abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50417607
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ook weleens gehoord van de enorme zeeschelpen op Mt. Everest? Hoe komen die daar?
Door het schuiven/botsen van tektonische platen werden de Himalaya gevormd. Bij het omhoog stuwen van de platen, zijn ook de schelpen mee omhoog geduwd.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_50417666
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:38 schreef Iblis het volgende:

[..]

En dat was genoeg?
Ja.
quote:
In de Bijbel staat dat de gehele aarde incl. bergen en alles onder water stond. Dat is best veel als je bedenkt hoe hoog de Mount Everest is. Dat is gigantisch veel water. Als 't in ijs zou zijn omgezet zou het nog meer zijn. Of bedoel je dat door de vloed pas alle bergen e.d. zijn ontstaan en de aarde (nagenoeg) vlak was (althans, qua land)?
Voor de vloed was de aarde vlakker ja, dat is het idee. Tijdens de vloed en bij het wegvloeien van het water zijn bergen, dalen en zeeën ontstaan. Het water moest ten slotte wel ergens heen. Volgens mij kan je ook gewoon zien waar de 'fonteinen van de diepte', zo worden ze genoemd, openbraken, tussen de continentale platen bij de grote ruggen. Maar ik heb me nog niet genoeg verdiept in dat aspect om op alles een altijd zinnig antwoord te geven, dus give me a break als ik niet-onderbouwde onzin uit lijk te braken
pi_50417703
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:44 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Door het schuiven/botsen van tektonische platen werden de Himalaya gevormd. Bij het omhoog stuwen van de platen, zijn ook de schelpen mee omhoog geduwd.
Ja maar kom op.. 10 kilometer de lucht in, zonder dat ze verweren oid. Het zijn fossielen he.
pi_50417931
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja maar kom op.. 10 kilometer de lucht in, zonder dat ze verweren oid. Het zijn fossielen he.
Als jij een laag schelpen hebt van 1 meter dik, dan zal de buitenste laag verweren. De laag eronder niet snel. Grote kans dat er dus veel meer schelpen hebben gelegen dan dat nu het geval is. Daarbij, hoe hoger het komt, hoe meer sneeuw en ijs erop zal komen.
IJs preserveert goed
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_50418075
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Als jij een laag schelpen hebt van 1 meter dik, dan zal de buitenste laag verweren. De laag eronder niet snel. Grote kans dat er dus veel meer schelpen hebben gelegen dan dat nu het geval is. Daarbij, hoe hoger het komt, hoe meer sneeuw en ijs erop zal komen.
IJs preserveert goed
Ik zeg onderzoeken die handel. Ik geloof niet dat in de eerste 30 vd 50 miljoen jaar waarin die mount everest gemaakt is, erosie, verweer en andere organismen geen einde hebben gemaakt aan die schelpen.
pi_50418105
Hier worden wat dingetjes genoemd die we eventueel nader kunnen bekijken.
quote:
There is abundant evidence that many of the rock strata were laid down quickly, one after the other, without significant time breaks between them. Preservation of animal tracks, ripple marks and even raindrop marks, testifies to rapid covering of these features to enable their preservation. Polystrate fossils (ones which traverse many strata) speak of very quick deposition of the strata. The scarcity of erosion, soil formation, animal burrows and roots between layers also shows they must have been deposited in quick succession. The radical deformation of thick layers of sediment without evidence of cracking or melting also shows how all the layers must have been still soft when they were bent. Dykes (walls) and pipes (cylinders) of sandstone which connect with the same material many layers beneath show that the layers beneath must have been still soft, and contained much water. That the sandstone could be squeezed up through cracks above to form the ‘clastic’ dykes and pipes, again shows rapid deposition of many strata.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:24:37 #157
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50418849
Op zo'n moment vind ik de consensus van echte wetenschappers toch wat overtuigender. En nee, nooit is daar uitgekomen, hoe graag de gelovigen onder hen het ook wilden, dat er bewijzen voor de zondvloed zijn. Je buigt alle feiten om je eigen conclusie heen. Interessant om te zien, maar tegelijk onzinnig.
Zyggie.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:32:43 #158
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50419091
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Voor de vloed was de aarde vlakker ja, dat is het idee. Tijdens de vloed en bij het wegvloeien van het water zijn bergen, dalen en zeeën ontstaan. Het water moest ten slotte wel ergens heen. Volgens mij kan je ook gewoon zien waar de 'fonteinen van de diepte', zo worden ze genoemd, openbraken, tussen de continentale platen bij de grote ruggen. Maar ik heb me nog niet genoeg verdiept in dat aspect om op alles een altijd zinnig antwoord te geven, dus give me a break als ik niet-onderbouwde onzin uit lijk te braken
Weet je hoe ontzettend, onstellend, ongelooflijk veel energie dat zou hebben gekost? Hoeveel warmte bij zoiets vrij moet komen? De zeeën en oceanen zouden hebben moeten koken (wat dan weer zout-afzettingen en mineraalafzettingen zou hebben moeten vormen), en de bergketenen zouden relatief even oud moeten schijnen, terwijl sommige ketens veel geërodeerder zijn dan anderen. Geologen leggen dat nu uit door middel van leeftijdsverschillen, maar dat zou als ze allemaal tijdens de vloed zouden zijn ontstaan niet opgaan.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50419424
Hoe is de Mt. Everest door het wegvloeien van water ontstaan? Of in ieder geval gegroeid, want de aarde was voor de vloed blijkbaar vlakker. En hoe zijn de talloze gletscherdalen ontstaan? Die zijn duidelijk te onderscheiden van rivierdalen, en zijn overal rond de Everest aanwezig. Gletschererosie is een heel langzaam proces!
Onder de klimatologische omstandigheden van de laatste 10.000 jaar zouden de ijskappen van Groenland trouwens niet meer kunnen vormen, dus in die periode kan de vloed niet hebben plaatsgevonden. Dat blijkt ook uit de jaarringen van bomen, die tot ongeveer 10.000 jaar geleden zijn onderzocht.
"The objectivist ethics holds man's life as the standard of value
– and his own life as the ethical purpose of every individual man." -Ayn Rand (1905-1982)
pi_50421341
Hier een filmpje van de hydroplate theory, een over hoe en wat wat betreft de vloed.

