bronnetjequote:Erik Dekker, ploegleider bij het Nederlandse team Rabobank, zal de Tourpassage in Groot-Brittanniė nog een tijdje herinneren. Na afloop van de etappe naar Canterbury kwam een Britse dame naar de teambus van Rabobank gelopen met een lege bidon in haar handen.
Erik Dekker was het eerste personeelslid die de dame aantrof, en die gaf Dekker een veeg uit de pan. Ze duwde de lege bidon zijn de handen met de korte mededeling: "Sir, you lost this during the race." Blijkbaar een zeer milieubewuste dame. Erik Dekker moest heel even op zoek naar de geschikte woorden, meldt de Gazet van Antwerpen.
quote:**** Freire stapt vrijdag mogelijk af
**De kans is groot dat voor Raborenner
Oscar Freire de Tour de France al na
een week eindigt.De Spanjaard veroverde
donderdag weliswaar de tweede plaats in
de massasprint,maar liet doorschemeren
dat hij het vanwege z'n zitvlakblessure
na vrijdag misschien voor gezien houdt.
Freire bekende woensdag al overwogen te
hebben af te stappen."De eerste 70 km
van die etappe waren echt heel erg",zei
de Spanjaard."Als ik te lang doorga,
moet ik waarschijnlijk weer naar het
ziekenhuis en ik wil eigenlijk niet
opnieuw geopereerd worden."
"Ik zeg nog niet dat ik opgeef,maar we
trekken de bergen in.En dat bevordert
nou niet bepaald mijn herstel."
quote:Wielrenner Kai Reus van de Rabobankploeg is zwaargewond geraakt bij een trainingsongeval in Frankrijk. Hij wordt kunstmatig in coma gehouden.
Geopereerd
Reus, die niet meedoet aan de Ronde van Frankrijk, ligt in een ziekenhuis in Grenoble. Hij is geopereerd aan een bloeding linksachter in het hoofd. Hij heeft een gebroken linkersleutelbeen en drie gebroken ribben aan de rechterkant.
Toedracht onduidelijk
De toedracht van het ongeluk is volstrekt onduidelijk. De 22-jarige talent uit het ProTeam van Rabo vertrok 's morgens in Tignes voor een training en werd later bewusteloos langs de weg gevonden.
Begeleiden
Reus was in Frankrijk om maandag samen met collega Leon van Bon gasten van de Rabobank te begeleiden in een beklimming van een berg. "Wat er met hem gebeurd is, weten we niet", zegt een woordvoerder van de ploeg. "Hij ligt aan de beademing, de artsen hopen hem in de loop van de ochtend te laten ontwaken. Vannacht hebben ze nog een ct-scan gemaakt, gelukkig bleken daar geen verdere complicaties uit."
Gsm benantwoord
De begeleiders van de ploeg traceerden Reus pas om 20:00 uur, nadat een medewerker van het ziekenhuis diens gsm had beantwoord. "Dit hakt er erg in bij de renners die de Tour rijden", zegt de woordvoerder. "Kai is een persoonlijke vriend van Thomas Dekker. Dit is erg hard aangekomen bij de andere renners."
Wereldkampioen
Reus, sinds juli vorig jaar lid van het ProTeam, was in 2003 wereldkampioen op de weg bij de junioren. Vorig jaar won hij bij de beloften zowel het NK tijdrijden als het NK op de weg.
Ik hoop op nog een laatste kunstje van Oscar. En inderdaad, winnen voor Reus.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:57 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Vandaag voor Reus winnen jongens.
Als hij dat dan vanavond maar doet, na zijn overwinningquote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:05 schreef Damzkieee het volgende:
Denk trouwens dat Oscar de pijp aan Maarten geeft.
Als 'ie geen hersenletsen heeft niet...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
Einde loopbaan?
Een 'bloeding linksachter in het hoofd' doet het ergste vrezen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Als 'ie geen hersenletsen heeft niet...
Mjaa, Contador ging een keer nokkie in een koers wegens een (zeer) grote bloedprop in z'n hersens. En is hij voor velen een outsider voor de Tour.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een 'bloeding linksachter in het hoofd' doet het ergste vrezen.
ze mogen van mij Boogerd en wel eens op uit sturen, een laatste keer winnen in de Tour zou niet gek zijnquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:37 schreef pekel het volgende:
Wellicht morgen tijd voor ontsnappingen van Rabo-renners? Aangezien Freire er nu niet meer is. In de vlakke etappes die nog komen dan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |