abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:34:35 #1
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50468139
Elke dag kom ik ze tegen (met name bij mijn appartementen complex). Auto's die schuin geparkeerd staan. Dan heb ik het nog niet eens over de mensen die hun auto niet binnen de lijnen geparkeerd hebben, want deze mensen hebben vaker hunh auto zo moeten neerzetten, omdat er iemand schuin geparkeerd heeft.

Is het rechtzetten van een auto zo moeilijk? Nee! Dus waarom staan die auto's dan zo schuin? Simpel antwoord: Veel mensen tegenwoordig hebben de sociale vaardigheden van een autistische schizofreen on crack. In nadere woorden het boeit ze geen hol.

Ik vraag me af wat je er tegen kunt doen? Deze mensen ermee confronteren heeft geen zin. Het is niet alsof ze opeens fatsoenlijk gaan parkeren. Grote kans, dat ze een grote bek op gaan zetten of gewelddadig gaan worden waardoor ik weer eens zelf geweld moet gebruiken.

*zucht* ik denk dat ik maar eens afspraak ga maken met de v.v.e. om te kijken of er iets aan gedaan kan worden.
Horrible Cunt!
pi_50468296
Ik parkeer ook af en toe scheef, maar dan hooguit als er zo'n zak langs me stond die niet kon parkeren en dus gedwongen werd, dus lang niet alle mensen doen dit opzettelijk
pi_50468393
Meestal moet je wel. Als er één iemand scheeft staat moet iedereen in het rijtje scheef gaan staan, anders past het niet echt lekker.
pi_50468413
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:39 schreef Repeat het volgende:
Meestal moet je wel. Als er één iemand scheeft staat moet iedereen in het rijtje scheef gaan staan, anders past het niet echt lekker.
Maar als iedereen scheef staat is er eigenlijk ook geen probleem.
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:48:35 #5
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50468769
Vertrouw me, in deze gevallen is het niet dat ze moeten. Het zijn ook altijd dezelfde auto's die hier klote staan. Ik heb al eens een briefje op de ruit gelegd om aan te geven, dat hun auto herhaaldelijk verkeerd staat.
Maar er is geen verndering. Tja dan ga ik toch conclusies trekken.
Horrible Cunt!
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:50:38 #6
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_50468865
Ik zou eerder denken dat links parkeren moeilijker is .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_50468926
Gewoon vrouwen dus, niets aan te doen. Probeer weer verder te gaan met je leven.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 23:48:56 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50471100
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:50 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik zou eerder denken dat links parkeren moeilijker is .
Zou het?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:52:17 #9
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50471207
Dus ik moet doorgaan met mijn leven en dit soort dingen maar gewoon accepteren.

Ok! Ga je ook straks verder met je leven als ik je auto zou bekrassen? Of mag dat dan weer niet?

Oh ja het zijn zeer zeker niet alleen vrouwen.
Horrible Cunt!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 23:57:11 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50471386
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:52 schreef tong_poh het volgende:
Dus ik moet doorgaan met mijn leven en dit soort dingen maar gewoon accepteren.
Idd
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:04:27 #11
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50471594
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Idd
Dan heb je pech.
Horrible Cunt!
pi_50471845
Tis niet moeijk hoor, maar schuin parkeren is nog makkelijker
pi_50471900
Als ze scheef staan parkeren ze dan niet gewoon dubbel waarmee je dus gewoon de politie een bonnetje achter de ruitenwisser kan laten plakken?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:19:07 #14
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50471990
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:15 schreef Ezgaroth het volgende:
Als ze scheef staan parkeren ze dan niet gewoon dubbel waarmee je dus gewoon de politie een bonnetje achter de ruitenwisser kan laten plakken?
Dit is een parkeerterrein die bij het complex hoort. Hij is weliswaar openbaar voor bezoek, maar desondanks heeft de politie geen jurisdictie wat betreft parkeerboetes. En de andere keren, dat ik het vaak tegenkom is op het werk en in parkeergarage's. Allemaal plekken waar men weet, dat het geen consequenties heeft.
Horrible Cunt!
pi_50477433
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:52 schreef Mark_Rutte het volgende:
Gewoon vrouwen dus, niets aan te doen. Probeer weer verder te gaan met je leven.

Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat je de wagen niet helemaal recht in het vak zet en als je haast hebt dan heb ik ook geen zin om die wagen nog een keer achteruit te rijden om hem vervolgens recht te parkeren.
pi_50477503
Je ziet het steeds vaker, ze komen aanscheuren, rammen die bak erin, kijken niet of ze netjes staan, pleuren de deur op tegen jouw of andermans auto en lopen weg alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Alleen maar omdat ze haast hebben.

Als het nu een klein autootje is dat scheef staat is het ook nog niet zo erg, maar het zijn juist mensen met grotere auto's die moeite hebben met inparkeren. Wanneer ik ergens parkeer kijk ik echt wel goed of ik recht sta en niemand hinder.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 09:53:24 #17
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50477588
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:49 schreef BobbyB het volgende:
Je ziet het steeds vaker, ze komen aanscheuren, rammen die bak erin, kijken niet of ze netjes staan, pleuren de deur op tegen jouw of andermans auto en lopen weg alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Alleen maar omdat ze haast hebben.

Als het nu een klein autootje is dat scheef staat is het ook nog niet zo erg, maar het zijn juist mensen met grotere auto's die moeite hebben met inparkeren. Wanneer ik ergens parkeer kijk ik echt wel goed of ik recht sta en niemand hinder.
Grappige is, dat wat mij gisteren echt kwaad maakte een mitsubishi colt was. Stond echt bijna 45 graden gedraaid. Ik stond echt perplex.
Horrible Cunt!
pi_50477689
En dan heb je het nog over rechte parkeervakken. Bij fileparkeren is het vaker helemaal een ramp met sommige mensen. Moeten ze 4 keer overnieuw proberen en zo voordat ze de goede 'draai' hebben.
pi_50477732
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:34 schreef tong_poh het volgende:
[insert blaat]
Alsof jij altijd zo netjes staat _! Iedereen parkeert weleens scheef dus jij ook. Ga nu maar weer verder met leven
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_50477822
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:53 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Grappige is, dat wat mij gisteren echt kwaad maakte een mitsubishi colt was. Stond echt bijna 45 graden gedraaid. Ik stond echt perplex.
Hier stond gister, geloof het of niet, een Mercedes (zo'n soort Russische maffia slee) overdwars op de parkeerplaats. 2 en 1/4 parkeerplek nam hij in beslag. Nu is het hier overdag nooit druk omdat iedereen altijd weg is overdag, maar toch, als je zo'n grote bak wilt rijden leer je ook maar fatsoenlijk inparkeren.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:57 schreef Tuvai.net het volgende:
En dan heb je het nog over rechte parkeervakken. Bij fileparkeren is het vaker helemaal een ramp met sommige mensen. Moeten ze 4 keer overnieuw proberen en zo voordat ze de goede 'draai' hebben.
Nou ja, ik heb liever dat ze 4 keer insteken en ze dan goed staan dan dat ze nog half op de weg staan. In Oosterbeek is dat echt ontzettend kut, vooral in de spits, dan moet je dus achter die auto blijven wachten omdat je niet links kan uitwijken omdat daar tegemoetkomend verkeer aan komt.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_50477913
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:02 schreef BobbyB het volgende:

Nou ja, ik heb liever dat ze 4 keer insteken en ze dan goed staan dan dat ze nog half op de weg staan. In Oosterbeek is dat echt ontzettend kut, vooral in de spits, dan moet je dus achter die auto blijven wachten omdat je niet links kan uitwijken omdat daar tegemoetkomend verkeer aan komt.
Hier in Sittard en Geleen hebben ze een paar maanden terug ook een hele nieuwe rijkswegboulevard aangelegd met parkeervakken direct daarlangs. Vaak staan mensen zo idioot geparkeerd dat je gewoon een beetje over de banenscheiding moet rijden om er langs te komen. Vooral op dat ene plekje op de rijksweg waar de coffeeshops liggen vallen de idioot slecht geparkerde golfjes en calibras elke keer maar weer op.
pi_50478026
pi_50478285
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:59 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Alsof jij altijd zo netjes staat _! Iedereen parkeert weleens scheef dus jij ook. Ga nu maar weer verder met leven
Altijd dat domme gezeik hier "Iedereen rijdt wel eens te hard" "Iedereen rijdt wel eens door rood" ja en mag er daarom niks meer van gezegd worden?

Er zijn nog gewoon mensen die wel netjes kunnen parkeren en rekening houden met anderen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:32:33 #24
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50478671
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:59 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Jij kent mij niet. Dus voordat jij eens met je veels te snelle conclusies komt, dan zou ik even nadenken. Hoe moeilijk dat ook voor je is.

Ik ben dus iemand die wel het fatsoen heeft en dus de tijd neemt om een auto recht te zetten. Dus voordat jij eens met je veels te snelle conclusies komt, dan zou ik even nadenken. Hoe moeilijk dat ook voor je is.
Horrible Cunt!
pi_50478850
Ik zie het verkeer gewoon als iets waar naast de nodige wetten en regeltjes, ook nog een fair use policy aan te pas komt. Dat wil dus zeggen, niet onnodig andere weggebruikers etteren, geen tjappie acties en op een dusdanig fatsoenlijke manier parkeren dat anderen daar geen last van hebben. Scheef en/of dubel parkeren en/of over 2 vakken parkeren zijn gewoon trieste acties. Hier in de straat ook altijd. Er is al een tekort aan parkeervakken en ik moet elke keer maar weer vroeg d'r bij zijn omdat alles anders bezet is, zijn er altijd weer van die mongolen die zich niet de moeite nemen om even een metertje of 2 vooruit te rijden en hun auto maar over 2 vakken laten staan. Is toch een kleine moeite?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:54:28 #26
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50479349
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:38 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik zie het verkeer gewoon als iets waar naast de nodige wetten en regeltjes, ook nog een fair use policy aan te pas komt. Dat wil dus zeggen, niet onnodig andere weggebruikers etteren, geen tjappie acties en op een dusdanig fatsoenlijke manier parkeren dat anderen daar geen last van hebben. Scheef en/of dubel parkeren en/of over 2 vakken parkeren zijn gewoon trieste acties. Hier in de straat ook altijd. Er is al een tekort aan parkeervakken en ik moet elke keer maar weer vroeg d'r bij zijn omdat alles anders bezet is, zijn er altijd weer van die mongolen die zich niet de moeite nemen om even een metertje of 2 vooruit te rijden en hun auto maar over 2 vakken laten staan. Is toch een kleine moeite?
Exact! Zo denk ik er ook over. We zitten eigenlijk allemaal in hetzelfde schuitje dus elkaar een beetje uithelpen kan geen kwaad.

Maar ja, de meeste mensen denken tegnwoordig alleen maar aan hunzelf. En huilen dat ze doen, wanneer iemand het een keer zat is en er iets aan doet. Zoals zo'n man die ik ken die een mooie nieuwe BMW 5 serie had. Hij parkeerde altijd over 2 vakken, omdat hij bang was om krassen op zijn auto te krijgen. Op een dag was zijn auto helemaal bekrast door iemand die het zat was. Ik heb het zelf niet gezien, maar het blijkt dat er ook woorden in gekrast waren in de trant van dat hij voortaan maar eens beter moest parkeren.
Horrible Cunt!
pi_50479988
Nu vind ik het beschadigen van andermans eigendom ook wel erg ver gaan, maar toch, je lokt het wel zelf uit maar ik kan het me ook wel voorstellen van die BMW rijder. Er zijn tenslotte veel figuren die gewoon keihard hun duur in jouw auto bonken en als je ze er op aanspreekt worden ze boos of zeggen ze "Het is toch maar een ding" maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die wel zuinig zijn op hun spullen.

Echt waar, als mensen nu eens wat meer rekening met elkaar hielden, met name in het verkeer, zou dat zoveel prettiger zijn.
pi_50480494
Het feit dat er nog té veel agressieve mongolen die hun rijbewijs bij een pakje boter kregen rondrijden, ben ik inmiddels wel gewend eigenlijk. Zelfs op wegen waar ik overduidelijk voorrang heb ben ik nog voorzichtig.

Erger vind ik dan wanneer je ook nog eens raar aangekeken word of zelfs een grote bek krijgt wanneer je zo'n tjappie er op attendeert. Maar wel natuurlijk gauw het raampje dichtdoen wanneer je dichterbij komt.

Vooral die typische petjesdragende, naar trance/hardstyle luisterende Golf jochies zijn daar een goed voorbeeld van. Altijd liggen bumperkleven, inhalen, scheef parkeren en andere kut fratsen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:28:28 #29
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50480502
Ik vind het beschadigen van andermans eigendommen ook wel ver gaan. Daarentegen worden mensen wel eens daardoor met hun neus op de feiten gedrukt. Als ik haast heb en mij auto staat niet recht, dan denk ik aan dat verhaaltje. Ik realiseer me dat ik door een auto klote te parkeren iemand anders tot last kan zijn. Als iemand zich er aan ergert en dan besluit om mijn auto te beschadigen, dan heb ik het aan mijzelf te danken.

Acties hebben nou eenmaal consequenties. Veel mensen kunnen of willen dat niet inzien. Dan hoor je ze achteraf miepen hoe oneerlijk het allemaal is.
Horrible Cunt!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:16:47 #30
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_50522700
TS komt over als een zure verbitterde man. Die zich drukt maakt over de kleinste dingen zoals een fucking auto die niet precies tussen de lijntjes staat
pi_50534404
Maak wat foto's van auto's in je straat die verkeerd staan geparkeerd. Maak een briefje met die toto's erbij en post het in de hele straat... of iedereen voor zover die dat niet doet eff normaal wil parkeren...

:x
  zondag 17 juni 2007 @ 08:17:07 #32
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50538348
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:16 schreef Gluckskafer het volgende:
TS komt over als een zure verbitterde man. Die zich drukt maakt over de kleinste dingen zoals een fucking auto die niet precies tussen de lijntjes staat
Jij komt over als een arrogante kwal die denkt dat hij iedereen doorheeft.

Zoals ik al eerder zei als je een beetje begrijpend had gelezen, dat het niet gaat om precies tussen de lijntjes parkeren. (ook al is het makkelijk en een kleine moeite) Het gaat om mensen die hun auto zodanig neerpleuren zodat ze met name met een kleine auto 2 parkeerplaatsen gebruiken.

Is dit nu duidelijker of moet ik het in Jip en Janneke taal uitleggen?
Horrible Cunt!
pi_50538737
Hehe, gister stonden we te wachten op een auto die weg wilde rijden, zodat wij onze auto mooi op zijn plekje konden parkeren.
Komt er plotseling een VROUW langs ons, om dat plekje in te nemen...
Rijdt ze een stukje door, om achteruit in te parkeren, boeken wij onze bak er snel in!!
Die vrouw onwijs kijken als een opgefokte zwaam. Toen was ik wel een beetje bang, maar mijn vrienden niet.

Oja, onze kar stond ook een beetje scheef
  zondag 17 juni 2007 @ 10:27:14 #34
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_50539039
Dat parkeren is hier in mijn hofje ook zo'n kutzooi. Echt bagger. Plek voor 10 auto's waar door asociaal egocentrisch gedrag maar 6 kunnen staan. En ja het zijn steeds dezelfden. Zum Kotsen.
Today's mood: sponsored by coffee.
  zondag 17 juni 2007 @ 10:35:07 #35
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_50539109
ik ben het in principe met je eens,maar als ik dan lees dat je briefjes onder de ruitenwisser gaat doen verdwijnt dat gevoel
als ik ooit zo'n briefje onder de ruitenwisser vind ga ik uit principe al niet meer proberen om de auto recht te zetten
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 17 juni 2007 @ 10:37:48 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50539140
TS doet me aan "Monk" denken..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50539204
Het kan ook anders!
Mijn moeder heeft een klein autootje, en een buurman met een handicap die een eigen parkeerplaats heeft. Zijn parkeerplaats is een beetje te smal voor hem om goed uit te kunnen stappen, dus zorgt mijn moeder dat ze haar mini-auto in het vak ernaast zet, en dan zo ver mogelijk opzij zodat de buurman meer ruimte heeft. En dat alles zonder meer ruimte in te nemen

Oja, ik heb net mijn rijbewijs en ik rijd desnoods 4x in en uit het parkeervak om er recht in te staan. Ik kan het gewoon nog niet zo goed, maar hij moet en zal recht staan! Mensen die niet kunnen parkeren en ook nog eens de moeite niet nemen om hun auto recht te zetten zijn
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_50539460
Het zijn opvallend vaak Alfa's die scheef staan.
Farts are jazz to assholes
pi_50539656
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:03 schreef trabant het volgende:
en torens van pisa
pi_50539680
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:48 schreef tong_poh het volgende:
Vertrouw me, in deze gevallen is het niet dat ze moeten. Het zijn ook altijd dezelfde auto's die hier klote staan. Ik heb al eens een briefje op de ruit gelegd om aan te geven, dat hun auto herhaaldelijk verkeerd staat.
Maar er is geen verndering. Tja dan ga ik toch conclusies trekken.
Waarom zou er vernedering moeten zijn dan?
pi_50539703
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:03 schreef trabant het volgende:
Is ook wel logisch eigenlijk. Ze rijden een vak scheef in; motor slaat af en ze laten 'm zo staan omdat hij pas na een uur weer wil starten. Ligt gewoon aan de kwaliteit van het merk.
pi_50539777
ach, ik laat de mijne gewoon achter zoals ik toe kom, als ik in het vak sta is het goed. Wat maakt het een ander uit of ik recht of scheef in dat vak sta, zolang ik niet in het vak van een ander sta zie ik het probleem niet. Hangt er natuurlijk van af wat je recht noemt, ik sta meestal met een maximumafwijking van 10cm tussen voor en achterwielen, ik ga voor die 10cm echt niet nog eens in en uitrijden. Als je natuurlijk 2 vakken inneemt ben je gewoon lomp. (heb zelf maar 1x over 2 vakken gestaan, maar dan had ik ingeparkeerd met hulp van de handrem. Juist mikken is dan nogal moeilijk. Had de sleutels zelfs in het contact laten zitten, dus als iemand wou kon hij hem nog verzetten ook )

Bij achteruit inparkeren sta ik vaak meer dan 30cm scheef tussen voor en achterwielen (zijnde achterkant op het voetpad, voorkant juist niet op de rijbaan). Ik kan gewoon niet parkeren . Wel vervelend als het stuk om te parkeren vlak naast een huis / tuin ligt, dan zit ik vaak tegen de gevel / in de bloemboordjes.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50539952
Bij die mensen moet je gewoon een briefje achter de voorruit stoppen met de volgende tekst:

Als je net zo neukt als je parkeert, dan krijg je hem er nooit in.
pi_50539974
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:34 schreef klipper het volgende:
Bij die mensen moet je gewoon een briefje achter de voorruit stoppen met de volgende tekst:

En als het een vrouw is?
  zondag 17 juni 2007 @ 11:38:04 #45
45206 Pietverdriet
pi_50540008
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:34 schreef klipper het volgende:

Daar tegenover staat dat de gemiddelde scholiere ruimer bemeten is voor een middenklasse Piemol dan het doorsnee parkeervak voor een middenklasse auto
pi_50540078
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar tegenover staat dat de gemiddelde scholiere ruimer bemeten is voor een middenklasse Piemol dan het doorsnee parkeervak voor een middenklasse auto
De gemiddelde scholier heeft geen auto dus dat zal het probleem niet zijn.
pi_50543083
quote:
Op zondag 17 juni 2007 10:35 schreef Schunckelstar het volgende:
ik ben het in principe met je eens,maar als ik dan lees dat je briefjes onder de ruitenwisser gaat doen verdwijnt dat gevoel
als ik ooit zo'n briefje onder de ruitenwisser vind ga ik uit principe al niet meer proberen om de auto recht te zetten
Als mensen jou dus iets netjes vragen om ergens de volgende keer op te letten en rekening te houden met een ander ga je het expres niet doen?

Ga dan ook niet lopen janken als je je auto een keer terug vind zoals die eigenaar van de BMW in de post van tong_poh. Dit is nu precies wat er mis is met de maatschappij Jammer dat dat ook normaal wordt gevonden. Logisch dat mensen niks meer netjes vragen maar direct over gaan op geweld.
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is ook wel logisch eigenlijk. Ze rijden een vak scheef in; motor slaat af en ze laten 'm zo staan omdat hij pas na een uur weer wil starten. Ligt gewoon aan de kwaliteit van het merk.
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

zondag 17 juni 2007 @ 13:42:00 #48
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_50543627
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Als mensen jou dus iets netjes vragen om ergens de volgende keer op te letten en rekening te houden met een ander ga je het expres niet doen?

Ga dan ook niet lopen janken als je je auto een keer terug vind zoals die eigenaar van de BMW in de post van tong_poh. Dit is nu precies wat er mis is met de maatschappij Jammer dat dat ook normaal wordt gevonden. Logisch dat mensen niks meer netjes vragen maar direct over gaan op geweld.
als mensen het mij gewoon vragen,zal ik er zeker rekening mee houden,overigens doe ik dat uit mezelf al...
maar mensen die bij andere mensen briefjes achter laten onder de ruitenwisser zijn gewoon irritant en vreselijk naief als ze denken dat dat werkt
ik vind serieus nog liever een bon onder mijn ruitenwisser dan een briefje van iemand die het wel eens even uit zal leggen hoe het allemaal moet
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_50546562
Mja, sorry, dat vind ik dus erg kinderachtig. Mensen hebben geen tijd om op jou te gaan wachten om het in je gezicht te zeggen dus doen ze het op een briefje.

Valt niet mee, iets aannemen van een ander en gewoon rekening houden met anderen. Maar goed, daar kom je zelf nog wel een keer achter.
pi_50546703
dat is hier ook altijd idd, fucking irritant... en het niet alsof er parkeerplaatsen over zijn, integendeel... er staan er ook altijd een hoop langs de kant van de weg of in de bocht, op zich geen probleem, je kan er nog wel lang ofzo... maar daar gaan ze dus OOK staan als er nog wel plek is

pas een keer wat van gezegd tegen iemand die hem daar zette toen ik net langsliep.. "ja, maar ik kom alleen even wat afgeven" ... wtf, dan kan je em toch ook in een vak zetten ipv in de bocht!
pi_50548000
Wat er in Nederland ontbreekt bij veel mensen is een goede mentaliteit.
Gisteren voor het eerst in 2 jaar op pad met een aanhangwagen achter de auto.
Als je dan netjes 80-85 rijdt op de autosnelweg vliegen mensen toeterend om je heen terwijl ze naar hun voorhoofd wijzen.
Maar met die harde rukwinden en regen ga ik écht niet harder.
Ik mag overigens ook niet harder.
  zondag 17 juni 2007 @ 16:19:38 #52
45206 Pietverdriet
pi_50548024
quote:
Op zondag 17 juni 2007 16:18 schreef MaGNeT het volgende:
Als je dan netjes 80-85 rijdt op de autosnelweg vliegen mensen toeterend om je heen terwijl ze naar hun voorhoofd wijzen.
Je hebt volkomen gelijk, in NL is de hufterigheid troef in het verkeer.
pi_50548605
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:42 schreef Schunckelstar het volgende:
als mensen het mij gewoon vragen,zal ik er zeker rekening mee houden,overigens doe ik dat uit mezelf al...
maar mensen die bij andere mensen briefjes achter laten onder de ruitenwisser zijn gewoon irritant en vreselijk naief als ze denken dat dat werkt
Ik gooi briefjes die onder mijn ruitenwisser zitten zelfs direct weg zonder te lezen, de kans dat er iets nuttigs op staat is bijzonder klein (vaak zijn het reclamefoldertjes), of het is een parkeerboete. Zelfs die laatste gooi ik weg. In België heb je nl best veel kans (bij mij al 1 op de 4 keer gelukt) dat door gewoon negeren van de parkeerboete en de slechte opvolging ervan, dat je ze gewoon nooit meer moet betalen. Als je een herinneringsbriefje thuis opgestuurd krijgt gewoon direct betalen, als het niet meer afkomt des te beter.
pi_50553521
quote:
Op zondag 17 juni 2007 16:18 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen vinden het raar als je je aan de regels houdt.

Die mensen die zo toeterend om je heen vliegen zaten waarschijnlijk zelf niet op te letten, reden te hard en schrokken vervolgens van een langzaam voertuig. Maar ja, wijs hen er maar eens op dat ze fout zitten, dan gaan ze jou wel even pesten.
pi_50555918
Ik zette altijd mijn auto recht, maar elke keer een rukwind die mijn auto precies een kwartslag draaide...
Nu zet ik mijn auto van te voren een kwartslag om, als ik dan terug kom staat mijn auto recht..

xx
  maandag 18 juni 2007 @ 01:22:06 #56
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_50565070
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:42 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik vind serieus nog liever een bon onder mijn ruitenwisser dan een briefje van iemand die het wel eens even uit zal leggen hoe het allemaal moet
Tja en die mensen die het irritant en naief vinden, vinden het op hun beurt weer raar, dat hun auto beschadigd wordt. Overigens wordt zo'n auto meestal niet eens expres beschadigd. Vaker komt het doordat iemand geen parkeerplek kan vinden en hem dus maar er tussen probeert te proppen. En als ze zonder beschadigen weten te parkeren, dan is er nog een probleem met in en uit stappen, waardoor de auto beschadigd kan worden.
Horrible Cunt!
pi_50567416
Het stikt hier in de straat ook altijd van de aso's en de daarbij behorende, scheef geparkeerde auto's. Ik woon pal tegenover een kick/thaibox toko waar elke dag rond zo'n uur of 5, precies wanneer ik thuis kom, de trainingen/lessen beginnen. Met als resultaat dat de straat vol staat met nonchalant geparkeerde, véél te dure auto's van jochies die net hun rijbewijs hebben. Nota bene jochies die één straat verderop wonen en daar kennelijk de auto voor pakken. Zelfst de stoepen moeten het vaker ontgelden. Is dan ook al vaker voorgekomen dat er ineens een vrachtwagen staat te toeteren die niet meer doorkwam, of dat er iemand met een portier tegen andermans auto was geknald. Tja, en de grote bek die je dan krijgt...
  maandag 18 juni 2007 @ 19:55:09 #58
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_50588746
quote:
Op maandag 18 juni 2007 08:40 schreef Tuvai.net het volgende:
Het stikt hier in de straat ook altijd van de aso's en de daarbij behorende, scheef geparkeerde auto's. Ik woon pal tegenover een kick/thaibox toko waar elke dag rond zo'n uur of 5, precies wanneer ik thuis kom, de trainingen/lessen beginnen. Met als resultaat dat de straat vol staat met nonchalant geparkeerde, véél te dure auto's van jochies die net hun rijbewijs hebben. Nota bene jochies die één straat verderop wonen en daar kennelijk de auto voor pakken. Zelfst de stoepen moeten het vaker ontgelden. Is dan ook al vaker voorgekomen dat er ineens een vrachtwagen staat te toeteren die niet meer doorkwam, of dat er iemand met een portier tegen andermans auto was geknald. Tja, en de grote bek die je dan krijgt...
Je bent jaloers op die thaiboxing loverboys down the hood die met hun glimmende BMW de chickies playen.
Sad.
pi_50588915
Ga ook op kickboksen en leer deuken trappen !

[ Bericht 71% gewijzigd door trabant op 18-06-2007 20:00:33 (typo) ]
Farts are jazz to assholes
pi_50596231
quote:
Op maandag 18 juni 2007 01:22 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Tja en die mensen die het irritant en naief vinden, vinden het op hun beurt weer raar, dat hun auto beschadigd wordt. Overigens wordt zo'n auto meestal niet eens expres beschadigd. Vaker komt het doordat iemand geen parkeerplek kan vinden en hem dus maar er tussen probeert te proppen. En als ze zonder beschadigen weten te parkeren, dan is er nog een probleem met in en uit stappen, waardoor de auto beschadigd kan worden.
Ongeveer in de trant van klik en klik.
pi_50597276
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:43 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ongeveer in de trant van klik en klik.
Nee... meer van dit vermoed ik... KLIK
pi_50598209
Ik heb 1 keer gehad, kon ik mijn auto mooi langs de straat en bij een kruispunt parkeren. Afstand tot de kruispunt was ongeveer een metertje meer dan het theorieboekje voorschreef dus allemaal perfect. De rest van de straat was aan beide zijde vol, maar ik hield nog afstand tot de auto voor me, zodat hij netjes kon wegrijden. Afijn, ik ging doen wat ik moest doen, kwam weer terug, had 1 of andere mongool een peugeot 206 achter mijn auto geparkeerd. Redelijk strak. Nu zijn die 206jes niet zo lang, maar ze zijn zeker wel langer dan 1 meter (dus hield hij zich niet aan de regels). Daarbij, kwam dus, hij stond strak achter mij en voor me had ik wel wat ruimte, maar niet al te veel. En omdat die mongool zich niet aan de regels hield, had ik geen zin om mijn voobanden te verneuken. Resultaat, die 206 had, toen ik wegreed, een paar mooie deukjes in zijn nummerplaat door mijn trekhaak. Oorzaak, bij het uit steken/achteruit rijden, reed ik langzaam naar achteren, totdat ik een tik hoorde en voelde en wist, dat ik zeker weten niet meer verder naar achteren kon. Hopelijk heeft die mongool zijn les gehad.
  maandag 18 juni 2007 @ 23:34:43 #63
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50598675
Of bedoel je zoiets als :

Interestante opmerking : De bus is mijne en stond er eerder dan de golf..
pi_50603737
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:24 schreef Cornelis83 het volgende:
En omdat die mongool zich niet aan de regels hield, had ik geen zin om mijn voobanden te verneuken. Resultaat, die 206 had, toen ik wegreed, een paar mooie deukjes in zijn nummerplaat door mijn trekhaak. Oorzaak, bij het uit steken/achteruit rijden, reed ik langzaam naar achteren, totdat ik een tik hoorde en voelde en wist, dat ik zeker weten niet meer verder naar achteren kon. Hopelijk heeft die mongool zijn les gehad.
Je moet altijd genoeg plaats voor je houden zodat je nog weg kan (ik laat altijd 1.5à2m over), omdat het kan gebeuren dat zich iemand achter mij zet. Maar om dan zomaar ff met je trekhaak er deukjes in te maken? Er zijn auto's die het aircosysteem in de bumper zitten hebben, dus een paar serieuze deuken is daar al genoeg om de airco om zeep te helpen. Als jij eens ergens op een fietspad geparkeerd staat mag ik dan waarschijnlijk ook wel even met mijn stuur van de voor tot de achterkant passeren en er een krasje op trekken? Dat is juist hetzelfde... Of het effect gaat hebben weet ik niet, hangt er wat vanaf wie de bestuurder is. Ik zou vroeger zelfs niet eens opmerken dat er een extra deukje in de bumper zat, dus er zeker niets uit leren. Nu zou ik het wss wel zien (de voorbumper is vorige week nog maar hersteld, die was er af gereden ), maar eigenlijk zou het mij vrij weinig kunnen doen. Zolang het niet op een metalen stuk zit wat kan gaan roesten interesseert het mij totaal niet, een auto is een gebruiksvoorwerp dus daar komen sowieso deukjes / krasjes in.

die hierboven staat best vreemd, als je niet achteruit kan inrijden, doe het dan ook niet
pi_50604049
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 08:33 schreef Athmozz het volgende:
die hierboven staat best vreemd, als je niet achteruit kan inrijden, doe het dan ook niet
Het vreemde is dat de wielen gewoon zó staan, dat ze met een simpele druk op het gas wèl recht zou staan. (ik ga maar ff van een vrouw uit )

xxx ntb
pi_50605665
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 08:55 schreef snorfiets het volgende:
Het vreemde is dat de wielen gewoon zó staan, dat ze met een simpele druk op het gas wèl recht zou staan. (ik ga maar ff van een vrouw uit )
Als hij vooruit rijdt wel, anders staat hij nog schever . Gewoon achteruit ingereden en zijn wielen niet teruggedraaid lijkt me. (niet dat ik rechter zou staan als ik achteruit moet inrijden, maar ik rij gewoon overal vooruit in en dan achteruit uit. Vind ik een pak makkelijker.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:22:21 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_50605858
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:34 schreef glasbak het volgende:
Of bedoel je zoiets als :

[afbeelding]

Interestante opmerking : De bus is mijne en stond er eerder dan de golf..
Dat is dus helemaal kloten. Zet je je auto netjes in een vak. Kom je terug, kan je je eigen auto niet in omdat zoon gladiool zijn auto scheef, strak tegen je auto geparkeerd heeft .

Ik heb bij mij in het complex dan ook nog het geluk dat ik boven een Aldi woon. Zaterdag tussen 12 en 3 is dat echt een hel op de parkeerplaats . Allemaal van die *insert een tweetal bepaalde bevolkingsgroepen* die met een gammele mercedessen de parkeerplaats op rijden en dat barrel gewoon ergens neerzetten. Maakt niet uit waar. Als het ding maar staat. "Oh! Is dit geen vak?" Ach boeiend... Als ik mijn traytje schultenbrau maar kan halen. "Oh! Hangt hier een bord dat je hier niet mag parkeren?" Ach boeiend.... Als ik maar mijn 50kg meel en 20kg rijst kan halen.
Elke zaterdagavond kan ik weer een rondje om mijn auto lopen hoeveel deuken/krassen er nu weer in zitten (gelukkig ist een leaseauto ).
pi_50606029
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:22 schreef bleiblei het volgende:
en dat barrel gewoon ergens neerzetten. Maakt niet uit waar. Als het ding maar staat. "Oh! Is dit geen vak?" Ach boeiend... Als ik mijn traytje schultenbrau maar kan halen. "Oh! Hangt hier een bord dat je hier niet mag parkeren?" Ach boeiend....
Herkenbaar, zo parkeer ik ook als ik niet lang ergens moet zijn. Als je nergens in iemands weg staat kijk ik ook niet naar een bordje "niet parkeren". In Gent vind je soms totaal geen parkeerplaatsen, en op een stukje tussen de 2 rijrichtingen in heb je een strook gras van meters lang en 2m breed? Dan ga ik echt verder zoeken, stoeprand oprijden en op de middenberm parkeren, probleem opgelost. Heb zelfs al op de oprit van mensen geparkeerd als er genoeg ruimte is zodat ze er zelf nog naast kunnen.

Evenals die bordjes "enkel bewoners". Waarom heeft een bewoner meer recht om op een stukje niet privé eigendom te gaan staan of ik? Als hij een privé plaats wil moet hij maar een garage(box) huren/kopen. Op de rijbaan heb ik evenveel recht om er te gaan staan (voor een garagepoort uiteraard niet).

Met mijn vorig oud kraam heb ik zelfs een paar keer de makkelijkste uitvlucht gebruikt die er is. 4 pinkertjes aan, in 2de file laten staan en de motorkap open zetten. Dan lijkt het alsof je in panne staat, je krijgt gewoon geen boete, en als je terugkomt gooi je de klep dicht en rijd je verder
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:45:59 #69
36431 bleiblei
pi_50606512
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:28 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Herkenbaar, zo parkeer ik ook als ik niet lang ergens moet zijn. Als je nergens in iemands weg staat kijk ik ook niet naar een bordje "niet parkeren". In Gent vind je soms totaal geen parkeerplaatsen, en op een stukje tussen de 2 rijrichtingen in heb je een strook gras van meters lang en 2m breed? Dan ga ik echt verder zoeken, stoeprand oprijden en op de middenberm parkeren, probleem opgelost. Heb zelfs al op de oprit van mensen geparkeerd als er genoeg ruimte is zodat ze er zelf nog naast kunnen.

Evenals die bordjes "enkel bewoners". Waarom heeft een bewoner meer recht om op een stukje niet privé eigendom te gaan staan of ik? Als hij een privé plaats wil moet hij maar een garage(box) huren/kopen. Op de rijbaan heb ik evenveel recht om er te gaan staan (voor een garagepoort uiteraard niet).

Met mijn vorig oud kraam heb ik zelfs een paar keer de makkelijkste uitvlucht gebruikt die er is. 4 pinkertjes aan, in 2de file laten staan en de motorkap open zetten. Dan lijkt het alsof je in panne staat, je krijgt gewoon geen boete, en als je terugkomt gooi je de klep dicht en rijd je verder
Misschien omdat de parkeerplaats in mijn geval wel prive-terrein is en de die lui in een gangetje waar net 2 auto's naast elkaar kunnen staan gaan parkeren waar al het verkeer van en naar het appartementencomplex EN de aldi doorheen moet terwijl ze 20-30m verderop massa's parkeerplaatsen hebben? Dat ze parkeren op een prive-parkeerplaats wanneer die winkel open is. Okee, geen probleem. Moeten ze wel ff in de vakken parkeren en wanneer de vakken vol zijn stukje verderop waar nog wel ruimte genoeg is.
pi_50606593
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:39 schreef Repeat het volgende:
nee, dan sla je gewoon een vak over als je niet recht in je vak durft! uiteindelijk blijft alleen dat halve plekkie dan over, en dan zet ik daar me autootje wel in want ik ben niet zo bang om ergens centimeters van te staan......
pi_50606662
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:45 schreef bleiblei het volgende:
Misschien omdat de parkeerplaats in mijn geval wel prive-terrein is en de die lui in een gangetje waar net 2 auto's naast elkaar kunnen staan gaan parkeren waar al het verkeer van en naar het appartementencomplex EN de aldi doorheen moet terwijl ze 20-30m verderop massa's parkeerplaatsen hebben? Dat ze parkeren op een prive-parkeerplaats wanneer die winkel open is. Okee, geen probleem. Moeten ze wel ff in de vakken parkeren en wanneer de vakken vol zijn stukje verderop waar nog wel ruimte genoeg is.
Dan zijn het vette leeggangers. Ik heb het er eerder op in situaties waar ik anders een halve kilometer verder moet gaan staan en ik toch niemand hinder. Verder zie je wel of een parkeerplek privéterrein is of niet. Sowieso ga ik al niet naar winkels waar ik me moeilijk kan parkeren (uitgezonderd mijn pcwinkel, die zit vlak ik het stad en de enige mogelijkheid is daar links op het voetpad gaan parkeren, half op het voetpad&half op de straat, maar de auto's kunnen er nog wel langs als het geen vrachtwagens zijn. Er is gewoon geen andere mogelijkheid daar om te parkeren), dan ga ik wel naar een mét parking. Of die nu iets verder ligt of niet maakt niet echt uit.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:52:45 #72
36431 bleiblei
pi_50606710
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:51 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Dan zijn het vette leeggangers. Ik heb het er eerder op in situaties waar ik anders een halve kilometer verder moet gaan staan en ik toch niemand hinder. Verder zie je wel of een parkeerplek privéterrein is of niet. Sowieso ga ik al niet naar winkels waar ik me moeilijk kan parkeren (uitgezonderd mijn pcwinkel, die zit vlak ik het stad en de enige mogelijkheid is daar links op het voetpad gaan parkeren, half op het voetpad&half op de straat, maar de auto's kunnen er nog wel langs als het geen vrachtwagens zijn. Er is gewoon geen andere mogelijkheid daar om te parkeren), dan ga ik wel naar een mét parking. Of die nu iets verder ligt of niet maakt niet echt uit.
Dat zie je idd aan de stelselmatig genegeerde borden .
pi_50606750
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:52 schreef bleiblei het volgende:
Dat zie je idd aan de stelselmatig genegeerde borden .
Hoe ziet zo'n bord er eigenlijk uit? Gewoon een bord met privé erop, of heeft het ziet dat er anders uit? Hier komen die niet voor, ik denk niet dat je hier parkeerplaatsen op de rijweg kan kopen...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:07:34 #74
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50634099
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef rival het volgende:

[..]

nee, dan sla je gewoon een vak over als je niet recht in je vak durft! uiteindelijk blijft alleen dat halve plekkie dan over, en dan zet ik daar me autootje wel in want ik ben niet zo bang om ergens centimeters van te staan......
Jah, dat doe ik dus ook. Zo was er bij mij op de parkeerplaats (zelfde als op de foto die ik hierboven heb geplaatst) een oud dametje met een corsa die steevast 2 vakken bezette. Daar heb ik dus gewoon op 1 a 2 centimeter m'n bus naast gezet op het vak wat zij half bezette. Dat is een dag of 2 a 3 zo gegaan. Ik ging elke ochtend weg en savonds als ik terug kwam zette ik mn bus er weer op 1 a 2 centimeter naast. Geen probleem.

Tot ik op een zaterdagmiddag door de politie gebeld werd met een vriendelijk verzoek om m'n auto weg te halen omdat ik een andere auto blokkeerde. Bleek dus dat oude dametje d'r deur niet meer open te krijgen. Gek he als ik daar 2 centimeter vanaf sta

Kom ik beneden bij m'n auto, bleek ze al een uur op me te wachten (snel he die politie..) begint ze me toch een partij tekeer te gaan tegen me. Hoe ik zo asociaal kon zijn om mijn auto zo neer te zetten Ik begon haar dus uit te leggen dat haar auto al 3 dagen aso op 2 vakken stond en dat ze tijd zat had om in die 3 dagen dat ding recht te zetten. Daar was ze het dus niet mee eens. Ik had gewoon maar een ander vak moeten zoeken. Dus ik zeg zo "Als je nu niet snel stopt met dat geklaag, dan laat ik m'n auto gewoon staan en dan ga je maar lopen".

En toen was ze maar stil Heb m'n auto maar even weggehaald zodat ze in kon stappen en heb ook even een paar minuten blauw gelegen van het lachen om te zien met hoeveel moeite ze haar auto achteruit het vak uit reed.

Ze is in het vervolg maar op de parkeerplaats bij de naastgelegen flat gaan staan
pi_50641500
bah, gisteren proberen achteruit inparkeren, resultaat: weer een wielschijf minder . Heb er nu nog 1...
pi_50641931
Echt een belg
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_50642759
tjah, ik stond er bijna goed in (juist achterwiel licht scheef tegen de stoeprand), dus ik heb gewoon wat meer gas gegeven en hem erop geduwd. Had er gewoon niet op gelet dat ik er zodanig scheeft tegen stond dat ik die wielschijf kapot ging duwen... Op het moment dat je het kraken hoort moet je al zeker niet inhouden, dan is ze toch al kapot. Ben ik blij dat ik die aluminium velgen er af heb laten halen en er stalen op heb laten zetten

Enkel die linksachter nog, en het is weer mooi symmetrisch Belg zijn heeft daar niets mee te maken, ik kan gewoon niet parkeren met die auto. Maakt ook niet uit, ik stond toch geparkeerd. Eens die schijfjes er allemaal af zijn heb je daar geen last meer van.
pi_50642878
Wielschijf
Neem aan dat je een wieldop bedoeld?
Wielschijf.

Trouwens wat ook irritant is.
Bij mij voor de flat lijkt het een sport te worden om je auto zo neer te zetten dat er net geen andere auto tussen kan.
Dus dan staan er 3 auto's met 2,5 meter ruimte er tussen terwijl er makkelijk 4 hadden kunnen staan.
pi_50643094
Da's voor mensen die niet kunnen uitrijden. Ik heb zelf ook minstens anderhalve meter nodig om mijn auto er uit te rijden, of anders is het gewoon vooruit tot ik voel dat ik die voor me raak, achteruit tot ik die raak, en zo wat over en weer rijden (of als het een echt kleintje is er tegen staan en es doorduwen, dan win je 10-20cm als ze geen handrem op staan hebben).

Ik vind van die stroken waar geen vakken op aangegeven staan daarvoor slecht. De eerste die zich in het midden zet heeft totaal geen besef waar hij ergens moet staan om de plaats goed te vullen, evenals de 2de / 3de die er komt te staan. Het is pas als de rij goed vol staat dat je jezelf nuttig kan positioneren (of als er vakken geschilderd zijn)

wielschijf = wieldop, juist zoals ik tegen de borduur (stoeprand) gereden heb. Dat laatste weet ik dat nederlanders niet verstaan, 1ste wist ik niet.
pi_50643184
Ja goed, natuurlijk moet je er voor zorgen dat je er uit kan maar bij mij thuis zijn het iedere keer de kleinste auto's die dat doen.
Dan heb ik zoiets van kom op he, je rijd niet in een vrachtwagen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_50643308
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:53 schreef Athmozz het volgende:
Da's voor mensen die niet kunnen uitrijden. Ik heb zelf ook minstens anderhalve meter nodig om mijn auto er uit te rijden,
met met 40 cm aan beide kanten moet het makkelijk lukken met elke auto (zonder de ander te raken)
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:47:50 #82
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50649625
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:53 schreef Athmozz het volgende:
wielschijf = wieldop, juist zoals ik tegen de borduur (stoeprand) gereden heb. Dat laatste weet ik dat nederlanders niet verstaan, 1ste wist ik niet.
Borduren.. das toch iets met naalden enzo

Ik vind het overigens makkelijker ergens achteruit in te parkeren en vooruit weer weg te rijden. Je hebt namelijk een stuk minder ruimte nodig dan andersom. De achterwielen sturen niet, dus je moet de kant die het makkelijkst te verplaatsen is, de voorkant dus, houden aan de kant waar de meeste ruimte is.
pi_50649999
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:47 schreef glasbak het volgende:
Borduren.. das toch iets met naalden enzo

Ik vind het overigens makkelijker ergens achteruit in te parkeren en vooruit weer weg te rijden. Je hebt namelijk een stuk minder ruimte nodig dan andersom. De achterwielen sturen niet, dus je moet de kant die het makkelijkst te verplaatsen is, de voorkant dus, houden aan de kant waar de meeste ruimte is.
Borduren is ook iets met een naald, maar ook het randje naar het voetpad.

Juist niet. Als je met de voorkant van de wagen het dichtste aan de straat bent, en je wil uitrijden moet je met je auto al half uit het gat komen eer je je stuur volledig kan omgooien, of je hebt die naast je mee met je flank. Je zit dus al minstens 2m op straat voor je begint te draaien. Als je er met je neus het eerste in zit kan je van het moment dat je achteras aan de achterkant van de wagen naast je is al je stuur volledig om gooien. Je zit dan nog maar 40à50cm op de baan. Je kan dus veel korter uitrijden.

Inrijden gaat probleemloos als je 1m van de zijkant staat, wat je dus in 1 vloeiende beweging kan doen. Anders sta je eerst voorbij het gat, moet je de auto in achteruit gooien... gewoon ff naar het midden van de baan en stuur omgooien is veel makkelijker (en als het geregend heeft en er zijn verschillende vakken vrij kan je het met de handrem doen )
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:07:28 #84
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50650314
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Borduren is ook iets met een naald, maar ook het randje naar het voetpad.

Juist niet. Als je met de voorkant van de wagen het dichtste aan de straat bent, en je wil uitrijden moet je met je auto al half uit het gat komen eer je je stuur volledig kan omgooien, of je hebt die naast je mee met je flank. Je zit dus al minstens 2m op straat voor je begint te draaien. Als je er met je neus het eerste in zit kan je van het moment dat je achteras aan de achterkant van de wagen naast je is al je stuur volledig om gooien. Je zit dan nog maar 40à50cm op de baan. Je kan dus veel korter uitrijden.
Als ik dat zou doen, dan boor ik de neus van m'n auto meestal in de auto die naast me staat.
quote:
Inrijden gaat probleemloos als je 1m van de zijkant staat, wat je dus in 1 vloeiende beweging kan doen. Anders sta je eerst voorbij het gat, moet je de auto in achteruit gooien... gewoon ff naar het midden van de baan en stuur omgooien is veel makkelijker (en als het geregend heeft en er zijn verschillende vakken vrij kan je het met de handrem doen )
Ik heb honderden situaties meegemaakt met de vrachtwagen (Solo containerwagen/multilift) waarbij de indraairuimte zo krap is dat je er vooruit met geen mogelijkheid in kunt komen maar achteruit wel. En ik niet alleen, ook meerdere collega's ervaren dat op dat soort locaties. Waarom denk je dat heftrucks de stuurwielen aan de achterkant hebben zitten? Juist vanwege het sublieme manouvreren als de wielen aan de kant van de meeste ruimte zitten. Het is alleen op hoge snelheiden niet stabiel te houden, vandaar dat het bij auto's niet toegepast kan worden.. Oh ja, het is natuurlijk wel handig als je achteruit kunt rijden, anders heeft het nog geen nut.
pi_50652458
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:07 schreef glasbak het volgende:
Ik heb honderden situaties meegemaakt met de vrachtwagen (Solo containerwagen/multilift) waarbij de indraairuimte zo krap is dat je er vooruit met geen mogelijkheid in kunt komen maar achteruit wel.
Vrachtwagen is natuurlijk iets anders, die dingen zijn gewoon veel lomper dan een gewone wagen...
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:16:56 #86
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_50658838
Collega van me heeft eens zo'n op priveterreinparkeerder behoorlijk tuk gehad door zijn 4x4 er gewoon naast te zetten maar wel op eigen terrein. Maar door de grootte zat die foutparkeerder wel klem . Die collega is gewoon naar bed gegaan.
Die vent kwam rond 12 uur 's nachts pas terug, kon met geen mogelijkheid zijn auto in of wegrijden, en heeft overal aangebeld (dus midden in de nacht, bij mensen waar nog licht brandde) om te vragen van die die auto was. en 'neimand wist het'.
Die vent heeft anderhalf uur staan zoeken en zweten, bijna staan huilen.
Today's mood: sponsored by coffee.
pi_50760499
Wat ook wel irritant is, als je een privegarage hebt aan de straatkant en ervoor zo'n niet parkeren kruis dat er mensen zijn die het presteren er toch te parkeren.

Het lijkt me heerlijk dan de auto achteruit die garage uit te rijden recht in het portier van die auto. Het liefst een dure aston martin (dat soort mensen denken namelijk het vaakst dat verkeersregels niet voor hen zijn en dat ze alles maar kunnen maken omdat ze een dure auto hebben)
pi_50760609
vandaag stond het autotje voor het eerst recht bij het achteruit fileparkeren

* immortalsean heeft al een half jaar z'n rijbewijs
pi_50761306
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:53 schreef immortalsean het volgende:
* immortalsean heeft al een half jaar z'n rijbewijs
Troost je; 3 jaar een rijbewijs en ik raak er amper in, laat staan dat de auto recht staat
  zondag 24 juni 2007 @ 12:09:19 #90
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50782434
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:48 schreef Ezgaroth het volgende:
Wat ook wel irritant is, als je een privegarage hebt aan de straatkant en ervoor zo'n niet parkeren kruis dat er mensen zijn die het presteren er toch te parkeren.

Het lijkt me heerlijk dan de auto achteruit die garage uit te rijden recht in het portier van die auto. Het liefst een dure aston martin (dat soort mensen denken namelijk het vaakst dat verkeersregels niet voor hen zijn en dat ze alles maar kunnen maken omdat ze een dure auto hebben)
Wel leuk natuurlijk om zo een deur eruit te rijden, maar toch jammer dat je evengoed de schade moet betalen. En een deurtje van een aston martin is niet goedkoop
pi_50783470
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:09 schreef glasbak het volgende:

[..]

Wel leuk natuurlijk om zo een deur eruit te rijden, maar toch jammer dat je evengoed de schade moet betalen. En een deurtje van een aston martin is niet goedkoop
Je moet gewoon zo'n ding laten wegslepen, en die vent extra betalen om hem direct in de crusher te gooien. Zo'n deur eruit rijden levert namelijk ook schade aan je eigen auto op, hoewel ik wel een keer zin heb om gewoon een oude roestbak te kopen waar je dat soort dingen mee kan doen zoals bovenstaand en dingen zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=UruMsel4Wfs
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:08:28 #92
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51457326
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:56:54 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')