende landen in het nieuws...)
Ik neem aan dat die spanjaarden daar wel voor betalen...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:35 schreef Bramito het volgende:
Nederland was hier in het nieuws want NL heeft weer eens een olie-opruim-boot naar Spanje gestuurd. Nederland heeft 2 van die boten, Spanje nul. Logisch want Spanje heeft bijna geen kust natuurlijk.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:35 schreef Bramito het volgende:
Nederland was hier in het nieuws want NL heeft weer eens een olie-opruim-boot naar Spanje gestuurd. Nederland heeft 2 van die boten, Spanje nul. Logisch want Spanje heeft bijna geen kust natuurlijk.
Normaal gesproken niet, maar met onze regering weet je het nooit...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:24 schreef Bramito het volgende:
Doen wij ooit wel eens iets gratis??????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |