Dan lijkt me (als hoogoplijdend tuig) niet eens zo'n slecht plan eigenlijk.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:48 schreef MASD het volgende:
nee, als dat zo zou zijn zou ik meteen met school stoppen en van mijn uitkering genieten.
Ja juist, ik wil het liefst eigenlijk ook gewoon helemaal niets doen en de rest lekker later werken terwijl ik tot 12 uur in mijn nest lig te stinken waarna ik lekker met een console ga spelen tot 3 uur 's nachts en tussendoor wat pizza vreten ofzo. En als je daar dan niet eens een opleiding voor hoeft te doen. Tof!!!quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:55 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dan lijkt me (als hoogoplijdend tuig) niet eens zo'n slecht plan eigenlijk.
Waar je alleen geen rekening meeh ebt gehouden is dat mensen dan na de middelbare school maar een lage opleiding kiezen zodat ze niets hoeven te doen![]()
Let's hope so.quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:21 schreef El_Psycho het volgende:
Ik verwacht dat hij het niet serieus meent....
thank you, captain obvious
Waarom? Vind je je uitkering te laag?quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:45 schreef buachaille het volgende:
Ter bevordering van de arbeidparticipatie door links-intellectuelen en ander tuig lijkt het me een goed idee om de hoogte van de uitkering omgekeerd evenredig te maken aan het opleidingsniveau van de handophouder. Dit heeft een aantal voordelen: hoger opgeleiden (met bijvoorbeeld sociejale akademie of kunstgeschiedenis) die nu werkeloos thuis of in het kraakpand zitten worden meer gestimuleerd om een baan te zoeken en te vinden, eventueel een baan beneden hun standing. Lager opgeleiden, vaak wat ouder omdat je tegenwoordig met 22 jaar al te oud bent geworden voor ongeschoold werk worden zo minder gestraft door de maatschappij die ze niet meer kan gebruiken.
Om een voorbeeld te geven: een 40-jarige bijstandsgenieter met de sociale academie als opleidingsniveau zou dan 600 euro per maand ontvangen. Een 40-jarige chauffeur met de ambachtsschool zou op 1200 euro moeten zitten (netto). Goed plan?![]()
Voor 1200 netto kom ik mijn nest niet uit, .. oh dat hoeft dan natuurlijk ook niet meer.quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:05 schreef loveli het volgende:
Jemig, 1200 netto? Waarom zou je dan aan een opleiding beginnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |