abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:21:51 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50505234

De nieuwe Michael Moore over de gezondheidszorg in de USA.
Heeft natuurlijk weer voor veel ophef gezorgd, zie ook Michael Moore krijgt Washington op de kast maar hij is briljant en prachtig cynisch gefilmd.

IMBD

Absolute aanrader!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:23:49 #2
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50505309
Ook beter ontvangen door critici omdat hij niet meer zo'n belerend mannetje speelt. Zo is mij verteld.

Ik moet 'em nog zien.
Zyggie.
  Donald Duck held vrijdag 15 juni 2007 @ 23:28:50 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50505507
en dat dvd, of komt ie al op tv?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:31:58 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50505606
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:28 schreef __Saviour__ het volgende:
en dat dvd, of komt ie al op tv?
Eerst op DVD en in de bios, denk ik.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Donald Duck held vrijdag 15 juni 2007 @ 23:33:34 #5
46149 __Saviour__
pi_50505661
hmja bios ook nog zie ik nu. apart, dat zie je niet vaak met docu's.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50505720
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:33 schreef __Saviour__ het volgende:
hmja bios ook nog zie ik nu. apart, dat zie je niet vaak met docu's.
Je hebt docu's en je hebt docu's van Moore.
  Donald Duck held vrijdag 15 juni 2007 @ 23:37:31 #7
46149 __Saviour__
pi_50505808
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je hebt docu's en je hebt docu's van Moore.
Ik heb er nog nooit een van gezien. Het leek me niks. Maar door het recente Virginia Tech drama lijkt Bowling me wel interessant.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50505830
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit een van gezien. Het leek me niks. Maar door het recente Virginia Tech drama lijkt Bowling me wel interessant.
Fahrenheit vond ik ook zeer de moeite waard.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:40:56 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50505936
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:23 schreef Zyggie het volgende:
Ook beter ontvangen door critici omdat hij niet meer zo'n belerend mannetje speelt. Zo is mij verteld.

Ik moet 'em nog zien.
Klopt, deze zit wat beter in elkaar en veel minder dat irritante belerende toontje wat in z'n vorige docu's nogal vervelend was..
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50505952
Ja, ik zal hem eens even downloaden.
ADHD-C
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:47:52 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50506169
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:40 schreef popolon het volgende:

Klopt, deze zit wat beter in elkaar en veel minder dat irritante belerende toontje wat in z'n vorige docu's nogal vervelend was..
Hij laat in deze docu gewoon de mensen en de feiten voor zichzelf spreken, met een leuke humoristische, quasi verbaasde ondertoon in zijn eigen commentaar.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:47:59 #12
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_50506174
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Fahrenheit vond ik ook zeer de moeite waard.
Voor Roger & Me en The Big One moet je wat meer geduld oefenen, maar die zijn ook wel aardig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_50506283
Vorige week gezien; hij begon inderdaad behoorlijk goed met enkele praktijkvoorbeelden van de belachelijke Amerikaanse gezondheidszorg en de link tussen de overheid en de pharmaceutische bedrijven.
Vooral de scene waarbij een heel peleton republikeinen het podium betreedt en er bij echt állemaal een prijskaartje met hun daadwerkelijke "omkoopprijs" komt te staan, is naast grappig toch ook eigenlijk wel behoorlijk belachelijk...

Maar op een gegeven moment, zodra hij andere landen gaat bezoeken ter vergelijking, krijg ik toch een beetje een rare smaak in m'n bek. Alles is wel héél goedkoop, perfect geregeld, sociaal en op de Amerikaanse zieltjes gericht.
Vooral de trip naar Cuba waarbij er stevig geknuffeld wordt tussen 9-11 helpers en een @random brandweerkorpsje en zelfs termen als "broeders" en "we zijn 1 grote familie" niet geschuwd worden.
En dan heb ik het nog niet eens over het gehele ziekenhuis gebeuren te Cuba waarbij dezelfde 9-11-ers geheel gratis door een heel legertje doktoren met open armen ontvangen wordt, een uitgebreid onderzoek krijgen en zelfs een gehele gebitsrenovatie zomaar even geheel kostenloos uitgevoerd wordt.

Oftewel; het begint goed, maar daarna gaat het net als bij Fahrenheit weer iets teveel de voorgeprocedureerde kant op...

Eindoordeel: Schokkender dan Columbine, maar helaas op een gegeven moment wel weer de overdreven manier van presenteren die voor mij Fahrenheit verpeste.
I was an atheist until I realized I was God
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:00:28 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50506611
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:50 schreef kastanova het volgende:

En dan heb ik het nog niet eens over het gehele ziekenhuis gebeuren te Cuba waarbij dezelfde 9-11-ers geheel gratis door een heel legertje doktoren met open armen ontvangen wordt, een uitgebreid onderzoek krijgen en zelfs een gehele gebitsrenovatie zomaar even geheel kostenloos uitgevoerd wordt.
Omdat de gezondheidszorg daar nou eenmaal kostenloos is. Net zoals ie laat zien in Engeland met de NHS en in Frankrijk.
Ik vond het wel ontroerende scenes om te zien hoe die 9-11 'heroes' die in hun eigen land in de steek gelaten worden in Cuba wel gewoon behandeld werden en hoe emotioneel ze er door werden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_50507250
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:00 schreef golfer het volgende:
Ik vond het wel ontroerende scenes om te zien hoe die 9-11 'heroes' die in hun eigen land in de steek gelaten worden in Cuba wel gewoon behandeld werden en hoe emotioneel ze er door werden.
Ontroerend ja, geloofwaardig nee...

Het gaat er bij mij simpelweg niet in dat, als er geen cameraploeg + Moore, was geweest, ook het hele ziekenhuis uitgelopen was om zich volledig te richten op een stel bezoekende Amerikanen.
Dat hij er daadwerkelijk gevraagd heeft om ze niet anders te behandelen als normaal geloof ik best, maar dat gebeurde simpelweg niet. En dan druk ik het nog zacht uit.
En tja, dan oogt het al snel nep en overdreven en wordt de film daar weer op neergesabeld.

Ik had dan ook liever gezien dat hij het gewoon bij die Cubaanse apotheek-scene had gelaten .
I was an atheist until I realized I was God
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:36:02 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50507781
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:19 schreef kastanova het volgende:

Het gaat er bij mij simpelweg niet in dat, als er geen cameraploeg + Moore, was geweest, ook het hele ziekenhuis uitgelopen was om zich volledig te richten op een stel bezoekende Amerikanen.
Dat hij er daadwerkelijk gevraagd heeft om ze niet anders te behandelen als normaal geloof ik best, maar dat gebeurde simpelweg niet. En dan druk ik het nog zacht uit.
En tja, dan oogt het al snel nep en overdreven en wordt de film daar weer op neergesabeld.
Dat zal ongetwijfeld mee hebben gespeeld, die cameraploeg. Daar heb je gelijk in.
quote:
Ik had dan ook liever gezien dat hij het gewoon bij die Cubaanse apotheek-scene had gelaten .
Eens.
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 juni 2007 @ 15:51:37 #17
862 Arcee
Look closer
pi_50520823
Erg goeie docu. Schrijnend ook als het echt zo erg is in de USA.

Mooi hoe ze lieten zien dat het niet alleen in Europa veel beter geregeld is, maar zelfs in het zo gehate Cuba.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50520930
Michael Moore pakt dus stuk voor stuk de Amerikaanse gewoonten die hem niet zinnen aan. Een docu van zijn hand over de slechte eetgewoonten zal er dus nooit komen.

Deze docu heeft op zich een goede insteek, ik moet me er maar overheen zetten dat het Moore is en toch eens een kijkje nemen.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_50520972
Net gedownload, morgen maar 's kijken.
pi_50535706
erg indrukwekkend.

natuurlijk dikt hij enorm aan. over de NHS klagen er ook een heleboel in Engeland bijv.
en Frankrijk is geen paradijs natuurlijk. er stierven daar toch zoveel door die hitte een paar jaar geleden?

maar de film is natuurlijk vooral bedoeld voor Amerikaans publiek.
daar wordt je de hele dag doodgegooid met farmaceutische en verzekerings reclame en bullshit van het door lobbyisten bestuurde Washington.
om wat teweeg te brengen moet je daar wel wat aandikken.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 17 juni 2007 @ 01:44:09 #21
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_50536175
Hmmm wou hem eerst niet gaan kijken omdat ik Moore meestal een beetje irritant vond, maar als ik lees dat hij minder belerend is geworden dan ga ik hem zo toch maar even streamen..
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  zondag 17 juni 2007 @ 02:19:30 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50536716
quote:
Op zondag 17 juni 2007 01:44 schreef Eltonno het volgende:
Hmmm wou hem eerst niet gaan kijken omdat ik Moore meestal een beetje irritant vond, maar als ik lees dat hij minder belerend is geworden dan ga ik hem zo toch maar even streamen..
De moeite waard.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 17 juni 2007 @ 11:24:49 #23
132605 kawotski
Il Dottore
pi_50539756
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:57 schreef vingerplant het volgende:
Michael Moore pakt dus stuk voor stuk de Amerikaanse gewoonten die hem niet zinnen aan. Een docu van zijn hand over de slechte eetgewoonten zal er dus nooit komen.
die docu is er al, niet van zijn hand maar waarom een documentaire maken als iemand anders dat al heeft gedaan. kan hij zich concentreren op de belangrijke misstanden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_50546477
Erg goede docu en sommige scènes waren erg ontroerend. Zoals dat kleine meisje dat niet behandeld mocht worden in een bepaalde ziekenhuis, omdat dat een ziekenhuis was die niet werd betaald door de verzekeraar. Of die vader die een tumor in z'n hoofd kreeg dat wel te behandelen was, maar de verzekering weigerde dit te vergoeden. Allebei stierven ze.

En er waren nog meer van zulke voorbeelden in de docu te zien. Echt belachelijk.

Trouwens Nederland staat 17e op de lijst van de WHO.
http://www.photius.com/rankings/healthranks.html
pi_50546724
Dit soort docu's herinneren mij altijd aan hoe trots ik op Nederland mag zijn. Schokkend hoe het er in de VS aan toe gaat, toch verbaast het me niks.

Verder is het wel weer een typische Moore-docu. Er wordt weer flink overdreven en aangedikt, maar als het daardoor Amerikanen aanzet om verandering te eisen zie ik niet hoe dat een probleem kan zijn.
pi_50548417
quote:
Op zondag 17 juni 2007 15:26 schreef Symer het volgende:
Dit soort docu's herinneren mij altijd aan hoe trots ik op Nederland mag zijn. Schokkend hoe het er in de VS aan toe gaat, toch verbaast het me niks.

Verder is het wel weer een typische Moore-docu. Er wordt weer flink overdreven en aangedikt, maar als het daardoor Amerikanen aanzet om verandering te eisen zie ik niet hoe dat een probleem kan zijn.
Hij heeft maar weinig aangedikt in Sicko of overdreven. Het overgrote deel van de docu wordt gespendeert aan de verhalen van de mensen. Waar gebeurde verhalen.

En het schijnt dat hij een trip naar Noorwegen gemaakt heeft, maar dat dat niet in de film verwerkt is, maar als bonus materiaal op de dvd zal verschijnen. Reden hiervoor is dat de situatie in Noorwegen; "because it was so far out there that he felt Americans could not visualise it happening in America. Something like a "Sci-Fi" movie.

En om het nog erger te maken. Marokko, waar de gezondheidszorg gratis is, staat op nummer 29 in de WHO ranglijst, nog boven Canada.
  zondag 17 juni 2007 @ 16:48:58 #28
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_50548770
Zijn er al goede Nederlandse subs voor te vinden?
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_50548871
hier http://www.nlondertitels.com/ en hier http://www.ondertitel.com/ nog niet.
ben er ook naar op zoek. wil hem laten zien aan anderen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 17 juni 2007 @ 16:55:08 #30
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_50548927
Mooi, ik ben benieuwd. Eventueel kan ik ze ook nog wel met Engelse onderitels kijken.

Ik ga 'm zo kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door arneaux op 17-06-2007 18:58:44 ]
pi_50555350
quote:
Op zondag 17 juni 2007 16:35 schreef xman het volgende:

[..]

Hij heeft maar weinig aangedikt in Sicko of overdreven. Het overgrote deel van de docu wordt gespendeert aan de verhalen van de mensen. Waar gebeurde verhalen.
...
Ik doelde vooral op de vergelijkingen met de zorgsystemen van de andere landen waarbij (natuurlijk) bijna exclusief naar positieve punten van buitenlandse systemen gekeken wordt.

Verder is bijvoorbeeld het verhaal over de vrouw van de maker van de anti-Moore website behoorlijk aangedikt (de berichten die Moore liet zien dat de website ging sluiten hadden niks te maken met de admin's vrouw en de ziektekostenverzekering was niet de reden voor de geldproblemen). Ook het Cuba-verhaal schijnt niet echt te kloppen. Het ziekenhuis waar ze heengingen is speciaal voor toeristen, het soort zorg dat ze daar verlenen is niet beschikbaar voor Cubanen zelf.

Maar goed, als het aanzet tot verandering is dat allemaal geen probleem natuurlijk. Vooral omdat Moore met deze docu iedereen aanspreekt, ongeacht hun politieke voorkeur. Zelfs Fox News prijst deze film
  zondag 17 juni 2007 @ 23:21:12 #32
132605 kawotski
Il Dottore
pi_50561847
Top 10 documentaire die ik ooit gezien heb.. ik heb US and A al geschrapt van mn lijstje vakantiebestemmingen. Als ik dit eerder wist was ik er nooit heen gegaan..

Healthcare for make benefit glorious nation of US and A
pi_50565031
quote:
Op zondag 17 juni 2007 23:21 schreef kawotski het volgende:
Top 10 documentaire die ik ooit gezien heb.. ik heb US and A al geschrapt van mn lijstje vakantiebestemmingen. Als ik dit eerder wist was ik er nooit heen gegaan..

Healthcare for make benefit glorious nation of US and A
Wat je hier zegt slaat als een lul op een drumstel.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:13:40 #34
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_50591966
Ik heb 'm gekeken en áls t allemaal waar is zoals het geschetst word dan is het een penibele situatie. Nu wist ik al wel dat het in Amerika anders geregeld was, maar het is toch wel erg zuur dat je zorgverzekeraar er op grond van, vaak debiele redenen, je de zorg die je nodig hebt kan afnemen. En dat ook doet.
  maandag 18 juni 2007 @ 22:16:09 #35
132605 kawotski
Il Dottore
pi_50594908
quote:
Op maandag 18 juni 2007 01:19 schreef PDOA het volgende:

[..]

Wat je hier zegt slaat als een lul op een drumstel.
nee, jij bent helder.. pff wat wordt ik moe van gasten zoals jij die van die one-liners op een forum knallen en helemaal niks zinnigs toevoegen.. zeg dan niks..
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 22:50:05 #36
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_50596479
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

nee, jij bent helder.. pff wat wordt ik moe van gasten zoals jij die van die one-liners op een forum knallen en helemaal niks zinnigs toevoegen.. zeg dan niks..
Het was dan een one-liner, hij heeft wel gelijk.

Als jij gewoon een reisverzekering afgesloten hebt in Nederland, dan hoef je je geen zorgen te maken...de kosten worden dan, ook in de VS, gewoon gedekt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_50602276
Moore zijn eerste ECHT mooie documentaire wat mij betreft.

De eerste waarbij ik niet moest lachen hoe heftig hij zich probeerde af te zetten tegen alles wat Amerika leidt, maar echt iets te vertellen leek te hebben.

En voor het eerst een gedocumenteerd bewijs over hoe dom en ziek en zielig de basis van Amerika werkelijk lijkt te zijn soms. Logisch, als werelddeel dat uiteindelijk nog maar net in de kinderschoenen staat, maar toch zelden goed aangegeven.
(No offence richting Amerikanen overigens, omdat het systeem en de mensen onder het systeem zeker geen eenheid zijn. )
pi_50608914
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

Mensen met zulke debiele beweegredenen verdienen het om een oneliner voor hun bakkes te krijgen.
pi_50614170
Indrukwekkende docu waarin aardig wat opmerkelijke verhalen worden verteld, alleen na het lezen van de bovenstaande berichten vind ik toch dat het verstandiger was geweest om ook de minder positieve kanten van de gezondheidszorg in Canada/Frankrijk/Engeland/Cuba te belichten.
Ook de 9/11patiënten met de Cubaanse brandweerlieden vond ik trouwen wel een overkill.

Maar het belangrijkste wat ik opmaakte uit deze docu is dat er een gebrek is aan maatschappelijke verantwoordelijkheid bij de regering en bij bedrijven zoals zorgverzekeraars in de USA.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 19-06-2007 15:14:06 ]
pi_50623419
Ontroerend, had soms echt tranen in de ogen bij de ontroerende verhalen. Het bleef trouwens gelukkig niet alleen bij schrijnende verhalen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Redactie Frontpage woensdag 20 juni 2007 @ 00:59:58 #41
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_50638357
Duurt wel weer te lang
  woensdag 20 juni 2007 @ 01:09:22 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50638595
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:59 schreef SunChaser het volgende:
Duurt wel weer te lang
Inderdaad, maar vond je hem wel goed?
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Frontpage woensdag 20 juni 2007 @ 08:38:16 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_50641451
Jawel, maar ik miste wel een spanningsboog die bij Columbine en Fahrenheit wel aanwezig waren.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:57:40 #44
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_50643248
Zat hier minder naar uit te kijken dan Bowling of Fahrenheit. Maar dat is is een beetje de ramptoerist in mij. En dat Moore het er dik oplegt en veel overdrijft? Ach, dat hoort er een beetje bij. Hij maakt het punt iig wel duidelijk.

Alleen een poster voor een documentaire waar perse de kop van de regisseur op moet? Daar krijg ik nou wel een beetje een zure bijsmaak van. IMO moet een docu zichzelf verkopen aan de hand van z'n onderwerp. Niet het koppie wat erbij hoort (en nee, Supersize Me telt niet, want daar was de maker deel van het onderwerp).
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_50643505
Als ik Michael Moore denk, dan denk ik aan propaganda. Feitjes met een nasmaak. Dingen die niet helemaal pluis zijn; halve waarheden. Al zijn vorige documantaires (en zijn boeken for that matter) vind ik gewoon niet kloppen. Als jij als intelligente europeaan hier naar kijkt dan moet er bij jou toch een belletje gaan rinkelen, dat je dit niet zomaar kunt aannemen wat deze gast verkondigd. Ikzelf zeg altijd dat Moore (mits hij een andere politieke voorkeur zou hebben) het heel goed had gedaan circa 1940 als een hooggeplaatste propaganda adviseur in duitsland.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:17:37 #46
122987 japzooi
pi_50643959
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:05 schreef HostiMeister het volgende:
Als ik Michael Moore denk, dan denk ik aan propaganda. Feitjes met een nasmaak. Dingen die niet helemaal pluis zijn; halve waarheden. Al zijn vorige documantaires (en zijn boeken for that matter) vind ik gewoon niet kloppen. Als jij als intelligente europeaan hier naar kijkt dan moet er bij jou toch een belletje gaan rinkelen, dat je dit niet zomaar kunt aannemen wat deze gast verkondigd. Ikzelf zeg altijd dat Moore (mits hij een andere politieke voorkeur zou hebben) het heel goed had gedaan circa 1940 als een hooggeplaatste propaganda adviseur in duitsland.
Dat Moore niet subtiel is op zijn punt erin te hameren is bekend. Dat ie nogal selectief is in het gebruik van feiten is ook geen verassing. Maar je kan niet ontkennen dat ie effectief is in wat ie doet. Ik denk ook wel dat ie meestal dichter bij de waarheid zit dan Amerika zou willen toegeven.

En Moore vergelijken met Goebbels is IMO net zo stom als Bush vergelijken met Hitler (en dat is stom, ja).
pi_50644570
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:17 schreef japzooi het volgende:

[..]

Dat Moore niet subtiel is op zijn punt erin te hameren is bekend. Dat ie nogal selectief is in het gebruik van feiten is ook geen verassing. Maar je kan niet ontkennen dat ie effectief is in wat ie doet. Ik denk ook wel dat ie meestal dichter bij de waarheid zit dan Amerika zou willen toegeven.

En Moore vergelijken met Goebbels is IMO net zo stom als Bush vergelijken met Hitler (en dat is stom, ja).
Ho ho, ik vergelijk hem niet met Goebels, hell no. Ik zeg alleen dat zo iemand met die talenten goed zijn werk had kunnen doen in die tijd, dat ze een goede aan hem gehad zouden hebben. En waarheid is in zijn geval relatief.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_50644949
Het was leuk geweest als Moore beide kanten had belicht. Nu lijkt het alsof iedere Amerikaan wordt bedonderd door zijn/haar verzekeringsmaatschappij, wat natuurlijk gewoon niet waar is.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:50:14 #49
122987 japzooi
pi_50645038
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ho ho, ik vergelijk hem niet met Goebels, hell no. Ik zeg alleen dat zo iemand met die talenten goed zijn werk had kunnen doen in die tijd, dat ze een goede aan hem gehad zouden hebben. En waarheid is in zijn geval relatief.
Oh, sorry. Het 1940+propaganda adviseur+Duitsland maakte me in de war.

Voor iemand die vraagtekens bij Moore zet gebruik je wel vreemd genoeg dezelfde tactieken als het aankomt op vergelijkingen trekken. En als iemand je ervoor op de vingers tikt is het opeens heel verontwaardigd "Jamaar je begrijpt me verkeerd!". Net als Moore.
pi_50650722
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:05 schreef HostiMeister het volgende:
Dat hij het in volkomen Amerikaanse stijl (goed kijkend naar zijn politiek leider overigens) subjectief inhamert, omdat er anders geen Amerikaan zou kijken, maakt het allemaal niet minder waar.
En mensen kunnen "propaganda" of "halve waarheden" roepen wat ze willen, deze documentaire heeft genoeg waarheden om te zien hoe jong, dom en onvolwassen Amerika als kapitalistisch land nog is.

En dit is overigens een stuk minder sensationeel gebracht, dan zijn vorige docu's.
Heb je de documentaire uberhaupt wel gezien eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')