abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50392452
Een paar maanden geleden stuitten we op de site en spraken we af zodra we iets te vieren hadden er te gaan eten. In de keuken van Floris: een restaurant in Rotterdam met het heerlijke concept dat er maar 1 menu is en je dus niet hoeft te kiezen. Na een aperitief tegen zevenen wordt om half acht de eerste gang geserveerd. Vanaf dat moment volgt ongeveer elk half uur een nieuwe gang. Bij elke gang wordt een half glas wijn geserveerd. Je kunt ook kiezen voor een kwart
Theoretisch kun je gangen overslaan, maar dat is normaliter niet echt aan mij besteed. Na het proeven van de eerste gang al helemaal niet meer, toen was ik vastbesloten alles te proeven dat Floris voor ons in elkaar draaide.

De sfeer bij Floris was prettig: netjes, maar toch zo casual dat je zeker niet hoeft op te zitten. Kok Floris neemt de gerechten voor zijn rekening, gastheer Daan doet de rest. Voor een liefhebber van romantische gesprekken en elkaar diep in de ogen kijken is dit restaurant misschien niet de beste keus. Zeker niet als ze met mij op pad is. In de keuken van Floris is namelijk letterlijk in de keuken van Floris. Langs de muur aan een kant van het restaurant staat een lange bank vanwaar je de kok heerlijk op de vingers kunt kijken tijdens het bereiden en opmaken van het eten. Voor de mensen aan de overkant van de tafel is het zicht iets minder, de interessantste taferelen spelen zich (schuin) achter hen af. Vandaar dat ik tijdens het aperitief lekker naast mijn date op de bank kroop om goed uitzicht te hebben. Gelukkig was het niet vol en werd er niet moeilijk gedaan. Vlak voor de eerste gang geserveerd werd, werden de tafeltjes (van ons en de buren, die ons voorbeeld volgden) heringericht, zodat we lekker zo konden blijven zitten. Perfect uitzicht, weinig romantisch gestaar.

Aan de andere kant van het restaurant was het overigens prima mogelijk je op je tafelgenoot te concentreren, daar kon je (logischerwijs) minder goed kijken. En kletsen. Floris hoort graag nog tijdens de avond wat mensen van het eten vinden en kletst er tijdens het werk gezellig over, als je dat leuk vindt.

Maar goed, ik probeer een recensie te schrijven, dan moet ik toch minstens iets over het eten melden. De wijnnamen ben ik meestal al vergeten voor ze uitgesproken zijn. Wijnen kiezen en onthouden is niet mijn sterkste kant. Wat ik op de foto kan nakijken, wordt bij naam genoemd.

Het menu van de avond (wisselt 10x per jaar) staat op een groot krijtbord:

Gang 1, de zeeslammer, bestaat uit een oester, zeewier, een komkommerplantje en een gepocheerd kwartelei. Dit alles wordt in een glas geserveerd. Aan tafel wordt er kokendhete tonijnbouillon bij geschonken. Door met het glas te draaien, gaar je de oester. Dan drink je eerst de tonijnbouillon, om vervolgens van het vaste voedsel een enorme smaakexplosie te krijgen. Het kwarteleitje is zacht gepocheerd en dus van binnen nog vloeibaar. Dat verwachtte ik niet, dus ook qua mondgevoel was het nogal een verrassing, dat vloeibare ei met die iets stevige oester en de groene accentjes. Jammie.

Erbij werd witte Chateaux Pigoudet La chapelle geschonken. Die bracht achteraf de smaak van de oester heel sterk terug, dus dat bleef genieten.

Tussen de gangen dronken we Staatl Fachingen water (3.75 per fles). In dit water proef je de mineralen. Het werkte ideaal om de smaakpapillen te neutraliseren, zodat we ook weer konden genieten van gang 2:

Simmenthaler tartaar, eendelevercreme en crostini, met een beetje auberginecreme.
Het was erg leuk om Floris bezig te zien met het draaien van de tartaar en opmaken van deze bordjes. Lekker geconcentreerd, maar niet te beroerd om even te babbelen over zijn mooie Wusthof Culinar messen.

Qua gerecht deed dit het net niet helemaal voor mij. Alle smaken waren lekker, de tartaar ontzettend zacht en vol van smaak, maar na die explosie van gang 1 miste ik net de pit. Mijn date was wel erg tevree over de smaak.

Wijn: Rosa del Golfo. Deze spetterende rose blies het gerecht een beetje weg. Te lekker voor het eten. Zwaar van smaak, vol wild fruit.

Voor de geïnteresseerden was de hele avond te bekijken welke wijnen we gedronken hadden of nog gingen drinken. Die stonden namelijk, genummerd en wel, uitgestald op de bar.

De wodka hebben we niet gedronken. Die was waarschijnlijk voor de liefhebber.

Verder genieten van gang 3, een onverwacht smakelijke Salade Caesar vegetarienne

Floris had de sla (van die minikropjes) even gebakken en de ansjovis vervangen door kappertjesmayonaise. Normaal proef ik altijd alle smaakjes apart. Dat was hierbij geen goed idee, apart was het allemaal best lekker, maar niet bijzonder. De combinatie maakte het bijzonder en bijzonder lekker. Weer een verrassing, dat een simpel, vegetarisch slagerecht zo kan knallen.
Erbij weer een rose, Les Domaniers de Puits Mouret. Lekker, maar ik kon de rose van een gang eerder moeilijk vergeten.

Gang 4 is een soepje, en wel aspergebouillon met rollade en spekjes van Kamper lam.
Leuk, hoe de knapperige spekjes je even wakker schudden. Over dit gerecht is weinig te vertellen. Goede aspergebouillon, lekkere rollade, fijne combinatie.

De wijn was wel even schrikken. Een Riesling (van het etiket: 2005 Riesling hochgewachs trocken, monzinger fruhlingsplatzchen). Normaal voor mij geen wijn waar ik van geniet, maar deze was net een tikje ziltig en vulde de soep perfect aan.

Bijna halverwege het feest, gang 5, de Noorse carver (moeilijk leesbaar).
Alweer lekker, aten we jonge kreeft.

Vooraan op het bordje mango met rode peper, achteraan avocado met Granny Smith. Ik vond het lekkerder met de mango, mijn date met de avocado. Grappig was wel dat de wijn duidelijk bij de avocado was uitgezocht. Daarmee smaakte hij super, terwijl hij in combinatie met de mango helemaal niet meer bijzonder was. De flits viel helaas bij de meeste foto's precies op deze fles, dus ik kan niet veel meer ontcijferen dan Veracruz.

Poeh, dit verhaal is een stuk uitgebreider dan gepland. Moet nu echt andere dingen gaan doen. De rest volgt, maar dat wordt niet meer vandaag of morgen. De conclusie is in elk geval dat Floris een groot succes is!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:58:28 #2
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_50394143
wow ziet er goed uit
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_50394312
Ik krijg altijd zo'n apart *nietnadertenoemenlichaamsdeel*gevoel wanneer jij het hebt over mondgevoel....

Met foto's is het nog mooier. Ik ben voor binnenkort daar eten!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:21:58 #4
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_50394923
Complimenten voor je uitgebreide verslag
Leuke foto indruk ook zeg!
Leuk om te lezen en idd. voor een liefhebber een pracht restaurantje om te eten
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 13 juni 2007 @ 02:52:35 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50397529
Prima recensie.

Misschien mergen voor de modjes met Uitgebreide Food recensies. ?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 juni 2007 @ 02:59:44 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50397575
Dat restaurant doet mij trouwens een beetje denken aan het concept van Lambermons in Haarlem:
Bluezz' en golfer's Restaurant-recensies, # 3

Klinkt erg goed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_50398816
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik krijg altijd zo'n apart *nietnadertenoemenlichaamsdeel*gevoel wanneer jij het hebt over mondgevoel....
Je wordt er geil van?

Ik vind bij bepaalde gerechten hoe het voelt bijna net zo belangrijk als hoe het smaakt. Apsergebouillon heeft over het algemeen niet echt mondgevoel, dat hoort zo, maar bij iets als die zeeslammer is er vast over nagedacht en het werkt. Je krijgt gewoon een fijne voelverrassing als dat eitje knapt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_50402330
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 07:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je wordt er geil van?
Kind zulke boute woorden zou ik bij een verfijnd topic als dit niet in de mond willen nemen!
De lambermons link had ik idd ook al genoemd.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:04:22 #9
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_50405247
Schitterend verslag zeker met die mooie foto's erbij. En aangezien ik op het moment toch in Rotterdam woon toch maar eens gaan eten. Het concept spreekt me erg aan.
“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
pi_50408311
Restaurants waar je hongerig naar toe gaat en hongerig thuis komt.
Ik word al depressief als ik naar het bordje kijk, laat staan als ik de rekening erbij krijg.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:25:31 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_50410227
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:32 schreef sampoo het volgende:
Ik word al depressief als ik naar het bordje kijk, laat staan als ik de rekening erbij krijg.
Dat is echt bull.
Juist bij dit soort restaurants hebben ze de porties goed op hoeveelheid ingeschat.. vanwege de meerdere gangen.
Je gaat echt wel met een voldaan gevoel naar huis.. en ook voor dit soort restaurants geldt, heb je niet genoeg dan vraag je gewoon een supplement, dat is echt geen schande ofzo.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_50411078
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:32 schreef sampoo het volgende:
Welk gedeelte van 10 gangen begrijp je niet?
pi_50416183
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:25 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Dat is echt bull.
Juist bij dit soort restaurants hebben ze de porties goed op hoeveelheid ingeschat.. vanwege de meerdere gangen.
Je gaat echt wel met een voldaan gevoel naar huis.. en ook voor dit soort restaurants geldt, heb je niet genoeg dan vraag je gewoon een supplement, dat is echt geen schande ofzo.
Geslacht: Vrouw.

10x zoveel supplementen vragen gaat niet zonder een hogere rekening.
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Welk gedeelte van 10 gangen begrijp je niet?
Geslacht: Vrouw.

10x niks blijft niets.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:36:44 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50424225
Vanyel, ik ben wel benieuwd naar deel 2 van het verslag.
Poef.....gone! ©golfer
pi_50426645
Dan moet ik je misschien vast waarschuwen. Na gang 6 werd ik een beetje jolig en was ik veel te enthousiast met eten en kletsen bezig om nog heel veel foto's te maken. Er komen er dus nog maar 3 ofzo.
Ik probeer morgen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:27:18 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50426682
Klint wel erg lekker en een leuke recensie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50431247
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:26 schreef Vanyel het volgende:
Dan moet ik je misschien vast waarschuwen. Na gang 6 werd ik een beetje jolig en was ik veel te enthousiast met eten en kletsen bezig om nog heel veel foto's te maken. Er komen er dus nog maar 3 ofzo.
Ik probeer morgen.
Kan ik me voorstellen
Als die kwartjes wijn
Maar echt een leuk verslag + foto's
pi_50442207
Wat een kleine porties zeg, dat stop je toch in je holle kies?
pi_50442862
Als al die kneuzen die over de portiesgrootte zeuren nu eens een eigen topic openen "copieuze aardappelgerechten voor weinig."
Dan kunnen de mensen die dit soort eten wel waarderen in dit topic blijven hemelen hoe ontzettend goed dit er allemaal wel niet uitziet?
Dat doen? Ok, dank jullie wel!
pi_50463663
Toch bijzonder dat er mensen bestaan die het geen ruk interesseert hoe iets smaakt en eruit ziet, als het maar VEUL is.

Vandaag af maken gaat niet meer lukken, wordt ws. morgen.
pi_50476665
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:43 schreef Vanyel het volgende:
Toch bijzonder dat er mensen bestaan die het geen ruk interesseert hoe iets smaakt en eruit ziet, als het maar VEUL is.

Vandaag af maken gaat niet meer lukken, wordt ws. morgen.
Tsja, zal wel typisch Nederlands zijn, als je betaald voor iets, moet het in principe veel zijn. Smaak kun je niet zien, dus dat is minder belangrijk denk ik..

Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_50480248
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als al die kneuzen die over de portiesgrootte zeuren nu eens een eigen topic openen "copieuze aardappelgerechten voor weinig."
Dan kunnen de mensen die dit soort eten wel waarderen in dit topic blijven hemelen hoe ontzettend goed dit er allemaal wel niet uitziet?
Lul toch niet. Ik hoef niets voor weinig maar je kan die porties makkelijk 2x zo groot maken zonder de rekening al te veel te laten oplopen en dan ben ik wel bereid om er voor te betalen. De kosten in de wat luxere restaurants zitten nauwelijks in het eten. Nee, dus en geen dank.
pi_50480761
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik geef mijn mening, dat mag in NL toch wel?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:15:15 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50486447
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:21 schreef sampoo het volgende:

[..]
Lul toch niet. Ik hoef niets voor weinig maar je kan die porties makkelijk 2x zo groot maken zonder de rekening al te veel te laten oplopen en dan ben ik wel bereid om er voor te betalen. De kosten in de wat luxere restaurants zitten nauwelijks in het eten. Nee, dus en geen dank.
Hoevaak heb jij al een 10-gangen diner gegeten met van die grote porties?
Poef.....gone! ©golfer
pi_50487256
Wat een geweldig leuk verslag!
Ziet er echt meer dan verzorgd uit ook

En voor de neagtievelingen die lopen te miepen over de grootte van de gangen: Zijn zeker ook de mensen die lopen te zeuren als er geen kersje op de appelmoes zit als ze uit eten gaan bij een van der Valk wegrestaurant
pi_50493815
Deel 2

Vreemd om halverwege het diner te beginnen met schrijven, maar het is tijd voor de volgende ronde van Vanyel in de keuken van Floris. Het helpt zeker dat ik was aanbeland bij gang 6, dat was er een waarvan me nu weer het water in de mond loopt als ik eraan denk..

Croque monsieur Floris
Toen ik het op de kaart zag staan dacht ik: "hmm, tosti. Wat kun je daar in godsnaam voor bijzonders mee". Dit dus

De 'tosti' van Floris bestaat uit een geroosterd witbrood belegd met pata negra ham en schuim (uit een ouderwetse slagroomspuit met patroon) van een 3 jaar in een grot gerijpte kaas. De naam is me helaas ontschoten. Ik ben aan het oefenen met kaas, langzaam maar zeker kan ik steeds meer smaakjes waarderen. Deze was puur (toen we vroegen wat het was, spoot Floris een toefje kaas op onze vingers om te proeven) voor mij iets te sterk, maar in combinatie met de andere ingrediënten opeens heel lekker zacht en smaakvol.
De garnering bestond uit 'sprietensla' en een langoustine. Het schattige oranje drupje verderop op het bord is tomatencaramel.
Als elke tosti zo smaakte zou ik ze een stuk vaker eten!
Bij deze tosti een Rioja. Gailur, Crianza 2001 roept het etiket.

Gang 6 was de laatste van de voorgerechtachtigen en de laatste gang die op de foto staat. In plaats van een spoom stond voor nummer 7 Granité op de kaart.
Geen onprettig hapje, maar duidelijk meer bedoeld om je smaakpapillen even wat te laten rusten dan om je weer orgastisch te maken, was dit een glaasje bosvruchtenijsschaafsel met een scheutje olijfolie. Best lekker. Tot mijn schande stond ik te bellen toen deze gang werd opgediend (belangrijk, heus), dus ik heb waarschijnlijk het speciale van de olijfolie gemist. Volgens mijn date maakte die het gerecht wel net iets bijzonders.

Tijd voor de eerste hoofdgerechtachtige, op de huid gebakken rode mul, stamppotje, schaaldierschuim.
In het stamppotje zaten olijven en bleekserderij, het schaaldierschuim werd gespecificeerd naar kreeftenschuim. Dit vond ik een van de minste gerechten. Dat kon zomaar eens aan mij liggen, mijn date vond het wel lekker en de buren roemden dit gerecht zelfs als het beste van de avond. Wat er minder aan was.. Ik denk de combinatie van smaken. Dat ik niet wild ben van bleekselderij en het kreeftenschuim iets te zeeïg vond, hielp niet.
We dronken een witte wijn met de welluidende naam Amayna, een sauvignon blanc uit 2006.

Volgde een moment van grote schrik. Gang 9, Lozère lamszadel, jus van lam en lamsoren werd van het bord gewist. Oooohjeee wat nu? Dit gerecht bleek niet in de planning te staan, ze waren een beetje vergeten het te vervangen door Lozère kalfshartzwezerik met lamsnek.
Spannend. Ik had nog nooit zwezerik gegeten. Tot mijn verrassing bleek dat heel lekker! Het was lekker knapperig gebakken, met een stevige knisperbuitenkant maar zacht van binnen. Met de lamsnek had ik heel toevallig dikke pech: Floris had blijkbaar niet goed gekeken en mij een nekje geserveerd waardoor die dikke zenuw liep. Niet lekker dus. Toen hij tijdens het opmaken van de kaasbordjes vroeg wat we van het vorige gerecht vonden, was ik zowaar eerlijk. Niet zo enthousiast. Floris baalde als een stekker en wilde meteen de oven aanzetten om te laten proeven hoe het gerecht bedoeld was. Met de kaas in het vooruitzicht zat ik daar niet bijzonder op te wachten, dus is mijn lammetje van de rekening gehaald. Netjes. Service waarvan je blij wordt.
Overigens dronken we een lekkere volle Causse Rouge.

De gerechtenfoto's zijn op, maar ik heb nog een leukje van twee geconcentreerd werkende heren. Zo te zien is een van de twee druk met de Ceasar.

Voor de liefhebber was er een intermezzo van, uhh, kaas Een leuk bordje met twee geiten- en twee koeienkaasjes, waarvan twee hard, een zacht en een schimmel. In het midden lag een gezellige dadel. Dit hapje maakten we compleet door het drinken van een sherry met duidelijke rozijnenaccenten.

Bijna tijd om naar huis te gaan, alleen nog gang 10 te gaan: Gemarineerde kersen met lavendelgeitenkarnemelkijs, pure chocolade en pistache.
Met een drankje met de opwekkende naam Elysium.
Nu lieten we het een beetje afweten. Mijn date is niet gek op zoetigheid (maar toch heus vrouw) dus liet deze gang aan zich voorbij gaan. Om vervolgens uiteraard uitgebreid van de mijne te proeven..
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar van dit gerecht kan ik de smaak niet meer terughalen. Dat heeft heel misschien iets te maken met de hoeveelheid halfjes wijn die ik inmiddels had genuttigd. Het ijs is me wel vaag bijgebleven. Het smaakte naar lavendel (mwah) en frissig naar yoghurt/geit. Precies zoals het bedoeld is denk ik..

Al met al hebben we een topavond gehad. Alles klopte. Dat ik hier en daar een gerecht niet helemaal top vond, heeft waarschijnlijk meer te maken met de hoge standaard die Floris zette met zijn eerste gerecht dan met de kwaliteit van de mindere gerechten. Dat ik aan het eind wat minder helder was dan aan het begin is misschien een beetje jammer, maar ik had de wijnen zeker niet willen missen, die maakten de smaakbeleving toch wel af.

Na vijf en een half uur entertainment werd ons gevraagd 140 euro en een beetje af te rekenen. Dat is niet weinig geld, maar gezien de kwaliteit van het gebodene zeker niet duur.

Hoera voor Floris

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 15-06-2007 22:33:53 ]
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:52:58 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50493932
Tweede deel van het menu klinkt ook geweldig, Vanyel.
Het water liep me bij sommige beschrijvingen in de mond.
Poef.....gone! ©golfer
pi_50495438
Ik krijg er honger van

Wat op zich best netjes is aangezien ik net een flink stuk mon chou taart achter de kiezen heb
pi_50498407
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:44 schreef Weird- het volgende:
Ik krijg er honger van

Wat op zich best netjes is aangezien ik net een flink stuk mon chou taart achter de kiezen heb
Hier ook zo, alleen dan niet vol van Mon Chou taart

Echt heel tof verslag. Kan je het ook niet plaatsen in het topic wat hier al eerder werd genoemd? Dit topic zakt uiteindelijk om hoogstwaarschijnlijk in de vergetelheid te raken, en die andere wordt bij tijd en wijle omhoog gekicked
pi_50508778
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Hoevaak heb jij al een 10-gangen diner gegeten met van die grote porties?
Te weinig. 10 gangen of niet. Het blijft weinig voedsel. Ik zou zo 10 van die borden vol op kunnen.
pi_50513012
Misschien ben je dan gewoon een enorme vreetzak?

Voor mensen die echt van heel veel eten houden, kan het inderdaad te weinig zijn, maar tot de iets bovengemiddelde eter is het echt wel zat. Voor mijn vriendin zelfs te veel, terwijl die normaal geen grote moeite heeft met bijvoorbeeld kapsalons naar binnen schuiven.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:33:36 #32
101884 PeRi
Allons-y!
pi_50513798
Jeetje wat een tof restaurant, alles klinkt erg lekker, en de prijs valt zeker mee. Even onthouden dus, Floris!
Whatever I want.
pi_50524037
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Misschien ben je dan gewoon een enorme vreetzak?

Voor mensen die echt van heel veel eten houden, kan het inderdaad te weinig zijn, maar tot de iets bovengemiddelde eter is het echt wel zat. Voor mijn vriendin zelfs te veel, terwijl die normaal geen grote moeite heeft met bijvoorbeeld kapsalons naar binnen schuiven.
Ik zou er minder problemen mee hebben als ik niet zelf zou moeten betalen. Ik ben gewoon best wel een krent wat eten betreft. Ik wil naast lekker ook gewoon een beetje kwantiteit.
pi_50538383
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:46 schreef Vanyel het volgende:

Na vijf en een half uur entertainment werd ons gevraagd 140 euro en een beetje af te rekenen. Dat is niet weinig geld, maar gezien de kwaliteit van het gebodene zeker niet duur.
Ik vind dit bijzonder meevallen. 51/2 uur zitten, goed en apart eten, liters wijn (ongeveer dan) voor 140 euro vind ik niet slecht...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 17 juni 2007 @ 08:46:31 #35
101884 PeRi
Allons-y!
pi_50538418
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:33 schreef PeRi het volgende:
Jeetje wat een tof restaurant, alles klinkt erg lekker, en de prijs valt zeker mee. Even onthouden dus, Floris!
Het is 4 juli geworden .
Whatever I want.
pi_50539419
Wat leuk! Hoop dat het jou net zo bevalt als ons.
Recensie met foto's zijn welkom hoor
pi_51126442
Vanavond dus eten . Ben erg benieuwd en heb er veel zin in.
pi_51157164
Maar hoe was het?
pi_51157524
Wow zeg, daar wil ik ook wel een keertje gaan eten, ziet er supergoed uit.
pi_51157551
En ze zijn nog niet eens duur ook, zie ik op de site.
pi_51158054
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:22 schreef Vanyel het volgende:
Maar hoe was het?
Super! Echt supertof. We hadden hetzelfde menu als jij had, met volgens mij 1 kleine verandering. Het eten was echt perfect, Floris en Daan zijn echt superaardig. Je kan vragen wat je wil, leggen alles prima uit, alles over het eten en de wijn.

Gang 1 waren we een beetje angstig voor hoe we dat nou weg moest krijgen, maar dat was echt een smaakexplosie ! Die boullion erbij maakte het echt overheerlijk. De tartaar was okay, de salade erna was erg apart maar ook weer lekker. Lamsvlees in de aspergeboullion was ook erg goed te eten.

De Noorse carver was echt super. Met die stukjes appel erdoor, mango erbij. Heerlijke stukjes kreeft. ! De croque monsieur was ook wel prima, maar het garnaaltje met caramel erbij was eigenlijk nog veel lekkerder. De granite was echt zooooooo lekker. Jezus, wat was die goed. Overrijpe rode vruchten (bramen, frambozen en bosbessen), met wat vanille, suiker en romige olijfolie. Met een scheutje vodka erover en daarna even in de koeling. Fantastisch. Daar konden er nog wel 10 van naar binnen .

De rode mul was ook erg lekker, heerlijk gemaakt. Normaal nooit zo'n fan van aardappelpuree, maar zo was ie erg lekker. Wij hadden wel de Lozère lamszadel. Twee stukjes lam op andere wijze bereidt. Eentje in de oven en de ander aangebakken en daarna zichzelf laten garen. Allebei erg lekker, goed mals. Erg prettig . Het kaasplankje sloegen we over, niet zulke kaaseters . Het nagerecht was verrassend ook erg lekker. Geitenkarnemelkijs .. Geen idee wat je daar van had moeten denken, maar je proefde het amper en het was lekker romig.

De wijnen erbij waren stuk voor stuk allemaal erg ok. Twee vielen een beetje tegen, maar de namen zijn een beetje ontschoten. De laatste wijn, de desertwijn was wel errug lekker. Ook de rose bij het derde gerecht was erg lekker.

Je merkte wel echt de combinatie van de wijn en het eten. Het vulde elkaar echt elke keer super aan. Naast ons zat een stel die al bijna te laat binnen kwamen en daarna het concept uitgelegd kregen, gingen zitten. Eerste wijn was een witte. Zegt meneer doodleuk. Ik drink geen witte wijnen. . Echt te debiel voor woorden. Floris en Daan nog een keer, snapt u het concept wel, etc? Maar nee, meneer en mevrouw wilden alleen maar rode wijn drinken. .Dan snap ik ook echt niet waarom je dan naar zo'n restaurant gaat. Het draaide vooral om die combinatie.

Echt een superavond gehad qua eten, qua drank, qua service, qua tent. Aanrader .
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:19:28 #42
3869 David
Drum the drums
pi_51160861
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Naast ons zat een stel die al bijna te laat binnen kwamen en daarna het concept uitgelegd kregen, gingen zitten. Eerste wijn was een witte. Zegt meneer doodleuk. Ik drink geen witte wijnen. . Echt te debiel voor woorden. Floris en Daan nog een keer, snapt u het concept wel, etc? Maar nee, meneer en mevrouw wilden alleen maar rode wijn drinken. .Dan snap ik ook echt niet waarom je dan naar zo'n restaurant gaat. Het draaide vooral om die combinatie.
Dit is echt walgelijk inderdaad, ik zou echt pissig worden, aangezien zij het op die manier toch ook een beetje voor jou verbrodden met hun idioot gelul.

Zo ben ik eens in Noorwegen enorm pissig geworden omdat er een Nederlander een enorme rel begon te maken met de obers en uiteindelijk de kok omdat het menu niet in het Nederlands was
pi_51169156
Jaloers jaloers jaloers!
Ik wil meer geld zodat ik vakerderder bij Floris kan eten...
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:44:55 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51175377
Zag er weer heerlijk uit om te lezen, BliksemSchigt.

Ik krijg trek.
Poef.....gone! ©golfer
pi_51178872
Hij verandert trouwens ongeveer 9 keer per jaar per menu en was dacht ik van 18 juli tot begin september dicht.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:19 schreef David het volgende:

[..]

Dit is echt walgelijk inderdaad, ik zou echt pissig worden, aangezien zij het op die manier toch ook een beetje voor jou verbrodden met hun idioot gelul.
En dan ook nog een gerecht niet lekker vinden in combinatie met de wijn. Ja, nogal logisch als je er witte wijn bij moet drinken .
pi_51405776
Mijn moeder is morgen jarig en ik geef haar een volledig arrangement (inclusief champagne) bij Floris cadeau. Ben er net geweest om te betalen en ze mailen me een mooie tegoedbon.

Wat een geweldige kerels, zeg. En die Daan daar wil ik wel een avondje naar kijken.
pi_51407213
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:14 schreef Isegrim het volgende:
Mijn moeder is morgen jarig en ik geef haar een volledig arrangement (inclusief champagne) bij Floris cadeau. Ben er net geweest om te betalen en ze mailen me een mooie tegoedbon.

Wat een geweldige kerels, zeg. En die Daan daar wil ik wel een avondje naar kijken.
Misschien kun je een elfde gang regelen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 13 juli 2007 @ 04:49:51 #48
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_51418775
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Misschien kun je een elfde gang regelen.
Ja, de gang bang.
Confidence through competence
pi_51419206
pi_56769061
Wij gaan vanavond (mijn vader, moeder en ik). Ik zal overal foto's van maken en het verslag hier plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')