21:47 Jaap in tranen!Jaap heeft een emotioneel zware avond. Eerst komt Cora op bezoek, en daarna ontvangt hij een videoboodschap van zijn moeder. Wanneer hij later op bank zit, tussen de andere Miljonairs, wordt het hem te veel. "Al die bladen schrijven over mijn slechte jeugd. Ik wil ook gewoon f*cking geen kinderen, en de reden daarvoor is dat ik niet wil dat zij mee gaan maken wat ik heb meegemaakt. Dat is toch f*cking niet normaal!", roept hij uit. Vervolgens barst hij in snikken uit. Hij wordt door iedereen getroost, en de Miljonairs zijn duidelijk onder de indruk. Deze Jaap hebben we nog niet vaak gezien!
22:07 De wederopstanding"Wil je nog iets aan ons vertellen?", vraagt Amanda voorzichtig. "Ja", antwoordt Jaap rustig, en is daarna lang stil. "Het komt met mij allemaal in orde, ooit", vertelt hij mysterieus. "Met mij wel. Maar met jullie weet ik niet!", lacht hij. "Ach ja, ik heb zoveel emoties, dat ik niet meer weet wat ik moet voelen. Ik snap opeens waarom jij jezelf slaat!", zegt hij tegen Brian. De Briellenaar heeft zichzelf blijkbaar dus weer redelijk herpakt na de inzinking van net…
22:18 In Hedda's schaduwDe video van Jaaps moeder heeft heel wat los gemaakt. De zware gesprekken zijn niet van de lucht. "Jij ziet Hedda niet als een bedreiging, want je weet wat hij voor haar voelt niet voor jou zal voelen", vraagt Natasia aan Lieke. Huub luistert nieuwsgierig mee naar de twee dames. " Ja maar als het zo loopt, dan kan ik er wel heel krampachtig tussen gaan zitten", zegt de blondine nuchter. Het valt niet mee om de in schaduw van iemands ex te staan!
22:45 "Ik ben bizar!"Jaap zit in zijn eentje in het kantoor. Butler Mitch komt hem even opzoeken, want hij heeft hem al even niet meer gezien. "Was wel even een emotioneel momentje voor je!", zegt Mitch tegen Jaap. "Ja, het is kut. Ik heb een bizar leven. Ik ben bizar! Ik zie er niet uit. Maar ik ben nu weer blij", zegt de Miljonair opgelucht. Ach, een flinke huilbui op zijn tijd kan geen kwaad!
23:15 Net op tijd...De Miljonairs gaan vanavond een film kijken. Het duurt alleen even voordat het zover is, en dus ontstaan er spannende discussies. "Ik heb een naamgenoot met dezelfde naam", vertelt Eric trots. Het is even stil, maar dan grijpt Huub in. "Wacht even. Met dezelfde naam?", vraagt hij aan Eric, die zich van geen kwaad bewust is. "Een naamgenoot heeft altijd dezelfde naam, anders is het geen naamgenoot!", probeert hij de Leidenaar in een hoek te drijven. "Nee, want hij heeft een andere tweede naam", zegt Eric. En dan floept gelukkig de film aan, zodat een eventuele ruzie gelukkig uitblijft…
23:45 Een rare avond!Het is al met al een rare avond geweest. Het had een feestelijke avond voor Jaap moeten worden, maar de emoties die het bezoek van zijn aanstaande en de videoboodschap van zijn moeder met zich meebrachten, werden hem te veel. De tranen vloeiden dan ook rijkelijk en dat hebben we nog niet vaak van Jaap gezien. Ook de andere Miljonairs lijken aangeslagen en zichtbaar vermoeid ploft het gezelschap dan ook op de bank neer om een film te kijken. Lieke valt al snel in slaap en zo belooft het een rustige nacht te worden. Al weet je het natuurlijk nooit…
Bron: Villa Vandaag, 14-06-2007
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel