abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50373179
Schrijnend voorbeeld van wanbeleid, inderdaad. Die luchtfoto maakt dat pijnlijk duidelijk. De contouren van de weg liggen er al, nu het asfalt nog, jongens...
pi_50376265
Echt ongelooflijk.... ik zit al 5 minuten met open mond naar Google Earth te staren. Het is echt heel ziek dat het zo ver gekomen is in dit land wat betreft ruimtelijke ordening en inspraak, wat mij betreft wordt hier een parlementaire enquete over gehouden. Dit is het meest ernstige geval van wanbeleid dat ik ooit gezien heb.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:34:15 #33
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_50378869
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
Schrijnend voorbeeld van wanbeleid, inderdaad. Die luchtfoto maakt dat pijnlijk duidelijk. De contouren van de weg liggen er al, nu het asfalt nog, jongens...
Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_50379261
WTF keek ook op google earth
............................
pi_50379707
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef Lucille het volgende:

[..]

Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
ja, inderdaad. Als je stilstaat in de file komt er 50 boven de weg te staan Nee, nou horen we erbij hoor

Duh.

Dynamische snelheden houdt in: Snelheidslimieten die zich aanpassen op de drukte en weersomstandigheden. Met andere woorden: Bij (zeer) slecht zicht of een ongeluk snelheid omlaag naar 60, bij regen 110, en onder perfecte weersomstandigheden adviessnelheid 140 waar mogelijk. Eventueel kunnen snelheden ook per rijbaan aangepast worden, zodat bijvoorbeeld vrachtwagens en bejaarden gewoon hun eigen plek krijgen op de snelweg, en die alleen verlaten als ze daarmee de doorstroming niet nadelig beinvloeden.

Dus niet vast een 80 bord boven een snelweg hangen omdat het 2x per dag druk is (en Karla dat probleem graag wou verergeren om rekeningrijden erdoor te kunnen drukken), wat zich als de autos op de weg stilstaan aanpast naar 50
pi_50379729
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het gaat over de techniek NL heeft dan wel weer zoab en geluidsarm asphalt en wegen die opgerold zijn en zo uitgerold kunnen worden.
tja, asfalt op een tapijtrolletje is handig bij de aanleg van wegen, maar voor de rest is het 10x zo duur voor slechtere kwaliteit asfalt dat weer terug oprolt bij warm weer. En dat geluidsarm asfalt is wel een mooie uitvinding natuurlijk, jammer dat we het zelf niet gebruiken. Dat is iig wat de overheid ons doet geloven als het weer als een gek met belachelijk lage snelheidslimieten loopt te gooien ten behoeve van buurtbewoners die bewust aan een drukke weg zijn gaan wonen en daarna klagen over "geluidsoverlast". De gemeente legt dan liever een 80weg van gewoon asfalt neer met een flitspaal op 50 ernaast: Dat levert geld op, in tegenstelling tot geluidsarm asfalt wat ook alweer duurder en slechter is dan gewoon asfalt (waar vervolgens weinig mee verdient wordt omdat de maximum snelheid klopt met de verkeerssituatie).
pi_50379787
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Klagen over de Nederlandse wegen? Wat moet een Belg dan doen???
Verhuizen. Het is voor mij alweer een aantal jaar terug dat ik in Belgie heb gereden, en kan me de wegen ook niet meer zo goed voorstellen. Maar als ik de verhalen moet geloven verwaarloost de Belgische overheid hun infrastructuur zodanig dat ze door heel Afrika uitgelachen worden. Vind ik dan ook een zeer ernstige zaak Een goed ontwikkelde infrastructuur is een van de hoekstenen van een westerse samenleving, en in Belgie laten ze het gewoon verrotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 juni 2007 @ 18:25:05 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50380432
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:34 schreef Ooster het volgende:

[..]

Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
waarom niet?
pi_50383170
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
Ze werken hem onder de grond en gaan gelijk het hele gebied opknappen. Anders gaan de gemeenten niet meewerken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:40:41 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50383225
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Met dank aan de mileu en andere belangengroepen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50383305
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Echt ongelooflijk.... ik zit al 5 minuten met open mond naar Google Earth te staren. Het is echt heel ziek dat het zo ver gekomen is in dit land wat betreft ruimtelijke ordening en inspraak, wat mij betreft wordt hier een parlementaire enquete over gehouden. Dit is het meest ernstige geval van wanbeleid dat ik ooit gezien heb.
Nee dat is de betuwelijn waar het rijk zich nog veel meer van elke scheet van elk dorp aantrok .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_50383325
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Met dank aan de mileu en andere belangengroepen
Eerder aan de gemeenten die er geen zin in hebben.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:50:25 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50383632
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er staat geen boom op die 7KM dat is nog het mooiste...
Van linksboven naar rechtsonder
[afbeelding]
De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:52:19 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50383706
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:02 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

ja, inderdaad. Als je stilstaat in de file komt er 50 boven de weg te staan Nee, nou horen we erbij hoor

Duh.

Dynamische snelheden houdt in: Snelheidslimieten die zich aanpassen op de drukte en weersomstandigheden. Met andere woorden: Bij (zeer) slecht zicht of een ongeluk snelheid omlaag naar 60, bij regen 110, en onder perfecte weersomstandigheden adviessnelheid 140 waar mogelijk. Eventueel kunnen snelheden ook per rijbaan aangepast worden, zodat bijvoorbeeld vrachtwagens en bejaarden gewoon hun eigen plek krijgen op de snelweg, en die alleen verlaten als ze daarmee de doorstroming niet nadelig beinvloeden.

Dus niet vast een 80 bord boven een snelweg hangen omdat het 2x per dag druk is (en Karla dat probleem graag wou verergeren om rekeningrijden erdoor te kunnen drukken), wat zich als de autos op de weg stilstaan aanpast naar 50
Het is grappig dat niemand er hierbij stilstaat dat Tineke Netelenbos het echte As van het Kwaad was met dat dossier Rekeningrijden.
pi_50384036
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
Of gewoon groot nutteloos werk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 juni 2007 @ 20:03:10 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50384142
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
Met de kanttekening dat deze weg nog steeds niet nutteloos is, ondanks dat er al sinds 1953 over geluld wordt. Sterker nog, het is verdomd noodzakelijk om de mobiliteit tussen rotterdam en den haag (en uiteindelijk ook Amsterdam dus) te garanderen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:05:22 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50384239
Volgens mij worden onder GTI's ook werken bedoeld die nog niet af zijn. En dat is de A4 nog niet.
pi_50384240
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het is grappig dat niemand er hierbij stilstaat dat Tineke Netelenbos het echte As van het Kwaad was met dat dossier Rekeningrijden.
Iemand met verstand van zaken en een beetje gevoel van verantwoordelijkheid zou die hele optie direct van de lijst afschrappen, ongeacht wie het bedacht heeft. We kunnen niet bepaald stellen dat Karla Peijs dat gedaan heeft En dat ze volledig ongeschikt was voor die positie blijkt ook uit de rest van de ingrijpende dingen die ze ons aangedaan heeft.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:11:53 #49
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_50384566
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:18 schreef Boosoog het volgende:

De aanleg van het ontbrekende stukje A4 werd in juni 2006 begroot op 641 miljoen euro. VNO-NCW verwacht dat de uiteindelijke kosten circa 700 miljoen euro gaan bedragen.

(c) ANP
*************************************************************


Hoe komt men in vredesnaam aan zo'n gigantisch bedrag per km?
696 miljoen was er nodig om alle bezwaarschriften van milieusorganisaties/omwonenenden/belanghebbenden af te handelen, 4.8 mio voor het asfalt en het materieel/aal en 2 ton loon voor de wegwerkers(waarvan 1 ton voor de manager die z`n doelstelling haalde)
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_50385273
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:34 schreef Ooster het volgende:

[..]

Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
Ik denk dat de meerderheid van de mensen uit die regio de weg wel willen hebben. Heb je ooit wel eens in de spits gezeten tussen Den Haag en Rotterdam? Of op de ringweg van Rotterdam?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_50397431
democratie heeft zo zijn voor en nadelen.

in China bijv.was die weg er allang gekomen, burgers hebben niet veel te zegegn. daarom kunnen ze goedkoop beslissingen nemen zonder een hoop bureaucratie.

-
pi_50405674
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 02:39 schreef concac het volgende:
democratie heeft zo zijn voor en nadelen.

in China bijv.was die weg er allang gekomen, burgers hebben niet veel te zegegn. daarom kunnen ze goedkoop beslissingen nemen zonder een hoop bureaucratie.

Volgens mij heeft dat niet zoveel met burgers te maken hoor.. Als het aan ons lag, had die weg er al jaren gelegen.
pi_50405752
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:15 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat niet zoveel met burgers te maken hoor.. Als het aan ons lag, had die weg er al jaren gelegen.
Ik denk dat de burgers die in de buurt van het traject wonen er niet zoveel zin in hebben. Voor hen heeft het natuurlijk vooral nadelen. Net als voor de gemeenten die slechts als doorvoerlocatie dienen en er zelf niet echt van profiteren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:22:37 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50405912
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk dat de burgers die in de buurt van het traject wonen er niet zoveel zin in hebben. Voor hen heeft het natuurlijk vooral nadelen. Net als voor de gemeenten die slechts als doorvoerlocatie dienen en er zelf niet echt van profiteren.
Gelukkig liggen de plannen er ook pas sinds 1960 dus mensen die er gaan wonen wéten gelukkig ook helemaal niet dat daar een weg komt.
Denk dat het trouwens meer voordelen heeft dan nadelen voor de mensen die er wonen. Zo'n lange sliert file op de a20 vol met auto's die uitlaatgassen staan weg te dampen lijkt me irritanter dan wat auto's die langsrijden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_50405944
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Gelukkig liggen de plannen er ook pas sinds 1960 dus mensen die er gaan wonen wéten gelukkig ook helemaal niet dat daar een weg komt.
Denk dat het trouwens meer voordelen heeft dan nadelen voor de mensen die er wonen. Zo'n lange sliert file op de a20 vol met auto's die uitlaatgassen staan weg te dampen lijkt me irritanter dan wat auto's die langsrijden.
Die nieuwe weg zal ook binnen een paar jaar volstaan en dan heeft een grote groep nieuwe mensen last van uitlaatgassen en herrie. Ik zie voor die mensen dus niet zoveel voordelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2007 @ 12:33:43 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50406290
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die nieuwe weg zal ook binnen een paar jaar volstaan en dan heeft een grote groep nieuwe mensen last van uitlaatgassen en herrie. Ik zie voor die mensen dus niet zoveel voordelen.
M'n reet wordt ook elke dag vies, dus maar stoppen met vegen dan?
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:36:44 #57
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50406386
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die nieuwe weg zal ook binnen een paar jaar volstaan en dan heeft een grote groep nieuwe mensen last van uitlaatgassen en herrie. Ik zie voor die mensen dus niet zoveel voordelen.
En niks doen lost alles op?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_50406774
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

M'n reet wordt ook elke dag vies, dus maar stoppen met vegen dan?
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En niks doen lost alles op?
Beweer ik dat ik niets wil doen?

Ik wijs er enkel op dat rücksichtlos asfalt dumpen ook niets oplost. Dan zit je heel snel met 2 vastgelopen wegen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_50407210
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat de burgers die in de buurt van het traject wonen er niet zoveel zin in hebben. Voor hen heeft het natuurlijk vooral nadelen. Net als voor de gemeenten die slechts als doorvoerlocatie dienen en er zelf niet echt van profiteren.
Laten we eerst maar eens afwachten of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, dan zien we in dat opzicht wel weer verder. Zoals het er nu voor ligt kan in mijn ogen voor een prikkie een nieuwe snelweg worden aangelegd, namelijk door gebruik te maken van het zandbed dat al aanwezig is en door gewoon een standaard-snelweg te bouwen. In mijn ogen zorgt dat verlengde A4 voor een ideale aansluiting op de A15 die door de Rotterdamse haven loopt. De overgebleven 500 miljoen kan dan op een nuttiger manier worden aangewend voor bijvoorbeeld het spoor en opheffing van knelpunten op snelwegen of zelfs verbreding dan wel een oplossing om meer verkeer over regionale wegen te leiden (let wel dit moet niet geforceerd gebeuren) en zo de snelwegen te ontlasten.
pi_50407689
Helaas heeft de hoge raad andere ogen dan jij .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')