Maar als vuilnisman ben je wel eerder versleten dan als hoogleraar. Dus dan is een hoger loon wel te verdedigen. En als vuilnisman lever je wel degelijk een bijdrage aan de samenleving! Misschien zelfs wel meer dan als hoogleraar. In elk geval directer.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:34 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Onzinnig, iedereen kan vuilnis ophalen en niet iedereen kan hoogleraar zijn. Het is een kwestie van vraag en aanbod, als die vuilnismannen hadden geleerd op school hadden ze zelf ook een goede baan kunnen vinden.
Waarom zou je hard leren om een wezelijke bijdrage aan de samenleving te leveren als je ook zonder iets te leren of ergens voor te gaan wel aan je geld komt?
Gezien je hantering van het Nederlands is jouw opleiding te vroeg gestopt. Over de redenering zullen we het maar niet hebben.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:13 schreef HarryP het volgende:
Het plan van TS stimuleerdt mensen om eerder te stoppen met hun opleiding.. Lijkt me geen goed plan dus. Uitkeringen verlagen is zo ie zosowieso een super idee. Als mensen te duur worden voor de arbeidsmarkt moeten ze maar genoegen nemen met het minimum loonminimumloon net als minder dure jongeren.
Werk genoeg op het moment.
De hoogleraar Sanskriet?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 03:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar als vuilnisman ben je wel eerder versleten dan als hoogleraar. Dus dan is een hoger loon wel te verdedigen. En als vuilnisman lever je wel degelijk een bijdrage aan de samenleving! Misschien zelfs wel meer dan als hoogleraar. In elk geval directer.
Daar kun je wel badinerend over doen. Maar ik heb het altijd als luxe ervaren, dat anderen mijn kantoor schoonmaakten en prullenbak leegden. En r is niks mis met dat werk en ik moet er niet aandenken, dat ik dat zelf zou moeten doen. Kom maar eens vergelijken: mijn huis of mijn werk!quote:
Ik doe toch niet badinerend???quote:Op zaterdag 16 juni 2007 03:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar kun je wel badinerend over doen. Maar ik heb het altijd als luxe ervaren, dat anderen mijn kantoor schoonmaakten en prullenbak leegden. En r is niks mis met dat werk en ik moet er niet aandenken, dat ik dat zelf zou moeten doen. Kom maar eens vergelijken: mijn huis of mijn werk!
Dat dacht ik, maar blijkbaar vergis ik me.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 03:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik doe toch niet badinerend???
En ja schoonmakers kan ik ook waarderen idd.
Maar ik had ooit eens een makker die Sanskriet deed. Op gegeven moment wist-ie eigenlijk ook niet meer waarom. En toen ging hij wat anders studeren. Wat mij altijd intigreerde was, dat er dus ook een hoogleraar Sanskriet was. In Utrecht destijds. Nou ja, ik vroeg me idd af wie nu nuttiger was voor de samenleving. Die hoogleraar Sanskriet of die vuilnisman. Net toen ze in Asd weer eens een staking hadden georganiseerd. Way back.
Heb trouwens ook ooit een Egyptoloog gekend, studeerde af op de battle of Kadesh..
Begrijp me goed, ook de hoogleraar Sanskriet houdt kennis in stand en als het goed is vergroot hij die, maar idd, ik vind wel dat de vuilnisman, volgens idee van TS, minder uitkering zou moeten krijgen dan de hoogleraar Sanskriet.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 04:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat dacht ik, maar blijkbaar vergis ik me.
Toch raken we zo wel aan de essentie van het OT. Want een werkeloze hoogleraar Samskriet zou dus een lagere uitkering krijgen dan een werkeloze vuilnisman
Nu ik het zo nalees, denk ik, dat ik je verkeerd begrepen heb. Sorry.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 04:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Begrijp me goed, ook de hoogleraar Sanskriet houdt kennis in stand en als het goed is vergroot hij die, maar idd, ik vind wel dat de vuilnisman, volgens idee van TS, minder uitkering zou moeten krijgen dan de hoogleraar Sanskriet.
Wanneer komt je fictieboek uit?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 03:20 schreef -DeJaap- het volgende:
[..]
Als je aan alle zieligheidspunten voldoet krijg je de volle hap.
Standaard uitkering: 700 euro.
Vrouw: +100
Allochtoon: +100
Moeder: +200
Lesbisch: +100
Omdat-ie een hogere opleiding heeft idd, echter hij zal heel wat moeilijker te bemiddelen zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nu ik het zo nalees, denk ik, dat ik je verkeerd begrepen heb. Sorry.
Overigens vindt de TS, dat de vuilinisman juist meer uitkering zou moeten krijgen dan de hoogleraar.
oh! een inhoudelijke discussie.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 03:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gezien je hantering van het Nederlands is jouw opleiding te vroeg gestopt. Over de redenering zullen we het maar niet hebben.
Mee eens, is al uitgebreid beargumenteerd.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:13 schreef HarryP het volgende:
Het plan van TS stimuleert mensen om eerder te stoppen met hun opleiding.. Lijkt me geen goed plan dus.
Super slecht, ja! De uitkeringen zijn al zo laag, dat je wel bijna schulden moet maken om rond te komen. Dat is ook bekend bij de sociale diensten. Zeker voor mensen met kinderen is het erg moeilijk. Zelfs met zaken als bijzonder bijstand en huursubsidie. Voor veel mensen blijken de regels ook onbegrijpelijk.quote:Uitkeringen verlagen is sowieso een super idee.
Uitkeringstrekkers krijgen minder dan het minimumloon, dus zijn niet te duur voor de arbeidsmarkt. En werk waar niemand voor wil betalen, moet dat dan nog wel gedaan worden? Dan is de nood blijkbaar niet hoog genoeg!quote:Als mensen te duur worden voor de arbeidsmarkt moeten ze maar genoegen nemen met het minimumloon net als minder dure jongeren.
Dé kans op loonsverhoging.quote:Werk genoeg op het moment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |