Soms is het heel moeilijk om je problemen op te lossen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:59 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Ik begrijp het inderdaad niet dat mensen die net niet voor de trein springen als geweldig worden gezien. Ik vind het overdreven. Mensen die al ver door tijd hun problemen oplossen vind ik een stuk sterker. Verder vind ik het inderdaad geweldig dat ze er is(waarom niet).
Sorry, maar deze post slaat echt nergens op!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:47 schreef artificial het volgende:
Zwak in deze is niet in staat zijn om een kracht op te brengen om iets te bewerkstelligen.
Een gehandicapte die de kracht niet heeft te lopen, vanwege een fysieke afwijking, vind ik zwak.
Iemand die zelfmoord pleegt en de kracht niet meer heeft te willen leven, vind ik zwak.
Iemand die depressief is, vanwege een gemis van serotonine in de hersenen, vind ik zwak.
Dus het gaat me niet om de reden waarom iemand zwak is, maar het gaat me om het gemis van een levenskracht.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:05 schreef the_mind het volgende:
[..]
Volgens mij zit hier iemand naar complimentjes te vissen.
Jij bent óók sterk, hoor, Heldopsokken.![]()
Hoe heb je jezelf uit die put weten te trekken?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:09 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Soms is het heel moeilijk om je problemen op te lossen.
Het kan zijn dat je anderen er niet mee wilt belasten, praten lucht niet altijd op, als je ziet dat anderen er moeite mee hebben, als ze je niet serieus nemen, als ze zeggen dat je "over zulk soort dingen niet praat" houd je gauw genoeg je mond. Ik ben een paar maanden bij een psycholoog geweest, die zei dat er niets aan de hand was, omdat ik zo goed kon verwoorden wat er scheelde, werd ik weggestuurd.(Dit was overigens een paar jaar voor mijn "echte" depressie) En dankjewel.
Maar goed, dat zijn niet altijd de dingen waar je mee zit en iedere situatie is anders natuurlijk.Je kunt niet praten van egoisme als je de hele situatie niet kent. Maar dat is met alles zo.
Dat zei ze toch al. Ze had 2 keuzes. Het roer omgooien of sterven. Ze koos voor de 1e.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:14 schreef PDOA het volgende:
[..]
Hoe heb je jezelf uit die put weten te trekken?
Helemaal mee eens. Als je het vanuit die kant bekijkt is deze persoon een stuk sterker dan ik.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:54 schreef hollander172 het volgende:
Het getuigd juist niet van zwakheid maar van een sterkte die een persoon heeft. Jezelf om zeep helpen is nog best een lastig karweitje waarbij zowel lichaam als geest tegenspreken.![]()
Het gaat niet om jezelf eruit kunnen denken, het gaat om de aanwezigheid van een levenskracht. Zoals ik al eerder schreef, ik denk ook weleens: dit gaat nooit meer over...ik heb dit altijd.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:55 schreef neee het volgende:
[..]
Je kan het zaakje ook omdraaien.
Wanneer jij je goed voelt, het zonnestraaltje je leven berijkt, dan denk je toch ook niet 'ohnee, over een half jaartje ga ik me misschien weer enorm kut voelen'. Mensen die serieus aan zelfmoord denken, denken niet wat er over een jaartje gaat gebeuren, maar denken over nu. Daarbij duurt elke minuut enorm lang als je je echt héél slecht voelt. Hopen dat je er na een half jaartje vanaf bent is dus ook niet echt positief...
Maar dit is een andere discussie. Dan ben ik ook niet vrij om te doen wat ik wil. Ik wil nu namelijk lekker champagne drinken op Antartica. Maar heb geen geld.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:58 schreef Iago het volgende:
[..]
Als je beperkt bent (door een handicap, een depressie, etc.) dan ben je dus niet vrij om te doen wat je wil.
Ik doelde meer op wat ze daarna heeft ondernomen. Ik neem aan dat je niet een twee drie een Good Will Hunting moment hebt en daarna weer vrolijk verder kunt gaan.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat zei ze toch al. Ze had 2 keuzes. Het roer omgooien of sterven. Ze koos voor de 1e.
Ik geloof echt dat ze daadwerkelijk naar het spoor is geweest, een trein voobij zag rijden en dacht. Dit wil ik niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:16 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik doelde meer op wat ze daarna heeft ondernomen. Ik neem aan dat je niet een twee drie een Good Will Hunting moment hebt en daarna weer vrolijk verder kunt gaan.
Dat antwoord hebben we ja. Maar daarna? Wat heeft ze daarna gedaan?? Hoe heeft ze zichzelf uit die put getrokken en is ze wie ze nu is?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik geloof echt dat ze daadwerkelijk naar het spoor is geweest, een trein voobij zag rijden en dacht. Dit wil ik niet.
Maar ik ben brownie niet dus dat mag ze lekker zelf vertellen als ze dat wil.
Tuurlijk niet, ik ben wel menselijk hoor. Ik ga echt niet tegen iemand die gehandicapt is zeggen dat ik hem zwak vind. Ik zou wel gek zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:10 schreef neee het volgende:
[..]
Sorry, maar deze post slaat echt nergens op!
Stel, je verliest morgen je benen door een ongeluk. Je kan dus niet meer lopen (wat wel vrij normaal is), ben je dan zwak? Ik denk dat je dan niet echt behoefte hebt aan reacties als 'Jij bent zwak!'. Ik vind zulke mensen net enorm sterk dat ze verder leven, en niet stoppen.
![]()
Ze heeft zich toen enorm laten palen door een grote neger met een dikke lul en dacht, dit moet vaker. Dit is leven.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:19 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dat antwoord hebben we ja. Maar daarna? Wat heeft ze daarna gedaan?? Hoe heeft ze zichzelf uit die put getrokken en is ze wie ze nu is?
Ik vind dit heel gemakkelijk, al te gemakkelijk geredeneerd. De BBC heeft een documentaire met Stephen Fry (manisch-depressief) uitgezonden: 'The secret life of the manic depressive', en wat die aandoening met hem doet, en hoe moeilijk die aandoening hem het leven soms maakt, welke perioden van intense hopeloosheid, rotheid en waardeloosheid hij meemaakt. En toch slaat hij zich er (tot nu toe) doorheen. Ik denk niet dat dat van zwakte getuigt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:06 schreef djenneke het volgende:
Het is zwak, omdat het de weg van de minste weerstand is. Behalve dat hij/ (of zij) verlost is van welk lijden dan ook, hij zal ook niet zien wat hij aanricht bij anderen. En hoe hard en onrechtvaardig het ook is, indien de daad voortkomt uit een aandoening: Aandoeningen maken mensen zwak(ker).
Iemand die niet kan lopen is lichamelijk zwak, maar kan geestelijk super sterk zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:17 schreef Juzme het volgende:
Artificial, ik begrijp even niet waarom iemand die niet kan lopen zwak is? Bedoel je letterlijk zwak?
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze heeft zich toen enorm laten palen door een grote neger met een dikke lul en dacht, dit moet vaker. Dit is leven.
Begrijp ik wel. Maar iets dat niet gaat door een fysisch gebrek, dat gaat gewoon niet. Dan mag je zoveel levenskracht hebben als je maar wil, lijkt me.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:16 schreef artificial het volgende:
Het gaat niet om jezelf eruit kunnen denken, het gaat om de aanwezigheid van een levenskracht. Zoals ik al eerder schreef, ik denk ook weleens: dit gaat nooit meer over...ik heb dit altijd.
Ik heb vlak na dat spoor-incident besloten dat ik anders moest gaan denken, de manier waarop ik dat deed, in het begin, was bijna lachwekkend.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:16 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik doelde meer op wat ze daarna heeft ondernomen. Ik neem aan dat je niet een twee drie een Good Will Hunting moment hebt en daarna weer vrolijk verder kunt gaan.
dus dan ben je zwak omdat je nu niet naar antarctica kanquote:Maar dit is een andere discussie. Dan ben ik ook niet vrij om te doen wat ik wil. Ik wil nu namelijk lekker champagne drinken op Antartica. Maar heb geen geld.
De dood is niet erg, da's een uitkomst/uitvlucht.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:58 schreef neee het volgende:
[..]
Inderdaad een mooie mogelijkheid om ze het duidelijk te maken.
Toch zou ik het m'n ergste vijand niet gunnen. Depressie is volgens mij erger dan de dood.
Mooie quote, die dekt de lading van wat ik zou willen zeggenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:31 schreef Apotheose het volgende:
Las hier laatst es iemand zn sig: "Don't criticize what you don't understand, you never walked in that man's shoes" - Elvis Presley . Die komt hier wel van toepassing
Dat deed ik toch ook?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze heeft zich toen enorm laten palen door een grote neger met een dikke lul en dacht, dit moet vaker. Dit is leven.
Weet ik veel. Vraag het haar.
Ik heb ook geantwoord.quote:
Dat heb je heel goed geschreven. Ik ben inderdaad financieel zwak!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:32 schreef Iago het volgende:
[..]
dus dan ben je zwak omdat je nu niet naar antarctica kan![]()
Ik heb nooit gezegd dat zwak zijn altijd een keuze is. Vaak juist niet.quote:Wat ik bedoel is dat je zelf eerst zegt dat de mens geestelijk vrij is, en dat zwak zijn dus een keuze is, en dat je later zegt dat een beperking buiten de wil om iemand zwak maakt.
Exactly!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat je zelf misschien nooit aan zelfmoord hebt gedacht, het zelfs nooit zult doen, is naar mijn mening niet per se een teken van een 'sterke wil', het is wellicht ook omdat je het geluk hebt gehad van bepaalde tegenslagen gevrijwaard te zijn gebleven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |