Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
Schrijnend voorbeeld van wanbeleid, inderdaad. Die luchtfoto maakt dat pijnlijk duidelijk. De contouren van de weg liggen er al, nu het asfalt nog, jongens...
ja, inderdaad. Als je stilstaat in de file komt er 50 boven de weg te staanquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
tja, asfalt op een tapijtrolletje is handig bij de aanleg van wegen, maar voor de rest is het 10x zo duur voor slechtere kwaliteit asfalt dat weer terug oprolt bij warm weer. En dat geluidsarm asfalt is wel een mooie uitvinding natuurlijk, jammer dat we het zelf niet gebruiken. Dat is iig wat de overheid ons doet geloven als het weer als een gek met belachelijk lage snelheidslimieten loopt te gooien ten behoeve van buurtbewoners die bewust aan een drukke weg zijn gaan wonen en daarna klagen over "geluidsoverlast". De gemeente legt dan liever een 80weg van gewoon asfalt neer met een flitspaal op 50 ernaast: Dat levert geld op, in tegenstelling tot geluidsarm asfalt wat ook alweer duurder en slechter is dan gewoon asfalt (waar vervolgens weinig mee verdient wordt omdat de maximum snelheid klopt met de verkeerssituatie).quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het gaat over de techniek NL heeft dan wel weer zoab en geluidsarm asphalt en wegen die opgerold zijn en zo uitgerold kunnen worden.
Verhuizen. Het is voor mij alweer een aantal jaar terug dat ik in Belgie heb gereden, en kan me de wegen ook niet meer zo goed voorstellen. Maar als ik de verhalen moet geloven verwaarloost de Belgische overheid hun infrastructuur zodanig dat ze door heel Afrika uitgelachen worden. Vind ik dan ook een zeer ernstige zaakquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Klagen over de Nederlandse wegen? Wat moet een Belg dan doen???
waarom niet?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:34 schreef Ooster het volgende:
[..]
Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
Ze werken hem onder de grond en gaan gelijk het hele gebied opknappen. Anders gaan de gemeenten niet meewerkenquote:Op maandag 11 juni 2007 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
Met dank aan de mileu en andere belangengroepenquote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Nee dat is de betuwelijn waar het rijk zich nog veel meer van elke scheet van elk dorp aantrokquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Echt ongelooflijk.... ik zit al 5 minuten met open mond naar Google Earth te staren. Het is echt heel ziek dat het zo ver gekomen is in dit land wat betreft ruimtelijke ordening en inspraak, wat mij betreft wordt hier een parlementaire enquete over gehouden. Dit is het meest ernstige geval van wanbeleid dat ik ooit gezien heb.
Eerder aan de gemeenten die er geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Met dank aan de mileu en andere belangengroepen
De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er staat geen boom op die 7KM dat is nog het mooiste...
Van linksboven naar rechtsonder
[afbeelding]
Het is grappig dat niemand er hierbij stilstaat dat Tineke Netelenbos het echte As van het Kwaad was met dat dossier Rekeningrijden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:02 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ja, inderdaad. Als je stilstaat in de file komt er 50 boven de weg te staanNee, nou horen we erbij hoor
Duh.
Dynamische snelheden houdt in: Snelheidslimieten die zich aanpassen op de drukte en weersomstandigheden. Met andere woorden: Bij (zeer) slecht zicht of een ongeluk snelheid omlaag naar 60, bij regen 110, en onder perfecte weersomstandigheden adviessnelheid 140 waar mogelijk. Eventueel kunnen snelheden ook per rijbaan aangepast worden, zodat bijvoorbeeld vrachtwagens en bejaarden gewoon hun eigen plek krijgen op de snelweg, en die alleen verlaten als ze daarmee de doorstroming niet nadelig beinvloeden.
Dus niet vast een 80 bord boven een snelweg hangen omdat het 2x per dag druk is (en Karla dat probleem graag wou verergeren om rekeningrijden erdoor te kunnen drukken), wat zich als de autos op de weg stilstaan aanpast naar 50
Of gewoon groot nutteloos werk.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
Met de kanttekening dat deze weg nog steeds niet nutteloos is, ondanks dat er al sinds 1953 over geluld wordt. Sterker nog, het is verdomd noodzakelijk om de mobiliteit tussen rotterdam en den haag (en uiteindelijk ook Amsterdam dus) te garanderen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
Iemand met verstand van zaken en een beetje gevoel van verantwoordelijkheid zou die hele optie direct van de lijst afschrappen, ongeacht wie het bedacht heeft. We kunnen niet bepaald stellen dat Karla Peijs dat gedaan heeftquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het is grappig dat niemand er hierbij stilstaat dat Tineke Netelenbos het echte As van het Kwaad was met dat dossier Rekeningrijden.
696 miljoen was er nodig om alle bezwaarschriften van milieusorganisaties/omwonenenden/belanghebbenden af te handelen, 4.8 mio voor het asfalt en het materieel/aal en 2 ton loon voor de wegwerkers(waarvan 1 ton voor de manager die z`n doelstelling haalde)quote:Op maandag 11 juni 2007 22:18 schreef Boosoog het volgende:
De aanleg van het ontbrekende stukje A4 werd in juni 2006 begroot op 641 miljoen euro. VNO-NCW verwacht dat de uiteindelijke kosten circa 700 miljoen euro gaan bedragen.
(c) ANP
*************************************************************
Hoe komt men in vredesnaam aan zo'n gigantisch bedrag per km?
Ik denk dat de meerderheid van de mensen uit die regio de weg wel willen hebben. Heb je ooit wel eens in de spits gezeten tussen Den Haag en Rotterdam? Of op de ringweg van Rotterdam?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:34 schreef Ooster het volgende:
[..]
Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
Volgens mij heeft dat niet zoveel met burgers te maken hoor.. Als het aan ons lag, had die weg er al jaren gelegen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 02:39 schreef concac het volgende:
democratie heeft zo zijn voor en nadelen.
in China bijv.was die weg er allang gekomen, burgers hebben niet veel te zegegn. daarom kunnen ze goedkoop beslissingen nemen zonder een hoop bureaucratie.
![]()
Ik denk dat de burgers die in de buurt van het traject wonen er niet zoveel zin in hebben. Voor hen heeft het natuurlijk vooral nadelen. Net als voor de gemeenten die slechts als doorvoerlocatie dienen en er zelf niet echt van profiteren.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat niet zoveel met burgers te maken hoor.. Als het aan ons lag, had die weg er al jaren gelegen.
Gelukkig liggen de plannen er ook pas sinds 1960 dus mensen die er gaan wonen wéten gelukkig ook helemaal niet dat daar een weg komt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat de burgers die in de buurt van het traject wonen er niet zoveel zin in hebben. Voor hen heeft het natuurlijk vooral nadelen. Net als voor de gemeenten die slechts als doorvoerlocatie dienen en er zelf niet echt van profiteren.
Die nieuwe weg zal ook binnen een paar jaar volstaan en dan heeft een grote groep nieuwe mensen last van uitlaatgassen en herrie. Ik zie voor die mensen dus niet zoveel voordelen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Gelukkig liggen de plannen er ook pas sinds 1960 dus mensen die er gaan wonen wéten gelukkig ook helemaal niet dat daar een weg komt.
Denk dat het trouwens meer voordelen heeft dan nadelen voor de mensen die er wonen. Zo'n lange sliert file op de a20 vol met auto's die uitlaatgassen staan weg te dampen lijkt me irritanter dan wat auto's die langsrijden.
M'n reet wordt ook elke dag vies, dus maar stoppen met vegen dan?quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die nieuwe weg zal ook binnen een paar jaar volstaan en dan heeft een grote groep nieuwe mensen last van uitlaatgassen en herrie. Ik zie voor die mensen dus niet zoveel voordelen.
En niks doen lost alles op?quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die nieuwe weg zal ook binnen een paar jaar volstaan en dan heeft een grote groep nieuwe mensen last van uitlaatgassen en herrie. Ik zie voor die mensen dus niet zoveel voordelen.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
M'n reet wordt ook elke dag vies, dus maar stoppen met vegen dan?
Beweer ik dat ik niets wil doen?quote:
Laten we eerst maar eens afwachten of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, dan zien we in dat opzicht wel weer verder. Zoals het er nu voor ligt kan in mijn ogen voor een prikkie een nieuwe snelweg worden aangelegd, namelijk door gebruik te maken van het zandbed dat al aanwezig is en door gewoon een standaard-snelweg te bouwen. In mijn ogen zorgt dat verlengde A4 voor een ideale aansluiting op de A15 die door de Rotterdamse haven loopt. De overgebleven 500 miljoen kan dan op een nuttiger manier worden aangewend voor bijvoorbeeld het spoor en opheffing van knelpunten op snelwegen of zelfs verbreding dan wel een oplossing om meer verkeer over regionale wegen te leiden (let wel dit moet niet geforceerd gebeuren) en zo de snelwegen te ontlasten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat de burgers die in de buurt van het traject wonen er niet zoveel zin in hebben. Voor hen heeft het natuurlijk vooral nadelen. Net als voor de gemeenten die slechts als doorvoerlocatie dienen en er zelf niet echt van profiteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |