abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50429545
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Kids_Aren't_Alright
quote:
The Kids Aren't Alright

"The Kids Aren't Alright" is the fourth single from The Offspring's album Americana. Its title is an allusion to the Who song/documentary "The Kids Are Alright" (from My Generation).

Meaning and Composition
The lyrics are inspired by a visit Dexter Holland made to his old neighborhood
, Garden Grove in Orange County, California. Seeing that most of his friends met tragedy (car accident, nervous breakdown), he wrote the song, that details the ruined lives of a group of childhood friends. The four kids -- Jamie, Mark, Jay, and Brandon -- all had the potential to have extraordinary lives but each of them ending up throwing it away in a different fashion (Jamie got pregnant and dropped out of high school to raise children, Mark stays home playing guitar and smoking marijuana, Jay committed suicide, and Brandon "OD'D and died").

This fits well with the concept of the album: unpleasant realities of American life. In this case, children are promised they are growing up to a future of unlimited potential, but in reality, most of that potential is never realized.
Video op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Iby-dzo8HMk

Reacties op YouTube:
quote:
iStipek (2 days ago)
The lyrics are true: when you're a kid, you think your every friend and most of people you know are gonna make it in life, but only some of them actually do. Funny how you can only 'get it' when you grow up.

Tinchen666 (2 days ago)
You got the point. When i look back today i wonder where all those people have gone which i used to know in my childhood days. It's frightning when you find out that most of those guys didn't make it and are now spending live in smoking shit and sitting at without work and anything to get.

iStipek (2 days ago)
Tinchen666: I know what you mean. Looking at some of my classmates now, I see them being total loosers. It's sad, really, because when we were kids, they seemed so special and with a lot of potential.
Oftewel: laten we kinderen in een illusie opgroeien dat alles zo geweldig is? Wat gaat er mis? Doen we iets fout?
pi_50429629
the who is weer helemaal hot
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2007 @ 22:31:08 #3
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50429827
Alleen als het gaat om Sinterklaas
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Donald Duck held woensdag 13 juni 2007 @ 22:32:36 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50429913
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:31 schreef Slaapmeisje het volgende:
Alleen als het gaat om Sinterklaas
En de paashaas. En de kerstman.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:39:06 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50430309
Ik zou gewoon niet aan kinderen beginnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Donald Duck held woensdag 13 juni 2007 @ 22:39:36 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50430337
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou gewoon niet aan kinderen beginnen.
jouw naam past net niet in de layout. dat is stom.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50430620
Ik denk dat het een erger effect op een kind heeft wanneer jet het voorhoudt dat het niets in zich heeft dan wanneer een kind denkt dat alles nog mogelijk is. Een onbezorgde jeugd is een mooi iets, als kind hoef je niet alles te weten.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50430648
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

In plaats van die puntjes zou die r er ook wel kunnen staan
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:46:43 #9
pi_50430665
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is niet stom, dat is raa...(r). Ik ga een klacht indienen
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2007 @ 22:48:01 #10
862 Arcee
Look closer
pi_50430731
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:32 schreef __Saviour__ het volgende:
En de paashaas. En de kerstman.
En religie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:48:20 #11
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50430749
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:46 schreef beefcake het volgende:
In plaats van die puntjes zou die r er ook wel kunnen staan
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:52:07 #12
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50430933
Even ontopic: je gaat je kind toch niet voorhouden 'dat hij het wel gaat maken in het leven'... Wat je wél doet is je kind stimuleren om dat wel te doen ... het is uiteindelijk zijn keuze wat hij doet met z'n leven. Het is een keuze als je thuisblijft en alleen gitaarspeelt en wiet rookt... het is een keuze om jong kinderen te krijgen (je bent er zelf bij), en het is een keuze om zoveel drugs te gebruiken dat je er dood aan gaat...
Dit soort dingen ligt uiteindelijk niet bij de ouders, het is niet onze keuze...we kunnen kinderen stúren, maar niet dwingen om een goed leven te gaan leiden.
pi_50430952
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

En religie.
Zonder religie geen pasen en kerstmis.
pi_50431107
Kinderen mogen best in een droomwereld leven zonder drugs, relatieproblemen, sex, en andere zooi die niet bij een kind hoort. Het is als ze pubertjes worden, dat ze uit die illusie gewekt moeten worden.

Trouwens, ik bespeur het idee dat jij je kinderen later laat denken dat ze nooit wat waard worden in het leven? Omdat het leven je toch wel terugpakt?
Death solves all problems: no man, no problem.
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:58:43 #15
pi_50431233
Ik vind dat je toch realistisch moet blijven. Kinderen zijn erg intelligent, als de ouders ze niet vertellen hoe de wereld in elkaar zit kunnen ze dat opvatten als verraad.

Je moet realistisch zijn en ze voordoen dat er heel veel mogelijk is.
pi_50431386
Je kan toch realistisch blijven zonder dat je ze alles vertelt? Kom op zeg, al wat er in de werled gebeurt of kan gebeuren is echt niet te bevatten voor een kind hoor.
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:13:51 #17
pi_50434356
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:02 schreef beefcake het volgende:
Je kan toch realistisch blijven zonder dat je ze alles vertelt? Kom op zeg, al wat er in de werled gebeurt of kan gebeuren is echt niet te bevatten voor een kind hoor.
Peuters worden kleuters, kleuters.....

Je moet de intelligentie van kinderen niet onderschatten en ze worden snel groot.
pi_50434935
Ja ze worden snel groot, ze komen dus al snel genoeg achter alle ellendige dingen in het leven zonder dat je ze vertelt dat ze niet teveel van het leven hoeven te verwachten. Je kan de waarheid ook in een ander jasje steken, zonder teveel in detail te treden. Zo zal ik mijn kinderen straks zo veel mogelijk naar het kinderjournaal laten kijken en zo min mogelijk naar het 'volwassen'journaal.
Ik vind intelligentie en kinderlijke onschuld trouwens twee verschillende dingen.
pi_50437691
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind dat je toch realistisch moet blijven. Kinderen zijn erg intelligent, als de ouders ze niet vertellen hoe de wereld in elkaar zit kunnen ze dat opvatten als verraad.

Je moet realistisch zijn en ze voordoen dat er heel veel mogelijk is.
Tegen mij gericht? Anyway; Als een kind iets vraagt, mag je best antwoord erop geven, maar ik vind dat het de eerste 6-7 jaar niet mijn taak is om te vertellen hoe rot de wereld wel niet is.
Death solves all problems: no man, no problem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')