Maar als iedereen scheef staat is er eigenlijk ook geen probleem.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:39 schreef Repeat het volgende:
Meestal moet je wel. Als er één iemand scheeft staat moet iedereen in het rijtje scheef gaan staan, anders past het niet echt lekker.
Zou het?quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:50 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik zou eerder denken dat links parkeren moeilijker is.
Iddquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:52 schreef tong_poh het volgende:
Dus ik moet doorgaan met mijn leven en dit soort dingen maar gewoon accepteren.
Dit is een parkeerterrein die bij het complex hoort. Hij is weliswaar openbaar voor bezoek, maar desondanks heeft de politie geen jurisdictie wat betreft parkeerboetes. En de andere keren, dat ik het vaak tegenkom is op het werk en in parkeergarage's. Allemaal plekken waar men weet, dat het geen consequenties heeft.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:15 schreef Ezgaroth het volgende:
Als ze scheef staan parkeren ze dan niet gewoon dubbel waarmee je dus gewoon de politie een bonnetje achter de ruitenwisser kan laten plakken?
quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:52 schreef Mark_Rutte het volgende:
Gewoon vrouwen dus, niets aan te doen. Probeer weer verder te gaan met je leven.
Grappige is, dat wat mij gisteren echt kwaad maakte een mitsubishi colt was. Stond echt bijna 45 graden gedraaid. Ik stond echt perplex.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:49 schreef BobbyB het volgende:
Je ziet het steeds vaker, ze komen aanscheuren, rammen die bak erin, kijken niet of ze netjes staan, pleuren de deur op tegen jouw of andermans auto en lopen weg alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Alleen maar omdat ze haast hebben.
Als het nu een klein autootje is dat scheef staat is het ook nog niet zo erg, maar het zijn juist mensen met grotere auto's die moeite hebben met inparkeren. Wanneer ik ergens parkeer kijk ik echt wel goed of ik recht sta en niemand hinder.
Alsof jij altijd zo netjes staatquote:Op donderdag 14 juni 2007 22:34 schreef tong_poh het volgende:
[insert blaat]
Hier stond gister, geloof het of niet, een Mercedes (zo'n soort Russische maffia slee) overdwars op de parkeerplaats. 2 en 1/4 parkeerplek nam hij in beslag. Nu is het hier overdag nooit druk omdat iedereen altijd weg is overdag, maar toch, als je zo'n grote bak wilt rijden leer je ook maar fatsoenlijk inparkeren.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:53 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Grappige is, dat wat mij gisteren echt kwaad maakte een mitsubishi colt was. Stond echt bijna 45 graden gedraaid. Ik stond echt perplex.
Nou ja, ik heb liever dat ze 4 keer insteken en ze dan goed staan dan dat ze nog half op de weg staan. In Oosterbeek is dat echt ontzettend kut, vooral in de spits, dan moet je dus achter die auto blijven wachten omdat je niet links kan uitwijken omdat daar tegemoetkomend verkeer aan komt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:57 schreef Tuvai.net het volgende:
En dan heb je het nog over rechte parkeervakken. Bij fileparkeren is het vaker helemaal een ramp met sommige mensen. Moeten ze 4 keer overnieuw proberen en zo voordat ze de goede 'draai' hebben.
Hier in Sittard en Geleen hebben ze een paar maanden terug ook een hele nieuwe rijkswegboulevard aangelegd met parkeervakken direct daarlangs. Vaak staan mensen zo idioot geparkeerd dat je gewoon een beetje over de banenscheiding moet rijden om er langs te komen. Vooral op dat ene plekje op de rijksweg waar de coffeeshops liggen vallen de idioot slecht geparkerde golfjes en calibras elke keer maar weer op.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:02 schreef BobbyB het volgende:
Nou ja, ik heb liever dat ze 4 keer insteken en ze dan goed staan dan dat ze nog half op de weg staan. In Oosterbeek is dat echt ontzettend kut, vooral in de spits, dan moet je dus achter die auto blijven wachten omdat je niet links kan uitwijken omdat daar tegemoetkomend verkeer aan komt.
Altijd dat domme gezeik hier "Iedereen rijdt wel eens te hard" "Iedereen rijdt wel eens door rood" ja en mag er daarom niks meer van gezegd worden?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:59 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Alsof jij altijd zo netjes staat_! Iedereen parkeert weleens scheef dus jij ook. Ga nu maar weer verder met leven
Jij kent mij niet. Dus voordat jij eens met je veels te snelle conclusies komt, dan zou ik even nadenken. Hoe moeilijk dat ook voor je is.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:59 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Alsof jij altijd zo netjes staat_! Iedereen parkeert weleens scheef dus jij ook. Ga nu maar weer verder met leven
Exact! Zo denk ik er ook over. We zitten eigenlijk allemaal in hetzelfde schuitje dus elkaar een beetje uithelpen kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:38 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik zie het verkeer gewoon als iets waar naast de nodige wetten en regeltjes, ook nog een fair use policy aan te pas komt. Dat wil dus zeggen, niet onnodig andere weggebruikers etteren, geen tjappie acties en op een dusdanig fatsoenlijke manier parkeren dat anderen daar geen last van hebben. Scheef en/of dubel parkeren en/of over 2 vakken parkeren zijn gewoon trieste acties. Hier in de straat ook altijd. Er is al een tekort aan parkeervakken en ik moet elke keer maar weer vroeg d'r bij zijn omdat alles anders bezet is, zijn er altijd weer van die mongolen die zich niet de moeite nemen om even een metertje of 2 vooruit te rijden en hun auto maar over 2 vakken laten staan. Is toch een kleine moeite?
Jij komt over als een arrogante kwal die denkt dat hij iedereen doorheeft.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:16 schreef Gluckskafer het volgende:
TS komt over als een zure verbitterde man. Die zich drukt maakt over de kleinste dingen zoals een fucking auto die niet precies tussen de lijntjes staat
en torens van pisaquote:Op zondag 17 juni 2007 11:03 schreef trabant het volgende:
Het zijn opvallend vaak Alfa's die scheef staan.
Waarom zou er vernedering moeten zijn dan?quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:48 schreef tong_poh het volgende:
Vertrouw me, in deze gevallen is het niet dat ze moeten. Het zijn ook altijd dezelfde auto's die hier klote staan. Ik heb al eens een briefje op de ruit gelegd om aan te geven, dat hun auto herhaaldelijk verkeerd staat.
Maar er is geen verndering. Tja dan ga ik toch conclusies trekken.
Is ook wel logisch eigenlijk. Ze rijden een vak scheef in; motor slaat af en ze laten 'm zo staan omdat hij pas na een uur weer wil starten. Ligt gewoon aan de kwaliteit van het merk.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:03 schreef trabant het volgende:
Het zijn opvallend vaak Alfa's die scheef staan.
En als het een vrouw is?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:34 schreef klipper het volgende:
Bij die mensen moet je gewoon een briefje achter de voorruit stoppen met de volgende tekst:
Als je net zo neukt als je parkeert, dan krijg je hem er nooit in.
Daar tegenover staat dat de gemiddelde scholiere ruimer bemeten is voor een middenklasse Piemol dan het doorsnee parkeervak voor een middenklasse autoquote:Op zondag 17 juni 2007 11:34 schreef klipper het volgende:
Bij die mensen moet je gewoon een briefje achter de voorruit stoppen met de volgende tekst:
Als je net zo neukt als je parkeert, dan krijg je hem er nooit in.
De gemiddelde scholier heeft geen auto dus dat zal het probleem niet zijn.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar tegenover staat dat de gemiddelde scholiere ruimer bemeten is voor een middenklasse Piemol dan het doorsnee parkeervak voor een middenklasse auto
Als mensen jou dus iets netjes vragen om ergens de volgende keer op te letten en rekening te houden met een ander ga je het expres niet doen?quote:Op zondag 17 juni 2007 10:35 schreef Schunckelstar het volgende:
ik ben het in principe met je eens,maar als ik dan lees dat je briefjes onder de ruitenwisser gaat doen verdwijnt dat gevoel![]()
als ik ooit zo'n briefje onder de ruitenwisser vind ga ik uit principe al niet meer proberen om de auto recht te zetten
quote:Op zondag 17 juni 2007 11:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is ook wel logisch eigenlijk. Ze rijden een vak scheef in; motor slaat af en ze laten 'm zo staan omdat hij pas na een uur weer wil starten. Ligt gewoon aan de kwaliteit van het merk.
quote:Op zondag 17 juni 2007 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar tegenover staat dat de gemiddelde scholiere ruimer bemeten is voor een middenklasse Piemol dan het doorsnee parkeervak voor een middenklasse auto
als mensen het mij gewoon vragen,zal ik er zeker rekening mee houden,overigens doe ik dat uit mezelf al...quote:Op zondag 17 juni 2007 13:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als mensen jou dus iets netjes vragen om ergens de volgende keer op te letten en rekening te houden met een ander ga je het expres niet doen?
Ga dan ook niet lopen janken als je je auto een keer terug vind zoals die eigenaar van de BMW in de post van tong_poh. Dit is nu precies wat er mis is met de maatschappijJammer dat dat ook normaal wordt gevonden. Logisch dat mensen niks meer netjes vragen maar direct over gaan op geweld.
Je hebt volkomen gelijk, in NL is de hufterigheid troef in het verkeer.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:18 schreef MaGNeT het volgende:
Wat er in Nederland ontbreekt bij veel mensen is een goede mentaliteit.
Gisteren voor het eerst in 2 jaar op pad met een aanhangwagen achter de auto.
Als je dan netjes 80-85 rijdt op de autosnelweg vliegen mensen toeterend om je heen terwijl ze naar hun voorhoofd wijzen.
Maar met die harde rukwinden en regen ga ik écht niet harder.
Ik mag overigens ook niet harder.
Ik gooi briefjes die onder mijn ruitenwisser zitten zelfs direct weg zonder te lezen, de kans dat er iets nuttigs op staat is bijzonder klein (vaak zijn het reclamefoldertjes), of het is een parkeerboete. Zelfs die laatste gooi ik weg. In België heb je nl best veel kans (bij mij al 1 op de 4 keer gelukt) dat door gewoon negeren van de parkeerboete en de slechte opvolging ervan, dat je ze gewoon nooit meer moet betalen. Als je een herinneringsbriefje thuis opgestuurd krijgt gewoon direct betalen, als het niet meer afkomt des te beter.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:42 schreef Schunckelstar het volgende:
als mensen het mij gewoon vragen,zal ik er zeker rekening mee houden,overigens doe ik dat uit mezelf al...
maar mensen die bij andere mensen briefjes achter laten onder de ruitenwisser zijn gewoon irritant en vreselijk naief als ze denken dat dat werkt![]()
Mensen vinden het raar als je je aan de regels houdt.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:18 schreef MaGNeT het volgende:
Wat er in Nederland ontbreekt bij veel mensen is een goede mentaliteit.
Gisteren voor het eerst in 2 jaar op pad met een aanhangwagen achter de auto.
Als je dan netjes 80-85 rijdt op de autosnelweg vliegen mensen toeterend om je heen terwijl ze naar hun voorhoofd wijzen.
Maar met die harde rukwinden en regen ga ik écht niet harder.
Ik mag overigens ook niet harder.
Tja en die mensen die het irritant en naief vinden, vinden het op hun beurt weer raar, dat hun auto beschadigd wordt. Overigens wordt zo'n auto meestal niet eens expres beschadigd. Vaker komt het doordat iemand geen parkeerplek kan vinden en hem dus maar er tussen probeert te proppen. En als ze zonder beschadigen weten te parkeren, dan is er nog een probleem met in en uit stappen, waardoor de auto beschadigd kan worden.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:42 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
als mensen het mij gewoon vragen,zal ik er zeker rekening mee houden,overigens doe ik dat uit mezelf al...
maar mensen die bij andere mensen briefjes achter laten onder de ruitenwisser zijn gewoon irritant en vreselijk naief als ze denken dat dat werkt![]()
ik vind serieus nog liever een bon onder mijn ruitenwisser dan een briefje van iemand die het wel eens even uit zal leggen hoe het allemaal moet
Je bent jaloers op die thaiboxing loverboys down the hood die met hun glimmende BMW de chickies playen.quote:Op maandag 18 juni 2007 08:40 schreef Tuvai.net het volgende:
Het stikt hier in de straat ook altijd van de aso's en de daarbij behorende, scheef geparkeerde auto's. Ik woon pal tegenover een kick/thaibox toko waar elke dag rond zo'n uur of 5, precies wanneer ik thuis kom, de trainingen/lessen beginnen. Met als resultaat dat de straat vol staat met nonchalant geparkeerde, véél te dure auto's van jochies die net hun rijbewijs hebben. Nota bene jochies die één straat verderop wonen en daar kennelijk de auto voor pakken. Zelfst de stoepen moeten het vaker ontgelden. Is dan ook al vaker voorgekomen dat er ineens een vrachtwagen staat te toeteren die niet meer doorkwam, of dat er iemand met een portier tegen andermans auto was geknald. Tja, en de grote bek die je dan krijgt...
Ongeveer in de trant van klik en klik.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:22 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Tja en die mensen die het irritant en naief vinden, vinden het op hun beurt weer raar, dat hun auto beschadigd wordt. Overigens wordt zo'n auto meestal niet eens expres beschadigd. Vaker komt het doordat iemand geen parkeerplek kan vinden en hem dus maar er tussen probeert te proppen. En als ze zonder beschadigen weten te parkeren, dan is er nog een probleem met in en uit stappen, waardoor de auto beschadigd kan worden.
Nee... meer van dit vermoed ik... KLIKquote:Op maandag 18 juni 2007 22:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ongeveer in de trant van klik en klik.
Je moet altijd genoeg plaats voor je houden zodat je nog weg kan (ik laat altijd 1.5à2m over), omdat het kan gebeuren dat zich iemand achter mij zet. Maar om dan zomaar ff met je trekhaak er deukjes in te maken? Er zijn auto's die het aircosysteem in de bumper zitten hebben, dus een paar serieuze deuken is daar al genoeg om de airco om zeep te helpen. Als jij eens ergens op een fietspad geparkeerd staat mag ik dan waarschijnlijk ook wel even met mijn stuur van de voor tot de achterkant passeren en er een krasje op trekken? Dat is juist hetzelfde... Of het effect gaat hebben weet ik niet, hangt er wat vanaf wie de bestuurder is. Ik zou vroeger zelfs niet eens opmerken dat er een extra deukje in de bumper zat, dus er zeker niets uit leren. Nu zou ik het wss wel zien (de voorbumper is vorige week nog maar hersteld, die was er af geredenquote:Op maandag 18 juni 2007 23:24 schreef Cornelis83 het volgende:
En omdat die mongool zich niet aan de regels hield, had ik geen zin om mijn voobanden te verneuken. Resultaat, die 206 had, toen ik wegreed, een paar mooie deukjes in zijn nummerplaat door mijn trekhaak. Oorzaak, bij het uit steken/achteruit rijden, reed ik langzaam naar achteren, totdat ik een tik hoorde en voelde en wist, dat ik zeker weten niet meer verder naar achteren kon. Hopelijk heeft die mongool zijn les gehad.
Het vreemde is dat de wielen gewoon zó staan, dat ze met een simpele druk op het gas wèl recht zou staan. (ik ga maar ff van een vrouw uitquote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:33 schreef Athmozz het volgende:
die hierboven staat best vreemd, als je niet achteruit kan inrijden, doe het dan ook niet![]()
Als hij vooruit rijdt wel, anders staat hij nog scheverquote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:55 schreef snorfiets het volgende:
Het vreemde is dat de wielen gewoon zó staan, dat ze met een simpele druk op het gas wèl recht zou staan. (ik ga maar ff van een vrouw uit)
Dat is dus helemaal kloten. Zet je je auto netjes in een vak. Kom je terug, kan je je eigen auto niet in omdat zoon gladiool zijn auto scheef, strak tegen je auto geparkeerd heeftquote:Op maandag 18 juni 2007 23:34 schreef glasbak het volgende:
Of bedoel je zoiets als :
[afbeelding]
Interestante opmerking : De bus is mijne en stond er eerder dan de golf..
Herkenbaar, zo parkeer ik ook als ik niet lang ergens moet zijn. Als je nergens in iemands weg staat kijk ik ook niet naar een bordje "niet parkeren". In Gent vind je soms totaal geen parkeerplaatsen, en op een stukje tussen de 2 rijrichtingen in heb je een strook gras van meters lang en 2m breed? Dan ga ik echt verder zoeken, stoeprand oprijden en op de middenberm parkeren, probleem opgelost. Heb zelfs al op de oprit van mensen geparkeerd als er genoeg ruimte is zodat ze er zelf nog naast kunnen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:22 schreef bleiblei het volgende:
en dat barrel gewoon ergens neerzetten. Maakt niet uit waar. Als het ding maar staat. "Oh! Is dit geen vak?" Ach boeiend... Als ik mijn traytje schultenbrau maar kan halen. "Oh! Hangt hier een bord dat je hier niet mag parkeren?" Ach boeiend....
Misschien omdat de parkeerplaats in mijn geval wel prive-terrein is en de die lui in een gangetje waar net 2 auto's naast elkaar kunnen staan gaan parkeren waar al het verkeer van en naar het appartementencomplex EN de aldi doorheen moet terwijl ze 20-30m verderop massa's parkeerplaatsen hebben? Dat ze parkeren op een prive-parkeerplaats wanneer die winkel open is. Okee, geen probleem. Moeten ze wel ff in de vakken parkeren en wanneer de vakken vol zijn stukje verderop waar nog wel ruimte genoeg is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Herkenbaar, zo parkeer ik ook als ik niet lang ergens moet zijn. Als je nergens in iemands weg staat kijk ik ook niet naar een bordje "niet parkeren". In Gent vind je soms totaal geen parkeerplaatsen, en op een stukje tussen de 2 rijrichtingen in heb je een strook gras van meters lang en 2m breed? Dan ga ik echt verder zoeken, stoeprand oprijden en op de middenberm parkeren, probleem opgelost. Heb zelfs al op de oprit van mensen geparkeerd als er genoeg ruimte is zodat ze er zelf nog naast kunnen.
Evenals die bordjes "enkel bewoners". Waarom heeft een bewoner meer recht om op een stukje niet privé eigendom te gaan staan of ik? Als hij een privé plaats wil moet hij maar een garage(box) huren/kopen. Op de rijbaan heb ik evenveel recht om er te gaan staan (voor een garagepoort uiteraard niet).
Met mijn vorig oud kraam heb ik zelfs een paar keer de makkelijkste uitvlucht gebruikt die er is. 4 pinkertjes aan, in 2de file laten staan en de motorkap open zetten. Dan lijkt het alsof je in panne staat, je krijgt gewoon geen boete, en als je terugkomt gooi je de klep dicht en rijd je verder![]()
nee, dan sla je gewoon een vak over als je niet recht in je vak durft! uiteindelijk blijft alleen dat halve plekkie dan over, en dan zet ik daar me autootje wel in want ik ben niet zo bang om ergens centimeters van te staan......quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:39 schreef Repeat het volgende:
Meestal moet je wel. Als er één iemand scheeft staat moet iedereen in het rijtje scheef gaan staan, anders past het niet echt lekker.
Dan zijn het vette leeggangers. Ik heb het er eerder op in situaties waar ik anders een halve kilometer verder moet gaan staan en ik toch niemand hinder. Verder zie je wel of een parkeerplek privéterrein is of niet. Sowieso ga ik al niet naar winkels waar ik me moeilijk kan parkeren (uitgezonderd mijn pcwinkel, die zit vlak ik het stad en de enige mogelijkheid is daar links op het voetpad gaan parkeren, half op het voetpad&half op de straat, maar de auto's kunnen er nog wel langs als het geen vrachtwagens zijn. Er is gewoon geen andere mogelijkheid daar om te parkeren), dan ga ik wel naar een mét parking. Of die nu iets verder ligt of niet maakt niet echt uit.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:45 schreef bleiblei het volgende:
Misschien omdat de parkeerplaats in mijn geval wel prive-terrein is en de die lui in een gangetje waar net 2 auto's naast elkaar kunnen staan gaan parkeren waar al het verkeer van en naar het appartementencomplex EN de aldi doorheen moet terwijl ze 20-30m verderop massa's parkeerplaatsen hebben? Dat ze parkeren op een prive-parkeerplaats wanneer die winkel open is. Okee, geen probleem. Moeten ze wel ff in de vakken parkeren en wanneer de vakken vol zijn stukje verderop waar nog wel ruimte genoeg is.
Dat zie je idd aan de stelselmatig genegeerde bordenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:51 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dan zijn het vette leeggangers. Ik heb het er eerder op in situaties waar ik anders een halve kilometer verder moet gaan staan en ik toch niemand hinder. Verder zie je wel of een parkeerplek privéterrein is of niet. Sowieso ga ik al niet naar winkels waar ik me moeilijk kan parkeren (uitgezonderd mijn pcwinkel, die zit vlak ik het stad en de enige mogelijkheid is daar links op het voetpad gaan parkeren, half op het voetpad&half op de straat, maar de auto's kunnen er nog wel langs als het geen vrachtwagens zijn. Er is gewoon geen andere mogelijkheid daar om te parkeren), dan ga ik wel naar een mét parking. Of die nu iets verder ligt of niet maakt niet echt uit.
Hoe ziet zo'n bord er eigenlijk uit? Gewoon een bord met privé erop, of heeft het ziet dat er anders uit? Hier komen die niet voor, ik denk niet dat je hier parkeerplaatsen op de rijweg kan kopen...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:52 schreef bleiblei het volgende:
Dat zie je idd aan de stelselmatig genegeerde borden.
Jah, dat doe ik dus ook. Zo was er bij mij op de parkeerplaats (zelfde als op de foto die ik hierboven heb geplaatst) een oud dametje met een corsa die steevast 2 vakken bezette. Daar heb ik dus gewoon op 1 a 2 centimeter m'n bus naast gezet op het vak wat zij half bezette. Dat is een dag of 2 a 3 zo gegaan. Ik ging elke ochtend weg en savonds als ik terug kwam zette ik mn bus er weer op 1 a 2 centimeter naast. Geen probleem.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef rival het volgende:
[..]
nee, dan sla je gewoon een vak over als je niet recht in je vak durft! uiteindelijk blijft alleen dat halve plekkie dan over, en dan zet ik daar me autootje wel in want ik ben niet zo bang om ergens centimeters van te staan......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:53 schreef Athmozz het volgende:
Da's voor mensen die niet kunnen uitrijden. Ik heb zelf ook minstens anderhalve meter nodig om mijn auto er uit te rijden,
Borduren.. das toch iets met naalden enzoquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:53 schreef Athmozz het volgende:
wielschijf = wieldop, juist zoals ik tegen de borduur (stoeprand) gereden heb. Dat laatste weet ik dat nederlanders niet verstaan, 1ste wist ik niet.
Borduren is ook iets met een naald, maar ook het randje naar het voetpad.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:47 schreef glasbak het volgende:
Borduren.. das toch iets met naalden enzo
Ik vind het overigens makkelijker ergens achteruit in te parkeren en vooruit weer weg te rijden. Je hebt namelijk een stuk minder ruimte nodig dan andersom. De achterwielen sturen niet, dus je moet de kant die het makkelijkst te verplaatsen is, de voorkant dus, houden aan de kant waar de meeste ruimte is.
Als ik dat zou doen, dan boor ik de neus van m'n auto meestal in de auto die naast me staat.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Borduren is ook iets met een naald, maar ook het randje naar het voetpad.
Juist niet. Als je met de voorkant van de wagen het dichtste aan de straat bent, en je wil uitrijden moet je met je auto al half uit het gat komen eer je je stuur volledig kan omgooien, of je hebt die naast je mee met je flank. Je zit dus al minstens 2m op straat voor je begint te draaien. Als je er met je neus het eerste in zit kan je van het moment dat je achteras aan de achterkant van de wagen naast je is al je stuur volledig om gooien. Je zit dan nog maar 40à50cm op de baan. Je kan dus veel korter uitrijden.
Ik heb honderden situaties meegemaakt met de vrachtwagen (Solo containerwagen/multilift) waarbij de indraairuimte zo krap is dat je er vooruit met geen mogelijkheid in kunt komen maar achteruit wel. En ik niet alleen, ook meerdere collega's ervaren dat op dat soort locaties. Waarom denk je dat heftrucks de stuurwielen aan de achterkant hebben zitten? Juist vanwege het sublieme manouvreren als de wielen aan de kant van de meeste ruimte zitten. Het is alleen op hoge snelheiden niet stabiel te houden, vandaar dat het bij auto's niet toegepast kan worden.. Oh ja, het is natuurlijk wel handig als je achteruit kunt rijden, anders heeft het nog geen nut.quote:Inrijden gaat probleemloos als je 1m van de zijkant staat, wat je dus in 1 vloeiende beweging kan doen. Anders sta je eerst voorbij het gat, moet je de auto in achteruit gooien... gewoon ff naar het midden van de baan en stuur omgooien is veel makkelijker (en als het geregend heeft en er zijn verschillende vakken vrij kan je het met de handrem doen)
Vrachtwagen is natuurlijk iets anders, die dingen zijn gewoon veel lomper dan een gewone wagen...quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:07 schreef glasbak het volgende:
Ik heb honderden situaties meegemaakt met de vrachtwagen (Solo containerwagen/multilift) waarbij de indraairuimte zo krap is dat je er vooruit met geen mogelijkheid in kunt komen maar achteruit wel.
Troost je; 3 jaar een rijbewijs en ik raak er amper in, laat staan dat de auto recht staatquote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:53 schreef immortalsean het volgende:
* immortalsean heeft al een half jaar z'n rijbewijs![]()
Wel leuk natuurlijk om zo een deur eruit te rijden, maar toch jammer dat je evengoed de schade moet betalen. En een deurtje van een aston martin is niet goedkoopquote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:48 schreef Ezgaroth het volgende:
Wat ook wel irritant is, als je een privegarage hebt aan de straatkant en ervoor zo'n niet parkeren kruis dat er mensen zijn die het presteren er toch te parkeren.
Het lijkt me heerlijk dan de auto achteruit die garage uit te rijden recht in het portier van die auto. Het liefst een dure aston martin (dat soort mensen denken namelijk het vaakst dat verkeersregels niet voor hen zijn en dat ze alles maar kunnen maken omdat ze een dure auto hebben)
Je moet gewoon zo'n ding laten wegslepen, en die vent extra betalen om hem direct in de crusher te gooien. Zo'n deur eruit rijden levert namelijk ook schade aan je eigen auto op, hoewel ik wel een keer zin heb om gewoon een oude roestbak te kopen waar je dat soort dingen mee kan doen zoals bovenstaand en dingen zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=UruMsel4Wfsquote:Op zondag 24 juni 2007 12:09 schreef glasbak het volgende:
[..]
Wel leuk natuurlijk om zo een deur eruit te rijden, maar toch jammer dat je evengoed de schade moet betalen. En een deurtje van een aston martin is niet goedkoop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |