abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50482442
Ik heb onlangs een bekeuring gehad van een motoragent. Volgens hem reed ik 60 en binnen de bebouwde kom mag je maar 30 met een bromscooter. Ik vind dit heel erg krom. Er wordt van mij verwacht dat ik op de weg rij ipv de fietspad omdat het een bromscooter is. Maar die weg wordt gebruikt door oa autos die 50 rijden. Ik daartegenin moet verplicht 30 rijden tussen al die autos.

Ik zei dus tegen de agent dat als ik echt daadwerkenlijk 30 rij tussen mensen die 50 mogen ze me zo plat rijden of van de weg afrijden. De motoragent lachtte ff en zei: tsja zo is de wet. Dat is nogal krom dan zei ik. De motoragent haalde zijn schouders op en schreef een bekeuring uit van 125 euro. Ik ben zojuist op de politieburo geweest maar daar hoor ik dat het echt in de wetboek staat. Ze hebben het me laten lezen.

Ik sta dus heel erg zwak als ik een bezwaar indien, wat vinden jullie? De scooter gaat btw 55 en alle begrenzers zitten erin maar dat kon de agent niet boeien.
pi_50482607
zo te lezen ben je niet bekeurd voor het niet hebben van je certificaat.
dus dat heb je er examen voor gedaan lijkt me...en dit is 1 van de dingen die je dan leert, dat je binnen de bebouwde kom maar 30 mag.

niet huilen, maar betalen
pi_50482620
Ja, je hebt gelijk dat het suf is. Die 20km verschil.

Ja, je bent stom dat je een brommer rijdt en een brommer rijbewijs zou moeten hebben en de verkeersregels die gelden daarvoor dus niet kent.
pi_50482735
Dat behoor je idd toch wel gewoon te weten?

Verder ben ik het wel met je eens dat raar is dat een bromscooter maar 30 mag op de weg terwijl er auto's met 50 voor en achter je rijden. Maak je het naar mijn idee ook niet veel veiliger mee als je van die pushende automobilisten achter je hebt.

Maargoed, verder moeten ze die overgewaardeerde grasmaaiers op 2 wielen natuurlijk gewoon afschaffen
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_50482774
een bezwaar indienen tegen de wet is wat lastig idd, schrijf een briefje naar de tweede kamer met voorstel tot wetswijziging.

Adres:
Tweede Kamer
Tav wetswijziging afdeling
Het Torentje 1
Den Haag
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:40:24 #6
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50482820
Die snelheid komt door het verschil in voertuig en leeftijd.
Een brommer is bedoeld en gemaakt voor lage snelheid (constructie brommer) en je kan er al op lage leeftijd mee rijden.
Normaal rijden kunnen mensen met zo'n lage leeftijd niet en vandaar die snelheid.
Een van de redenen dat je maar 30 km/h mag rijden is omdat je geen ervaring in het verkeer hebt en het in de bebouwde kom erg druk en/of onoverzichtelijk kan zijn.

Verder hoef je niet te zeiken over het snelheidsverschil want er rijden vaak genoeg auto's langs fietsers. Dit gebeurd ook buiten de bebouwde kom waar tegenwoordig vaak 60 zones zijn (scheelt nog eens 10 km/h)
Dat is ook wettelijk geregeld, een auto moet een (brom)fietser inhalen met een minimale tussenafstand van een meter.

Snap je mijn punt?
Eerst verdiepen in iets, dan pas zeiken.

Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50482888
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:33 schreef Waterweg het volgende:
zo te lezen ben je niet bekeurd voor het niet hebben van je certificaat.
dus dat heb je er examen voor gedaan lijkt me...en dit is 1 van de dingen die je dan leert, dat je binnen de bebouwde kom maar 30 mag.

niet huilen, maar betalen
Kan je die stoere praat achterwege laten?

Ik heb btw mijn certificaat gekocht en niet gehaald. Ik wist het iig niet, en al zou ik het wel weten, het is vrij moeilijk om in den haag 30 te rijden terwijl iedereen om je heen langs je sjeest en je niet op de fietsstrook mag rijden (dat wist ik dan weer wel)
pi_50482942
God, ik zie nu allerlei stoere mensen posten die zeggen dat ik of een huillie of een zeikerd ben. Terwijl ik iets vraag in dit topic. Willen alle stoere jochies snel dit topic weer verlaten en ergens anders stoer doen.
pi_50482982
Bezwaar aantekenen heeft weinig zin, je mag niet harder dan 30. Dus de bekeuring is terecht.

Of het logisch is dat je maar 30 mag daar waar het andere verkeer 50 gaat is een andere discussie.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:46:44 #10
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50483010
ga zelf dan niet stoer doen dat je een bezwaar wilt indienen tegen de wet.
Wij zijn geen zeikerds, wij zijn normale mensen die iemand er op aanspreken dat diegenen zonder kennis deelneemt aan het verkeer en dan gaat zeuren omdat zijn kennis niet voldoende is.

Dat is een heel ander verhaal.

Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50483019
Je hebt de wet overtreden en een agent heeft je hiervoor terecht beboet. Je zult dus gewoon moeten betalen net als iedereen.

En verder kunnen verkeerslessen bij jou geen kwaad (evenals lessen Nederlands).
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50483040
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:44 schreef SolidasRock het volgende:
God, ik zie nu allerlei stoere mensen posten die zeggen dat ik of een huillie of een zeikerd ben. Terwijl ik iets vraag in dit topic. Willen alle stoere jochies snel dit topic weer verlaten en ergens anders stoer doen.
prutser, dat jij de wet niet kent en bezwaar wilt maken tegen een terechte boete is een beetje dom, er een topic over openen en iedereen laten weten dat je een beetje dom bent...
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_50483060
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:40 schreef Tique3 het volgende:
Die snelheid komt door het verschil in voertuig en leeftijd.
Een brommer is bedoeld en gemaakt voor lage snelheid (constructie brommer) en je kan er al op lage leeftijd mee rijden.
Normaal rijden kunnen mensen met zo'n lage leeftijd niet en vandaar die snelheid.
Een van de redenen dat je maar 30 km/h mag rijden is omdat je geen ervaring in het verkeer hebt en het in de bebouwde kom erg druk en/of onoverzichtelijk kan zijn.

Verder hoef je niet te zeiken over het snelheidsverschil want er rijden vaak genoeg auto's langs fietsers. Dit gebeurd ook buiten de bebouwde kom waar tegenwoordig vaak 60 zones zijn (scheelt nog eens 10 km/h)
Dat is ook wettelijk geregeld, een auto moet een (brom)fietser inhalen met een minimale tussenafstand van een meter.
Dat klinkt niet aannemelijk, er zijn nog genoeg oudere mensen die op brommertjes/scootertjes rijden. JIJ vind dat de jeugdigen niet kunnne rijden en dat ze daarom dan maar 30 moeten zodat jullie met je 50 a 60 langs ze kunnen sjezen, het liefst 10 cm langs hun heen.
quote:
Snap je mijn punt?
Eerst verdiepen in iets, dan pas zeiken.

Verdiep jij je maar eerst voordat je je grote mond optrekt.
pi_50483080
Het is niet stoer doen, maar het is algemeen bekend dat er met een bromscooter 30km per uur gereden moet worden in de bebouwde kom. Daarom is het logisch dat je moet betalen, vandaar de reacties "niet klagen, maar betalen". Verder kan de politieagent er weinig aan doen, zo is de wet nu eenmaal opgesteld. Bezwaar maken heeft dus totaal geen zin.

Fietsers worden ook ingehaald door auto's, moeten zij nu ook 50 km/u gaan rijden?
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_50483096
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:45 schreef marcb1974 het volgende:
Bezwaar aantekenen heeft weinig zin, je mag niet harder dan 30. Dus de bekeuring is terecht.

Of het logisch is dat je maar 30 mag daar waar het andere verkeer 50 gaat is een andere discussie.
Mmmm ok. Daar heb ik mijn antwoord. Bedankt
pi_50483168
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:48 schreef DaDude1987 het volgende:
Het is niet stoer doen, maar het is algemeen bekend dat er met een bromscooter 30km per uur gereden moet worden in de bebouwde kom. Daarom is het logisch dat je moet betalen, vandaar de reacties "niet klagen, maar betalen". Verder kan de politieagent er weinig aan doen, zo is de wet nu eenmaal opgesteld. Bezwaar maken heeft dus totaal geen zin.

Fietsers worden ook ingehaald door auto's, moeten zij nu ook 50 km/u gaan rijden?
Fietsers hebben hun eigen rijstrook. Die delen de weg niet met autos.

Maar we zijn allemaal wel eens dat het krom is dat een bromfietser maar 30 mag en al die automobilisten hindert die 50 gaan/willen.

Ik wist het niet dat je maar 30 mag. Klaar punt uit. Ik klaag niet echt, ik wou gewoon weten of ik bezwaar kon indienen of dat het verspilde energie is.
pi_50483185
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

prutser, dat jij de wet niet kent en bezwaar wilt maken tegen een terechte boete is een beetje dom, er een topic over openen en iedereen laten weten dat je een beetje dom bent...
1 regel niet kennen is dus gelijk aan de hele wet niet kennen en dan ben je dus dom. Weet je wel hoe dom jij nu klinkt ?

btw vind jij het een terechte boete, ik niet. Het is niet eens logisch of zit er enig logica erachter.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2007 12:53:11 ]
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:52:46 #18
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50483206
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:48 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Dat klinkt niet aannemelijk, er zijn nog genoeg oudere mensen die op brommertjes/scootertjes rijden. JIJ vind dat de jeugdigen niet kunnne rijden en dat ze daarom dan maar 30 moeten zodat jullie met je 50 a 60 langs ze kunnen sjezen, het liefst 10 cm langs hun heen.
[..]

Verdiep jij je maar eerst voordat je je grote mond optrekt.
Het is niet iets dat ik vind, dat is een feit.
Jongeren hebben statischtisch gezien vaker ongelukken, met name die op brommers en scooter.
Ook is het algemeen aan het rijgedrag te zien, ga maar een dag bij een middelbare school staan...

En ik hoef mij niet te verdiepen, ik WEET dat ik meer kennis van het verkeer en de wetgeving heb dan jij.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50483218
Weet je wel dat je buiten de bebouwde kom maar 40 km/h mag rijden?
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50483273
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:52 schreef Tique3 het volgende:

[..]