http://www.thetaxpayerschannel.org/graphics/creation/fonte23.mov
pi_50421382
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:41 schreef Rayvon het volgende:
Onder de klimatologische omstandigheden van de laatste 10.000 jaar zouden de ijskappen van Groenland trouwens niet meer kunnen vormen, dus in die periode kan de vloed niet hebben plaatsgevonden. Dat blijkt ook uit de jaarringen van bomen, die tot ongeveer 10.000 jaar geleden zijn onderzocht.
Ice core onderzoek gaat tot enkele honderdduizend jaar terug. En dan komt Answers in Genesis ongetwijfeld met het vliegtuig verhaal wat onder 200m ijs werd gevonden, maar helaas is dat ook maar 1 enkele uitzondering. De ijsjaarringen worden gemeten op stabiele plekken waar geen rare dingen gebeurd kunnen zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:41:50 #162
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50421804
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 07:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Daar zijn ze weer:
Wandelende tak kreeg vleugels terug
Mosmijt herontdekt seks
Het enige wat men observeert is dat deze beestjes blijkbaar de mogelijkheid hebben om te vliegen en tot verschillende manieren van voortplanting. Nu kun je daar allelei evolutionaire conclusies aan verbinden, maar ik zeg dat ze gewoon met die capaciteiten gemaakt zijn en ze tot uiting komen als de omgeving daar om vraagt/het toelaat.
Straks even lezen; niet zoveel tijd vandaag.

Maar ik zou het wel leuk vinden als we deze richting ook niet vergeten:
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja daag Ik houd me aan de gangbare definities van DNA, RNA, genen, chromosomen etc. Je vraag, 'waarom kunnen die genen niet binnen de variatie van een organisme' snap ik echt niet. Genen bepalen anatomie en gedrag van organismen. Als organismen totaal verschillende genen hebben zijn ze anatomisch anders en gedragen zich dus ook anders. Dit zien we als we eencelligen en mensen vergelijken. Das voldoende toch?
En wat dan met alle genen die wij delen met ééncelligen? Alle genen die coderen voor het celmembraan, celorganellen, de manier waarop cellen delen, verschillende eiwitten in de cellen, etc. etc. etc.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:43:41 #163
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50421877
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hier een filmpje van de hydroplate theory, een over hoe en wat wat betreft de vloed.

http://www.thetaxpayerschannel.org/graphics/creation/fonte23.mov
a) Sinds wanneer drijft rots op water?
b) Het water zou moeten koken onder een paar kilometer rots, weet je hoe warm het is in de aarde?

Het klinkt echt als patente nonsens.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:51:03 #164
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50422173
Nog een adresje waarin dieper wordt ingegaan op de fysische onmogelijkheden van de hydroplate-theorie.
pi_50422277
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:43 schreef Iblis het volgende:

[..]

a) Sinds wanneer drijft rots op water?
b) Het water zou moeten koken onder een paar kilometer rots, weet je hoe warm het is in de aarde?

Het klinkt echt als patente nonsens.
Dit was de situatie vóór de vloed. En wat maakt het uit als water kookt, je hebt nu ook nog onderwaterbronnen waar water van 400 graden uitspuit (water ja door de grote druk), zo de zee in. Die hitte maakt niet uit.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:06:53 #166
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50422902
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er liggen HEEL VEEL fossielen verkeerd. De globale sortering is te verwachten, al ben ik nog steeds op zoek naar die bron over drijftijd van dode dieren, ik baal echt dat ik die niet meer kan vinden. Ook weleens gehoord van de enorme zeeschelpen op Mt. Everest? Hoe komen die daar? Je kan dan weer met een verhaal komen van 'miljoenen jaren geleden was de mt everest eigenlijk een diepe zeebodem', maar hoe waarschijnlijk is dat? is het bewezen?
Ja dat is bewezen. De botsing die die bergketen gemaakt heeft is nog steeds bezig en je kan dan ook meten dat Mt. Everest elk jaar een paar centimeter hoger wordt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:09:14 #167
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50423032
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Het eerste probleem dat me hierbij op komt: Waar is dan al het sediment gebleven? Water moet dingen wegslijpen om een berg achter te laten. Als je er van uit gaat dat de hele aarde op hoogte van de Himalaya lag moet je dan een enorme berg sediment ergens verstoppen...
Onikaan ni ov dovah
pi_50424519
[grapjesmode]
Zouden er na x-aantal jaren (evolutie) mensen zitten in de apenkooi in de zoo ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:13:49 #169
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50426025
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:42 schreef UncleScorp het volgende:
[grapjesmode]
Zouden er na x-aantal jaren (evolutie) mensen zitten in de apenkooi in de zoo ?
Jazeker Ze hebben zelfs een gouden kooi.
Onikaan ni ov dovah
pi_50426494
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:51 schreef Iblis het volgende:
Nog een adresje waarin dieper wordt ingegaan op de fysische onmogelijkheden van de hydroplate-theorie.
Ga ik nog bekijken, zit nu bij maatje van me dus kan niet uitgebreid doornemen.
pi_50426567
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het eerste probleem dat me hierbij op komt: Waar is dan al het sediment gebleven? Water moet dingen wegslijpen om een berg achter te laten. Als je er van uit gaat dat de hele aarde op hoogte van de Himalaya lag moet je dan een enorme berg sediment ergens verstoppen...
Bepaalde delen van het zachte sediment gingen omhoog en andere omlaag, dan krijg je pieken en dalen en stromingen. Veel sediment werd daarmee meegevoerd, daardoor kreeg je dingen als de grand canyon. Het is dus niet zo dat er een laag sediment zo hoog als mt everest op de aarde lag.
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:32:34 #172
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50426948
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bepaalde delen van het zachte sediment gingen omhoog en andere omlaag, dan krijg je pieken en dalen en stromingen. Veel sediment werd daarmee meegevoerd, daardoor kreeg je dingen als de grand canyon. Het is dus niet zo dat er een laag sediment zo hoog als mt everest op de aarde lag.
Hmkay? Dus je gooit gelijk zwaartekracht ook maar achter geologie etc. het raam uit?
Onikaan ni ov dovah
pi_50427387
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat inhoud dat de mt everest dezelfde samensteling als de canyon moet hebben.
En dat is niet zo.
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:42:53 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50427419
Dat ook ja
Onikaan ni ov dovah
pi_50428582
Gesteente word door druk én warmte gevormd.
Water = koud.
In de aarde is het heet; de himalaya is omhooggeduwt door botsende platen.
pi_50428734
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hmkay? Dus je gooit gelijk zwaartekracht ook maar achter geologie etc. het raam uit?
Hoezo?
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:19:27 #177
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50429258
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoezo?
Hoe stel je anders voor dat een berg zich opwerkt tot boven het water niveau?
Onikaan ni ov dovah
pi_50429590
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:06 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Gesteente word door druk én warmte gevormd.
Water = koud.
In de aarde is het heet; de himalaya is omhooggeduwt door botsende platen.
Ja de himalaya is gevormd door botsende platen, maarn niet per se over miljoenen jaren tijd.

