abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:51:21 #151
79550 Ymke
your ghost
pi_50516743
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:39 schreef botterfly het volgende:

[..]

Alleen snap ik niet waarom ze het niet leuker vinden om bij een club te gaan? Maar iid ze bewegen dan iig meer.
Het hebben van een wii sluit het sporten bij een club niet uit hoor, wij hebben een wii en zoon sport 2 maal per week 2 uur
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_50516817
Kinderen uit mijn klas spelen in ieder geval nog heel veel buiten en er is maar één kind met overgewicht, maar bij haar is het echt genetisch bepaald. Ze beweegt juist heel veel en de ouders letten heel goed op haar voedingspatroon.

Een ander kind moest laatst naar de schoolarts (eigenlijk moet dat in groep 2, maar omdat hij vervroegd naar groep 3 is gegaan moest hij alsnog) en de schoolarts had gezegd dat ze op zijn gewicht moesten letten... hij woog 25 kilo bij een lengte van 1 m 22. Dat is toch niks teveel? Hij is in ieder geval echt niet dik en speelt het liefst de hele dag buiten, zit op fietscross en voetbal. Soms slaan ze een beetje door hoor...
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2007 @ 13:03:57 #153
43556 miss_dynastie
pi_50517048
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:54 schreef Fannetje het volgende:
Een ander kind moest laatst naar de schoolarts (eigenlijk moet dat in groep 2, maar omdat hij vervroegd naar groep 3 is gegaan moest hij alsnog) en de schoolarts had gezegd dat ze op zijn gewicht moesten letten... hij woog 25 kilo bij een lengte van 1 m 22. Dat is toch niks teveel? Hij is in ieder geval echt niet dik en speelt het liefst de hele dag buiten, zit op fietscross en voetbal. Soms slaan ze een beetje door hoor...
Volgens het voedingscentrum niet en die heb ik hoger zitten dan de schoolarts, waar mijn kind gewoon niet heen mag wegens paniekzaaierij om gewicht. Dat was vroeger al zo. Iedereen die niet precies het gewicht had dat hij als gemiddelde had moest aankomen of afvallen. Soms vraag ik me af of zo'n man niet door had dat je een gemiddelde berekend door kind a + kind b + rest van de klas te delen door het aantal kinderen. Ze gaven in elk geval de indruk van niet.
pi_50517052
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:54 schreef Fannetje het volgende:
Kinderen uit mijn klas spelen in ieder geval nog heel veel buiten en er is maar één kind met overgewicht, maar bij haar is het echt genetisch bepaald. Ze beweegt juist heel veel en de ouders letten heel goed op haar voedingspatroon.

ik gok dat kindje dan op een leeftijd van 6 jaar, en dan heeft hij een bmi van 14,34, wat op die leeftijd gezond is.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_50517177
@ wi had er ook al weer last van maagzuur?
Ik heb dat dus ook gehad en ben 2,5 jaar geleden maar eens naar de huisarts gegaan. Ik kan niets meer vinden wat het 'zuur' verminderde. Ik heb toen omaprezol gekregen en ben begonnen met 40mg. Na verloop van tijd (lees: 1 jaar) merkte ik dat ik kon minderen. Slikte nog maar 1 tablet in 2 dagen. Overgestapt naar 20mg. En ook die kon ik na ong 1,5 maand vervangen door 10mg per dag. Dat bleef zo totdat ik 7 weken gelden met SB ben begonnen. Na enkele dagen merkte ik dat geen last meer had van maagzuur. Heb sinds die tijd ook geen tabletten meer geslikt.
Tijdens mijn 1ste bezoek bij de huisarts hierover gaf hij aan dat het wss aan mijn gewicht lag. Maar ik was nog geen kilo afgevallen of ik merkte al dat een gezondere eetgewoonte wonderen doet. Oke SB heeft ook nadelen maar ik at voor die tijd echt geen min. 200 gr groente met de bak rauwkost er langs en die 2 stuks fruit kwam hier ook niet zo vaak voor.

Ik bedoel hier verder niets mee maar het viel me op dat jij chocomelk gebruikt om er geen lats van te hebben terwijl dat mij juist een trigger was net zoals jus d'orange bv
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_50517244
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:51 schreef Ymke het volgende:

[..]

Het hebben van een wii sluit het sporten bij een club niet uit hoor, wij hebben een wii en zoon sport 2 maal per week 2 uur
Zo bedoel ik het niet. Ik hoorde laatst in de winkel een gesprek tussen ouders en een kind : Ja maar als ik die WII heb dan ga ik toch bewegen? dat moet toch van jullie?

De rillingen liepen over mijn rug.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_50517319
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:04 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik gok dat kindje dan op een leeftijd van 6 jaar, en dan heeft hij een bmi van 14,34, wat op die leeftijd gezond is.
Ja, hij is zes jaar. Ik vond het inderdaad al niks teveel en de moeder snapte ook al niet waar ze het over hadden.
pi_50517669
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:09 schreef botterfly het volgende:
@ wi had er ook al weer last van maagzuur?
Ik heb dat dus ook gehad en ben 2,5 jaar geleden maar eens naar de huisarts gegaan. Ik kan niets meer vinden wat het 'zuur' verminderde. Ik heb toen omaprezol gekregen en ben begonnen met 40mg. Na verloop van tijd (lees: 1 jaar) merkte ik dat ik kon minderen. Slikte nog maar 1 tablet in 2 dagen. Overgestapt naar 20mg. En ook die kon ik na ong 1,5 maand vervangen door 10mg per dag. Dat bleef zo totdat ik 7 weken gelden met SB ben begonnen. Na enkele dagen merkte ik dat geen last meer had van maagzuur. Heb sinds die tijd ook geen tabletten meer geslikt.
Tijdens mijn 1ste bezoek bij de huisarts hierover gaf hij aan dat het wss aan mijn gewicht lag. Maar ik was nog geen kilo afgevallen of ik merkte al dat een gezondere eetgewoonte wonderen doet. Oke SB heeft ook nadelen maar ik at voor die tijd echt geen min. 200 gr groente met de bak rauwkost er langs en die 2 stuks fruit kwam hier ook niet zo vaak voor.

Ik bedoel hier verder niets mee maar het viel me op dat jij chocomelk gebruikt om er geen lats van te hebben terwijl dat mij juist een trigger was net zoals jus d'orange bv
ja maar ik heb ook een maagonderzoek gehad, en ja het kan verminderen door af te vallen, maar nooit geheel weg gaan (heb een breuk in het middenrif, bij de opening voor de slokdarm, waardoor de maagklep niet goed sluit)

en sinaasappelsap was wel een trigger bij mij, net zoals cola, ranja, water (ja water ja) eigenlijk alles behalve melkproducten zoals chocomelk en gewone melk (yoghi dan weer niet, door de fruitzuren die er vaak in zitten)
pi_50517769
Bij ons had de schoolarts zo'n stuk grafiekpapier met gewicht en leeftijd en daarop 3 lijnen (zullen wel minimum, maximum en ideaal zijn) en ik zat altijd rond de bovenste. Maar dan ook altijd, dus al vanaf mijn geboorte, dus de schoolarts zei dat elke keer, in de trant van "gezonde hollandse meid" en verder alleen dat ik moest oppassen om niet veel zwaarder te worden. En dat lukte ook wel, tot ik mijn enkelband scheurde
pi_50518338
Vanmorgen woog ik 92,0kg, da's 0,8kg minder in een paar dagen Nou is dinsdag pas weer mijn weegdag, maar ben gewoon blij dat ik nu weer begin met afvallen, eindelijk van dat stomme stilstaan af Komt vast mede door het hardlopen, dus dat blijf ik maar doen
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:04:23 #161
79550 Ymke
your ghost
pi_50518697
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:50 schreef omearos het volgende:
Vanmorgen woog ik 92,0kg, da's 0,8kg minder in een paar dagen Nou is dinsdag pas weer mijn weegdag, maar ben gewoon blij dat ik nu weer begin met afvallen, eindelijk van dat stomme stilstaan af Komt vast mede door het hardlopen, dus dat blijf ik maar doen
Ik ga even mee juichen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_50518950
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:06 schreef Liejannuh het volgende:
Heel stiekem ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar een foto uit die periode Miss S.
daar zijn er heel weinig van
dus die krijg je niet te zien ook nog uit het niet digitale tijdperkd
pi_50518976
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:13 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

dat geeft trouwens wel het goeie beeld weer, als miss-s echt veel dronk, en dan dus echt rond de 6 a 8 liter per dag, van die vette dranken, ja dan kan het me voorstellen dat je zo zwaar word, maar anders, nee echt niet

6 liter was inderdaad geen probleem voor mij
ik kon zo'n pak (1liter? of 1,5) gewoon bij en maaltijd op drinken
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2007 @ 14:34:13 #164
43556 miss_dynastie
pi_50519392
Ik ben écht toe aan vakantie he
Naar de visboer. Moet 8 euro afrekenen. Ik geef een tientje. Er staat een enorme bak met kleingeld voor haar neus.
'Heeft u er drie euro bij?'
'Nee, heb ik niet.'
'Vind u het erg als u niks terugkrijgt?'
'Ja, want er staat een bak met kleingeld voor je neus, dus daar kun je het zo uitpakken.'
'Nou ja, jammer', zegt ze, en ze geeft me vijf euro terug.
Ikniesnapnie
pi_50519498
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Naar de visboer. Moet 8 euro afrekenen. Ik geef een tientje. Er staat een enorme bak met kleingeld voor haar neus.
'Nee, heb ik niet.'
'Ja, want er staat een bak met kleingeld voor je neus, dus daar kun je het zo uitpakken.'
Ikniesnapnie
Count your blessings......
pi_50519657
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:34 schreef miss_dynastie het volgende:
'Nee, heb ik niet.'
Ikniesnapnie
Uhm.... dat is vaag Nou ja, voor jou wel lekker natuurlijk.
pi_50519829
Dus je hebt iets van 8 euro voor 5 euro gekregen omdat ze geen kleingeld wilde geven?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2007 @ 15:00:16 #168
43556 miss_dynastie
pi_50519932
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:55 schreef Isabeau het volgende:
Dus je hebt iets van 8 euro voor 5 euro gekregen omdat ze geen kleingeld wilde geven?
Ja. En dat snap ik dus niet als er een bak met geld voor je neus staat
pi_50519991
Misschien was dat de fooienpot? Of iets voor het goede doel ofzo?
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2007 @ 15:08:17 #170
43556 miss_dynastie
pi_50520094
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:03 schreef Fannetje het volgende:
Misschien was dat de fooienpot? Of iets voor het goede doel ofzo?
Ja, maar daar verdween mijn tientje ook in en de vijf euro kwam er ook uit, dus dat verwacht ik niet.
Het was echt heel vaag
pi_50520698
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

daar zijn er heel weinig van
dus die krijg je niet te zien ook nog uit het niet digitale tijdperkd
Jammer, want ik kan me er echt geen voorstellling van maken hoe je er als 1.58 meter lange, 96 kilo zware 12 jarige uitzag. Ik kom nu niet veel verder dan dit, alleen dan in vrouwelijke variant en nog iets erger:
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

6 liter was inderdaad geen probleem voor mij
ik kon zo'n pak (1liter? of 1,5) gewoon bij en maaltijd op drinken
6 liter yogho yogho enzo?
Heb je dan nog tanden in je mond? Zijn die dingen er niet rottend uitgevallen na jarenlang een enorme suikeroverdosis???? En lag je zelf überhaupt niet kotsend op het toilet????
pi_50520732
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:43 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Jammer, want ik kan me er echt geen voorstellling van maken hoe je er als 1.58 meter lange, 96 kilo zware 12 jarige uitzag. Ik kom nu niet veel verder dan dit, alleen dan in vrouwelijke variant en nog iets erger:
[afbeelding]
[..]

6 liter yogho yogho enzo? [afbeelding]
Heb je dan nog tanden in je mond? Zijn die dingen er niet rottend uitgevallen na jarenlang een enorme suikeroverdosis???? En lag je zelf überhaupt niet kotsend op het toilet???? [afbeelding]
ik vond me er altijd nog wel redelijk normaal uit zien....
en ik had altijd wel veel gaatjes maar je went makkelijk aan zoveel zoetigheid hoor
eerst was het limonade toen yogi en toen ice tea
pi_50520829
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik vond me er altijd nog wel redelijk normaal uit zien....
en ik had altijd wel veel gaatjes maar je went makkelijk aan zoveel zoetigheid hoor
eerst was het limonade toen yogi en toen ice tea
Met een BMI van 38 als 12 jarige zie je er echt niet normaal uit. Volgens mij kun je dan amper je veters strikken.
Doe anders eens een foto van een foto? Ik denk juist dat zo'n foto de ultieme motivator is voor jezelf om echt goed op te blijven letten met eten. Ik zal je niet afrekenen op een foto van toen je 12 was hoor, ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe een kind van 12 met een BMI van 38 er uit ziet.
Je post toch wel vaker foto's?

Hoeveel gaatjes heb je eigenlijk?
pi_50520859
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:52 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Met een BMI van 38 als 12 jarige zie je er echt niet normaal uit. Volgens mij kun je dan amper je veters strikken.
Doe anders eens een foto van een foto? Ik denk juist dat zo'n foto de ultieme motivator is voor jezelf om echt goed op te blijven letten met eten. Ik zal je niet afrekenen op een foto van toen je 12 was hoor, ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe een kind van 12 met een BMI van 38 er uit ziet.
Je post toch wel vaker foto's?

Hoeveel gaatjes heb je eigenlijk?
zoals ik zei ik was niet heel klein, zo rond de 1,60 en gewoon vrouwelijk figuur
en ik heb gister een foto van 2 jaar geleden in het slanke topic gepost endat is een motivater genoeg

op het moment geen gaatjes maar toen elke keer toch wel een paar
pi_50521017
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zoals ik zei ik was niet heel klein, zo rond de 1,60 en gewoon vrouwelijk figuur
en ik heb gister een foto van 2 jaar geleden in het slanke topic gepost endat is een motivater genoeg

op het moment geen gaatjes maar toen elke keer toch wel een paar
Zoals ik al zei kan ik me echt niets voorstellen bij een kind van 12 met een BMI van 38. Je lichaamsbouw verandert flink tijdens de pubertijd. Had je bijvoorbeeld al borsten toen je 12 was?
En heb je al je tanden gewisseld na je 12e dan? Die gaatjes gaan net zomaar weg en zwakke tanden blijven zwakke tanden.
pi_50521172
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Zoals ik al zei kan ik me echt niets voorstellen bij een kind van 12 met een BMI van 38. Je lichaamsbouw verandert flink tijdens de pubertijd. Had je bijvoorbeeld al borsten toen je 12 was?
En heb je al je tanden gewisseld na je 12e dan? Die gaatjes gaan net zomaar weg en zwakke tanden blijven zwakke tanden.
ik had al borsten op mijn 9e (was toen ookal ongesteld)
en natuurlijk blijven het zwakke tanden, maar ik heb redelijk goede tanden van mij eigen dus nu ik helemaal niet meer snoep en zoetigheid drink gaat het een stuk beter
pi_50521367
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en natuurlijk blijven het zwakke tanden, maar ik heb redelijk goede tanden van mij eigen dus nu ik helemaal niet meer snoep en zoetigheid drink gaat het een stuk beter
sorry maar je hebt geen goede tanden meer. ik zit eiglijk in hetzelfde schuitje, en over een tijdje krijg je echt wel een tandarts die zegt: ok nu kunnen we beter bijna alles eruit halen (waar ze bij mij nu mee bezig zijn) omdat op elke kies een kroon teveel gaat kosten.
pi_50521410
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:20 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

sorry maar je hebt geen goede tanden meer. ik zit eiglijk in hetzelfde schuitje, en over een tijdje krijg je echt wel een tandarts die zegt: ok nu kunnen we beter bijna alles eruit halen (waar ze bij mij nu mee bezig zijn) omdat op elke kies een kroon teveel gaat kosten.
ik heb nog geen een kroon
en dat eigenlijk nooit gehoort
maar goed dat zien we dan ik kan er toch niets meer aan doen
pi_50521672
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Volgens mij is de schade allang aangericht als je op jonge leeftijd juist heel veel zoetigheid binnenkrijgt.
Wat voor kledingmaat droeg je eigenlijk met je 96 kilo en 1.58 mtr?

En wat vonden je ouders er van dat je ineens besloot om heel anders te gaan leven? En hoe reageerden vrienden daarop? En hoe werd er op school gereageerd?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:20:26 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_50522788
Sorry, ik ga bijna plaatsvervangend over mijn nek van zoveel Yogho Yogho
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50522838
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:34 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Wat voor kledingmaat droeg je eigenlijk met je 96 kilo en 1.58 mtr?

En wat vonden je ouders er van dat je ineens besloot om heel anders te gaan leven? En hoe reageerden vrienden daarop? En hoe werd er op school gereageerd?
wat voor kledingmaat.....altijd xl en zolang ik weet altijd grote mensen maten

en wat mijn ouders er van vonden, natuurlijik wel goed maar ze vonden niet dat ik moest overdrijven zoals geen toetje meer of geen 2 borden eten

en vrienden en school reageerde niet echt omdat het allemaal heel rustig aan ging, viel ook niet veel in een korte tijd af
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:24:04 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_50522878
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee dat klopt
maar leg dat een kind van 5,6,7,8, 9 uit

maar goed jullie geloven me toch niet
en maakt ook niet uit het is toch allemaal verleden tijd

heb nu bijna een gezond gewicht
Dit is wel wat je sommigen van ons dus pas kwalijk nam. Maarja, ach, dat is toch anders dan denk ik he?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50522917
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Dit is wel wat je sommigen van ons dus pas kwalijk nam. Maarja, ach, dat is toch anders dan denk ik he?
ja want dat heb ik al vaker uit gelegt
ik was een kind
dat jullie als volwassen dezelfde fouten maken vind ik dat niet erg slim nee
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:27:58 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_50522972
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja want dat heb ik al vaker uit gelegt
ik was een kind
dat jullie als volwassen dezelfde fouten maken vind ik dat niet erg slim nee
Uhm, ik ben al (veel) te zwaar sinds dat ik in groep 4 zit. Nou was ik inderdaad vroeg volwassen, maar zo vroeg, nah
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50523005
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Uhm, ik ben al (veel) te zwaar sinds dat ik in groep 4 zit. Nou was ik inderdaad vroeg volwassen, maar zo vroeg, nah
maar jij bent nog steeds te zwaar......
als je toen je het in de gaten kreeg wat er fout ging er iets aan was gaan doen was dat vast niet zo
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:30:14 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_50523040
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als je toen je het in de gaten kreeg wat er fout ging er iets aan was gaan doen was dat vast niet zo
Ik geloof dat ik in groep 6 voor het eerst naar de dietiste ging

Overigens, het klopt dat ik nog steeds te zwaar ben, maar ik heb van mijn internist gehoord dat het voor mij niet goed is om nog verder af te vallen. Daar kan ik namelijk erg ziek van worden, want dat is niet goed voor mijn lichaam. Dus voor mij is er niet zoveel keus meer helaas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50523077
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik in groep 6 voor het eerst naar de dietiste ging
en wat is er fout gegaan?
of had jij zo'n dietiste die liga's aanraden

maar je moet ook niet er alleen naar toe gaan je moet er ook iets aan doen, flink sporten en niet snoepen
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2007 @ 17:32:23 #188
43556 miss_dynastie
pi_50523112
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:
Uhuh, troel is niet te zwaar he. Als een dokter je vertelt dat je prima op gewicht bent is dat zo
pi_50523122
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:30 schreef Troel het volgende:

Overigens, het klopt dat ik nog steeds te zwaar ben, maar ik heb van mijn internist gehoord dat het voor mij niet goed is om nog verder af te vallen. Daar kan ik namelijk erg ziek van worden, want dat is niet goed voor mijn lichaam. Dus voor mij is er niet zoveel keus meer helaas.
dat is inderdaad erg jammer dat je het zover hebt laten komen dat je niet meer kan afvallen naar een gezond gewicht
pi_50523123
Ff snel een tvp'tje
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:33:14 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_50523129
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en wat is er fout gegaan?
of had jij zo'n dietiste die liga's aanraden
Nee, dat was Funny

Wat is er fout gegaan? Been breken, enkels verzwikken, dat soort ongein. In de eerste klas ben ik een hele tijd stabiel geweest, zelfs wat afgevallen, maar toen ik mijn been brak en niet meer kon sporten en niet meer elke dag 30 kilometer naar school kom fietsen was het helaas pindakaas. En dan at ik echt niet veel meer dan 4 boterhammen en een bord avondeten op een dag. En nee, dat was dan geen vette hap .
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50523149
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Uhuh, troel is niet te zwaar he. Als een dokter je vertelt dat je prima op gewicht bent is dat zo
met een bmi van 29 ben je echt nog steeds te zwaar
ookal mag je niet verder afvallen
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:34:18 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_50523157
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is inderdaad erg jammer dat je het zover hebt laten komen dat je niet meer kan afvallen naar een gezond gewicht
En weet je hoe dat komt? Door het idioot veel proberen van telkens een nieuw dieet. Daardoor ben ik alleen maar meer aangekomen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50523181
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, dat was Funny

Wat is er fout gegaan? Been breken, enkels verzwikken, dat soort ongein. In de eerste klas ben ik een hele tijd stabiel geweest, zelfs wat afgevallen, maar toen ik mijn been brak en niet meer kon sporten en niet meer elke dag 30 kilometer naar school kom fietsen was het helaas pindakaas. En dan at ik echt niet veel meer dan 4 boterhammen en een bord avondeten op een dag. En nee, dat was dan geen vette hap .
en je been is 10 jaar gebroken geweest?
en 4 boterhammen en een bord avondeten kan teveel zijn als je helemaal niet meer kan bewegen

en er zijn trouwens echt dietisten die liga's ipv boterhammen adviseren
pi_50523200
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:34 schreef Troel het volgende:

[..]

En weet je hoe dat komt? Door het idioot veel proberen van telkens een nieuw dieet. Daardoor ben ik alleen maar meer aangekomen.
maar dieeten werken ook niet
daar word je inderdaad alleen zwaarder van
je moet je levenstijl gewoon aanpassen
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2007 @ 17:36:21 #196
43556 miss_dynastie
pi_50523208
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

met een bmi van 29 ben je echt nog steeds te zwaar
ookal mag je niet verder afvallen
Nee, dat ben je niet als een arts dat zegt. Ik heb je geloof ik al eens eerder uitgelegd dat BMI een richtlijn is, niet de grondwet. BMI is leuk als je 'gemiddeld' wil kijken hoe je ervoor staat. Net als het trucje dat ze vroeger hadden (lengte in meters - 1 als gemiddeld goed gewicht).
pi_50523258
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, dat ben je niet als een arts dat zegt. Ik heb je geloof ik al eens eerder uitgelegd dat BMI een richtlijn is, niet de grondwet. BMI is leuk als je 'gemiddeld' wil kijken hoe je ervoor staat. Net als het trucje dat ze vroeger hadden (lengte in meters - 1 als gemiddeld goed gewicht).
ok dan is een bmi van 29 gezond
je hebt helemaal gelijk
pi_50523404
Miss-S, staar je nou niet helemaal blind op dat BMI. Weet je dat BMI alleen maar is bedacht vanwege statistisch bevolkingsonderzoek? Degene die het bedacht heeft koppelde helemaal geen waarde-oordeel (je bent ongezond ed) aan het cijfer. Dat hebben een paar medici gedaan.

Je kan over het algemeen zeggen dat mensen met een heel hoog BMI vaker last hebben van suikerziekte, hartklachten e.d. en dat mensen met een extreem laag BMI vaker ondervoed zijn dan de middenmoot. Dat wil niet zeggen dat je met een BMI van 20-25 gezond bent, en daarbuiten ongezond. Iemand met een BMI van 28 kan fysiek net zo gezond zijn als iemand met een BMI van 18.

De ideale BMI waarde ligt voor iedereen dus anders, en je kan pas zeggen dat iemand te zwaar is als de gezondheid van diegene daardoor beinvloed wordt. Ik denk dat Troel nu niet ongezonder is dan jij bent.
pi_50523548
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:43 schreef octopussy het volgende:
Miss-S, staar je nou niet helemaal blind op dat BMI. Weet je dat BMI alleen maar is bedacht vanwege statistisch bevolkingsonderzoek? Degene die het bedacht heeft koppelde helemaal geen waarde-oordeel (je bent ongezond ed) aan het cijfer. Dat hebben een paar medici gedaan.

Je kan over het algemeen zeggen dat mensen met een heel hoog BMI vaker last hebben van suikerziekte, hartklachten e.d. en dat mensen met een extreem laag BMI vaker ondervoed zijn dan de middenmoot. Dat wil niet zeggen dat je met een BMI van 20-25 gezond bent, en daarbuiten ongezond. Iemand met een BMI van 28 kan fysiek net zo gezond zijn als iemand met een BMI van 18.

De ideale BMI waarde ligt voor iedereen dus anders, en je kan pas zeggen dat iemand te zwaar is als de gezondheid van diegene daardoor beinvloed wordt. Ik denk dat Troel nu niet ongezonder is dan jij bent.
tuurlijk geloof ik dat wel

maar vind het grappig dat voor iedereen hier altijd een te hoog bmi gezond is
zitten er hier dan niemand toevallig waar bij het bmi wel klopt
of zelfs iemand waar een te laag bmi bij hoort

en we kunnen misschien even gezond zijn (terwijl je geen idee van mijn gezondheid hebt)
maar in de maatschappij word iemand die slank is wel sneller geaccepteerd en heeft gewoon een beter leven
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2007 @ 17:52:51 #200
43556 miss_dynastie
pi_50523671
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:48 schreef Miss_S het volgende:
zitten er hier dan niemand toevallig waar bij het bmi wel klopt
Jawel hoor, bij mij klopt het precies.
quote:
maar in de maatschappij word iemand die slank is wel sneller geaccepteerd en heeft gewoon een beter leven
Dat vind ik echt je reinste onzin. Er zijn mensen die dikke mensen veroordelen, er zijn ook mensen die dunne mensen veroordelen (na het eten naar het toilet gaan: die zal haar eten wel ). Een maatschappelijk beter leven heeft geen moer met je gewicht te maken, maar met je houding en uitstraling. Dat wil niet zeggen dat er geen kortzichtige mensen zijn, maar goddank is het meerendeel van de maatschappij helemaal niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')