abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56769103
Ik fiets er bijna dagelijks langs en ik zou er bijna dagelijks willen eten .

Veel plezier!
pi_56770237
Ik wil ook weer!
Veel plezier
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_56772284
heeft dit ook een website oid?

ziet er érg geweldig uit om eens te gaan doen

wow

ik denk ook dat ik hé-le-maal volzit na 10 gangen overigens...
Ja doei.
pi_56773022
http://www.indekeukenvanfloris.nl/

De website is niet zo uitgebreid.
pi_56783233
!!!

De rest van het verslag volgt morgen.
pi_56787458
wow ziet er geweldig uit.. alleen zó duur.. daar krijg ik nooit iemand bij mee
Ja doei.
pi_56787516
Het is niet duur voor wat je krijgt.

Wat je daar krijgt, is liefde in eetbare vorm. Kleine kunstwerkjes.

Oh, trouwens, je zit niet proppievol aan het einde van de avond, want het zijn allemaal mini-gerechtjes. Het is een soort proeverij.

Daan is echt een geweldige gastheer trouwens, ik had 'm zo mee naar huis willen nemen.

Foto's enzo komen nog, ik wacht nog op een mailtje van hen met daarin de beschrijving van alles wat we gegeten hebben. Ik was dat allemaal druk aan het noteren en toen zei het meisje van de bediening dat ik ook gewoon mijn mailadres kon afgeven en dan zou ik het per mail krijgen.
pi_56787534
ja, dat zie ik, dat het het waard is, MAAR ik ben de énige die ik ken die dat daar voor over zou hebben de rest is denk ik (incl. mijn vriend) van het type dat hier zeurt in het topic over dat 'het allemaal zo weinig is'

Ja doei.
pi_56787572
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:30 schreef motorbloempje het volgende:
ja, dat zie ik, dat het het waard is, MAAR ik ben de énige die ik ken die dat daar voor over zou hebben de rest is denk ik (incl. mijn vriend) van het type dat hier zeurt in het topic over dat 'het allemaal zo weinig is'

Ga maar een keer met mij dan. Mijn vriend wil toch ook niet mee, want die is een beetje 'n lastige eter.
pi_56787639
hm... !

Ik ben wel bereid er voor te 'sparen' zeg maar, dus het is niet alsof ik volgende week meteen kan reserveren, maar zou 't wel een keer willen zien/doen/eten
Ja doei.
pi_56787704
Volgende week zitten ze al vol. Je moet echt een aantal weken van tevoren reserveren. Ik heb er voorlopig ook ff geen geld voor, maar ik wil over een paar maandjes wel een keer met je gaan hoor. 't Was in elk geval zeker niet de laatste keer dat ik daar geweest ben.
pi_56787743
Prijs kwaliteit verhouding is echt prima. Wij waren toen voor de 10 gangen, ruime glazen wijn en nog een extra glas voorafgaand aan het menu en een ruime fooi, zo'n 180E kwijt als ik het me goed herinner? Misschien minder zelfs .
Whatever I want.
pi_56787778
Gemiddelde bestedingsbedrag is idd rond de 90 euro pp.
pi_56787884
Ik vind 90 voor zo'n avond echt niet verkeerd hoor. Of je het er voor over hebt en of je het kunt betalen, zijn hele andere discussies.

Ik denk (ben er nog nooit geweest, maar vanyel tettert er nu nog enthousiast over) dat ik liever 90 euro voor 1 keer hier eten dan 3x30 euro voor eten bij de gemiddelde nederlandse eettent, waar beschamend voer wordt voorgezet zonder liefde of enige kennis van zaken klaargemaakt. (En nee dat is niet bij alle eettenten zo, maar helaas vaker wel dan niet.)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_56788372
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ga maar een keer met mij dan. Mijn vriend wil toch ook niet mee, want die is een beetje 'n lastige eter.
Ik heb er ook zo eentje . Zij achter de PS en wij eten .
  zondag 17 februari 2008 @ 12:43:50 #66
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56788800
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Misschien kun je een elfde gang regelen.
'en als elfde gang... kostschooljongensbrood'

(tevens tvp ). Is dit trouwens een beetje een alternatief voor de Librije?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56788961
quote:
Op zondag 17 februari 2008 12:19 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik heb er ook zo eentje . Zij achter de PS en wij eten .
Goed plan, we maken er een meet van.
pi_56790774
klinkt als een plan
Ja doei.
pi_56790958
Heb vriendlief net verteld van dit topic, en dat hij het maareens moest lezen, zou er ook heel graag een keer willen eten na al die enthousiaste verhalen van jullie
pi_56791068
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind 90 voor zo'n avond echt niet verkeerd hoor. Of je het er voor over hebt en of je het kunt betalen, zijn hele andere discussies.

Ik denk (ben er nog nooit geweest, maar vanyel tettert er nu nog enthousiast over) dat ik liever 90 euro voor 1 keer hier eten dan 3x30 euro voor eten bij de gemiddelde nederlandse eettent, waar beschamend voer wordt voorgezet zonder liefde of enige kennis van zaken klaargemaakt. (En nee dat is niet bij alle eettenten zo, maar helaas vaker wel dan niet.)
Inderdaad, liever een keer 90 euro uitgeven en goddelijk eten een hele avond lang met heerlijke wijnen erbij, dan drie keer gemiddeld eten bij de gemiddelde eettent voor 30e.
pi_56791187
Wat wel een leuke ervaring was: ik ben helemaal geen wijnliefhebber, heb er ook de ballen verstand van. Maar ik kon toch echt wel proeven dat dit geen gewone wijnen waren. Ik vind supermarktwijnen vaak allemaal vrij veel op elkaar lijken, maar de wijnen gisteravond waren telkens totaal anders.
pi_56892680
Hmm, die recensie laat even op zich wachten.
Gelukkig mijn nieuwe bezoekje niet meer zo lang: 21 maart ga ik weer
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_56892760
Mailtje met menu laat op zich wachten. En ik kan het echt niet uit mijn hoofd allemaal meer vertellen...
pi_56892808
Ook een beetje druk gehad met mijn werk trouwens. Misschien dat ik dit weekend even het deel van het menu online gooi wat ik zelf heb genoteerd.
pi_56892827
Ik vind het prima hoor. Door je topickick heb ik weer bedacht dat ik moest gaan reserveren
pi_56893562
Ik klik steeds blij, hopende dat er weer foto's of een verslagje staan
pi_56893678
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het prima hoor. Door je topickick heb ik weer bedacht dat ik moest gaan reserveren sparen om te kunnen reserveren
Ik wil ook weer!
pi_56895466
isegrim!!

wat leuk dat het zo goed bevallen was!!
ben benieuwd hoe het er allemaal uitzag en wat erin zat

en ik wil ook een keer daarheen
pi_56899105
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik klik steeds blij, hopende dat er weer foto's of een verslagje staan
Sowwy, Bloes, ik heb een beetje een ^%$^@##$_+)-week. Doe mijn best om dit weekend iig de eerste helft erop te zetten.
pi_56899213
Ik heb trouwens ook enkele foto's van bordjes die al half leeg zijn omdat ik vergat om een foto te maken alvorens te gaan eten.
pi_56900433
Wij gaan in juli weer .
Whatever I want.
pi_56900525
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 07:22 schreef Isegrim het volgende:

Sowwy, Bloes, ik heb een beetje een ^%$^@##$_+)-week. Doe mijn best om dit weekend iig de eerste helft erop te zetten.
pi_56902082
Heb er een aantal maanden geleden gegeten. Beviel me erg goed
pi_56911399
Nou, hier gaan we dan.

We werden ontvangen met een glas Gosset champagne. Er werd ons verteld dat wij die minimaal anderhalve minuut in het glas moesten laten rusten wegens de hoge gisting. We kregen de kurk van de fles mee; die dien je een jaar lang te bewaren en dan brengt het geluk m.b.t. hetgeen waar je op geproost hebt (in dit geval de gezondheid van mijn moeder, die borstkanker heeft (gehad) en nu in het laatste deel van de behandeling zit). De champagne was erg lekker. Ik ben niet zo goed in het beschrijven van smaken vrees ik.

Toen kregen we drie kleine hapjes waarvan ik geen foto heb. Het waren grote vlezige groene olijven, gerookte amandelen ( ) en een rauwe hamsoort die gefrituurd of gebakken leek (knapperig).

Daarna volgde sashimi van tonijn en king crab met avocado en sesam. Helaas heb ik ook daarvan geen foto. De tonijn was heerlijk, zo'n pure, verse smaak (ik hou normaal dus niet van tonijn). De sesam dat waren een soort mini-sesamcrackertjes.

Vervolgens de Simmenthaler côte du boeuf, een soort rosbief. De streep saus die erbij zit had vaag iets weg van pindakaas, maar bleek gemaakt van gerookte uien, heel bijzonder. Verder zaten er kleine, frisse aardappeltjes bij met een soort crème fraîche ertussen.

Dit is de bulgursalade. Ik weet niet wat er allemaal in zat, maar ik wist niet dat zoiets simpels als bulgur zo hemels kon zijn. Het cracker-achtige dingetje dat erop zit, deed me denken aan Indiase papadums. Verder zat er een bijzondere olijfolie bij die er pas aan tafel omheen gesprenkeld werd.

Dan de pompoevelouté, een pompoensoep met saffraan. Zoetig, schuimig en fris.

Dan een tussendoorhapje van kaviaar, gepocheerde oester en krokant gebakken pata negra op een flinterdun toastje. Zowel kaviaar als oester waren nieuw voor me. Beide zijn niet zo aan mij besteed. De structuur van de oester vond ik wel prettig, maar de smaak vind ik niet zo aangenaam. Bij de kaviaar had ik zoiets van "What's all the fuss about?". Je moet er van houden, denk ik. Pata negra is zeer zeker wél aan mij besteed.

Dan poulet noir, een stukje borstfilet en een worstje. They know what to do with chicken. Zó kan kip dus ook smaken. Mals, sappig, smaakvol, geweldig.

Vervolgens een granité van stoofpeertjes, stoofappeltjes en een paar druppeltjes hele oude eh, ja, wat voor drank ook alweer? Ik weet het echt niet meer. Lekker, een stoofpeertjesijsje. Met een echte ouderwetse oma-smaak.

Hier houden mijn notities op, dus nu wordt het heel hard nadenken...

Op de huid gebakken vis, welke soort weet ik echt niet meer. Dit was niet één van mijn favorieten sowieso. Erbij broccoli, spinazie, aardappelpuree.

Ehm, ja. Dit wás dus de hazenrug in hazenbloedsaus. Fantastische wildsmaak. De bloedsaus deed in de verte denken aan chocolade. Zoals je ziet was ik te verdiept in de heerlijkheid van het gerecht om een foto te maken.

Kaasplankje, met van links naar rechts van mild naar sterker. Er zaten o.a. een geitenkaasje bij en een schilmmelkaasje. Ik kan normaal absoluut geen schimmelkaas eten, maar deze lustte ik dus wel. Het brood dat erbij zat was goddelijk en gemaakt door iemand die in Frankrijk cum laude is afgestudeerd aan één of andere brooduniversiteit. Ik weet ff niet meer wat voor drank dat was die erbij zat maar het was zoet.

Het toetje. Iets met chocolade en fruit. Heerlijk zompig in je mond. Het was een speciale chocoladesoort, maar die heb ik dus niet meer genoteerd.

Bij het weggaan kregen we nog een marshmellow met pepermuntsmaak.