We komen dus rotsformaties tegen waarbij het onmogelijk is dat ze hard waren toen ze gevormd waren. Bv deze dingen waarbij modder onder druk omhoog gestuwd werd, dwars door 'miljoenen jaren' daarboven heen:

En dan krijg je dus dit soort 'rotsvingers':

Ook gevouwen rotsformaties tonen aan dat ze eerts modder waren en daarna pas, na opdroging in steen zijn veranderd:
pi_50429729
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:41 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:

[..]

Wat inhoud dat de mt everest dezelfde samensteling als de canyon moet hebben.
En dat is niet zo.
Waarom? Niet alle sediment over de hele aarde is gelijk.
pi_50430095
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

a de himalaya is gevormd door botsende platen, maarn niet per se over miljoenen jaren tijd.

We komen dus rotsformaties tegen waarbij het onmogelijk is dat ze hard waren toen ze gevormd waren. Bv deze dingen waarbij modder onder druk omhoog gestuwd werd, dwars door 'miljoenen jaren' daarboven heen:

[afbeelding]

En dan krijg je dus dit soort 'rotsvingers':

[afbeelding]

Ook gevouwen rotsformaties tonen aan dat ze eerts modder waren en daarna pas, na opdroging in steen zijn veranderd:
[afbeelding]
Hier spreek je jezelf tegen. Eerst is het de vloed, en nu toch de platen.
Het heeft er wél miljoenen jaren over gedaan. Dat kunnen ze uit de diepere gesteenten van de berg halen, en uit de top (lees: schelpen van miljoenen jaren geleden).

Rotsvingers; erosie.
Gevouwen rotsformaties; voor zover ik het kan zien is dat of gedroogd magma, of ook gevormd door erosie.
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:42:44 #181
64288 Bensel
Ladderzat
pi_50430491
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom? Niet alle sediment over de hele aarde is gelijk.
Ik vind dat je nogal op glad ijs begeeft. Zo heb ik een dergelijke discussie al eerder gevolgd, en daar kwam een geoloog bij. Die veegde de vloer aan met de hypothese van een zondvloed. en die mensen hebben heel wat meer verstand van bodemlagen dan een leek zoals jij. Die kunnen alles in de wereld aan rotsformaties prima verklaren zonder een dergelijke vloed, en hebben ook nog nooit bewijs gevonden voor een dergelijk evenement (grootste vloed was een vloed die het midden van de USA onder enkele 100 en meters water heeft gezet) Dit nadat een gebroken ijsdam een van de grootste meren ooit op aarde had doen leeglopen. daardoor zijn er een aantal zeer specifieke geologische fenomenen waargenomen, die bij een zondvloed van bijbelsformaat over de hele wereld te zien moeten zijn.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:05:02 #182
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50431510
@ali_k

Dat Mt. Everest op zich de hele vloed onmogelijk maakt lijkt me simpel Je hebt een vloed die de hele planeet omvat op een niveau lager dan Mt Everest. Toch is deze berg gevormd en de enige manier die dan over blijft is dat hij zich tegen de zwaarte kracht in boven het water uit heft. Dus vandaar Je gooit zwaartekracht ook maar uit het raam nu je toch bezig bent? Zo achter geologie, kosmologie, deeltjesfysica etc. aan?
Onikaan ni ov dovah
pi_50432678
Ik denk dat de YEC zichzelf steeds meer vervreemden en isoleren van de rest van de samenleving als er zo'n overdaad aan bizarre theorien wordt gepresenteerd. Dat zij er ook de support voor het geloof geen goed mee doen. Het is te extreem.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_50433649
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:35 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:

[..]

Hier spreek je jezelf tegen. Eerst is het de vloed, en nu toch de platen.
Het heeft er wél miljoenen jaren over gedaan. Dat kunnen ze uit de diepere gesteenten van de berg halen, en uit de top (lees: schelpen van miljoenen jaren geleden).

Rotsvingers; erosie.
Gevouwen rotsformaties; voor zover ik het kan zien is dat of gedroogd magma, of ook gevormd door erosie.
Het is de vloed + platen. Je stort een laag sediment over de aarde uit, door verschuiving van de platen krijg je opstuwingen/pieken en vallijen/dalen, dus het water gaat stromen, richting die dalen en valijen, je krijgt een verschil tussen bergen en zeeën. Ook neemt het stromende water sediment mee waardoor je de meest vreemde rotsformaties tegenkomt waar bijvoorbeeld de basis veel smaller is dan de top, doordat het water slechts kans kreeg om aan de onderkant sediment mee te nemen. Is toch niet zo moeilijk om voor te stellen?

Erosie verklaart niet het eerste plaatje, al zie ik dat die niet afgebeeld wordt? Het gaat hier om modder wat vanuit laag a, die onder laag b, c en d ligt, dwars door laag b, c en d geschoten is. Dat is niet mogelijk als a) de lagen er miljoenen jaren over gedaan hebben en b) ze niet van zacht sediment waren. Dat kan alleen als door druk die onderste laag omhoog geperst wordt. Erosie heeft daar niets mee te maken, ze laat hoogstens zien dat de binnenste lagen van die vingers dus bestaan uit lager gelegen strata.

Het plaatje van de gevouwen formatie hierboven was kalksteen. Je hebt gevouwn strata in allerlei verschillende soorten steen, niet alleen magma.

Deze is erg mooi, strata die gewoon verticaal staan ipv horizontaal.

Dit bedoel ik met die vreemde rotsformaties. Wind blaast niet alleen de onderste gedeelten eraf:

Er zijn legio voorbeelden die duiden op zachte sedimentlagen en vervolgens snelle vouwing en snelle wegspoeling ipv miljoenen jaren erosie en drukkende platen.
pi_50433822
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is de vloed + platen. Je stort een laag sediment over de aarde uit, door verschuiving van de platen krijg je opstuwingen/pieken en vallijen/dalen, dus het water gaat stromen, richting die dalen en valijen, je krijgt een verschil tussen bergen en zeeën. Ook neemt het stromende water sediment mee waardoor je de meest vreemde rotsformaties tegenkomt waar bijvoorbeeld de basis veel smaller is dan de top, doordat het water slechts kans kreeg om aan de onderkant sediment mee te nemen. Is toch niet zo moeilijk om voor te stellen?

Erosie verklaart niet het eerste plaatje, al zie ik dat die niet afgebeeld wordt? Het gaat hier om modder wat vanuit laag a, die onder laag b, c en d ligt, dwars door laag b, c en d geschoten is. Dat is niet mogelijk als a) de lagen er miljoenen jaren over gedaan hebben en b) ze niet van zacht sediment waren. Dat kan alleen als door druk die onderste laag omhoog geperst wordt. Erosie heeft daar niets mee te maken, ze laat hoogstens zien dat de binnenste lagen van die vingers dus bestaan uit lager gelegen strata.

Het plaatje van de gevouwen formatie hierboven was kalksteen. Je hebt gevouwn strata in allerlei verschillende soorten steen, niet alleen magma.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit bedoel ik met die vreemde rotsformaties. Wind blaast niet alleen de onderste gedeelten eraf:
[afbeelding]

[afbeelding]

Er zijn legio voorbeelden die duiden op zachte sedimentlagen en vervolgens snelle vouwing en snelle wegspoeling ipv miljoenen jaren erosie en drukkende platen.
Prachtige foto's Ali.

Maar steen hoeft niet perse zacht te zijn om zo te vouwen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_50433824
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:42 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ik vind dat je nogal op glad ijs begeeft. Zo heb ik een dergelijke discussie al eerder gevolgd, en daar kwam een geoloog bij. Die veegde de vloer aan met de hypothese van een zondvloed. en die mensen hebben heel wat meer verstand van bodemlagen dan een leek zoals jij. Die kunnen alles in de wereld aan rotsformaties prima verklaren zonder een dergelijke vloed, en hebben ook nog nooit bewijs gevonden voor een dergelijk evenement (grootste vloed was een vloed die het midden van de USA onder enkele 100 en meters water heeft gezet) Dit nadat een gebroken ijsdam een van de grootste meren ooit op aarde had doen leeglopen. daardoor zijn er een aantal zeer specifieke geologische fenomenen waargenomen, die bij een zondvloed van bijbelsformaat over de hele wereld te zien moeten zijn.
Dat is gek, want bij de uitbarsting van Mt St Helens zag men juist dergelijke verschijnselen in een paar dagen tevoorschijn komen. Ik weet dat ik hier te weinig verstand van heb, maar ik laat nu slechts het beetje info wat ik ervan heb gezien aan jullie zien. Dat maakt het ook een stuk moeilijker voor te stellen en dan blijkt dat de realiteit er toch vaak anders uitziet dan de standaard modellen in de boekjes enzo.
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:07:52 #187
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50434149
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is niet logisch. Bij een vloed zoals die in de bijbel staat is de aarde volledig bedekt. Dan kan het dus niet zo zijn dat bij dergelijke formaties alleen onderaan erosie plaats vind. Ook kan je met bovenstaande verhaal het bestaan van gletsjer dalen niet verklaren.
quote:
Welk plaatje doel je op?
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals iemand al eerder stelde: dat kan ook prima met de gebruikelijke gesteenten
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:09:45 #188
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50434215
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is gek, want bij de uitbarsting van Mt St Helens zag men juist dergelijke verschijnselen in een paar dagen tevoorschijn komen. Ik weet dat ik hier te weinig verstand van heb, maar ik laat nu slechts het beetje info wat ik ervan heb gezien aan jullie zien. Dat maakt het ook een stuk moeilijker voor te stellen en dan blijkt dat de realiteit er toch vaak anders uitziet dan de standaard modellen in de boekjes enzo.
Je geeft zelf toe dat je er niet veel van af weet. Hoe kom je er dan op het idee dat je gegrond kan zeggen dat het niet klopt?
Onikaan ni ov dovah
pi_50434227
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:58 schreef barthol het volgende:

[..]

Prachtige foto's Ali.

Maar steen hoeft niet perse zacht te zijn om zo te vouwen.
Een eigenschap van steen is dat het niet kan buigen. De normale verklaring is dat op een of andere manier dergelijke formaties eerst verwarmd zouden moeten zijn door verschuiving naar beneden, waardoor ze zacht en vouwbaar werden, en vervolgens weer omhoog werden geduwd, ookal is er geen bewijs van hitte. Ik vind zachte lagen onder druk gevouwen een heel stuk plausibeler en ook een stuk logischer als je er even over nadenkt.
pi_50434290
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je geeft zelf toe dat je er niet veel van af weet. Hoe kom je er dan op het idee dat je gegrond kan zeggen dat het niet klopt?
Bekijk het gewoon zelf en overweeg het zelf. Ik ben geen geoloog en ik me er niet zo erg in verdiept als in de dieren, dat is wat ik ermee bedoelde.
pi_50435377
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Een eigenschap van steen is dat het niet kan buigen. De normale verklaring is dat op een of andere manier dergelijke formaties eerst verwarmd zouden moeten zijn door verschuiving naar beneden, waardoor ze zacht en vouwbaar werden, en vervolgens weer omhoog werden geduwd, ookal is er geen bewijs van hitte. Ik vind zachte lagen onder druk gevouwen een heel stuk plausibeler en ook een stuk logischer als je er even over nadenkt.
Ach je hebt steen en je hebt steen, Metamorphe gesteenten ook (de naam zegt het al dat zij gedeformeerd zijn) en die zal je voornamelijk vinden in de geplooide lagen. Metamorphe gesteenten zijn duidelijk te onderscheiden van sediment gesteenten. Zo is bijvoorbeeld marmer uit kalksteen ontstaan. Heb je ook schalies en gneis wat uit zandsteen of graniet is onstaan. Er is een hele waslijst aan metamorphe gesteenten.

Maar ik geef toe, ik weet er ook niet alles van. Ik ben geen geoloog. Toch luister ik wel liever naar wat een geoloog erover kan vertellen, dan dat ik zelf een waarschijnlijk te simplistische verklaring ervoor ga zoeken, waarbij ik de wetten van mijn huis tuin en keukenwereld ga projecteren, (extrapoleren), op verschijnselen in de natuur die veel omvangrijker zijn.
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:49:53 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50435394
quote:

[..]

Een eigenschap van steen is dat het niet kan buigen.
Fout
quote:
De normale verklaring is dat op een of andere manier dergelijke formaties eerst verwarmd zouden moeten zijn door verschuiving naar beneden, waardoor ze zacht en vouwbaar werden, en vervolgens weer omhoog werden geduwd, ookal is er geen bewijs van hitte. Ik vind zachte lagen onder druk gevouwen een heel stuk plausibeler en ook een stuk logischer als je er even over nadenkt.
Dat is dus nergens voor nodig. Overigens is er zat bewijs van hitte. Hoe dieper je de aarde in duikt hoe warmer het wordt enzo
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:50:33 #193
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50435412
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bekijk het gewoon zelf en overweeg het zelf. Ik ben geen geoloog en ik me er niet zo erg in verdiept als in de dieren, dat is wat ik ermee bedoelde.
Je ontwijkt de vraag
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 14 juni 2007 @ 01:02:33 #194
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50435681
Problems with a global flood

En dan vooral het stukje geologie. Kortgezegd: Al deze dingen zijn te verklaren met gangbare modellen. Een zondvloed geeft alleen maar problemen.

Vooral dit vind ik een juweeltje
quote:
A thousand kilometers' length of arctic coastal plain, according to experts in Leningrad, contains about 500,000 tons of tusks. Even assuming that the entire population was preserved, you seem to be saying that Russia had wall-to-wall mammoths before this "event."

[ Bericht 36% gewijzigd door wijsneus op 14-06-2007 09:44:11 ]
Siamo Tutti Antifascisti!
  donderdag 14 juni 2007 @ 01:07:56 #195
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50435790
--tsjongejonge - ik kan echtniet met een browseromgaan --

[ Bericht 85% gewijzigd door wijsneus op 14-06-2007 09:43:53 ]
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_50435890
quote:

Onder voldoende druk kan steen prima buigen, zeker als de deformatie heel langzaam optreedt. De foto's laten mooi zien hoe dat in zn werk gaat, ik heb zelf in de Himalaya ook de meest prachtige voorbeelden gezien. De enorme krachten die werken als twee continenten op elkaar schuiven kunnen heel wat dingen voor elkaar krijgen

Over de deformatie van rotsen
"The objectivist ethics holds man's life as the standard of value
– and his own life as the ethical purpose of every individual man." -Ayn Rand (1905-1982)
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:17:04 #197
64288 Bensel
Ladderzat
pi_50440927
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

nou, waarom laat je het dan niet zo, in plaats van ongefundeerde beweringen te gaan doen? Je zegt zelf dat je niet zoveel van geologie weet, hoe denk je dan een dergelijke discussie te kunnen winnen van iemand die er wel voor geleerd heeft, en er daadwerkelijk verstand van heeft? Of ga je die beschuldigen va vastgeroeste denkbeelden? Want dan verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_50441235
quote:

[..]

Steen kan prima buigen
Een laag gesteente buigt en vouwt zonder moeite als er met krachten gesmeten wordt, waarmee bergen gecreëerd worden.
pi_50441326
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:27 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Steen kan prima buigen
Een laag gesteente buigt en vouwt zonder moeite als er met krachten gesmeten wordt, waarmee bergen gecreëerd worden.
Dan is er nog altijd hitte nodig.
pi_50441330
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is, men zegt vaak dat de aarde niet een aantal duizend jaar oud kan zijn omdat we dan geen licht van sterren zouden kunnen zien omdat dat er veel langer over zou doen om de aarde te bereiken, terwijl het universum bij creatie net zo goed al 'af' had kunnen zijn.
[..]

Vertel? Bij de berekening van de precieze afstand van hemellichamen heb je trouwens ook nog een lading problemen, al dwalen we nu wel af eigenlijk.
"Een lading problemen"? Mij bekruipt nou hetzelfde gevoel als bij "maar bij dateringsmethodes is er nog een hoop wat niet klopt".

Je kunt bij een variabele snelheid natuurlijk prima een bijbehorende afstand uitrekenen. Je kunt zelfs een afstand uitrekenen wanneer je "meetlat" ( wat in de wiskunde een metriek wordt genoemd ) uitdijt. Het enige wat je dan moet doen is een integraal opstellen.

Beste Ali, ik vind het mooi voor je dat je zo naarstig op zoek bent naar informatie, maar als ik dit topic lees zie ik dat jij van veel dingen een heul klein beetje probeert te begrijpen. En daaruit wil je dan wel allerlei conclusies trekken. Dat is heel erg ambitieus. Eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk erg moeilijk om serieus te discusseren met iemand die wetenschap, waar men een paar eeuwen over heeft gedaan om te ontwikkelen, wil verwerpen of bekritiseren op basis van het bijbelboek Genesis. Of je daar nou de bijbel bij sleept, of de Koran, of de heilige boeken van de Oebi-Woebi stam uit Verweggistan, het blijft in mijn ogen een beetje godsdienstwaanzin. En bovendien een misinterpretatie van waar die heilige boeken nou eigenlijk voor zijn bedoeld.

Het is mij wel duidelijk dat jij niet op zoek bent naar hoe "het echt zit", maar welke informatie jouw creationistische opvattingen het beste kunnen onderbouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')