abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50922408
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:59 schreef Kickvors het volgende:
Is nog iemand het opgevallen dat in de trailer, wanneer je zo die ranking in beeld krijgt, Cuba 2 plaatsen onder de VS staat? (dit is overigens die lijst)
[..]

Dat lijkt me dus ook. Volgens mij hebben de mensen in Cuba het dus niet beter en is het gewoon om de Amerikaanse regering op hun teentjes te trappen. Een normaal mens zou dan toch gelijk voor de nummer 1 op de lijst kiezen?
het gaat ook niet om het gezondheidssysteem maar of je geholpen wordt no matter what.. en leuk dat een puffertje 120 dollar kost t.o. Cuba 5 cent..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_50995074
Moore wordt nu geinterviewd door Larry King op CNN (11:00 - 12:00)
pi_51006253
lekker systeem daar in amerika

hopelijk komt het nooit zover in nederland
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:35:02 #79
9926 Jenga
maar dan anders
pi_51006864
Goed onderwerp maar helaas wel weer volgens subjectieve Michael Moore-methode gefilmd. Film je in Frankrijk, dat laat je minutenlang blije mensen zien die blij over straat lopen en blij in een park van het mooie weer zitten te genieten. De zon schijnt want er is zo'n goede ziektekostenregeling, dat soort suggestief gedoe.

Bij het grote publiek en bij de Oscar-jury zal het er wel in gaan als zoete koek maar ik vind het teleurstellend dat je bij zo'n onderwerp dat soort methoden aangrijpt om te scoren.
Deze sjors is niet de enige eikel
pi_51006917
dat moet je natuurlijk met een vette knipoog zien.
pi_51007222
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:35 schreef Jenga het volgende:
Goed onderwerp maar helaas wel weer volgens subjectieve Michael Moore-methode gefilmd. Film je in Frankrijk, dat laat je minutenlang blije mensen zien die blij over straat lopen en blij in een park van het mooie weer zitten te genieten. De zon schijnt want er is zo'n goede ziektekostenregeling, dat soort suggestief gedoe.

Bij het grote publiek en bij de Oscar-jury zal het er wel in gaan als zoete koek maar ik vind het teleurstellend dat je bij zo'n onderwerp dat soort methoden aangrijpt om te scoren.
Daar ging Moore bij Larry King op in (nou ja iets soortgelijks) zijn antwoord was dat de grote verzekerings- en gezondheidsmaatschappijen ook alleen maar hun kant laten zien en daar enorm veel geld inpompen, terwijl gewone Amerikanen moeten vechten voor het geld waar ze recht op hebben. Wat dat betrteft heb ik ook geen moeite met de subjectiviteit van zijn films
pi_51007393
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:35 schreef Jenga het volgende:

Wat een ontzettend hypocriete post Een film vol onderwerpen en casussen en DIT ligt je eruit... beetje jammer.
  zondag 1 juli 2007 @ 12:56:57 #83
9926 Jenga
maar dan anders
pi_51024631
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:55 schreef fok2007 het volgende:
Wat een ontzettend hypocriete post Een film vol onderwerpen en casussen en DIT ligt je eruit... beetje jammer.
Hypocriet?

A) Als Moore inderdaad sterke feiten en cases heeft, waarom moet hij zich dan bedienen van dit soort suggestieve methodes? Vind hij de facts and figures zelf soms niet sterk genoeg om een meer objectieve benadering te hanteren? Ik vind dit een teken van zwakte.

B) Moore goochelt ook nu weer met de feiten. Dat de Verenigde Staten op de internationale ranking van gezondheidszorg op de de 37e plaats staan - net boven Slovenië - wordt door Moore nadrukkelijk belicht. Vervolgens bewierrookt hij het Cubaanse systeem, maar vermeldt niet dat Cuba twee plaatsen onder de VS staat op diezelfde ranking. Hij vertelt de halve waarheid en dat vind ik uiterst dubieus. Als je dat als kijker achteraf hoort ga je je toch afvragen wat hij nog meer niet heeft verteld. Dat haalt zijn geloofwaardigheid hard onderuit.

Door met hele stapels cijfers en verhalen te komen geeft Moore de indruk dat het een objectieve documentaire is. Maar wie ook maar ene millimeter verder kijkt ziet dat alles van begin tot eind zo gekleurd en bevooroordeeld is als de neten. Dat vind ik triest en dat lijkt mij ook niet nodig. Met een meer objectieve benadering zou het Amerikaanse systeem nog steeds krachtig onderuitgehaald kunnen worden, maar dan geef je je tegenstanders niet allerlei munitie in handen om je verhaal onderuit te halen.
Deze sjors is niet de enige eikel
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:32:13 #84
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51141840
quote:
Op zondag 1 juli 2007 12:56 schreef Jenga het volgende:

[..]

B) Moore goochelt ook nu weer met de feiten. Dat de Verenigde Staten op de internationale ranking van gezondheidszorg op de de 37e plaats staan - net boven Slovenië - wordt door Moore nadrukkelijk belicht.
Heeft die lijst betrekking op data mbt de verzekeringsmaatschappijen?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_51143933
binnenkort maar eens kijken
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_51384490
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_51387662
erg grappig ja
pi_51760179
Weet iemand de URL van die anti-Michael Moore site op het eind?

Toffe film trouwens. Natuurlijk is Michael Moore wel bevooroordeeld, maar toch is het duidelijk dat het health care system daar een groot probleem is. Zelfs als je verzekerd bent, lopen de kosten nog in de (tien/honderd) duizenden dollars.
pi_51763087
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:19 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik had dan ook liever gezien dat hij het gewoon bij die Cubaanse apotheek-scene had gelaten .
Zou je denken dat willekeurige Amerikanen dan hulp hadden gekregen zonder een beetje publiciteit voor Cuba? Wellicht wel maar als ze niet op film kwamen en dus geen journalistieke redenen hadden om naar Cuba te gaan dan waren ze feitelijk illegaal bezig volgens de Amerikaanse wetten.
pi_51763173
quote:
Op zondag 17 juni 2007 01:12 schreef Caesu het volgende:
erg indrukwekkend.

natuurlijk dikt hij enorm aan. over de NHS klagen er ook een heleboel in Engeland bijv.
en Frankrijk is geen paradijs natuurlijk. er stierven daar toch zoveel door die hitte een paar jaar geleden?
Die stierven niet omdat ze geen hulp kregen of konden krijgen. Bejaarden die te weinig water drinken en in de zon bakkeren of rondlopen zullen bij bosjes neervallen en als dat niet wordt gadegeslagen dan overleeft men het niet.
pi_51763754
quote:
Op zondag 1 juli 2007 12:56 schreef Jenga het volgende:

[..]

Hypocriet?

A) Als Moore inderdaad sterke feiten en cases heeft, waarom moet hij zich dan bedienen van dit soort suggestieve methodes? Vind hij de facts and figures zelf soms niet sterk genoeg om een meer objectieve benadering te hanteren? Ik vind dit een teken van zwakte.
Kan zijn maar het verkoopt, het is helder en hij bereikt er meer mee. Hij is geen objectieve documentaire-maker en zal dat ook niet echt ontkennen. Hij probeert een tegengeluid te laten horen en dat kan zeker in de VS niet met een "nette" "objectieve" documentaire die beide kanten van de medaille laten zien. Er zijn goede dingen in de zorg in de VS maar hij laat nu gewoon zien hoe het ook zou kunnen zijn. Het kan hem vast geen ruk schelen of hij wel of niet goochelt met feiten, zolang hij tegengewicht kan bieden aan de grote bedrijven die het zo willen houden zoals het is. Michael Moore is wat dat betreft met zijn docu's goed in geslaagd. Zijn docu's zijn vrij makkelijk te behappen en het is een zekere vorm van entertainment.
pi_51894835
nu is Michael Moore gedagvaard vanwege zijn bezoek aan Cuba
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_51901035
Kansloos. Michael Moore mag gewoon wel naar Cuba om journalistieke redenen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:28:56 #94
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_52327918
Interessante film, hoewel dat "zorg" stelsel vooral een Amerikaanse aangelegenheid is. Maar het is zeker een goede waarschuwing voor een for-profit zorgstelsel en die heilig gewaande marktwerking.

In de trailer zit ook die vrouw die een auto ongeluk had, bewusteloos raakte, door ambulance naar een ziekenhuis werd gebracht en achteraf niets vergoed kreeg omdat ze haar verzekering niet eerst had ingelicht. djeez.. Alles doen om maar niet uit te hoeven betalen.

Michael Moore's SiCKO (official trailer)
http://www.youtube.com/watch?v=joaAfBr9tAE
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:58 schreef sampoo het volgende:

[..]

Kan zijn maar het verkoopt, het is helder en hij bereikt er meer mee. Hij is geen objectieve documentaire-maker en zal dat ook niet echt ontkennen. Hij probeert een tegengeluid te laten horen en dat kan zeker in de VS niet met een "nette" "objectieve" documentaire die beide kanten van de medaille laten zien. Er zijn goede dingen in de zorg in de VS maar hij laat nu gewoon zien hoe het ook zou kunnen zijn. Het kan hem vast geen ruk schelen of hij wel of niet goochelt met feiten, zolang hij tegengewicht kan bieden aan de grote bedrijven die het zo willen houden zoals het is. Michael Moore is wat dat betreft met zijn docu's goed in geslaagd. Zijn docu's zijn vrij makkelijk te behappen en het is een zekere vorm van entertainment.
inderdaad, om in Amerika op te vallen tussen al die luidruchtige sensatie tv/films, moet je het wel overdrijven en schreeuwerig brengen denk ik.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:35:02 #95
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_52328078
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:59 schreef Kickvors het volgende:
Is nog iemand het opgevallen dat in de trailer, wanneer je zo die ranking in beeld krijgt, Cuba 2 plaatsen onder de VS staat?
(dit is overigens die lijst)
hm.. das inderdaad nogal suf, aangezien in de film gedaan wordt alsof de zorg Cuba zoveel beter is dan in Amerika.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  woensdag 26 september 2007 @ 09:43:28 #96
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53480047
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:35 schreef BdR het volgende:

[..]

hm.. das inderdaad nogal suf, aangezien in de film gedaan wordt alsof de zorg Cuba zoveel beter is dan in Amerika.
zal er mee te maken hebben dat welgestelde mensen wel geholpen worden. Bruine medemensen en inschuldzijnde mensen niet. Reken maar dat Tom Hanks of Paris Hilton de allerbeste behandeling krijgt van de wereld. Het punt is dat janenalleman fucked up is in dat amerikaanse systeem. In Amerika is alles te regelen met geld.

Een kind dat wat verhoging heeft moest overlijden vind ik gewoon te bespottelijk voor woorden. Het is gewoon een machtspelletje geworden van verzekeringsmaatschappijen en farma-bedrijven.

Dat in Canada of Frankrijk de boel wel algemeen wel goed geregeld is zul je daar natuurlijk ook excessen hebben.

Zelf vind ik het in NL niet goed geregeld. Wij gaan nu toch ook al geregeld naar het buiteland. Belgie/Duitsland om dat wij idioot lange wachtrijen hebben.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_55238368
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:47 schreef PDOA het volgende:
Het was leuk geweest als Moore beide kanten had belicht. Nu lijkt het alsof iedere Amerikaan wordt bedonderd door zijn/haar verzekeringsmaatschappij, wat natuurlijk gewoon niet waar is.
Het is toch al diep triest om te moeten constateren dat er groepen zijn die sowieso wel bedonderd worden door hun verzekerings maatsschappij. Dat er groepen tussen zitten die wel hun verzkeringsgeld krijgen dat is heel fijn voor hun, maar het blijft heel kut voor de groep die dacht dat ze wel verkezerd waren maar stiekum toch niets kregen of eruit gewipt worden vanwege een futiliteit

Ik had eigenlijk wel in de film cijfertjes willen zien ipv micheal zijn vergelijkingen over alles.

En vooral wat cijfertjes over het verschil in levensverwachting tussen de verzekerde groep en de niet verzekerde groep.
  maandag 7 juli 2008 @ 20:35:01 #98
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_59956196
Documentaire net gezien.
Natuurlijk zullen er feiten zijn die niet 100% correct zijn, maar hij heeft wel absoluut een punt gemaakt met zijn documentaire.

Een van de opvallendste feiten vond ik toch ook dat een vrouw voor haar medicijnen in Amerika 120 dollar moet betalen, en hetzelfde medicijn in Cuba 5 cent kost. Hoe kut is dat als je dat hoort, dat je gewoon bezeikt wordt waar je bij staat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')