abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:15:43 #1
180933 B-J-O-R-N
Enschede Leeft!
pi_50369712
Ik wil me graag even laten gaan over iets wat wij stage of formeel beroepspraktijkvorming (BPV) noemen.
Een korte toelichting hierop: Een beroepspraktijkvorming is zoals het woord al zegt jezelf een beeld vormen van de praktijk van je evt toekomstige beroep door het een korte periode uit te voeren met begeleiding daar waar nodig..
Nu snap ik wel dat je als staigaire niet gelijk in staat bent om werkzaamheden op je te nemen waar andere al meerdere jaren ervaring in hebben, vandaar dat de verantwoordelijkheden van een staigaire ook minimaal zijn en dat ze van het bekwame personeel een mate van begeleiding krijgen..
Op deze wijze kan het zowel voor de stagaire als het bedrijf een intressante periode zijn dit omdat een stagaire op goedkope (kom ik zo op terug) wijze een deel van de minder leuke klusjes kan doen, en voor de stagaire omdat hij / zij een stukje kennis opdoet van bekwaam personeel en mischien zelfs kan meedraaien in projecten of opdrachten en op deze wijze een volwaardige aanwinst voor een bedrijf is..
Waar gaat het dan mis:
Nou hier:

Waarom krijgt piet bij bedrijf X een vergoeding van 400 euro netto terwijl jan voor 50 euro per maand (En daar nog een 30% belasting over) en dat ook nog eens pas aan het eind van zijn stage krijgt omdat het intern allemaal zo heerlijk geregeld is!

Als het dan zonodig een beroepspraktijkvorming is vind ik het grootste wat je kan vormen het loon immers: daar werk je toch (grote)deels voor, het is tussen werknemer en werkgever een btje geven en nemen tussen werk en geld daar wordt naar een eerlijke verhouding gezocht..

Je snapt mischien wel dat de jan uit mijn verhaal van toepassing is op mijzelf
Ik kan me er erg over frustreren dat iemand met de zelfde opleiding en ambities bij een bedrijf een leuke vergoeding krijgt terwijl hij nog thuis woont, en ik ben uitwonend met veel onkosten en kan 4 maand wachten op amper 140 euro, en na een 40 urige werkweek heb ik nog net de puf om de zaterdag te werken, wat bij lange na niet genoeg is om alle kosten te dekken!
(Jeugd werkt zich te gemakelijk in de schulden) ik zie het zo weer in de krant staan,
Maar dat is ook niet zo vreemd, studenten krijgen standaard een krediet van 1000 aangeboden, ze mogen niet meer dan 10.000 bij verdienen, en kunnen makkelijk lenen bij de ib-groep.. Tel daar een onderbetaalde (Zo mag ik het noemen want als je 30 cent in het ''Echte'' bedrijfsleven verdiend werk je niet in Nederland)
En jah dan heb je snel een aantal studenten die tijdens hun stage schulden maken.. zelfs in de gevangenis krijg je meer voor luciferdoosjes in elkaar zetten

Ik zal een simpel voorbeeld geven hoe ik het graag zou zien ( we zijn een sociale samenleving, dat betekent gelijke rechten) om daar mee te beginnen wil ik dat iedereen een gelijke vergoeding krijgt zo weet je als staigaire waar je aan toe bent en als bedrijf kun je een vast bedrag reserveren voor je slaafjes
Deze vergoeding zou er naar mijn idee als volgt uit moeten zien:

geen volwaardig loon (want je bent ook geen volwaardig werknemer omdat je begeleiding enz nodig hebt)
Geen onderbetaald loon want je volgt een opleiding en bent mede doordat je af en toe ook kut klusjes doet een aandeel voor het bedrijf
Als we nou eens het minimum jeugdloon toepassen (trouwens ik praat over MBO HBO en WO stages) allemaal stages in een beroepenwereld waar het gemidelde loon boven het minimum ligt..

Dan zou een stagevergoeding er als volgt uitzien:

Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 16-jarigen bedraagt ¤ 2,80 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 17-jarigen bedraagt ¤ 3,20 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 18-jarigen bedraagt ¤ 3,71 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 19-jarigen bedraagt ¤ 4,25 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 20-jarigen bedraagt ¤ 4,98 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 21-jarigen bedraagt ¤ 5,88 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 22-jarigen bedraagt ¤ 6,89 bruto per uur.
Vanaf 23 jaar bedraagt het minimumloon per 1 januari 2007 ¤ 8,10 bruto per uur.

40 uur per week * 4,33(Maand) =173 uur *

In mijn geval zou dat het volgende maandloon opleveren: ¤ 861,- bruto (als je een ander wit bijbaantje erbij hebt moet je rekenen op 30% belastingheffing) Dan houd je dus nog ongeveer ¤ 568,- over (Daar gaat een bedrijf toch ook niet kappot van, als ik kijk van mijn stagebegeleiders verdienen is dit voor een gemiddeld bedrijf op deze niveaus echt helemaal niets)
Btw de ingehouden heffing kan je eind van het jaar wel grotendeels terugvragen..

Als laatste nog even de vakantiedagen, gewoon hetzelfde als elke andere werknemer van een bedrijf.. dus half jaar is helft vrije dagen van een normaal mederwerker.
Zelfde geld voor overuren betalen (daar kan je dan nog je extra verdiensten uithalen)

Kijk nu wordt stagelopen een belevenis en een uitdaging! omdat je ook het resultaat ziet en daar werken we toch voor?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:19:00 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_50369858
Wat een lang kut verhaal.

BTW, had je maar een betere plek moeten regelen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_50369902
Ik kreeg een keer kwartje peruur uitbetaald en jij durft nog te zeuren over het minimumloon?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:20:06 #4
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_50369905
Samenvatting? Ga ik echt niet lezen. Zit op stage namelijk
I spoke proper England since I was a children.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:20:14 #5
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_50369909
je hebt helemaal gelijk,

ik heb mijn opleiding 2,5 jaar geleden afgerond, en liep 6 maanden stage.. kon daardoor mijn bijbaan praktisch niet meer uitoefenen (ik moest het hebben van de avondjes van 5 tot 9 uur ofzo) en verloor mijn inkomsten (ookal woonde ik thuis, ik wou wel LEVEN) en wstond dus na verloop van tijd ook in t rood...

ik kreeg alleen van mijn school terug te horen dat ik dankbaar moest zijn dat ik daar stage kon lopen, want ik kostte veel tijd en energie (ik wist het soms beter dan de echte werknemers).

zelfs als we vergoeding kregen, moest dit naat de school toe, alles he!! (het bedrijf betaalde 15 euro per week voor een stagiaire aan school, kun je t je voorstellen))
pi_50369964
bjorn for president!!

jammer dat mn stage net is afgelopen en dat ik er helemaal nix voor heb gekregen
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_50370013
Klachten over stage kan je hier kwijt.. Stage SC #208: Waar we rustiger worden
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:23:53 #8
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_50370048
neej dat is een sloowsjet.. dit is een klacht!
pi_50370219
Er zijn nu te weinig stageplaatsen. Jouw "plan" zal vast bijdragen aan het oplossen van dit tekort.

pi_50370329
Je hebt stage om te leren, wees blij dat je wat krijgt.
Door zo'n hoge vergoeding zullen redelijk wat mensen de grens voor stufi overschrijden, met boetes ed. tot gevolg. Dat kan niet betaald worden want al het geld moet uitgegeven worden --> nog meer schulden.
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:32:57 #11
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_50370368
quote:
Ik kan me er erg over frustreren
Heel grappig, hier stopte ik met lezen.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:35:56 #12
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_50370477
ik krijg helemaal niets
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_50370542
Ik krijg helemaal niets Ben ook nog eens ontslagen bij het bedrijf waar ik voorheen werkte! Puur omdat ik niet meer aan mijn uren kan komen icm stage

70 euro stufi is waar ik ALLES van moet doen. (ok ben inwonend maar zelfs dan stelt 70 euro geen fuck voor)
pi_50370637
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:31 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je hebt stage om te leren, wees blij dat je wat krijgt.
Door zo'n hoge vergoeding zullen redelijk wat mensen de grens voor stufi overschrijden, met boetes ed. tot gevolg. Dat kan niet betaald worden want al het geld moet uitgegeven worden --> nog meer schulden.
Ik krijg een redelijk hoge stagevergoeding, maar heb vanwege me stage mijn bijbaantje moeten opzeggen.. dus naar dat geld kon ik fluiten. Moet wel eerlijk bekeken dat het 'beter' betaald dan bijbaantje dwz, ik verdien maandelijks nu meer dan mijn toenmalige bijbaantje.

Over een tekort aan stage plaatsen.. via een stagemiddelingsbureau kwam ik aan 4-5 potentiele stageplaatsen. Die minimaal verplicht waren om 250 euro per maand te betalen..
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:42:23 #15
180933 B-J-O-R-N
Enschede Leeft!
pi_50370720
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:20 schreef Swiffer het volgende:
je hebt helemaal gelijk,

ik heb mijn opleiding 2,5 jaar geleden afgerond, en liep 6 maanden stage.. kon daardoor mijn bijbaan praktisch niet meer uitoefenen (ik moest het hebben van de avondjes van 5 tot 9 uur ofzo) en verloor mijn inkomsten (ookal woonde ik thuis, ik wou wel LEVEN) en wstond dus na verloop van tijd ook in t rood...
Je hebt idd ook nog zoiets als een sociaal leven wat je graag wilt houden, vandaar dan ik op de zaterdag overdag werk

Ik heb het gevoel dat diegene die zeuren van ''Wees blij dat je iets krijgt enz'' zelf alles van hun ouders krijgen ofzo maar ik betaal alles maar dan ook alles zelf, Niet dat ik dat erg vind ik ben blij zelfstandig te zijn, al vind ik dat je op deze manier wel een btje in het diepe gegooid wordt
pi_50370856
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:15 schreef B-J-O-R-N het volgende:
vind ik het grootste wat je kan vormen het loon
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_50370861
Ik weet niet hoe het bij jou geregeld is, maar ik kon in mijn tijd ( 2 en 4 jaar geleden) kiezen tussen zelf een plaats regelen of een door de Hogeschool geregelde plaats (waarbij je ook nog je voorkeur kon aangeven).

Als jij braaf je eigen plek geregeld zou hebben, had je zelfs nog kunnen proberen te onderhandelen over de vergoeding. Maar jij zal zeker (net als ik overigens) gewoon de school het hebben laten regelen. En dan heb je de pech gehad dat jij een van de naai-opdrachten hebt gekregen.
pi_50370901
Ik krijg geen cent. Terwijl ik wel 'n lessysteem heb gebouwd voor groep 5+6+7 (stage op basisschool) en de inventaris van de school aardig verbeterd heb. Daarnaast heb ik ook nog 'n half jaar les gegeven.

Stage van 'n jaar. 3 dagen per week. Ik hoef echt niet wat in de op voorgesteld word. (Al zou ik het waarderen) maar 'n vorm van betaling zou wel heel fijn zijn.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:47:32 #19
180933 B-J-O-R-N
Enschede Leeft!
pi_50370933
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:45 schreef El_Psycho het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jou geregeld is, maar ik kon in mijn tijd ( 2 en 4 jaar geleden) kiezen tussen zelf een plaats regelen of een door de Hogeschool geregelde plaats (waarbij je ook nog je voorkeur kon aangeven).

Als jij braaf je eigen plek geregeld zou hebben, had je zelfs nog kunnen proberen te onderhandelen over de vergoeding. Maar jij zal zeker (net als ik overigens) gewoon de school het hebben laten regelen. En dan heb je de pech gehad dat jij een van de naai-opdrachten hebt gekregen.
Mijn 1e stage heb ik zelf geregeld (Leuk bedrijf, redelijke vergoeding) 2e bedrijf door school omdat ik na een aantal pogingen in tijdsnood kwam (brak kut bedrijf)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:48:42 #20
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_50370989
Tssssssssssk, lang verhaal, ga ik niet lezen.

Je bent een zeikerd. Ik heb er al 5 stages opzitten waarvan slechts 1 betaald . Je zit op school, je hebt geen diploma en je hebt nergens recht op. Dit is klaarstomen voor de grote mensen wereld, dit is dus nog niet de grote mensen wereld
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_50371083
Vraag om een algehele regeling voor alle bedrijven. Moet je echt doen, dan kan je er vanuit gaan dat je helemaal niks meer krijgt.

Het is dan ook een stage; je bent daar om te leren, niet om geld te verdienen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:53:17 #22
180933 B-J-O-R-N
Enschede Leeft!
pi_50371190
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Vraag om een algehele regeling voor alle bedrijven. Moet je echt doen, dan kan je er vanuit gaan dat je helemaal niks meer krijgt.

Het is dan ook een stage; je bent daar om te leren, niet om geld te verdienen
Is geld verdienen niet een zeer goeie motivatie om te leren?
Is het niet fijn als je kunt leren op een studieplek met licht en stromend water + gas
Is het niet fijn als je naast je studie en je stahge nog zoiets als vrienden kunt hebben?
pi_50371328
Je kost het bedrijf meer als dat je oplevert.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:58:12 #24
180933 B-J-O-R-N
Enschede Leeft!
pi_50371408
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:55 schreef ANWB het volgende:
Heb een maquette (2 weken) gemaakt die mijn stagebedrijf 5000 euro opleverde, dat is geloof ik ietsje meer dan ik krijg
al zou je alle onkosten er nog vanaf halen
pi_50371595
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:58 schreef B-J-O-R-N het volgende:

[..]

Heb een maquette (2 weken) gemaakt die mijn stagebedrijf 5000 euro opleverde, dat is geloof ik ietsje meer dan ik krijg
al zou je alle onkosten er nog vanaf halen
Ow OK, je kost in 99% van de gevallen meer als dat je opbrengt.
pi_50371633
Dit hangt toch echt af van het bedrijf waar je terecht komt. Als je een fatsoenlijke stageplek regelt, wat overigens ook inhoudt dat je écht zult moeten werken, verdien je gewoon een fatsoenlijke stagevergoeding. Maar dat komt je uiteraard niet aanwaaien, je zal dat zelf moeten vinden. Bovendien kan je je dus niet de houding aanmeten die zo populair is bij stagairs: de hele dag uit de neus vreten. Je krijgt wat je verdient
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:06:07 #27
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50371732
Minder dan 200 euro is inderdaad wel erg weinig. Neem dan geen stagiair of geef hem een dag per week vri j zodat hij tenminste kans heeft met een bijbaantje de financien wat op peil te houden.

De argumentatie in je verhaal slaat echter als een lul op een drumstel.
Vampire Romance O+
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:14:23 #28
180933 B-J-O-R-N
Enschede Leeft!
pi_50372067
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:06 schreef MouseOver het volgende:
Minder dan 200 euro is inderdaad wel erg weinig. Neem dan geen stagiair of geef hem een dag per week vri j zodat hij tenminste kans heeft met een bijbaantje de financien wat op peil te houden.

De argumentatie in je verhaal slaat echter als een lul op een drumstel.
Ik vind die hele stage als nut binnen je opleiding als een lul op een drumstel

Ben het er wel mee eens dat zelf een plek zoeken en dan tenminste kijken naar een stagevergoeding een goed plan is, met z'n allen boycotten die slecht of niet betaalde stages
Zoals ik al zei was mijn 1e stage een leuke stage, maar heb wel geleerd om nooit iets door school te laten regelen..
Btw uit mijn neus vreten is er niet bij
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:18:25 #29
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_50372239
ach tja..

Als je je onderbetaald voelt ben je ook minder gemotiveerd om een klusje snel uit te voeren... dus... je doet alles op een slakken tempo toch??
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_50372330
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:14 schreef B-J-O-R-N het volgende:
Ik vind die hele stage als nut binnen je opleiding als een lul op een drumstel
Ben je nou echt zo dom?

Wil jij je laten helpen door een beginnende arts die geen stage heeft gelopen?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:22:52 #31
180933 B-J-O-R-N
Enschede Leeft!
pi_50372414
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:20 schreef ANWB het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom?

Wil jij je laten helpen door een beginnende arts die geen stage heeft gelopen?
Laat ik het maar even bij mbo stages houden dan
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:23:54 #32
180933 B-J-O-R-N
Enschede Leeft!
pi_50372451
Maar ik laat me niet graag helpen door een arts die tijdens zijn stages alleen maar kopieerwerk en ander bulkwerk heeft gedaan
pi_50372489
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:55 schreef ANWB het volgende:
Klopt
Over het algemeen zijn ze meer last dan lust.
De begleiding voor ervaren mensen kost ook geld aangezien die niet door kunnen werken.
pi_50373023
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:23 schreef B-J-O-R-N het volgende:
Maar ik laat me niet graag helpen door een arts die tijdens zijn stages alleen maar kopieerwerk en ander bulkwerk heeft gedaan
Waar jij volledig aan voorbij gaat is dat je dan wel doorhebt hoe zo'n kantoor werkt / in elkaar steekt. Kijken naar The Office of lezen uit een boekje is gewoonweg niet voldoende; je zal toch enige praktijkervaring moeten hebben (en idd: alleen kopieerwerk is geen stage te noemen. Gebeurt dat echt bij joud an zou ik een klacht indienen bij school; dat mag niet eens, je stage meot wel een echt doel te hebben (tenzij het een meeloopstage is utieraard...)

