abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50440210
Rekeningrijden...

Den Haag wil het liefst zo snel mogelijk rekeningrijden invoeren om files aan te pakken...

Ik merk dat er minder weerstand is dan bij de vorige besprekingen van de zogenaamde tolpoortjes...

Ik wil het weer onder de aandacht brengen, omdat ik het echt niet zou willen dat het er komt.

En wel om de volgende redenen:


  • - Het gaat weer een hoop geld kosten, en Siemens - die de technologie in huis heeft - zit al behoorlijk te vissen naar de miljardenorder die er voor nodig is. Deze en zijn concurrenten zal misleidende adviezen de deur uit doen om de order binnen te halen. en onze Haagse bestuurders hebben zich al eerder laten weten te verleiden met slecht werkende systemen.

  • - De staat moet eerst weer dus die investering terugverdienen door allerlei truukjes met de tarieven uit te halen, waardoor wij weer flink in de portemonaie moeten tasten.

  • - De staat wil de files hiermee aanpakken, dus nu moeten we onze duurbetaalde auto's thuis laten staan - en massaal het openbaar vervoer gaan gebruiken. Waar allerlei smerige mensen dicht bij je in de buurt komen staan/zitten - en lekker met een diepe adem in je nek zitten te zuchten. Kortom - niemand zal kiezen voor het OV als deze speciaal daarvoor al met de auto gaat.

  • - De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.

  • - De staat zal elke beweging met je auto straks kunnen volgen, aangezien voorgestelde apparatuur in je auto dus aan de hand van de verplaatsing en tijdstip de rekening opmaakt. Onze privacy wordt hierdoor erg aangetast.

  • - Verschillende provincies zullen straks meeprofiteren, deze hebben doorgaans vrijheid in hun tarieven - waardoor deze ook gaan meeplukken van het systeem.


    Kortom, straks zijn we koeien die elk moment van de dag op te sporen zijn en helemaal sufgeplukt worden.

    Voordelen?

    Het enige voordeel bestaat voor mensen die weinig kilometers maken, en nooit de snelweg op gaan. Die zijn er bijna niet! En dan lopen ze weer tegen het bezwaar dat hun auto drastisch in waarde daalt, dus er ook niet beter van worden.

    Ik zie het als een enorme poging ons verder kaal te plukken! Zeg NEE tegen rekeningrijden!
  • pi_50440621
    ze vergeten dat niemand voor zijn plezier in de file gaat staan. Als er goede alternatieven waren dan zouden mensen die wel gebruiken.

    Oftewel mensen zullen gedwongen zijn alweer meer te gaan betalen omdat ze geen keus hebben.

    Er komt trouwens dus echt geen kastje ingebouwd in mijn gerestaureerde young-timer!
    And then there were syntax-errors
    pi_50469408
    quote:
    - Het gaat weer een hoop geld kosten, en Siemens - die de technologie in huis heeft - zit al behoorlijk te vissen naar de miljardenorder die er voor nodig is. ..en onze Haagse bestuurders hebben zich al eerder laten weten te verleiden met slecht werkende systemen.
    De regering heeft inderdaad een bord voor z'n kop van hier tot Tokio, het kan gratis ingevoerd worden. Hoe? gewoon een heffing op de brandstof , laten we dit het kwartje van Eurlings gaan noemen.
    quote:
    - De staat moet eerst weer dus die investering terugverdienen door allerlei truukjes met de tarieven uit te halen, waardoor wij weer flink in de portemonaie moeten tasten.
    niet nodig mits; zie antwoord boven
    quote:
    - De staat wil de files hiermee aanpakken, dus nu moeten we onze duurbetaalde auto's thuis laten staan - en massaal het openbaar vervoer gaan gebruiken. Waar allerlei smerige mensen dicht bij je in de buurt komen staan/zitten - en lekker met een diepe adem in je nek zitten te zuchten. Kortom - niemand zal kiezen voor het OV als deze speciaal daarvoor al met de auto gaat.
    De staat weet helaas nog niet dat ze er voor ons zijn.. derhalve plukken ze ons helemaal leeg en zolang we dat blijven pikken kunnen ze gewoon doorgaan. Ik heb een auto aangeschaft omdat het OV echt niet meer ging, ik moet af en toe ook baggage kunnen vervoeren en ik was minimaal 2x zo lang onderweg, daarbij ook nog duurder uit.
    quote:
    - De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.
    gaan we echt niet meemaken vrees ik.
    quote:
    - De staat zal elke beweging met je auto straks kunnen volgen, aangezien voorgestelde apparatuur in je auto dus aan de hand van de verplaatsing en tijdstip de rekening opmaakt. Onze privacy wordt hierdoor erg aangetast.
    mee eens, daarom ben ik voor een heffing via brandstof, geen privacyschendingen, eenvoudig in te voeren, eerlijk - iedereen betaald en niet alleen iemand die gedwongen is in de randstad te werken en ook de toerist betaald mee, tenslotte moeten wij straks ook betalen in Belgie of bijv. voor de Peage in Frankrijk.
    quote:
    Kortom, straks zijn we koeien die elk moment van de dag op te sporen zijn en helemaal sufgeplukt worden.

    Voordelen?
    de kip is bijna kaal, en we staan nog net zoveel stil omdat iedereen die nu in de file staat hier echt niet vrijwillig/voor zijn lol staat.
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_50470049
    Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.

    Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_50471278
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.

    Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
    Je bent denk ik al een tijdje uit Nederland weg? Dan heb ik nieuws voor je, om 10 uur staat er ook file. Op de echt drukke wegen staat er van 6:00 tot 10:00 file en van 14:00 tot 19:00. Zolang er niets bijzonders aan de hand is zoals bijvoorbeeld regen.

    Owja, en sinds de invoering van de 80km-zones is het ook normaal als je om zondag 11:00 in de file komt te staan.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:31:43 #6
    80690 hooibaal
    Be prepared.
    pi_50472308
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.
    Studenten veroorzaken inderdaad massaal files met hun afgeragde studentenbarrels van het merk Batavus.
    Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
    pi_50472343
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 00:31 schreef hooibaal het volgende:

    [..]

    Studenten veroorzaken inderdaad massaal files met hun afgeragde studentenbarrels van het merk Batavus.
    Bij ons op school stond het idd. verbazend vol met oude opknappers. Met vier wielen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:37:07 #8
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_50472445
    Ik ben voor rekeningrijden en wel om de reden die sizzler hier beschrijft: Rekeningrijden, de enige oplossing?
    Zo te zien zou hij eigenlijk enkele grafiekjes moeten updaten, want ze zijn nu niet meer te zien.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:38:50 #9
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_50472477
    Ze maken de situatie alleen maar dramatischer.
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:44:54 #10
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_50472585
    Ze zouden wegwerkzaamheden, bouwverkeer en traktoren tijdens spitsuren van de wegen moeten weren. De invoegstroken moeten aanzienlijk langer, twee kilometer oid, met doorgetrokken strepen. Mensen willen te snel invoegen en daar ontstaan files. En de wegen verbreden natuurlijk.

    In mijn ogen lijkt het er meer op dat de overheid de files niet wil oplossen. We betalen toch belasting om de wegen op fatsoenlijk peil te houden. Is meer geld opeisen van mensen die naar hun werk moeten het enige wat ze kunnen bedenken?

    [ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 15-06-2007 00:59:42 ]
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 01:08:21 #11
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_50473105
    Vaak staan er files op de A2 die uit het niets ontstaan lijken te zijn. En na de invoegstrook zijn ze plotseling weg en rijdt alles door met maximumsnelheid.

    En dat terwijl er geen afslagen zijn geweest waar auto's van de weg af kunnen.

    Duidelijker kan het haast niet.
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
    pi_50473342
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:08 schreef Gabry het volgende:
    Vaak staan er files op de A2 die uit het niets ontstaan lijken te zijn. En na de invoegstrook zijn ze plotseling weg en rijdt alles door met maximumsnelheid.

    En dat terwijl er geen afslagen zijn geweest waar auto's van de weg af kunnen.

    Duidelijker kan het haast niet.
    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.

    Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_50473394
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:17 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.

    Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 01:22:58 #14
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_50473442
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:17 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.

    Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
    Een leuk detail dat mij weleens opvalt is dat bij het invoegen veel mensen zo snel mogelijk op de linker baan proberen te komen. Dus als je rechts blijft rijden haal je zodra het invoegen voorbij is de linker baan in, simpelweg omdat de linkerbaan op zulke plekken veel voller is.

    De auto's gaan vaak letterlijk voor je aan de kant als je rechts rijdt na een invoegstrook.
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 09:20:06 #15
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_50476934
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 09:52 schreef Underverse het volgende:

  • - De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.
  • 1) zal toch maar symbolisch, een klein deel zijn.
    2) Fat geld was je toch al kwijt toen je je auto kocht? Hoe kan je het dan nu nog een keer kwijt zijn?
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 09:47:51 #16
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_50477476
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 09:20 schreef Napalm het volgende:

    [..]

    1) zal toch maar symbolisch, een klein deel zijn.
    2) Fat geld was je toch al kwijt toen je je auto kocht? Hoe kan je het dan nu nog een keer kwijt zijn?
    Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..
    Vampire Romance O+
    pi_50479223
    Zoals al eerder geopperd. Doe dit door middel van een verhoging van de brandstofprijs. Schaf de BPM, wegenbelasting en al deze meuk af. Mensen met zware auto's worden automatisch harder gepakt omdat deze meer brandstof verbruiken. Geen miljarden kostend systeem dat de privacy aantast als het uberhaupt gaat werken.
    Plus leer mensen in Nederland eens fatsoenlijk autorijden. Heel vaak zie je enorme colonnes linksrijdende mongolen die daar langzamer gaan dan rechts en dan wel heel verstoord signaleren als je ze rechts inhaalt tot het punt dat je naar links moet ivm een voorligger (meestal vrachtauto)
      vrijdag 15 juni 2007 @ 11:16:13 #18
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_50480058
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.

    Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
    Goed idee, ik ga gelijk aan mijn baas voorstellen om de helpdesk waarop ik werk midden in de nacht op te doen ipv overdag!
    ( Zal lekker rustig worden dan aangezien ik op een helpdesk voor andere bedrijven werk die uiteraard overdag werken.. )



    Ik vind rekeningrijden om heel veel redenen een slecht plan. Niet alleen zal het absoluut niks bijdragen aan het fileprobleem (zelfs toegegeven door diverse ministers) maar het zorgt er ook voor dat autoverkeer nóg duurder wordt terwijl de alternatieven geen alternatief zijn (het is óf ook stampesvol in de spits of er rijdt domweg geen alternatief vervoer) voor 90% van de autogebruikers.

    Komt nog bij dat de overheid de files nog zelf flink in de hand werkt ook door langs de drukste wegen van nederland een paar flinke vinexwijken neer te planten (ypenburg, wijken van delft en die omgeving) en door de scheiding van industriegebieden en woonwijken. Het oeverloos uitstellen van cruciale verbindingen zoals de A4 en uiteraard de idiote huizenprijzen in Nederland, onaantrekkelijke binnensteden om te wonen, overdrachtsbelasting op huizen en het tekort aan (FATSOENLIJKE) huizen.

    En beprijzen werkt niet, daar laten mensen de auto niet voor staan. Lijkt me duidelijk gezien de fileproblemen in het duurste autoland ter wereld.

    Rekeningrijden is gewoon de zoveelste melkkoe van de overheid
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      vrijdag 15 juni 2007 @ 11:23:36 #19
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_50480315
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:20 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.
    Volgens mij was het idee van de 80km zones ook dat mensen door een lagere snelheid dichter op elkaar zouden gaan rijden = efficientere vulling van de weg.

    Moeten ze dat natuurlijk alleen niet gaan doen op een stuk weg waar je binnen 3 kilometer een oprit of 5 hebt en een stuk of 3 afritten (A20!)
    Want dan kan er simpelweg niemand meer fatsoenlijk invoegen! Daar ontstaan die files door op dat stuk. Zie het elke dag weer gebeuren, er wil iemand invoegen, geen ruimte dus er wordt gas losgelaten of geremd om iemand in te laten voegen -> hop harmonica effect en de hele boel staat stil.
    En dat is bij 80 sneller gebeurd dan wanneer je 100 of 120 rijdt, minder marge in de snelheid.

    Of je nou van 120 naar 100 terug af moet remmen of van 60-70 (want dat rijdt iedereen op de 80 stukken) naar 40-50km/u
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 11:24:51 #20
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_50480363
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:20 schreef du_ke het volgende:
    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.


    Dat had toch alleen met geluidsoverlast en mileuvervuiling te maken?
    Carpe Libertatem
    pi_50480431
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:

    [..]



    Dat had toch alleen met geluidsoverlast en mileuvervuiling te maken?
    Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_50480477
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
    Dat is dan flink mislukt. Uiteraard draai je de maatregelen dan niet terug, zoals in elk normaal land wel zou gebeuren (en is gebeurd)
      † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 11:38:07 #23
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_50480873
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:
    Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
    quote:
    Vanaf 1 november 2005 geldt op delen van de A10 West, de A20 en de A12 een permanente maximumsnelheid van 80 km/uur. Minister Peijs (VenW) wil met die snelheidsverlaging bijdragen aan een betere luchtkwaliteit.
    http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-73328.jsp

    Luchtkwaliteit dus, niets files.
    Carpe Libertatem
      vrijdag 15 juni 2007 @ 11:46:13 #24
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_50481137
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef Boze_Appel het volgende:

    [..]


    [..]

    http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-73328.jsp

    Luchtkwaliteit dus, niets files.
    Dat de luchtkwaliteit door de files alleen maar slechter is geworden zeggen ze er niet bij
    wel schijnt de herrie voor omwonenden (alsof die daar over mogen klagen! die weg ligt er al langer dan de meeste mensen daar wonen) ) minder te zijn.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      vrijdag 15 juni 2007 @ 13:28:21 #25
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_50484570
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 09:47 schreef MouseOver het volgende:

    [..]

    Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..
    ze doen het stapsgewijs. Een auto is na 8 jaar toch geen drol meer waard dus als ze het stapsgewijzinvoeren over 8 jaar is er nix aan het handje.
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 13:54:05 #26
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_50485602
    De laatste onzin is dat er nog genoeg capaciteit is op de wegen maar dat we gewoon meer gespreid moeten reizen.

    Dat is even goed te regelen als dat de regen wat gespreider moet vallen want alles in 1 keer dat geeft problemen.
    pi_50492394
    Het is natuurlijk wel een eerlijker systeem.

    En ik ben ook voor zolang ze de rest van de wegenbelasting en bpm afschaffen
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_50492767
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 13:54 schreef HarryP het volgende:
    De laatste onzin is dat er nog genoeg capaciteit is op de wegen maar dat we gewoon meer gespreid moeten reizen.

    Dat is even goed te regelen als dat de regen wat gespreider moet vallen want alles in 1 keer dat geeft problemen.
    Is dat zo? Je kunt niet tegen de regen zeggen, "Ja, val nu maar. Nee, niet over tien minuten. Nu!". Maar tegen mensen kun je wel zeggen "Mot je perse nu op de weg zijn? Kan het niet tien minuten later?".

    Als iedereen een navigatiesysteem heeft en een mobiele telefoon, dan moet het geen enkel probleem zijn om het verkeer een stuk beter door te laten stromen. Mensen krijgen een SMSje wanneer ze hun geplande route willen rijden. Pas dan stappen ze in de auto.

    In een later stadium kunnen met sensors op de bumpers de afstanden tussen auto's verkleind worden. Op die manier kan de capaciteit van een weg gemakkelijk verdubbeld worden. Je voegt in en je snelheid wordt op de snelweg door een centrale computer geregeld.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_50566792
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 09:47 schreef MouseOver het volgende:

    [..]

    Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..
    Je krijg BPM voor de beschouwde levensduur van een auto geheven. Men gaat er van uit er zeker 20 jaar mee te kunnen doen...

    Als je net een nieuwe auto hebt gekocht en de volle mep hebt betaalt, en vervolgens schaffen ze het zaakje af... Dan heb je na bijvoorbeeld een jaar, nog 19 jaar BPM te veel betaalt... In die trant zoek ik het verhaal dus!!!

    Ik zie het niet gebeuren dan je dan de resterende BPM dan nog kan terugvorderen...
      maandag 18 juni 2007 @ 08:56:52 #30
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_50567616
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 05:20 schreef Underverse het volgende:

    [..]

    Je krijg BPM voor de beschouwde levensduur van een auto geheven. Men gaat er van uit er zeker 20 jaar mee te kunnen doen...

    Als je net een nieuwe auto hebt gekocht en de volle mep hebt betaalt, en vervolgens schaffen ze het zaakje af... Dan heb je na bijvoorbeeld een jaar, nog 19 jaar BPM te veel betaalt... In die trant zoek ik het verhaal dus!!!

    Ik zie het niet gebeuren dan je dan de resterende BPM dan nog kan terugvorderen...
    Was het maar waar. Ik bedoel dat de verkopende partij noodgedwongen een auto goedkoper moet verkopen, omdat de prijsklasses erboven ook stuk voor stuk zakken.
    Vampire Romance O+
    pi_50568074
    Rekeningrijden is belachelijk:

    - Men betaalt al per kilometer, in de vorm van accijns op benzine, en men is er geen kilometer minder door gaan rijden
    - Men staat niet voor zijn plezier in de file. Iedereen moet gewoon naar zijn werk, daar verandert rekeningrijden niets aan.
    - Het kost belachelijk veel geld, techniek, administratie, terwijl men even makkelijk hetzelfde 'effect' zou kunnen berijken door de accijns op benzine te verhogen.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_50569172
    Ik zie deze aanpak eigenlijk hetzelfde als het verhogen van de prijs van een pakje sigaretten
    Nog een mooi voorbeeld is die afschuwelijk hoge accijns op brandstof

    Het heeft zich al lang en breed bewezen dat je problemen van dergelijke grote niet zomaar oplost, door simpelweg de prijs omhoog te hogen (of in dit geval rekeningrijden in te voeren).

    De heren van Den Haag zouden eigenlijk eens het land in moeten gaan om ideeen op te doen
    Of gewoon eens een FOK! forum bezoeken?
    pi_50570233
    Deze week stond in de Telegraaf een mooie ingezonden brief, van iemand die inging op het mijden van de snelweg, om zo het rekeningrijden te ontlopen. Je krijgt dan 'sluipverkeer' op provinciale wegen en kleinere binnendoorweggetjes. De schrijver stelde terecht dat de term 'sluipverkeer' de indruk wekt alsof deze automobilisten iets doen wat niet mag. Sluipverkeer is het gevolg van verkeersproblemen op hoofdwegen.

    Rekeningrijden gaat de files in Nederland NIET duidelijk verminderen. Het is gewoon een middel om de automobilist nog meer geld uit de zak te kloppen, met 'milieu' als excuus. Vorige week kreeg Schiphol nog toestemming voor 50.000 extra vluchten. Geen haan die kraait over milieueffecten. Om nog maar te zwijgen over landen als China en de VS, waar het milieu veel grondiger wordt vervuild dan in Europa.

    Openbaar vervoer is een achterhaalde manier van transport, die slechts doeltreffend is voor mensen die dicht bij een station wonen, die tijdens hun werk nergens heen hoeven en die bereid zijn om langer onderweg te zijn. Ik las laast nog een artikel in NRC Magazine, waarin werd uitgelegd dat autorijden - zelfs MET de files meegerekend - nog altijd sneller is dan het OV.

    Kortom: investeren in slimme oplossingen qua wegennet. Verkeer dat niet in steden hoeft te zijn, om die stad heen leiden. En variabele reistijden (dus werktijden) stimuleren.
    pi_50570287
    Feitelijk wil men bij het kabinet mensen dus ontmoedigen om naar hun werk te gaan.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_50570298
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:54 schreef Fastmatti het volgende:
    Op de echt drukke wegen staat er van 6:00 tot 10:00 5.00u - 20.00u file en van 14:00 tot 19:00.
    En je wil niet weten hoe het over 10 jaar is.
    Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
    [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
    pi_50570888
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 11:00 schreef DS4 het volgende:

    [..]

    En je wil niet weten hoe het over 10 jaar is.
    Dat zien we dan wel weer. De verwachting is trouwens dat de files dan afnemen omdat de babyboomers met pensioen gaan. Ik geloof er alleen helemaal niks van.
      maandag 18 juni 2007 @ 12:12:03 #37
    3542 Gia
    User under construction
    pi_50572582
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 09:52 schreef Underverse het volgende:
  • - De staat zal elke beweging met je auto straks kunnen volgen, aangezien voorgestelde apparatuur in je auto dus aan de hand van de verplaatsing en tijdstip de rekening opmaakt. Onze privacy wordt hierdoor erg aangetast.
  • Hier ben ik op tegen, inderdaad.
    Maar ik ben wel vóór rekeningrijden. Wij rijden gemiddeld 10 000 KM per jaar en betalen net zoveel wegenbelasting als iemand die 100 000 KM per jaar rijdt, terwijl die de wegen meer belast.

    Ik vind dat dit prima met de APK vast te stellen is. De garage geeft gewoon bij elke keuring de stand door en dan krijg je een afrekening, moet je bij betalen of krijg je terug. Net als met het gas water en licht.
    pi_50572707
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 12:12 schreef Gia het volgende:

    [..]

    Hier ben ik op tegen, inderdaad.
    Maar ik ben wel vóór rekeningrijden. Wij rijden gemiddeld 10 000 KM per jaar en betalen net zoveel wegenbelasting als iemand die 100 000 KM per jaar rijdt, terwijl die de wegen meer belast.
    Je denkt er dus zelf beter van te worden. Sowieso is het houderschapsbelasting en betaalt iemand die 100.000km per jaar rijdt 10x zoveel accijns. In accijns zit trouwens alles al. Rij je een grote auto, onzuinig, hard, op drukke wegen dan verbruik je meer dus betaal je meer accijns
    quote:
    Ik vind dat dit prima met de APK vast te stellen is. De garage geeft gewoon bij elke keuring de stand door en dan krijg je een afrekening, moet je bij betalen of krijg je terug. Net als met het gas water en licht.
    Goed plan. Vooral niet fraudegevoelig.
      maandag 18 juni 2007 @ 12:30:59 #39
    3542 Gia
    User under construction
    pi_50573162
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 12:16 schreef Fastmatti het volgende:

    Goed plan. Vooral niet fraudegevoelig.
    Ooit op een dag doe je die auto weg, en zien ze aan de eindstand dat er altijd verkeerde standen doorgegeven zijn. Krijg je alsnog een afrekening en de garage een fikse boete.

    Daarbij wordt er ook nu al steeksproefsgewijs gecontroleerd bij APK-keuringen. Denk maar niet dat een garagehouder het risico gaat lopen om een verkeerde stand door te geven.
    Verder kan bij verkeerscontroles ook de stand gechecked worden en kijken of dit enigszins klopt met wat is doorgegeven.
      maandag 18 juni 2007 @ 12:41:14 #40
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_50573471
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 11:19 schreef Fastmatti het volgende:

    [..]

    Dat zien we dan wel weer. De verwachting is trouwens dat de files dan afnemen omdat de babyboomers met pensioen gaan. Ik geloof er alleen helemaal niks van.
    Natuurlijk niet; zolang de nederlandse bevolking hard groei (en dan met name nog met grote groepen die een auto als status zien en dus liever niet in het OV zitten).
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      maandag 18 juni 2007 @ 12:45:32 #41
    3542 Gia
    User under construction
    pi_50573618
    Wat mij betreft gaat de wegenbelasting met 100 euro per jaar omhoog en laten we van dat geld gratis bussen rijden en de trein goedkoper. Eventueel een stevige reductie op een treinabbo of een gratis busabbo. En niet alleen voor forenzen maar ook voor schooljeugd.
    pi_50574485
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 12:45 schreef Gia het volgende:
    Wat mij betreft gaat de wegenbelasting met 100 euro per jaar omhoog en laten we van dat geld gratis bussen rijden en de trein goedkoper. Eventueel een stevige reductie op een treinabbo of een gratis busabbo. En niet alleen voor forenzen maar ook voor schooljeugd.
    de treinen zitten al stampesvol
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      maandag 18 juni 2007 @ 14:17:52 #43
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_50576878
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 10:16 schreef Marcus154 het volgende:
    Ik zie deze aanpak eigenlijk hetzelfde als het verhogen van de prijs van een pakje sigaretten
    Nog een mooi voorbeeld is die afschuwelijk hoge accijns op brandstof

    Het heeft zich al lang en breed bewezen dat je problemen van dergelijke grote niet zomaar oplost, door simpelweg de prijs omhoog te hogen (of in dit geval rekeningrijden in te voeren).

    De heren van Den Haag zouden eigenlijk eens het land in moeten gaan om ideeen op te doen
    Of gewoon eens een FOK! forum bezoeken?
    Ik vraag me serieus af waarom politici inderdaad niet eens wat vaker op discussieborden kijken op internet, staat toch altijd best aardig verwoord wat een flink deel van de bevolking vindt.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_50693416
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 14:17 schreef Metro2005 het volgende:

    [..]

    Ik vraag me serieus af waarom politici inderdaad niet eens wat vaker op discussieborden kijken op internet, staat toch altijd best aardig verwoord wat een flink deel van de bevolking vindt.
    Dat doen ze waarschijnlijk stiekem wel... Ze geven dat alleen niet toe...

    Maar voorlopig hebben de "mietje's" het naar de volgende regeerperiode doorgeschoven... Wordt vervolgd...
      donderdag 21 juni 2007 @ 15:35:19 #45
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50694261
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 12:30 schreef Gia het volgende:

    [..]

    Daarbij wordt er ook nu al steeksproefsgewijs gecontroleerd bij APK-keuringen. Denk maar niet dat een garagehouder het risico gaat lopen om een verkeerde stand door te geven.
    Verder kan bij verkeerscontroles ook de stand gechecked worden en kijken of dit enigszins klopt met wat is doorgegeven.
    Dan nog blijft dit extreem fraudegevoelig. Wat als je kilometerteller in je auto kapot gaat ? Valt gewoon te makkelijk mee te frauderen.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50698483
    Grootste gevaar van rekeningrijden is dat je een socialistische regering, zoals daar nu sprake van is, een middel geeft om prijspolitiek te gaan bedrijven. Het beetje kennis dat politici over economie hebben rijkt niet verder dan 'vraag en aanbod' 'evenwicht' en 'onzichtbare hand'. Zij zien dus dat het aanbod te klein is (file), en springen daar op in door de prijs te verhogen. Men vergeet echter dat voor het bedrijven van prijspolitiek meer nodig is, er moeten substituten beschikbaar zijn op de markt. Anders snij je jezelf op economisch vlak alleen maar in de vingers, immers vervoer gaat meer kosten.

    Rekeningrijden mag mijns inziens enkel dienen om de kosten voor het aanleggen van wegen en het onderhouden van wegen te dekken. Zelfs het verdisconteren van milieheffingen in deze prijs is dus fout. Rekeningrijden is een goed systeem, maar enkel als het op deze manier gehanteerd wordt.
    pi_50699772
    Het grootste gevaar is dat autorijden gewoon 200% duurder wordt. De eerste 100% omdat de overheid het systeem niet werkend krijgt en de volgende 100% omdat er geinvesteerd moet worden in uitkeringstrekkers.
    pi_71914940
    http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article5321763.ece

    We zijn nu 2 jaar verder en wat is veranderd voor de automobilist? Is de beloofde verbeterde doorstroming er al? Meer zitplaatsen in het OV? Meer verbindingen met bus, tram, trein?

    Nee

    Maar al wel wordt er drifitig proef gereden in en rond Eindhoven. Ik las een stukje uit het NRC en de kilometerheffing begint bij 2 cent per kilometer en in de spits kost een kilometer maar liefst 20 cent extra!!

    Ik heb het even uiigerekend en ik rij nu een C1 met 4 euro belasting per kwartaal. Met zo'n 30.000 km per jaar waarvan het grootste deel woon-werk wordt ik bij invoering van het rekeningrijden volgens mij toch redelijk genaaid met een extra kostenpost van minimaal 600 euro per jaar. 600 euro die ik anders zou kunnen besteden aan de economie ipv de schatkist.

    Eurlings je wordt weer eens bedankt! Druk het er maar sneaky door.

    [ Bericht 0% gewijzigd door kawotski op 16-08-2009 10:00:23 ]
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_71916952
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 09:49 schreef kawotski het volgende:
    http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article5321763.ece

    We zijn nu 2 jaar verder en wat is veranderd voor de automobilist? Is de beloofde verbeterde doorstroming er al? Meer zitplaatsen in het OV? Meer verbindingen met bus, tram, trein?

    Nee

    Maar al wel wordt er drifitig proef gereden in en rond Eindhoven. Ik las een stukje uit het NRC en de kilometerheffing begint bij 2 cent per kilometer en in de spits kost een kilometer maar liefst 20 cent extra!!

    Ik heb het even uiigerekend en ik rij nu een C1 met 4 euro belasting per kwartaal. Met zo'n 30.000 km per jaar waarvan het grootste deel woon-werk wordt ik bij invoering van het rekeningrijden volgens mij toch redelijk genaaid met een extra kostenpost van minimaal 600 euro per jaar. 600 euro die ik anders zou kunnen besteden aan de economie ipv de schatkist.

    Eurlings je wordt weer eens bedankt! Druk het er maar sneaky door.
    ik neem aan dat de accijnsen dan ook sterk verlaagd worden net als andere belastingen

    Maar dat zal wel weer te naief zijn
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      zondag 16 augustus 2009 @ 12:50:51 #50
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_71918452
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 09:24 schreef Seneca het volgende:
    Rekeningrijden is belachelijk:

    - Men betaalt al per kilometer, in de vorm van accijns op benzine, en men is er geen kilometer minder door gaan rijden
    - Men staat niet voor zijn plezier in de file. Iedereen moet gewoon naar zijn werk, daar verandert rekeningrijden niets aan.
    - Het kost belachelijk veel geld, techniek, administratie, terwijl men even makkelijk hetzelfde 'effect' zou kunnen berijken door de accijns op benzine te verhogen.
    Maar de overheid krijgt er wel een hele mooie grote databak met informatie over hun burgers er bij die ze weer voor van alles en nog wat kunnen gebruiken
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')