ja dat klopt helemaal...maar ja, het wordt er niet makkelijker op...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:34 schreef MNR het volgende:
[..]
Als je ergernissen hebt en er is geen passie, dan kun je ook geen 'magic' meer creeren.
Dat komt echt niet zomaar vanzelf weer terug. 'Magic', ofwel interesse, open zich alleen als je weer oprecht je openstelt voor die ander... als je die ander weer met ogen bekijkt van "jij bent mijn partner".
Beelden over iemand kunnen niet veranderen als je voor jezelf een ergernis hebt over die ander en je daardoor afsluit (of op je tenen gaat lopen) en je aan het beeld of de situatie vasthoudt.
ja idd... ik wil wel proberen vrienden te blijven, maar heb geen idee of dat lukt... als hij dan een nieuwe vriendin vindt breekt mijn hart volgens mij opnieuwquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:30 schreef MNR het volgende:
Wie heeft dat eigenlijk ooit verzonnen? Dat je je ex los moet laten..? Ik heb nog nooit zoiets zo zwaar tegen mijn gevoel in gedaan. Vraag me echt af of ik het wel moet doen.
Als hij een andere vriendin vindt, dan is het voor mij voltooid verleden tijd. Dan heb ik absoluut geen moeite meer om hem los te laten. Weet niet hoe dat werkt bij mij, maar dat is iig 1 ding wat zeker is.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:34 schreef Rianne84 het volgende:
ja idd... ik wil wel proberen vrienden te blijven, maar heb geen idee of dat lukt... als hij dan een nieuwe vriendin vindt breekt mijn hart volgens mij opnieuw![]()
heb ik me ook voorgenomen, maar het lukt me niet...totaal geen zelfbeheersing wat dat betreftquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:41 schreef MNR het volgende:
[..]
Als hij een andere vriendin vindt, dan is het voor mij voltooid verleden tijd. Dan heb ik absoluut geen moeite meer om hem los te laten. Weet niet hoe dat werkt bij mij, maar dat is iig 1 ding wat zeker is.
Ik zit er meer over na te denken nu om hem maar gewoon wekenlang te vermijden... Zoveel mogelijk hem niet zien of spreken voor zover dat mogelijk is.
Ach... ik weet ook niet wat wijsheid is in deze...
Ik ga maar slapen. Deze gedachte maakt me niet vrolijk. Eens kijken hoe ik er morgen mee omga.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:46 schreef Rianne84 het volgende:
heb ik me ook voorgenomen, maar het lukt me niet...totaal geen zelfbeheersing wat dat betreftstomme hyves en msn ook...
herkenbaarquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:54 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik ga maar slapen. Deze gedachte maakt me niet vrolijk. Eens kijken hoe ik er morgen mee omga.
Trustu Rianne*zwaait*
[Edit: ] En welk geweldig nummer komt er nu op de radio? 'Waarom nou jij' - Marco Borsato. Jezus... rot op met je nummer. Die radio gaat nu uit!
Dat zijn het wel, hij moet je tenslotte toch het gevoel geven dat het niet zo is, dus maakt hij er zoiets vanquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:06 schreef MNR het volgende:
[..]
Nou nou nou... dat vind ik wel erg kort door de bocht. Wilde daarmee alleen maar aangeven dat het dubbel is. Daarbij heeft ie ook al meerdere keren uit zichzelf gezegd dat we dat niet meer moeten doen. Lijken me niet echt de woorden van iemand die me gebruikt.
Ja.. thx...
blijf dan vooral schrijven... bij helpt dat ook wel, alles wat ik vind en zou willen zeggen opschrijven...dan valt het toch een beetje van je schouders op een of andere manier...quote:Op zondag 17 juni 2007 16:22 schreef FlyingFox het volgende:
grappig topic.
vrijdag heeft mijn vriendin het uitgemaakt. ik heb hier nooit echt rekening mee gehouden, daarom komt het zo ontzettend hard aan. ik kan op dit moment enkel janken.
haar volledig vergeten door fotos (zowel digitaal als analoog) weg te stoppen, smsjes en mailtjes te verwijderen, muziek die aan haar herinnert niet te luisteren, spullen van haar die hier liggen op te ruimen en veel uitgaan werkt tot op heden niet echt.
ik heb sinds vrijdag al 11 vrienden gesproken, mee gegeten, bier mee gedronken om maar zoveel mogelijk bezig te zijn. ik ga zo naar een vriend van me toe, maar dat duurt nog drie uur.
drie lange uren. ik lijk hier gek te worden. ik kan niks doen. het enige wat iets lijkt te helpen is van me af schijven, in een topic of in ze vorm van poezie enzo.
Als ik liefde op een beeldscherm zie, denk ik aan haar. Als ik een mooi, slank meisje in beeld zie, denk ik aan haar. Als ik tennis zit te kijken, denk ik aan haar. Eigenlijk refereerd bijna alles aan haar. Een film kan ik me niet op concentreren.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:33 schreef shifto het volgende:
3 uren kun je ook weer vullen met een film ofzo.
wederom herkenbaar...mijn blik dwaalt ook steeds af als ik een film probeer te kijken of een boek probeer te lezen...quote:Op zondag 17 juni 2007 16:40 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Als ik liefde op een beeldscherm zie, denk ik aan haar. Als ik een mooi, slank meisje in beeld zie, denk ik aan haar. Als ik tennis zit te kijken, denk ik aan haar. Eigenlijk refereerd bijna alles aan haar. Een film kan ik me niet op concentreren.
Poeh, heftig allemaal. Maar nou is hij dus weer aanhankelijk omdat jij afstand begint te nemen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:30 schreef MNR het volgende:
[..]
What's up with you?
[..]
Ja, gesprek is gisteravond geweest. Man... de tranen hebben gestroomd hoor. Dat terwijl ik dacht dat het me allemaal niet meer zo heel diep zou raken. Heb hem dus verteld wat er in me omging. Heb echt mijn hart laten spreken... ik had toch niets meer te verliezen. Was gewoon zo verdrietig dat ik geen toegang meer tot hem had. Hij vroeg me ook hoe ik hem dan uit mijn leven wilde krijgen en of ik dan alsjeblieft wel normaal tegen hem wilde blijven doen. Niet dat ik doorloop of met mijn rug naar hem toe ga staan als we elkaar tegenkomen.
Ik zei hem dat ik niet weet hoe ik hem uit mijn leven wilde houden. Dat ik gewoon het beste voor mij wilde. Ik heb voor mezelf een lijn getrokken: tot hier en niet verder. Als in: "MNR, stop hier geen energie meer in". Of ik normaal tegen hem wilde blijven doen... mja.. ik weet echt niet hoe ik me straks op moet stellen als ik hem zie. Ik heb geen idee. Denk dat het voor de komende dagen goed is, als ik even niet thuis eet. Even rust voor mezelf. Maar ik houd van hem... dus hoe kan ik ooit niet normaal tegen hem doen...?
Zijn reactie op mijn 'grens' was dat hij aanhankelijk werd en in mijn armen kroop. Opeens was hij open.. Als ik dan ging verzitten of zo, dan kroop hij weer terug..
Toen stelde ik maar voor om in de algemene ruimte koffie te gaan drinken met de andere 2 huisgenoten die thuis waren. Heb daar toen een half uurtje gezeten, was toen 23u en toen zei ik dat ik moe was en naar bed ging. Zijn reactie was: "komt er net een leuke film op, ga jij naar bed". Voelde lichtelijk alsof hij me over wilde halen om niet weg te gaan, maar ik koos voor mezelf..
Vandaag ben ik lekker naar de stad geweest en heb er zo min mogelijk aan gedacht.
Ik denk ook niet dat die 'magic' eeuwig duurt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:59 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
tsja...ergernissen die niet overgingen, geen passie meer...hij wilde 'magic' (volgens mij kun je dat niet constant hebben in een langdurige relatie..maar ja). en hij wilde niet dat ik dusdanig zou veranderen dat ik mezelf niet meer was... zit wat in, maar ja, het doet wel pijnzeker omdat het nogal onverwacht kwam... ik had nog hoop...en nu zou ik willen dat ik een paar maanden terugkon en de eer aan mezelf had gehouden...dat zal ook wel weer en fase zijn...
Hij wil niet dat ik zou veranderen om te voldoen aan zijn verwachtingen... dus hij denkt dat hij iemand anders kan vinden die van nature al voldoet aan zijn verwachtingen...quote:Op zondag 17 juni 2007 17:08 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat die 'magic' eeuwig duurt.
Maar wat bedoel je met 'hij wilde niet dat ik dusdanig zou veranderen dat ik mezelf niet meer was'?
Wilde hij ineens dat je anders was?
En hoe gaan jullie nu verder? Want jullie kennen elkaar al zo lang.
Heb ik ook gezegd als ze een ander krijgt weet ik niet of ik dan nog met je om kan gaan dat gaat zoveel pijn doen, ik kreeg als antwoord dat ik dreigdequote:Op zondag 17 juni 2007 17:11 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hij wil niet dat ik zou veranderen om te voldoen aan zijn verwachtingen... dus hij denkt dat hij iemand anders kan vinden die van nature al voldoet aan zijn verwachtingen...
en hoe nu verder..tsja..veel van mijn spullen staan nog bij hem, en vooral hij wil graag vrienden blijven. Dus we hebben af en toe contact, nog niet echt dingen uitgepraat, meer over koetjes en kalfjes.. Op zich wil ik ook wel vrienden blijven, want we waren wel echt maatjes.. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe, want als hij dus inderdaad een ander vindt die blijkbaar beter is dan ik, dan weet ik niet of ik dat wel aankan...
het is ook allemaal zo kut![]()
Dat is denk ik juist het hele loslaten.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:34 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
ja idd... ik wil wel proberen vrienden te blijven, maar heb geen idee of dat lukt... als hij dan een nieuwe vriendin vindt breekt mijn hart volgens mij opnieuw![]()
Ja dat is het ook wel..quote:Op zondag 17 juni 2007 17:11 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hij wil niet dat ik zou veranderen om te voldoen aan zijn verwachtingen... dus hij denkt dat hij iemand anders kan vinden die van nature al voldoet aan zijn verwachtingen...
en hoe nu verder..tsja..veel van mijn spullen staan nog bij hem, en vooral hij wil graag vrienden blijven. Dus we hebben af en toe contact, nog niet echt dingen uitgepraat, meer over koetjes en kalfjes.. Op zich wil ik ook wel vrienden blijven, want we waren wel echt maatjes.. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe, want als hij dus inderdaad een ander vindt die blijkbaar beter is dan ik, dan weet ik niet of ik dat wel aankan...
het is ook allemaal zo kut![]()
ah joh, de eerste 2 weken zijn het zwaarste, daarna ga je snel vooruit. blijf vooral hier meeschrijven en blijf dingen doen om niet aan haar te denken. het is niet wat je op dit moment wil horen/accepteren maar het komt echt goed, en tot die tijd mag je je best kut voelen.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:22 schreef FlyingFox het volgende:
grappig topic.
vrijdag heeft mijn vriendin het uitgemaakt. ik heb hier nooit echt rekening mee gehouden, daarom komt het zo ontzettend hard aan. ik kan op dit moment enkel janken.
haar volledig vergeten door fotos (zowel digitaal als analoog) weg te stoppen, smsjes en mailtjes te verwijderen, muziek die aan haar herinnert niet te luisteren, spullen van haar die hier liggen op te ruimen en veel uitgaan werkt tot op heden niet echt.
ik heb sinds vrijdag al 11 vrienden gesproken, mee gegeten, bier mee gedronken om maar zoveel mogelijk bezig te zijn. ik ga zo naar een vriend van me toe, maar dat duurt nog drie uur.
drie lange uren. ik lijk hier gek te worden. ik kan niks doen. het enige wat iets lijkt te helpen is van me af schijven, in een topic of in ze vorm van poezie enzo.
Ja ga dan maar gewoon nadenken over het probleem waar je nu mee kampt. Dan heeft zo'n film ook weinig zinquote:Op zondag 17 juni 2007 17:55 schreef jd1982 het volgende:
Ik kan me op het moment ook slecht concentreren op een film...
Ben het niet met je eens. Niet omdat ik niet naar je luister, ik heb je woorden in overweging genomen. Ik mijn ogen open, luister goed naar mezelf en ben wijs genoeg.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:49 schreef mirannie het volgende:
Dat zijn het wel, hij moet je tenslotte toch het gevoel geven dat het niet zo is, dus maakt hij er zoiets van
Was idd heftig.. zeker omdat gisteravond weer een verlangen naar hem ontstond. Het gesprek voelde zo open, zo goed. Maar ik blijf realistisch. Ik stel de grens nog iets bij en blijf er alert op dat ik in balans blijf. Nu heb ik weer een goed moment, ben ik weer lekker bij mezelfquote:Op zondag 17 juni 2007 17:03 schreef Chrrris het volgende:
Poeh, heftig allemaal. Maar nou is hij dus weer aanhankelijk omdat jij afstand begint te nemen.
Denk dat je het er nog wel moeilijk mee gaat krijgen. Maar ik vind het harstikke goed van je dat je je vrijheid terugneemt op deze manier [..]
Ja, weet je wat het is met exen die niet meer willen praten? Als ik vanuit mezelf bekijk is dat het moment dat ik voor mezelf heb besloten dat het over en uit is, en ik niet meer wil. Dan is het voor mij een gesloten boek. Ja, en dan hoef je niet meer te praten... dan wil je die ander ook echt niet meer zien. Misschien nog 1 of 2 keer om dingen uit te praten, maar daarna is het ook echt over. Hoef ik niets meer van die ander te weten.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:20 schreef Chrrris het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat als het uitgaat je niet het recht meer krijgt om de ander te spreken.
Uhm.... is het niet zo dat hij juist wel zou willen dat jij zou veranderen, maar er niet (meer) in gelooft? Geen geduld (meer) heeft om hier op te wachten, de irritaties te hoog zitten. Het ligt niet aan jou!quote:Op zondag 17 juni 2007 17:11 schreef Rianne84 het volgende:
Nee, hij heeft een principe dat mensen niet voor elkaar moeten veranderen (aanpassen hier en daar is uiteraard wel nodig), maar je persoonlijkheid moet hetzelfde blijven in zijn ogen...quote:Op zondag 17 juni 2007 21:04 schreef MNR het volgende:
Uhm.... is het niet zo dat hij juist wel zou willen dat jij zou veranderen, maar er niet (meer) in gelooft? Geen geduld (meer) heeft om hier op te wachten, de irritaties te hoog zitten. Het ligt niet aan jou!
bij mijn ex heb ik me echt heel erg aangepast, veel meer ook dan andersom, maar het leek eigenlijk nooit genoeg.. en ze dacht dat ik dus niet meer kon veranderen..quote:Op zondag 17 juni 2007 21:04 schreef MNR het volgende:
[..]
Uhm.... is het niet zo dat hij juist wel zou willen dat jij zou veranderen, maar er niet (meer) in gelooft? Geen geduld (meer) heeft om hier op te wachten, de irritaties te hoog zitten. Het ligt niet aan jou!
precies, onze exen leven blijkbaar in een droomwereldquote:Op zondag 17 juni 2007 22:33 schreef QCC het volgende:
[..]
bij mijn ex heb ik me echt heel erg aangepast, veel meer ook dan andersom, maar het leek eigenlijk nooit genoeg.. en ze dacht dat ik dus niet meer kon veranderen..
Maarja, succes met het vinden van iemand die aan al je achterlijke eisen voldoet ex-van-qcc![]()
Daar moet op gedronken wordenquote:Op zondag 17 juni 2007 22:33 schreef QCC het volgende:
Maarja, succes met het vinden van iemand die aan al je (achterlijke) eisen voldoet ex-van-qcc![]()
nou waar blijft die drank?quote:Op zondag 17 juni 2007 22:39 schreef MNR het volgende:
[..]
Daar moet op gedronken worden![]()
*haalt de mojito's al tevoorschijn*
Een goede cocktail wordt met zorg bereidquote:
Ieeewwwwwww!!!quote:Op zondag 17 juni 2007 23:13 schreef Rianne84 het volgende:
mijn ex heeft in zijn msn-naam: "live your dreams ALWAYS!"
Doe mij maar caprinha.. Huisgenoot had laatst Cachaça uit Brazilie meegenomen en tot cocktails verwerktquote:Op zondag 17 juni 2007 22:39 schreef MNR het volgende:
[..]
Daar moet op gedronken worden![]()
*haalt de mojito's al tevoorschijn*
je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 17 juni 2007 23:36 schreef QCC het volgende:
[..]
Doe mij maar caprinha.. Huisgenoot had laatst Cachaça uit Brazilie meegenomen en tot cocktails verwerkt![]()
Maargoed, OT.
