Ik vind die hele stage als nut binnen je opleiding als een lul op een drumstelquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:06 schreef MouseOver het volgende:
Minder dan 200 euro is inderdaad wel erg weinig. Neem dan geen stagiair of geef hem een dag per week vri j zodat hij tenminste kans heeft met een bijbaantje de financien wat op peil te houden.
De argumentatie in je verhaal slaat echter als een lul op een drumstel.
Ben je nou echt zo dom?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:14 schreef B-J-O-R-N het volgende:
Ik vind die hele stage als nut binnen je opleiding als een lul op een drumstel
Laat ik het maar even bij mbo stages houden danquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:20 schreef ANWB het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom?
Wil jij je laten helpen door een beginnende arts die geen stage heeft gelopen?![]()
Kloptquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:55 schreef ANWB het volgende:
Je kost het bedrijf meer als dat je oplevert.
Waar jij volledig aan voorbij gaat is dat je dan wel doorhebt hoe zo'n kantoor werkt / in elkaar steekt. Kijken naar The Office of lezen uit een boekje is gewoonweg niet voldoende; je zal toch enige praktijkervaring moeten hebben (en idd: alleen kopieerwerk is geen stage te noemen. Gebeurt dat echt bij joud an zou ik een klacht indienen bij school; dat mag niet eens, je stage meot wel een echt doel te hebben (tenzij het een meeloopstage is utieraard...)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:23 schreef B-J-O-R-N het volgende:
Maar ik laat me niet graag helpen door een arts die tijdens zijn stages alleen maar kopieerwerk en ander bulkwerk heeft gedaan
Is discutabel. Mijn ervaring met mijn eigen stages en verhalen rond om mij heen is dat er altijd klussen klaar liggen waar de FT's niet aan toekomen. Dat zijn de bekende klussen als archiefkasten uitruimem enz. Het verhaal van te groot voor een tafellaken te klein voor een servet is hier vaak ook van toepassing.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:25 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Klopt
Over het algemeen zijn ze meer last dan lust.
De begleiding voor ervaren mensen kost ook geld aangezien die niet door kunnen werken.
Dan zoek je een bijbaantje vlakbij je stageplekquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:02 schreef Swiffer het volgende:
*verkapte kijk mij stoer vliegen elk weekend post*
als je sochtends om 6 uur in de trein moet klimmen en er savonds om half 9 weer uit komt rollen, en dan nog 3 kwartier met de bus moet voordat je thuis bent, dan ga je niet nog ff lekker in de horeca werken ofzo...
Ja niet dus, doe nu eik een beetje werk op afstand, nog steeds voor dezelfde baas. TS moet niet zeiken op zaterdag werken is nog nooit iemand dood aan gegaan...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:02 schreef Swiffer het volgende:
*verkapte kijk mij stoer vliegen elk weekend post*
als je sochtends om 6 uur in de trein moet klimmen en er savonds om half 9 weer uit komt rollen, en dan nog 3 kwartier met de bus moet voordat je thuis bent, dan ga je niet nog ff lekker in de horeca werken ofzo...
en het gaat ook niet over ''rijk worden van mijn stage''quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:36 schreef Swiffer het volgende:
das waar
maar het gaat niet om het op zaterdag werken dacht ik..
Ik kan de bron niet meer vinden, maar ik heb kort geleden de resultaten van een enquete onder werkgevers langs zien komen. Meer dan 2/3 was van mening de stagiairs iets meer binnenbrachten dan ze kosten, of minstens kostendekkend waren. De overige 1/3 vond ofwel dat ze veel meer kosten, ofwel dat ze veel meer opleverden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:25 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Klopt
Over het algemeen zijn ze meer last dan lust.
De begleiding voor ervaren mensen kost ook geld aangezien die niet door kunnen werken.
Ik heb meer geleerd tijdens mijn mbo stages, dan tijdens mijn gehele mbo opleiding..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:22 schreef B-J-O-R-N het volgende:
[..]
Laat ik het maar even bij mbo stages houden dan
Met de huidige vergoedingen zal dat vast kloppen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:45 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik kan de bron niet meer vinden, maar ik heb kort geleden de resultaten van een enquete onder werkgevers langs zien komen. Meer dan 2/3 was van mening de stagiairs iets meer binnenbrachten dan ze kosten, of minstens kostendekkend waren. De overige 1/3 vond ofwel dat ze veel meer kosten, ofwel dat ze veel meer opleverden.
Werkgevers lijken me op zich de laatsten om hierover ten onrechte optimistisch te zijn.
is wel erg veel natuurlijk. Ik krijg nu op mijn stage 185¤ per maand en dat vind ik een redelijke vergoeding. Het is niet veel, ik word er niet rijk van, maar je krijgt als staigiare toch een beloning voor je werk. Op mijn vorige stage werkte ik meer als 40 uur in de week maar kreeg ik niks betaald, maar ik had ook een nog een bijbaan van 13 uur in de week. Voor ongeveer nog geen 200 euro in de maand werkte ik dus meer als 200 uur voor. Dat vind ik voor een student a: teveel uur, sowieso is dat voor iedereen teveel, en b: veel te weinig geld. Daar zou dus wel iets voor moeten worden geregeld.quote:Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 16-jarigen bedraagt ¤ 2,80 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 17-jarigen bedraagt ¤ 3,20 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 18-jarigen bedraagt ¤ 3,71 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 19-jarigen bedraagt ¤ 4,25 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 20-jarigen bedraagt ¤ 4,98 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 21-jarigen bedraagt ¤ 5,88 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 22-jarigen bedraagt ¤ 6,89 bruto per uur.
Vanaf 23 jaar bedraagt het minimumloon per 1 januari 2007 ¤ 8,10 bruto per uur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |