abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51198699
Erg jammer, Freire is misschien wel een van de beste renners in het hele peloton die echt verschrikkelijk veel zou kunnen winnen als hij minder blessuregevoelig was. Want zelfs nu staat hij er toch elk jaar weer, ook al is het vaak maar een enkele keer
pi_51198981
Jammer voor de kansen van Rabobank op een dagsucces, maar leuk voor Moerenhout en als ik eerlijk ben, zou ik hem ook graag zien rijden. Het vergroot ook de kansen van Menchov op een topnotering. Het betekent toch een extra knecht erbij, En Flecha hoeft niet in dienst van Freire te rijden. Daarbij ben ik ervan uitgegaan, dat Freire geen kans maakt op de groene trui.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:11:30 #103
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51202109
Freire is ook zo fuckin' dom om een ander zadel te nemen.
Waarom in Godsnaam? Als 'ie lekker zit en je weet dat je nogal snel last hebt van eieren in je billen ga je het toch niet opzoeken
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51202210
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:34 schreef thettes het volgende:
Erg jammer, Freire is misschien wel een van de beste renners in het hele peloton die echt verschrikkelijk veel zou kunnen winnen als hij minder blessuregevoelig was. Want zelfs nu staat hij er toch elk jaar weer, ook al is het vaak maar een enkele keer

Van de afgelopen drie seizoenen, wanneer je de fitte koersdagen van oscarito op zou tellen heeft hij in totaal 1 compleet seizoen gefietst, daarin won hij:
4 ritten, plus eenmaal het eindklassement van de Tirreno Adriatico, 3x Brabantse pijl, 2 touretappes, Milaan - San Remo, Ruta del sol, ritje in Zwitserland en Baskenland, Vattenfall cyclassics

Tja, dat andere zadel geen slimme zet, om het voorzichtig uit te drukken.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:21:45 #105
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51202517
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:14 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Van de afgelopen drie seizoenen, wanneer je de fitte koersdagen van oscarito op zou tellen heeft hij in totaal 1 compleet seizoen gefietst, daarin won hij:
4 ritten, plus eenmaal het eindklassement van de Tirreno Adriatico, 3x Brabantse pijl, 2 touretappes, Milaan - San Remo, Ruta del sol, ritje in Zwitserland en Baskenland, Vattenfall cyclassics

Tja, dat andere zadel geen slimme zet, om het voorzichtig uit te drukken.
Je vergeet een WK'tje.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51203329
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:21 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Je vergeet een WK'tje.
Nee, dat was in 2004, dit was een overzichtje van 2005 / 2007
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_51226619
quote:
Lichte verbetering bij Freire

LONDEN - Wielrenner Oscar Freire voelde zich vrijdag, een dag voor aanvang van de Ronde van Frankrijk, iets beter dan een dag eerder. De Spaanse sprinter van Rabobank werd opnieuw geplaagd door een blessure aan het zitvlak, een kwetsuur die hem in 2005 het grootste deel van het seizoen buiten de koers hield.

Freire heeft last van een onderhuidse zwelling. Deze knobbel was vrijdagmorgen iets geslonken. „Oscar heeft gewoon met de andere jongens getraind”, zei een woordvoerder van de ploeg. „Een training is weliswaar iets anders dan een wedstrijdbelasting, maar toch ging het beter vandaag.”

De Raborenners trainden ver buiten Londen, bij gebrek aan ruimte in de drukke Britse metropool. Drievoudig wereldkampioen Freire won vorig jaar twee ritten in de Tour.
quote:
Groen licht voor Freire
door onze speciale verslaggevers

LONDEN - Opluchting heerste er bij Rabobank, nadat Oscar Freire gisteren de ploegleiding liet weten toch te starten in de Tour de France. De Spaanse topspurter maakte zich een dag eerder nog ernstige zorgen om zijn deelname wegens een opkomende ontsteking aan zijn zitvlak, maar na de laatste training in de buitenwijken van Londen, was hij een stuk positiever gestemd.

,,Het is veel beter met hem, al is die plek nog niet helemaal weg. Het scheelt wel even wat of je met of zonder Oscar in de Tour start, dus je kunt inderdaad wel zeggen dat er enigszins sprake van opluchting is, zei ploegleider Erik Breukink.
Vooropgesteld dat wanneer hij fit zou zijn, van grote waarde is voor de Rabobank in de eerste week. Maar hoe groot is zijn waarde als hij nog lichte irritaties heeft bij zijn zitvlak en hij misschien wel na 2 dagen moet afstappen? Ik neem aan dat niemand hem in Parijs gaat verwachten.

Kan je dan niet beter een van de reserves laten starten, die misschien in de gehele Tour van waarde kunnen zijn voor de ploeg? Of is de hele blessure van Freire echt helemaal over?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:56:37 #108
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_51226859
Ze zullen er wel over nagedacht hebben zou je denken. De proloog zal het uitwijzen. Maar een Freire die kans maakt op een overwinning en na 1 week afstapt is alsnog meer waard dan een Moerenhout.
pi_51227133
Het zal idd de bedoeling zijn om in de 1e week een etappe mee te pikken, 6 kansen daarop en mocht dan blijken dat de blessure aanwezig blijft vervolgens afstappen. Rust schijnt de beste genezing te zijn, maar gisteren heeft hij wel gewoon 2,5 uur kunnen trainen.
pi_51232770
Tja da's altijd moeilijk, wijsheid achteraf.
Mocht Freire een ritzege pakken dan heeft het goed uitgepakt, maar als hij na de eerste week naar huis gaat en Menchov komt op een moment in een situatie waarin hij (zeg 'es) een podium te verdedigen heeft dan gaan Erik&Erik spijt als haren op hun hoofd hebben.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:51:58 #111
30919 mitt
Michael Corleone
pi_51232824
Ook al kan Freire zich maar 1 of 2 dagen mengen in de sprint, dan heb je nog steeds meer kans op een overwinning dan bijv. Koos mee te nemen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_51242491
Menchov rijdt toch on opgemerkt een sterke proloog . Als je Klöden buiten beschouwing laat verliest Menchov maar 10 s op Vino bijvoorbeeld terwijl hij vorig jaar in de proloog 16 s op landis toegaf en nog meer aan valverde en leipheimer
If winning would mean reaching a 2nd place, then Boogerd is God!
pi_51242825
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:32 schreef TIMMM_ het volgende:
Menchov rijdt toch on opgemerkt een sterke proloog . Als je Klöden buiten beschouwing laat verliest Menchov maar 10 s op Vino bijvoorbeeld terwijl hij vorig jaar in de proloog 16 s op landis toegaf en nog meer aan valverde en leipheimer
Menchov was goed idd vandaag.
Misschien toch nog een kanshebber voor het podium?
pi_51333422
Ondertussen blijkt maar weer dat ze Flesha voor niets hebben meegenomen, vorig jaar kon hij Freire nog een beetje vooraan afzetten. Dit jaar is hij Freire 5 kilometer van te voren al kwijt

Ik snap sowieso niet dat hij mee is gegaan en zijn contract is verlengt. Hij heeft nog helemaal niets gewonnen in die 2 jaar dat hij bij de Rabobank zit. Echt een complete miskoop
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:47:54 #115
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51333454
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:47 schreef Remzz het volgende:
Ondertussen blijkt maar weer dat ze Flesha voor niets hebben meegenomen, vorig jaar kon hij Freire nog een beetje vooraan afzetten. Dit jaar is hij Freire 5 kilometer van te voren al kwijt

Ik snap sowieso niet dat hij mee is gegaan en zijn contract is verlengt. Hij heeft nog helemaal niets gewonnen in die 2 jaar dat hij bij de Rabobank zit. Echt een complete miskoop
Sukkel
LastFM
pi_51333476
Gisteren had ie Freire nog perfect afgezet .
pi_51333630
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:48 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Gisteren had ie Freire nog perfect afgezet .
Nee hij reed de laatste 5 kilometer naast Freire, en probeerde de laatste 500 meter met Freire in een treintje van 2 langs QS te komen.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik vind het wel zo'n non-renner die Flesha
pi_51333659
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:53 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nee hij reed de laatste 5 kilometer naast Freire, en probeerde de laatste 500 meter met Freire in een treintje van 2 langs QS te komen.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik vind het wel zo'n non-renner die Flesha
Kom op man, hij zette hem perfect achter Boonen neer. Freire heeft er alleen nog niet zo'n zin in.
pi_51333757
Vandaag verliest Freire het wiel van Flecha, niet zo zeer de fout van Flecha.
Gisteren deed Flecha het ook uitstekend, maar Freire heeft gewoon (tot nu toe) niet de goede benen lijkt het op.
Straks in de overgangsetappes komt de ware Flecha weer naar voren ... aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen
pi_51333803
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:56 schreef Venga het volgende:
Gisteren deed Flecha het ook uitstekend, maar Freire heeft gewoon (tot nu toe) niet de goede benen lijkt het op.
Klopt nu ik de herhaling zie, komt Flesha eerder over de finish, het is ook meer mijn frustratie( ) tegen de renner Flesha want:
quote:
Straks in de overgangsetappes komt de ware Flecha weer naar voren ... aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen
Dat was de bedoeling toen ze hem binnen haalde, nou hij heeft mijn nog nooit verbaasd met een prachtige aanval in die 2 jaar
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:00:31 #121
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51333885
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:57 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dat was de bedoeling toen ze hem binnen haalde, nou hij heeft mijn nog nooit verbaasd met een prachtige aanval in die 2 jaar
Nee, de bedoeling was een semi-knecht voor in ééndagswedstrijden, een kopman voor op de keien, een beuker/beschermer met een semi-vrij rol in etappekoersen.
LastFM
pi_51337173
Hij had bij dat groepje met Auche en Willems moeten zitten toen die naar die 2 koplopers toesprongen. Dat is het werk waar hij sterk in is naar mijn idee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51337676
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:56 schreef Venga het volgende:
Mee eens. Alleen al door zijn optredens in Parijs-Roubaix heeft Flecha een nieuw contract bij Rabobank verdiend. Er zijn veel andere aankopen waar ik meer vraagtekens bij zet, van Ardilla tot Van Bon. Ook een groot aantal renners uit de eigen kweek heeft beduidend minder laten zien dan Flecha. Misschien is de vraag wel of Rabobank Freire had moeten meenemen. Hij is duidelijk nog niet in topvorm en heeft bovendien zelf al aangekondigd Parijs waarschijnlijk niet te halen.. Jammer dat Eltink niet meerijdt.
pi_51359770
Ja hoor Flesha mee in de ontsnapping zul je net ziet dat hij vandaag gaat winnen
pi_51361385
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:11 schreef Remzz het volgende:
Ja hoor Flesha mee in de ontsnapping zul je net ziet dat hij vandaag gaat winnen
Ik teken ervoor

Overigens heet de beste van Flecha
pi_51364214
De beste man.
That's all folks!
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:30:52 #127
159022 AminBen
El Maestro
pi_51364804
is toch verspilde energie enzo?
pi_51395706
quote:
Erik Dekker, ploegleider bij het Nederlandse team Rabobank, zal de Tourpassage in Groot-Brittannië nog een tijdje herinneren. Na afloop van de etappe naar Canterbury kwam een Britse dame naar de teambus van Rabobank gelopen met een lege bidon in haar handen.

Erik Dekker was het eerste personeelslid die de dame aantrof, en die gaf Dekker een veeg uit de pan. Ze duwde de lege bidon zijn de handen met de korte mededeling: "Sir, you lost this during the race." Blijkbaar een zeer milieubewuste dame. Erik Dekker moest heel even op zoek naar de geschikte woorden, meldt de Gazet van Antwerpen.
bronnetje
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:43:46 #129
11102 knep
Mountainfreak
pi_51409035
Wat vinden jullie van T.Dekker? Ik vind dat hij goed bezig is, als hij morgen geen tijd verliest is hij de eerste, altijd zenuwachtige week goed doorgekomen .

Dan kan hij zaterdag echt laten zien hoe zijn vorm is .
pi_51409093
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:07 schreef Gitanki het volgende:

[..]

bronnetje
pi_51413278
quote:
**** Freire stapt vrijdag mogelijk af
**De kans is groot dat voor Raborenner
Oscar Freire de Tour de France al na
een week eindigt.De Spanjaard veroverde
donderdag weliswaar de tweede plaats in
de massasprint,maar liet doorschemeren
dat hij het vanwege z'n zitvlakblessure
na vrijdag misschien voor gezien houdt.

Freire bekende woensdag al overwogen te
hebben af te stappen."De eerste 70 km
van die etappe waren echt heel erg",zei
de Spanjaard."Als ik te lang doorga,
moet ik waarschijnlijk weer naar het
ziekenhuis en ik wil eigenlijk niet
opnieuw geopereerd worden."

"Ik zeg nog niet dat ik opgeef,maar we
trekken de bergen in.En dat bevordert
nou niet bepaald mijn herstel."
pi_51421403
Niet zo heel erg verrassend dat Freire waarschijnlijk na vandaag stopt. Erg jammer dat hij gisteren een paar cm te kort kwam. Ik had hem die overwinning van harte gegund.
pi_51421455
Vandaag voor Reus winnen jongens.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:57:49 #134
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51421464
Raborenner kunstmatig in coma na ongeluk
quote:
Wielrenner Kai Reus van de Rabobankploeg is zwaargewond geraakt bij een trainingsongeval in Frankrijk. Hij wordt kunstmatig in coma gehouden.

Geopereerd
Reus, die niet meedoet aan de Ronde van Frankrijk, ligt in een ziekenhuis in Grenoble. Hij is geopereerd aan een bloeding linksachter in het hoofd. Hij heeft een gebroken linkersleutelbeen en drie gebroken ribben aan de rechterkant.

Toedracht onduidelijk
De toedracht van het ongeluk is volstrekt onduidelijk. De 22-jarige talent uit het ProTeam van Rabo vertrok 's morgens in Tignes voor een training en werd later bewusteloos langs de weg gevonden.

Begeleiden
Reus was in Frankrijk om maandag samen met collega Leon van Bon gasten van de Rabobank te begeleiden in een beklimming van een berg. "Wat er met hem gebeurd is, weten we niet", zegt een woordvoerder van de ploeg. "Hij ligt aan de beademing, de artsen hopen hem in de loop van de ochtend te laten ontwaken. Vannacht hebben ze nog een ct-scan gemaakt, gelukkig bleken daar geen verdere complicaties uit."

Gsm benantwoord
De begeleiders van de ploeg traceerden Reus pas om 20:00 uur, nadat een medewerker van het ziekenhuis diens gsm had beantwoord. "Dit hakt er erg in bij de renners die de Tour rijden", zegt de woordvoerder. "Kai is een persoonlijke vriend van Thomas Dekker. Dit is erg hard aangekomen bij de andere renners."

Wereldkampioen
Reus, sinds juli vorig jaar lid van het ProTeam, was in 2003 wereldkampioen op de weg bij de junioren. Vorig jaar won hij bij de beloften zowel het NK tijdrijden als het NK op de weg.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_51421526
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:57 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Vandaag voor Reus winnen jongens.
Ik hoop op nog een laatste kunstje van Oscar. En inderdaad, winnen voor Reus.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:05:26 #136
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_51421631
WTF Reus
Hopen dat hij er snel weer bovenop komt.
Denk trouwens dat Oscar de pijp aan Maarten geeft.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_51421755
Wat een kut bericht, Reus is echt een groot talent
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:23:48 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_51422091
Einde loopbaan?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_51422375
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:05 schreef Damzkieee het volgende:

Denk trouwens dat Oscar de pijp aan Maarten geeft.
Als hij dat dan vanavond maar doet, na zijn overwinning
pi_51422592
Klotebericht over Reus inderdaad .
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:45:47 #141
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51422659
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
Einde loopbaan?
Als 'ie geen hersenletsen heeft niet...
LastFM
pi_51422775
Die ribben en sleutelbeen hoeven geen probleem op te leveren - en de kunstmatige coma doet men alleen voor de zekerheid. Het kan allemaal meevallen als z'n hoofdletsel niet ernstig is.
"That rug really tied the room together".
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:58:00 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_51422986
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:45 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Als 'ie geen hersenletsen heeft niet...
Een 'bloeding linksachter in het hoofd' doet het ergste vrezen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:00:28 #144
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51423054
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een 'bloeding linksachter in het hoofd' doet het ergste vrezen.
Mjaa, Contador ging een keer nokkie in een koers wegens een (zeer) grote bloedprop in z'n hersens. En is hij voor velen een outsider voor de Tour.
LastFM
pi_51432102
Minder nieuws, maar einde carriere zal het niet zijn als het goed is.
pi_51442377
Zeer jammerlijk nieuws idd over Reus, aantal jaar geleden NOC*NSF talent van het jaar.
Sinds zijn overstap naar het ProTour team geplaagd door blessures
Hopelijk weet bij er bovenop te komen.

Freire overigens morgen definitief niet van start
pi_51443670
Wellicht morgen tijd voor ontsnappingen van Rabo-renners? Aangezien Freire er nu niet meer is. In de vlakke etappes die nog komen dan. .
Hoi.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:57:10 #148
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51446253
Godskolere, wat een triest nieuwsbericht.

Hopelijk komt hij er boven op.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:00:41 #149
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51446389
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:37 schreef pekel het volgende:
Wellicht morgen tijd voor ontsnappingen van Rabo-renners? Aangezien Freire er nu niet meer is. In de vlakke etappes die nog komen dan. .
ze mogen van mij Boogerd en wel eens op uit sturen, een laatste keer winnen in de Tour zou niet gek zijn
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:01:25 #150
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_51446413
Misschien dat Dekker wil winnen voor zijn vriend Reus, maar dat is misschien nog een beetje vroeg.
pi_51448478
Ik snap niet dat Rabobank relatief zo matig presteert, ze hebben op 1 of 2 ploegen na het grootste budget..
Hoe kan het zijn dat in de ProTour de budgetten zo dicht bij elkaar liggen (van 4 tot 9 miljoen), terwijl dit bij bijv. voetbal zo anders is?

Wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als Rabobank ineens nog eens 5 miljoen op de toonbank legt waardoor Rabobank met een kleine 15 miljoen verder kan.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_51486563
quote:
Rabo-ploegleider Breukink: „Dit gaat een rare Tour worden”
Onduidelijkheid over rolverdeling bij Rabo
door onze Telesportredactie
LE GRAND BORNAND -

Met Menchov, Rasmussen, Boogerd en Dekker heeft de Oranjeformatie vier renners die zich in de Tour bergop lang bij de eersten kunnen handhaven. Grote vraag is echter of er binnen het team één gezamenlijk doel wordt nagestreefd. Aan de Deense media verklaarde Rasmussen gisteren dat hij teleurgesteld was over het verloop van de rit. De gele trui had voor hem kunnen zijn, zo sprak Rasmussen. Wanneer de lange ontsnapping van vijftien man (met de uiteindelijke winnaar Linus Gerdemann) niet zo veel voorsprong had gekregen, had hij het geel kunnen veroveren.

Stoere woorden van de Deen, die nu in de laatste kilometer van La Colombičre demarreerde en zodoende nog tien punten voor het bergklassement bijeen sprokkelde. Op zijn versnelling zou echter heel anders zijn gereageerd wanneer de ritzege en de gele trui nog op het spel stonden.

Tijdens een bijeenkomst in Valkenburg, vijf dagen voor de Tourstart, maakte Breukink duidelijk dat Rabobank voor het klassement helemaal de kaart Menchov speelt. Gezien Menchovs eindzege in de Ronde van Spanje 2005 en zijn sterke Tour van vorig jaar een logische keuze. Rasmussen heeft in Denemarken echter ook de ambitie om een goed klassement te rijden uitgesproken. Vorig jaar schikte hij zich in de Pyreneeën al met pijn en moeite in het teambelang. Nu hij voor volgend jaar nog geen contract heeft, is de neiging naar eigen succes nog groter.

De Rabo-ploegleiding moet er nu voor waken dat die individuele drang verenigbaar is met het collectieve belang. Dat Rabobank alleen als een eenheid kan presteren, begrijpt Breukink donders goed. Hij concludeerde dat het wel eens een heel rare Tour kan worden. „Want niemand van alle ploegen acht ik in staat om dag in, dag uit de koers te controleren”, aldus Breukink. „Het gaat een heel open wedstrijd worden. Dat zie je aan de ruimte die de ontsnapping van vijftien renners vandaag kreeg. Misschien gaan we dat beeld de komende dagen vaker zien.”
Lekker verhaal . Opzich wel logisch dat Rasmussen het zelf een keer wil proberen. Ik vond gisteren Rasmussen ook sterker ogen dan Menchov. Al denk ik niet dat Menchov zo voor Rasmussen kan rijden als Rasmussen voor hem zou kunnen.

Zou de Rabobank voor Rasmussen of Menchov moeten kiezen?
pi_51486965
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:55 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik snap niet dat Rabobank relatief zo matig presteert, ze hebben op 1 of 2 ploegen na het grootste budget..
Hoe kan het zijn dat in de ProTour de budgetten zo dicht bij elkaar liggen (van 4 tot 9 miljoen), terwijl dit bij bijv. voetbal zo anders is?

Wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als Rabobank ineens nog eens 5 miljoen op de toonbank legt waardoor Rabobank met een kleine 15 miljoen verder kan.
Rasmussen is al jaren achter elkaar een van de beste 5 ploegen in de tour, en hebben al behoorlijk wat ritten gewonnen de afgelopen jaren, vorig jaar 4 bijvoorbeeld. Dit jaar zijn ze denk ik een van de beste 3ploegen.
  zondag 15 juli 2007 @ 13:35:50 #154
3878 Vork
Manisch creatief
pi_51487295
Rabobank heeft ieder jaar steeds meer uitzicht op een goed klassement voor de kopman en daar richten ze de ploeg ook steeds meer op in. Dat is ergens wel jammer, want ik mis een beetje de aanval die ook veel vanuit Rabobank kwam. En dat kan de kijker natuurlijk ook een beetje het gevoel geven dat er matig wordt gepresteerd.
  zondag 15 juli 2007 @ 17:59:43 #155
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51495735
Veel vragen zijn hier beantwoord. Wat een megaslag.
Zyggie.
pi_51495827
Niet normaal, op 3 fronten veel gewonnen. Menchov een goede dag en kort in het klassement, mocht Rasmussen een slechte dag krijgen. Rasmussen die een rit, de bollen en de gele trui pakt. Subliem!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 15 juli 2007 @ 18:12:48 #157
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51496116

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51496364
Prachtig hoor , ook Menchov, met dank aan meesterknecht Boogerd.
  zondag 15 juli 2007 @ 18:23:17 #159
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_51496411
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:35 schreef Vork het volgende:
Rabobank heeft ieder jaar steeds meer uitzicht op een goed klassement voor de kopman en daar richten ze de ploeg ook steeds meer op in. Dat is ergens wel jammer, want ik mis een beetje de aanval die ook veel vanuit Rabobank kwam. En dat kan de kijker natuurlijk ook een beetje het gevoel geven dat er matig wordt gepresteerd.
Die aanval heb je vandaag toch zeker wel voldoende gekregen?
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_51496979
Rabobank meot T-Mobile aftroeven en Tankink halen .
pi_51497135
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:02 schreef jde_kok het volgende:
Niet normaal, op 3 fronten veel gewonnen. Menchov een goede dag en kort in het klassement, mocht Rasmussen een slechte dag krijgen. Rasmussen die een rit, de bollen en de gele trui pakt. Subliem!
Goed zou ik het niet willen noemen, meer de schade erg goed weten te beperken. In principe mag je wel van hem verwachten dat hij bij mannen als Evans en co weet te blijven.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_51497665
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:48 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Goed zou ik het niet willen noemen, meer de schade erg goed weten te beperken. In principe mag je wel van hem verwachten dat hij bij mannen als Evans en co weet te blijven.
Heb je de etappe wel gezien???
Er werd aangevllan door Moreau en Valverde onder andere, het was in principe gewoon een 'vluchtgroep' met daarachter de Astana's, Menchov, Sastre en Leipheimer onder andere. Menchov was geowon vrij goed
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:09:39 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_51497733
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:07 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Heb je de etappe wel gezien???
Er werd aangevllan door Moreau en Valverde onder andere, het was in principe gewoon een 'vluchtgroep' met daarachter de Astana's, Menchov, Sastre en Leipheimer onder andere. Menchov was geowon vrij goed
Moreau, Valverde, Evans, Schleck, Contador,... dat is geen "vluchtgroep".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_51497747
En de gele rugnummers morgen

