Kan je die stoere praat achterwege laten?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:33 schreef Waterweg het volgende:
zo te lezen ben je niet bekeurd voor het niet hebben van je certificaat.
dus dat heb je er examen voor gedaan lijkt me...en dit is 1 van de dingen die je dan leert, dat je binnen de bebouwde kom maar 30 mag.
niet huilen, maar betalen
prutser, dat jij de wet niet kent en bezwaar wilt maken tegen een terechte boete is een beetje dom, er een topic over openen en iedereen laten weten dat je een beetje dom bent...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:44 schreef SolidasRock het volgende:
God, ik zie nu allerlei stoere mensen posten die zeggen dat ik of een huillie of een zeikerd ben. Terwijl ik iets vraag in dit topic. Willen alle stoere jochies snel dit topic weer verlaten en ergens anders stoer doen.
Dat klinkt niet aannemelijk, er zijn nog genoeg oudere mensen die op brommertjes/scootertjes rijden. JIJ vind dat de jeugdigen niet kunnne rijden en dat ze daarom dan maar 30 moeten zodat jullie met je 50 a 60 langs ze kunnen sjezen, het liefst 10 cm langs hun heen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:40 schreef Tique3 het volgende:
Die snelheid komt door het verschil in voertuig en leeftijd.
Een brommer is bedoeld en gemaakt voor lage snelheid (constructie brommer) en je kan er al op lage leeftijd mee rijden.
Normaal rijden kunnen mensen met zo'n lage leeftijd niet en vandaar die snelheid.
Een van de redenen dat je maar 30 km/h mag rijden is omdat je geen ervaring in het verkeer hebt en het in de bebouwde kom erg druk en/of onoverzichtelijk kan zijn.
Verder hoef je niet te zeiken over het snelheidsverschil want er rijden vaak genoeg auto's langs fietsers. Dit gebeurd ook buiten de bebouwde kom waar tegenwoordig vaak 60 zones zijn (scheelt nog eens 10 km/h)
Dat is ook wettelijk geregeld, een auto moet een (brom)fietser inhalen met een minimale tussenafstand van een meter.
Verdiep jij je maar eerst voordat je je grote mond optrekt.quote:Snap je mijn punt?
Eerst verdiepen in iets, dan pas zeiken.
Mmmm ok. Daar heb ik mijn antwoord. Bedanktquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:45 schreef marcb1974 het volgende:
Bezwaar aantekenen heeft weinig zin, je mag niet harder dan 30. Dus de bekeuring is terecht.
Of het logisch is dat je maar 30 mag daar waar het andere verkeer 50 gaat is een andere discussie.
Fietsers hebben hun eigen rijstrook. Die delen de weg niet met autos.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:48 schreef DaDude1987 het volgende:
Het is niet stoer doen, maar het is algemeen bekend dat er met een bromscooter 30km per uur gereden moet worden in de bebouwde kom. Daarom is het logisch dat je moet betalen, vandaar de reacties "niet klagen, maar betalen". Verder kan de politieagent er weinig aan doen, zo is de wet nu eenmaal opgesteld. Bezwaar maken heeft dus totaal geen zin.
Fietsers worden ook ingehaald door auto's, moeten zij nu ook 50 km/u gaan rijden?
1 regel niet kennen is dus gelijk aan de hele wet niet kennen en dan ben je dus dom. Weet je wel hoe dom jij nu klinktquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
prutser, dat jij de wet niet kent en bezwaar wilt maken tegen een terechte boete is een beetje dom, er een topic over openen en iedereen laten weten dat je een beetje dom bent...![]()
Het is niet iets dat ik vind, dat is een feit.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:48 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat klinkt niet aannemelijk, er zijn nog genoeg oudere mensen die op brommertjes/scootertjes rijden. JIJ vind dat de jeugdigen niet kunnne rijden en dat ze daarom dan maar 30 moeten zodat jullie met je 50 a 60 langs ze kunnen sjezen, het liefst 10 cm langs hun heen.
[..]
Verdiep jij je maar eerst voordat je je grote mond optrekt.
Jij wist niet eens dat je een certificaat kan kopen, ga wieberen met "ikweetlekkeralles"-houdingquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:52 schreef Tique3 het volgende:
[..]
Het is niet iets dat ik vind, dat is een feit.
Jongeren hebben statischtisch gezien vaker ongelukken, met name die op brommers en scooter.
Ook is het algemeen aan het rijgedrag te zien, ga maar een dag bij een middelbare school staan...
En ik hoef mij niet te verdiepen, ik WEET dat ik meer kennis van het verkeer en de wetgeving heb dan jij.
De logica die er achter zit is dat in de wet staat dat je 30 mag, jij reed harder dan dat en dus ben je schuldig. Meer logica heb ik niet nodig, je had je certificaat niet moeten kopen maar halen op de normale manier, dan had je de regels gekend en geen dom topic geopend.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:52 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
1 regel niet kennen is dus gelijk aan de hele wet niet kennen en dan ben je dus dom. Weet je wel hoe dom jij nu klinkt?
btw vind jij het een terechte boete, ik niet. Het is niet eens logisch of zit er enig logica erachter.
Ja, maar ik heb mijn antwoord inmiddels. Verder ouwehoeren heeft weinig nut, tot in andere topicjes dan maarquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:53 schreef -Nielz- het volgende:
Weet je wel dat je buiten de bebouwde kom maar 40 km/h mag rijden?
Dus dat het in de wetboek staat maakt een domme regel logisch? Gast...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De logica die er achter zit is dat in de wet staat dat je 30 mag, jij reed harder dan dat en dus ben je schuldig. Meer logica heb ik niet nodig, je had je certificaat niet moeten kopen maar halen op de normale manier, dan had je de regels gekend en geen dom topic geopend.
Als ik met 140 over een lege A1 rij en wordt gesnaaid krijg ik ook een bon, als ik die kutscooter van jou rechts inhaal ook, terecht?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:52 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
1 regel niet kennen is dus gelijk aan de hele wet niet kennen en dan ben je dus dom. Weet je wel hoe dom jij nu klinkt?
btw vind jij het een terechte boete, ik niet. Het is niet eens logisch of zit er enig logica erachter.
Daarom behoor je je certificaat te halen en niet te kopenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:51 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Fietsers hebben hun eigen rijstrook. Die delen de weg niet met autos.
Maar we zijn allemaal wel eens dat het krom is dat een bromfietser maar 30 mag en al die automobilisten hindert die 50 gaan/willen.
Ik wist het niet dat je maar 30 mag. Klaar punt uit. Ik klaag niet echt, ik wou gewoon weten of ik bezwaar kon indienen of dat het verspilde energie is.
Waar hebben we het nu over? Logica? Ja dan is het logisch dat je een boete krijgt als je met 140 langs rijdt. Voor de veiligheid is dat. Als jij mij rechts inhaalt krijg je ook een boete, ook al iets met veiligheid te maken. Ik kan niet meer de situatie overzien als er links en rechts van mij mensen me inhalen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:56 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Als ik met 140 over een lege A1 rij en wordt gesnaaid krijg ik ook een bon, als ik die kutscooter van jou rechts inhaal ook, terecht?Maar zo staat het in de wet - punt-
Ik denk dat 30 mogen waar anderen met 50 (vaak toch wel harder dan dat) langs je sjezen bijdraagt aan het aantal ongelukken.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:16 schreef elgringo het volgende:
Ten eerste in het een wet en daar dien jij je aan te houden. Goede of slechte wet.
Ten tweede mag je jonger op een brommer / scooter rijden en zijn er geen moeilijke testen (rijbewijs, keuringen) voor nodig om het te mogen. Vandaar dat jij als scooter rijder andere regels hebt.
Ten derde scooter rijders en brommer rijders maken per gereden kilometer meer ongelukken dat auto en motor rijders. De overheid houdt toch niet zo van dooien en daarom hebben ze zo'n wet ingesteld.
Ben je nou zo ontzettend stug om toe te geven dat het krom is of niet? Waarom moeten bromfietsers een helm op terwijl ze 30 mogen en een snorfietser die 25 mag hoeft dit niet? Ze hebben beiden praktisch zelfde remweg.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:21 schreef Tique3 het volgende:
Jawel dat weet ik wel. Je bent geboren voor 1984.
Ik ga er gewoon van uit dat iedere verkeersdeelnemer zorgt dat hij de benodigde kennis heeft voordat hij de weg opgaat.
Bij het kopen van dat certificaat leg je jezelf de verplichting op kennis te nemen van de wegenverkeerswet.
En de hoofdregels kan je zelf binnen een half uur opzoeken op het internet of in een boek in de bibliotheek.
En je vind de snelheid niets met veiligheid te maken hebben?
- Remweg
- Kwetsbaarheid bestuurder
Waarom denk je dat een bromfietser wel verplicht is een helm op te hebben en een snorfietser niet?
Dan moet je dat de gemeente (evt. later) de voerheid kenbaar maken. Of die wet goed of slecht is laat ik me niet over uit. Hij is er en als jij er niet aan houdt wordt je gestraft. Die agent handteert de wet. Je kan met hem discussieren of niet. Maar je ka het niet veranderen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:21 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik denk dat 30 mogen waar anderen met 50 (vaak toch wel harder dan dat) langs je sjezen bijdraagt aan het aantal ongelukken.
Was het een blauwe plaat of oranje stickers (goeie oude tijd he) dan was het een snorscooter en geen bromscooter. Ik heb dus gele platen (en gele stickers) en het is dus echt een bromscooter.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:29 schreef elgringo het volgende:
[..]
Dan moet je dat de gemeente (evt. later) de voerheid kenbaar maken. Of die wet goed of slecht is laat ik me niet over uit. Hij is er en als jij er niet aan houdt wordt je gestraft. Die agent handteert de wet. Je kan met hem discussieren of niet. Maar je ka het niet veranderen.
Was het een bromscooter met blauwe plaat? of een scooter met gele plaat?
Omdat bromfietsers ook wel eens buiten de bebouwde kom rijdenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:25 schreef SolidasRock het volgende:
Waarom moeten bromfietsers een helm op terwijl ze 30 mogen en een snorfietser die 25 mag hoeft dit niet? Ze hebben beiden praktisch zelfde remweg.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:50 schreef SolidasRock het volgende:
doodsmachines
Wel eens ja, dat zeg je goed, die 10 km of sorrie 15 km maakt nauwelijks uit in de reistijd. Hoe dan ook, de meeste bromscooters zijn toch voor de werk of school en bijna altijd is dat wel in hetzelfde stad anders pak je de auto / OV ff...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:45 schreef -Nielz- het volgende:
[..]
Omdat bromfietsers ook wel eens buiten de bebouwde kom rijden.
Die wonen dan niet in de stad.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:53 schreef -Nielz- het volgende:
En de mensen die niet in een stad wonen?
Ik een huillie, jij zit te zeiken over je boetequote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:52 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Huillie!
Betaal de boete eens, snel een beetje graag!
Nee, ik zit je argumenten onderuit te halen, zelfs dat snap je niet. Ik zou je boete maar snel betalen anders heb je kans dat het alleen maar meer gaat worden...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:54 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Die wonen dan niet in de stad.
Of wilde je een ander antwoord of zo?
Ik denk het ook jaquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:28 schreef SolidasRock het volgende:
Ik ben zojuist op de politieburo geweest maar daar hoor ik dat het echt in de wetboek staat. Ze hebben het me laten lezen.
Ik sta dus heel erg zwak als ik een bezwaar indien, wat vinden jullie?
Dit was geeneens iets om over te discussieren hoor, al voordat jij dit schreef was ik er al mee eens dat bromfietsen niet op fietspad horen. Fietsers veranderen te vaak van richting zonder aan te geven, vaak kunnen ze geeneens fietsen. Het is mij te gevaarlijk om op de fietspad te rijden met welk snelheid dan ook.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:56 schreef Tique3 het volgende:
Weet je dat fietsers en voetgangers zo veel mogelijk beschermd worden in het verkeer?
Zou dit komen omdat zij het meest kwetsbaar zijn? Ja dus.
Daarom rijden bromfietsers tegenwoordig op de weg, vanwege het snelheidsverschil.
Als een fietser jou aanrijd met 15 km/h zal je weinig letsel hebben.
Als jij een fietser zou aanrijden met 50 km/h heeft die zwaar letsel. Speel even een video af van water dan zou gebeuren. Je rijd met je brommert tegen een fietser aan, zijn fiets wordt aan de kant geworpen, de fietser klapt over jou brommer heen (je staat uiteraard niet in een keer stil) en deze komt met armen/benen/hoofd op de straat terecht.
Bij deze snelheid heeft de fietser een hele grote kans dat deze iets gekneusd, danwel iets gebroken heeft.
Jij hebt daarentegen een stuk minder letsel. Misschien een kneuzing of een arm of been gebroken. Maar het belangrijkste deel van je lichaam, je hoofd, heb je niet beschadigd vanwege je helm.
Had je in dit verhaal 30 gereden, dan had je waarschijnlijk genoeg tijd om uit te wijken en/of te remmen.
Als we stellen dat een kruispunt 20 meter in oversteek is, jij ziet de fietser aan het begin van het kruispunt.
50 km/h / 3,6 = 13,9 meter per seconde
Er wordt gemiddeld gerekend met een reactie tijd van een seconde.
Op het moment dat jij gaat reageren ben je dus al bijna driekwart van het kruispunt over.
Je hebt dus een grote kans dat je die plotseling opduikende fietser gaat koppen...
Hier ben ik het niet mee eens. Een auto rijdt sowiezo vaker harder dan 50 maar laten we voor het gemak uitgaan dat ze braaf zich aan 50 houden en ik me aan 30. Ze zullen echt niet netjes achter me aan blijven rijden met 30, ook niet als het een 1baansweg is. Ik heb het werkenlijk nog nooit meegemaakt dat als ik rustig reed de automobilist achter me bleef. Ik moet dus of even snel als hun of sneller dan hun gaan. Dus is mijn maximale snelheid (55 dus itt tot wat die agent beweert) prima om mee te kunnen doen met het verkeer. Rij ik 30 dan werk ik ze gewoon tegen en bevorder ik de veiligheid absoluut niet. Ellenlange rijtje autos krijg je dan, allemaal willen ze langs die 30 km trage slak heen.quote:Je kan het verhaal ook anders vertellen, bijvoorbeeld met een bromfietser en een auto.
Denk je nu eens in dat die brommer harder gaat, en dat de automobilist dus ook minder tijd heeft om te reageren.
Misschien dat je je dan realiseert dat die lagere snelheid binnen de bebouwde kom toch wel veiliger is, voor JOU!
Gelezen. En nu? Er staat in dat 50 % minder ongevallen waren wanneer bromscooters op de weg reden ipv fietspad, dit is voor mij geen punt van discussie. Echter wordt hier in het artikel niet verteld of dat kwam doordat bromfietsen massaal stiekum 50 reden ipv 30?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:00 schreef Tique3 het volgende:
Wees verstandig, lees dit artikel.
Betrouwbare bron, uitgebreide uitleg
http://www.swov.nl/NL/Act(...)_september_1999.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |