abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50482442
Ik heb onlangs een bekeuring gehad van een motoragent. Volgens hem reed ik 60 en binnen de bebouwde kom mag je maar 30 met een bromscooter. Ik vind dit heel erg krom. Er wordt van mij verwacht dat ik op de weg rij ipv de fietspad omdat het een bromscooter is. Maar die weg wordt gebruikt door oa autos die 50 rijden. Ik daartegenin moet verplicht 30 rijden tussen al die autos.

Ik zei dus tegen de agent dat als ik echt daadwerkenlijk 30 rij tussen mensen die 50 mogen ze me zo plat rijden of van de weg afrijden. De motoragent lachtte ff en zei: tsja zo is de wet. Dat is nogal krom dan zei ik. De motoragent haalde zijn schouders op en schreef een bekeuring uit van 125 euro. Ik ben zojuist op de politieburo geweest maar daar hoor ik dat het echt in de wetboek staat. Ze hebben het me laten lezen.

Ik sta dus heel erg zwak als ik een bezwaar indien, wat vinden jullie? De scooter gaat btw 55 en alle begrenzers zitten erin maar dat kon de agent niet boeien.
pi_50482607
zo te lezen ben je niet bekeurd voor het niet hebben van je certificaat.
dus dat heb je er examen voor gedaan lijkt me...en dit is 1 van de dingen die je dan leert, dat je binnen de bebouwde kom maar 30 mag.

niet huilen, maar betalen
pi_50482620
Ja, je hebt gelijk dat het suf is. Die 20km verschil.

Ja, je bent stom dat je een brommer rijdt en een brommer rijbewijs zou moeten hebben en de verkeersregels die gelden daarvoor dus niet kent.
pi_50482735
Dat behoor je idd toch wel gewoon te weten?

Verder ben ik het wel met je eens dat raar is dat een bromscooter maar 30 mag op de weg terwijl er auto's met 50 voor en achter je rijden. Maak je het naar mijn idee ook niet veel veiliger mee als je van die pushende automobilisten achter je hebt.

Maargoed, verder moeten ze die overgewaardeerde grasmaaiers op 2 wielen natuurlijk gewoon afschaffen
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_50482774
een bezwaar indienen tegen de wet is wat lastig idd, schrijf een briefje naar de tweede kamer met voorstel tot wetswijziging.

Adres:
Tweede Kamer
Tav wetswijziging afdeling
Het Torentje 1
Den Haag
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:40:24 #6
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50482820
Die snelheid komt door het verschil in voertuig en leeftijd.
Een brommer is bedoeld en gemaakt voor lage snelheid (constructie brommer) en je kan er al op lage leeftijd mee rijden.
Normaal rijden kunnen mensen met zo'n lage leeftijd niet en vandaar die snelheid.
Een van de redenen dat je maar 30 km/h mag rijden is omdat je geen ervaring in het verkeer hebt en het in de bebouwde kom erg druk en/of onoverzichtelijk kan zijn.

Verder hoef je niet te zeiken over het snelheidsverschil want er rijden vaak genoeg auto's langs fietsers. Dit gebeurd ook buiten de bebouwde kom waar tegenwoordig vaak 60 zones zijn (scheelt nog eens 10 km/h)
Dat is ook wettelijk geregeld, een auto moet een (brom)fietser inhalen met een minimale tussenafstand van een meter.

Snap je mijn punt?
Eerst verdiepen in iets, dan pas zeiken.

Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50482888
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:33 schreef Waterweg het volgende:
zo te lezen ben je niet bekeurd voor het niet hebben van je certificaat.
dus dat heb je er examen voor gedaan lijkt me...en dit is 1 van de dingen die je dan leert, dat je binnen de bebouwde kom maar 30 mag.

niet huilen, maar betalen
Kan je die stoere praat achterwege laten?

Ik heb btw mijn certificaat gekocht en niet gehaald. Ik wist het iig niet, en al zou ik het wel weten, het is vrij moeilijk om in den haag 30 te rijden terwijl iedereen om je heen langs je sjeest en je niet op de fietsstrook mag rijden (dat wist ik dan weer wel)
pi_50482942
God, ik zie nu allerlei stoere mensen posten die zeggen dat ik of een huillie of een zeikerd ben. Terwijl ik iets vraag in dit topic. Willen alle stoere jochies snel dit topic weer verlaten en ergens anders stoer doen.
pi_50482982
Bezwaar aantekenen heeft weinig zin, je mag niet harder dan 30. Dus de bekeuring is terecht.

Of het logisch is dat je maar 30 mag daar waar het andere verkeer 50 gaat is een andere discussie.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:46:44 #10
118447 Tique3
pi_50483010
ga zelf dan niet stoer doen dat je een bezwaar wilt indienen tegen de wet.
Wij zijn geen zeikerds, wij zijn normale mensen die iemand er op aanspreken dat diegenen zonder kennis deelneemt aan het verkeer en dan gaat zeuren omdat zijn kennis niet voldoende is.

Dat is een heel ander verhaal.

pi_50483019
Je hebt de wet overtreden en een agent heeft je hiervoor terecht beboet. Je zult dus gewoon moeten betalen net als iedereen.

En verder kunnen verkeerslessen bij jou geen kwaad (evenals lessen Nederlands).
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_50483040
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:44 schreef SolidasRock het volgende:
God, ik zie nu allerlei stoere mensen posten die zeggen dat ik of een huillie of een zeikerd ben. Terwijl ik iets vraag in dit topic. Willen alle stoere jochies snel dit topic weer verlaten en ergens anders stoer doen.
prutser, dat jij de wet niet kent en bezwaar wilt maken tegen een terechte boete is een beetje dom, er een topic over openen en iedereen laten weten dat je een beetje dom bent...
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_50483060
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:40 schreef Tique3 het volgende:
Die snelheid komt door het verschil in voertuig en leeftijd.
Een brommer is bedoeld en gemaakt voor lage snelheid (constructie brommer) en je kan er al op lage leeftijd mee rijden.
Normaal rijden kunnen mensen met zo'n lage leeftijd niet en vandaar die snelheid.
Een van de redenen dat je maar 30 km/h mag rijden is omdat je geen ervaring in het verkeer hebt en het in de bebouwde kom erg druk en/of onoverzichtelijk kan zijn.

Verder hoef je niet te zeiken over het snelheidsverschil want er rijden vaak genoeg auto's langs fietsers. Dit gebeurd ook buiten de bebouwde kom waar tegenwoordig vaak 60 zones zijn (scheelt nog eens 10 km/h)
Dat is ook wettelijk geregeld, een auto moet een (brom)fietser inhalen met een minimale tussenafstand van een meter.
Dat klinkt niet aannemelijk, er zijn nog genoeg oudere mensen die op brommertjes/scootertjes rijden. JIJ vind dat de jeugdigen niet kunnne rijden en dat ze daarom dan maar 30 moeten zodat jullie met je 50 a 60 langs ze kunnen sjezen, het liefst 10 cm langs hun heen.
quote:
Snap je mijn punt?
Eerst verdiepen in iets, dan pas zeiken.

Verdiep jij je maar eerst voordat je je grote mond optrekt.
pi_50483080
Het is niet stoer doen, maar het is algemeen bekend dat er met een bromscooter 30km per uur gereden moet worden in de bebouwde kom. Daarom is het logisch dat je moet betalen, vandaar de reacties "niet klagen, maar betalen". Verder kan de politieagent er weinig aan doen, zo is de wet nu eenmaal opgesteld. Bezwaar maken heeft dus totaal geen zin.

Fietsers worden ook ingehaald door auto's, moeten zij nu ook 50 km/u gaan rijden?
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_50483096
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:45 schreef marcb1974 het volgende:
Bezwaar aantekenen heeft weinig zin, je mag niet harder dan 30. Dus de bekeuring is terecht.

Of het logisch is dat je maar 30 mag daar waar het andere verkeer 50 gaat is een andere discussie.
Mmmm ok. Daar heb ik mijn antwoord. Bedankt
pi_50483168
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:48 schreef DaDude1987 het volgende:
Het is niet stoer doen, maar het is algemeen bekend dat er met een bromscooter 30km per uur gereden moet worden in de bebouwde kom. Daarom is het logisch dat je moet betalen, vandaar de reacties "niet klagen, maar betalen". Verder kan de politieagent er weinig aan doen, zo is de wet nu eenmaal opgesteld. Bezwaar maken heeft dus totaal geen zin.

Fietsers worden ook ingehaald door auto's, moeten zij nu ook 50 km/u gaan rijden?
Fietsers hebben hun eigen rijstrook. Die delen de weg niet met autos.

Maar we zijn allemaal wel eens dat het krom is dat een bromfietser maar 30 mag en al die automobilisten hindert die 50 gaan/willen.

Ik wist het niet dat je maar 30 mag. Klaar punt uit. Ik klaag niet echt, ik wou gewoon weten of ik bezwaar kon indienen of dat het verspilde energie is.
pi_50483185
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

prutser, dat jij de wet niet kent en bezwaar wilt maken tegen een terechte boete is een beetje dom, er een topic over openen en iedereen laten weten dat je een beetje dom bent...
1 regel niet kennen is dus gelijk aan de hele wet niet kennen en dan ben je dus dom. Weet je wel hoe dom jij nu klinkt ?

btw vind jij het een terechte boete, ik niet. Het is niet eens logisch of zit er enig logica erachter.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2007 12:53:11 ]
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:52:46 #18
118447 Tique3
pi_50483206
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:48 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Dat klinkt niet aannemelijk, er zijn nog genoeg oudere mensen die op brommertjes/scootertjes rijden. JIJ vind dat de jeugdigen niet kunnne rijden en dat ze daarom dan maar 30 moeten zodat jullie met je 50 a 60 langs ze kunnen sjezen, het liefst 10 cm langs hun heen.
[..]

Verdiep jij je maar eerst voordat je je grote mond optrekt.
Het is niet iets dat ik vind, dat is een feit.
Jongeren hebben statischtisch gezien vaker ongelukken, met name die op brommers en scooter.
Ook is het algemeen aan het rijgedrag te zien, ga maar een dag bij een middelbare school staan...

En ik hoef mij niet te verdiepen, ik WEET dat ik meer kennis van het verkeer en de wetgeving heb dan jij.
pi_50483218
Weet je wel dat je buiten de bebouwde kom maar 40 km/h mag rijden?
pi_50483273
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:52 schreef Tique3 het volgende:

[..]

Het is niet iets dat ik vind, dat is een feit.
Jongeren hebben statischtisch gezien vaker ongelukken, met name die op brommers en scooter.
Ook is het algemeen aan het rijgedrag te zien, ga maar een dag bij een middelbare school staan...

En ik hoef mij niet te verdiepen, ik WEET dat ik meer kennis van het verkeer en de wetgeving heb dan jij.
Jij wist niet eens dat je een certificaat kan kopen, ga wieberen met "ikweetlekkeralles"-houding
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:55:17 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50483286
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

1 regel niet kennen is dus gelijk aan de hele wet niet kennen en dan ben je dus dom. Weet je wel hoe dom jij nu klinkt ?

btw vind jij het een terechte boete, ik niet. Het is niet eens logisch of zit er enig logica erachter.
De logica die er achter zit is dat in de wet staat dat je 30 mag, jij reed harder dan dat en dus ben je schuldig. Meer logica heb ik niet nodig, je had je certificaat niet moeten kopen maar halen op de normale manier, dan had je de regels gekend en geen dom topic geopend.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_50483294
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:53 schreef -Nielz- het volgende:
Weet je wel dat je buiten de bebouwde kom maar 40 km/h mag rijden?
Ja, maar ik heb mijn antwoord inmiddels. Verder ouwehoeren heeft weinig nut, tot in andere topicjes dan maar
pi_50483323
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De logica die er achter zit is dat in de wet staat dat je 30 mag, jij reed harder dan dat en dus ben je schuldig. Meer logica heb ik niet nodig, je had je certificaat niet moeten kopen maar halen op de normale manier, dan had je de regels gekend en geen dom topic geopend.
Dus dat het in de wetboek staat maakt een domme regel logisch? Gast...
pi_50483335
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Als ik met 140 over een lege A1 rij en wordt gesnaaid krijg ik ook een bon, als ik die kutscooter van jou rechts inhaal ook, terecht? Maar zo staat het in de wet - punt-
pi_50483374
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:51 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Fietsers hebben hun eigen rijstrook. Die delen de weg niet met autos.

Maar we zijn allemaal wel eens dat het krom is dat een bromfietser maar 30 mag en al die automobilisten hindert die 50 gaan/willen.

Ik wist het niet dat je maar 30 mag. Klaar punt uit. Ik klaag niet echt, ik wou gewoon weten of ik bezwaar kon indienen of dat het verspilde energie is.
Daarom behoor je je certificaat te halen en niet te kopen
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 12:58:54 #26
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_50483409
Ik ben het in zoverre met TS eens dat dit een absurde regel is. Bromfietsen moeten op de rijbaan, mogen niet op de fietsstrook en als er geen fietsstrook is ga ik ook niet uiterst rechts rijden omdat ik geen zin heb een openslaand autoportier te knuffelen.

Wel vind ik het apart dat hij een bekeuring heeft gekregen, misschien dat naast de snelheid ook de rijstijl meetelde maar dan had ik, als ik een agent was, artikel 5 aangeroepen en duidelijk gemaakt wat het punt was. Zelf heb ik ook discussies gehad met agenten hierover bij controles en mij is verteld dat, als je je verder netjes gedraagt, harder dan 30 rijden geen punt is. (60 zal dan weer wel te hard zijn). Wat in mijn geval ook kan meetellen is dat ik al lang geen 16 meer ben, een motorrijbewijs heb en op een goed onderhouden oldtimer rij
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_50483462
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:56 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Als ik met 140 over een lege A1 rij en wordt gesnaaid krijg ik ook een bon, als ik die kutscooter van jou rechts inhaal ook, terecht? Maar zo staat het in de wet - punt-
Waar hebben we het nu over? Logica? Ja dan is het logisch dat je een boete krijgt als je met 140 langs rijdt. Voor de veiligheid is dat. Als jij mij rechts inhaalt krijg je ook een boete, ook al iets met veiligheid te maken. Ik kan niet meer de situatie overzien als er links en rechts van mij mensen me inhalen.

Maar wat is de logica van slechts 30 mogen terwijl iedereen langs je heen sjeest met 50? Begin nu niet weer over MBO jochies, dat het daarom is geloof ik niet.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:16:08 #28
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50484004
Ten eerste in het een wet en daar dien jij je aan te houden. Goede of slechte wet.

Ten tweede mag je jonger op een brommer / scooter rijden en zijn er geen moeilijke testen (rijbewijs, keuringen) voor nodig om het te mogen. Vandaar dat jij als scooter rijder andere regels hebt.

Ten derde scooter rijders en brommer rijders maken per gereden kilometer meer ongelukken dat auto en motor rijders. De overheid houdt toch niet zo van dooien en daarom hebben ze zo'n wet ingesteld.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_50484254
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:16 schreef elgringo het volgende:
Ten eerste in het een wet en daar dien jij je aan te houden. Goede of slechte wet.

Ten tweede mag je jonger op een brommer / scooter rijden en zijn er geen moeilijke testen (rijbewijs, keuringen) voor nodig om het te mogen. Vandaar dat jij als scooter rijder andere regels hebt.

Ten derde scooter rijders en brommer rijders maken per gereden kilometer meer ongelukken dat auto en motor rijders. De overheid houdt toch niet zo van dooien en daarom hebben ze zo'n wet ingesteld.
Ik denk dat 30 mogen waar anderen met 50 (vaak toch wel harder dan dat) langs je sjezen bijdraagt aan het aantal ongelukken.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:21:32 #30
118447 Tique3
pi_50484268
Jawel dat weet ik wel. Je bent geboren voor 1984.
Ik ga er gewoon van uit dat iedere verkeersdeelnemer zorgt dat hij de benodigde kennis heeft voordat hij de weg opgaat.
Bij het kopen van dat certificaat leg je jezelf de verplichting op kennis te nemen van de wegenverkeerswet.
En de hoofdregels kan je zelf binnen een half uur opzoeken op het internet of in een boek in de bibliotheek.

En je vind de snelheid niets met veiligheid te maken hebben?
- Remweg
- Kwetsbaarheid bestuurder

Waarom denk je dat een bromfietser wel verplicht is een helm op te hebben en een snorfietser niet?
pi_50484464
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:21 schreef Tique3 het volgende:
Jawel dat weet ik wel. Je bent geboren voor 1984.
Ik ga er gewoon van uit dat iedere verkeersdeelnemer zorgt dat hij de benodigde kennis heeft voordat hij de weg opgaat.
Bij het kopen van dat certificaat leg je jezelf de verplichting op kennis te nemen van de wegenverkeerswet.
En de hoofdregels kan je zelf binnen een half uur opzoeken op het internet of in een boek in de bibliotheek.

En je vind de snelheid niets met veiligheid te maken hebben?
- Remweg
- Kwetsbaarheid bestuurder

Waarom denk je dat een bromfietser wel verplicht is een helm op te hebben en een snorfietser niet?
Ben je nou zo ontzettend stug om toe te geven dat het krom is of niet? Waarom moeten bromfietsers een helm op terwijl ze 30 mogen en een snorfietser die 25 mag hoeft dit niet? Ze hebben beiden praktisch zelfde remweg.

Waarom is het veiliger dat een brommer 30 mag en alle autos 50 mogen proberen (vaak) uit alle macht langs de brommer te komen, is niks veiligs aan. Je creert juist gevaarlijke situaties. Ik vond al raar dat we maar maximaal 40 konden gaan en dat we op een weg moesten rijden waar iedereen 50 mocht. Maar nu ben ik dus erachter dat we slechts 30 mogen, nog minder dus.

Sterker nog, ik heb 2 remschijven en mijn scooter is altijd goed onderhouden en ik rij verder goed en ben geboren voor 1984. Mag ik nou harder rijden van je?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2007 13:28:40 ]
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:29:51 #32
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_50484642
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:21 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik denk dat 30 mogen waar anderen met 50 (vaak toch wel harder dan dat) langs je sjezen bijdraagt aan het aantal ongelukken.
Dan moet je dat de gemeente (evt. later) de voerheid kenbaar maken. Of die wet goed of slecht is laat ik me niet over uit. Hij is er en als jij er niet aan houdt wordt je gestraft. Die agent handteert de wet. Je kan met hem discussieren of niet. Maar je ka het niet veranderen.

Was het een bromscooter met blauwe plaat? of een scooter met gele plaat?
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_50484824
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:29 schreef elgringo het volgende:

[..]

Dan moet je dat de gemeente (evt. later) de voerheid kenbaar maken. Of die wet goed of slecht is laat ik me niet over uit. Hij is er en als jij er niet aan houdt wordt je gestraft. Die agent handteert de wet. Je kan met hem discussieren of niet. Maar je ka het niet veranderen.

Was het een bromscooter met blauwe plaat? of een scooter met gele plaat?
Was het een blauwe plaat of oranje stickers (goeie oude tijd he) dan was het een snorscooter en geen bromscooter. Ik heb dus gele platen (en gele stickers) en het is dus echt een bromscooter.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:35:59 #34
118447 Tique3
pi_50484920
Nee ik vind het niet krom.
Nee je mag nog niet harder rijden.

Een bromfietser heeft sneller letsel dan een automobilist.
Er bestaan onderzoeken naar relaties tussen letsel en snelheid.
Bij een hogere snelheid is er meer kans op letsel, daarom die 30 km/h binnen de bebouwde kom.
De snelheid is ook afhankelijk van de verkeersdrukte.
pi_50485148
Dus 20 km langzamer rijden dan iedereen op dezelfde rijstrook is veiliger en zorgt niet ervoor dat ik ontzettend veel letsel ga krijgen als ik onder een auto terecht kom die of niet oplet of die perse langs me wilt komen?

Gelul...
pi_50485149
Vrachtwagen kunnen 92/93 terwijl de auto's met 120 of meer langsrijden.
In het andere geval reed je met je 30 (of 55) langs fietsers die ongeveer 15 rijden.
Dus niet huilen, dokken. En snel een beetje
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_50485263
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:25 schreef SolidasRock het volgende:
Waarom moeten bromfietsers een helm op terwijl ze 30 mogen en een snorfietser die 25 mag hoeft dit niet? Ze hebben beiden praktisch zelfde remweg.
Omdat bromfietsers ook wel eens buiten de bebouwde kom rijden .
pi_50485449
Vrachtwagens hebben niks te vrezen wat letsel betreft. Zijn een stuk sterker dan gemiddelde autos ook. Ik vind het onverantwoord en gevaarlijk om zulke kwetsbare bestuurders 20 km langzamer te laten rijden en de doodsmachines lekker langs hun te laten sjezen.

Het is werkenlijk niet waard om 5 km harder te mogen en ook nog eens een helmplicht. Dus laten we de bromscooters maar afschaffen en alleen nog maar snorscooters die 25 mogen houden.

O, ik ga me bromscooter wegdoen, iemand interesse?
pi_50485500
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:50 schreef SolidasRock het volgende:
doodsmachines
pi_50485527
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:45 schreef -Nielz- het volgende:

[..]

Omdat bromfietsers ook wel eens buiten de bebouwde kom rijden .
Wel eens ja, dat zeg je goed, die 10 km of sorrie 15 km maakt nauwelijks uit in de reistijd. Hoe dan ook, de meeste bromscooters zijn toch voor de werk of school en bijna altijd is dat wel in hetzelfde stad anders pak je de auto / OV ff...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2007 13:53:28 ]
pi_50485566
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:51 schreef -Nielz- het volgende:

[..]

Huillie!

Betaal de boete eens, snel een beetje graag!
pi_50485586
En de mensen die niet in een stad wonen?
pi_50485617
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:53 schreef -Nielz- het volgende:
En de mensen die niet in een stad wonen?
Die wonen dan niet in de stad.

Of wilde je een ander antwoord of zo?
pi_50485656
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Huillie!

Betaal de boete eens, snel een beetje graag!
Ik een huillie, jij zit te zeiken over je boete
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:56:40 #45
118447 Tique3
pi_50485697
Weet je dat fietsers en voetgangers zo veel mogelijk beschermd worden in het verkeer?
Zou dit komen omdat zij het meest kwetsbaar zijn? Ja dus.
Daarom rijden bromfietsers tegenwoordig op de weg, vanwege het snelheidsverschil.
Als een fietser jou aanrijd met 15 km/h zal je weinig letsel hebben.
Als jij een fietser zou aanrijden met 50 km/h heeft die zwaar letsel. Speel even een video af van water dan zou gebeuren. Je rijd met je brommert tegen een fietser aan, zijn fiets wordt aan de kant geworpen, de fietser klapt over jou brommer heen (je staat uiteraard niet in een keer stil) en deze komt met armen/benen/hoofd op de straat terecht.
Bij deze snelheid heeft de fietser een hele grote kans dat deze iets gekneusd, danwel iets gebroken heeft.

Jij hebt daarentegen een stuk minder letsel. Misschien een kneuzing of een arm of been gebroken. Maar het belangrijkste deel van je lichaam, je hoofd, heb je niet beschadigd vanwege je helm.

Had je in dit verhaal 30 gereden, dan had je waarschijnlijk genoeg tijd om uit te wijken en/of te remmen.

Als we stellen dat een kruispunt 20 meter in oversteek is, jij ziet de fietser aan het begin van het kruispunt.
50 km/h / 3,6 = 13,9 meter per seconde
Er wordt gemiddeld gerekend met een reactie tijd van een seconde.
Op het moment dat jij gaat reageren ben je dus al bijna driekwart van het kruispunt over.
Je hebt dus een grote kans dat je die plotseling opduikende fietser gaat koppen...

Je kan het verhaal ook anders vertellen, bijvoorbeeld met een bromfietser en een auto.
Denk je nu eens in dat die brommer harder gaat, en dat de automobilist dus ook minder tijd heeft om te reageren.
Misschien dat je je dan realiseert dat die lagere snelheid binnen de bebouwde kom toch wel veiliger is, voor JOU!
pi_50485698
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:54 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Die wonen dan niet in de stad.

Of wilde je een ander antwoord of zo?
Nee, ik zit je argumenten onderuit te halen, zelfs dat snap je niet. Ik zou je boete maar snel betalen anders heb je kans dat het alleen maar meer gaat worden...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:59:31 #47
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50485804
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:28 schreef SolidasRock het volgende:
Ik ben zojuist op de politieburo geweest maar daar hoor ik dat het echt in de wetboek staat. Ze hebben het me laten lezen.

Ik sta dus heel erg zwak als ik een bezwaar indien, wat vinden jullie?
Ik denk het ook ja

Betalen dus
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:00:17 #48
118447 Tique3
pi_50485825
Wees verstandig, lees dit artikel.
Betrouwbare bron, uitgebreide uitleg

http://www.swov.nl/NL/Act(...)_september_1999.html
pi_50486122
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:56 schreef Tique3 het volgende:
Weet je dat fietsers en voetgangers zo veel mogelijk beschermd worden in het verkeer?
Zou dit komen omdat zij het meest kwetsbaar zijn? Ja dus.
Daarom rijden bromfietsers tegenwoordig op de weg, vanwege het snelheidsverschil.
Als een fietser jou aanrijd met 15 km/h zal je weinig letsel hebben.
Als jij een fietser zou aanrijden met 50 km/h heeft die zwaar letsel. Speel even een video af van water dan zou gebeuren. Je rijd met je brommert tegen een fietser aan, zijn fiets wordt aan de kant geworpen, de fietser klapt over jou brommer heen (je staat uiteraard niet in een keer stil) en deze komt met armen/benen/hoofd op de straat terecht.
Bij deze snelheid heeft de fietser een hele grote kans dat deze iets gekneusd, danwel iets gebroken heeft.

Jij hebt daarentegen een stuk minder letsel. Misschien een kneuzing of een arm of been gebroken. Maar het belangrijkste deel van je lichaam, je hoofd, heb je niet beschadigd vanwege je helm.

Had je in dit verhaal 30 gereden, dan had je waarschijnlijk genoeg tijd om uit te wijken en/of te remmen.

Als we stellen dat een kruispunt 20 meter in oversteek is, jij ziet de fietser aan het begin van het kruispunt.
50 km/h / 3,6 = 13,9 meter per seconde
Er wordt gemiddeld gerekend met een reactie tijd van een seconde.
Op het moment dat jij gaat reageren ben je dus al bijna driekwart van het kruispunt over.
Je hebt dus een grote kans dat je die plotseling opduikende fietser gaat koppen...
Dit was geeneens iets om over te discussieren hoor, al voordat jij dit schreef was ik er al mee eens dat bromfietsen niet op fietspad horen. Fietsers veranderen te vaak van richting zonder aan te geven, vaak kunnen ze geeneens fietsen. Het is mij te gevaarlijk om op de fietspad te rijden met welk snelheid dan ook.
quote:
Je kan het verhaal ook anders vertellen, bijvoorbeeld met een bromfietser en een auto.
Denk je nu eens in dat die brommer harder gaat, en dat de automobilist dus ook minder tijd heeft om te reageren.
Misschien dat je je dan realiseert dat die lagere snelheid binnen de bebouwde kom toch wel veiliger is, voor JOU!
Hier ben ik het niet mee eens. Een auto rijdt sowiezo vaker harder dan 50 maar laten we voor het gemak uitgaan dat ze braaf zich aan 50 houden en ik me aan 30. Ze zullen echt niet netjes achter me aan blijven rijden met 30, ook niet als het een 1baansweg is. Ik heb het werkenlijk nog nooit meegemaakt dat als ik rustig reed de automobilist achter me bleef. Ik moet dus of even snel als hun of sneller dan hun gaan. Dus is mijn maximale snelheid (55 dus itt tot wat die agent beweert) prima om mee te kunnen doen met het verkeer. Rij ik 30 dan werk ik ze gewoon tegen en bevorder ik de veiligheid absoluut niet. Ellenlange rijtje autos krijg je dan, allemaal willen ze langs die 30 km trage slak heen.

Ikzelf vind dat bromscooters op de weg horen en 50 mogen. Klaar punt uit. Niet op de snelweg, niet op de 80kmwegen of wat dan ook.
pi_50486252
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:00 schreef Tique3 het volgende:
Wees verstandig, lees dit artikel.
Betrouwbare bron, uitgebreide uitleg

http://www.swov.nl/NL/Act(...)_september_1999.html
Gelezen. En nu? Er staat in dat 50 % minder ongevallen waren wanneer bromscooters op de weg reden ipv fietspad, dit is voor mij geen punt van discussie. Echter wordt hier in het artikel niet verteld of dat kwam doordat bromfietsen massaal stiekum 50 reden ipv 30?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')