abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:09:23 #101
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50504760
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:59 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Ik begrijp het inderdaad niet dat mensen die net niet voor de trein springen als geweldig worden gezien. Ik vind het overdreven. Mensen die al ver door tijd hun problemen oplossen vind ik een stuk sterker. Verder vind ik het inderdaad geweldig dat ze er is(waarom niet).
Soms is het heel moeilijk om je problemen op te lossen.
Het kan zijn dat je anderen er niet mee wilt belasten, praten lucht niet altijd op, als je ziet dat anderen er moeite mee hebben, als ze je niet serieus nemen, als ze zeggen dat je "over zulk soort dingen niet praat" houd je gauw genoeg je mond. Ik ben een paar maanden bij een psycholoog geweest, die zei dat er niets aan de hand was, omdat ik zo goed kon verwoorden wat er scheelde, werd ik weggestuurd.(Dit was overigens een paar jaar voor mijn "echte" depressie) En dankjewel.
Maar goed, dat zijn niet altijd de dingen waar je mee zit en iedere situatie is anders natuurlijk.Je kunt niet praten van egoisme als je de hele situatie niet kent. Maar dat is met alles zo.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_50504820
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:47 schreef artificial het volgende:
Zwak in deze is niet in staat zijn om een kracht op te brengen om iets te bewerkstelligen.
Een gehandicapte die de kracht niet heeft te lopen, vanwege een fysieke afwijking, vind ik zwak.
Iemand die zelfmoord pleegt en de kracht niet meer heeft te willen leven, vind ik zwak.
Iemand die depressief is, vanwege een gemis van serotonine in de hersenen, vind ik zwak.

Dus het gaat me niet om de reden waarom iemand zwak is, maar het gaat me om het gemis van een levenskracht.
Sorry, maar deze post slaat echt nergens op!
Stel, je verliest morgen je benen door een ongeluk. Je kan dus niet meer lopen (wat wel vrij normaal is), ben je dan zwak? Ik denk dat je dan niet echt behoefte hebt aan reacties als 'Jij bent zwak!'. Ik vind zulke mensen net enorm sterk dat ze verder leven, en niet stoppen.
blaat
pi_50504851
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:05 schreef the_mind het volgende:

[..]

Volgens mij zit hier iemand naar complimentjes te vissen.

Jij bent óók sterk, hoor, Heldopsokken.
pi_50504940
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:09 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Soms is het heel moeilijk om je problemen op te lossen.
Het kan zijn dat je anderen er niet mee wilt belasten, praten lucht niet altijd op, als je ziet dat anderen er moeite mee hebben, als ze je niet serieus nemen, als ze zeggen dat je "over zulk soort dingen niet praat" houd je gauw genoeg je mond. Ik ben een paar maanden bij een psycholoog geweest, die zei dat er niets aan de hand was, omdat ik zo goed kon verwoorden wat er scheelde, werd ik weggestuurd.(Dit was overigens een paar jaar voor mijn "echte" depressie) En dankjewel.
Maar goed, dat zijn niet altijd de dingen waar je mee zit en iedere situatie is anders natuurlijk.Je kunt niet praten van egoisme als je de hele situatie niet kent. Maar dat is met alles zo.
Hoe heb je jezelf uit die put weten te trekken?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:14:58 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50504984
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:14 schreef PDOA het volgende:

[..]

Hoe heb je jezelf uit die put weten te trekken?
Dat zei ze toch al. Ze had 2 keuzes. Het roer omgooien of sterven. Ze koos voor de 1e.
pi_50505035
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:54 schreef hollander172 het volgende:

Het getuigd juist niet van zwakheid maar van een sterkte die een persoon heeft. Jezelf om zeep helpen is nog best een lastig karweitje waarbij zowel lichaam als geest tegenspreken.
Helemaal mee eens. Als je het vanuit die kant bekijkt is deze persoon een stuk sterker dan ik.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:55 schreef neee het volgende:

[..]

Je kan het zaakje ook omdraaien.
Wanneer jij je goed voelt, het zonnestraaltje je leven berijkt, dan denk je toch ook niet 'ohnee, over een half jaartje ga ik me misschien weer enorm kut voelen'. Mensen die serieus aan zelfmoord denken, denken niet wat er over een jaartje gaat gebeuren, maar denken over nu. Daarbij duurt elke minuut enorm lang als je je echt héél slecht voelt. Hopen dat je er na een half jaartje vanaf bent is dus ook niet echt positief...
Het gaat niet om jezelf eruit kunnen denken, het gaat om de aanwezigheid van een levenskracht. Zoals ik al eerder schreef, ik denk ook weleens: dit gaat nooit meer over...ik heb dit altijd.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:58 schreef Iago het volgende:

[..]

Als je beperkt bent (door een handicap, een depressie, etc.) dan ben je dus niet vrij om te doen wat je wil.
Maar dit is een andere discussie. Dan ben ik ook niet vrij om te doen wat ik wil. Ik wil nu namelijk lekker champagne drinken op Antartica. Maar heb geen geld.
What do you think?
pi_50505042
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat zei ze toch al. Ze had 2 keuzes. Het roer omgooien of sterven. Ze koos voor de 1e.
Ik doelde meer op wat ze daarna heeft ondernomen. Ik neem aan dat je niet een twee drie een Good Will Hunting moment hebt en daarna weer vrolijk verder kunt gaan.
pi_50505071
Artificial, ik begrijp even niet waarom iemand die niet kan lopen zwak is? Bedoel je letterlijk zwak?
Allejezus
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:17:29 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50505086
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:16 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ik doelde meer op wat ze daarna heeft ondernomen. Ik neem aan dat je niet een twee drie een Good Will Hunting moment hebt en daarna weer vrolijk verder kunt gaan.
Ik geloof echt dat ze daadwerkelijk naar het spoor is geweest, een trein voobij zag rijden en dacht. Dit wil ik niet.
Maar ik ben brownie niet dus dat mag ze lekker zelf vertellen als ze dat wil.
pi_50505149
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik geloof echt dat ze daadwerkelijk naar het spoor is geweest, een trein voobij zag rijden en dacht. Dit wil ik niet.
Maar ik ben brownie niet dus dat mag ze lekker zelf vertellen als ze dat wil.
Dat antwoord hebben we ja. Maar daarna? Wat heeft ze daarna gedaan?? Hoe heeft ze zichzelf uit die put getrokken en is ze wie ze nu is?
pi_50505200
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:10 schreef neee het volgende:

[..]

Sorry, maar deze post slaat echt nergens op!
Stel, je verliest morgen je benen door een ongeluk. Je kan dus niet meer lopen (wat wel vrij normaal is), ben je dan zwak? Ik denk dat je dan niet echt behoefte hebt aan reacties als 'Jij bent zwak!'. Ik vind zulke mensen net enorm sterk dat ze verder leven, en niet stoppen.
Tuurlijk niet, ik ben wel menselijk hoor. Ik ga echt niet tegen iemand die gehandicapt is zeggen dat ik hem zwak vind. Ik zou wel gek zijn.

En dat ik hem zwak vind, wil niet zeggen dat ik anders met deze persoon zou omgaan. Ik ga hetzelfde om met een zwak iemand, als met een sterk iemand. Ik veroordeel hier niemand op.
What do you think?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:22:00 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50505243
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:19 schreef PDOA het volgende:

[..]

Dat antwoord hebben we ja. Maar daarna? Wat heeft ze daarna gedaan?? Hoe heeft ze zichzelf uit die put getrokken en is ze wie ze nu is?
Ze heeft zich toen enorm laten palen door een grote neger met een dikke lul en dacht, dit moet vaker. Dit is leven.
Weet ik veel. Vraag het haar.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:22:37 #113
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50505264
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:06 schreef djenneke het volgende:
Het is zwak, omdat het de weg van de minste weerstand is. Behalve dat hij/ (of zij) verlost is van welk lijden dan ook, hij zal ook niet zien wat hij aanricht bij anderen. En hoe hard en onrechtvaardig het ook is, indien de daad voortkomt uit een aandoening: Aandoeningen maken mensen zwak(ker).
Ik vind dit heel gemakkelijk, al te gemakkelijk geredeneerd. De BBC heeft een documentaire met Stephen Fry (manisch-depressief) uitgezonden: 'The secret life of the manic depressive', en wat die aandoening met hem doet, en hoe moeilijk die aandoening hem het leven soms maakt, welke perioden van intense hopeloosheid, rotheid en waardeloosheid hij meemaakt. En toch slaat hij zich er (tot nu toe) doorheen. Ik denk niet dat dat van zwakte getuigt.

Zelfmoord geschiedt doordat je een soort van overmacht ervaart, en ik denk dat er genoeg zijn die als ze eenzelfde overmacht ervaren zelfmoord zullen plegen, het is alleen dat velen dit (gelukkig voor hen) niet mee zullen maken. Om nu vanuit die luxepositie iedereen die de weerstand niet kan opbrengen zwak te noemen, terwijl je zelf wellicht al eerder uit het leven gestapt zou zijn, vind ik te gemakkelijk.

Dat je zelf misschien nooit aan zelfmoord hebt gedacht, het zelfs nooit zult doen, is naar mijn mening niet per se een teken van een 'sterke wil', het is wellicht ook omdat je het geluk hebt gehad van bepaalde tegenslagen gevrijwaard te zijn gebleven.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50505274
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:17 schreef Juzme het volgende:
Artificial, ik begrijp even niet waarom iemand die niet kan lopen zwak is? Bedoel je letterlijk zwak?
Iemand die niet kan lopen is lichamelijk zwak, maar kan geestelijk super sterk zijn.
Iemand die wel kan lopen is lichamelijk sterk, maar kan geestelijk super zwak zijn.
What do you think?
pi_50505323
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze heeft zich toen enorm laten palen door een grote neger met een dikke lul en dacht, dit moet vaker. Dit is leven.
What do you think?
pi_50505360
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:16 schreef artificial het volgende:
Het gaat niet om jezelf eruit kunnen denken, het gaat om de aanwezigheid van een levenskracht. Zoals ik al eerder schreef, ik denk ook weleens: dit gaat nooit meer over...ik heb dit altijd.
Begrijp ik wel. Maar iets dat niet gaat door een fysisch gebrek, dat gaat gewoon niet. Dan mag je zoveel levenskracht hebben als je maar wil, lijkt me.

Edit: ik denk dat ik snap wat je bedoelt.

[ Bericht 11% gewijzigd door neee op 15-06-2007 23:30:19 ]
blaat
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:25:10 #117
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50505361
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:16 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ik heb vlak na dat spoor-incident besloten dat ik anders moest gaan denken, de manier waarop ik dat deed, in het begin, was bijna lachwekkend.
Ik dacht aan kabouters en tuinen, allerlei verschillende mooi ingerichte tuinen en dan bedaht ik waar ik welke tuinkabouters zou plaatsen.
Als ik merkte dat ik ging piekeren, dacht ik aan die tuinen en die kabouters, in het begin was dat heel erg moeilijk( echt heel erg moeilijk, dat kun je je bijna niet voorstellen), elke keer gleden mijn gedachten weer terug naar waar ik niet aan wilde denken., maar na een tijdje ging het steeds beter, op een gegeven moment ging het vanzelf, en nu heb ik het niet meer nodig, als ik wel pieker, denk ik aan mijn kindjes, of de katten ofzo.

Overigens ben ik erachter gekomen dat er een zekere man is, Pieter Frijters die mensen ook leert om aan andere dingen te denken, eigenlijk een beetje op dezelfde manier als ik dat deed. Maar dan geen tuinkabouters.
pi_50505618
quote:
Maar dit is een andere discussie. Dan ben ik ook niet vrij om te doen wat ik wil. Ik wil nu namelijk lekker champagne drinken op Antartica. Maar heb geen geld.
dus dan ben je zwak omdat je nu niet naar antarctica kan
Wat ik bedoel is dat je zelf eerst zegt dat de mens geestelijk vrij is, en dat zwak zijn dus een keuze is, en dat je later zegt dat een beperking buiten de wil om iemand zwak maakt.
  Moderator vrijdag 15 juni 2007 @ 23:41:15 #119
18653 crew  D.
pi_50505946
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:58 schreef neee het volgende:

[..]

Inderdaad een mooie mogelijkheid om ze het duidelijk te maken.
Toch zou ik het m'n ergste vijand niet gunnen. Depressie is volgens mij erger dan de dood.
De dood is niet erg, da's een uitkomst/uitvlucht.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:31 schreef Apotheose het volgende:
Las hier laatst es iemand zn sig: "Don't criticize what you don't understand, you never walked in that man's shoes" - Elvis Presley . Die komt hier wel van toepassing
Mooie quote, die dekt de lading van wat ik zou willen zeggen
pi_50505965
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Weet ik veel. Vraag het haar.
Dat deed ik toch ook?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:44:57 #121
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50506082
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:41 schreef PDOA het volgende:

[..]

Dat deed ik toch ook?
Ik heb ook geantwoord.
pi_50506335
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:32 schreef Iago het volgende:

[..]

dus dan ben je zwak omdat je nu niet naar antarctica kan
Dat heb je heel goed geschreven. Ik ben inderdaad financieel zwak!
quote:
Wat ik bedoel is dat je zelf eerst zegt dat de mens geestelijk vrij is, en dat zwak zijn dus een keuze is, en dat je later zegt dat een beperking buiten de wil om iemand zwak maakt.
Ik heb nooit gezegd dat zwak zijn altijd een keuze is. Vaak juist niet.
Als ik zeg iedereen is vrij om te doen wat ie wil bedoel ik daarmee dat we in een democratische samenleving leven, waarin dit recht voorop staat.
What do you think?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:33:07 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50507689
Beetje nutteloze stelling in de TT. Mensen zijn sowieso vaak (of misschien wel altijd) egoïstisch van aard en handelen uit eigen belang. Dus ja, de keuze om voor zelfmoord te kiezen is eveneens egoïstisch, wel wat extremer dan andere keuzes, maar goed. Het is erg moeilijk om te begrijpen waarom iemand tot zo'n daad overgaat, maar zoals eerder gemeld in dit topic je staat zelf niet in zijn of haar schoenen. Om dan iemand postuum dan zo te veroordelen vind ik dan een beetje idioot en vooral kortzichtig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_50510426
Egoistisch? (de manier waarop even buiten beschouwing latend)

draai het eens om...

familie of vrienden die zeggen: "ik wil niet dat je een einde aan je leven maakt, je mag ons niet in de steek laten, dat verdriet mag je ons niet aan doen, je moet voor ons blijven leven ook al ben je zelf doodongelukkig"

wat maakt hen dat dan?

denk daar maar es even over na...
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_50512929
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:22 schreef Iblis het volgende:

[..]
Dat je zelf misschien nooit aan zelfmoord hebt gedacht, het zelfs nooit zult doen, is naar mijn mening niet per se een teken van een 'sterke wil', het is wellicht ook omdat je het geluk hebt gehad van bepaalde tegenslagen gevrijwaard te zijn gebleven.
Exactly!
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')