Zonder enige ervaring kan je behoorlijk in het diepe vallen en / of erachterkomen dat kantoorwerk 3x niks voor jou is, waardoor je al vrij snel het kantoor zal verlaten. Daar heeft verder dan niemand wat aan.
pi_50373280
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:25 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Klopt
De begleiding voor ervaren mensen kost ook geld aangezien die niet door kunnen werken.
Is discutabel. Mijn ervaring met mijn eigen stages en verhalen rond om mij heen is dat er altijd klussen klaar liggen waar de FT's niet aan toekomen. Dat zijn de bekende klussen als archiefkasten uitruimem enz. Het verhaal van te groot voor een tafellaken te klein voor een servet is hier vaak ook van toepassing.

Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat bedrijvig Nederland zich dusdanig maatschappelijk bewust zijn dat ze graag op hen kosten een leerling begeleiden. Mocht ik een bedrijf hebben en een stagiair kost me meer dan me lief is wil ik geen stagiair.

Overigens betwijfel ik of het minimumloon verhaal dé oplossing is. Ik wil leraar worden in het voortgezet onderwijs en ook daar is besproken dat in het laatste stage jaar de stagiare een (voor stage begrippen) riant salaris moet krijgen. Op eens zie je bij veel scholen dat ze toch niet zo'n behoefte hebben aan een stagiair.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:56:55 #36
27167 SuperWeber
pi_50373488
Hoezo, TS moet waarschijnlijk 5 dagen per week stage lopen, daarnaast kan hij nog prima werken. Ik heb tot voor kort, ook tijdens stages, elke zaterdag gewerkt vanaf mijn 13e oid, ja 13 jaar lang, bij dezelfde baas. Simpelweg om alles te kunnen betalen, dat ik dan op zaterdag 24 uur lang wakker was 7 uur 's ochtends beginnen en 7 uur 's ochtends weer thuiskomen, dat boeide me niet, daar was zondag voor. Ik ben ermee gestopt omdat elke zaterdag heen en weer vliegen naar Helsinki iets teveel van het goede is. TS moet gewoon een schop onder zijn reet hebben...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:02:32 #37
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_50373666
*verkapte kijk mij stoer vliegen elk weekend post*

als je sochtends om 6 uur in de trein moet klimmen en er savonds om half 9 weer uit komt rollen, en dan nog 3 kwartier met de bus moet voordat je thuis bent, dan ga je niet nog ff lekker in de horeca werken ofzo...
pi_50373834
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:02 schreef Swiffer het volgende:

als je sochtends om 6 uur in de trein moet klimmen en er savonds om half 9 weer uit komt rollen, en dan nog 3 kwartier met de bus moet voordat je thuis bent, dan ga je niet nog ff lekker in de horeca werken ofzo...
Dan zoek je een bijbaantje vlakbij je stageplek
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:15:10 #39
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_50374140
"ja maar van stage leer je heel veel"

Kuche---Kuc..BULLSHIT!!!

Stage = UITGEZOGEN WORDEN!!!

Je werkt harder dan de mensen daar en vangt er geen flikker voor.
Mensen die dingen zeggen als dat het leerzaam is, zijn bazen of werken voor het rijk!
Opzouten!!!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:16:29 #40
27167 SuperWeber
pi_50374181
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:02 schreef Swiffer het volgende:

Ja niet dus, doe nu eik een beetje werk op afstand, nog steeds voor dezelfde baas. TS moet niet zeiken op zaterdag werken is nog nooit iemand dood aan gegaan...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:36:11 #41
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_50374841
das waar

maar het gaat niet om het op zaterdag werken dacht ik..
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:51:30 #42
180933 B-J-O-R-N
Enschede Leeft!
pi_50375458
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:36 schreef Swiffer het volgende:
das waar

maar het gaat niet om het op zaterdag werken dacht ik..
en het gaat ook niet over ''rijk worden van mijn stage''
maar wel over mijn normale levensbehoeftes te kunnen bekostigen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 16:24:58 #43
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_50376718
Skeit man ik krijg 100 koetjesrepen per maand van stage

weuts !!

Das omgerekend 1.08 euro per uur ofzo !!!
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 12 juni 2007 @ 16:29:34 #44
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_50376880
vet voor je!! dus jij leeft van chocosoep, chocobiefstuk en chocobloemkool??
  dinsdag 12 juni 2007 @ 16:45:59 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50377395
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:25 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Klopt
Ik kan de bron niet meer vinden, maar ik heb kort geleden de resultaten van een enquete onder werkgevers langs zien komen. Meer dan 2/3 was van mening de stagiairs iets meer binnenbrachten dan ze kosten, of minstens kostendekkend waren. De overige 1/3 vond ofwel dat ze veel meer kosten, ofwel dat ze veel meer opleverden.

Werkgevers lijken me op zich de laatsten om hierover ten onrechte optimistisch te zijn.
Vampire Romance O+
pi_50378796
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:22 schreef B-J-O-R-N het volgende:

[..]

Laat ik het maar even bij mbo stages houden dan
Ik heb meer geleerd tijdens mijn mbo stages, dan tijdens mijn gehele mbo opleiding..
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:54:33 #47
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_50381465
Wat is dit nu voor bullshit, er zitten vet grote verschillen tussen bedrijven. Je bepaalt toch zelf of je bij de eerste beste grafkanker metaalfabriek stage gaat lopen of een goed aangeschreven bedrijf uitzoekt en ervoor gaat solliciteren. Daarnaast zijn er mensen die op hun stage alleen boodschappen doen en schoonmaken en andere verbeteren een geheel proces waardoor 1 miljoen euro meer wordt verrdient.

Als jij jezelf 50 euro per maand waard vind moet je dat zelf weten. Je hebt niet voor niets een sollicitatiegesprek, regel dan dat je normaal betaalt wordt of ga naar een ander bedrijf. Zelf heb je het kut geregeld, nu moet je niet het systeem afzeiken.

Ik zit hier bijvoorbeeld lekker in China, krijg appartement, dik salaris en gedeelte van mn ticket vergoed. Leef hier als een koning en houd dadelijk nog 2500 e over om 2,5 maanden te reizen.

Ach ja het verschil moet er zijn ....
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:00:27 #48
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_50381664
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:37 schreef -Muse- het volgende:
Ik krijg helemaal niets
Ja en sinterklaas is daar zeker verantwoordelijk voor. Wat een lamme zeikers allemaal in NL.
pi_50381681
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:45 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik kan de bron niet meer vinden, maar ik heb kort geleden de resultaten van een enquete onder werkgevers langs zien komen. Meer dan 2/3 was van mening de stagiairs iets meer binnenbrachten dan ze kosten, of minstens kostendekkend waren. De overige 1/3 vond ofwel dat ze veel meer kosten, ofwel dat ze veel meer opleverden.

Werkgevers lijken me op zich de laatsten om hierover ten onrechte optimistisch te zijn.
Met de huidige vergoedingen zal dat vast kloppen.
Dus als de prijs omhoog moet zal de vraag vermoedelijk sterk afnemen omdat de kosten en baten niet meer in verhouding zijn.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:05:29 #50
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_50381840
Ik ben het er wel mee eens dat er een standaard vergoeding oid moet zijn voor staigiares, maar
quote:
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 16-jarigen bedraagt ¤ 2,80 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 17-jarigen bedraagt ¤ 3,20 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 18-jarigen bedraagt ¤ 3,71 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 19-jarigen bedraagt ¤ 4,25 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 20-jarigen bedraagt ¤ 4,98 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 21-jarigen bedraagt ¤ 5,88 bruto per uur.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2007 voor 22-jarigen bedraagt ¤ 6,89 bruto per uur.
Vanaf 23 jaar bedraagt het minimumloon per 1 januari 2007 ¤ 8,10 bruto per uur.
is wel erg veel natuurlijk. Ik krijg nu op mijn stage 185¤ per maand en dat vind ik een redelijke vergoeding. Het is niet veel, ik word er niet rijk van, maar je krijgt als staigiare toch een beloning voor je werk. Op mijn vorige stage werkte ik meer als 40 uur in de week maar kreeg ik niks betaald, maar ik had ook een nog een bijbaan van 13 uur in de week. Voor ongeveer nog geen 200 euro in de maand werkte ik dus meer als 200 uur voor. Dat vind ik voor een student a: teveel uur, sowieso is dat voor iedereen teveel, en b: veel te weinig geld. Daar zou dus wel iets voor moeten worden geregeld.
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')