Dat je bepaalde dingen van elkaar kan willen is niet zo erg, je moet naar elkaar groeien en compromissen sluiten.. Maar om nou over een klein dingetje zo erg te vallen en vervolgens de hele relatie te verzieken, dan kun je beter voor jezelf kiezen en een ander vinden die je wel neemt zoals je bent![]()
quote:Op maandag 18 juni 2007 08:57 schreef jd1982 het volgende:
Goedemorgen... noujah goed, slecht geslapen etc... zit weer op mn werk, het begin van weer een lange werkweek.
Tis inmiddels alweer 4 weken uit ofzo, maar heb het gevoel dat het nu pas echt begint door te drinken, we hebben week aangekloot, half aan/uit, week geprobeerd vrienden te blijven, week elkaar genegeerd en vorige week weer geprobeerd gewoon vrienden te zijn, dat ging goed, totdat...
Ik dit weekend dacht dat we wel vrienden genoeg waren om normaal met elkaar te kunnen praten met uitgaan, hoorde ik dat ze "vrienden" blijft omdat ze bang is voor ruzie, ze wil helemaal niet echt vrienden blijven, wat een moeite voor niks... gister in een opwelling een enorm kwaad mailtje gestuurd met flikker dan maar op, zo hoef het niet bla bla...
Ben benieuwd of ik dat kwade gevoel nu eens vol kan houden, dat scheelt nog al ipv dat stomme(!) vrienden blijven...
Ja, leuk! Je vindt het vast geen probleem als ze dan straks post, dat zij al een ander heeft geneukt.quote:
Succes vandaag. Probeer even voor het moment niet zover vooruit te kijken. Het is gewoon maandag, de maandag waarop iedereen op moet starten met werk. Luister naar de verhalen van je collegae over hoe hun weekend was. En voor je het weet is het weer middagpauze. En daarna Fok! je nog ff.. en is je werkdag zo voorbij. Take it one at a timequote:Op maandag 18 juni 2007 08:57 schreef jd1982 het volgende:
Goedemorgen... noujah goed, slecht geslapen etc... zit weer op mn werk, het begin van weer een lange werkweek.
Ik heb geen collega's, voel me fucked, eenzaam en heb nergens zin in.quote:Op maandag 18 juni 2007 09:45 schreef MNR het volgende:
[..]
Ja, leuk! Je vindt het vast geen probleem als ze dan straks post, dat zij al een ander heeft geneukt.
Goed bezig man!![]()
![]()
[..]
Succes vandaag. Probeer even voor het moment niet zover vooruit te kijken. Het is gewoon maandag, de maandag waarop iedereen op moet starten met werk. Luister naar de verhalen van je collegae over hoe hun weekend was. En voor je het weet is het weer middagpauze. En daarna Fok! je nog ff.. en is je werkdag zo voorbij. Take it one at a time![]()
Niet ik dat ik t zo goed doe hoor.. Stond vanmorgen al op met de gedachte dat ik vandaag misschien wel met hem aan tafel moet zitten. En ik denk nu: als dat zo is, dan ga ik me niet bezighouden met wat er in hem om zou gaan. Ik ben ik en het gaat erom dat ik me goed voel
Geen collega's? Wat voor werk doe je dan?quote:Op maandag 18 juni 2007 09:52 schreef jd1982 het volgende:
Ik heb geen collega's, voel me fucked, eenzaam en heb nergens zin in.
Ik werk bij een eenmanszaak (reclamebureau).quote:Op maandag 18 juni 2007 09:53 schreef MNR het volgende:
[..]
Geen collega's? Wat voor werk doe je dan?
Dan ben ik heel blij voor drquote:Op maandag 18 juni 2007 09:45 schreef MNR het volgende:
[..]
Ja, leuk! Je vindt het vast geen probleem als ze dan straks post, dat zij al een ander heeft geneukt.
Goed bezig man!![]()
![]()
Ah... duidelijk. Voor een deel herkenbaar ookquote:Op maandag 18 juni 2007 10:23 schreef jd1982 het volgende:
Ik werk bij een eenmanszaak (reclamebureau).
En mn baas is vrijwel altijd op weg, dus zit meestal alleen op kantoor.
Dat is ook weer een mede een reden waardoor het uit is gegaan, heb geen collega's, bijna geen vrienden meer (of ze wonen al samen, hebben al kinderen enzo)... daardoor was ik heel erg bezitterig en wilde elke dag bij haar zijn, want wilde dr niet kwijt, ze was voor mij zowel mn vriendin als iemand om leuke dingen mee te doen (die je anders met vrienden zou doen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |