Volgens mij heeft dat niet zoveel met burgers te maken hoor.. Als het aan ons lag, had die weg er al jaren gelegen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 02:39 schreef concac het volgende:
democratie heeft zo zijn voor en nadelen.
in China bijv.was die weg er allang gekomen, burgers hebben niet veel te zegegn. daarom kunnen ze goedkoop beslissingen nemen zonder een hoop bureaucratie.
![]()
Ik denk dat de burgers die in de buurt van het traject wonen er niet zoveel zin in hebben. Voor hen heeft het natuurlijk vooral nadelen. Net als voor de gemeenten die slechts als doorvoerlocatie dienen en er zelf niet echt van profiteren.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat niet zoveel met burgers te maken hoor.. Als het aan ons lag, had die weg er al jaren gelegen.
Gelukkig liggen de plannen er ook pas sinds 1960 dus mensen die er gaan wonen wéten gelukkig ook helemaal niet dat daar een weg komt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat de burgers die in de buurt van het traject wonen er niet zoveel zin in hebben. Voor hen heeft het natuurlijk vooral nadelen. Net als voor de gemeenten die slechts als doorvoerlocatie dienen en er zelf niet echt van profiteren.
Die nieuwe weg zal ook binnen een paar jaar volstaan en dan heeft een grote groep nieuwe mensen last van uitlaatgassen en herrie. Ik zie voor die mensen dus niet zoveel voordelen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Gelukkig liggen de plannen er ook pas sinds 1960 dus mensen die er gaan wonen wéten gelukkig ook helemaal niet dat daar een weg komt.
Denk dat het trouwens meer voordelen heeft dan nadelen voor de mensen die er wonen. Zo'n lange sliert file op de a20 vol met auto's die uitlaatgassen staan weg te dampen lijkt me irritanter dan wat auto's die langsrijden.
M'n reet wordt ook elke dag vies, dus maar stoppen met vegen dan?quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die nieuwe weg zal ook binnen een paar jaar volstaan en dan heeft een grote groep nieuwe mensen last van uitlaatgassen en herrie. Ik zie voor die mensen dus niet zoveel voordelen.
En niks doen lost alles op?quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die nieuwe weg zal ook binnen een paar jaar volstaan en dan heeft een grote groep nieuwe mensen last van uitlaatgassen en herrie. Ik zie voor die mensen dus niet zoveel voordelen.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
M'n reet wordt ook elke dag vies, dus maar stoppen met vegen dan?
Beweer ik dat ik niets wil doen?quote:
Laten we eerst maar eens afwachten of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, dan zien we in dat opzicht wel weer verder. Zoals het er nu voor ligt kan in mijn ogen voor een prikkie een nieuwe snelweg worden aangelegd, namelijk door gebruik te maken van het zandbed dat al aanwezig is en door gewoon een standaard-snelweg te bouwen. In mijn ogen zorgt dat verlengde A4 voor een ideale aansluiting op de A15 die door de Rotterdamse haven loopt. De overgebleven 500 miljoen kan dan op een nuttiger manier worden aangewend voor bijvoorbeeld het spoor en opheffing van knelpunten op snelwegen of zelfs verbreding dan wel een oplossing om meer verkeer over regionale wegen te leiden (let wel dit moet niet geforceerd gebeuren) en zo de snelwegen te ontlasten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat de burgers die in de buurt van het traject wonen er niet zoveel zin in hebben. Voor hen heeft het natuurlijk vooral nadelen. Net als voor de gemeenten die slechts als doorvoerlocatie dienen en er zelf niet echt van profiteren.
Ik denk eerder dat ze een bril nodig hebben. Ze zien het niet helemaal scherp meer.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:15 schreef du_ke het volgende:
Helaas heeft de hoge raad andere ogen dan jij.
Of jij moet even kijken naar de wet en regelgeving die ook wat is veranderd de afgelopen jarenquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze een bril nodig hebben. Ze zien het niet helemaal scherp meer.
GEEN nieuwe wegen aanleggen lost ook niets op. Er is niemand die beweert dat er alleen asfalt 'gedumpt' moet worden, maar zal wel speerpunt van het mobiliteitsbeleid moeten zijn. En deze 7km a4 is gewoon een serieus alternatief omdat het een belangrijk knoop punt als het kleinpolderplein sterk zal ontlasten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
[..]
Beweer ik dat ik niets wil doen?
Ik wijs er enkel op dat rücksichtlos asfalt dumpen ook niets oplost. Dan zit je heel snel met 2 vastgelopen wegen
quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
De vraag is natuurlijk: WAAROM is dit zo duur?! Openbare aanbestedingen met bouwfraude gaat goed..... Waarom is er niet een Chinees/Pools bedrijf dat voor 5 miljoen die weg neerlegt?
quote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
het is zo duur omdat het niet om alleen een paar km asfalt gaatquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
De vraag is natuurlijk: WAAROM is dit zo duur?! Openbare aanbestedingen met bouwfraude gaat goed..... Waarom is er niet een Chinees/Pools bedrijf dat voor 5 miljoen die weg neerlegt?
Nogmaals dat beweer ik ook niet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
GEEN nieuwe wegen aanleggen lost ook niets op.
Deze weg zal er dan ook gewoon komen en had er als men wat zorgvuldiger had gehandeld jaren terug al kunnen liggen.quote:Er is niemand die beweert dat er alleen asfalt 'gedumpt' moet worden, maar zal wel speerpunt van het mobiliteitsbeleid moeten zijn. En deze 7km a4 is gewoon een serieus alternatief omdat het een belangrijk knoop punt als het kleinpolderplein sterk zal ontlasten.
Is er niet een specificatie waarin uitgesplitst is in welke mate de weg bijdraagt aan de 640 miljoen? Ik vind het een erg ondoorzichtige manier van financieren en meestal moet er dan iets verborgen worden.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:29 schreef du_ke het volgende:
het is zo duur omdat het niet om alleen een paar km asfalt gaat. Staat in de 10e post in dit topic.
In het MIT moet wel een en ander staan. Of elders op de site van rijkswaterstaat.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is er niet een specificatie waarin uitgesplitst is in welke mate de weg bijdraagt aan de 640 miljoen? Ik vind het een erg ondoorzichtige manier van financieren en meestal moet er dan iets verborgen worden.
Lekker non-argument weer Du_ke, maar zo kennen we je hier onderhand wel. Zelfs mijn neefje van anderhalf kan begrijpen dat het voltooien van de A4 de filedruk behoorlijk zal doen afnemen. Wat is er niet aan te snappen? In plaats van één weg heb je straks twee wegen. Er is dus extra capaciteit en het verkeer wordt verspreid. Maar jij zal het wel gooien op "extra asfalt trekt extra verkeer aan". Bewijs? Heb je natuurlijk niet. Of misschien een paar louche onderzoekjes van linkse milieuclubjes of de gemeentes ter plaatse.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
[..]
Beweer ik dat ik niets wil doen?
Ik wijs er enkel op dat rücksichtlos asfalt dumpen ook niets oplost. Dan zit je heel snel met 2 vastgelopen wegen
Jij hebt weinig recht van spreken, met je fijnstof aantrekkende, vogel plettende en horizon vervuilende Milau viaduct avatar...quote:
Ik heb ooit van Du_ke geleerd dat de Nederlandse bodem erg brakjes is. En daarom moet de weg op een fundering van 25 meter dik beton komen te liggen. Anders spoelt de hele handel de Noordzee in.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
De vraag is natuurlijk: WAAROM is dit zo duur?! Openbare aanbestedingen met bouwfraude gaat goed..... Waarom is er niet een Chinees/Pools bedrijf dat voor 5 miljoen die weg neerlegt?
Dude, het enige wat je kan opsommen is waarschijnlijk het ZOAB en het 'geluidsarme' asfalt. Nou, nou, poeh zeg! Wat een innovatie. Het is tien keer zo duur als normaal asfalt en wordt tien keer zo snel aan gort gereden als het degelijke Duitse Autobahn asfalt. Hou toch op man...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar klopt dus echt niks van, Nederland is wereldwijd koploper qua weginnovatie. Nederland heeft echt de beste wegen ter wereld, dat ze soms niet goed onderhouden worden is vers twee. Maar dat is politieke onwil.
heb jij in de regen weleens gereden op die fijna duitse autobahnenquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:52 schreef Kritski het volgende:
[..]
Dude, het enige wat je kan opsommen is waarschijnlijk het ZOAB en het 'geluidsarme' asfalt. Nou, nou, poeh zeg! Wat een innovatie. Het is tien keer zo duur als normaal asfalt en wordt tien keer zo snel aan gort gereden als het degelijke Duitse Autobahn asfalt. Hou toch op man...
Alsof Duitsers zoiets niet kunnen verzinnen/fabriceren. Die beste mensen gaan gewoon wat verstandiger met de centen om en zijn niet bang voor een beetje regenspray op de voorruit.
Erg jammer dat je niet leest en gelijk overgaat op persoonlijke aanvallen, maar goed dat is geen onbekend gedrag als je inhoudelijk niets in te brengen hebt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:39 schreef Kritski het volgende:
[..]
Lekker non-argument weer Du_ke, maar zo kennen we je hier onderhand wel. Zelfs mijn neefje van anderhalf kan begrijpen dat het voltooien van de A4 de filedruk behoorlijk zal doen afnemen. Wat is er niet aan te snappen? In plaats van één weg heb je straks twee wegen. Er is dus extra capaciteit en het verkeer wordt verspreid. Maar jij zal het wel gooien op "extra asfalt trekt extra verkeer aan". Bewijs? Heb je natuurlijk niet. Of misschien een paar louche onderzoekjes van linkse milieuclubjes of de gemeentes ter plaatse.
Ik ben ook helemaal niet tegen het oplossen van knelpunten, zeker niet zelfs.quote:Of een voltooide A4 de files op de A13 en A20 voorgoed zal doen oplossen? Nee, waarschijnlijk niet (daar zal élke asfalt-lover het wel mee eens zijn, realistisch als we zijn). Maar het zal een héle hoop ellende op de A13 én A20 schelen. En daar gaat het om.
Ik zou toch eens echt gaan lezen als ik jou was en dergelijke persoonlijke aanvallen verder achterwege laten. Ik neem aan dat zelfs jij snapt dat dit een gigantisch zwaktebod isquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:46 schreef Kritski het volgende:
[..]
Ik heb ooit van Du_ke geleerd dat de Nederlandse bodem erg brakjes is. En daarom moet de weg op een fundering van 25 meter dik beton komen te liggen. Anders spoelt de hele handel de Noordzee in.
Bijna 40 jaar geleden schoten we een raket naar de maan, inclusief maantoeristen, maar 7 kilometer snelweg aanleggen in één van de rijkste landen ter wereld is érg moeilijk. Aldus Du_ke hè... en Du_ke is alwetend, dus moet het wel waar zijn...
Maar serieus:
- 4345345 onderzoeken, studies, inspraakprocedures, rechtzaken
- 324 ecoducten
- 14 kilometer geluidswal van 50 meter hoog
- 324235 fijnstofafzuigmachines
- en last but not least: luxe asfalt
Oke, ik ga opsommen. ZOAB opzich is een belangrijke innovatie, door het wegnemen van stuifwater kan de wegcapaciteit bij regen omhoog. Ook de techniek achter ZOAB is een vorm van innovatie. ZOAB betreft in feite een onderverzadigd asfaltmengsel, maar de truc is er voor te zorgen dat door verbeterde bitumen de slijtvastheid van normaal beton wordt benaderd. Naast de bitumen wordt er ook onderzoek gedaan naar meerlaags ZOAB waarbij de hechten van het onderverzadigd asfalt aan de ondergrond kan worden verbeterd.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:52 schreef Kritski het volgende:
Dude, het enige wat je kan opsommen is waarschijnlijk het ZOAB en het 'geluidsarme' asfalt. Nou, nou, poeh zeg! Wat een innovatie. Het is tien keer zo duur als normaal asfalt en wordt tien keer zo snel aan gort gereden als het degelijke Duitse Autobahn asfalt. Hou toch op man...
Rij eens over de A12 tussen Woerden en Den Haag of de A44 bij Leiden. Dan spreken wij elkaar nog eens. 25 meter beton is wat overdreven, maar feit is dat een goede fundering essentieel is voor wat betreft het aanleggen van goede wegen. Ook spoorverbindingen moeten in de Randstad ondersteund worden door funderingen van soms wel een meter dik. Oja, en dat funderingen alleen maar uit beton en wapening bestaan is echt een gedachte voor stel bouwvakkers die nooit verder kijken dan hun eigen bouwplaats.quote:Ik heb ooit van Du_ke geleerd dat de Nederlandse bodem erg brakjes is. En daarom moet de weg op een fundering van 25 meter dik beton komen te liggen. Anders spoelt de hele handel de Noordzee in.
Gadverdamme je ondersteunt een belangrijk deel van mijn linke hippiegehuilquote:
Genoeg, en je ziet inderdaad minder maar de mens rijdt al 100 jaar rond in de regen, dus waarom hier en nu niet? Het is simpelweg je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden. Helemaal niet moeilijk. Er zijn trouwens nog genoeg (oude) snelwegen in Nederland met conventioneel asfalt. Maar die zal jij wel mijden tijdens een regenbui... mietje.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
heb jij in de regen weleens gereden op die fijna duitse autobahnen![]()
je ziet dan geen fuck meer
Meer wegen zal ongetwijfeld iets meer verkeer aantrekken, maar jij brengt het alsof die nieuwe A4 binnen één dag helemaal volstaat met stilstaand verkeer. En dat is natuurlijk niet zo want het OV vervoert maar een miniem percentage personen in vergelijking met de automobiel en het lijkt me niet dat de werklozen of huisvrouwen ineens in de spits een stukje gaan 'toeren' omdat er 7 kilometer extra snelweg ligt...quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Erg jammer dat je niet leest en gelijk overgaat op persoonlijke aanvallen, maar goed dat is geen onbekend gedrag als je inhoudelijk niets in te brengen hebt.
En dat meer wegen extra verkeer aantrekken is algemeen bekend, ik zou zeggen verdiep je eens wat meer in de theorie achter verkeer en infrastructuur. Verkeers en Infrastructuurplanning aan de RuG is wel een aardig vak voor beginners.
De aanleg vande A4 zal hoogstens tijdelijk en op kleine schaal de filedruk doen afnemen. Niet dat de weg daarom niet aangelegd zou moeten worden ofzo. Maar je moet realistisch zijn en dat is dus ook verder kijken dan enkel naar meer asfalt.
[..]
Ik ben ook helemaal niet tegen het oplossen van knelpunten, zeker niet zelfs.
God wat een hersenlozen lopen er toch ook op dit forum rondquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:18 schreef Kritski het volgende:
[..]
Genoeg, en je ziet inderdaad minder maar de mens rijdt al 100 jaar rond in de regen, dus waarom hier en nu niet? Het is simpelweg je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden. Helemaal niet moeilijk. Er zijn trouwens nog genoeg (oude) snelwegen in Nederland met conventioneel asfalt. Maar die zal jij wel mijden tijdens een regenbui... mietje.
Wat wil jij dan? Het hele snelwegennet verlichten met 1000 watt lampen omdat je 's nachts minder ziet dan overdag? Of het hele snelwegennet voorzien van asfaltverwarming omdat het twee keer per jaar ijzelt?
Waar doe ik datquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:25 schreef Kritski het volgende:
[..]
Meer wegen zal ongetwijfeld iets meer verkeer aantrekken, maar jij brengt het alsof die nieuwe A4 binnen één dag helemaal volstaat met stilstaand verkeer.
Er zullen een aantal mensen nu niet meer de A13 of A20 pakken die worden echter wel weer aangevuld.quote:En dat is natuurlijk niet zo want het OV vervoert maar een miniem percentage personen in vergelijking met de automobiel en het lijkt me niet dat de werklozen of huisvrouwen ineens in de spits een stukje gaan 'toeren' omdat er 7 kilometer extra snelweg ligt...
Ik snap dat je niets van enige wetenschap wilt weten. God heeft ook de aarde geschapen zeker?quote:Kan je ook aankomen met je Nederlandse verkeerstheorieboekje, maar daar geloof ik niet zo veel in gezien de waardeloos achterhaalde Nederlandse infrastructuur en de kansloze 'oplossingen' die ze hier in deze bananenrepubliek verzinnen.
Ik heb al 321x gezegd dat die aansluiting er gewoon moet en zal komen. Dat wil nog niet zeggen dat het veel gaat helpen.quote:En als je goede alternatieven voor de lap asfalt hebt verneem ik dat graag. Maar je zal wel weer met het standaard (linkse) OV, telewerken en flexibele werktijden geneuzel komen. Dat lost waarschijnlijk 1% van de filedruk op... tegen 1000x de kosten van een paar kilometer asfalt. Ja, dat zet zoden aan de dijk.
Leuk verhaal, maar waar het feitelijk op neerkomt is dat we gewoon mietjes zijn in dit land en elk risico proberen te vermijden. En dat je met de softies van SWOV aan komt kakken zegt genoeg.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oke, ik ga opsommen. ZOAB opzich is een belangrijke innovatie, door het wegnemen van stuifwater kan de wegcapaciteit bij regen omhoog. Ook de techniek achter ZOAB is een vorm van innovatie. ZOAB betreft in feite een onderverzadigd asfaltmengsel, maar de truc is er voor te zorgen dat door verbeterde bitumen de slijtvastheid van normaal beton wordt benaderd. Naast de bitumen wordt er ook onderzoek gedaan naar meerlaags ZOAB waarbij de hechten van het onderverzadigd asfalt aan de ondergrond kan worden verbeterd.
Verder zijn er nog de successen in functioneel wegontwerp. De veiligheid kan significant verhoogd worden als de weg uitnodigd tot gehoorzamen aan de daar geldende verkeersregels. Dus geen kaarsrechte weg door een dorpsstraat waar je, als er geen mensen zouden zijn geweest, prima 120 km/u had kunnen rijden (kijk maar eens hoe vaak je dat in Belgie ziet). Maar een weg met bijvoorbeeld een lichte slalom structuur met voldoende vluchteilanden en bijbehorende zebrapaden. Dat Nederland wat dit betreft aan de top zit maakt een vakantierondje door Europa en het feit dat Nederland het laagste aantal verkeersdoden ter wereld kent meer dan duidelijk.
Verder is er wat betreft functioneel ontwerpen nog het psychologisch aspect waar ook onderzoek naar wordt gedaan. Een belangrijk probleem op smalle provinciale wegen is dat mensen er geen 80 km/u durven te rijden waardoor de wegcapaciteit ernstig benadeeld kan worden. De UTwente heeft samen met SWOV onderzoek gedaan naar manieren om mensen toch aan de 80 km/u te helpen. Uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat het aanbrengen van een dubbele streep op het midden van de weg de suggestie wekt dat de weg breder is. Hier durven meer mensen gewoon 80 km/u te rijden waardoor de wegcapaciteit weer op het beoogde niveau komt.
Pwnd, zeggen we dan in jeugdig jargon, zeker omdat deze lijst nog veel langer kan worden.
[..]
Rij eens over de A12 tussen Woerden en Den Haag of de A44 bij Leiden. Dan spreken wij elkaar nog eens. 25 meter beton is wat overdreven, maar feit is dat een goede fundering essentieel is voor wat betreft het aanleggen van goede wegen. Ook spoorverbindingen moeten in de Randstad ondersteund worden door funderingen van soms wel een meter dik. Oja, en dat funderingen alleen maar uit beton en wapening bestaan is echt een gedachte voor stel bouwvakkers die nooit verder kijken dan hun eigen bouwplaats.
En ja van funderingen en infra weet ik best wel wat af, want ik heb civiele techniek gestudeerd.Dus kom niet aanzetten met het argument van ondeskundigheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |