abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50440210
Rekeningrijden...

Den Haag wil het liefst zo snel mogelijk rekeningrijden invoeren om files aan te pakken...

Ik merk dat er minder weerstand is dan bij de vorige besprekingen van de zogenaamde tolpoortjes...

Ik wil het weer onder de aandacht brengen, omdat ik het echt niet zou willen dat het er komt.

En wel om de volgende redenen:


  • - Het gaat weer een hoop geld kosten, en Siemens - die de technologie in huis heeft - zit al behoorlijk te vissen naar de miljardenorder die er voor nodig is. Deze en zijn concurrenten zal misleidende adviezen de deur uit doen om de order binnen te halen. en onze Haagse bestuurders hebben zich al eerder laten weten te verleiden met slecht werkende systemen.

  • - De staat moet eerst weer dus die investering terugverdienen door allerlei truukjes met de tarieven uit te halen, waardoor wij weer flink in de portemonaie moeten tasten.

  • - De staat wil de files hiermee aanpakken, dus nu moeten we onze duurbetaalde auto's thuis laten staan - en massaal het openbaar vervoer gaan gebruiken. Waar allerlei smerige mensen dicht bij je in de buurt komen staan/zitten - en lekker met een diepe adem in je nek zitten te zuchten. Kortom - niemand zal kiezen voor het OV als deze speciaal daarvoor al met de auto gaat.

  • - De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.

  • - De staat zal elke beweging met je auto straks kunnen volgen, aangezien voorgestelde apparatuur in je auto dus aan de hand van de verplaatsing en tijdstip de rekening opmaakt. Onze privacy wordt hierdoor erg aangetast.

  • - Verschillende provincies zullen straks meeprofiteren, deze hebben doorgaans vrijheid in hun tarieven - waardoor deze ook gaan meeplukken van het systeem.


    Kortom, straks zijn we koeien die elk moment van de dag op te sporen zijn en helemaal sufgeplukt worden.

    Voordelen?

    Het enige voordeel bestaat voor mensen die weinig kilometers maken, en nooit de snelweg op gaan. Die zijn er bijna niet! En dan lopen ze weer tegen het bezwaar dat hun auto drastisch in waarde daalt, dus er ook niet beter van worden.

    Ik zie het als een enorme poging ons verder kaal te plukken! Zeg NEE tegen rekeningrijden!
  • pi_50440621
    ze vergeten dat niemand voor zijn plezier in de file gaat staan. Als er goede alternatieven waren dan zouden mensen die wel gebruiken.

    Oftewel mensen zullen gedwongen zijn alweer meer te gaan betalen omdat ze geen keus hebben.

    Er komt trouwens dus echt geen kastje ingebouwd in mijn gerestaureerde young-timer!
    And then there were syntax-errors
    pi_50469408
    quote:
    - Het gaat weer een hoop geld kosten, en Siemens - die de technologie in huis heeft - zit al behoorlijk te vissen naar de miljardenorder die er voor nodig is. ..en onze Haagse bestuurders hebben zich al eerder laten weten te verleiden met slecht werkende systemen.
    De regering heeft inderdaad een bord voor z'n kop van hier tot Tokio, het kan gratis ingevoerd worden. Hoe? gewoon een heffing op de brandstof , laten we dit het kwartje van Eurlings gaan noemen.
    quote:
    - De staat moet eerst weer dus die investering terugverdienen door allerlei truukjes met de tarieven uit te halen, waardoor wij weer flink in de portemonaie moeten tasten.
    niet nodig mits; zie antwoord boven
    quote:
    - De staat wil de files hiermee aanpakken, dus nu moeten we onze duurbetaalde auto's thuis laten staan - en massaal het openbaar vervoer gaan gebruiken. Waar allerlei smerige mensen dicht bij je in de buurt komen staan/zitten - en lekker met een diepe adem in je nek zitten te zuchten. Kortom - niemand zal kiezen voor het OV als deze speciaal daarvoor al met de auto gaat.
    De staat weet helaas nog niet dat ze er voor ons zijn.. derhalve plukken ze ons helemaal leeg en zolang we dat blijven pikken kunnen ze gewoon doorgaan. Ik heb een auto aangeschaft omdat het OV echt niet meer ging, ik moet af en toe ook baggage kunnen vervoeren en ik was minimaal 2x zo lang onderweg, daarbij ook nog duurder uit.
    quote:
    - De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.
    gaan we echt niet meemaken vrees ik.
    quote:
    - De staat zal elke beweging met je auto straks kunnen volgen, aangezien voorgestelde apparatuur in je auto dus aan de hand van de verplaatsing en tijdstip de rekening opmaakt. Onze privacy wordt hierdoor erg aangetast.
    mee eens, daarom ben ik voor een heffing via brandstof, geen privacyschendingen, eenvoudig in te voeren, eerlijk - iedereen betaald en niet alleen iemand die gedwongen is in de randstad te werken en ook de toerist betaald mee, tenslotte moeten wij straks ook betalen in Belgie of bijv. voor de Peage in Frankrijk.
    quote:
    Kortom, straks zijn we koeien die elk moment van de dag op te sporen zijn en helemaal sufgeplukt worden.

    Voordelen?
    de kip is bijna kaal, en we staan nog net zoveel stil omdat iedereen die nu in de file staat hier echt niet vrijwillig/voor zijn lol staat.
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_50470049
    Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.

    Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_50471278
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.

    Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
    Je bent denk ik al een tijdje uit Nederland weg? Dan heb ik nieuws voor je, om 10 uur staat er ook file. Op de echt drukke wegen staat er van 6:00 tot 10:00 file en van 14:00 tot 19:00. Zolang er niets bijzonders aan de hand is zoals bijvoorbeeld regen.

    Owja, en sinds de invoering van de 80km-zones is het ook normaal als je om zondag 11:00 in de file komt te staan.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:31:43 #6
    80690 hooibaal
    Be prepared.
    pi_50472308
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.
    Studenten veroorzaken inderdaad massaal files met hun afgeragde studentenbarrels van het merk Batavus.
    Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
    pi_50472343
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 00:31 schreef hooibaal het volgende:

    [..]

    Studenten veroorzaken inderdaad massaal files met hun afgeragde studentenbarrels van het merk Batavus.
    Bij ons op school stond het idd. verbazend vol met oude opknappers. Met vier wielen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:37:07 #8
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_50472445
    Ik ben voor rekeningrijden en wel om de reden die sizzler hier beschrijft: Rekeningrijden, de enige oplossing?
    Zo te zien zou hij eigenlijk enkele grafiekjes moeten updaten, want ze zijn nu niet meer te zien.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:38:50 #9
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_50472477
    Ze maken de situatie alleen maar dramatischer.
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 00:44:54 #10
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_50472585
    Ze zouden wegwerkzaamheden, bouwverkeer en traktoren tijdens spitsuren van de wegen moeten weren. De invoegstroken moeten aanzienlijk langer, twee kilometer oid, met doorgetrokken strepen. Mensen willen te snel invoegen en daar ontstaan files. En de wegen verbreden natuurlijk.

    In mijn ogen lijkt het er meer op dat de overheid de files niet wil oplossen. We betalen toch belasting om de wegen op fatsoenlijk peil te houden. Is meer geld opeisen van mensen die naar hun werk moeten het enige wat ze kunnen bedenken?

    [ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 15-06-2007 00:59:42 ]
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 01:08:21 #11
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_50473105
    Vaak staan er files op de A2 die uit het niets ontstaan lijken te zijn. En na de invoegstrook zijn ze plotseling weg en rijdt alles door met maximumsnelheid.

    En dat terwijl er geen afslagen zijn geweest waar auto's van de weg af kunnen.

    Duidelijker kan het haast niet.
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
    pi_50473342
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:08 schreef Gabry het volgende:
    Vaak staan er files op de A2 die uit het niets ontstaan lijken te zijn. En na de invoegstrook zijn ze plotseling weg en rijdt alles door met maximumsnelheid.

    En dat terwijl er geen afslagen zijn geweest waar auto's van de weg af kunnen.

    Duidelijker kan het haast niet.
    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.

    Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_50473394
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:17 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.

    Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 01:22:58 #14
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_50473442
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:17 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De fysica van zo'n file als jij beschrijft is erg interessant. Daar zijn flink wat artikelen over verschenen. De oplossing is simpel. Een flinke buffer/ruimte tot voorganger laten en zo weinig of voorzichtig mogelijk remmen. Op deze manier creeer je een laagdoorlaatfilter en verdwijnt de file vanzelf.

    Helaas rijden er te veel debielen rond, zodat de theorie theorie blijft. In zo'n situatie waarbij er te veel verkeer voor de weg is (en er dus meer kans is op zo'n file), probeer ik de theorie vaak toe te passen. Maar vaak heb je dan van die idioten die op je bumper zitten en zien dat er wat ruimte voor mijn auto is. Die gaan dan heel aggressief inhalen en eten de ruimte voor mijn auto op. Voorlichting zou volgens mij wonderen doen.
    Een leuk detail dat mij weleens opvalt is dat bij het invoegen veel mensen zo snel mogelijk op de linker baan proberen te komen. Dus als je rechts blijft rijden haal je zodra het invoegen voorbij is de linker baan in, simpelweg omdat de linkerbaan op zulke plekken veel voller is.

    De auto's gaan vaak letterlijk voor je aan de kant als je rechts rijdt na een invoegstrook.
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 09:20:06 #15
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_50476934
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 09:52 schreef Underverse het volgende:

  • - De staat beloofd de BPM geleidelijk aan te passen. Dit zal de waarde van je auto doen dalen, dus dat geld ben je meteen kwijt. Ik zie het niet voor me dat je dat terug kan vorderen.
  • 1) zal toch maar symbolisch, een klein deel zijn.
    2) Fat geld was je toch al kwijt toen je je auto kocht? Hoe kan je het dan nu nog een keer kwijt zijn?
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 09:47:51 #16
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_50477476
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 09:20 schreef Napalm het volgende:

    [..]

    1) zal toch maar symbolisch, een klein deel zijn.
    2) Fat geld was je toch al kwijt toen je je auto kocht? Hoe kan je het dan nu nog een keer kwijt zijn?
    Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..
    Vampire Romance O+
    pi_50479223
    Zoals al eerder geopperd. Doe dit door middel van een verhoging van de brandstofprijs. Schaf de BPM, wegenbelasting en al deze meuk af. Mensen met zware auto's worden automatisch harder gepakt omdat deze meer brandstof verbruiken. Geen miljarden kostend systeem dat de privacy aantast als het uberhaupt gaat werken.
    Plus leer mensen in Nederland eens fatsoenlijk autorijden. Heel vaak zie je enorme colonnes linksrijdende mongolen die daar langzamer gaan dan rechts en dan wel heel verstoord signaleren als je ze rechts inhaalt tot het punt dat je naar links moet ivm een voorligger (meestal vrachtauto)
      vrijdag 15 juni 2007 @ 11:16:13 #18
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_50480058
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Mensen moeten gewoon wat inventiever met hun tijd omgaan. Waarom de wegencapaciteit oprekken als mensen best op andere tijdstippen de auto kunnen nemen? Laat studenten in het middelbaar en hoger onderwijs bijvoorbeeld maar om 10 uur 's ochtends beginnen.

    Helaas zullen mensen met de kleine beurs gecompenseerd worden, zodat voor hen de prikkel weer verdwijnt.
    Goed idee, ik ga gelijk aan mijn baas voorstellen om de helpdesk waarop ik werk midden in de nacht op te doen ipv overdag!
    ( Zal lekker rustig worden dan aangezien ik op een helpdesk voor andere bedrijven werk die uiteraard overdag werken.. )



    Ik vind rekeningrijden om heel veel redenen een slecht plan. Niet alleen zal het absoluut niks bijdragen aan het fileprobleem (zelfs toegegeven door diverse ministers) maar het zorgt er ook voor dat autoverkeer nóg duurder wordt terwijl de alternatieven geen alternatief zijn (het is óf ook stampesvol in de spits of er rijdt domweg geen alternatief vervoer) voor 90% van de autogebruikers.

    Komt nog bij dat de overheid de files nog zelf flink in de hand werkt ook door langs de drukste wegen van nederland een paar flinke vinexwijken neer te planten (ypenburg, wijken van delft en die omgeving) en door de scheiding van industriegebieden en woonwijken. Het oeverloos uitstellen van cruciale verbindingen zoals de A4 en uiteraard de idiote huizenprijzen in Nederland, onaantrekkelijke binnensteden om te wonen, overdrachtsbelasting op huizen en het tekort aan (FATSOENLIJKE) huizen.

    En beprijzen werkt niet, daar laten mensen de auto niet voor staan. Lijkt me duidelijk gezien de fileproblemen in het duurste autoland ter wereld.

    Rekeningrijden is gewoon de zoveelste melkkoe van de overheid
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      vrijdag 15 juni 2007 @ 11:23:36 #19
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_50480315
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:20 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.
    Volgens mij was het idee van de 80km zones ook dat mensen door een lagere snelheid dichter op elkaar zouden gaan rijden = efficientere vulling van de weg.

    Moeten ze dat natuurlijk alleen niet gaan doen op een stuk weg waar je binnen 3 kilometer een oprit of 5 hebt en een stuk of 3 afritten (A20!)
    Want dan kan er simpelweg niemand meer fatsoenlijk invoegen! Daar ontstaan die files door op dat stuk. Zie het elke dag weer gebeuren, er wil iemand invoegen, geen ruimte dus er wordt gas losgelaten of geremd om iemand in te laten voegen -> hop harmonica effect en de hele boel staat stil.
    En dat is bij 80 sneller gebeurd dan wanneer je 100 of 120 rijdt, minder marge in de snelheid.

    Of je nou van 120 naar 100 terug af moet remmen of van 60-70 (want dat rijdt iedereen op de 80 stukken) naar 40-50km/u
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 11:24:51 #20
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_50480363
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 01:20 schreef du_ke het volgende:
    Dat was ook het idee achter de 80 km zones. Een wat lagere maar stabiele snelheid zou de files korter moeten maken. maar als mensen blijven optrekken en remmen lukt dat niet.


    Dat had toch alleen met geluidsoverlast en mileuvervuiling te maken?
    Carpe Libertatem
    pi_50480431
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:

    [..]



    Dat had toch alleen met geluidsoverlast en mileuvervuiling te maken?
    Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_50480477
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
    Dat is dan flink mislukt. Uiteraard draai je de maatregelen dan niet terug, zoals in elk normaal land wel zou gebeuren (en is gebeurd)
      † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 11:38:07 #23
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_50480873
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:
    Neuh dat was een bijeffect. het voornaamste doel was volgens mij de doorstroming verbeteren.
    quote:
    Vanaf 1 november 2005 geldt op delen van de A10 West, de A20 en de A12 een permanente maximumsnelheid van 80 km/uur. Minister Peijs (VenW) wil met die snelheidsverlaging bijdragen aan een betere luchtkwaliteit.
    http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-73328.jsp

    Luchtkwaliteit dus, niets files.
    Carpe Libertatem
      vrijdag 15 juni 2007 @ 11:46:13 #24
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_50481137
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef Boze_Appel het volgende:

    [..]


    [..]

    http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-73328.jsp

    Luchtkwaliteit dus, niets files.
    Dat de luchtkwaliteit door de files alleen maar slechter is geworden zeggen ze er niet bij
    wel schijnt de herrie voor omwonenden (alsof die daar over mogen klagen! die weg ligt er al langer dan de meeste mensen daar wonen) ) minder te zijn.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      vrijdag 15 juni 2007 @ 13:28:21 #25
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_50484570
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 09:47 schreef MouseOver het volgende:

    [..]

    Het gaat van je inruilwaarde af, stapsgewijs. Omdat nieuwe auto's zonder bpm goedkoper worden dan jonge tweedehandsauto's, die vervolgens weer in prijs verlaagd worden, enz..
    ze doen het stapsgewijs. Een auto is na 8 jaar toch geen drol meer waard dus als ze het stapsgewijzinvoeren over 8 jaar is er nix aan het handje.
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')