1. RABOBANK 23:02:30
2. CAISSE D’EPARGNE 23:03:48 + 00:01:18
3. ASTANA 23:05:07 + 00:02:37
4. DISCOVERY CHANNEL TEAM 23:06:51 + 00:04:21
5. EUSKALTEL - EUSKADI 23:07:38 + 00:05:08
6. TEAM CSC 23:07:39 + 00:05:09
7. T-MOBILE TEAM 23:16:24 + 00:13:54
8. SAUNIER DUVAL - PRODIR 23:17:38 + 00:15:08
9. AG2R PREVOYANCE 23:23:17 + 00:20:47
10. PREDICTOR - LOTTO 23:25:05 + 00:22:35
pi_51497800
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:02 schreef jde_kok het volgende:
Wat hij zegt. Super
  zondag 15 juli 2007 @ 19:11:48 #166
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51497805
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Moreau, Valverde, Evans, Schleck, Contador,... dat is geen "vluchtgroep".
Als je zag hoe ze opereerden leek het wel een vluchtgroep.
Zyggie.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:13:30 #167
67640 SaintOfKillers
pi_51497855
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:11 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Als je zag hoe ze opereerden leek het wel een vluchtgroep.
Dat was gewoon dom, als die blijven samenwerken, verliest de rest minstens anderhalve minuut en eindigen ze een minuut dichter bij Rasmussen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_51498079
Prima dag voor rabo inderdaad.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:43:37 #169
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51498625
zolang Rasmussen nog steeds 3 keer valt in een tijdrit (of gewoon sloom) dan valt er in parijs weingi anders te halen dan de bolletjes (lekker op schiphol ). OF hij moet elke bergrit zo gaan wegrijden en daar de kracht voor hebben.

rabo is wel de ploeg geworden van de lange berg-ontsnappingen. Na Boogerd nu Rasmussen elk jaar
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 15 juli 2007 @ 19:49:01 #170
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_51498800
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
zolang Rasmussen nog steeds 3 keer valt in een tijdrit (of gewoon sloom) dan valt er in parijs weingi anders te halen dan de bolletjes (lekker op schiphol ). OF hij moet elke bergrit zo gaan wegrijden en daar de kracht voor hebben.
De gele trui kan vleugels geven. Zelfs Pantani reed een fatsoenlijke tijdrit in de gele trui.
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
pi_51498880
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
rabo is wel de ploeg geworden van de lange berg-ontsnappingen. Na Boogerd nu Rasmussen elk jaar
Die van Boogie blijft de mooiste
pi_51498967
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:05 schreef BliksemSchigt het volgende:

Zou de Rabobank voor Rasmussen of Menchov moeten kiezen?
Nee, ze kunnen prima elk hun eigen gang gaan.
Rasmussen komt in principe toch zoveel tekort in de tijdrit dat dat zijn klassement zal verpesten. Hij kan nog leuk aanvallen in de bergen als 'ie zin heeft en goed genoeg is.
Menchov kan bij de andere favorieten blijven.
Om nu één van beiden in dienst van de ander te laten rijden, zou juist zonde zijn. Het is altijd buitengevoon nuttig om twee mensen hoog in het klassement te hebben. En aangezien geen van beiden een zekere tourwinnaar is, zou het stom zijn om dan nu al in dienst te gaan rijden.

Voor Rabo lijkt me de tour nu al wel redelijk geslaagd trouwens

ik vond het ook erg stom van Astana om Klöden op Vino te laten wachten, dat kostte Klöden kostbare tijd

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2007 19:55:10 ]
  zondag 15 juli 2007 @ 19:54:48 #173
67640 SaintOfKillers
pi_51498972
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:49 schreef tomttt het volgende:

[..]

De gele trui kan vleugels geven. Zelfs Pantani reed een fatsoenlijke tijdrit in de gele trui.
Een Rasmussen met vleugels verliest nog minstens 4 minuten als je ziet dat hij in het verleden altijd minimum 6 minuten per tijdrit verloor (behalve een klimtijdrit en zelfs daar waren het er 5).

Je kan dan wel zeggen dat het op Armstrong of Gonchar was, maar vorig jaar verloor hij ook op Kloden, Sastre, Menchov en Evans 9 minuten of meer.

Hij is echt wel heel slecht daarin, niet gewoon matig.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:56:03 #174
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51499013
Ben benieuwd welke tactiek de Rabo's nu gaan uitspelen. Met twee sterke troefen op een mooi klassement, zijn er meerdere mogelijkheden.
pi_51499075
Succesvol jaar toch weer voor Rabobank.

Freire won Milaan-San Remo. Flecha tweede in Parijs-Roubaix. Thomas Dekker reed erg goed in de kleinere Pro Tour-rondes.

Dit nummertje van Rasmussen is de slagroom op de taart.
pi_51499334
Gewoon Rasmussen laten rijden en toch blijven gokken op Menchov lijkt me het verstandigste. Rasmussen gaat te veel tijd verliezen op zijn tijdrit en hij is ook geen jongen die verdedigend kan koersen denk ik. Laat Rasmussen maar lekker aanvallend rijden.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:06:40 #177
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51499336
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:56 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ben benieuwd welke tactiek de Rabo's nu gaan uitspelen. Met twee sterke troefen op een mooi klassement, zijn er meerdere mogelijkheden.
Misschien moet Menchov nu maar eens wat laten zien. Na de Vuelta heeft ie weini gmeer gepresteerd dan meerijden. Wegrijden met die hap en laat mayo en valverde (en contador) er maar achteraan gaan.

(dat wil zeggen, eerst Dekker erop uit sturen en Menchov erna op de Telegraphe erachteraan. zodat ie later in de klim nog wat hulp heeft: Kelme taktiek dus )).
pi_51499423
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Gewoon Rasmussen laten rijden en toch blijven gokken op Menchov lijkt me het verstandigste. Rasmussen gaat te veel tijd verliezen op zijn tijdrit en hij is ook geen jongen die verdedigend kan koersen denk ik. Laat Rasmussen maar lekker aanvallend rijden.
Gewoon aanvallen in de gele trui idd.
Het is nog maar de vraag wie er achter gaat rijden, want de favorieten hebben vooral de neiging naar elkaar te kijken en niet naar voren.
pi_51499466
Rasmussen heeft toch aardig getraind deze winter voor tijdritten. Denk dat hij wel een goede kans maakt op een hoge klassering. Menchov valt me alles mee, die komt nog in de Pyreneën, dat is meer zijn gebied.

Ook nog leider in het ploegenklassement, klasse RABO!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_51499488
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gewoon aanvallen in de gele trui idd.
Het is nog maar de vraag wie er achter gaat rijden, want de favorieten hebben vooral de neiging naar elkaar te kijken en niet naar voren.
De favorieten kijken alleen naar elkaar inderdaad. Gewoon Rasmussen weer laten gaan (als hij kan uiteraard) en dan ben ik benieuwd wie er gaat reageren. Ik denk eerlijk gezegt dat het weer kijken wordt en dat er niet gereageerd gaat worden.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:18:00 #181
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51499749
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:10 schreef jde_kok het volgende:
Ook nog leider in het ploegenklassement, klasse RABO!
Inderdaad, zeer netjes!

1. RABOBANK 23:02:30
2. CAISSE D’EPARGNE 23:03:48 + 00:01:18
3. ASTANA 23:05:07 + 00:02:37
4. DISCOVERY CHANNEL TEAM 23:06:51 + 00:04:21
5. EUSKALTEL - EUSKADI 23:07:38 + 00:05:08
6. TEAM CSC 23:07:39 + 00:05:09
7. T-MOBILE TEAM 23:16:24 + 00:13:54
pi_51499766
Leuk hoor Rabo... Maar nu mogen jullie de rest van de week je energie weggooien door op kop te rijden
  zondag 15 juli 2007 @ 20:20:28 #183
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51499829
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:18 schreef Unhuman het volgende:
Leuk hoor Rabo... Maar nu mogen jullie de rest van de week je energie weggooien door op kop te rijden
Dat kun je prima overlaten aan Weening, Niermann, Flecha en de Groot.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:21:37 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51499865
Ik heb nauwelijks iets gezien van de etappe, maar ik geloof dat Rasmussen wel lekker bezig was. De Tour lijkt me al behoorlijk geslaagd voor de Rabobank
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 15 juli 2007 @ 20:23:46 #185
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51499934
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:18 schreef Unhuman het volgende:
Het is ook nooit goed he.
LastFM
  zondag 15 juli 2007 @ 20:25:31 #186
127004 maril
Smeetsfan
pi_51500003
OMG Dekker op bijna 20 min.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_51500085
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:25 schreef maril het volgende:
OMG Dekker op bijna 20 min.
Die heeft het gewoon lekker laten lopen, hij pikt ergens wel een ritje uit om aan te vallen.
pi_51500126
Mensen die denken dat Dekker meteen ff top 10 zou rijden .
pi_51500163
Die wacht gewoon op de tijdritten.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zondag 15 juli 2007 @ 20:33:12 #190
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51500278
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:28 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Mensen die denken dat Dekker meteen ff top 10 zou rijden .
dat mag ie over 3 jaar gaan doen
pi_51500297
Rasmussen zal ondanks zijn gele trui nog aan moeten gaan vallen, misschien niet as dinsdag want verwacht dat daar weinig verschillen gemaakt gaan worden tussen de klassementsmannen gezien de lange afdaling richting de finish.
Maar de tijd die hij nu voorstaat op de andere renners is op velen zo'n 3 a 4 minuten, precies de tijd die hij gaat verliezen in 55 km TT.
Mannen als Valverde, Menchov, Evans en Sastre (in iets mindere mate) zijn bijna allemaal van hetzelfde niveau in tijdrijden.
Enkel Kloden en Vinokourov schat ik echt hoger in, maar juist die staan wat verder in het klassement. Vino op 5.23 van Rasmussen, maar dat kan hij in topvorm in een TT van 55 km al goedmaken
pi_51500379
Voor de gele trui zullen de Rabo's toch de pijlen op Menchov moeten richten.
Rasmussen moet zich richten op de bolletjestrui en misschien nog een etappezege en dan houdt het op.
Tilburg Boven Alles
pi_51510164
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:34 schreef Venga het volgende:
Rasmussen zal ondanks zijn gele trui nog aan moeten gaan vallen, misschien niet as dinsdag want verwacht dat daar weinig verschillen gemaakt gaan worden tussen de klassementsmannen gezien de lange afdaling richting de finish.
Maar de tijd die hij nu voorstaat op de andere renners is op velen zo'n 3 a 4 minuten, precies de tijd die hij gaat verliezen in 55 km TT.
Mannen als Valverde, Menchov, Evans en Sastre (in iets mindere mate) zijn bijna allemaal van hetzelfde niveau in tijdrijden.
Enkel Kloden en Vinokourov schat ik echt hoger in, maar juist die staan wat verder in het klassement. Vino op 5.23 van Rasmussen, maar dat kan hij in topvorm in een TT van 55 km al goedmaken
Evans kan wel beduidend beter tijdrijden dan Rasmussen. En Mayo, Valverde en Evans staan ook nog geen drie minuten achter Rasmussen. Als Rasmussen rijdt zoals de afgelopen jaren gaat hij in de tijdrit het geel wel verliezen. Maar misschien geeft de gele trui ook hem vleugels, zoals hij dat al zovelen heeft gegeven (neem een Dessel, Perreiro, en vandaag nog Gerdemann). Laten we het hopen.

Laten we verder vooral hopen dat Rabo het een beetje goed gaat spelen en niet het klassement van Menchov en/of de bolletjestrui van Rasmussen verspeelt omdat Rasmussen nu opeens in het geel rijdt.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51510335
Menchov kan nu gewoon het wiel van vino/valverde/evans pakken
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_51511991
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:08 schreef Kluupkluup het volgende:
Menchov kan nu gewoon het wiel van vino/valverde/evans pakken
Precies. En daarmee komt 'ie vanzelf hoog in het klassement.
pi_51512520
Gisteren op de Belg een interview met Boogerd en Dekker.

Ging onder anderen over Reus. Boogerd was heel eerlijk en zei dat hij er tijdens het fietsen niet aan dacht, maar eenmaal over de finish is het eerste wat de hele ploeg vraagt, of er al nieuws over Reus is. Het is allemaal erg dubbel. Sportief aan de ene kant een fantastische dag, aan de andere kant, wat is het het waard?
pi_51517392
Ik mag er toch wel vanuit gaan, dat Dekker bewust rustig aan gedaan heeft gisteren?
Anders verlies je geen 20 minuten op die laatste col.
  maandag 16 juli 2007 @ 12:25:18 #198
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51517795
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:24 schreef -skippybal- het volgende:

LastFM
pi_51517917
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:14 schreef Robar het volgende:
Ik mag er toch wel vanuit gaan, dat Dekker bewust rustig aan gedaan heeft gisteren?
Anders verlies je geen 20 minuten op die laatste col.
Ja, waarom zou hij niet. Hij rijdt om ervaring op te doen en om Menchov/Rasmussen te helpen. Dat wij hem allemaal liever vandaag dan morgen het geel/wit zien pakken, tja... Maar hoe jammer wij dat ook vinden, hij rijdt gewoon niet voor z'n eigen klassement, net als Boogerd bijvoorbeeld
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51517990
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:25 schreef -skippybal- het volgende:

[..]
Mooi gebaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')