abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50351671
Onvoorstelbaar voorbeeld van wanbeleid'

Uitgegeven: 11 juni 2007 15:45
Laatst gewijzigd: 11 juni 2007 16:10

DEN HAAG - Minister Camiel Eurlings van Verkeer moet leiderschap tonen en ervoor zorgen dat de A4 door Midden-Delfland alsnog versneld wordt aangelegd. Hij moet desnoods ambtenaren terugroepen van vakantie om ontstane problemen op te lossen.

Dat heeft voorzitter Bernard Wientjes van de werkgeversorganisatie VNO-NCW maandag gezegd.



In een interview op de eigen website wijst Wientjes erop dat al vijftig jaar wordt gesproken over het ontbrekende stukje van 7 kilometer A4 tussen Den Haag en Rotterdam.

Decennia geleden werd al een dijklichaam aangelegd voor de weg die niet kwam. "Een onvoorstelbaar voorbeeld van wanbeleid", aldus de werkgeversvoorman.

Rekenfout

Een jaar geleden ondertekenden Eurlings' voorganger Karla Peijs en vrijwel alle betrokken partijen nog een zogenoemd bestuursconvenant. Daarin stond dat de aanleg in 2008 zou beginnen en in 2013 zou zijn afgerond. Een rekenfout van Rijkswaterstaat gooide echter roet in het eten. Vorige week maakte Eurlings bekend dat de oplevering pas is voorzien in 2015.

De aanleg van het ontbrekende stukje A4 werd in juni 2006 begroot op 641 miljoen euro. VNO-NCW verwacht dat de uiteindelijke kosten circa 700 miljoen euro gaan bedragen.

(c) ANP
*************************************************************


Hoe komt men in vredesnaam aan zo'n gigantisch bedrag per km?
  maandag 11 juni 2007 @ 22:26:32 #2
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_50352083
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:18 schreef Boosoog het volgende:
vijftig jaar
Inflatie....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_50352631
Kan je wel zeggen: in de tachtiger jaren kosstte zoiets meen ik 1 miljoen gulden per km
pi_50354218
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
pi_50354367
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:36 schreef Boosoog het volgende:
Kan je wel zeggen: in de tachtiger jaren kosstte zoiets meen ik 1 miljoen gulden per km
Klopt, wij hadden bij Civiel altijd als maatstaf 2 miljoen euro per km. Maar dat is dus wel de meest goedkope snelweg, 2 baantjes aan beide kanten en gewoon het goedkoopste asfalt en zonder signalering.
pi_50354427
Zijn jullie infra-structuur deskundigen? Nou dan?
pi_50355033
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
Volgens mij is het de bedoeling dat hij verdiept aangelegd wordt, om het omliggende gebied zoveel mogelijk te sparen. Wat wel apart is, is dat het een stuk is zonder op- of afritten is, dus dat zit eer nog niet eens bij in de prijs
pi_50355106
edit: ^^^ wat hij zegt dus.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2007 23:19:38 ]
pi_50356330
Zo snel mogelijk asfalteren, schandalig dat die weg er nog niet ligt
pi_50356573
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_50356763
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.


Smartass indeed
なんだっけ
  maandag 11 juni 2007 @ 23:57:48 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_50356931
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
is een tunnel dan niet goedkoper?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_50356978
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Of je zet gewoon een weg neer, kan ook natuurlijk.
pi_50356980
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:57 schreef YuckFou het volgende:

[..]

is een tunnel dan niet goedkoper?
7km tunnel aanleggen met alle veiligheidsvoorzieningen erbij is denk ik duurder.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_50357013
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Of je zet gewoon een weg neer, kan ook natuurlijk.
Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 12 juni 2007 @ 00:01:51 #16
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_50357077
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:59 schreef Lucille het volgende:
Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.
...en terecht. Blijf van de bomen af!
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_50357518
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
pi_50358794
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:14 schreef Igen het volgende:
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
allemaal bullshit dus

de rijksweg is hier duurder dan de autobahn, en het is nog nieteens 1/4e van de kwaliteit
pi_50359089
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:07 schreef LoggedIn het volgende:
de rijksweg is hier duurder dan de autobahn, en het is nog nieteens 1/4e van de kwaliteit
Daar klopt dus echt niks van, Nederland is wereldwijd koploper qua weginnovatie. Nederland heeft echt de beste wegen ter wereld, dat ze soms niet goed onderhouden worden is vers twee. Maar dat is politieke onwil.
pi_50359180
Belachelijk dat die weg er nog niet ligt.

Maar ja wanbeleid inderdaad, dat zijn we inmiddels wel gewend.
pi_50359650
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar klopt dus echt niks van, Nederland is wereldwijd koploper qua weginnovatie.
daar is anders weinig van te merken in Duitsland werken ze met dynamische snelheden en informatiesystemen, in Nederland lopen we te kloten met belachelijke, statische 80km zones die te zielig voor woorden zijn en extra files veroorzaken
pi_50363009
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:46 schreef LoggedIn het volgende:

in Duitsland werken ze met dynamische snelheden en informatiesystemen,
Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:35:26 #23
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50364510
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:14 schreef Igen het volgende:
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
Dan kun je net zo goed wat aan het tracé van de snelweg morrelen als er compromissen moeten worden gesloten.
pi_50365400
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef Lucille het volgende:

[..]

Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
Precies. Als je eerst 80 mocht en er staat file mag je nog maar 50. Alsof je dat haalt
Dat is iets anders dan dynamische snelheden
*verwijderd door Admin*
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:32:42 #25
132605 kawotski
Il Dottore
pi_50366178
wat een prijsje.. ik leg m voor de helft aan.. huur gewoon wat Polen in..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_50368399
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:46 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

daar is anders weinig van te merken in Duitsland werken ze met dynamische snelheden en informatiesystemen, in Nederland lopen we te kloten met belachelijke, statische 80km zones die te zielig voor woorden zijn en extra files veroorzaken
Het gaat over de techniek NL heeft dan wel weer zoab en geluidsarm asphalt en wegen die opgerold zijn en zo uitgerold kunnen worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50368501
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:07 schreef LoggedIn het volgende:
de rijksweg is hier duurder dan de autobahn, en het is nog nieteens 1/4e van de kwaliteit
Klagen over de Nederlandse wegen? Wat moet een Belg dan doen???
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50368615
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Klagen over de Nederlandse wegen? Wat moet een Belg dan doen???
hard huilen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 12 juni 2007 @ 12:49:10 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_50368751
Beetje oud nieuws. Kijk maar: Rijkswaterstaat kan niet rekenen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 juni 2007 @ 12:50:11 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50368795
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:59 schreef Lucille het volgende:

[..]

Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.
Er staat geen boom op die 7KM dat is nog het mooiste...
Van linksboven naar rechtsonder
pi_50373179
Schrijnend voorbeeld van wanbeleid, inderdaad. Die luchtfoto maakt dat pijnlijk duidelijk. De contouren van de weg liggen er al, nu het asfalt nog, jongens...
pi_50376265
Echt ongelooflijk.... ik zit al 5 minuten met open mond naar Google Earth te staren. Het is echt heel ziek dat het zo ver gekomen is in dit land wat betreft ruimtelijke ordening en inspraak, wat mij betreft wordt hier een parlementaire enquete over gehouden. Dit is het meest ernstige geval van wanbeleid dat ik ooit gezien heb.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:34:15 #33
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_50378869
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
Schrijnend voorbeeld van wanbeleid, inderdaad. Die luchtfoto maakt dat pijnlijk duidelijk. De contouren van de weg liggen er al, nu het asfalt nog, jongens...
Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_50379261
WTF keek ook op google earth
............................
pi_50379707
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef Lucille het volgende:

[..]

Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
ja, inderdaad. Als je stilstaat in de file komt er 50 boven de weg te staan Nee, nou horen we erbij hoor

Duh.

Dynamische snelheden houdt in: Snelheidslimieten die zich aanpassen op de drukte en weersomstandigheden. Met andere woorden: Bij (zeer) slecht zicht of een ongeluk snelheid omlaag naar 60, bij regen 110, en onder perfecte weersomstandigheden adviessnelheid 140 waar mogelijk. Eventueel kunnen snelheden ook per rijbaan aangepast worden, zodat bijvoorbeeld vrachtwagens en bejaarden gewoon hun eigen plek krijgen op de snelweg, en die alleen verlaten als ze daarmee de doorstroming niet nadelig beinvloeden.

Dus niet vast een 80 bord boven een snelweg hangen omdat het 2x per dag druk is (en Karla dat probleem graag wou verergeren om rekeningrijden erdoor te kunnen drukken), wat zich als de autos op de weg stilstaan aanpast naar 50
pi_50379729
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het gaat over de techniek NL heeft dan wel weer zoab en geluidsarm asphalt en wegen die opgerold zijn en zo uitgerold kunnen worden.
tja, asfalt op een tapijtrolletje is handig bij de aanleg van wegen, maar voor de rest is het 10x zo duur voor slechtere kwaliteit asfalt dat weer terug oprolt bij warm weer. En dat geluidsarm asfalt is wel een mooie uitvinding natuurlijk, jammer dat we het zelf niet gebruiken. Dat is iig wat de overheid ons doet geloven als het weer als een gek met belachelijk lage snelheidslimieten loopt te gooien ten behoeve van buurtbewoners die bewust aan een drukke weg zijn gaan wonen en daarna klagen over "geluidsoverlast". De gemeente legt dan liever een 80weg van gewoon asfalt neer met een flitspaal op 50 ernaast: Dat levert geld op, in tegenstelling tot geluidsarm asfalt wat ook alweer duurder en slechter is dan gewoon asfalt (waar vervolgens weinig mee verdient wordt omdat de maximum snelheid klopt met de verkeerssituatie).
pi_50379787
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Klagen over de Nederlandse wegen? Wat moet een Belg dan doen???
Verhuizen. Het is voor mij alweer een aantal jaar terug dat ik in Belgie heb gereden, en kan me de wegen ook niet meer zo goed voorstellen. Maar als ik de verhalen moet geloven verwaarloost de Belgische overheid hun infrastructuur zodanig dat ze door heel Afrika uitgelachen worden. Vind ik dan ook een zeer ernstige zaak Een goed ontwikkelde infrastructuur is een van de hoekstenen van een westerse samenleving, en in Belgie laten ze het gewoon verrotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 juni 2007 @ 18:25:05 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50380432
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:34 schreef Ooster het volgende:

[..]

Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
waarom niet?
pi_50383170
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
Ze werken hem onder de grond en gaan gelijk het hele gebied opknappen. Anders gaan de gemeenten niet meewerken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:40:41 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50383225
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Met dank aan de mileu en andere belangengroepen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50383305
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Echt ongelooflijk.... ik zit al 5 minuten met open mond naar Google Earth te staren. Het is echt heel ziek dat het zo ver gekomen is in dit land wat betreft ruimtelijke ordening en inspraak, wat mij betreft wordt hier een parlementaire enquete over gehouden. Dit is het meest ernstige geval van wanbeleid dat ik ooit gezien heb.
Nee dat is de betuwelijn waar het rijk zich nog veel meer van elke scheet van elk dorp aantrok .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_50383325
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Met dank aan de mileu en andere belangengroepen
Eerder aan de gemeenten die er geen zin in hebben.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:50:25 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50383632
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er staat geen boom op die 7KM dat is nog het mooiste...
Van linksboven naar rechtsonder
[afbeelding]
De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:52:19 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50383706
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:02 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

ja, inderdaad. Als je stilstaat in de file komt er 50 boven de weg te staan Nee, nou horen we erbij hoor

Duh.

Dynamische snelheden houdt in: Snelheidslimieten die zich aanpassen op de drukte en weersomstandigheden. Met andere woorden: Bij (zeer) slecht zicht of een ongeluk snelheid omlaag naar 60, bij regen 110, en onder perfecte weersomstandigheden adviessnelheid 140 waar mogelijk. Eventueel kunnen snelheden ook per rijbaan aangepast worden, zodat bijvoorbeeld vrachtwagens en bejaarden gewoon hun eigen plek krijgen op de snelweg, en die alleen verlaten als ze daarmee de doorstroming niet nadelig beinvloeden.

Dus niet vast een 80 bord boven een snelweg hangen omdat het 2x per dag druk is (en Karla dat probleem graag wou verergeren om rekeningrijden erdoor te kunnen drukken), wat zich als de autos op de weg stilstaan aanpast naar 50
Het is grappig dat niemand er hierbij stilstaat dat Tineke Netelenbos het echte As van het Kwaad was met dat dossier Rekeningrijden.
pi_50384036
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
Of gewoon groot nutteloos werk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 juni 2007 @ 20:03:10 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50384142
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De Belgen zouden dit project een GTI noemen: Grande Travaille Inutile.
Met de kanttekening dat deze weg nog steeds niet nutteloos is, ondanks dat er al sinds 1953 over geluld wordt. Sterker nog, het is verdomd noodzakelijk om de mobiliteit tussen rotterdam en den haag (en uiteindelijk ook Amsterdam dus) te garanderen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:05:22 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50384239
Volgens mij worden onder GTI's ook werken bedoeld die nog niet af zijn. En dat is de A4 nog niet.
pi_50384240
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het is grappig dat niemand er hierbij stilstaat dat Tineke Netelenbos het echte As van het Kwaad was met dat dossier Rekeningrijden.
Iemand met verstand van zaken en een beetje gevoel van verantwoordelijkheid zou die hele optie direct van de lijst afschrappen, ongeacht wie het bedacht heeft. We kunnen niet bepaald stellen dat Karla Peijs dat gedaan heeft En dat ze volledig ongeschikt was voor die positie blijkt ook uit de rest van de ingrijpende dingen die ze ons aangedaan heeft.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:11:53 #49
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_50384566
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:18 schreef Boosoog het volgende:

De aanleg van het ontbrekende stukje A4 werd in juni 2006 begroot op 641 miljoen euro. VNO-NCW verwacht dat de uiteindelijke kosten circa 700 miljoen euro gaan bedragen.

(c) ANP
*************************************************************


Hoe komt men in vredesnaam aan zo'n gigantisch bedrag per km?
696 miljoen was er nodig om alle bezwaarschriften van milieusorganisaties/omwonenenden/belanghebbenden af te handelen, 4.8 mio voor het asfalt en het materieel/aal en 2 ton loon voor de wegwerkers(waarvan 1 ton voor de manager die z`n doelstelling haalde)
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_50385273
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:34 schreef Ooster het volgende:

[..]

Het is inderdaad schrijnend. Hoeveel moeite is het nu om daar een flink aantal mooie bomen te planten. Die weg moest er 40 jaar geleden niet komen en nu nog steeds niet. Indertijd is geprobeerd die weg er doorheen te drukken en zijn ze maar vast begonnen, gelukkig is dat tegen gehouden. Stop eens met drijven, de weg moet er gewoon niet komen.
Ik denk dat de meerderheid van de mensen uit die regio de weg wel willen hebben. Heb je ooit wel eens in de spits gezeten tussen Den Haag en Rotterdam? Of op de ringweg van Rotterdam?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')