Het is niet iets dat ik vind, dat is een feit.
Jongeren hebben statischtisch gezien vaker ongelukken, met name die op brommers en scooter.
Ook is het algemeen aan het rijgedrag te zien, ga maar een dag bij een middelbare school staan...

En ik hoef mij niet te verdiepen, ik WEET dat ik meer kennis van het verkeer en de wetgeving heb dan jij.
Jij wist niet eens dat je een certificaat kan kopen, ga wieberen met "ikweetlekkeralles"-houding
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:55:17 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50483286
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

1 regel niet kennen is dus gelijk aan de hele wet niet kennen en dan ben je dus dom. Weet je wel hoe dom jij nu klinkt ?

btw vind jij het een terechte boete, ik niet. Het is niet eens logisch of zit er enig logica erachter.
De logica die er achter zit is dat in de wet staat dat je 30 mag, jij reed harder dan dat en dus ben je schuldig. Meer logica heb ik niet nodig, je had je certificaat niet moeten kopen maar halen op de normale manier, dan had je de regels gekend en geen dom topic geopend.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_50483294
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:53 schreef -Nielz- het volgende:
Weet je wel dat je buiten de bebouwde kom maar 40 km/h mag rijden?
Ja, maar ik heb mijn antwoord inmiddels. Verder ouwehoeren heeft weinig nut, tot in andere topicjes dan maar
pi_50483323
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De logica die er achter zit is dat in de wet staat dat je 30 mag, jij reed harder dan dat en dus ben je schuldig. Meer logica heb ik niet nodig, je had je certificaat niet moeten kopen maar halen op de normale manier, dan had je de regels gekend en geen dom topic geopend.
Dus dat het in de wetboek staat maakt een domme regel logisch? Gast...
pi_50483335
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

1 regel niet kennen is dus gelijk aan de hele wet niet kennen en dan ben je dus dom. Weet je wel hoe dom jij nu klinkt ?

btw vind jij het een terechte boete, ik niet. Het is niet eens logisch of zit er enig logica erachter.
Als ik met 140 over een lege A1 rij en wordt gesnaaid krijg ik ook een bon, als ik die kutscooter van jou rechts inhaal ook, terecht? Maar zo staat het in de wet - punt-
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_50483374
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:51 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Fietsers hebben hun eigen rijstrook. Die delen de weg niet met autos.

Maar we zijn allemaal wel eens dat het krom is dat een bromfietser maar 30 mag en al die automobilisten hindert die 50 gaan/willen.

Ik wist het niet dat je maar 30 mag. Klaar punt uit. Ik klaag niet echt, ik wou gewoon weten of ik bezwaar kon indienen of dat het verspilde energie is.
Daarom behoor je je certificaat te halen en niet te kopen
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 12:58:54 #26
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_50483409
Ik ben het in zoverre met TS eens dat dit een absurde regel is. Bromfietsen moeten op de rijbaan, mogen niet op de fietsstrook en als er geen fietsstrook is ga ik ook niet uiterst rechts rijden omdat ik geen zin heb een openslaand autoportier te knuffelen.

Wel vind ik het apart dat hij een bekeuring heeft gekregen, misschien dat naast de snelheid ook de rijstijl meetelde maar dan had ik, als ik een agent was, artikel 5 aangeroepen en duidelijk gemaakt wat het punt was. Zelf heb ik ook discussies gehad met agenten hierover bij controles en mij is verteld dat, als je je verder netjes gedraagt, harder dan 30 rijden geen punt is. (60 zal dan weer wel te hard zijn). Wat in mijn geval ook kan meetellen is dat ik al lang geen 16 meer ben, een motorrijbewijs heb en op een goed onderhouden oldtimer rij
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_50483462
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:56 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Als ik met 140 over een lege A1 rij en wordt gesnaaid krijg ik ook een bon, als ik die kutscooter van jou rechts inhaal ook, terecht? Maar zo staat het in de wet - punt-
Waar hebben we het nu over? Logica? Ja dan is het logisch dat je een boete krijgt als je met 140 langs rijdt. Voor de veiligheid is dat. Als jij mij rechts inhaalt krijg je ook een boete, ook al iets met veiligheid te maken. Ik kan niet meer de situatie overzien als er links en rechts van mij mensen me inhalen.

Maar wat is de logica van slechts 30 mogen terwijl iedereen langs je heen sjeest met 50? Begin nu niet weer over MBO jochies, dat het daarom is geloof ik niet.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:16:08 #28
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50484004
Ten eerste in het een wet en daar dien jij je aan te houden. Goede of slechte wet.

Ten tweede mag je jonger op een brommer / scooter rijden en zijn er geen moeilijke testen (rijbewijs, keuringen) voor nodig om het te mogen. Vandaar dat jij als scooter rijder andere regels hebt.

Ten derde scooter rijders en brommer rijders maken per gereden kilometer meer ongelukken dat auto en motor rijders. De overheid houdt toch niet zo van dooien en daarom hebben ze zo'n wet ingesteld.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_50484254
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:16 schreef elgringo het volgende:
Ten eerste in het een wet en daar dien jij je aan te houden. Goede of slechte wet.

Ten tweede mag je jonger op een brommer / scooter rijden en zijn er geen moeilijke testen (rijbewijs, keuringen) voor nodig om het te mogen. Vandaar dat jij als scooter rijder andere regels hebt.

Ten derde scooter rijders en brommer rijders maken per gereden kilometer meer ongelukken dat auto en motor rijders. De overheid houdt toch niet zo van dooien en daarom hebben ze zo'n wet ingesteld.
Ik denk dat 30 mogen waar anderen met 50 (vaak toch wel harder dan dat) langs je sjezen bijdraagt aan het aantal ongelukken.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:21:32 #30
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50484268
Jawel dat weet ik wel. Je bent geboren voor 1984.
Ik ga er gewoon van uit dat iedere verkeersdeelnemer zorgt dat hij de benodigde kennis heeft voordat hij de weg opgaat.
Bij het kopen van dat certificaat leg je jezelf de verplichting op kennis te nemen van de wegenverkeerswet.
En de hoofdregels kan je zelf binnen een half uur opzoeken op het internet of in een boek in de bibliotheek.

En je vind de snelheid niets met veiligheid te maken hebben?
- Remweg
- Kwetsbaarheid bestuurder

Waarom denk je dat een bromfietser wel verplicht is een helm op te hebben en een snorfietser niet?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50484464
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:21 schreef Tique3 het volgende:
Jawel dat weet ik wel. Je bent geboren voor 1984.
Ik ga er gewoon van uit dat iedere verkeersdeelnemer zorgt dat hij de benodigde kennis heeft voordat hij de weg opgaat.
Bij het kopen van dat certificaat leg je jezelf de verplichting op kennis te nemen van de wegenverkeerswet.
En de hoofdregels kan je zelf binnen een half uur opzoeken op het internet of in een boek in de bibliotheek.

En je vind de snelheid niets met veiligheid te maken hebben?
- Remweg
- Kwetsbaarheid bestuurder

Waarom denk je dat een bromfietser wel verplicht is een helm op te hebben en een snorfietser niet?
Ben je nou zo ontzettend stug om toe te geven dat het krom is of niet? Waarom moeten bromfietsers een helm op terwijl ze 30 mogen en een snorfietser die 25 mag hoeft dit niet? Ze hebben beiden praktisch zelfde remweg.

Waarom is het veiliger dat een brommer 30 mag en alle autos 50 mogen proberen (vaak) uit alle macht langs de brommer te komen, is niks veiligs aan. Je creert juist gevaarlijke situaties. Ik vond al raar dat we maar maximaal 40 konden gaan en dat we op een weg moesten rijden waar iedereen 50 mocht. Maar nu ben ik dus erachter dat we slechts 30 mogen, nog minder dus.

Sterker nog, ik heb 2 remschijven en mijn scooter is altijd goed onderhouden en ik rij verder goed en ben geboren voor 1984. Mag ik nou harder rijden van je?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2007 13:28:40 ]
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:29:51 #32
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50484642
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:21 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik denk dat 30 mogen waar anderen met 50 (vaak toch wel harder dan dat) langs je sjezen bijdraagt aan het aantal ongelukken.
Dan moet je dat de gemeente (evt. later) de voerheid kenbaar maken. Of die wet goed of slecht is laat ik me niet over uit. Hij is er en als jij er niet aan houdt wordt je gestraft. Die agent handteert de wet. Je kan met hem discussieren of niet. Maar je ka het niet veranderen.

Was het een bromscooter met blauwe plaat? of een scooter met gele plaat?
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_50484824
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:29 schreef elgringo het volgende:

[..]

Dan moet je dat de gemeente (evt. later) de voerheid kenbaar maken. Of die wet goed of slecht is laat ik me niet over uit. Hij is er en als jij er niet aan houdt wordt je gestraft. Die agent handteert de wet. Je kan met hem discussieren of niet. Maar je ka het niet veranderen.

Was het een bromscooter met blauwe plaat? of een scooter met gele plaat?
Was het een blauwe plaat of oranje stickers (goeie oude tijd he) dan was het een snorscooter en geen bromscooter. Ik heb dus gele platen (en gele stickers) en het is dus echt een bromscooter.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:35:59 #34
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50484920
Nee ik vind het niet krom.
Nee je mag nog niet harder rijden.

Een bromfietser heeft sneller letsel dan een automobilist.
Er bestaan onderzoeken naar relaties tussen letsel en snelheid.
Bij een hogere snelheid is er meer kans op letsel, daarom die 30 km/h binnen de bebouwde kom.
De snelheid is ook afhankelijk van de verkeersdrukte.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50485148
Dus 20 km langzamer rijden dan iedereen op dezelfde rijstrook is veiliger en zorgt niet ervoor dat ik ontzettend veel letsel ga krijgen als ik onder een auto terecht kom die of niet oplet of die perse langs me wilt komen?

Gelul...
pi_50485149
Vrachtwagen kunnen 92/93 terwijl de auto's met 120 of meer langsrijden.
In het andere geval reed je met je 30 (of 55) langs fietsers die ongeveer 15 rijden.
Dus niet huilen, dokken. En snel een beetje
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_50485263
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:25 schreef SolidasRock het volgende:
Waarom moeten bromfietsers een helm op terwijl ze 30 mogen en een snorfietser die 25 mag hoeft dit niet? Ze hebben beiden praktisch zelfde remweg.
Omdat bromfietsers ook wel eens buiten de bebouwde kom rijden .
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50485449
Vrachtwagens hebben niks te vrezen wat letsel betreft. Zijn een stuk sterker dan gemiddelde autos ook. Ik vind het onverantwoord en gevaarlijk om zulke kwetsbare bestuurders 20 km langzamer te laten rijden en de doodsmachines lekker langs hun te laten sjezen.

Het is werkenlijk niet waard om 5 km harder te mogen en ook nog eens een helmplicht. Dus laten we de bromscooters maar afschaffen en alleen nog maar snorscooters die 25 mogen houden.

O, ik ga me bromscooter wegdoen, iemand interesse?
pi_50485500
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:50 schreef SolidasRock het volgende:
doodsmachines
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50485527
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:45 schreef -Nielz- het volgende:

[..]

Omdat bromfietsers ook wel eens buiten de bebouwde kom rijden .
Wel eens ja, dat zeg je goed, die 10 km of sorrie 15 km maakt nauwelijks uit in de reistijd. Hoe dan ook, de meeste bromscooters zijn toch voor de werk of school en bijna altijd is dat wel in hetzelfde stad anders pak je de auto / OV ff...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2007 13:53:28 ]
pi_50485566
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:51 schreef -Nielz- het volgende:

[..]

Huillie!

Betaal de boete eens, snel een beetje graag!
pi_50485586
En de mensen die niet in een stad wonen?
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50485617
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:53 schreef -Nielz- het volgende:
En de mensen die niet in een stad wonen?
Die wonen dan niet in de stad.

Of wilde je een ander antwoord of zo?
pi_50485656
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Huillie!

Betaal de boete eens, snel een beetje graag!
Ik een huillie, jij zit te zeiken over je boete
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:56:40 #45
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50485697
Weet je dat fietsers en voetgangers zo veel mogelijk beschermd worden in het verkeer?
Zou dit komen omdat zij het meest kwetsbaar zijn? Ja dus.
Daarom rijden bromfietsers tegenwoordig op de weg, vanwege het snelheidsverschil.
Als een fietser jou aanrijd met 15 km/h zal je weinig letsel hebben.
Als jij een fietser zou aanrijden met 50 km/h heeft die zwaar letsel. Speel even een video af van water dan zou gebeuren. Je rijd met je brommert tegen een fietser aan, zijn fiets wordt aan de kant geworpen, de fietser klapt over jou brommer heen (je staat uiteraard niet in een keer stil) en deze komt met armen/benen/hoofd op de straat terecht.
Bij deze snelheid heeft de fietser een hele grote kans dat deze iets gekneusd, danwel iets gebroken heeft.

Jij hebt daarentegen een stuk minder letsel. Misschien een kneuzing of een arm of been gebroken. Maar het belangrijkste deel van je lichaam, je hoofd, heb je niet beschadigd vanwege je helm.

Had je in dit verhaal 30 gereden, dan had je waarschijnlijk genoeg tijd om uit te wijken en/of te remmen.

Als we stellen dat een kruispunt 20 meter in oversteek is, jij ziet de fietser aan het begin van het kruispunt.
50 km/h / 3,6 = 13,9 meter per seconde
Er wordt gemiddeld gerekend met een reactie tijd van een seconde.
Op het moment dat jij gaat reageren ben je dus al bijna driekwart van het kruispunt over.
Je hebt dus een grote kans dat je die plotseling opduikende fietser gaat koppen...

Je kan het verhaal ook anders vertellen, bijvoorbeeld met een bromfietser en een auto.
Denk je nu eens in dat die brommer harder gaat, en dat de automobilist dus ook minder tijd heeft om te reageren.
Misschien dat je je dan realiseert dat die lagere snelheid binnen de bebouwde kom toch wel veiliger is, voor JOU!
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50485698
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:54 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Die wonen dan niet in de stad.

Of wilde je een ander antwoord of zo?
Nee, ik zit je argumenten onderuit te halen, zelfs dat snap je niet. Ik zou je boete maar snel betalen anders heb je kans dat het alleen maar meer gaat worden...
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:59:31 #47
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50485804
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:28 schreef SolidasRock het volgende:
Ik ben zojuist op de politieburo geweest maar daar hoor ik dat het echt in de wetboek staat. Ze hebben het me laten lezen.

Ik sta dus heel erg zwak als ik een bezwaar indien, wat vinden jullie?
Ik denk het ook ja

Betalen dus
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:00:17 #48
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50485825
Wees verstandig, lees dit artikel.
Betrouwbare bron, uitgebreide uitleg

http://www.swov.nl/NL/Act(...)_september_1999.html
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50486122
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:56 schreef Tique3 het volgende:
Weet je dat fietsers en voetgangers zo veel mogelijk beschermd worden in het verkeer?
Zou dit komen omdat zij het meest kwetsbaar zijn? Ja dus.
Daarom rijden bromfietsers tegenwoordig op de weg, vanwege het snelheidsverschil.
Als een fietser jou aanrijd met 15 km/h zal je weinig letsel hebben.
Als jij een fietser zou aanrijden met 50 km/h heeft die zwaar letsel. Speel even een video af van water dan zou gebeuren. Je rijd met je brommert tegen een fietser aan, zijn fiets wordt aan de kant geworpen, de fietser klapt over jou brommer heen (je staat uiteraard niet in een keer stil) en deze komt met armen/benen/hoofd op de straat terecht.
Bij deze snelheid heeft de fietser een hele grote kans dat deze iets gekneusd, danwel iets gebroken heeft.

Jij hebt daarentegen een stuk minder letsel. Misschien een kneuzing of een arm of been gebroken. Maar het belangrijkste deel van je lichaam, je hoofd, heb je niet beschadigd vanwege je helm.

Had je in dit verhaal 30 gereden, dan had je waarschijnlijk genoeg tijd om uit te wijken en/of te remmen.

Als we stellen dat een kruispunt 20 meter in oversteek is, jij ziet de fietser aan het begin van het kruispunt.
50 km/h / 3,6 = 13,9 meter per seconde
Er wordt gemiddeld gerekend met een reactie tijd van een seconde.
Op het moment dat jij gaat reageren ben je dus al bijna driekwart van het kruispunt over.
Je hebt dus een grote kans dat je die plotseling opduikende fietser gaat koppen...
Dit was geeneens iets om over te discussieren hoor, al voordat jij dit schreef was ik er al mee eens dat bromfietsen niet op fietspad horen. Fietsers veranderen te vaak van richting zonder aan te geven, vaak kunnen ze geeneens fietsen. Het is mij te gevaarlijk om op de fietspad te rijden met welk snelheid dan ook.
quote:
Je kan het verhaal ook anders vertellen, bijvoorbeeld met een bromfietser en een auto.
Denk je nu eens in dat die brommer harder gaat, en dat de automobilist dus ook minder tijd heeft om te reageren.
Misschien dat je je dan realiseert dat die lagere snelheid binnen de bebouwde kom toch wel veiliger is, voor JOU!
Hier ben ik het niet mee eens. Een auto rijdt sowiezo vaker harder dan 50 maar laten we voor het gemak uitgaan dat ze braaf zich aan 50 houden en ik me aan 30. Ze zullen echt niet netjes achter me aan blijven rijden met 30, ook niet als het een 1baansweg is. Ik heb het werkenlijk nog nooit meegemaakt dat als ik rustig reed de automobilist achter me bleef. Ik moet dus of even snel als hun of sneller dan hun gaan. Dus is mijn maximale snelheid (55 dus itt tot wat die agent beweert) prima om mee te kunnen doen met het verkeer. Rij ik 30 dan werk ik ze gewoon tegen en bevorder ik de veiligheid absoluut niet. Ellenlange rijtje autos krijg je dan, allemaal willen ze langs die 30 km trage slak heen.

Ikzelf vind dat bromscooters op de weg horen en 50 mogen. Klaar punt uit. Niet op de snelweg, niet op de 80kmwegen of wat dan ook.
pi_50486252
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:00 schreef Tique3 het volgende:
Wees verstandig, lees dit artikel.
Betrouwbare bron, uitgebreide uitleg

http://www.swov.nl/NL/Act(...)_september_1999.html
Gelezen. En nu? Er staat in dat 50 % minder ongevallen waren wanneer bromscooters op de weg reden ipv fietspad, dit is voor mij geen punt van discussie. Echter wordt hier in het artikel niet verteld of dat kwam doordat bromfietsen massaal stiekum 50 reden ipv 30?
pi_50486289
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:56 schreef -Nielz- het volgende:

[..]

Nee, ik zit je argumenten onderuit te halen, zelfs dat snap je niet. Ik zou je boete maar snel betalen anders heb je kans dat het alleen maar meer gaat worden...
Nee dat deed je niet, want ik had zelf al geschreven dat dat maar weinig zijn.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:13:22 #52
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50486373
Wat versta je niet aan kruispunt?
Wat als die fietser van rechts komt?
Niet overal zijn gescheiden fietspaden hoor. Dat is op de meeste plaatsen zelfs niet zo.
Ga hiervan uit en lees het nog eens.

Jij kan je normale snelheid blijven rijden. Zij moeten achter jou blijven of je inhalen.
Als je zorgt dat je genoeg ruimte hebt is er niets aan de hand (genoeg ruimte is dus niet asociaal veel ruimte he..)

55 is dan trouwens 5 te hard om mee te doen met het verkeer..
Als al die auto's achter jou rijden dan zal je vast niet genoeg ruimte geven om je in te laten halen.

Die laatste zin, lees het verhaal dus nog maar eens door voor een fietser die voor jou van rechts komt..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 14:17:23 #53
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_50486525
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:00 schreef Tique3 het volgende:
Wees verstandig, lees dit artikel.
Betrouwbare bron, uitgebreide uitleg

http://www.swov.nl/NL/Act(...)_september_1999.html
Interessant artikel uit '99, ben benieuwd hoe de huidige getallen eruit zien na het invoeren van rijbaanrijden en kenteken. Ook grappig dat daar nog vermeld wordt: er kan 'op kenteken' worden bekeurd (dus zonder staandehouding)dit gebeurt idd. en het oude park wordt gesaneerd (met name de voertuigen die opgevoerd zijn). Dat is dus niet gebeurd, framenummer werd genoteerd en daar bleef het bij, als ik er bij wijze van spreke een 70 cc cilinder met 23 m carb onder had zitten had ik ook een kenteken gekregen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:19:58 #54
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50486623
Als je het leest kom je er achter dat percentueel meer bromfietsen ongelukken krijgen en je kan lezen dat bromfietsers sneller ernstig letsel hebben zonder helm.
Je kan ook de conclusie trekken dat bromfietsers op de weg voor minder ongelukken zorgen en: "Het te snel rijden draagt bij aan het hoge risico van brom- en snorfietsers".

Daaruit kan je dus opmaken dat de bromfietser beter 30 dan 50 kunnen rijden omdat er anders sneller ongelukken plaatsvinden..

Het rijbaanrijden had dus op de proefplaatsen resultaat geleverd..

wat betreft het verhaal doorlezen bedoelde ik het verhaal in mijn andere post over het ongeluk tussen de bromfietser en de fietser. In dat geval moest je dus even indenken dat de fietser van rechts kwam..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50486825
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:13 schreef Tique3 het volgende:
Wat versta je niet aan kruispunt?
Wat als die fietser van rechts komt?
Niet overal zijn gescheiden fietspaden hoor. Dat is op de meeste plaatsen zelfs niet zo.
Ga hiervan uit en lees het nog eens.
Waarom blijf je zeuren om fietsers? Ik rij op de baan waar alleen autos en bromfietsen komen, fietsers hebben een eigen strook. Dat dit niet overal zo is is niet van toepassing en is echt niet belangrijk. Daar rijden ook autos met 50 zo over fietsers heen. Zal ik het letsel dat ze dan oplopen eens beschrijven?
quote:
Jij kan je normale snelheid blijven rijden. Zij moeten achter jou blijven of je inhalen.
Als je zorgt dat je genoeg ruimte hebt is er niets aan de hand (genoeg ruimte is dus niet asociaal veel ruimte he..)
Wat is normaal? 30? Zie je het al voor je? Ik die 30 ga en zo een 12 autos achter me die 50 willen?
quote:
55 is dan trouwens 5 te hard om mee te doen met het verkeer..
Als al die auto's achter jou rijden dan zal je vast niet genoeg ruimte geven om je in te laten halen.
Wel eens gehoord van inhaalsnelheid? 5 is dan belachelijk weinig, maar goed. Ik pas me aan het verkeer. Rijdt iedereen 50 dan ik dus ook. Rijdt iedereen wat harder, dan ik dus ook (55 is mijn top, gaan ze nog harder dan dit, dan tsja... pech voor mij?)
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 14:25:54 #56
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_50486880
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:13 schreef Tique3 het volgende:
Als al die auto's achter jou rijden dan zal je vast niet genoeg ruimte geven om je in te laten halen.
Als er 1 rijbaan is geef ik geen ruimte om me in te laten halen, ik gebruik die rijbaan en of ik er nu rijd op een brommer, motor of auto, inhalen doe je niet op dezelfde rijbaan (heb ik ook geleerd met motorrijles, een brommer haal je niet in op dezelfde baan, ook niet als deze ruimte maakt. In de praktijk wrsch. niet maar op examen zou ik erop kunnen zakken zei de instructeur).
quote:
Die laatste zin, lees het verhaal dus nog maar eens door voor een fietser die voor jou van rechts komt..
Geldt dit, de reactietijd dus, niet voor alle voertuigen die 50 rijden? Dat ze 3/4 kruispunt afgelegd hebben voor ze de kans hebben te reageren? Daarom moet een gelijkwaardig kruispunt altijd met gepaste snelheid benaderd worden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_50487058
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:11 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Nee dat deed je niet, want ik had zelf al geschreven dat dat maar weinig zijn.
Weet jij nog waar je het over hebt?

Even een vraag aan TS; Met welke snelheid ga jij liever onderuit? Met 30 of 50?
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:31:35 #58
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50487093
Dat is het punt, dat is juist wel van toepassing.
Ja, ik zie het voor me, je ben het verplicht en als je geen ruimte kan geven dan moet je ook niet zeiken dat er 12 auto's achter je rijden.

Waar heb je inhaalsnelheid voor nodig?
Je hoeft een auto helemaal niet in te halen.

Misschien moet je je gewoon niet zo asociaal gedragen.
Wet=wet en in dit geval zijn ze met hele goede reden opgesteld.

Weet je dat die maximumsnelheden zelfs zo doordacht zijn dat bij een verstoring van de olie-aanvoer de maximumsnelheid verlaagd kan worden op auto- en snelwegen.

Als daar al aan geacht wordt, denk je dan niet dat die maximumsnelheid niet voor niets ingesteld is...

Geef eens 1 onderbouwd argument waarom jij 50 zou mogen rijden afgezien van "dan rij ik net zo snel als de auto's en heb ik minder kans op een ongeluk".
Dat is namelijk een heel eenzijdige gedachte waarbij je geen rekening houd met de gemiddelde gesteldheid van wegen binnen de bebouwde kom, fietsers, voetgangers, kruispunten en hun (on)overzichtelijkheid, kinderen en andere onverwachte gebeurtenissen.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50487126
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:19 schreef Tique3 het volgende:
Als je het leest kom je er achter dat percentueel meer bromfietsen ongelukken krijgen en je kan lezen dat bromfietsers sneller ernstig letsel hebben zonder helm.
Je kan ook de conclusie trekken dat bromfietsers op de weg voor minder ongelukken zorgen en: "Het te snel rijden draagt bij aan het hoge risico van brom- en snorfietsers".
Nee ik trek die conclusie niet, dat doe jij en dit zonder feiten.
quote:
Daaruit kan je dus opmaken dat de bromfietser beter 30 dan 50 kunnen rijden omdat er anders sneller ongelukken plaatsvinden..
Nogmaals nee. Ik kan ook zelf de conclusie trekken dat de bromfietsen massaal zo een 50 zijn gegaan en zodoende minder ongelukken hebben gekregen.
quote:
Het rijbaanrijden had dus op de proefplaatsen resultaat geleverd..
Ja en?
quote:
wat betreft het verhaal doorlezen bedoelde ik het verhaal in mijn andere post over het ongeluk tussen de bromfietser en de fietser. In dat geval moest je dus even indenken dat de fietser van rechts kwam..
Jahaaa, ik wil niet discussieren over fietsers vs bromfietsers. Voor zowel de fietsers als voor bromfietsers is het veiliger om op de baan te rijden ipv fietspad. Maar het is niet veilig om 30 te gaan terwijl een scooter eenvoudig harder kan, en mee kan doen met de overige 50 km gaande verkeer... Hoe kan je in godsnaam veilig rijden als je verplicht wordt om tussen doodsmachines te rijden en dan ook nog eens 20 km minder...

Btw is mijn scooter niet opgevoerd, sterker nog, hij is afgevoerd. Alle begrenzers zitten er nog in. Desondanks gaat ie 55 en geen 1 bromwinkel kan er iets aan doen aangezien ik alle begrenzers en standaarsspullen erop heb zitten.
pi_50487200
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:30 schreef -Nielz- het volgende:

Even een vraag aan TS; Met welke snelheid ga jij liever onderuit? Met 30 of 50?
Stomme vraag. Ff een vraag aan jou: met welke snelheid verongeluk je liever met je auto? 30 of 50?

Kan ik dan de conclusie trekken dat daarom alle autos dan maar 30 mogen gaan op de baan?
pi_50487306
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:34 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Stomme vraag. Ff een vraag aan jou: met welke snelheid verongeluk je liever met je auto? 30 of 50?

Kan ik dan de conclusie trekken dat daarom alle autos dan maar 30 mogen gaan op de baan?
Het probleem bij jou is nou juist dat je geen conclusies kan trekken. (Ook geen Nederlands...)
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:42:33 #62
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50487504
quote:
Nee ik trek die conclusie niet, dat doe jij en dit zonder feiten.
Dat was een quote uit het artikel...
quote:
Nogmaals nee. Ik kan ook zelf de conclusie trekken dat de bromfietsen massaal zo een 50 zijn gegaan en zodoende minder ongelukken hebben gekregen.
Is direct af te leiden uit de quote uit het artikel
quote:
Ja en?
Dat betekend dus dat ondanks dat de bromfietsers tussen de auto's rijden (met dus dat snelheidsverschil) er minder ongelukken plaatsvinden.
quote:
Jahaaa, ik wil niet discussieren over fietsers vs bromfietsers. Voor zowel de fietsers als voor bromfietsers is het veiliger om op de baan te rijden ipv fietspad. Maar het is niet veilig om 30 te gaan terwijl een scooter eenvoudig harder kan, en mee kan doen met de overige 50 km gaande verkeer... Hoe kan je in godsnaam veilig rijden als je verplicht wordt om tussen doodsmachines te rijden en dan ook nog eens 20 km minder...
Het gaat hier dus OOK over fietser vs bromfietser omdat deze op dezelfde weg elkaar kruisen
quote:
Btw is mijn scooter niet opgevoerd, sterker nog, hij is afgevoerd. Alle begrenzers zitten er nog in. Desondanks gaat ie 55 en geen 1 bromwinkel kan er iets aan doen aangezien ik alle begrenzers en standaarsspullen erop heb zitten.
Heb ik niets over gezegd, het gaat over de snelheid hoger dan 30 km/h
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:34 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Stomme vraag. Ff een vraag aan jou: met welke snelheid verongeluk je liever met je auto? 30 of 50?

Kan ik dan de conclusie trekken dat daarom alle autos dan maar 30 mogen gaan op de baan?
Heb je door dat je zelf hierde conclusie trekt dat het verstandiger is met lagere snelheid te rijden om die reden?

@Barbaaf: Die reactietijd geld inderdaad voor alle weggebruikers. De afstand die je aflegd is natuurlijk afhankelijk van je snelheid. De remkracht die je dan hebt is gebaseerd om die snelheid.
Voor auto's dus voor hogere snelheden, voor bromfietser bij 'lagere' snelheden.
Auto's zullen dus in verhouding sneller tot stilstand komen (gewicht, snelheid en remkracht meegerekend dus).


@TS: "geen een bromfietswinkel kan er iets aan doen"
Jawel, er bestaan digitale snelheidsbegrenzers voor brommers.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50487512
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:31 schreef Tique3 het volgende:
Geef eens 1 onderbouwd argument waarom jij 50 zou mogen rijden afgezien van "dan rij ik net zo snel als de auto's en heb ik minder kans op een ongeluk".
Dat is namelijk een heel eenzijdige gedachte waarbij je geen rekening houd met de gemiddelde gesteldheid van wegen binnen de bebouwde kom, fietsers, voetgangers, kruispunten en hun (on)overzichtelijkheid, kinderen en andere onverwachte gebeurtenissen.
Wat een gelul, een auto kan dus wel rekening houden met "(on)overzichtelijkheid, kinderen en andere onverwachte gebeurtenissen."? Een scooteraar kan dit niet? Ik vind dat ik met het verkeer mee moet kunnen doen ipv als een trage blokkade te gaan rijden. Vrachtwagens kunnen niet snel zijn of snel optrekken door hun hele zware lading, die hebben gewoon een handicap.

Als ik met 30 ten val kom rijden automobilisten met 50 of meer zo over me heen op dezelfde rijbaan. Klets dus niet dat 30 heus veiliger is voor me.

Oh nog wat. Constructiesnelheid wordt altijd als reden aangegeven op boetes, maar zelfs dit klopt niet. De scooter van mij reed oorspronkelijk 80 maar is afgevoerd ivm de wet om in nederland verkocht te kunnen worden. Dus niks overschrijden constructiesnelheid.

Ow, om jou nog ff onderuit te halen: buiten de bebouwde kom mogen we 40. Daar moeten we wel op bromfietspad rijden waar ook fietsers rijden, wat als ik daar een fietser aanrij?

Dat gelul continu over fietsers en hun kwetsbaarheid, we dwalen compleet af van mijn oorspronkelijke vraag: is het terecht dat scooteraars 30 mogen waar autos op dezelfde rijstrook 50 mogen gaan.
pi_50487656
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:43 schreef SolidasRock het volgende:
we dwalen compleet af van mijn oorspronkelijke vraag: is het terecht dat scooteraars 30 mogen waar autos op dezelfde rijstrook 50 mogen gaan.
Antwoord: Ja.
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:47:09 #65
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50487663
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:43 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Wat een gelul, een auto kan dus wel rekening houden met "(on)overzichtelijkheid, kinderen en andere onverwachte gebeurtenissen."? Een scooteraar kan dit niet? Ik vind dat ik met het verkeer mee moet kunnen doen ipv als een trage blokkade te gaan rijden. Vrachtwagens kunnen niet snel zijn of snel optrekken door hun hele zware lading, die hebben gewoon een handicap.

Als ik met 30 ten val kom rijden automobilisten met 50 of meer zo over me heen op dezelfde rijbaan. Klets dus niet dat 30 heus veiliger is voor me.

Oh nog wat. Constructiesnelheid wordt altijd als reden aangegeven op boetes, maar zelfs dit klopt niet. De scooter van mij reed oorspronkelijk 80 maar is afgevoerd ivm de wet om in nederland verkocht te kunnen worden. Dus niks overschrijden constructiesnelheid.

Ow, om jou nog ff onderuit te halen: buiten de bebouwde kom mogen we 40. Daar moeten we wel op bromfietspad rijden waar ook fietsers rijden, wat als ik daar een fietser aanrij?

Dat gelul continu over fietsers en hun kwetsbaarheid, we dwalen compleet af van mijn oorspronkelijke vraag: is het terecht dat scooteraars 30 mogen waar autos op dezelfde rijstrook 50 mogen gaan.
Jij dwaalt dus ook af want ik vroeg je een argument te geven waarom bromfietser wél 50 zouden mogen rijden.
Als jij 40 mag buiten de bebouwde kom, dan mogen auto's 60. Dat is dus een nog hoger snelheidsverschil.
Jij hebt trouwens veel meer last van wind dan een auto, wellicht ook een van de redenen...

Het gaat ook om de verkeersdrukte. Binnen de bebouwde kom is het drukker en daar gebeuren meer ongelukken dan buiten de bebouwde kom.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50487732
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:42 schreef Tique3 het volgende:

[..]

Dat was een quote uit het artikel...
Ik betwijfel ten zeerste of het onderzoek ook rekening hield met dat bromfietsers harder gingen dan 30. Ze hebben puur gekeken naar het aantal ongelukken per jaar met bromfietsen en DAT is gedaald.
quote:
Dat betekend dus dat ondanks dat de bromfietsers tussen de auto's rijden (met dus dat snelheidsverschil) er minder ongelukken plaatsvinden.
Die conclusie trek JIJ. Er staat nergens dat doordat scooters 30 gingen en autos 50 er minder ongelukken gebeurden...
quote:
Het gaat hier dus OOK over fietser vs bromfietser omdat deze op dezelfde weg elkaar kruisen
Niet interessant, oke?
quote:
Heb je door dat je zelf hierde conclusie trekt dat het verstandiger is met lagere snelheid te rijden om die reden?
Dus alle autos voortaan maar 30, speciaal voor scooteraars? Ok, dien jij dat ff in bij de 2e kamer, op 1e pagina staat uitleg hoe je zoiets indient Ik ben bereid om dan ook 30 te rijden, ook al kan ik 55.
quote:
@TS: "geen een bromfietswinkel kan er iets aan doen"
Jawel, er bestaan digitale snelheidsbegrenzers voor brommers.
Dat is dus niet goed voor je ontsteking, als die dan sneuvelt kost het 250 euro zei mijn bromfietshandelaar

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2007 14:49:35 ]
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:49:29 #67
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50487754
Wil je trouwens nog dat ik het verhaal van binnen de bebouwde kom en klinkerwegen erbij haal?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50487777
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:49 schreef Tique3 het volgende:
Wil je trouwens nog dat ik het verhaal van binnen de bebouwde kom en klinkerwegen erbij haal?
Nope, want je verhalen zijn zowel niet interessant als niet ontopic
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:51:13 #69
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50487813
[ot]blauwe plaat is van nummerplaat[/ot]

Maar goed, ik kan me nog tijden herinneren dat de politie scooters en brommer op de testbank zetten en als hij harder ging dat 40 was het het niet leuk voor jou (boete + inleveren onderdelen en dan mocht je dus nieuwe onderdelen erop zetten...). jammer dat dat voorbij is.

30 rijder waar auto's 50 gaan zou ik ook niet veilig vinden. Aan de andere kant, als jij vindt dat je 50 mag moet je je ook theorie en praktijk examen gaan doen, zoals die automobilist. Aangezien er toch wat meer risico's bijkomen als je wat harder gaat. Verder zijn veel brommers niet gemaakt om hard te rijden, frame niet, remmen niet etc. Dat is dezelfde reden dat ik mijn mijn wielrenfiets niet harder dan 50 wil rijden anders vertouw ik hem niet meer

Ik rij zelf motor, en scooter rijders zijn een pain in the ass. Ze denk dat ze net zoveel kunnen en mogen maar snappen niet dat er ook gevaren bij zitten. dooie hoek kijken ze nooit. Laatst was er een tegen me aan aan het rijden omdat ik in zijn dooie hoek zat. Toeteren deed wonderen...

Het is gewoon dat harder rijden meer risico's met zich meebrengen. kinders van 16 die net scooter rijden kunnen dat niet overzien. Dat is ook de reden dat ze zoveel ongelukken maken.

Persoonlijk mogen ze de wet aanpassen dat je idd 50 mag maar dan mag dat certificaat afgeschaft worden voor een rijbewijs en mogen de boetes hoger (zoals deze nu bij auto's zijn)
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_50487880
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:47 schreef Tique3 het volgende:

[..]

Jij dwaalt dus ook af want ik vroeg je een argument te geven waarom bromfietser wél 50 zouden mogen rijden.
Als jij 40 mag buiten de bebouwde kom, dan mogen auto's 60. Dat is dus een nog hoger snelheidsverschil.
60? Toe maar? Dacht dat het 80 was tenzij anders aangegeven door verkeersborden

Vroeg je nou waarom scooteraars BINNEN de bebouwde kom 50 mogen? Daar gaf ik al uitgebreid antwoord op, lees jij ze wel? Veiliger voor zowel ons als automobilisten. Wij zijn dan geen verkeershinderend iets meer.Doorstroming en ritsen gaan dan optimaal, bladiebla.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:56:21 #71
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50488021
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:50 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Nope, want je verhalen zijn zowel niet interessant als niet ontopic
Klinkers+regen+hoge snelheid=vallen
Kort uitgelegd, lijkt mij duidelijk.

Fietsers zijn wel van belang want die doen ook mee in het verkeer.

Wie had het over stug?

Wil je harder rijden, dan ga je toch naar een motorscooter..

Het bromfietscertificaat is er om het voor mensen mogelijk te maken met een sneller voertuig te rijden zonder veel geld uit te geven aan een rijbewijs.
Wil je meer en harder rijden, dan ga je toch lekker een rijbewijs halen en dan koop je een motorscooter.
Ziet er hetzelfde uit, mag harder.

Dan leer je de verkeersregels en kan je wel 50 rijden.

Voor het deelnemen aan het verkeer voor een lage prijs en met een goedkoper vervoermiddel is er het bromfietscertificaat.
Voor het overige het rijbewijs.

Buiten de bebouwde kom gemengd verkeer is vrijwel allemaal 60 zone, bij een 80 weg is het fietspad gescheiden

Ik vroeg naast die ene reden een andere goed geargumenteerde reden.

Ik zit hier reden na reden op te sommen terwijl jij dezelfde reden herhaalt.
Als het echt een goed idee is kan je toch wel meer redenen bedenken?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50488071
Jullie proberen TS maar wat bij te brengen... (tot zover mogelijk is)

Ik ga douchen en naar huis. Dit topic zal nog wel een tijdje in m'n AT blijven staan dus ik lees het zondag wel weer of zo.
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50488093
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:51 schreef elgringo het volgende:
30 rijder waar auto's 50 gaan zou ik ook niet veilig vinden. Aan de andere kant, als jij vindt dat je 50 mag moet je je ook theorie en praktijk examen gaan doen, zoals die automobilist. Aangezien er toch wat meer risico's bijkomen als je wat harder gaat. Verder zijn veel brommers niet gemaakt om hard te rijden, frame niet, remmen niet etc. Dat is dezelfde reden dat ik mijn mijn wielrenfiets niet harder dan 50 wil rijden anders vertouw ik hem niet meer
Je bedoelt dus constructiesnelheid.... Ik zal je een nieuwtje vertellen waardoor een wereld voor je opengaat... Scooters zijn van nature al gebouwd voor hogere snelheden, juist speciaal voor nederland voeren ze de snelheid af met allerlei truukjes zoals een ringetje hier, een propje daar en een plaatje daar. Een puch maxi daartegenin kon al niet hard, en trekt al krom als je harder gaat.
pi_50488197
Zeg ik nee, dan gaat Tique rustig door...
pi_50488232
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:57 schreef -Nielz- het volgende:
Jullie proberen TS maar wat bij te brengen... (tot zover mogelijk is)

Ik ga douchen en naar huis. Dit topic zal nog wel een tijdje in m'n AT blijven staan dus ik lees het zondag wel weer of zo.
Ja poe poe, mij proberen wijs te maken dat het veilig is om met 30 km rijder tussen veel grotere en gevaarlijke en soms roekelozere 50 (op zijn minst dan he) rijders te gaan. Doe je best joh!

  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:03:33 #76
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50488292
Ik ga rustig door omdat het wel ontopic is.
Maar kom nu eens met een tweede argument dan
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50488367
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:03 schreef Tique3 het volgende:
Ik ga rustig door omdat het wel ontopic is.
Maar kom nu eens met een tweede argument dan
Al meerdere keren gedaan, lezen is een probleem voor je? Ja duidelijk anders ging je niet door terwijl ik je al zei dat je niet ontopic bent.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:06:31 #78
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50488403
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:58 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Je bedoelt dus constructiesnelheid.... Ik zal je een nieuwtje vertellen waardoor een wereld voor je opengaat... Scooters zijn van nature al gebouwd voor hogere snelheden, juist speciaal voor nederland voeren ze de snelheid af met allerlei truukjes zoals een ringetje hier, een propje daar en een plaatje daar. Een puch maxi daartegenin kon al niet hard, en trekt al krom als je harder gaat.
owkay in jou geval niet, jou scooter althans. Fram zou het allemaal wel aankunnen ed. Maar stel je zet een auto en een scooter naast elkaar. Laat beide 50 rijden en vervolgens een noodstop laten maken. Dan staat die auto veel eerder stil. In geval van een motor (mijn geval) rem ik zo hard dat mijn achterwiel de lucht in gaat. En zelfs dan is die auto nog veel is tot stilstand gekomen.

Probleem is als jij hard gaat rijden (50 in dit geval) je ook sneller moet kunnen remmen. Want stel je ziet een fietser van bijv rechts niet. Jouw remweg is te kort om op tijd tot stilstaan te komen reactievermogen meegerekend. Die auto lukt dat wel. Waarom zou jij dan veiliger zijn als je 50 gaat rijden?

Als je met een bromfiets 50 op de weg mag moeten je remmen en frame (wat bij jou al het geval is) ook aangepast worden, en dat zie ik niet snel gebeuren.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:09:25 #79
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50488485
Ongeacht van waar bromfietsers rijden is er bij een hogere snelheid een hogere kan op een ongeluk.
Dat is hetzelfde als bij auto's, fietsers en motoren.

Als jij er een bewijs voor hebt dat het niet zo is, dan kan je je brief gaan sturen en vragen om wetswijziging.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50488523
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:02 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ja poe poe, mij proberen wijs te maken dat het veilig is om met 30 km rijder tussen veel grotere en gevaarlijke en soms roekelozere 50 (op zijn minst dan he) rijders te gaan. Doe je best joh!

Ik blijf toch nog even, dan maar een uurtje later thuis.
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:14:50 #81
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50488674
misschien kan dit je voor een deel overtuigen..
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=16587&start=0&sid=71f9e1001d9cb33cde111589dbaf0b4d

bekijk ook even de foto die iets naar onder staat...
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50488676
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:06 schreef elgringo het volgende:

[..]

owkay in jou geval niet, jou scooter althans. Fram zou het allemaal wel aankunnen ed. Maar stel je zet een auto en een scooter naast elkaar. Laat beide 50 rijden en vervolgens een noodstop laten maken. Dan staat die auto veel eerder stil. In geval van een motor (mijn geval) rem ik zo hard dat mijn achterwiel de lucht in gaat. En zelfs dan is die auto nog veel is tot stilstand gekomen.

Probleem is als jij hard gaat rijden (50 in dit geval) je ook sneller moet kunnen remmen. Want stel je ziet een fietser van bijv rechts niet. Jouw remweg is te kort om op tijd tot stilstaan te komen reactievermogen meegerekend. Die auto lukt dat wel. Waarom zou jij dan veiliger zijn als je 50 gaat rijden?

Als je met een bromfiets 50 op de weg mag moeten je remmen en frame (wat bij jou al het geval is) ook aangepast worden, en dat zie ik niet snel gebeuren.
ik heb 2 schijfremmen en vrij forse banden. Een NRG MC3 met vrij brede banden. Dus geen rapido of kymcootje.

Hoe dan ook, een auto zou best sneller stil kunnen staan maar daarnaast is een auto ook een meer verpletterend iets, met een auto kan je iemand doodrijden en met een scooter niet zo. Een scooter is stukken lichter en kleiner dan zo een loodzware auto. Ik zou het een keer moeten uittesten of ik echt net zo snel stil ben als een auto met een noodstop maar ik ben me ervan bewust dat mijn scooter niet opgaat voor alle gemiddelde scooters en brommers.
pi_50488739
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:09 schreef Tique3 het volgende:
Ongeacht van waar bromfietsers rijden is er bij een hogere snelheid een hogere kan op een ongeluk.
Dat is hetzelfde als bij auto's, fietsers en motoren.

Als jij er een bewijs voor hebt dat het niet zo is, dan kan je je brief gaan sturen en vragen om wetswijziging.
Dus nogmaals, we gaan iedere gemotoriseerde rijder verplichten 30 te rijden, prima voorstel, kan ik best mee leven

Veel beter dan hun 50 en ik ertussenin met 30 op 1 en dezelfde rijstrook.
pi_50488791
Wanneer JIJ 30 km/h rijdt kun je beter anticiperen op het overige verkeer dan wanneer je 50 rijdt.

En met een scooter kun je wel degelijk iemand doodrijden.
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50488860
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:14 schreef Tique3 het volgende:
misschien kan dit je voor een deel overtuigen..
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=16587&start=0&sid=71f9e1001d9cb33cde111589dbaf0b4d

bekijk ook even de foto die iets naar onder staat...
Jezus christus, ga je nou een nieuwsbericht van een mongool die duidelijk niet kan rijden erbij halen? Zijn achterrem doet het niet want hij had net een nieuwe krukaslager erin laten zetten!!! En dan ook nog zo een bocht maken
pi_50488936
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:18 schreef -Nielz- het volgende:
Wanneer JIJ 30 km/h rijdt kun je beter anticiperen op het overige verkeer dan wanneer je 50 rijdt.

En met een scooter kun je wel degelijk iemand doodrijden.
Dat geld voro iedereen!! Waarom kozen ze er niet voor de snelheid gelijk te trekken? Hun 40 en wij ook 40. Soepele doorstroming en ritsery, niet meer elkaar dwars zitten en het verkeer hinderen doordat je wel harder kan maar niet mag.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:23:22 #87
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_50488980
Hoe heeft de agent je snelheid gemeten?
Lasergun, geflitst?

Daar zou je het nog kunnen aanvechten wellicht. En je zou kunen vragen de boete te matigen via de rechter. Geef dan als reden aan dat je al 2 keer eerder bijna van de weg bent gedrukt en dat je sindsdien geen risico meer neemt. Dat je weet van de regel, maar dat je het te onveilg acht om met 30 km tussen het verkker te rijden dat 55 rijdt.

Je moet geen vage smoesjes gaan bedenken, denk ik.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:25:12 #88
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50489044
Het ging mij eigenlijk om de foto, die je hoe flauw die bocht is. Een klein beetje zand en hij gaat al onderuit...
En die bocht is vrij flauw voor een bocht binnen de bebouwde kom bijvoorbeeld.

Wanneer begrijp je nu dat JIJ geen gemiddelde brommer/scooter hebt en dat de remkracht van een auto vele malen groter is dan die van een scooter!

Je vergeet ook dat je in een auto veel beter zicht hebt, een auto heeft spiegels en kan alles voor zich zien. Bromfietsers kunnen vaak ook minder goed zien omdat deze een helm op hebben.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:25:15 #89
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50489046
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:14 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

ik heb 2 schijfremmen en vrij forse banden. Een NRG MC3 met vrij brede banden. Dus geen rapido of kymcootje.

Hoe dan ook, een auto zou best sneller stil kunnen staan maar daarnaast is een auto ook een meer verpletterend iets, met een auto kan je iemand doodrijden en met een scooter niet zo. Een scooter is stukken lichter en kleiner dan zo een loodzware auto. Ik zou het een keer moeten uittesten of ik echt net zo snel stil ben als een auto met een noodstop maar ik ben me ervan bewust dat mijn scooter niet opgaat voor alle gemiddelde scooters en brommers.
Auto's vanuit europa en azia zijn zo ontworpen om weinig schade toe te brengen. En ze hebben e groter oppervlak waarom de kracht beter verdeeld wordt en minder letsel is. Zelfde dat iemand beter met platte zolen op je kan gaan staan, dan met naaldhakken.

Brommers zijn niet gemaakt om zo hard te gaan, het totaal plaatje. Dat mag je nog wel schijfremmen hebben dat zegt niets over de rest. Scooter veroorzaakt de meeste ongelukken per gereden km. Dat heeft CBS onderzocht. harder rijden geeft meer ongelukken, ook met auto's. En als je kan tellen kom je er snel achter dat het dan NOG erger wordt. Wat we natuurlijk niet willen.

Jij kan wel zeggen dat je goed kan remmen, maar dat zou ik pas zeggen als je eens een noodstop gedaan hebt, dan praat je wel anders. Ik ga er ff vanuit dat je het nooit gedaan hebt en het is onbeschrijvelijk wat een noodstop doet met een gemotoriseerde tweewieler.

Gezien het feit dat auto's en motoren veel hogere veiligheidseisen hebben is het voor hen ook veiliger om harder te rijden. Een brommer heeft minder veiligheidseisen (kijk alleen al naar het verschil tussen motor en brommerhelm) waardoor het bij dezelfde snelheid gevaarlijker is.

Dat is de consequentie van brommer rijden, wil je meer neem je een auto.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_50489095
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:22 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Dat geld voro iedereen!! Waarom kozen ze er niet voor de snelheid gelijk te trekken? Hun 40 en wij ook 40. Soepele doorstroming en ritsery, niet meer elkaar dwars zitten en het verkeer hinderen doordat je wel harder kan maar niet mag.
Omdat jij een zwakkere verkeersdeelnemer bent.
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50489099
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:23 schreef Nachtdier het volgende:
Hoe heeft de agent je snelheid gemeten?
Lasergun, geflitst?
Hij zei dat hij een prachtige goedwerkende kmteller op zijn politiemotor had....
quote:
Daar zou je het nog kunnen aanvechten wellicht. En je zou kunen vragen de boete te matigen via de rechter. Geef dan als reden aan dat je al 2 keer eerder bijna van de weg bent gedrukt en dat je sindsdien geen risico meer neemt. Dat je weet van de regel, maar dat je het te onveilg acht om met 30 km tussen het verkker te rijden dat 55 rijdt.

Je moet geen vage smoesjes gaan bedenken, denk ik.
Daar zeg je me wat ja, ik durf idd geen 30 te rijden op de rijstrook, zeker niet hier in den haag.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:28:06 #92
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50489148
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:26 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Hij zei dat hij een prachtige goedwerkende kmteller op zijn politiemotor had....
[..]

Daar zeg je me wat ja, ik durf idd geen 30 te rijden op de rijstrook, zeker niet hier in den haag.
dat zou je wellicht kunnen vergelijken met:
Omdat ik slinger op de brommer rij ik alleen met 20 bier zodat ik dan in een rechte lijn rij.
Onzin dus.

En als je zegt dat is niet hetzelfde, het is hetzelfde in de vorm van omdat ik vind dat ik dan veiliger ben overtreed ik de wet.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50489224
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:25 schreef elgringo het volgende:

[..]

Auto's vanuit europa en azia zijn zo ontworpen om weinig schade toe te brengen. En ze hebben e groter oppervlak waarom de kracht beter verdeeld wordt en minder letsel is. Zelfde dat iemand beter met platte zolen op je kan gaan staan, dan met naaldhakken.

Brommers zijn niet gemaakt om zo hard te gaan, het totaal plaatje. Dat mag je nog wel schijfremmen hebben dat zegt niets over de rest. Scooter veroorzaakt de meeste ongelukken per gereden km. Dat heeft CBS onderzocht. harder rijden geeft meer ongelukken, ook met auto's. En als je kan tellen kom je er snel achter dat het dan NOG erger wordt. Wat we natuurlijk niet willen.

Jij kan wel zeggen dat je goed kan remmen, maar dat zou ik pas zeggen als je eens een noodstop gedaan hebt, dan praat je wel anders. Ik ga er ff vanuit dat je het nooit gedaan hebt en het is onbeschrijvelijk wat een noodstop doet met een gemotoriseerde tweewieler.

Gezien het feit dat auto's en motoren veel hogere veiligheidseisen hebben is het voor hen ook veiliger om harder te rijden. Een brommer heeft minder veiligheidseisen (kijk alleen al naar het verschil tussen motor en brommerhelm) waardoor het bij dezelfde snelheid gevaarlijker is.

Dat is de consequentie van brommer rijden, wil je meer neem je een auto.
Ik heb wel degenlijk een noodstop gemaakt. En sterker nog, ik heb me erom verwonderd dat ik zo weinig meters nodig had, ik dacht echt dat ik ertegenaan zou rijden. Ik ben heel tevreden wat betreft de remkracht van mijn scooter.

Nu nog een redelijke snelheid voor scooters invoeren op de rijbaan en ik ben helemaal tevreden

Hoe zou het zijn als ik 30 ging en een auto rijdt me aan met 50?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:30:57 #94
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50489239
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:25 schreef Tique3 het volgende:
Het ging mij eigenlijk om de foto, die je hoe flauw die bocht is. Een klein beetje zand en hij gaat al onderuit...
En die bocht is vrij flauw voor een bocht binnen de bebouwde kom bijvoorbeeld.

Wanneer begrijp je nu dat JIJ geen gemiddelde brommer/scooter hebt en dat de remkracht van een auto vele malen groter is dan die van een scooter!

Je vergeet ook dat je in een auto veel beter zicht hebt, een auto heeft spiegels en kan alles voor zich zien. Bromfietsers kunnen vaak ook minder goed zien omdat deze een helm op hebben.
Dat wil ik ff ontkrachten. Met helm zie je VEEL meer. (je moet er alleen wat moeite voor doen, lees je hoofd draaien).

en over he remmen met achterrem en dat zonder achterrem gevaarlijk is. Ik rem praktisch altijd alleen met mijn voorrem, alleen als het nat is pak ik de achterrem erbij. Dat hij de bocht uit is geknald is puur aan ZIJN rijstijl te danken. Omdat hij te weinig ervaring heeft en aangezien datr voor een gemiddelde brommerrijden zo is (die ervaring) is het niet meer dan normaal dat ze niet zo hard rijden.

(remmen met alleen voorrem ik een bocht kan prima, je moet echter wel weten wat je doet, ik doet het praktisch elke keer als ik rij)
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_50489368
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:28 schreef Tique3 het volgende:


Omdat ik slinger op de brommer rij ik alleen met 20 bier zodat ik dan in een rechte lijn rij.
Heb je echt 20 bier op? Dat verklaart je stugge gedrag een beetje

Hoe dan ook, 20 bier is niet bepaald bevordelijk voor de reactiesnelheid en als je dan ineens wel rechtuit kan rijden moet je worden nagekeken lijkt me.
quote:
En als je zegt dat is niet hetzelfde, het is hetzelfde in de vorm van omdat ik vind dat ik dan veiliger ben overtreed ik de wet.
Ik vind het behoorlijk veiliger om mee te doen met het verkeer dan ze dwars te zitten ja. Kunnen we hoog en laag over springen maar tis mijn gevoel. oke?

JIj vind het wel oke dat scooters met 30 rijden op 1 rijstrook waar ook automobilisten rijden die 50 gaan, Jij vind dit niet krom, ik wel. Klaar einde verhaal? Of ga je toch maar weer verder?
pi_50489437
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:30 schreef elgringo het volgende:

[..]

Dat wil ik ff ontkrachten. Met helm zie je VEEL meer. (je moet er alleen wat moeite voor doen, lees je hoofd draaien).

en over he remmen met achterrem en dat zonder achterrem gevaarlijk is. Ik rem praktisch altijd alleen met mijn voorrem, alleen als het nat is pak ik de achterrem erbij. Dat hij de bocht uit is geknald is puur aan ZIJN rijstijl te danken. Omdat hij te weinig ervaring heeft en aangezien datr voor een gemiddelde brommerrijden zo is (die ervaring) is het niet meer dan normaal dat ze niet zo hard rijden.

(remmen met alleen voorrem ik een bocht kan prima, je moet echter wel weten wat je doet, ik doet het praktisch elke keer als ik rij)
Kijk, daarom vliegt je achterwiel dus in de lucht als je remt? Ik doe dat dus niet, ik rem met beide remmen. Nat of droog, wel rem ik soms wat af met alleen de achterrem...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:36:41 #97
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50489466
Ik ben het mee eens dat het door zijn rijstijl komt, ik weet ook dat een tweewielige voertuigen 2/3 van de remkracht uit hun voorrem halen.
Maar ik weet ook dat je sneller op je bek gaat als je 50 door een bocht rijd in plaats van 30 en er ligt iets op de weg.

Ik ben het niet met je eens wat betreft de helm. Het gaat mij er juist om dat als je minder hoeft te doen om iets te zien. In de auto heb ik 3 spiegels en kan ik ook beweging zien in mijn ooghoeken (wat lastiger gaat met helm op).
Ik heb zelf op een quad gereden en het is verplicht daarop een helm te dragen (quad viel onder de regels van bromfietsen). Ik vond het zich tegenvallen. dat was een standaard helm en dat was vaak zonder vizier.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:38:17 #98
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50489532
mss ff over de andere kant mag gooien

Het is bewezen dat harder rijden meer ongelukken veroozaakt.
Het is bekent dat brommer rijden per gereden km meer ongelukken maken dat auto's
Voor een rijbewijs moet je een veel zware test doen incl praktijk om te mogen rijden.
Hoe jonger je bent hoe meer verkeersfouten je maakt (zie invoering puntenrijbewijs, duurder verzekering, etc.)

--------------+
Brommers mogen niet zo hard als auto's
(tenzij het rijbewijs er komt en die dingen een beter veiligheidseis krijgen natuurlijk)
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:40:07 #99
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50489600
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:34 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Heb je echt 20 bier op? Dat verklaart je stugge gedrag een beetje

Hoe dan ook, 20 bier is niet bepaald bevordelijk voor de reactiesnelheid en als je dan ineens wel rechtuit kan rijden moet je worden nagekeken lijkt me.
[..]

Ik vind het behoorlijk veiliger om mee te doen met het verkeer dan ze dwars te zitten ja. Kunnen we hoog en laag over springen maar tis mijn gevoel. oke?

JIj vind het wel oke dat scooters met 30 rijden op 1 rijstrook waar ook automobilisten rijden die 50 gaan, Jij vind dit niet krom, ik wel. Klaar einde verhaal? Of ga je toch maar weer verder?
Jij gaat blijkbaar ook steeds verder door deze reacties.
Ik praat niet over mijzelf, ik maak een vergelijking.
Ik ben wellicht stug maar dat komt omdat ik genoeg geleerd heb over snelheid en ongelukken.
Jij bent ook stug maar dan in de vorm van het niet aannemen dat veiliger is om met 30 km/h te rijden dan met 50 ondanks de vele argumenten en gewoonweg de wet.

Het feit is dat jij onvoldoende kennis hebt over de verkeersregels en de betekenis hiervan.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:40:48 #100
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50489627
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:35 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Kijk, daarom vliegt je achterwiel dus in de lucht als je remt? Ik doe dat dus niet, ik rem met beide remmen. Nat of droog, wel rem ik soms wat af met alleen de achterrem...
30% rem je met achterwiel, die is alleen om je motor/brommer te stabiliseren. Als je doorremd doet je achterrem niets meer. Maar dat ga je wel leren als je op een motor zit. Maximaal rem je met een motor als je achterwiel de lucht is gaat.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_50489654
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:38 schreef elgringo het volgende:
mss ff over de andere kant mag gooien

Het is bewezen dat harder rijden meer ongelukken veroozaakt.
Het is bekent dat brommer rijden per gereden km meer ongelukken maken dat auto's
Voor een rijbewijs moet je een veel zware test doen incl praktijk om te mogen rijden.
Hoe jonger je bent hoe meer verkeersfouten je maakt (zie invoering puntenrijbewijs, duurder verzekering, etc.)

--------------+
Brommers mogen niet zo hard als auto's
(tenzij het rijbewijs er komt en die dingen een beter veiligheidseis krijgen natuurlijk)
Precies!
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:48:05 #102
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50489875
Shit he!
Ik snap waarom het 30 km/h is
Natuurlijke selectie!
Dommere en jongere mensen verdienen minder en kunnen een bromfiets etc. betalen.
Deze mensen kunnen echter minder snel informatie opnemen dan de mensen die wel een rijbewijs kunnen betalen.
Als je 50 rijd moet je sneller meer informatie verwerken en dat kunnen die mensen niet!

Vandaar die 30 km/h
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50490029
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:48 schreef Tique3 het volgende:
Shit he!
Ik snap waarom het 30 km/h is
Natuurlijke selectie!
Dommere en jongere mensen verdienen minder en kunnen een bromfiets etc. betalen.
Deze mensen kunnen echter minder snel informatie opnemen dan de mensen die wel een rijbewijs kunnen betalen.
Als je 50 rijd moet je sneller meer informatie verwerken en dat kunnen die mensen niet!

Vandaar die 30 km/h
Hahaha

Maar mensen nu moet ik echt weg anders zit ik in de spits (waar je vaker 30 km/h moet rijden, ook al gaat je auto harder).
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:54:42 #104
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50490142
Ik ga ook maar even boodschappen doen.
Moet ik weer 50 rijden binnen de bebouwde kom terwijl ik bij de eerste verkeerslichten makkelijk tot de 100km/h op kan trekken
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50490365
Dat er om domme grapjes wordt gelachen, jezus...
pi_50490417
Beter om domme grapjes lachen dan dom zijjn...
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50490554
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 16:01 schreef -Nielz- het volgende:
Beter om domme grapjes lachen dan dom zijjn...
Als je om domme grapjes lacht ben je dus niet dom? Goh hoe dom kun je wel niet zijn om zoiets doms te bedenken
pi_50490629
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:54 schreef Tique3 het volgende:
Ik ga ook maar even boodschappen doen.
Moet ik weer 50 rijden binnen de bebouwde kom terwijl ik bij de eerste verkeerslichten makkelijk tot de 100km/h op kan trekken
Zie je wel dat je niet ontopic ben of kan blijven, de vraag is niet wat een voertuig KAN, de vraag is waarom een voertuig langzamer moet dan andere grotere gevaarlijkere voertuigen.

Volgens jouw beperkte denken zou dat veiliger zijn voor jullie en ons, ben ik niet mee eens en dat vind jij dom en ga je dom lopen doen
pi_50491038
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 16:05 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Als je om domme grapjes lacht ben je dus niet dom? Goh hoe dom kun je wel niet zijn om zoiets doms te bedenken


Ik zal in dit topic me ook van de andere behulpzame kant laten zien:

Wanneer je bezwaar gaat maken tegen deze boete zou je eventueel ook om een ijk-rapport van de agent zijn kilometerteller vragen. Pas geleden is iemand onder zijn boete uitgekomen omdat de agent in kwestie geen geijkte kilometerteller had.(Is hier te lezen).

En nou gewoon die boete betalen
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:19:26 #110
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50493038
Het mag dan mijn beperkte denken zijn, maar vergeet niet dat de wet mijn beperkte denken deelt.

Als ik redeneer dat ik het veiliger vind iedereen voor te blijven in plaats van menging met andere bestuurders dan is dat mijn redenering. Krom, maar krom denken doen we allebei.
Ik wilde alleen aangeven dat dit een belachelijke discussie is waar jij niet eens over na zou moeten denken.

Je zal die boete aan kunnen vechten maar de kans dat je het wint is minimaal.
Bij dat voorbeeld is diegenen niet onder de boete vandaan gekomen maar is er niet gereageerd op het toesturen van die gegevens. Dat is een ander verhaal.

Ik adviseer de TS om bezwaar te maken op basis van het gevaarlijke verschil in snelheid.
Mocht dit lukken, dan hoop ik hier meer van te horen.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:52:09 #111
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_50493918
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:26 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Hij zei dat hij een prachtige goedwerkende kmteller op zijn politiemotor had....
[..]

Daar zeg je me wat ja, ik durf idd geen 30 te rijden op de rijstrook, zeker niet hier in den haag.
Een goedwerkende kmteller op zn politiemotor?
Is die geeikt? Ik denk eigenlijk van niet, omdat de politie anders ook geen speciale trajectcontrole-apparatuur (geeikt) nodig zou hebben in dr onopvallende wagens.

Boete zou ik sowieso aanvechten, op genoemde punten. Wie weet tref je wel een vriendelijk rechter, die wil matigen of de constatering van de agent verwerpt, omdat de snelheid niet helemaal vaststaat.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  vrijdag 15 juni 2007 @ 18:12:19 #112
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50494461
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:56 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Dus dat het in de wetboek staat maakt een domme regel logisch? Gast...
Ja want dan is het dus geen domme regel, maar staat die regel er met een reden. En die reden is dus om idioten als jij in de hand te houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:18:53 #113
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50509037
Geheel terecht van die agent die karretjes moeten ze zoveel mogelijk van de weg pesten.
Als je WEL een rijbewijs zou hebben gehad dan had je geweten dat je maar 30 mag met een brommer in de bebouwdekom.

Als al die invalide karretjes nu gewoon verboden worden heb je het probleem niet.
Levens gevaarlijk al die mensen zonder rijbewijs die wel automobilist willen spelen.
Wat doe jij eigenlijk is zo'n bakkie.. Een auto te groot voor je?
pi_50512369
Ben je klaar met je dom gewauwel?

  zaterdag 16 juni 2007 @ 09:20:45 #115
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50513015
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 07:34 schreef SolidasRock het volgende:
Ben je klaar met je dom gewauwel?

ZOlang jij door blijft gaan, gaan wij ook door
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_50516381
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 09:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

ZOlang jij door blijft gaan, gaan wij ook door
O nog steeds niet klaar, ga dan maar verder met je dom gewauwel

Leef je uit joh!
  zondag 17 juni 2007 @ 23:35:47 #117
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50562389
Blijkbaar zijn meer mensen het met mij eens dan met jou.
Misschien moet je nu dan na gaan denken of het niet zou liggen aan jouw visie...
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  maandag 18 juni 2007 @ 08:36:23 #118
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50567381
quote:
Op zondag 17 juni 2007 23:35 schreef Tique3 het volgende:
Blijkbaar zijn meer mensen het met mij eens dan met jou.
Misschien moet je nu dan na gaan denken of het niet zou liggen aan jouw visie...
Dan moet hij eerst dat enorme bord voor zijn kop weghalen, anders heeft het nog geen enkele zin.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_50567630
Nou ik snap het niet. Ik heb een autorijbewijs, heb een brommer en woon in Amsterdam. Een brommer is zowat een must geworden voor de Amsterdammer. Tegen de 30 km/h regel heb ik niets. Je kan hier toch niet harder met alle fietsers/ stoplichten/ opstakels. Ik heb wel wat tegen dat ik op de openbare weg moet.

En dat gaat ook nogeens heel raar. Op heel veel fietspaden mag je wel komen als brommer en andere weer niet. Dus je gaat fietspad op, rijdt een stukje, fietspad af op de openbare weg, dan na een kilometer weer invoegen op fietspad. En sommige wegen weiger ik gewoon te doen met m'n brommer. Zoals de rotonde bij de waterlooplein. De situatie is daar zo onduidelijk en met 45 vind ik het al doodeng, laat staan met 30 waar je zeker doodgereden zal worden. Ik pak dan gewoon de fietspad.
  maandag 18 juni 2007 @ 09:28:28 #120
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50568158
quote:
Op maandag 18 juni 2007 08:57 schreef xman het volgende:
Nou ik snap het niet. Ik heb een autorijbewijs, heb een brommer en woon in Amsterdam. Een brommer is zowat een must geworden voor de Amsterdammer. Tegen de 30 km/h regel heb ik niets. Je kan hier toch niet harder met alle fietsers/ stoplichten/ opstakels. Ik heb wel wat tegen dat ik op de openbare weg moet.

En dat gaat ook nogeens heel raar. Op heel veel fietspaden mag je wel komen als brommer en andere weer niet. Dus je gaat fietspad op, rijdt een stukje, fietspad af op de openbare weg, dan na een kilometer weer invoegen op fietspad. En sommige wegen weiger ik gewoon te doen met m'n brommer. Zoals de rotonde bij de waterlooplein. De situatie is daar zo onduidelijk en met 45 vind ik het al doodeng, laat staan met 30 waar je zeker doodgereden zal worden. Ik pak dan gewoon de fietspad.
Dat ben ik wel met je eens, de regelgeving is soms erg onduidelijk. Of allemaal op het fietspad, of allemaal op de rijweg. Maar niet de ene keer dit en de andere keer dat, dat is erg verwarrend.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_50586803
quote:
Op zondag 17 juni 2007 23:35 schreef Tique3 het volgende:
Blijkbaar zijn meer mensen het met mij eens dan met jou.
Misschien moet je nu dan na gaan denken of het niet zou liggen aan jouw visie...
Gast... lekker belangrijk hoeveel mensen met jou eens zijn en hoeveel met mij. Voor jou ego telt dat misschien. IK vind het werkenlijk waar niet veilig om met 30 tussen gestoorde asociale automobilisten die gemiddeld 60 gaan rijden.
pi_50586875
quote:
Op maandag 18 juni 2007 08:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan moet hij eerst dat enorme bord voor zijn kop weghalen, anders heeft het nog geen enkele zin.
Welk bord, o ik zie hem al, hij zit vlak voor je kop
  maandag 18 juni 2007 @ 20:04:26 #123
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50589108
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Gast... lekker belangrijk hoeveel mensen met jou eens zijn en hoeveel met mij. Voor jou ego telt dat misschien. IK vind het werkenlijk waar niet veilig om met 30 tussen gestoorde asociale automobilisten die gemiddeld 60 gaan rijden.
Dan ga jij lekker harder rijden als jij denkt dat dat veiliger is. Ik zal er niet wakker van liggen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_50589256
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan ga jij lekker harder rijden als jij denkt dat dat veiliger is. Ik zal er niet wakker van liggen.
Mooi zo, fijn dat we ff bijgepraat hebben, ik was al bang dat ik me veilig moest gaan voelen omdat jij dat zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')