abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:35:22 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50480786
quote:
`Het kabinet komt met oplossingen voor de kleine zorgen van mensen, maar bij de grote problemen geeft het niet thuis'. Aldus D66-leider Alexander Pechtold bij de presentatie van het beleidsprogramma van het kabinet. `Het kabinet wil te veel problemen vanuit Den Haag oplossen en vertrouwd daarbij te veel op de overheid. De verantwoordelijkheid en zelfstandigheid van mensen wordt beperkt door het kabinet'.
D66 is blij dat het kabinet meer geld uittrekt voor onderwijs, maar hierbij lijkt het kabinet wel verkeerde prioriteiten te stellen. Het geld gaat voor een belangrijk deel naar gratis schoolboeken. Pechtold: `Gratis schoolboeken zijn een leuke steun in de rug voor mensen met kinderen, maar het onderwijs wordt er niet beter van. Het geld dat we hebben is beperkt en daarom zou D66 deze keuze niet maken. D66 wil investeren in lerarensalarissen om de kwaliteit van het onderwijs te verhogen'.
D66 heeft grote problemen met het financieel-economische beleid van het kabinet. Als het aan de sociaalliberalen lag, zouden de hervormingen worden doorgezet nu het zo goed gaat met de economie. Pechtold: `De AOW wordt onbetaalbaar als we niets doen. We worden steeds ouder, maar het kabinet durft geen maatregelen te nemen om dit geen financieel probleem te laten worden. D66 stelt voor de AOW-gerechtigde leeftijd in 24 jaar te verhogen tot 67. Volgens het Planbureau is dat de beste oplossing om de AOW te garanderen op de lange termijn'.
Op de woningmarkt kiest het kabinet ook voor stilstand. Als we nu geen maatregelen nemen kunnen starters binnenkort geen woning meer krijgen. In de Randstad is een eenvoudige woning al te duur voor beginnende tweeverdieners, laat staan voor alleenstaanden. Pechtold: `Het kabinet moet nu doorpakken. Natuurlijk is het aftoppen van de hypotheekrenteaftrek of het liberaliseren van de huurmarkt niet populair, maar op de lange termijn is dat de enige manier om voor huizen voor starters te zorgen. We kunnen toch niet tegen de jongere generatie zeggen dat er geen plek voor ze is?'
Ten slotte wil het kabinet de arbeidsmarkt ook niet flexibiliseren. D66 pleit ervoor om dit wel te doen. Een flexibele arbeidsmarkt biedt namelijk de beste garantie op werk en zorgt ervoor dat jongeren, allochtonen en vrouwen ook een kans krijgen op de arbeidsmarkt. Pechtold: `Het kabinet wil de arbeidsparticipatie verhogen. Dat is mooi. Maar het neemt geen maatregelen om dit ook werkelijk mogelijk te maken'.
Het kabinet voert wel vijf soorten Melkertbanen in, maar in de jaren '90 is al gebleken dat dit zeer onzekere banen zijn. Bij de eerste economische tegenslag wordt er bezuinigd op gesubsidieerde arbeid. Pechtold: `Om zelfstandig te kunnen zijn hebben mensen een echte baan nodig. Een Melkertbaan lijkt mooi, maar maakt mensen afhankelijker en zorgt er niet voor dat ze een steviger positie veroveren op de arbeidsmarkt'.
Dat Alexander Pechtold hier eens even de spijker flinkop zn kop slaat.
Dit volstrekt zouteloze kabinet is niet alleen betuttelend en irritant. Het onderneemt ook nog eens compleet niets bij vraagstukken waardaadkracht nodig is.

Liever gooien ze het op symboolpolitiek, onhaalbare beloften en andere dingen die geen prioriteit hebben danwel compleet de plank misslaan.

Het kabinet heeft een minister van jeugd maar laat diezelfde jeugd verrekken door niets te doen aan dingen waar jonge mensen mee te maken hebben zoals de huizenmarkt en de AOW van de toekomst. En ook voor 50 jarige werklozen zit er niets in.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:52:02 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50481316
quote:
D66 wil investeren in lerarensalarissen om de kwaliteit van het onderwijs te verhogen'.
En hoe wordt het onderwijs beter van een hoger salaris?!
censuur :O
pi_50481534
Hij heeft gelijk.. mar het is heel vreemd om te horen van een partij die de afgelopen jaren alles genegeerd heeft en haar ziel verkocht heeft voor een gekozen burgemeester waar niemand op zat te wachten.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:01:04 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50481581
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/ni(...)zoeken/ja/index.html
pi_50481733
Een goed verhaal van D66, ze slaan inderdaad de spijker op zijn kop, zoals TS al zei.
Met die opmerking over huurliberalisering slaat hij de plank mis, maar verder een sterk verhaal!

Dit kabinet richt zich inderdaad veel te veel op gezinnen met kinderen.
Dat mensen zonder kinderen de rekening betalen van al die "gratis" kadootjes doet er blijkbaar niet toe.

En moeilijke beslissingen worden inderdaad naar de toekomst verschoven.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:18:58 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50482140
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:59 schreef lordhelmet het volgende:
Hij heeft gelijk.. mar het is heel vreemd om te horen van een partij die de afgelopen jaren alles genegeerd heeft en haar ziel verkocht heeft voor een gekozen burgemeester waar niemand op zat te wachten.
Ach je kan zeggen wat je wilt van dat hele gekozen burgemeesters-gedoe.

Maar iig werkten ze mee aan een kabinet wat niet alles maar naar de toekomst doorschoof. Maargoed nu de PVDA erbij zit moeten we weer even wachten tot er wat gebeurt.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:06:42 #7
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50483664
Ik ben het wel eens met Pechtold. Dit kabinet vind ik tot nog toe het slechtste dat ik heb meegemaakt qua "plannen".
pi_50483975
quote:

[..]

omdat mensen die nu kiezen voor het onderwijs kiezen voor zo'n 1000 euro minder per maand als startsalaris en zo goed als niet omhoog gaan qua inkomen. Het gebeurd aan de lopende band dat goede, jonge (voornamelijk beta en economie) docenten voor veel geld worden weggekocht van scholen en de kwaliteit dus vertrekt. Ik ga zelf het onderwijs in, maar dan wel het particuliere onderwijs. Het reguliere onderwijs betaald verschrikkelijk slecht, hoge werkdruk en veel stress. Maw een kutbaan met hard werken voor weinig geld, dank je vriendelijk.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:17:33 #9
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_50484080
Wie heeft dat van die gratis schoolboeken bedacht? Wat een kutplan.....
lege ton
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:40:37 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50485098
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:15 schreef Sora het volgende:

[..]

omdat mensen die nu kiezen voor het onderwijs kiezen voor zo'n 1000 euro minder per maand als startsalaris en zo goed als niet omhoog gaan qua inkomen. Het gebeurd aan de lopende band dat goede, jonge (voornamelijk beta en economie) docenten voor veel geld worden weggekocht van scholen en de kwaliteit dus vertrekt. Ik ga zelf het onderwijs in, maar dan wel het particuliere onderwijs. Het reguliere onderwijs betaald verschrikkelijk slecht, hoge werkdruk en veel stress. Maw een kutbaan met hard werken voor weinig geld, dank je vriendelijk.
Ik mag hopen dat je geen d/t-les hoefd te geven!
pi_50486583
Laten we gewoon even Prinsjesdag afwachten. Dan moeten de plannetjes onderbouwd worden met cijfertjes, en zullen we zien wat er van terecht komt.

Dan is er ondertussen een jaar niks gebeurd maar dat gebeurt wel vaker in een Balkenende kabinet.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:20:56 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50486667
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:17 schreef nonzz het volgende:
Dat is juist nog één van de betere plannen, alhoewel het er eentje van secundair belang is terwijl het door dit kabinet als iets groots en baanbrekends wordt gepresenteerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:23:22 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50486764
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dan is er ondertussen een jaar niks gebeurd maar dat gebeurt wel vaker in een Balkenende kabinet.
Een jaar geen wetten veranderen vind ik prima! Sterker nog, 5 jaar zou veel beter zijn, weet iedereen eens een tijdje waar-ie aan toe is. En na 5 jaar kijk je even of er iets moet worden aangepast, of dat het nog 5 jaar door kan.
Wat nu wel jammer is, is dat ze wel het hele jaar salaris hebben gevangen...
pi_50488632
Ik kom er - tot mijn grote schrik - achter dat ik het voor honderd procent eens ben met de uitlatingen van Pechtold, met name op het gebied van woningbouw (HRA) en onderwijs (schoolboeken). Goed dat D66 weer realistisch begint te worden.
pi_50489470
Helemaal mee eens. Het vorige kabinet was af en toe bot en veel te star, maar het huidige kabinet is zouteloos en vol van slechte, vrijheidsbeperkende, betuttelende, geldverslindende maatregelen over onderwerpen die zelfs op de korte termijn geen politieke inmenging nodig hebben maar die wel lekker scoren.

Wat is de bron van het artikel trouwens?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:41:17 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50489645
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:36 schreef Autodidact het volgende:
Helemaal mee eens. Het vorige kabinet was af en toe bot en veel te star, maar het huidige kabinet is zouteloos en vol van slechte, vrijheidsbeperkende, betuttelende, geldverslindende maatregelen over onderwerpen die zelfs op de korte termijn geen politieke inmenging nodig hebben maar die wel lekker scoren.

Wat is de bron van het artikel trouwens?
www.d66.nl
pi_50493545
quote:

[..]

Je zou je eerst kunnen afvragen of de salarissen in het onderwijs wel zo laag zijn. Leraren werken significant minder uren dan andere werknemers. Daar mag best een lager salaris tegenover staan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_50495634
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:17 schreef nonzz het volgende:
Dat is inderdaad bijzonder kansloos. Vrijstellen van BTW enzo allemaal prima maar gratis maken is gewoon dom.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_50495647
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je geen d/t-les hoefd te geven!
klopt, bèta vakken nederlands is idd niet m'n sterkste punt
pi_50495835
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je zou je eerst kunnen afvragen of de salarissen in het onderwijs wel zo laag zijn. Leraren werken significant minder uren dan andere werknemers. Daar mag best een lager salaris tegenover staan.
bullshit. enig idee hoeveel tijd je kwijt bent aan het nakijken van een repetitie? stel je hebt 5 klassen, elk 30 man. gemiddeld per klas 1 repetitie per 2 weken, dus 150 van die dingen nakijken per 2 weken. je bent gemiddeld zo'n 10-15 minuten kwijt per rep ('t absolute minimum overigens) dus reken maar rustig zo'n 24 tot 32 uur extra aan enkelt nakijkwerk. komt je voorbereiding voor de lessen er ook nog een keer bij en je kan rustig spreken over meer dan 40 uur per week. Beetje drukke docent is zomaar 60 uur per week bezig.
pi_50495869
Ik ben het eens met Pechtold. Gratis schoolboeken zijn minder belangrijk dan de grote thema's van onze tijd. Nu het goed gaat met de economie zou er bijvoorbeeld best flink gesnoeid kunnen worden in het oerwoud van subsidieregelingen zonder dat je al te veel ophef krijgt. Maar goed, de PvdA is coalitiepartner en dat zegt alweer voldoende.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:29:14 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50496833
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is inderdaad bijzonder kansloos. Vrijstellen van BTW enzo allemaal prima maar gratis maken is gewoon dom.
Waarom? De kosten van schoolboeken lopen de spuigaten uit. Grote kans dat door de overheidsbemoeienis dat straks verleden tijd is (hoop je dan).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50497399
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:57 schreef Sora het volgende:

[..]

bullshit. enig idee hoeveel tijd je kwijt bent aan het nakijken van een repetitie? stel je hebt 5 klassen, elk 30 man. gemiddeld per klas 1 repetitie per 2 weken, dus 150 van die dingen nakijken per 2 weken. je bent gemiddeld zo'n 10-15 minuten kwijt per rep ('t absolute minimum overigens) dus reken maar rustig zo'n 24 tot 32 uur extra aan enkelt nakijkwerk. komt je voorbereiding voor de lessen er ook nog een keer bij en je kan rustig spreken over meer dan 40 uur per week. Beetje drukke docent is zomaar 60 uur per week bezig.
Wat betreft de voorbereiding heb je gelijk, maar het is toch vooral een eenmalige investering als je begint met lesgeven. Het helpt ook als je het lesmateriaal van je voorganger kunt copieren.

Over dat nakijken doen leraren altijd zo dramatisch, dus het zal wel een drama zijn. Waarom huren ze niet een paar ouderejaars in om die repetitie's na te kijken? Hier is dat heel normaal.

In Nederland is het verschil tussen een 'normale werknemer' en een onderwijzer qua vakantiedagen niet zo dramatisch als hier in de VS. Maar dan nog heeft het onderwijzend personeel een gigantische hoeveelheid vakantiedagen. Daarin kan heel wat verdiend worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:49:21 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50497640
Waarom kijk ik niet raar op van dit verhaal....

Het kabinet bevestigd weer mijn ideeen dat het totaal niet daadkrachtig is en dat het de komende 4 jaar alleen bij pappen en nat houden blijft.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:56:30 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50497911
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat betreft de voorbereiding heb je gelijk, maar het is toch vooral een eenmalige investering als je begint met lesgeven. Het helpt ook als je het lesmateriaal van je voorganger kunt copieren.

Over dat nakijken doen leraren altijd zo dramatisch, dus het zal wel een drama zijn. Waarom huren ze niet een paar ouderejaars in om die repetitie's na te kijken? Hier is dat heel normaal.

In Nederland is het verschil tussen een 'normale werknemer' en een onderwijzer qua vakantiedagen niet zo dramatisch als hier in de VS. Maar dan nog heeft het onderwijzend personeel een gigantische hoeveelheid vakantiedagen. Daarin kan heel wat verdiend worden.
Op zich is het lesgeven ook niet hetgene wat het zwaarst is.

Vaak moeten docenten ook plaatsnemen in allerlei commissies en werkgroepen. En ze hebben veel vergaderingen. Al dat soort dingen die er bij komen maken vooral de werkdruk. En doordat scholen geen geld krijgen voor extra ondersteunend personeel kan dat ook niet anders.

Bovendien zijn leraren ook mede een soort opvoeders geworden (ze hebben allemaal wel een mentorklas bijvoorbeeld). Zeker op de wat mindere scholen is dat ook best zwaar.

Dit geld echter wel vooral voor voortgezet onderwijs docenten. HBO docenten hebben daarentegen een luizenbaantje.
pi_50501717
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op zich is het lesgeven ook niet hetgene wat het zwaarst is.

Vaak moeten docenten ook plaatsnemen in allerlei commissies en werkgroepen. En ze hebben veel vergaderingen. Al dat soort dingen die er bij komen maken vooral de werkdruk. En doordat scholen geen geld krijgen voor extra ondersteunend personeel kan dat ook niet anders.

Bovendien zijn leraren ook mede een soort opvoeders geworden (ze hebben allemaal wel een mentorklas bijvoorbeeld). Zeker op de wat mindere scholen is dat ook best zwaar.

Dit geld echter wel vooral voor voortgezet onderwijs docenten. HBO docenten hebben daarentegen een luizenbaantje.
right. mijn mentor op de ehva draait weken van 60-80 uur, gemiddeld zo'n 75 mailtjes per dag. vet chille luize baan joh op het HBO zijn de tekorten van docenten veel groter dan op het voortgezet onderwijs dus hebben docenten het daar eerder zwaarder
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

en dan iedere keer dezelfde les draaien? jaar in jaar uit? je hebt leerlingen voor je neus, geen machines. Benader je ze verkeerd dan breken ze de tent af, leg je te abstract uit dan zitten er allemaal vragende gezichten voor je neus. De voorbereiding is niet echt extreem veel werk (half uurtje-uurtje per les in het begn tot je het eenmaal doorhebt, dan bereid je een lesdag voor in die tijd) maar het nakijkwerk gaat rustig een compleet weekend in zitten en reken ook maar de nodige avonden mee. Er zijn veel vakantie dagen, ja dat dacht je maar. Veel van de schoolvakanties houd in vergaderen, vergaderen en nog veel meer vergaderen en voorbereiden voor de komende periode.

komt er ook nog een keer bij dat je op heel wat scholen (voornamelijk VMBO) ongeveer gepantserd en met groot ME schild + wapenstok in je lokaal moet verschijnen wil je het overleven. VMBO school van een klasgenoot van me hebben ze per dag gemiddeld zo'n 4-5 vechtpartijtjes van variërende grote. ik zou d'r voor geen goud meer gaan staan en al helemaal niet voor het hongerloontje wat je er voor kan krijgen.

Nogmaals, het is een zware baan waar je veel uren maakt en weinig betaald krijgt. en dan nog snapt dit kut kabinet niet waar ze in moeten investeren.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:49:33 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50501848
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:46 schreef Sora het volgende:

[..]

right. mijn mentor op de ehva draait weken van 60-80 uur, gemiddeld zo'n 75 mailtjes per dag. vet chille luize baan joh op het HBO zijn de tekorten van docenten veel groter dan op het voortgezet onderwijs dus hebben docenten het daar eerder zwaarder
[..]
Hmm oke

Ik stel het bij naar docenten informatica tijdens mijn studie
pi_50502007
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hmm oke

Ik stel het bij naar docenten informatica tijdens mijn studie
ligt er inderdaad aan welke docenten. ik heb er ook een paar rondlopen waarvan ik me toch afvraag waar ze hun dagen mee vullen maar het grootste gedeelte werkt zich te pletter omdat er te weinig docenten zijn. en dat tekort word steeds groter omdat er minder mensen kiezen voor het slecht betaalde docenten werk en toch besluit den haag in hun onderdoorgrondelijke wijsheid dat ze de lonen van docenten maar niet omhoog gooien. we maken boeken maar gratis, zullen er vast meer docenten bij komen joh. fucking achterlijke randdebielen zijn het.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:35:52 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50514852
Ach gratis schoolboeken kun je beter mee scoren bij de mensen

Tekenend voor de visieloosheid van dit kabinet
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:22:37 #30
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_50515972
Hij pakt net de juiste punten van kritiek er uit: AOW en HRA.
pi_50516409
Het kabinet is gewoon dieptreurig. Belasting, subsidie en verbod zijn de enige drie woorden die gebruikt worden.
pi_50517803
quote:

[..]

Het lijkt me dat dat alleen maar gaat werken als je het salaris koppelt aan het opleidingsniveau. Iemand die met de hakken over de sloot HBO heeft afgerond verdient daar net zoveel als iemand die met briljante onderzoeksresultaten gepromoveerd is. Dat zou moeten veranderen.

Waarom sommige leden van de laatstgenoemde groep in het huidige onderwijssysteem willen werken is mij overigens een compleet raadsel, maar ze bestaan wel degelijk.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:36:20 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50519446
Regering tegen pornofeesten

Regering heeft duidelijk een focus op belangrijke punten, men is tegen pornofeesten...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50521002
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Regering tegen pornofeesten

Regering heeft duidelijk een focus op belangrijke punten, men is tegen pornofeesten...
Ze zijn in ieder geval concreet
pi_50522296
Wat is er verkeerd aan om op de kleine zorgen te letten?

Ik vind het eigenlijk wel een verademing, die rustige, want landerige sfeer die dit kabinet uitstraalt. Zo van: gaat u maar rustig slapen. Volgens mij heeft ons land dat hard nodig, vier jaar hartverscheurende saaiheid.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:10:19 #36
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50522511
Niks, maar waarom kunnen ze niet wat doen aan de grote zorgen, zoals financiering van de vergrijzing en de woningmarkt?
pi_50522737
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Niks, maar waarom kunnen ze niet wat doen aan de grote zorgen, zoals financiering van de vergrijzing en de woningmarkt?
Kleine zorgen zijn natuurlijk altijd een onderdeel van een grote zorg. Als je iets doet tegen fietsdiefstal vergroot je het gevoel van veiligheid enz.

Je hebt wel een punt hoor maar ik weet niet in hoeverre ze niks doen aan de punten die je noemt en in hoeverre dat prioriteit moet zijn. Persoonlijk vind ik de vergrijzing een zwaar overschat probleem en de woningmarkt is wel in het regeerakkoord opgenomen door die liberalisering van de huurprijzen te bevriezen. Er zijn natuurlijjk wat dingen gesneuveld in de polder: de hypotheekrenteaftrek, het onderzoek naar Irak. Maar of dat nou echt de grote zorgen zijn.

Het is prima om op micro-niveau naar dingen te kijken. Volgens mij is het risico wel groot dat mensen uiteindleijk teleurgesteld zijn omdat het allemaal toch wat anders uitpakt dan ze haddne gehoopt of hen was voorgespiegeld.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:24:10 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50526295
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:01 schreef SCH het volgende:
Wat is er verkeerd aan om op de kleine zorgen te letten?

Ik vind het eigenlijk wel een verademing, die rustige, want landerige sfeer die dit kabinet uitstraalt. Zo van: gaat u maar rustig slapen. Volgens mij heeft ons land dat hard nodig, vier jaar hartverscheurende saaiheid.
Onzin, stilstand is achteruitgang

Bovendien zijn er genoeg grote issues waar wel eens wat aan gedaan mag worden

-Achterstallig onderhoud in het onderwijs
-Gezond houden van de AOW
-De huizenmarkt
-De toekomst van de EU

Allemaal van die dingen waar dit kabinet compleet geen visie op heeft. We hebben daadrachtige ministers met sterke breed gedragen ideeen nodig. We moeten immer streven naar het beste/
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:29:28 #39
45206 Pietverdriet
pi_50526435
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 19:24 schreef Hexagon het volgende:

-De huizenmarkt
-De toekomst van de EU
Mobiliteit
In de hoogconjunctuur nog een tekort hebben
Migratieproblematiek
Criminaliteit
Energieproblematiek
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:30:27 #40
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50526466
Veel te hoge belastingen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:45:00 #41
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_50526885
Mee eens. Vooral dat plan van de gratis schoolboeken geeft weer aan hoe stompzinnig dit kabinet bezig is. Bah.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_50527481
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 19:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Onzin, stilstand is achteruitgang
Laten we het land nou maar niet op spreekwoorden regeren. Het klopt in mijn ogen ook niet. Saaiheid hoeft geen stilstand te betekenen. We komen uit een hysterische periode van grote woorden en polarisatie en nogal wat indrukwekkende gebeurtenissen, het is goed voor het land als het even wat rustiger en stabieler aan het politieke front is.
quote:
Bovendien zijn er genoeg grote issues waar wel eens wat aan gedaan mag worden

-De huizenmarkt
-De toekomst van de EU

Allemaal van die dingen waar dit kabinet compleet geen visie op heeft. We hebben daadrachtige ministers met sterke breed gedragen ideeen nodig. We moeten immer streven naar het beste/
Op al die vier punten is een duidelijke visie te lezen in zowel regeerakkoord als beleidsplan. Misschien niet altijd even goed uitgewerkt, misschien niet jouw visie maar je kan niet stellen dat het terreinen zijn waar niks op gebeurt.
pi_50527818
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:05 schreef SCH het volgende:Op al die vier punten is een duidelijke visie te lezen in zowel regeerakkoord als beleidsplan. Misschien niet altijd even goed uitgewerkt, misschien niet jouw visie maar je kan niet stellen dat het terreinen zijn waar niks op gebeurt.
Ik zie niet in hoe die vierhonderd verboden die ze in willen stellen deze problemen gaan oplossen.
pi_50528686
Het kabinet van verbieden, verbieden en raad eens .... verbieden. Zoals eerder al gezegd, dit kabinet maakt zich druk om kleine dingen terwijl er zoveel dingen veranderd moeten worden die wel écht belangrijk zijn.

Vooral de huizenmarkt is zo'n drama en heeft zo'n grote invloed op het leven van zo ongeveer iedereen in Nederland. Het is toch niet normaal meer dat 2 starters SAMEN geeneens een klein huisje kunnen betalen? Door deze enorme huizenprijzen worden alle prijzen opgedreven aangezien alle ondernemers last hebben van de hoge huurprijzen, particulier en bedrijfsmatig (?:P) gezien.

De overheid laat gewoon toe dat we zelf een bom onder de economie leggen, of laat het toe dat de banken zulke enorme kapotmakende hypotheken verstrekken. Maar dit kabinet, nee dat moet zeuren over een meisje dat zelfmoord pleegt na het gebruik van paddo's, over koffieshops die zich binnen een straal van 500 m. van een school bevinden, gratis schoolboeken enz enz.

Wordt er gestoord van, als ik de kans krijg ben ik hier ook weg
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 21:07:26 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50529296
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 19:30 schreef PJORourke het volgende:
Veel te hoge belastingen.
En vergeet trouwens de positie van 45 jarige en oudere werklozen die weinig kans hebben op een echte (dus niet Melkert) baan niet.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:02:55 #46
45206 Pietverdriet
pi_50530932
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:05 schreef SCH het volgende:

Op al die vier punten is een duidelijke visie te lezen in zowel regeerakkoord als beleidsplan. Misschien niet altijd even goed uitgewerkt, misschien niet jouw visie maar je kan niet stellen dat het terreinen zijn waar niks op gebeurt.
Vandaar dat de economische adviesraad gehakt maakt van het regeringsbeleid, net als de rabobank en de ondernemersorganisaties.
pi_50532674
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mobiliteit
In de hoogconjunctuur nog een tekort hebben
Migratieproblematiek
Criminaliteit
Energieproblematiek
Opgelost als er geen seksfeesten meer zijn natuurlijk.
  zondag 17 juni 2007 @ 10:10:31 #48
45206 Pietverdriet
pi_50538868
Denk dat ik me in NL maar als Kansloos werkeloos aanmeld
quote:
'Kanslozen' in bijstand mogen langer op vakantie
DEN HAAG - Alleen mensen in de bijstand die nauwelijks kans hebben om een baan te bemachtigen en ontheven zijn van de sollicitatie- en re-integratieplicht, mogen elk jaar dertien weken naar het buitenland. Bijstandsgerechtigden die worden geacht te kunnen werken, moeten beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt en mogen per jaar maximaal vier weken vakantie vieren.

Dat heeft staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad gezegd. De bewindsman zei nog niet te weten hoeveel mensen in de bijstand straks dertien weken per jaar naar het buitenland voor vakantie kunnen. Dat wordt nog onderzocht door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Een aanpassing van de wet over het verblijf van bijstandsgerechtigden in het buitenland was nodig na een uitspraak van de Centrale Raad van Beroep eind vorig jaar. Volgens dit hoogste rechtscollege in de sociale zekerheid werd in de Wet werk en bijstand ten onrechte een onderscheid op grond van leeftijd gemaakt.

De raad oordeelde dat het niet zo kan zijn dat iemand van 57,5 jaar en ouder dertien weken in het buitenland mag vertoeven zonder dat het gevolgen heeft voor de uitkering als een jonger persoon maar recht heeft op maximaal vier weken. Na deze uitspraak kreeg jong en oud het recht op ten hoogste dertien weken verblijf in het buitenland.
Dertien weken,
Lekker overwinteren in spanje

Goed signaal aan mensen die voor een minimumloon werken ook, die verdienen netto nauwelijks meer...
  zondag 17 juni 2007 @ 12:49:26 #49
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50541967
quote:
Op zondag 17 juni 2007 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dertien weken,

Goed signaal aan mensen die voor een minimumloon werken ook, die verdienen netto nauwelijks meer...
Zie ook Alle kansloze bijstanders 13 weken met vakantie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50542209
quote:
Op zondag 17 juni 2007 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dertien weken,

Bedenk er wel even bij om welke mensen het hier gaat. Dan zul je niet zo gemakkelijk meer roepen dat je dat ook wel zou willen. Alsof ze geld hebben om lekker te overwinteren in Spanje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')