Sorry dat ik helemaal niks kan vertellen over de wijnen. De namen waren allemaal veel te lang om op te schrijven en ik vond dat zonde van mijn tijd. Ze waren allemaal ontzettend lekker en kwamen uit alle windstreken (o.a. Duitsland, Marokko). Als ik nog een mailtje van ze krijg, zal ik hier neerschrijven welke wijnen het waren, maar ik heb er echt geen verstand van.
pi_59512238
Volgende week zaterdag gaan wij bij Floris eten. Kijk er echt heel erg naar uit. Het menu zal vast wel weer veranderd zijn tov de beschrijving hierboven. Als ik het allemaal kan onthouden zal ik ook een beschrijving van het menu geven.
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:42:40 #86
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_59515481
Je hebt ongeveer hetzelfde concept in Amsterdam zitten.

Ik heb daar toen gegeten met een vriend samen en dat was echt verschrikkelijk lekker

Site daarvan is: http://www.indekeuken.com/
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_59529659
Ik wil ook al tijden naar dat restaurant, maar ik weet gewoon dat ik er niet van kan genieten als iets zo veel geld kost. Voor mij blijft dat toch een maand boodschappen he... Maar zodra ik rijk word ga ik erheen hoor! Ik had erover gelezen in Delicious. en het concept spreekt me wel aan (wijn, wijn, nog meer wijn? klinkt goed) en de gerechten klinken allemaal heel lekker. De kwaliteit schijnt inderdaad heel goed te zijn, maar ja, het blijft wel 80 euro per persoon... Ik wou dat ik niet zo'n nare calvinistische inslag had.
Sanity is (not) statistical
pi_59531479
Calvinisme.
pi_59532481
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:34 schreef Isegrim het volgende:
Calvinisme.
Tja, sorry, het zijn m'n roots, ik kan er niks aan doen. Mijn voorouders zijn Zwitserse zendelingen en toen ze in Nederland aankwamen zijn ze vlak tegen Zeeland aan gaan wonen. Het spijt me.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:32:03 #90
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_59552317
Hey wat een leuk topic, heb dit helemaal gemist op de een of andere manier

Ziet er heel erg leuk uit allemaal, klinkt lekker en ook niet echt duur, helaas kom ik zelden in Rotterdam, dus erg snel zal ik er niet gaan eten.

Ik zie trouwens verschillende keren "carvers" geschreven staan, dit klopt niet en moet "canners" zijn, wat gewoon een bepaald soort kreeft is, veel mensen denken onterecht dat het niet volgroeide kreeften ("baby's") zijn, maar ze worden gewoon niet groter
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_59804768
Afgelopen zaterdag dus bij Floris (en Daan) gegeten.

Even na half 7 stapten wij binnen, Daan stond al bij de deur en heette iedereen welkom en stelde zich voor.

Onze vrienden zaten al aan de champagne, wij natuurlijk ook maar een glaasje genomen. Daar begonnen we dus mee. Erbij kwam een eenvoudige amuse, gezouten amandelen, chorizo van eoa speciaal wollig varken uit Hongarije en een heerlijke groene olijf.

Op het bord konden we al zien wat we ons allemaal te wachten stond, het was weliswaar in het frans geschreven, maar het meeste begrepen we desondanks toch wel.
Ook de wijnen stonden al op een rijtje uitgestald.

Ik heb geen foto's gemaakt, zal het dus moeten doen met een korte beschrijving en laat de rest aan jullie verbeelding over.

Iedere gang werd door Floris per tafel aangekondigd waarna Daan de wijn inschonk en er steeds weer een mooi verhaal bij had over de wijn/spijs combinatie

We kregen achtereenvolgens:
- Dun gesneden coquilles met zeekraal en kaviaar
- Rauwe tartaar van kalf met een oester, deze was erg vlezig, was een zogenaamde 'klepper-oester'
- Gepocheerd ei met zomertruffel, werd door Floris aan tafel geraspt
- Wild bouillon met een wonton van ganzenlever, hierbij instructies van Daan hoe het beste te eten, eerst wat bouillon, dan wonton in zijn geheel en daarna restant bouillon
- Twee verschillende bereidingen van konijn, waarbij 1 wild en 1 tam was
- Makreel met stukjes tomaat en avocado puree
- Granitee van vlierbessen met olijfolie, waarbij de vlierbessen vers geplukt waren op de Honingerdijk
- Tarbot en canelloni met varkenswang, weer van het zelfde wollige varken uit Hongarije
- Zelf gedraaid worstje van lam met terrine van asperge en (weet ik ff niet meer)
- Kaas plankje met en glas heerlijke Mavrodaphne
- Rabarbercompote en mouse van witte chocolade.

Ik vond ieder gerecht echt heerlijk. Alle gerechten waren ook heel mooi opgemaakt, allemaal kleine schilderijtjes, op steeds weer ander servies.

Bij ieder gerecht een heerlijke bijpassende wijn, uit diverse landen, Duitsland, Oostenrijk, Roemenie, Spanje, NieuwZeeland, Frankrijk, Italie. De namen weet ik allemaal niet meer. Wel de dessertwijn, dat was iets nieuws, een Rose Port van Croft. Dat vind ik een aanrader, wil ik zeker zelf ook gaan kopen.

Tot slot nog een dubbele espresso met een glas Park XO als afsluiting van een super avond.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die willen weten hoeveel zo'n avond nu kost. Na voor 4 personen 444 euro (excl fooi) afgerekend te hebben, stonden wij om 00.30uur weer buiten.
pi_59809306
Die Rose port is idd nieuw, zag ik pas in een vakblad aangekondigd staan.

Ik heb gereserveerd voor december. Op de verjaardag van m'n vriend, zodat ik een excuus heb om een hoop geld uit te geven, en ook nog om de tijd te hebben om te sparen =P
  dinsdag 1 juli 2008 @ 07:22:53 #93
101884 PeRi
Allons-y!
pi_59811191
Ha toch wel Maeghan? .
Whatever I want.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:10:38 #94
3869 David
Drum the drums
pi_59814381
in vergelijking met de librije oid is dit zelfs eerder 'goedkoop' te noemen, lijkt me... hoewel het natuurlijk veel geld blijft.
pi_59820259
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 00:28 schreef Maeghan het volgende:
Die Rose port is idd nieuw, zag ik pas in een vakblad aangekondigd staan.

Ik heb gereserveerd voor december. Op de verjaardag van m'n vriend, zodat ik een excuus heb om een hoop geld uit te geven, en ook nog om de tijd te hebben om te sparen =P
goedzo
pi_59826714
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 07:22 schreef PeRi het volgende:
Ha toch wel Maeghan? .
Ja ik kan het zelf ook nog niet geloven, maar ja. Het staat in het bevestigingsmailtje.
Gelukkig kunnen afstammelingen van calvinistische pseudo-zeeuwen ook impulsief zijn.

Oh en het is jullie schuld natuurlijk. En owee als ik het niet lekker vind!
pi_59830475
quote:
Oh en het is jullie schuld natuurlijk. En owee als ik het niet lekker vind!
Je zult het vast en zeker lekker vinden!!! Trouwens ook lekker tijdig gereserveerd.

Veel plezier alvast. Laat wel ff weten hoe het je het vond.
pi_59830568
Dat is onmogelijk.
pi_59830660
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:12 schreef Heufje het volgende:

[..]

Je zult het vast en zeker lekker vinden!!! Trouwens ook lekker tijdig gereserveerd.

Veel plezier alvast. Laat wel ff weten hoe het je het vond.
Ik zei toch al dat ik moet sparen? Nee ff serieus, leek me leuk voor de verjaardag van m'n . Hij houdt wel van eten (de liefde van de man...).
pi_59830875
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat is onmogelijk.
Dat je het niet lekker vindt dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')