Inflatie....quote:Op maandag 11 juni 2007 22:18 schreef Boosoog het volgende:
vijftig jaar
Klopt, wij hadden bij Civiel altijd als maatstaf 2 miljoen euro per km. Maar dat is dus wel de meest goedkope snelweg, 2 baantjes aan beide kanten en gewoon het goedkoopste asfalt en zonder signalering.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:36 schreef Boosoog het volgende:
Kan je wel zeggen: in de tachtiger jaren kosstte zoiets meen ik 1 miljoen gulden per km
Volgens mij is het de bedoeling dat hij verdiept aangelegd wordt, om het omliggende gebied zoveel mogelijk te sparen. Wat wel apart is, is dat het een stuk is zonder op- of afritten is, dus dat zit eer nog niet eens bij in de prijsquote:Op maandag 11 juni 2007 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
quote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
quote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Of je zet gewoon een weg neer, kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
7km tunnel aanleggen met alle veiligheidsvoorzieningen erbij is denk ik duurder.quote:
Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Of je zet gewoon een weg neer, kan ook natuurlijk.
...en terecht. Blijf van de bomen af!quote:Op maandag 11 juni 2007 23:59 schreef Lucille het volgende:
Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.
allemaal bullshit dusquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:14 schreef Igen het volgende:
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
Daar klopt dus echt niks van, Nederland is wereldwijd koploper qua weginnovatie. Nederland heeft echt de beste wegen ter wereld, dat ze soms niet goed onderhouden worden is vers twee. Maar dat is politieke onwil.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:07 schreef LoggedIn het volgende:
de rijksweg is hier duurder dan de autobahn, en het is nog nieteens 1/4e van de kwaliteit
daar is anders weinig van te merkenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar klopt dus echt niks van, Nederland is wereldwijd koploper qua weginnovatie.
Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:46 schreef LoggedIn het volgende:
in Duitsland werken ze met dynamische snelheden en informatiesystemen,
Dan kun je net zo goed wat aan het tracé van de snelweg morrelen als er compromissen moeten worden gesloten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:14 schreef Igen het volgende:
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
Precies. Als je eerst 80 mocht en er staat file mag je nog maar 50. Alsof je dat haaltquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
Het gaat over de techniek NL heeft dan wel weer zoab en geluidsarm asphalt en wegen die opgerold zijn en zo uitgerold kunnen worden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:46 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
daar is anders weinig van te merkenin Duitsland werken ze met dynamische snelheden en informatiesystemen, in Nederland lopen we te kloten met belachelijke, statische 80km zones die te zielig voor woorden zijn en extra files veroorzaken
Klagen over de Nederlandse wegen? Wat moet een Belg dan doen???quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:07 schreef LoggedIn het volgende:
de rijksweg is hier duurder dan de autobahn, en het is nog nieteens 1/4e van de kwaliteit
hard huilenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Klagen over de Nederlandse wegen? Wat moet een Belg dan doen???
Er staat geen boom op die 7KM dat is nog het mooiste...quote:Op maandag 11 juni 2007 23:59 schreef Lucille het volgende:
[..]
Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.
Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
Schrijnend voorbeeld van wanbeleid, inderdaad. Die luchtfoto maakt dat pijnlijk duidelijk. De contouren van de weg liggen er al, nu het asfalt nog, jongens...
ja, inderdaad. Als je stilstaat in de file komt er 50 boven de weg te staanquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
tja, asfalt op een tapijtrolletje is handig bij de aanleg van wegen, maar voor de rest is het 10x zo duur voor slechtere kwaliteit asfalt dat weer terug oprolt bij warm weer. En dat geluidsarm asfalt is wel een mooie uitvinding natuurlijk, jammer dat we het zelf niet gebruiken. Dat is iig wat de overheid ons doet geloven als het weer als een gek met belachelijk lage snelheidslimieten loopt te gooien ten behoeve van buurtbewoners die bewust aan een drukke weg zijn gaan wonen en daarna klagen over "geluidsoverlast". De gemeente legt dan liever een 80weg van gewoon asfalt neer met een flitspaal op 50 ernaast: Dat levert geld op, in tegenstelling tot geluidsarm asfalt wat ook alweer duurder en slechter is dan gewoon asfalt (waar vervolgens weinig mee verdient wordt omdat de maximum snelheid klopt met de verkeerssituatie).quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het gaat over de techniek NL heeft dan wel weer zoab en geluidsarm asphalt en wegen die opgerold zijn en zo uitgerold kunnen worden.
Verhuizen. Het is voor mij alweer een aantal jaar terug dat ik in Belgie heb gereden, en kan me de wegen ook niet meer zo goed voorstellen. Maar als ik de verhalen moet geloven verwaarloost de Belgische overheid hun infrastructuur zodanig dat ze door heel Afrika uitgelachen worden. Vind ik dan ook een zeer ernstige zaakquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Klagen over de Nederlandse wegen? Wat moet een Belg dan doen???
waarom niet?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:34 schreef Ooster het volgende:
[..]
Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
Ze werken hem onder de grond en gaan gelijk het hele gebied opknappen. Anders gaan de gemeenten niet meewerkenquote:Op maandag 11 juni 2007 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
Met dank aan de mileu en andere belangengroepenquote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Nee dat is de betuwelijn waar het rijk zich nog veel meer van elke scheet van elk dorp aantrokquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Echt ongelooflijk.... ik zit al 5 minuten met open mond naar Google Earth te staren. Het is echt heel ziek dat het zo ver gekomen is in dit land wat betreft ruimtelijke ordening en inspraak, wat mij betreft wordt hier een parlementaire enquete over gehouden. Dit is het meest ernstige geval van wanbeleid dat ik ooit gezien heb.
Eerder aan de gemeenten die er geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Met dank aan de mileu en andere belangengroepen
De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er staat geen boom op die 7KM dat is nog het mooiste...
Van linksboven naar rechtsonder
[afbeelding]
Het is grappig dat niemand er hierbij stilstaat dat Tineke Netelenbos het echte As van het Kwaad was met dat dossier Rekeningrijden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:02 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ja, inderdaad. Als je stilstaat in de file komt er 50 boven de weg te staanNee, nou horen we erbij hoor
Duh.
Dynamische snelheden houdt in: Snelheidslimieten die zich aanpassen op de drukte en weersomstandigheden. Met andere woorden: Bij (zeer) slecht zicht of een ongeluk snelheid omlaag naar 60, bij regen 110, en onder perfecte weersomstandigheden adviessnelheid 140 waar mogelijk. Eventueel kunnen snelheden ook per rijbaan aangepast worden, zodat bijvoorbeeld vrachtwagens en bejaarden gewoon hun eigen plek krijgen op de snelweg, en die alleen verlaten als ze daarmee de doorstroming niet nadelig beinvloeden.
Dus niet vast een 80 bord boven een snelweg hangen omdat het 2x per dag druk is (en Karla dat probleem graag wou verergeren om rekeningrijden erdoor te kunnen drukken), wat zich als de autos op de weg stilstaan aanpast naar 50
Of gewoon groot nutteloos werk.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
Met de kanttekening dat deze weg nog steeds niet nutteloos is, ondanks dat er al sinds 1953 over geluld wordt. Sterker nog, het is verdomd noodzakelijk om de mobiliteit tussen rotterdam en den haag (en uiteindelijk ook Amsterdam dus) te garanderen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
Iemand met verstand van zaken en een beetje gevoel van verantwoordelijkheid zou die hele optie direct van de lijst afschrappen, ongeacht wie het bedacht heeft. We kunnen niet bepaald stellen dat Karla Peijs dat gedaan heeftquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het is grappig dat niemand er hierbij stilstaat dat Tineke Netelenbos het echte As van het Kwaad was met dat dossier Rekeningrijden.
696 miljoen was er nodig om alle bezwaarschriften van milieusorganisaties/omwonenenden/belanghebbenden af te handelen, 4.8 mio voor het asfalt en het materieel/aal en 2 ton loon voor de wegwerkers(waarvan 1 ton voor de manager die z`n doelstelling haalde)quote:Op maandag 11 juni 2007 22:18 schreef Boosoog het volgende:
De aanleg van het ontbrekende stukje A4 werd in juni 2006 begroot op 641 miljoen euro. VNO-NCW verwacht dat de uiteindelijke kosten circa 700 miljoen euro gaan bedragen.
(c) ANP
*************************************************************
Hoe komt men in vredesnaam aan zo'n gigantisch bedrag per km?
Ik denk dat de meerderheid van de mensen uit die regio de weg wel willen hebben. Heb je ooit wel eens in de spits gezeten tussen Den Haag en Rotterdam? Of op de ringweg van Rotterdam?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:34 schreef Ooster het volgende:
[..]
Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |