De regering heeft inderdaad een bord voor z'n kop van hier tot Tokio, het kan gratis ingevoerd worden. Hoe? gewoon een heffing op de brandstof , laten we dit het kwartje van Eurlings gaan noemen.quote:- Het gaat weer een hoop geld kosten, en Siemens - die de technologie in huis heeft - zit al behoorlijk te vissen naar de miljardenorder die er voor nodig is. ..en onze Haagse bestuurders hebben zich al eerder laten weten te verleiden met slecht werkende systemen.
niet nodig mits; zie antwoord bovenquote:- De staat moet eerst weer dus die investering terugverdienen door allerlei truukjes met de tarieven uit te halen, waardoor wij weer flink in de portemonaie moeten tasten.
De staat weet helaas nog niet dat ze er voor ons zijn.. derhalve plukken ze ons helemaal leeg en zolang we dat blijven pikken kunnen ze gewoon doorgaan. Ik heb een auto aangeschaft omdat het OV echt niet meer ging, ik moet af en toe ook baggage kunnen vervoeren en ik was minimaal 2x zo lang onderweg, daarbij ook nog duurder uit.quote:- De staat wil de files hiermee aanpakken, dus nu moeten we onze duurbetaalde auto's thuis laten staan - en massaal het openbaar vervoer gaan gebruiken. Waar allerlei smerige mensen dicht bij je in de buurt komen staan/zitten - en lekker met een diepe adem in je nek zitten te zuchten. Kortom - niemand zal kiezen voor het OV als deze speciaal daarvoor al met de auto gaat.
gaan we echt niet meemaken vrees ik.quote:- De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.
mee eens, daarom ben ik voor een heffing via brandstof, geen privacyschendingen, eenvoudig in te voeren, eerlijk - iedereen betaald en niet alleen iemand die gedwongen is in de randstad te werken en ook de toerist betaald mee, tenslotte moeten wij straks ook betalen in Belgie of bijv. voor de Peage in Frankrijk.quote:- De staat zal elke beweging met je auto straks kunnen volgen, aangezien voorgestelde apparatuur in je auto dus aan de hand van de verplaatsing en tijdstip de rekening opmaakt. Onze privacy wordt hierdoor erg aangetast.
de kip is bijna kaal, en we staan nog net zoveel stil omdat iedereen die nu in de file staat hier echt niet vrijwillig/voor zijn lol staat.quote:Kortom, straks zijn we koeien die elk moment van de dag op te sporen zijn en helemaal sufgeplukt worden.
Voordelen?
Je bent denk ik al een tijdje uit Nederland weg? Dan heb ik nieuws voor je, om 10 uur staat er ook file. Op de echt drukke wegen staat er van 6:00 tot 10:00 file en van 14:00 tot 19:00. Zolang er niets bijzonders aan de hand is zoals bijvoorbeeld regen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.
Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
Studenten veroorzaken inderdaad massaal files met hun afgeragde studentenbarrels van het merk Batavus.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.
Bij ons op school stond het idd. verbazend vol met oude opknappers. Met vier wielen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Studenten veroorzaken inderdaad massaal files met hun afgeragde studentenbarrels van het merk Batavus.
De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:08 schreef Gabry het volgende:
Vaak staan er files op de A2 die uit het niets ontstaan lijken te zijn. En na de invoegstrook zijn ze plotseling weg en rijdt alles door met maximumsnelheid.
En dat terwijl er geen afslagen zijn geweest waar auto's van de weg af kunnen.
Duidelijker kan het haast niet.
Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.
Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
Een leuk detail dat mij weleens opvalt is dat bij het invoegen veel mensen zo snel mogelijk op de linker baan proberen te komen. Dus als je rechts blijft rijden haal je zodra het invoegen voorbij is de linker baan in, simpelweg omdat de linkerbaan op zulke plekken veel voller is.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.
Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
1) zal toch maar symbolisch, een klein deel zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:52 schreef Underverse het volgende:- De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.
Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
1) zal toch maar symbolisch, een klein deel zijn.
2) Fat geld was je toch al kwijt toen je je auto kocht? Hoe kan je het dan nu nog een keer kwijt zijn?
Goed idee, ik ga gelijk aan mijn baas voorstellen om de helpdesk waarop ik werk midden in de nacht op te doen ipv overdag!quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.
Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
Volgens mij was het idee van de 80km zones ook dat mensen door een lagere snelheid dichter op elkaar zouden gaan rijden = efficientere vulling van de weg.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:20 schreef du_ke het volgende:
Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.
Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Dat had toch alleen met geluidsoverlast en mileuvervuiling te maken?
Dat is dan flink mislukt. Uiteraard draai je de maatregelen dan niet terug, zoals in elk normaal land wel zou gebeuren (en is gebeurd)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:
Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-73328.jspquote:Vanaf 1 november 2005 geldt op delen van de A10 West, de A20 en de A12 een permanente maximumsnelheid van 80 km/uur. Minister Peijs (VenW) wil met die snelheidsverlaging bijdragen aan een betere luchtkwaliteit.
Dat de luchtkwaliteit door de files alleen maar slechter is geworden zeggen ze er niet bijquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-73328.jsp
Luchtkwaliteit dus, niets files.
ze doen het stapsgewijs. Een auto is na 8 jaar toch geen drol meer waard dus als ze het stapsgewijzinvoeren over 8 jaar is er nix aan het handje.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:47 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |