abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juni 2007 @ 14:09:09 #51
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50544455
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:40 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

De meisjes die op de pro-ana sites komen, hebben geen Anorexia, ze zijn niet ziek. Ze zien Anorexia als iets heiligs, iets wat ze graag willen bereiken. Maar bij Anorexia draait het niet om een schoonheidsideaal zoals jij het doet voorkomen. Maar om een walging voor voedsel en een walging van jezelf, jezelf straffen door niet te eten, jezelf de ruimte die je inneemt niet gunnen.

Deze meisjes verheerlijken de ziekte omdat het in hun ogen het perfecte 'geneesmiddel' is voor hun zucht naar eten. Vandaar Pro-Ana en niet 'Anorexia patienten afvallers verzamelclub'. Deze meisjes zijn niet ziek, en zullen ook geen Anorexia op deze manier ontwikkelen. Ze zitten daar juist omdat ze zoveel van eten houden en slanker willen zijn, niet omdat ze walgen van voedsel.

Voor een Anorexiapatient is het geen moeite om van voedsel af te blijven, ze voelen geen hunkering, maar walging.
De anorexia patienten die ik ken, staan er wat anders in dan jij beschrijft. Ze walgen niet van voedsel, maar van hun lichaam. (kort door de bocht samengevat). Het gaat natuurlijk veel dieper dan het nastreven van een schoonheidsideaal, maar vaak begint het daar wel mee. Niet alle bezoekers van deze sites zullen anorexia hebben of ontwikkelen, maar dat maakt dit soort sites niet ongevaarlijk. Tienermeisjes zijn relatief makkelijk te beinvloeden, hebben vaak "last" van ouders die ze proberen te dwingen om te eten en deze sites bieden dan "oplossingen" voor dat probleem.
quote:
Anorexia, Boulimia en het nieuwe Orthorexia zijn niet te genezen. Iemand die hieraan lijdt blijft zijn hele leven vechten tegen zijn/haar ziekte.
Helaas waar, maar met goede begeleiding is er wel mee om te gaan
quote:
Deze meisjes vinden aansluiting bij een Pro-Ana site. Maar ze zoeken niet voor niks zo'n site op. Alleen kunnen ze niet zoveel afvallen, en zelfs met de tips en hulp en steun lukt het ze niet eens. Deze meisjes zijn geestelijk al te zwak om het alleen te kunnen, laat staan dat ze een eetziekte oplopen.
een eetziekte loop je niet op alsof het een griepje is en het heeft al helemaal niets te maken met geestelijk te zwak zijn .
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_50548226
Ik ga zo even een mail opstellen voor web-log.nl, over een waarschuwing die op die sites zou kunnen komen. Zijn er mensen hier die interesse hebben om 'm ook te versturen? Dan maak ik hem redelijk algemeen en gooi hem hier neer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2007 16:27:57 ]
pi_50548426
Zet 'm hier maar neer, ja. Ik kom dat soort dingen ook nog weleens tegen en ik mail standaard naar de beheerders van dat soort sites...
pi_50550634
De mail die ik zojuist heb verstuurd:
quote:
Geachte beheerders van web-log.nl,

Het is mij opgevallen dat web-log.nl bijzonder veel pro-ana-weblog’s onderdak biedt. Pro-Ana websites zijn, zoals jullie wellicht weten, sites waarop voornamelijk jonge meiden elkaar aanmoedigen en steunen in het extreem afvallen. Vaak gaat dit gepaard met afvalwedstrijden, tips om hulpverlening en ouders om de tuin te leiden en trucs om zo snel mogelijk zo veel mogelijk af te vallen. Deze meiden zien anorexia niet als ziekte, maar als levenswijze waar zij zelf voor denken te kiezen.

Ik neem aan dat web-log.nl vrijheid van meningsuiting als reden kan geven om dit soort praktijken toe te laten. Dit soort sites kunnen echter bijzonder schadelijk zijn voor meiden (en jongens) die al problemen hebben met eetstoornissen, en hier inspiratie (of thinspiratie, zoals het op de sites genoemd wordt) vandaan halen. Ik, en velen met mij, kan het me dan ook niet voorstellen dat web-log.nl het zonder blikken en blozen toe kan laten dat nietsvermoedende bezoekers wel eens op bijzonder slechte ideeën gebracht zouden kunnen worden. Hier is een weblog niet voor bedoeld, lijkt me.

Misschien bent u op de hoogte van de actie van weblogprovider Punt.nl, waarbij ze een confronterende waarschuwingstekst plaatsen met een uitleg over en de risico’s van Pro-Ana weblogs, die bezoekers te zien krijgen voordat ze betreffende web-log betreden. Uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu en de Universiteit Maastrischt is gebleken dat de bezoekersaantallen van weblogs met waarschuwingen met 45 procent is gedaald. (bron: http://www.trimbos.nl/default20201.html?back=1&date=1 ).

Mocht web-log.nl het consequent verwijderen van Pro-Ana weblogs niet willen en/of kunnen, lijkt een soortgelijke waarschuwingstekst een niet meer dan logische stap. Natuurlijk kunt u als weblogprovider niet voorkomen dat bezoekers anorexia ontwikkelen of tot een nog gevaarlijker niveau hevelen, maar u kunt uw best doen om bezoekers te waarschuwen voor de gevaren van zulke sites.

En klein halfuurtje rondkijken heeft deze lijst van Pro-Ana-weblogs opgeleverd.

http://anaroosje.web-log.nl/
http://beautifulxbones.web-log.nl/
http://anaprincess.web-log.nl/
http://mydisease.web-log.nl/
http://proanatja.web-log.nl/
http://amy4lifestyle.web-log.nl/
http://proanaxstarvetobethin.web-log.nl/
http://anamakeusthin.web-log.nl/
http://analover.web-log.nl/
http://thinstar.web-log.nl/
http://proaname.web-log.nl/
http://gymfreak.web-log.nl/
http://neverthinenough.web-log.nl/
http://girlsdream.web-log.nl/
http://beatjunk.web-log.nl/

Ik hoop en verwacht dat u actie zult ondernemen tegen niet alleen deze sites, maar alle Pro-Ana verheerlijking.

Met vriendelijke groet,
Mensen die hem ook willen versturen moeten ff hun naam eronder zetten, hier kan je hem kwijt: http://www.web-log.nl/contact.php

Ik zou het heel tof vinden als meerdere mensen dit simpele copypaste-gedoe doen, zodat het misschien nog iets uithaalt. Meld het hier ook ff als je het gedaan hebt.
  zondag 17 juni 2007 @ 18:11:50 #55
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50550668
En verstuurd.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_50550785
Oh, nog even het verzoek om niet op die weblogs te gaan zitten bashen. Daar hebben die meiden ook niets aan.
  zondag 17 juni 2007 @ 18:24:36 #57
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_50550970
Ik heb hem ook verstuurd, staat trouwens ook een site tussen van dat meisje waar weblog vorig jaar een anders site van gesloten heeft (wat ik eerder vertelde)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_50552479
Ik heb het volgende stukje nog toegevoegd zelf:
quote:
Ik heb zelf naar alle tevredenheid ook een weblog bij jullie. Maar mocht er besloten worden om hier niets aan te doen, zal ik zeer serieus overwegen de log hier op te heffen.
Niet dat ze erg bang zullen worden van het verlies van drie bezoeken per dag, maar het gaat om het principe.
pi_50552592
Er zijn er al 6 verstuurd .

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2007 19:27:32 ]
  zondag 17 juni 2007 @ 19:42:16 #60
136780 Nosh
hurpdurp
pi_50553022
Een oude vriendin van me heeft in het verleden veel van deze pro-ana sites bezocht, en gebruikte ze ook daadwerkelijk om haar gedrag goed te praten. Nu had ze zeker 'aanleg' om anorexia te krijgen. Zaken als 'de schijf van vijf' en 'driemaal daags eten' vond ze onzin, en regelmatig sloeg ze hele dagdelen over omdat ze geen energie meer had.

Mijn ervaring is dat er een duidelijk verschil tussen pro-ana's en daadwerkelijke anorexia-lijders is qua levenswijze, maar dat die laatste groep weldegelijk bevestiging vindt op zulke sites. Niet iedere pro-ana hoeft zo ver terug te vallen, maar omgekeerd is het wel dat mensen zich gesterkt voelen in hun ziekte.

Dat maakt het zo eng, aangezien het mensen inmobiel maakt en nog verder in hun isolement stopt. Lotgenoten worden de enigen die ze begrijpen, en doordat andersdenkenden keihard veroordeeld worden, is de kans dat ze hulp aannemen alleen maar kleiner. In mijn geval wilde ze er al niks van weten dat familie erop toezag dat ze alles opat wat haar voorgeschoteld werd, én in de gaten hield wat ze er daarna mee deed. Maakt je heel machteloos, daar de enige die het beeld kan veranderen zijzelf is.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 17 juni 2007 @ 19:42:47 #61
136780 Nosh
hurpdurp
pi_50553038
Hulde voor de mail trouwens. Verstuurd.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_50554192
zulke sites promoten zelfdestructie; nergens goed voor.
als er jonge mensen beinvloed of overgehaald worden, is bij mij een grens overschreden.

bescherming van kinderen vind ik belangrijker dan 'freedom of speech'. dus bij deze ook verstuurd.
pi_50555538
Ik vind het echt zeer bizar, nooit geweten dat zoiets bestaat...
pi_50560972
Ook de mail verstuurd.. ik kan er maar niet bij dat mensen zó ver kunnen gaan.
En waar ik ook niet bij kan is dat sommige lui die meedoen nog maar 13 (!) jaar zijn. Niet normaal!
  zondag 17 juni 2007 @ 23:07:14 #65
131278 moemoe
#teampanda
pi_50561243
Verstuurd.
  zondag 17 juni 2007 @ 23:11:20 #66
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50561434
quote:
Op zondag 17 juni 2007 18:10 schreef clumsy_clown het volgende:
De mail die ik zojuist heb verstuurd:
[..]

Mensen die hem ook willen versturen moeten ff hun naam eronder zetten, hier kan je hem kwijt: http://www.web-log.nl/contact.php

Ik zou het heel tof vinden als meerdere mensen dit simpele copypaste-gedoe doen, zodat het misschien nog iets uithaalt. Meld het hier ook ff als je het gedaan hebt.
ik heb 'm verstuurd hoor.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator zondag 17 juni 2007 @ 23:11:27 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50561438
Ook verstuurd, wat een eng iets zeg.
Ik was me er niet van bewust dat er iets dergelijks bestond.

Goede mail C_C!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 17 juni 2007 @ 23:13:04 #68
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50561523
ik wist wel dat het bestond, ik kan er niet bij dat dit wordt gepromoot als life style.
het is toch écht een ziekte/aandoening, en het is jamer dat vnl. jonge meiden, die al zo vreselijk beïnvloedbaar zijn, hier zo snel in meegesleurd worden.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 17 juni 2007 @ 23:14:58 #69
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50561585
edit: verstuurd
Goeie mail!
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_50579622
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:42 schreef Baka_neko het volgende:
Bullegum Barbie, even een vraagje:

Heb jij zelf een eetstoornis gehad? Je praat over anorexia alsof jij precies weet wat het is. Alsof mensen die anorexia hebben automatisch niet meer naar voedsel verlangen, en de pro-ana meisjes pro-ana'en omdat ze, zoals je zelf zegtze zoveel van eten houden en slanker willen zijn, niet omdat ze walgen van voedsel.

