Ik heb die cassettebandjes nogquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
Dat je uren voor de radio met cassettedeck zit te wachten tot je favoriete liedje voorbij komt en dan heel snel op REC drukken om het op te nemen. En dan balen dat de DJ er in het begin doorheen zit te praten.
Vergeet de schoudervullingen niet.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:24 schreef BloodRayne het volgende:
De haardossen natuurlijk.. haha.. en natuurlijk; gifgroene beenwarmers.. zooo fout..![]()
[afbeelding]
quote:
Dat had ik altijd met de top 100 aller tijden bij Veronicaquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
Dat je uren voor de radio met cassettedeck zit te wachten tot je favoriete liedje voorbij komt en dan heel snel op REC drukken om het op te nemen. En dan balen dat de DJ er in het begin doorheen zit te praten.
In de jaren 80 mocht je officieel 22 kanalen gebruiken en met 0,5 watt zenden. Op het plaatje staat kanaal 40 aangegeven...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:11 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
bellen?
dit was mijn plaatsvervangend internet
[afbeelding]
met kratten met glazen flessen.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:25 schreef gwreijman het volgende:
Dat er toen nog veel buurtsupers waren.
Dat getyp van mijn vader voor zijn werk als ik in bed lag.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:47 schreef livelink het volgende:
Dat je werkstukken moest uittypen op een typemachine, met een hele lading correctiepapier bij de hand.
Op zaterdagochtend bij ons, met een gruwlijk strenge leraar van 70quote:Op zondag 17 juni 2007 19:22 schreef sigme het volgende:
Op de middelbare school werden typecursussen gegeven, kreeg je zo'n draagbare leentypemachine. En afsluitend examen en dan je typediploma. Waar zou ik het mijne gelaten hebben?
Wikipedia zegt:quote:Op zondag 17 juni 2007 19:22 schreef sigme het volgende:
Carbonpapier bestond toen ook nog. Kon je een Carbon Copy maken. Wel zo netjes als je dat onderaan even vermeld als je deze aan een derde toestuurt. Doe je dat niet is het een Blind Carbon Copy.
Top100 opnemen op een bandje...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:26 schreef Paddokingnr1 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dat had ik altijd met de top 100 aller tijden bij Veronica![]()
![]()
Dat was inderdaad leuk. Alleen herinner ik me de KRO op zondag (met Peter van Bruggen / Weeshuis van de hits) en de VPRO (Jacques Plafond / Ronflonflon) op woensdag.quote:Op maandag 18 juni 2007 09:48 schreef livelink het volgende:
Dat de radio elke dag anders was, omdat de omroepen allemaal een aparte dag hadden.
Je kon je echt verheugen op bijvoorbeeld de vrijdag, alleen al vanwege de radio. Ik vind het nog steeds jammer dat dat verdwenen is. Ik kan het me nog zo voor de geest halen.
Maandag de AVRO (o.a. Arbeidsvitaminen)
Dinsdag de VARA (o.a. De verrukkelijke 15)
Woensdag de KRO (o.a. Het weeshuis van de hits)
Donderdag de TROS (top 50)
Vrijdag Veronica (top 40 en Curry en van Inkel)
Zaterdag de NCRV (Los Vast)
Zondag de VPRO en nog wat restzendtijd voor de andere omroepen
KRO was op zondag en op woensdag was het VPRO / EO (halverwege de dag ging de EO verder).quote:Op maandag 18 juni 2007 10:45 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat was inderdaad leuk. Alleen herinner ik me de KRO op zondag (met Peter van Bruggen / Weeshuis van de hits) en de VPRO (Jacques Plafond / Ronflonflon) op woensdag.
's Morgens Veronica, dan een uurtje EO(oftewel een uurtje de radio uit) en vanaf een uur of 1:quote:Op maandag 18 juni 2007 11:52 schreef Arjan het volgende:
[..]
KRO was op zondag en op woensdag was het VPRO / EO (halverwege de dag ging de EO verder).
Met de hele dag van die blaartrekkende hoempamuziekquote:Op maandag 18 juni 2007 15:10 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Met Tom Mulder: 50 Pop of een envelop.
![]()
Om maar niet van die tenenkrommende stichtelijke teksten van de EO.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:20 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Met de hele dag van die blaartrekkende hoempamuziekMet Adje Roland
Met honderdeneen andere redenen om je radio gewoon de hele dag uit te laten, tot een uur of tien de Elpee-show van Wim van Putten begon die er nog best wel eens aardige muziek tussen had zitten.
Wat je je ook niet meer kan voorstellen is dat die AVRO op de maandag zo verschrikkelijk saai was dat de handel in slaappillen in Nederland aan de omzetsprong van 1/7 merkte dat de horizontale programmering had ingezet. De avro met Meta deVries, Krijn
Torringa, en andere D
J's waarvan me de naam gelukkig al ontschoten is.
Geen halve zin zonder dat de here Jezus eraan tepas kwam.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Om maar niet van die tenenkrommende stichtelijke teksten van de EO.
