abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50482070
vorige deel: De kunst van het loslaten van een ex #50

voor alle mensen wiens vriend of vriendin zo stom is geweest om het uit te maken!!
Of als je het zelf uit hebt gemaakt maar je zit er nog wel behoorlijk mee...

Praat er hier over

-----------------------
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:12 schreef Lakai het volgende:

[..]

"vrij" ??
niet gewoon, vrij

klinkt lullig maar zo is het denk ik wel....
-----------------------
Ik doe niet meer aan een signature
pi_50483063
Die gladde jongens vind ik ook wel een goeie opmerking... had altijd hekel aan dat soort lui.

Weet niet waarom, ik zie een meisje als iets speciaals, hecht veel waarde aan close contact enzo, waarom zijn "wij" zo bang voor die playertjes, die 'jouw meisje' ff voor een avondje willen scoren... grrr...
pi_50487072
Mocht zo'n gladjanus je ex kunnen paaien, wees dan blij dat je er vanaf bent. Je wilt toch, lijkt me, iemand die bewust voor iemand kiest en die zich niet bij gebrek aan beter door een player laat neuken?
pi_50487510
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:48:59 ]
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:54:54 #5
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_50487962
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:42 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo ik denk dat dit het laatste deel zal zijn waarin ik over mijn eigen gevoel zal praten
voor mijn gevoel ben ik er al aardig tot helemaal overheen

Tevens tvp.
Thinking about thinking of you.
pi_50488040
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:42 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo ik denk dat dit het laatste deel zal zijn waarin ik over mijn eigen gevoel zal praten
voor mijn gevoel ben ik er al aardig tot helemaal overheen
ik eerst ook....
maar toen kreeg ik weer een major dip.....

Zit ik nu nog een beetje in....
maar goed
het komt allemaal wel goed....
( al BLIJF ik het kut vinden dat we er niks aan overhouden)
Ik doe niet meer aan een signature
pi_50488806
Dipjes blijven komen... doe je niks aan... denk ik... de ruimte ertussen wordt alleen groter.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 16:39:02 #8
77575 NiTiN
Move On Up
pi_50491710
Terug Vind Tracker *bliep bliep*
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_50493400
Ik ga hem dadelijk vertellen dat ik geen contact meer met hem wil. We zijn nu 4 maanden uit elkaar (hij heeft het uitgemaakt), en hij wil vrienden blijven. Mij lukt dat niet... Ik blijf ontzettend veel gevoel voor hem houden. We wonen ook in hetzelfde appartement (met 14 anderen).

Over een uur ga ik hem vertellen dat ik dit niet meer kan. Hij heeft aangegeven dat het gevoel bij hem weg is, maar als we vrienden blijven er een kans is dat dit weer teruggroeit. We zijn nu al een tijdje 'vrienden', hebben nog steeds 1 of 2 keer per week seks, maar verandering in zijn gevoel is er niet.

Hij is gewoon niet genoeg geinteresseerd in me... en hoe moeilijk ik het ook vind, ik zie geen heil in deze manier van omgang. Er verandert niets...

Hem vertellen dat ik hem liever niet in mijn leven heb dan dat ik hem wel in mijn leven heb terwijl hij me niet voor vol aanziet, valt me heel zwaar....
You're never fully dressed until you wear a smile
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:48:09 #10
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50493840
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:30 schreef MNR het volgende:
Ik ga hem dadelijk vertellen dat ik geen contact meer met hem wil. We zijn nu 4 maanden uit elkaar (hij heeft het uitgemaakt), en hij wil vrienden blijven. Mij lukt dat niet... Ik blijf ontzettend veel gevoel voor hem houden. We wonen ook in hetzelfde appartement (met 14 anderen).

Over een uur ga ik hem vertellen dat ik dit niet meer kan. Hij heeft aangegeven dat het gevoel bij hem weg is, maar als we vrienden blijven er een kans is dat dit weer teruggroeit. We zijn nu al een tijdje 'vrienden', hebben nog steeds 1 of 2 keer per week seks, maar verandering in zijn gevoel is er niet.

Hij is gewoon niet genoeg geinteresseerd in me... en hoe moeilijk ik het ook vind, ik zie geen heil in deze manier van omgang. Er verandert niets...

Hem vertellen dat ik hem liever niet in mijn leven heb dan dat ik hem wel in mijn leven heb terwijl hij me niet voor vol aanziet, valt me heel zwaar....
Wordt wel lastig als je in hetzelfde appartement woont. Maargoed, je moet duidelijk zijn, vooral voor jezelf, want voor hem is het nu wel zo makkelijk, 2 keer per week nog even eroverheen en voor de rest nergens mee zitten terwijl jij duidelijk wel nog steeds met je gevoelens zit waar hij niet aan wil beantwoorden.

@ Lakai, had dat 'vrij' tussen haakjes gezet om de tegenstelling aan te geven met de oude situatie, ik heb niks meer te zeggen over wat ze doet, en dat weet ik.. Maar haar volledig los kunnen laten is wel lastig, maargoed, als dat zo simpel zou zijn zou ik niet al 3-4 delen van dit topic meedoen

En ik denk ook niet dat ze op voorstellen van zulke gladjakkers ingaat, maar ze was vrij naief en vindt het moeilijk om zomaar weg te lopen als zo'n kerel tegen haar aan gaat lullen.. Maarja, daar moet ik nu niet meer mee zitten
pi_50493925
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:48 schreef QCC het volgende:
Wordt wel lastig als je in hetzelfde appartement woont. Maargoed, je moet duidelijk zijn, vooral voor jezelf, want voor hem is het nu wel zo makkelijk, 2 keer per week nog even eroverheen en voor de rest nergens mee zitten terwijl jij duidelijk wel nog steeds met je gevoelens zit waar hij niet aan wil beantwoorden.
Ja.. hij maakt het me nu al lastig door aan te geven dat hij niet snapt waar het probleem in zit. Verder heb ik ook het idee dat hij het gesprek uitstelt en wil ontwijken. Hij zei er eerst geen tijd voor te hebben..

Duidelijk zijn.. ja... denk vooral dat ik standvastig moet blijven, maar da's zo f*cking lastig.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:48 schreef QCC het volgende:
Maar haar volledig los kunnen laten is wel lastig, maargoed, als dat zo simpel zou zijn zou ik niet al 3-4 delen van dit topic meedoen
3, 4 topics... wowh.... hoe komt het dat je haar niet los kunt laten? Wil je het?
pi_50494161
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:30 schreef MNR het volgende:
We zijn nu al een tijdje 'vrienden', hebben nog steeds 1 of 2 keer per week seks, maar verandering in zijn gevoel is er niet.
Well duh, hij kan neuken en hij heeft vrijheid. Wat zou hij nog meer willen?

Succes met het gesprek...
pi_50494295
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:01 schreef VD het volgende:
Well duh, hij kan neuken en hij heeft vrijheid. Wat zou hij nog meer willen?

Succes met het gesprek...
Nou nou nou... dat vind ik wel erg kort door de bocht. Wilde daarmee alleen maar aangeven dat het dubbel is. Daarbij heeft ie ook al meerdere keren uit zichzelf gezegd dat we dat niet meer moeten doen. Lijken me niet echt de woorden van iemand die me gebruikt.

Ja.. thx...
pi_50496368
Het is nu bijna 2 uur later en hij is er nog niet
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:17:49 #15
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50498594
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:52 schreef MNR het volgende:

[..]

3, 4 topics... wowh.... hoe komt het dat je haar niet los kunt laten? Wil je het?
ah, het is nu 5-6 weken uit en ben sindsdien aan het posten hier, af en toe wat frustratie wegschrijven maar meestal omdat je dingen bij anderen herkent in je eigen verwerkingsproces en dan kun je elkaar adviseren.

Ben er wel heel veel beter aan toe dan de eerste 2 weken, heb ook geen direct contact met haar en dat gaat goed, ik pak m'n leven weer op en ga andere dingen doen, patronen doorbreken en de tijd die je alleen bent anders indelen. Had eerste weken ook nog hoop en zag ons nog wel samenkomen, maar nu niet meer.

Maargoed, het idee dat zij met een ander zou zijn (wat niet zo is voor zover ik weet) doet wel nog pijn, dat heeft denk ik ook wel met loslaten te maken. Helemaal losgelaten heb je het volgens mij pas wanneer het je echt niets meer kan schelen wat je ex doet in zijn/haar liefdesleven, en tot die tijd blijf ik vrolijk in deze topics meelezen en hier en daar schrijven. Heb gemerkt dat ik het fijn vind dat er meer mensen zijn die hetzelfde doormaken en als je je rotgevoelens via een forum kunt uiten en vervolgens beter voelen door adviezen van anderen werk ik daar graag aan mee.
pi_50499074
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:17 schreef QCC het volgende:
ah, het is nu 5-6 weken uit en ben sindsdien aan het posten hier, af en toe wat frustratie wegschrijven maar meestal omdat je dingen bij anderen herkent in je eigen verwerkingsproces en dan kun je elkaar
Oh, pas 5-6 weken. Nee, ik wist niet dat die topics hier zo snel gaan. Maar je hebt gelijk hoor, forum -->

Dat idee van een ander hebben ja... pfff. Denk dat als dat eenmaal zo ver is, ik echt helemaal over hem heen ben. Ben overigens nog nooit gedumpt (wel afgewezen, 2x, maar dat is anders als je niet echt officieel iets hebt).

Maar 5-6.. dan heb ik niets gezegd
Lijkt me doodnormaal.

Maar Lakai, ben het helemaal met je eens, ze zijn idd stom geweest om het uit te maken!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:51:58 #17
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50499765
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:32 schreef MNR het volgende:

[..]

Maar Lakai, ben het helemaal met je eens, ze zijn idd stom geweest om het uit te maken!
Dat punt is voor mij ook nog steeds een raadsel, als iemand het uit had moeten maken was ik het wel, en ik had het ook bijna gedaan maar toch maar niet.. dacht dat ze wel bij zou draaien. 3 dagen later maakte zij het uit.
pi_50501107
Ik ben mezelf redelijk beu. Echt. En ik ben er nog niet klaar voor om in andere avonturen te springen, en dat mag van mezelf. Het is pas 2,5 week.
pi_50501351
Ik vind het eigenlijk ook niet zo eerlijk/netjes om direct maar weer iets met een ander te beginnen. Je moet het sowieso verwerken en het lijkt me niet dat een nieuwe partner daarop zit te wachten. .

Ik gok met deze op een verwerkingstijd van anderhalf/twee maanden. Vorige.... .

.
pi_50501831
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 47% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:48:59 ]
pi_50502622
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:36 schreef VD het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook niet zo eerlijk/netjes om direct maar weer iets met een ander te beginnen. Je moet het sowieso verwerken en het lijkt me niet dat een nieuwe partner daarop zit te wachten. .

.
Vorige relatie, 7 dagen ja. Nu, heel ander verhaal. Dat kan nog wel even duren.
pi_50503889
Godver zit ook nu dik in een tweestrijd met mezelf wordt er helemaal gek van.

Tis uitgegaan flinke ruzie ik liet niks van me horen uiteindelijk toch weer contact (van 2 kanten), afgesproken hadden geen zin om het erover te hebben (doofpot cultuur) dus we gingen maar doen alsof we het gezellig hebben met de nadruk op doen alsof

Door dat afspreken komen alleen maar gevoelens naar boven voel me daardoor kut en leeg, eene moment geniet ik en andere moment erger ik me en komen alle negatieve dingen naar boven.

Zucht wil hier echt vanaf, je mist hierdoor net dat eene stukje om weer motivatie/levenslust te hebben om weer vooruit te kijken en te genieten arghhhh
Ik ga incognito door het leven..........
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:37:20 #23
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50505802
Je kunt 2 dingen doen:

- praat de ruzie uit, ga lekker samen verder

- stop met contact zoeken en ga lekker alleen verder

Dat 2e is een moeilijk proces, maar daarna kun je uiteindelijk wel weer verder ipv met die dubbele gevoelens te blijven zitten.
pi_50513224
Bah, vannacht een heel nare droom gehad over mijn ex.

We zaten op de bank en er liep allemaal familie door het huis naar ik me kan herinneren. Maar goed, mijn ex deed heel afstandelijk en ik probeerde steeds bij haar in de buurt te komen, haar een lach te geven. Maar zij bleef maar chaggerijnig kijken en mij ontwijken door steeds ergens anders te gaan zitten. Niemand van de overige mensen in huis had het door, of we daar helemaal niet waren. Zo gek En nu mis ik haar weer !

pi_50513239
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:45 schreef AcidTrance het volgende:
Godver zit ook nu dik in een tweestrijd met mezelf wordt er helemaal gek van.

Tis uitgegaan flinke ruzie ik liet niks van me horen uiteindelijk toch weer contact (van 2 kanten), afgesproken hadden geen zin om het erover te hebben (doofpot cultuur) dus we gingen maar doen alsof we het gezellig hebben met de nadruk op doen alsof

Door dat afspreken komen alleen maar gevoelens naar boven voel me daardoor kut en leeg, eene moment geniet ik en andere moment erger ik me en komen alle negatieve dingen naar boven.

Zucht wil hier echt vanaf, je mist hierdoor net dat eene stukje om weer motivatie/levenslust te hebben om weer vooruit te kijken en te genieten arghhhh
Second that

Sterkte!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:11:22 #26
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50513490
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 09:44 schreef Lunar het volgende:
Bah, vannacht een heel nare droom gehad over mijn ex.

We zaten op de bank en er liep allemaal familie door het huis naar ik me kan herinneren. Maar goed, mijn ex deed heel afstandelijk en ik probeerde steeds bij haar in de buurt te komen, haar een lach te geven. Maar zij bleef maar chaggerijnig kijken en mij ontwijken door steeds ergens anders te gaan zitten. Niemand van de overige mensen in huis had het door, of we daar helemaal niet waren. Zo gek En nu mis ik haar weer !

Dromen zijn balen, je hebt ze vaak niet in de hand (tenzij je leert lucide te dromen) en ze kunnen je dag meteen rot laten beginnen. Vannacht ook gedroomd dat ik met een huisgenootje van mn ex aan het praten was over haar, weet niet meer wat er precies gezegd was maar erg schokkend was het gelukkig niet.

Probeer er niet te veel bij stil te staan en ga verder met de werkelijkheid
pi_50513512
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:11 schreef QCC het volgende:

[..]

Dromen zijn balen, je hebt ze vaak niet in de hand (tenzij je leert lucide te dromen) en ze kunnen je dag meteen rot laten beginnen. Vannacht ook gedroomd dat ik met een huisgenootje van mn ex aan het praten was over haar, weet niet meer wat er precies gezegd was maar erg schokkend was het gelukkig niet.

Probeer er niet te veel bij stil te staan en ga verder met de werkelijkheid
Mijn hele dag begint rot ja. Ik was enigzins over haar heen maar dat is nu helemaal terug bij af.
pi_50513700
Morgu QCC en Lunar

Een droom waarmee je dag moet beginnen in die context is k*t ja. Had er gisteravond een, schoot om 5u 's nachts wakker. Heb toen ook een sms gestuurd dat ik met hem wilde praten (dat is dus gisteravond geweest). Ik heb er meteen iets mee gedaan.
quote:
Rebound... right. Nee, dat heb ik 1x gedaan, is me <euforisch> niet goed </euforisch> bevallen. Bovendien ben ik van mening: zoals je een ander behandelt, word jij ook behandeld.

Gaan jullie trouwens nog wat leuks doen vandaag? (afleiding is goed voor je).
*knuffel*
pi_50513908
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:25 schreef MNR het volgende:
Morgu QCC en Lunar

Een droom waarmee je dag moet beginnen in die context is k*t ja. Had er gisteravond een, schoot om 5u 's nachts wakker. Heb toen ook een sms gestuurd dat ik met hem wilde praten (dat is dus gisteravond geweest). Ik heb er meteen iets mee gedaan.
[..]

Rebound... right. Nee, dat heb ik 1x gedaan, is me <euforisch> niet goed </euforisch> bevallen. Bovendien ben ik van mening: zoals je een ander behandelt, word jij ook behandeld.

Gaan jullie trouwens nog wat leuks doen vandaag? (afleiding is goed voor je).
*knuffel*
Ik heb haar een mailtje gestuurd met mijn droom daarin. En hoe zij zich erbij voelt. Terug krijgen of zelfs maar praten met haar zal lastig worden want ze is enorm koppig.

Ik ga denk ik maar lekker film kijken de hele dag. Zoals ik hierboven al aangaf is, zeker na zo'n droom, de lust om "verder te gaan" compleet weg.
pi_50514196
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:42 schreef Lunar het volgende:
Ik heb haar een mailtje gestuurd met mijn droom daarin. En hoe zij zich erbij voelt. Terug krijgen of zelfs maar praten met haar zal lastig worden want ze is enorm koppig.

Ik ga denk ik maar lekker film kijken de hele dag. Zoals ik hierboven al aangaf is, zeker na zo'n droom, de lust om "verder te gaan" compleet weg.
De reden dat ik dat aankaart is puur vanuit biologisch perspectief. Als je 's ochtends wakker wordt, kun je veel beter relativeren, maar als je wakker wordt met zo'n naar gevoel, wordt dat al een stuk lastiger. Ik zou je echt aan willen raden om toch even naar buiten te gaan, al is het maar even naar de supermarkt of even wat afgeven bij iemand. Ben je even uit je kamer. Maar het is jouw beslissing

Zit er ook een beetje een vrolijke comedie tussen?
pi_50514230
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:58 schreef MNR het volgende:

[..]

De reden dat ik dat aankaart is puur vanuit biologisch perspectief. Als je 's ochtends wakker wordt, kun je veel beter relativeren, maar als je wakker wordt met zo'n naar gevoel, wordt dat al een stuk lastiger. Ik zou je echt aan willen raden om toch even naar buiten te gaan, al is het maar even naar de supermarkt of even wat afgeven bij iemand. Ben je even uit je kamer. Maar het is jouw beslissing

Zit er ook een beetje een vrolijke comedie tussen?
Mits het weer het toe laat zal ik kijken wat ik kan doen

Music and Lyrics heb ik nog liggen, maar dat is zo'n romantische comedie en ik weet niet of ik dat trek
pi_50516543
quote:

.
Ik ben ook voor verwerken, dat je het afsluit i.p.v. vervangt met een ander.
Ik had de eerste week er wel moeite mee toen het uit was, maar ik kon het ook wel loslaten.
Heb er veel over nagedacht, en vond het eigenlijk wel prima zo. Het ging eigenlijk goed. Ik had zelf ook mijn twijfels bij de relatie gehad.
Toen kwam ik erachter dat hij al tijdens de laatste week dat we nog hadden al een ander probeerde te versieren. Waar hij meteen na het uitmaken mee ging daten en nu weer totally verliefd op is .

Bleek meteen dat hij gelogen had, omdat hij zei dat hij ruimte nodig had voor zichzelf.
Dat een relatie an sich met wie dan ook hem zou verstikken... right

Ik was gewoon kwaad. De schijnheil
Het is niet zozeer dat hij een ander heeft, leek me juist een aardig meisje . Maar de snelheid en dat hij heeft gelogen en zonder moeite verder gaat Zo makkelijk was dat blijkbaar.
Zo makkelijk gedelete ben je en zo weinig stelde je voor Dat was wel pijnlijk. (m'n maag draaide gewoon om ) Je voelt je dan gewoon werkelijk simpelweg gedumpt.
Ik weet wel dat het iemand is die niet graag alleen is (single) dus dat er een nieuwe kwam verwachtte ik wel. Maar zo fucking snel doorgaan terwijl hij tijd voor zichzelf nodig had. Auch.

Ook de dag dat hij het uitgemaakt had via mail, kwam hij nog even voor het afscheid naar 't station (kon hij meteen zn spul meenemen).
Hij was zo onverschillig, hij zei wel dat het hem speet enzo.. maar het leken gewoon lege wooren zonder gevoel. Hij was zo nochelant en relaxt en leek nergens mee te zitten. Hij kwam ook nog eens een half uur te laat. Zo had hij me nog niet behandelt. Blegh, op dat moment vond ik hem echt een eikel .

Ik weet wel dat hij al verder in het proces is, aangezien hij het uitmaakt. Maar toch, direct een ander en liegen. Ik had hem wel wat hoger ingeschat
(Nou was ik wsl ook z'n rebound want een paar weken voordat hij contact zocht had hij ook 'iets' )

Maar ik ben wel voor zo snel mogelijk dingen oppakken, veel praten, en foto's en dergelijke die je eraan herrinneren gewoon maar te verwijderen. De tijd zal 't helen he
pi_50517164
Zou niet eens willen denken aan een ander... de gedachte alleen al maakt me verdrietig.

Maar jeej C.... dat is wel echt ff met je neus op de feiten gedrukt worden. Probeer het zo te bekijken: een zachte heelmeester is ook niet alles hoor, maken stinkende wonden. Verder vind ik wel dat hij het ongelooflijk bot en kwetsend hoe hij je achterlaat.

But spill it out girl!
pi_50520629
Pfff... valt niet mee hier...
pi_50521439
ik vind het ook moeilijk...5 jaar, 2 jaar samengewoon en nu 2 weken uit...
pi_50522506
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:09 schreef MNR het volgende:
Zou niet eens willen denken aan een ander... de gedachte alleen al maakt me verdrietig.

Maar jeej C.... dat is wel echt ff met je neus op de feiten gedrukt worden. Probeer het zo te bekijken: een zachte heelmeester is ook niet alles hoor, maken stinkende wonden. Verder vind ik wel dat hij het ongelooflijk bot en kwetsend hoe hij je achterlaat.

But spill it out girl!
Ja haha, dat neem ik 'm ook niet in dank af .
Maar ben er eigenlijk wel overheen, denk ik. Droom nog weleens raar erover.
Maar zit er niet echt meer mee.
Hoe meer tijd erover heen gaat, hoe minder gevoel ik er bij heb.
't wordt meer een herinnering dat dan het nog steeds nu afspeelt.

Heb je dat gesprek nou gehad? Dat je niet meer op deze manier met hem om wil gaan?
Het lijkt me een lastige situatie voor je, dat je ook bij hem woont en 'm steeds blijft zien.
Maar je wilt het reduceren naar vriendschappelijk contact?
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:40 schreef jd1982 het volgende:
Tis ook niet echt een luchtig onderwerp
pi_50522575
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:23 schreef Rianne84 het volgende:
ik vind het ook moeilijk...5 jaar, 2 jaar samengewoon en nu 2 weken uit...
Oef, dat is ook niet niets. Dan heb je echt wat met elkaar opgebouwd.
Wat was de reden dan?
pi_50523266
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:37 schreef QCC het volgende:
Je kunt 2 dingen doen:

- praat de ruzie uit, ga lekker samen verder

- stop met contact zoeken en ga lekker alleen verder

Dat 2e is een moeilijk proces, maar daarna kun je uiteindelijk wel weer verder ipv met die dubbele gevoelens te blijven zitten.
Dat wil ik dus ook graag en heb ik ook aangegeven veel dingen zijn gewoon niet uitgepraat en wil ik erover beginnen dan heeft ze geen zin (ik ben moe) heb het idee dat ze niet geconfronteerd wil worden.

Ben zelfs dingen tegen der op msn gaan zeggen, dingen zitten we dwars en die wil gewoon kwijt. Maja msn is niet echt een fijne manier.

Ik neig nu naar punt 2 is de enige optie voor mij ook, ik moet voor mezelf kiezen.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:39:22 #39
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50523296
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:42 schreef Lunar het volgende:

[..]

Weet niet of het zo'n goed idee is.. Weet ook niet jouw hele situatie maar als je iedere keer dat je een vervelende gedachte hebt over haar/jullie/dat het uit is haar een mail/sms/brief gaat sturen dan blijf je veel te aanhankelijk en zij vindt het waarschijnlijk ook vervelend om iedere keer te horen dat jij het moeilijk hebt. Als het uit is is het uit, en dat moet je leren accepteren, en daar ben je hier in dit topic voor.

Maargoed, je moet het zelf weten en als je in een situatie zit waarin het niet definitiet uit is kan ik me voorstellen dat je nog probeert er samen uit te komen..

Voor de nieuwe Fokkers met uitmaakproblematiek verwijs ik nogmaals naar een stukje dat mij redelijk heeft geholpen: de OP van: De kunst van het loslaten van een ex #48
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:44:56 #40
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50523459
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:38 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Dat wil ik dus ook graag en heb ik ook aangegeven veel dingen zijn gewoon niet uitgepraat en wil ik erover beginnen dan heeft ze geen zin (ik ben moe) heb het idee dat ze niet geconfronteerd wil worden.

Ben zelfs dingen tegen der op msn gaan zeggen, dingen zitten we dwars en die wil gewoon kwijt. Maja msn is niet echt een fijne manier.

Ik neig nu naar punt 2 is de enige optie voor mij ook, ik moet voor mezelf kiezen.
Je blijft uiteindelijk altijd met jezelf over, en als jij zelf nu niet gelukkig bent in de relatie en je ziet dat er geen verbetering in kan komen dan moet je voor jezelf kiezen.

Mijn ex en ik hadden het voordat het uitging ook een tijdje moeilijk, de dingen die mij dwars zaten accepteerde ik omdat ik het relativeerde naar de rest van de relatie, en die was goed. M'n ex daarentegen ging alle strubbelingetjes op een grote hoop gooien waardoor het leek alsof we totaal niet goed voor elkaar waren.. Om dat tegen te gaan ging ik weer op m'n tenen lopen om maar niks fout te doen en daar werd ik ook weer ongelukkig van.. En tja, dan kies je allebei uiteindelijk toch voor jezelf. Het is niet de makkelijkste weg, het is een pijnlijke weg, maar op de lange termijn waarschijnlijk de betere weg.
pi_50523561
Hoop dat ik snel in de acceptatiefase kom, ga me vakantie niet door haar laten verpesten.
pi_50523613
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:44 schreef QCC het volgende:

[..]

Je blijft uiteindelijk altijd met jezelf over, en als jij zelf nu niet gelukkig bent in de relatie en je ziet dat er geen verbetering in kan komen dan moet je voor jezelf kiezen.

Mijn ex en ik hadden het voordat het uitging ook een tijdje moeilijk, de dingen die mij dwars zaten accepteerde ik omdat ik het relativeerde naar de rest van de relatie, en die was goed. M'n ex daarentegen ging alle strubbelingetjes op een grote hoop gooien waardoor het leek alsof we totaal niet goed voor elkaar waren.. Om dat tegen te gaan ging ik weer op m'n tenen lopen om maar niks fout te doen en daar werd ik ook weer ongelukkig van.. En tja, dan kies je allebei uiteindelijk toch voor jezelf. Het is niet de makkelijkste weg, het is een pijnlijke weg, maar op de lange termijn waarschijnlijk de betere weg.
Wow dit heb ik precies meegemaakt, probeerde ook constant (op je tenen idd) me best te doen maja dat werkt ook averechts.
pi_50523836
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:12 schreef Chrrris het volgende:

[..]

Oef, dat is ook niet niets. Dan heb je echt wat met elkaar opgebouwd.
Wat was de reden dan?
tsja...ergernissen die niet overgingen, geen passie meer...hij wilde 'magic' (volgens mij kun je dat niet constant hebben in een langdurige relatie..maar ja). en hij wilde niet dat ik dusdanig zou veranderen dat ik mezelf niet meer was... zit wat in, maar ja, het doet wel pijn zeker omdat het nogal onverwacht kwam... ik had nog hoop...en nu zou ik willen dat ik een paar maanden terugkon en de eer aan mezelf had gehouden...dat zal ook wel weer en fase zijn...
pi_50523865
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:50 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Wow dit heb ik precies meegemaakt, probeerde ook constant (op je tenen idd) me best te doen maja dat werkt ook averechts.
herkenbaar ja...
pi_50526928
Heh, net samen de hele middag gespendeerd en het was nog gezellig ook. Geen gemiep, gewoon leuk. En ik voel me niet shitty. Dat was gisteravond wel anders.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 20:14:28 #46
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50527791
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:50 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Ja, werkt zeer averechts..

Je denkt teveel na over alles wat je doet, spontaniteit verdwijnt... Gesprekken lopen niet meer omdat je niks verkeerds wil zeggen, zomaar lieve dingen doen zit er niet meer in omdat ze het verkeerd kan interpreteren.

Als het zover is moet er echt iets veranderen of gewoon kappen, want dat is gewoon geen goede relatie meer.
pi_50528128
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:14 schreef QCC het volgende:

[..]

Ja, werkt zeer averechts..

Je denkt teveel na over alles wat je doet, spontaniteit verdwijnt... Gesprekken lopen niet meer omdat je niks verkeerds wil zeggen, zomaar lieve dingen doen zit er niet meer in omdat ze het verkeerd kan interpreteren.

Als het zover is moet er echt iets veranderen of gewoon kappen, want dat is gewoon geen goede relatie meer.
Kutte is er zit voor onze relatie ook een jaren lange vriendschap dus dat maakt het ook nog wat moeilijker om het zo ff los te laten maja ik ga proberen ben gister begonnen en ga nu doorzetten.
pi_50528233
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:40 schreef jd1982 het volgende:
What's up with you?
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:10 schreef Chrrris het volgende:
Heb je dat gesprek nou gehad? Dat je niet meer op deze manier met hem om wil gaan?
Het lijkt me een lastige situatie voor je, dat je ook bij hem woont en 'm steeds blijft zien.
Maar je wilt het reduceren naar vriendschappelijk contact?
Ja, gesprek is gisteravond geweest. Man... de tranen hebben gestroomd hoor. Dat terwijl ik dacht dat het me allemaal niet meer zo heel diep zou raken. Heb hem dus verteld wat er in me omging. Heb echt mijn hart laten spreken... ik had toch niets meer te verliezen. Was gewoon zo verdrietig dat ik geen toegang meer tot hem had. Hij vroeg me ook hoe ik hem dan uit mijn leven wilde krijgen en of ik dan alsjeblieft wel normaal tegen hem wilde blijven doen. Niet dat ik doorloop of met mijn rug naar hem toe ga staan als we elkaar tegenkomen.

Ik zei hem dat ik niet weet hoe ik hem uit mijn leven wilde houden. Dat ik gewoon het beste voor mij wilde. Ik heb voor mezelf een lijn getrokken: tot hier en niet verder. Als in: "MNR, stop hier geen energie meer in". Of ik normaal tegen hem wilde blijven doen... mja.. ik weet echt niet hoe ik me straks op moet stellen als ik hem zie. Ik heb geen idee. Denk dat het voor de komende dagen goed is, als ik even niet thuis eet. Even rust voor mezelf. Maar ik houd van hem... dus hoe kan ik ooit niet normaal tegen hem doen...?

Zijn reactie op mijn 'grens' was dat hij aanhankelijk werd en in mijn armen kroop. Opeens was hij open.. Als ik dan ging verzitten of zo, dan kroop hij weer terug..

Toen stelde ik maar voor om in de algemene ruimte koffie te gaan drinken met de andere 2 huisgenoten die thuis waren. Heb daar toen een half uurtje gezeten, was toen 23u en toen zei ik dat ik moe was en naar bed ging. Zijn reactie was: "komt er net een leuke film op, ga jij naar bed". Voelde lichtelijk alsof hij me over wilde halen om niet weg te gaan, maar ik koos voor mezelf..

Vandaag ben ik lekker naar de stad geweest en heb er zo min mogelijk aan gedacht.
pi_50528329
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:59 schreef Rianne84 het volgende:
tsja...ergernissen die niet overgingen, geen passie meer...hij wilde 'magic' (volgens mij kun je dat niet constant hebben in een langdurige relatie..maar ja). en hij wilde niet dat ik dusdanig zou veranderen dat ik mezelf niet meer was... zit wat in, maar ja, het doet wel pijn zeker omdat het nogal onverwacht kwam... ik had nog hoop...en nu zou ik willen dat ik een paar maanden terugkon en de eer aan mezelf had gehouden...dat zal ook wel weer en fase zijn...
Als je ergernissen hebt en er is geen passie, dan kun je ook geen 'magic' meer creeren.

Dat komt echt niet zomaar vanzelf weer terug. 'Magic', ofwel interesse, open zich alleen als je weer oprecht je openstelt voor die ander... als je die ander weer met ogen bekijkt van "jij bent mijn partner".

Beelden over iemand kunnen niet veranderen als je voor jezelf een ergernis hebt over die ander en je daardoor afsluit (of op je tenen gaat lopen) en je aan het beeld of de situatie vasthoudt.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 20:39:57 #50
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_50528478
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:26 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Kutte is er zit voor onze relatie ook een jaren lange vriendschap dus dat maakt het ook nog wat moeilijker om het zo ff los te laten maja ik ga proberen ben gister begonnen en ga nu doorzetten.
Dat had ik niet.. Ik werd verliefd op haar, in korte tijd ontzettend veel met elkaar opgetrokken (toen zag zij ons als 'gewoon' vrienden) maar na 3 maanden dan toch meer dan dat. Vervolgens 2 jaar lang alles met elkaar delen en dat is opeens weg. Mis het wel maar eigenlijk valt het toch ook wel mee..

Maargoed, je hebt ook vast andere vrienden en het volgende meisje waar je voor valt zal haar plaats weer innemen, komt goed, vooruit kijken en tot die tijd het zo leuk mogelijk voor jezelf houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')