Mijn mening: Whats the fucking difference? Ten eerste geloof ik niet in de anorxia/boulimia scheiding, Je hebt mensen met een eetstoornis; de een eet helemaal niks meer, de ander eet en braakt, weer een ander eet soms niks en soms ineens heel veel zonder te compenseren, en aan het einde van de dag voelen ze zich schuldig met alles wat ze hebben gegeten. Omdat ze, inderdaad, zo verschikkelijk onnutig zijn dat ze 1) voedsel niet waard zijn of 2) vanbinnen zo lelijk dat uiterlijk het enige enigszinds positieve aan ze is, maar dat deugt ook al niet, helemaal fout, doodhongeren met die hap.

Jij zegt: Deze meisjes zijn niet ziek, en zullen ook geen Anorexia op deze manier ontwikkelen.

ik ben een ex pro-ana meisje, en ik was wel degelijk ziek. En het hielp onwijs ja, om af en toe eens met mensen te forummen die begrepen hoe moeilijk een croissant kan zijn, of een zoetje of een kop thee.

Overigens was 'mijn' forum niet zozeer een "jij moet minder eten want jij bent dik" forum als wel een "wij voelen ons kut, dat weten we en we steunen ekaar een beetje met de downs en de ups".

Natuurlijk is het alsnog helemaal verkeerd. Maar ik was toen wel zo verschikkelijk blij dat er een plek was waar ik met anderen kon praten over een aantal zaken zonder veroordeeld te worden. Want je kan tegen niemand "in het echt" zeggen dat je ziek bent en niet klaar bent voor hulp.

Dit even vanuit het perspectief van de eetgestoorde. Natuurlijk moet je ze juist WEL helpen, maar ik snap de pro-anaers zo goed.

En even voor de duidelijkheid: Er zitten heel, heel, heel zieke meisjes (en jongens) op die sites. Dat zijn geen verkapte SonjaBakkeraars, dat zijn mensen die echt, lichamelijk en/of geestelijk stuk gaan aan eetstoornissen. Of ze nou dun zijn of niet. Bubblegum Barbie, voor jou was of is een eetstoornis misschien "van walging niets willen eten en dus geen aanmoediging nodig hebben" maar voor velen is het vooral ook "obsessief dun willen zijn en daarbij hulp nodig hebben want met je eigen wil jezelf uithongeren is fucking moeilijk" .

Pijnlijk, dit onderwerp.
Ik heb geen eetstoornis gehad, ik heb hem nog steeds. En iedere keer als iemand iets zegt in de negatieve zin over mijn eetgewoontes of mijzelf (bvb. mijn vriendje, zul je nou wel alweer roomyoghurt nemen? Een vriendin, ik heb laatst gelezen dat jongens tegenwoordig meer op mollige meisjes vallen, is dat even boffen voor ons.) gaat de al oude boulimia knop om en begint mijn walging en angst voor calorieën het al snel te winnen van mijn rationeel denkende geest die weet dat ik met een BMI van 20 niet dik ben.

Ja, ik weet hoe het voelt, en ook ik heb een aantal jaar steun, tips en verhalen gelezen en gevonden op pro-ana sites. Ik ben dan ook niet tegen deze sites.

Zoals je zelf al zegt, je bent een ex-pro-ana meisje, geen Anorexia Nervosa patiente bezig beter te worden. Daarom is jouw visie op Anorexia totaal verschillend met het beeld dat een Anorexia patiente heeft van haar eigen ziekte. Ik wil best geloven dat er patienten zijn die het doen uit schoonheidsideaal, maar niet degene die ik ken.

En er is wel degelijk verschil tussen Anorexia en Boulimia. Ik zou niet kunnen vasten tot ik een BMI van 16 heb, dons op mijn rug en een rectum dat eruit komt vallen. Puur omdat chocolade en taart en lasagna en pizza en alle andere lekkere dingen zo aanlokkelijk zijn dat ik ze het liefst constant naar binnen wil proppen, om daarna totaal van mezelf te walgen en me op een dieet zetten van hooguit 300 kcal. per dag.

Boulimia is een haat/liefde relatie met eten.
Anorexia is een haatrelatie hebben met eten.
Orthorexia is zo gezond eten dat het ongezond word.
BED is een ongezonde liefdesrelatie met eten.

Wat nou geen verschil.

En als je echt zo ziek was, dan was je niet 'genezen', maar dan ben je nog steeds aan het strijden ertegen.
pi_50586636
@BubblegumBarbie - ik snap je gevoel heel goed. Ik snap ook waarom je niet tegen die sites bent, zo wil je zijn toch? Kijk eens op www.sabn.nl voor steun en support om het beter te worden.

Ik ben wél een anorexiapatiente geweest, en schoonheid telde voor mij niet. Ik meen het. Voor mij ging het meer om geen ruimte mogen innemen. En anorexia is een strijd voor mij, dus wat dat betreft kan ik het wel delen. Maar daarnaast denk ik ook dat zo'n pro ana meisje net zo ziek is als een anorexiapatient. Ik denk dat het zoiezo ziekelijk is om zoveel met je lijf bezig te zijn.

En tsja een verschil tussen anorexia boulimia zoals jij het beschrijft, is anorexia veel ongezonder. Bullshit. Weet je wat boulimia met je lijf doet? En zou je niet eens hulp zoeken? En niet denken oh anorexia is veel erger.

Ik weet dat ik hierin dingen invul, maar ik denk dat je hulp ndoig hebt.
pi_50595035
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:27 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

dat plaatje rechts vind ik bijzonder onsmakelijk
heb je nog nooit vaker een vissersboot gezien?
pi_50595459
ik heb de mail ook verstuurd btw
pi_50596654
ook verstuurd
pi_50597284
Als ik dergelijke dingen lees wordt ik altijd een beetje misselijk. De ziekheid die in het hoofd van die meiden zit. Enkele tijd geleden stond er een artikel in een tijdschrift. Die hadden 2 meiden geïnterviewd die zelf zo'n site hadden. Om het artikel te verduidelijken stonden ook stukjes van die site in het artikel. Enkele foto's (dus die thinspiration), enkele thinspiration muziek (weet zo ff geen voorbeeld) en een reactie van een meisje in een forum, iets in de trant dat ze nu 35 kilo weegt en dit nog veel te veel is. Er moest nog minstens 15 kilo af, en ze wilde tips. Ze bleek 13 jaar te zijn

Verbieden is heel moeilijk indd. De site bestaan toch, al schijnen ze wat moeilijker te vinden te zijn. Heb, uit pure nieuwsgieriheid van deze sites, een paar jaar geleden rond gesnuffeld en ondanks mijn lichte misselijkheid, ik bleef lezen. Fotos van hele dunne, echt uitgemergelde fotos zijn gewoon inspiratie. Onvoorstelbaar. Hoe ziek kan je zijn.

Ben al jaren bekend met de pro-ana's, om 1 of andere manier boeit het me. Niet omdat het leuk is, absoluut niet maar ik blijf lezen omdat je zo goed in de hoofden kan kijken (min of meer) van dergelijke patiënten. Ik heb er nooit mee te maken gehad, ook niet in mijn omgeving, gelukkig.

Zag tijdje terug ook een programma op tv van hele jonge meisjes met anorexia, 9 tot 12 jaar enzo. Zaten met zn allen in een kliniek. Zo vreemd en triest om te zien. Zo jong en dan al zo met het lichaam bezig.
pi_50597707
Oh, en mail verstuurd.
pi_50599329
Ik denk dat er nu iets meer dan 20 mailtjes de deur uit zijn gegaan. Tof mensen!
pi_50609084
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:02 schreef typmiep het volgende:
@BubblegumBarbie - ik snap je gevoel heel goed. Ik snap ook waarom je niet tegen die sites bent, zo wil je zijn toch? Kijk eens op www.sabn.nl voor steun en support om het beter te worden.

Ik ben wél een anorexiapatiente geweest, en schoonheid telde voor mij niet. Ik meen het. Voor mij ging het meer om geen ruimte mogen innemen. En anorexia is een strijd voor mij, dus wat dat betreft kan ik het wel delen. Maar daarnaast denk ik ook dat zo'n pro ana meisje net zo ziek is als een anorexiapatient. Ik denk dat het zoiezo ziekelijk is om zoveel met je lijf bezig te zijn.

En tsja een verschil tussen anorexia boulimia zoals jij het beschrijft, is anorexia veel ongezonder. Bullshit. Weet je wat boulimia met je lijf doet? En zou je niet eens hulp zoeken? En niet denken oh anorexia is veel erger.

Ik weet dat ik hierin dingen invul, maar ik denk dat je hulp ndoig hebt.
Ik weet dat Boulimia niet beter is dan Anorexia, misschien zelfs gevaarlijker omdat je het niet ziet aan de buitenkant omdat we een normaal gewicht houden. Ik weet wat het doet met mijn maag om dagen niks te eten en daarna 2 kilo voedsel naar binnen te proppen. Ik ben ervan op de hoogte en ik heb het nu ook grotendeels onder controle. Tevens loop ik al bij het GGZ, so we're working on it.

Pro-Ana meisjes kunnen idd ziek zijn, maar ze hebben geen Anorexia Nervosa, dat is wat ik duidelijk wil maken. Pro-Ana en Anorexia zijn totaal verschillende dingen. Alleen Pro-Ana probeert Anorexia te zijn. Maar dat is het niet.

Bedankt iig voor je post
pi_50610908
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:01 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Pro-Ana meisjes kunnen idd ziek zijn, maar ze hebben geen Anorexia Nervosa, dat is wat ik duidelijk wil maken. Pro-Ana en Anorexia zijn totaal verschillende dingen. Alleen Pro-Ana probeert Anorexia te zijn. Maar dat is het niet.

Bedankt iig voor je post
Uhm, er zijn, nogmaals, wel degelijk meisjes die beginnen met pro-ana zijn en aan het "slankheidsideaal" willen voldoen, en doorslaan naar anorexia. Dan zijn ze nog steeds gebruikers van die site, en is echt niet meer te onderscheiden van "fake".

Anorexia is een ziekte die veel dieper zit dan slank willen zijn, maar bij veel meisjes is een paar kilo afvallen vaak wel de trigger die leidt tot de ziekte. Ze merken dat ze érgens controle over hebben en klampen zich daaraan vast.

Het "pro-ana" idee in de basis is geen anorexia, nee, maar meisjes die beginnen vanuit die gedachte hebben wel degelijk kans om door te slaan naar de nervosa-familie.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:51:09 #80
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50615110
Wordt het niet een beetje saai om mensen met ana/mia de grond in te boren?
Als actrices/zangeressen/modellen het hebben dan wordt het prachtig gevonden want weinig ana's zijn zo dun als de extreme (en vaak fake) foto's die bij ana-bash topics worden getoond. Je ziet heel weinig botten. Je ziet dat ze taille hebben, dunne benen en weinig kont. En als je het niet vanze weet dan zijn ze zo mooi.
En inderdaad slaat die Sonja Bakker manie helemaal nergens op. Net als Slimfast en dergelijke dieten is het allemaal ongezond crashen.

Walgelijk vind ik dat. Eerst anorexia uitlokken en het dan bashen.
Wie echt wat tegen ongezonde leefstijlen wil doen moet bij zichzelf beginnen en gewoon gezond bezig zijn.
Wie de zoveelste supersize hamburger naar binnen schuift heeft geen recht van spreken over ongezonde leefstijlen.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_50618540
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:51 schreef Spacehamster het volgende:
Wordt het niet een beetje saai om mensen met ana/mia de grond in te boren?
Als actrices/zangeressen/modellen het hebben dan wordt het prachtig gevonden want weinig ana's zijn zo dun als de extreme (en vaak fake) foto's die bij ana-bash topics worden getoond. Je ziet heel weinig botten. Je ziet dat ze taille hebben, dunne benen en weinig kont. En als je het niet vanze weet dan zijn ze zo mooi.
En inderdaad slaat die Sonja Bakker manie helemaal nergens op. Net als Slimfast en dergelijke dieten is het allemaal ongezond crashen.

Walgelijk vind ik dat. Eerst anorexia uitlokken en het dan bashen.
Wie echt wat tegen ongezonde leefstijlen wil doen moet bij zichzelf beginnen en gewoon gezond bezig zijn.
Wie de zoveelste supersize hamburger naar binnen schuift heeft geen recht van spreken over ongezonde leefstijlen.
Lokken wij hier anorexia uit? Ik vind van niet hoor!
Je overdrijft een beetje.

Modellen overigens moeten keihard werken om een lichaam te hebben als het hunne. Believe me, de meesten onder hen hebben ook geen gezonde levensstijl. Daarbij is schoonheid subjectief, ik vind die meiden maar niets. Daarom is het onverstandig hen te vergelijken met de gewone vrouw. En dat is net wat anorexiameisjes doen.
pi_50634594
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:51 schreef Spacehamster het volgende:
Wordt het niet een beetje saai om mensen met ana/mia de grond in te boren?
Als actrices/zangeressen/modellen het hebben dan wordt het prachtig gevonden want weinig ana's zijn zo dun als de extreme (en vaak fake) foto's die bij ana-bash topics worden getoond. Je ziet heel weinig botten. Je ziet dat ze taille hebben, dunne benen en weinig kont. En als je het niet vanze weet dan zijn ze zo mooi.
En inderdaad slaat die Sonja Bakker manie helemaal nergens op. Net als Slimfast en dergelijke dieten is het allemaal ongezond crashen.

Walgelijk vind ik dat. Eerst anorexia uitlokken en het dan bashen.
Wie echt wat tegen ongezonde leefstijlen wil doen moet bij zichzelf beginnen en gewoon gezond bezig zijn.
Wie de zoveelste supersize hamburger naar binnen schuift heeft geen recht van spreken over ongezonde leefstijlen.
Anorexia en boulimia zijn toch wel iéts gevaarlijker dan een keer bij de Mac eten. Natuurlijk heeft ook dat zijn grenzen en is obesitas ik dezelfde categorie gevaarlijk, maar niemand hier beweert iets anders. Het is dan ook geen bashen als in: mensen belachelijk maken. We praten hier over een serieuze ziekte, en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar positief over zou kunnen doen. Dat is iets als 'waarom doen jullie zo negatief over HIV, jullie hebben toch ook seks?'. De enige die daar positief over kunnen doen zijn de Groningse HIV-homo's en in dit geval de pro-ana's.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:34:10 #83
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50733446
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:20 schreef katerwater het volgende:

[..]

Lokken wij hier anorexia uit? Ik vind van niet hoor!
Je overdrijft een beetje.
Wij als cultuur...wel degelijk.
Kijk maar naar modellen, actrices, zangeressen, barbies, manga's etc etc etc...
quote:
Modellen overigens moeten keihard werken om een lichaam te hebben als het hunne. Believe me, de meesten onder hen hebben ook geen gezonde levensstijl.
Dat bedoel ik....
quote:
Daarbij is schoonheid subjectief, ik vind die meiden maar niets. Daarom is het onverstandig hen te vergelijken met de gewone vrouw. En dat is net wat anorexiameisjes doen.
Laat eens voorbeelden zien van wat jij mooi vind?
Vast allemaal vrouwen met een superplat buikje.
Enig idee hoe moeilijk het is als vrouw zo'n plat buikje te krijgen?
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:41:05 #84
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50733701
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:17 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Anorexia en boulimia zijn toch wel iéts gevaarlijker dan een keer bij de Mac eten.
Ik had het niet over een keer maar over regelmatig supersized maaltijden. Wat wel degelijk veel gebeurd.
quote:
Het is dan ook geen bashen als in: mensen belachelijk maken.
Het is bashen als in mensen kleineren en betuttelen. Dat is ook bashen.
quote:
We praten hier over een serieuze ziekte, en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar positief over zou kunnen doen.
Dat is weer het andere uiterste..de wereld is niet zwart wit.
quote:
Dat is iets als 'waarom doen jullie zo negatief over HIV, jullie hebben toch ook seks?'. De enige die daar positief over kunnen doen zijn de Groningse HIV-homo's en in dit geval de pro-ana's.
Die vergelijking slaat nergens op.

Waar ik me aan stoor is dat mensen zo verbaast doen over mensen met anorexia terwijl wij allemaal verantwoordelijk zijn voor het scheve schoonheidsbeeld.
Vrouwen met maat 38 en groter worden doodleuk voor dik aangezien en de mode richt zich zodanig op dunne mensen dat mensen met gezonde bouw er dik uitzien in modieuze kleren.

Wij, de hedendaagse westerse cultuur, willen anorexia. Dit ontkennen is liegen.
Wij de maatschappij zijn allemaal ziek.
Alleen als bekend is dat iemand ana is, dan is het een schande.
Maar als je het niet weet, dan is ze "prachtig dun".
(En kom nou niet met die gratenfoto's aanzetten want die zijn bijna allemaal nep.)
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_50733999
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:41 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Wij, de hedendaagse westerse cultuur, willen anorexia. Dit ontkennen is liegen.
Wij de maatschappij zijn allemaal ziek.
ik niet, de media eerder. die beinvloedt de maatschappij, de modellen en de jonge tienermeisjes.
quote:
Alleen als bekend is dat iemand ana is, dan is het een schande.
eerder zonde dat ze zich zo laten lijden door de zgn verwachte ideaalbeeld.
quote:
Maar als je het niet weet, dan is ze "prachtig dun".
(En kom nou niet met die gratenfoto's aanzetten want die zijn bijna allemaal nep.)
kom jij 'ns met foto's dan. ik ben benieuwd.
pi_50734129
Spacehamsters post doet me concluderen dat ik niet tot de hedendaagse westerse cultuur behoor. Oh en mail verstuurd
pi_50734665
quote:
Geplaatst door: | 28 mei 2007 om 21:45

Haaaay pro-ana's! Ik heb vandaag bij de kruidvat voor maar 1 euro 65 laxeertabletten gekocht, 30 stuks. Ik had op een andere web-log gelezen dat een meisje die ze gebruikt in drie weken zeven kilo is afgevallen =D!!! Hopen dat het bij mij ook werkt =D! Oh jaa, hier nog een paar tips om je hongergevoel te negeren:
- Als je honger hebt, niet gaan eten! Je weet waarvoor je het doet.
-Als je honger hebt, zet dan gewoon de tv aan of pak een tijdschrift, je kan vast wel ergens dunne modellen en filmsterren bewonderen die je als je voorbeeld kan rekenen.
-Als mensen opmerkingen maken over je eetgedrag zijn ze gewoon gek, je moet er niet naar luisteren!
-Dun zijn is belangrijker dan gezond zijn, onthoud dat goed!
-Als je toch zo dom bent geweest om iets te eten zorg je dat het direct uit je lichaam verwijderd word( vinger in je keel steken, laxeerpillen en heel intensief sporten werkt ook heel goed)
xx.
Mary-Kate
Als ik dit lees heb ik de kriebelende neiging om met stanleymesjes pro-ana huizen te doorzoeken naar meisjes onder het gezonde gewicht om ze te helpen.... Met het doorsnijden van hun polsen.

2 tot 5 liter bloed weg is toch weer wat afgevallen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2007 17:12:29 ]
pi_50739791
Dit is toch gewoon eng.......

Ik ben Q en jij lekker niet!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:07:28 #89
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_50744343
ook verstuurd
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_50754658
-Dun zijn is belangrijker dan gezond zijn, onthoud dat goed! <-- dat is de ergste

Eigenlijk zouden er geen "succesverhalen" op die websites mogen staan..
Er is nu wel een waarschuwing voordat je zo'n site gaat bezoeken, maar ik zou die waarschuwing heftiger maken. Voor mijn part een verhaaltje waarbij het goed mis is gegaan. Er zijn zat mensen met anorexia die er aan overlijden namelijk, maar dat hoor je nooit.
pi_50755536
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:51 schreef Spacehamster het volgende:
Wordt het niet een beetje saai om mensen met ana/mia de grond in te boren?
Als actrices/zangeressen/modellen het hebben dan wordt het prachtig gevonden want weinig ana's zijn zo dun als de extreme (en vaak fake) foto's die bij ana-bash topics worden getoond. Je ziet heel weinig botten. Je ziet dat ze taille hebben, dunne benen en weinig kont. En als je het niet vanze weet dan zijn ze zo mooi.
En inderdaad slaat die Sonja Bakker manie helemaal nergens op. Net als Slimfast en dergelijke dieten is het allemaal ongezond crashen.

Walgelijk vind ik dat. Eerst anorexia uitlokken en het dan bashen.
Wie echt wat tegen ongezonde leefstijlen wil doen moet bij zichzelf beginnen en gewoon gezond bezig zijn.
Wie de zoveelste supersize hamburger naar binnen schuift heeft geen recht van spreken over ongezonde leefstijlen.
Volgens mij is een dieet juist om een overgewicht te beperken, om gezonder te leven.
Overgewicht dus, als in te zwaar. Een diëet is dus niet om mensen uit te hongeren, laat staan anorexia in de hand te werken. Mensen die een dieet volgen tellen wel calorieën, maar niet omdat een vreemde kronkel in de hersenen dat verplicht.

Ik eet ook wel eens bij McDonalds, ik voel me niet schuldig, en ik hoef zeker niet iedere dag een king-size hamburger naar binnen te schuiven. Maakt dat mij een vraatzuchtig persoon? Jouw vergelijking slaat dus nergens op.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_50756048
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:34 schreef Spacehamster het volgende:
Laat eens voorbeelden zien van wat jij mooi vind?
Vast allemaal vrouwen met een superplat buikje.
Enig idee hoe moeilijk het is als vrouw zo'n plat buikje te krijgen?
Wat dacht je van een Katherine Heigl of Kate Winslet? Prachtige vrouwelijke vrouwen. Daarnaast is het belachelijk te gaan mopperen over een plat buikje, imo. Een plat buikje bereik je met sport, niet met ontzettend dieten. Ook zit er een groot verschil tussen een normaal geproportioneerd lijf met een platte buik en een skelet wat geen buik kán hebben omdat er simpelweg geen voedingsstof genoeg voor is.
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:41 schreef Spacehamster het volgende:
Ik had het niet over een keer maar over regelmatig supersized maaltijden. Wat wel degelijk veel gebeurd.
Waarmee je insinueerd dat de mensen die hier posten, dat regelmatig doen. Ik zou willen dat ik het kón, en dat die obsessie voor extreem gezond eten eens verdween.
quote:
Waar ik me aan stoor is dat mensen zo verbaast doen over mensen met anorexia terwijl wij allemaal verantwoordelijk zijn voor het scheve schoonheidsbeeld.
Vrouwen met maat 38 en groter worden doodleuk voor dik aangezien en de mode richt zich zodanig op dunne mensen dat mensen met gezonde bouw er dik uitzien in modieuze kleren.

Wij, de hedendaagse westerse cultuur, willen anorexia. Dit ontkennen is liegen.
Wij de maatschappij zijn allemaal ziek.
Alleen als bekend is dat iemand ana is, dan is het een schande.
Maar als je het niet weet, dan is ze "prachtig dun".
(En kom nou niet met die gratenfoto's aanzetten want die zijn bijna allemaal nep.)
Ik vraag me nog steeds af welke "wij" en welke "maatschappij" dat dan is. Toen Dove begon met de campagne met "echte vrouwen" is hun verkoop als een razende gestegen. Hoezo, de maatschappij wil anorexia? Hollywood, Parijs, Milaan en New York, dáár wil men anorexia. De gewone mens in het dagelijks leven niet. Buiten beïnvloedbare pubermeisjes ken ik namelijk maar weinig mensen die lijven als die van Victoria Beckhem écht mooi vinden. Anorectisch of niet.
pi_50756550
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:29 schreef innovative het volgende:

Ik vraag me nog steeds af welke "wij" en welke "maatschappij" dat dan is. Toen Dove begon met de campagne met "echte vrouwen" is hun verkoop als een razende gestegen. Hoezo, de maatschappij wil anorexia? Hollywood, Parijs, Milaan en New York, dáár wil men anorexia. De gewone mens in het dagelijks leven niet. Buiten beïnvloedbare pubermeisjes ken ik namelijk maar weinig mensen die lijven als die van Victoria Beckhem écht mooi vinden. Anorectisch of niet.
Veel jonge meisjes hebben zo'n vertekend beeld van zichzelf dat ze, zelfs als ze wel zo dun zijn, ze toch vinden dat ze er niet zo 'erg' uitzien. De groep pro-ana's zijn idd een minderheid gelukkig.

Ik denk niet eens het in het algemeen gaat om iets anders mooi vinden, maar vooral om jezelf niet mooi vinden. En dat kan eigenlijk tegenover alles afgezet worden en zie je ook veel bij volwassen vrouwen. Vrouwen die opzich heel verstandig, slim etc. zijn, maar toch zo verschrikkelijk onzeker kunnen zijn over hun uiterlijk.

Ik zat eens met een vriendin (met een heel normaal figuur) naar een aflevering van Oprah te kijken over een verschrikkelijk magere anorectische vrouw. Ik zal nooit vergeten dat die vriendin zei "ik zou niet zo dun willen zijn, maar ik bewonder haar doorzettingsvermogen wel, mij lukt die 10 kilo al niet".
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_50757041
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:55 schreef Étoile het volgende:
Veel jonge meisjes hebben zo'n vertekend beeld van zichzelf dat ze, zelfs als ze wel zo dun zijn, ze toch vinden dat ze er niet zo 'erg' uitzien. De groep pro-ana's zijn idd een minderheid gelukkig.
Oh, maar dát weet ik wel hoor, kamp zelf ook met de gevolgen van dat zelfbeeld. Maar is dat "de maatschappij" of is dat een zeer beïnvloedbare groep die sowieso altijd wel ergens een probleem mee heeft? Daarmee wil ik niet zeggen dat je 't maar moet laten gaan, want wat ze doen is gevaarlijk, maar dit is wel de leeftijd van de peer pressure etc. en ik weet niet of je dan direct kunt spreken over de maatschappij.
quote:
Ik denk niet eens het in het algemeen gaat om iets anders mooi vinden, maar vooral om jezelf niet mooi vinden. En dat kan eigenlijk tegenover alles afgezet worden en zie je ook veel bij volwassen vrouwen. Vrouwen die opzich heel verstandig, slim etc. zijn, maar toch zo verschrikkelijk onzeker kunnen zijn over hun uiterlijk.

Ik zat eens met een vriendin (met een heel normaal figuur) naar een aflevering van Oprah te kijken over een verschrikkelijk magere anorectische vrouw. Ik zal nooit vergeten dat die vriendin zei "ik zou niet zo dun willen zijn, maar ik bewonder haar doorzettingsvermogen wel, mij lukt die 10 kilo al niet".
Het is vooral jezelf helemaal niks waard vinden, niet qua uiterlijk maar ook niet qua karakter. Dat doorzettingsvermogen is hun houvast, het is het enige waarover ze controle denken te hebben.
pi_50759533
Zou een pro-ana misschien inzicht krijgen wanneer er verhalen zijn van overleden anorexia-patiënten?
Uiteindelijk gaan ze toch dood, hoe hard het ook klinkt.
Succes-stories zat, lijkt me.

Misschien lul ik wel volledig uit m'n nek. Ik heb me er namelijk weinig over ingelezen
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_50763016
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:04 schreef Ridocar het volgende:
Zou een pro-ana misschien inzicht krijgen wanneer er verhalen zijn van overleden anorexia-patiënten?
Uiteindelijk gaan ze toch dood, hoe hard het ook klinkt.
Succes-stories zat, lijkt me.

Misschien lul ik wel volledig uit m'n nek. Ik heb me er namelijk weinig over ingelezen
Nee, in dat opzicht reageren ze hetzelfde als een junkie die hoort dat een medejunkie dood is: "ik kan op tijd stoppen".
pi_50764792
ow mijn god,
dit is werkelijk walgelijk, ongelofelijk dat dit bestaat.

hulde voor de mail!
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
pi_50842104
ik heb antwoord .
quote:
Beste,

Bedankt voor je vraag via Weblog Help. We waarderen je maatschappelijke
ongerustheid en de hulp om onze diensten zuiver te houden enorm.

Zoals je hebt geconstateerd voeren we hierin bewust een ander beleid dan
punt.nl. Desondanks willen we je hartelijk bedanken voor het meedenken en je
goed onderbouwde suggestie van een disclaimer-constructie. Omdat Web-log.nl
staat voor vrijheid van meningsuiting, verbieden we onze gebruikers niet een
'pro-ana' log via onze dienst bij te houden mits deze voldoet aan onze en
wettelijk vastgestelde criteria. Dit is dan ook de reden dat we niet voor het
gebruik van een disclaimer hebben gekozen.

Weblogs zijn immers een belangrijke bron van informatie voor velen. Ook voor
mensen die worstelen met eetstoornissen. Aangezien de betreffende logs onder
andere over anorexia en vermagering gaan, is het belangrijk dat daar rekening
mee gehouden wordt. We willen niet, en waarschijnlijk willen de beheerders van
de weblogs dat zelf ook niet, dat deze logs anderen schade toebrengen.

We verbieden dan ook zaken waarbij anderen tot schade aan zichzelf worden
toegezet. Daarbij moet je denken aan bijvoorbeeld tips en trucs (in berichten
maar óók de reacties van anderen op de geplaatste berichten) om ouderlijke
eetverplichtingen te ontwijken of hoe hier middels braken in een later stadium
van te ontdoen. Kortom, álle tips en trucs die op een ongezonde en algemeen
medisch als onverantwoord geachte wijze het afvalproces bevorderen. Hieronder
vallen ook uit hun verband getrokken reguliere afvaltips of referenties naar
supplementen bedoeld voor mensen die strijden tegen een reëel overgewicht
(definitie reëel overgewicht: 'een hoger dan een algemeen medisch als
verantwoord aanvaarde BMI') en tips om een 'eindeloos' hongergevoel te
onderdrukken of te vermijden. Daarnaast bevinden eveneens uitspraken of
motivaties om (eveneens) personen die reeds een minder dan algemeen medisch
als verantwoord aanvaarde BMI hebben aan te zetten tot verder (als algemeen
medisch aanvaard) onverantwoord gewichtsverlies. De wet staat dit soort
uitingen immers ook niet toe.

We proberen de weblogs zo goed mogelijk in de gaten te houden, maar het is
ondoenlijk om continu op de hoogte te zijn de inhoud van alle 200.000 weblogs.
Het beleid is dan ook dat er niet actief gezocht wordt, maar dat er, wanneer
er specifieke klachten binnenkomen, snel adequate actie ondernomen wordt
waarbij we, indien nodig, de beheerders sommeren om deze zaken binnen vijf
dagen te verwijderen op straffe van een, eventueel tijdelijke, sluiting van
publieke toegang tot het weblog.

We waarderen we alle hulp, echter de huidige vorm van op grote schaal
identieke vragen versturen heeft helaas een averechts effect. Omdat de
ingangen voor de helpdesk op deze manier dichtslibben zonder dat er extra
informatie wordt geboden, duurt het langer voordat we adequate actie kunnen
ondernemen en kunnen reageren. Ook de responstijd naar reguliere vragen van
onze gebruikers heeft onder deze actie geleden. We willen dan ook vragen voor
begrip hiervoor en tevens hopen we dat je in de toekomst onze helpdesk
effectiever wil benaderen.

Tot slot de weblogs. De volgende weblogs waren inderdaad op één of meerdere
punten in overtreding. Met de beheerders van deze weblogs is inmiddels contact
opgenomen of de weblogs zijn zelfs al gesloten omdat respons op ons verzoek
uitbleef:

http://anaroosje.web-log.nl/,
http://beautifulxbones.web-log.nl/,
http://mydisease.web-log.nl/,
http://proanatja.web-log.nl/,
http://proanaxstarvetobethin.web-log.nl/,
http://anamakeusthin.web-log.nl/,
http://analover.web-log.nl/,
http://thinstar.web-log.nl/ en
http://proaname.web-log.nl/

Bij de volgende weblogs konden we niet direct overtredingen ontdekken. Wanneer
je het hier niet mee eens bent, horen we dat ook graag met onderbouwing dmv
punten waar je van mening bent dat het weblog toch over de scheef gaat.

http://amy4lifestyle.web-log.nl/,
http://gymfreak.web-log.nl/,
http://neverthinenough.web-log.nl/,
http://girlsdream.web-log.nl en
http://beatjunk.web-log.nl/

Vriendelijke groet,
Weblog Support
pi_50842153
Lame trouwens, dat een helpdesk een stuk of 35 mailtjes niet aankan .

Maar ze doen dus niets.
pi_50842178
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:57 schreef clumsy_clown het volgende:
ik heb antwoord .
[..]
ik ook
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')