Ik dacht even dat het de Dolly Dots waren.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:24 schreef BloodRayne het volgende:
De haardossen natuurlijk.. haha.. en natuurlijk; gifgroene beenwarmers.. zooo fout..![]()
[afbeelding]
De enige die ik van de EO op tv ken is die Wim de Knijffquote:Op maandag 18 juni 2007 15:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Terug bij de EO. Daar had je Sipke v.d. Land die op televisie.....
Andries de kippenneuker eh....die is me ook even ontschoten word oud geloof ik....quote:Op maandag 18 juni 2007 16:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De enige die ik van de EO op tv ken is die Wim de Knijff
En er was nog zo'n gozer, die deed iets met zo'n vogel.Hoe heette die ook al weer?
Was dat niet de "RoepieRoepie" vogel??quote:Op maandag 18 juni 2007 16:26 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Andries de kippenneuker eh....die is me ook even ontschoten word oud geloof ik....
De Roepieroepie vogel was van Veronica-radio.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:42 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Was dat niet de "RoepieRoepie" vogel??
En op zondag het NCRV "Weeshuis" Met eiderekeer het jochie op z'n Driewieler?Weet niet meer precies
quote:Op maandag 18 juni 2007 16:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De Roepieroepie vogel was van Veronica-radio.
En het Weeshuis van de Hits met Peter van Bruggen was van de KRO
Het was bij de EO dus elke zin van meer dan drie woorden kende op zijn minst één referentie naar Jezus Christus die toch maar even voor onze zonden aan de rekstok was gegaan.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:46 schreef mcwops het volgende:
die met die vogel interviewde die niet mensen op straat over het geloof (dacht ik![]()
quote:Op maandag 18 juni 2007 15:00 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Toga Party(Maja v.d. Broeke)
De Wilde Wereld(Fons Dellen en Bram v. Splunteren)
Ronflonflon
dan een uurtje radio uit want hitparade
's avonds verder met:
- Jansen&Jansen(Luc Jansen)
- La Stampa(Gerard Walhof)
- Heartlands(Roel Bentz v.d. Berg)
en daarna nog een heleboel meer VPRO
Eerst met Hanneke Kappen daarna met henk Westbroekquote:Op maandag 18 juni 2007 17:10 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Heb het te veel verdrongen denk ik..
![]()
![]()
Komt er van als je 4 jaar lang maar 1 uur in de week radio luisterde.
VARAAAA'S VUURWERKKKK![]()
![]()
![]()
En dan de Vuurwerk 50 met DRs M.P.A. van Damquote:Op maandag 18 juni 2007 19:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eerst met Hanneke Kappen daarna met henk Westbroek
Hanneke Kappen deed Stampij bij de KRO in het begin van de 80's toen die KRO nog niet bisschoppelijk verantwoorde radio hoefde uit te zenden en in de progressieve hoek van het radiospektrum mocht worden ingedeeld. Met onder andere Hubert van Hoof, Vincent van Engelen en vooral 's avonds Krachtvoer met Mark Stakenburg (met hele leuke en scherpe satire van onder andere Jeroen van Merwijk, Harry Jekkers en Koos Mijnderts in de Woensdag Gehaktdagshow)quote:Op maandag 18 juni 2007 19:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eerst met Hanneke Kappen daarna met henk Westbroek
De VPRO was een lust voor het oor. Heel apart waren de programma's van Roel Bentz v.d. Berg die meer werk maakte van de aan- en afkondiging dan de artiest van het bijbehorende nummer, hij maakte een betere vorm van proza van een aankondiging. Je deed er kilometers muziekweetjes mee op en leerde dat er meer covers in de hitparade stonden dan je lief was.quote:
Dat was inderdaad nog eens kostelijke radio. Allemaal artiesten bij Jan Rietman waarvan niemand al in geen eeuwigheid iets meer had vernomen en die daar kwamen verkondigen dat ze het druk hadden en het eigenlijk best nog wel goed met ze gingquote:Op maandag 18 juni 2007 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Het lost-vast kuip spektakel. Met wel aardig artiesten.... gratis en voor niets.
Een van de betere acties is het geweest om in de jaren 80 niet tot nauwelijks televisie te kijken, ik had gedurende jaren niet eens zo'n ding. Radio was zoveel leuker vooral 's avonds als de greep van de platenpooiers merkbaar minder werd en er echt goeie muziek gedraaid werd door radiomakers die daar ook nog eens lol in hadden. Zelfs de slaapverwekkende omroepen werden na de avondspits ineens het beluisteren waard omdat de voor de marketeers interessante doelgroepen de eerste krampen en boertjes van John en Joop zaten te aanschouwen en je een soort radio kreeg van liefhebbers, voor liefhebbers.quote:
Je vond elkaar niet. Je vond weer andere dingen en zo werd je wereldje alsnog grootquote:Op maandag 18 juni 2007 22:23 schreef Witchfynder het volgende:
Ik kan mij nog nauwelijks voorstellen dat een kernoorlog de grootste zorg was en het midden-oosten nog heel ver weg lag.
Ik kan mij ook niet voorstellen hoe mensen elkaar in godsnaam ooit vonden zonder mobiele telefoon. Daar moest je hele protocollen voor verzinnen!.
Op woensdag bedoel je? 's Morgens Veronica idd, maar wel op Radio 2, he? Eerst Bart van Leeuwen (hoe heette dat programma ook alweer?) en daarna 'Muziek terwijl u werkt' en Annette van Trigt (Kletskop? Of haal ik dingen door elkaar).quote:Op maandag 18 juni 2007 15:00 schreef Ouwesok het volgende:
's Morgens Veronica, dan een uurtje EO(oftewel een uurtje de radio uit) en vanaf een uur of 1:
En gelukkig hebben we nu YouTube.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:13 schreef Ouwesok het volgende:
De perspectieve veur de toekomst benne nulkommanul verkrachtte de Jansse Bagge Band ooit Gimme some Lovin', en dat omschreef nog wel het beste het gevoel van begin jaren 80. Gelukkig hadden we de muziek nog......
Met die hond! Anouschka of zo.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:15 schreef Jane het volgende:
'Raad een lied, of niet', met Willy Walden en z'n vrouw!![]()
Volgens mij heette die hond Doeschka/Doesjka of iets in die trant...quote:
En de 123 show met Ted de Braakquote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:02 schreef DarkManta het volgende:
Loten voor de sterrensjjjoooowww met als gastheer Wil lummmmmmm Rrrruisssssss
Zoiets ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 07:55 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Volgens mij heette die hond Doeschka/Doesjka of iets in die trant...
In het licht van de jeugdwerkeloosheid gezien, nog iets wat je je NU niet meer voor kan stellen...quote:Op maandag 18 juni 2007 23:13 schreef Ouwesok het volgende:
Nog zoiets wat je je bijna niet meer kunt voorstellen.
Je slaat de plaatselijke of regionale krant open en verdomd......een personeelsadvertentie![]()
De baan is zwaar onder niveau(sterker nog, het kwam nooit in je op om zulk werk te doen), maar beter iets dan niets denk je dus je verkrukt veertig vel papier om één sollicitatiebrief in elkaar te typen (tenzij je van die barbaren hebt die een onaanduidbare waarde hechten aan een handgeschreven sollicitatiebrief)
De brief komt in het gunstigste geval aan. Met iets meer geluk lezen ze hem en op dat moment het hoogst haalbare is dat je op gesprek mag komen. Daar blijk je er één van de ruim zeshonderd te zijn, waarvan een substantieel deel met nog meer opleiding dan jij.
Het gesprek wordt een regelrechte vernedering. Verondersteld wordt dat je niet je nest uitkomt, want jij bent immers werkloos. Verondersteld wordt dat je het geen week uithoudt, want jij bent werkloos, verondersteld wordt dat...... En je hebt helemaal niks om mee terug te slaan, het personeelstype heeft helemaal geen oren naar jou, en evenmin naar die zeshonderd anderen. Uiteindelijk blijkt dat er niemand in dienst wordt genomen, de personeelsadvertentie was een signaal naar de concurrentie dat het eigenlijk best wel goed gaat.
De eerste helft van de jaren tachtig was dit normale praktijk voor vrijwel elke nieuweling op de arbeidsmarkt. Er was simpelweg geen werk al wilde je nog zo graag, al ging je op je kop staan, al schreef je je brief met je andere hand. Het was er niet. Werkelozen wel, die waren er in overvloed, evenals mensen die liepen te bulderen dat er werk zat was, als je maar wilde. De meeste van die bulderaars mochten een maand, of twee maanden later zelf laten zien dat er werk zat was als ze zelf uitgereorganiseerd werden.
De perspectieve veur de toekomst benne nulkommanul verkrachtte de Jansse Bagge Band ooit Gimme some Lovin', en dat omschreef nog wel het beste het gevoel van begin jaren 80. Gelukkig hadden we de muziek nog......
Die arbeidsmoraal is van alle tijden, ik heb nog niet eens zo lang geleden een verse projectcollega die stelselmatig tegen het middaguur pas een keer kwam aankakken het advies gegeven om wanneer de haan begint te kraaien niet te wachten tot ie daar weer mee ophoudt, maar zo spoedig mogelijk het bed te verlatenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Arbeidsmoraal... "Je bent te laat" "Ja..., maar maar een half uurtje"
Hoe vaak ik bovenstaand dialoogje niet heb gevoerd met de huidige generatie schoolverlaters....
Dat viel best mee...quote:Op maandag 18 juni 2007 22:23 schreef Witchfynder het volgende:
Ik kan mij ook niet voorstellen hoe mensen elkaar in godsnaam ooit vonden zonder mobiele telefoon. Daar moest je hele protocollen voor verzinnen!.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |