abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50455391
Ter bevordering van de arbeidparticipatie door links-intellectuelen en ander tuig lijkt het me een goed idee om de hoogte van de uitkering omgekeerd evenredig te maken aan het opleidingsniveau van de handophouder. Dit heeft een aantal voordelen: hoger opgeleiden (met bijvoorbeeld sociejale akademie of kunstgeschiedenis) die nu werkeloos thuis of in het kraakpand zitten worden meer gestimuleerd om een baan te zoeken en te vinden, eventueel een baan beneden hun standing. Lager opgeleiden, vaak wat ouder omdat je tegenwoordig met 22 jaar al te oud bent geworden voor ongeschoold werk worden zo minder gestraft door de maatschappij die ze niet meer kan gebruiken.

Om een voorbeeld te geven: een 40-jarige bijstandsgenieter met de sociale academie als opleidingsniveau zou dan 600 euro per maand ontvangen. Een 40-jarige chauffeur met de ambachtsschool zou op 1200 euro moeten zitten (netto). Goed plan?
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:48:47 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_50455513
nee, als dat zo zou zijn zou ik meteen met school stoppen en van mijn uitkering genieten.
Long live music.
pi_50455802
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:48 schreef MASD het volgende:
nee, als dat zo zou zijn zou ik meteen met school stoppen en van mijn uitkering genieten.
Dan lijkt me (als hoogoplijdend tuig) niet eens zo'n slecht plan eigenlijk.

Waar je alleen geen rekening meeh ebt gehouden is dat mensen dan na de middelbare school maar een lage opleiding kiezen zodat ze niets hoeven te doen
pi_50455926
Mij lijkt het eerlijker als het gebasseerd is op arbeidsverleden.
Meer jaren gewerkt = hogere uitkering.
Hoogte van inkomen zoals nu bij 70% regeling van de WW kan dan min of meer in stand gehouden worden maar dan variabel gekoppeld aan je arbeidsverleden.

Verder een maand extra uitkeren als je binnen 3 maanden weer werk hebt. Dat motiveert (helaas) het meest en bespaart uitkeringen omdat mensen sneller weer uit de WW zijn.
Voor bijstand kan een vergelijkbaar systeem bedacht worden.
pi_50455931
Ja, want de universitair afgestudeerden die zitten te parasiteren op een uitkering zijn ook echt het ultieme probleem in onze maatschappij. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:59:56 #6
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_50455987
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:59:57 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_50455990
Er is momenteel een gebrek aan laag-geschoolden, waarbij het probleem is dat als ze gaan werken, ze er financieel op achteruit gaan (rekening houdend met zaken als huur-subsidie).
Die wil jij nu zoveel gaan geven dat ze er nog veel meer op achteruit gaan als ze zo dom zouden zijn om te gaan werken ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_50456154
right, draai het maar om...
Have fun...
  Vis een optie? donderdag 14 juni 2007 @ 17:05:30 #9
70532 loveli
N
pi_50456163
Jemig, 1200 netto? Waarom zou je dan aan een opleiding beginnen?
crap in = crap out
pi_50456164
Kom eerst eens kijken op een sociale dienst wie er in een uitkering zitten en kom dan met een plan of idee of wat dan ook. Het merendeel van wat er nu zit mankeert echt wel iets.
pi_50456180
Er is veel meer werkgelegenheid voor ongeschoolde. Oudere hooggeschoolde mensen die altijd gewerkt hebben en werkeloos raken, komen ontzettend moeilijk aan een baan, maar zijn wel een goed salaris gewent met mogelijk ook een dure hypotheek komen zo dus in de problemen. Ook kunnen ze de tent verkopen mochten ze arbeidsongeschikt raken. Daarbij zijn veruit de meeste uitkeringstrekkers laaggeschoold, die ga je dan dus meer uitkering geven.

Als je het echt rechtevenredig omgekeert maakt zou dat zelf betekenen dat veel laaggeschoolde meer verdienen als ze werkeloos of arbeidsongeschikt zijn dan wanneer ze wel zouden werken.

Dus het antwoord: Een heel erg slecht plan! Je demotiveert ongeschoolde werkeloze niet om snel te gaan werken zo. Daarbij willen haast alle geschoolde werkeloze graag werken. Met betrekking tot onnodige werkloosheid zitten de grootste problemen toch bij de ongeschoolden, voor hun is er namelijk haast altijd werk te vinden!
pi_50456354
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:55 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Dan lijkt me (als hoogoplijdend tuig) niet eens zo'n slecht plan eigenlijk.

Waar je alleen geen rekening meeh ebt gehouden is dat mensen dan na de middelbare school maar een lage opleiding kiezen zodat ze niets hoeven te doen
Ja juist, ik wil het liefst eigenlijk ook gewoon helemaal niets doen en de rest lekker later werken terwijl ik tot 12 uur in mijn nest lig te stinken waarna ik lekker met een console ga spelen tot 3 uur 's nachts en tussendoor wat pizza vreten ofzo. En als je daar dan niet eens een opleiding voor hoeft te doen. Tof!!!
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_50456377
zou toch best kut zijn voor een 55 jarige man die weggeschopt wordt omdat hij te oud is.
ja, dat gebeurt weleens. hou je daar dan ook rekening mee?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_50456402
IK denk dat hij daar allemaal niet bij stil heeft gestaan. Eerst denken dan pas blaten...
pi_50456470
Ja, leuk. Dan kan elke hoogopgeleide die z'n baan kwijtraakt gelijk direct z'n huis uit en z'n boeltje verkopen.

Maar dat is op zich geen probleem, want al die lageropgeleiden die werkloos raken kunnen gelijk verhuizen naar een groter huis.

Dus die kunnen dan gewoon een huizenruil doen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_50456540
ts is laag opgeleid en gefrustreerd
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_50456631
of heeft net geprobeerd zelf een uitkering aan te vragen
pi_50456746
Ik verwacht dat hij het niet serieus meent....

thank you, captain obvious
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:37:44 #19
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_50457361
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:21 schreef El_Psycho het volgende:
Ik verwacht dat hij het niet serieus meent....

thank you, captain obvious
Let's hope so.
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:10:05 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_50458486
Schopje naar POL
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: